*

Αποστολέας Θέμα: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;  (Αναγνώστηκε 67617 φορές)

0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5678
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #252 στις: Νοέμβριος 29, 2019, 11:04:12 μμ »
Εδώ και καιρό παρακολουθώ την υποτιθέμενη συζήτηση!

……………………………….
Μην είστε υπέρμαχοι της απαλλαγής από το συγκεκριμένο μάθημα γιατί ανοίγετε διάπλατα την θύρα και για άλλα μαθήματα. Έκτος και αγνοείτε την γνωμη που έχουν οι γονείς για την αξια και την χρησιμότητα ορισμένων μαθημάτων, την οποία μεταφέρουν και στους μαθητές μας, οπότε συνεχίστε να πριονίζετε άφοβα το κλαδί πάνω στο οποίο καθόμαστε.


Μου κάνει εντύπωση που λες ότι παρακολουθείς τη συζήτηση τόσο καιρό και έχεις καταλήξει σ' αυτό το συμπέρασμα. Μπορεί όσοι συμμετέχουμε στη συζήτηση να διαφωνούμε σε διάφορα σημεία (δημοκρατία έχουμε), αλλά αν υπάρχει κάτι στο οποίο συμφωνούμε όλοι είναι ότι τα Θρησκευτικά είναι ένα αντικείμενο ενδιαφέρον και χρήσιμο το οποίο θα έπρεπε να έχει τέτοια μορφή ώστε να μη χρειάζεται να πάρει κανείς απαλλαγή και όχι να απαξιώνεται και να υποβαθμίζεται με το να απευθύνεται μόνο σε ένα μέρος των μαθητών.
Και επίσης, συμφωνούμε ότι, επειδή λόγω της απόφασης του ΣτΕ αυτό πλέον δεν είναι δυνατόν, θα έπρεπε τουλάχιστον να αξιοποιηθεί η δυνατότητα που δίνει να υπάρχει εναλλακτικό μάθημα Θρησκευτικών, ώστε να μην καταφεύγουν στη λύση της απαλλαγής όσοι δεν συμφωνούν με την καινούργια μορφή του μαθήματος.
Εννοείται δε ότι αυτό το εναλλακτικό μάθημα θα το διδάξουν θεολόγοι, γιατί αυτοί έχουν την κατάρτιση. Τι σχέση έχουν οι φιλόλογοι;

Από εκεί και πέρα, νομίζω ότι έχουμε δικαίωμα ως πολίτες να έχουμε άποψη για το τι θεωρεί ο καθένας καλύτερη μορφή του μαθήματος. Δεν καταλαβαίνω γιατί θα πρέπει να αντιμετωπίζουμε μια απόφαση σαν τις πλάκες του Μωυσή.



Πρόκειται για μια αντικειμενική πραγματικότητα ότι το μάθημα όπως διδάσκεται δεν είναι έτσι όπως ισχυρίζεστε. Δεν το λέμε εμείς για να διαφωνήσετε. Αυτή είναι η αντικειμενική πραγματικότητα, πάνω στην  οποία στηρίχτηκε η απόφαση του ΣτΕ και για την οποία υποτίθεται ότι συζητάμε εδώ και 18 σελίδες.


Σε αυτές τις δεκαοκτώ σελίδες όμως ξέρεις τι δεν έχει προκύψει; Η δική σου άποψη. Υπεραμύνεσαι της απόφασης, αλλά δεν έχεις ξεκαθαρίσει ποια μορφή των Θρησκευτικών θεωρείς καλύτερη.
Συμφωνείς με τη μορφή που έχει το μάθημα τώρα, με αυτήν που είχε από το 1980 και μετά ή με αυτήν που θα προκύψει από την απόφαση του ΣτΕ; Ή θα ήθελες κάτι εντελώς διαφορετικό; Και γιατί;
Το λέω, γιατί όλη η κουβέντα γι' αυτό γίνεται και όχι για να κάνουμε δίκη προθέσεων ο ένας για τον άλλον, να κρίνουμε τις θρησκευτικές μας πεποιθήσεις ή για να βρούμε ποιος ξέρει καλύτερα το σύνταγμα.

......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 16:00:30 »

Αποσυνδεδεμένος leon.

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2863
  • Φύλο: Άντρας
  • Εθνική Ηθική Διαπαιδαγώγηση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #253 στις: Νοέμβριος 29, 2019, 11:16:40 μμ »
Γιατί να μην μπερδεύουμε τα μαθηματικά με τα θρησκευτικά;Τα μαθηματικά είναι λογική και βρίσκονται παντού.
Εάν εσύ στο μυαλό σου,εκτός από τις άλλες προκαταλήψεις που έχεις, θεωρείς και ότι τα θρησκευτικά είναι κάτι το παράλογο (ενώ κι εσύ ο ίδιος κάνεις λογικά άλματα),δεν σου φταίμε εμείς.
Ναι, η ορθόδοξη πίστη βασίζεται κατ' εξοχήν στη λογική. Κι η ύπαρξη θεού και το ομοούσιον λογική είναι. Ένα κι ένα κάμουν δυο. Ίσως, πάλι, ένα κι ένα κι ένα κάμουν ένα. Το λέει η πίστη σας που διακονείτε φωτίζοντας τα παιδιά. Αδάμ και Εύα κι ο πονηρός όφις, ο Παράδεισος κι η Κόλαση κι ο Ιησούς που αναστήθηκε. Ευτυχώς έχετε εσείς τα λογικά σας κι ανακαλύπτετε τα μαθηματικά σ' όλα τούτα.

Αποσυνδεδεμένος Anemos2017

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1727
  • Φύλο: Άντρας
  • Βαθειές οι ρίζες πώς να φύγεις απο τον τόπο σου...
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #254 στις: Νοέμβριος 29, 2019, 11:34:17 μμ »
@ apri
Αν διάβαζες προσεκτικά θα πρόσεχες και αυτό:
Παράθεση
Όποιες αλλαγές χρειάζεται να γίνουν στην ύλη θα το αποφασίσουν τα αρμοδία όργανα της πολιτείας και όχι εμεις με αφορισμούς και χαρακτηρισμους.
Άκυρη λοιπόν η παρατήρηση για τις  πλάκες του Μωυσή με την επισήμανση οι οι αποφάσεις τις δικαιοσύνης εφαρμόζονται εν τοις πράγμασι και όχι κατά το δοκούν. Οι πολίτες δεν μπορούν να έχουν άποψη για την μορφή του κάθε μαθήματος, αλλά τα αρμόδια όργανα της πολιτείας. Διαφορετικά θα περάσουμε σε άλλη διάσταση.
Αν εμφανισθεί εναλλακτικό μάθημα εύχομαι να μην ξεσπασει πόλεμος για τη διδασκαλία του, γιατί δεν ξέρουμε ακριβώς την ύλη του. Πάντως συμφωνώ με τη άποψη σου  ότι αυτό το εναλλακτικό μάθημα θα το διδάξουν θεολόγοι, γιατί αυτοί έχουν την κατάρτιση.
Πάντως ο @blueswire  παραθέτει ένα ενδιαφέρον σχόλιο το οποίο παρουσιάζει μια διαφορετική και κυρίως ενδιαφέρουσα παράθεση παραδειγμάτων από την διδασκαλία του μαθήματος.

ΥΓ. Για την β ξένη γλωσσα τα πράγματα είναι γνωστά, όπως είναι γνωστό και ποιοι ωφελήθηκαν. Για αυτούς που ζημιώθηκαν και ζημιώνονται δεν πειράζει ας βράσουν το ζουμί τους...
Όλες οι λύσεις είναι φίνες και ωραίες τότε και μόνο όταν είναι εφικτές. Μα σαν δεν έχεις κότσια να τις εφαρμόσεις άσε καλύτερα καθόλου μην τις λες.

Αποσυνδεδεμένος Anemos2017

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1727
  • Φύλο: Άντρας
  • Βαθειές οι ρίζες πώς να φύγεις απο τον τόπο σου...
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #255 στις: Νοέμβριος 29, 2019, 11:41:34 μμ »
Ναι, η ορθόδοξη πίστη βασίζεται κατ' εξοχήν στη λογική. Κι η ύπαρξη θεού και το ομοούσιον λογική είναι. Ένα κι ένα κάμουν δυο. Ίσως, πάλι, ένα κι ένα κι ένα κάμουν ένα. Το λέει η πίστη σας που διακονείτε φωτίζοντας τα παιδιά. Αδάμ και Εύα κι ο πονηρός όφις, ο Παράδεισος κι η Κόλαση κι ο Ιησούς που αναστήθηκε. Ευτυχώς έχετε εσείς τα λογικά σας κι ανακαλύπτετε τα μαθηματικά σ' όλα τούτα.

Μην γίνεσαι ισοπεδωτικός και είρων.  Μην προσπαθείς να ερμηνεύεις θεολογικά θέματα που δεν κατέχεις και μην απαξιώνεις τις θρησκευτικές πεποιθήσεις των άλλων. Άλλο καλύτερη διδασκαλία ενός μαθήματος και άλλο ειρωνεία και απαξίωση.
Μάλιστα οι αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις πρέπει να εφαρμόζονται στο ακέραιο, όπως και οι επιταγές του Συνταγματικού Νομοθέτη και όχι κατά το δοκούν...εσύ το γνωριζεις καλύτερα μάλιστα.
Όλες οι λύσεις είναι φίνες και ωραίες τότε και μόνο όταν είναι εφικτές. Μα σαν δεν έχεις κότσια να τις εφαρμόσεις άσε καλύτερα καθόλου μην τις λες.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 16:00:30 »

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5678
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #256 στις: Νοέμβριος 29, 2019, 11:44:23 μμ »
E τώρα, δεν υπάρχει λόγος να παίρνει η συζήτηση τέτοια μορφή. Μια χαρά συζητούσαμε μέχρι τώρα. :(



Όλο και καθίσταται επιτακτικότερη η ανάγκη ενός θρησκευτικά ουδέτερου κράτους.

Αυτό που καθίσταται επιτακτικότερο είναι, αφενός το κράτος να διασφαλίζει την ανεξιθρησκία με σαφέστερο τρόπο στη νομολογία (σ' αυτό συμφωνώ μαζί σου), αφετέρου όμως να γίνουμε όλοι λίγο πιο ανεκτικοί στη διαφορετικότητα του άλλου, όποια κι αν είναι αυτή (όχι κάποιες να τις αποδεχόμαστε και άλλες να τις υποτιμούμε), εφόσον βέβαια δεν καταπατά ανθρώπινα δικαιώματα.
Η αγάπη που λέει ο χριστιανισμός ίσως είναι δύσκολη και για τους ίδιους τους χριστιανούς. Αλλά τουλάχιστον συνολικά ως κοινωνία να ακολουθήσουμε το αρχαιοελληνικό παράδειγμα της ανεκτικότητας προς το διαφορετικό, για να μπορέσουμε να πάμε και λίγο μπροστά. Γιατί μονίμως σ' αυτήν τη χώρα αναζητούμε αφορμές για να χωριζόμαστε και όχι για να συμβιώνουμε αρμονικά. Και ένα πράγμα που δεν μου αρέσει στην απόφαση του ΣτΕ είναι ακριβώς ότι δημιουργεί αφορμή για να χωρίζονται και οι μαθητές με βάση τις πεποιθήσεις τους. Το θεωρώ αρνητικό μάθημα ζωής.



Άκυρη λοιπόν η παρατήρηση για τις  πλάκες του Μωυσή με την επισήμανση οι οι αποφάσεις τις δικαιοσύνης εφαρμόζονται εν τοις πράγμασι και όχι κατά το δοκούν. Οι πολίτες δεν μπορούν να έχουν άποψη για την μορφή του κάθε μαθήματος, αλλά τα αρμόδια όργανα της πολιτείας.

Εδώ το ΣτΕ έκανε επίκληση στη γνώμη της πλειοψηφίας του κόσμου, για να ερμηνεύσει τη συνταγματική διάταξη. Και τώρα οι πολίτες δεν μπορούν να έχουν καν άποψη;
Αν δε, σκεφτούμε ποιο ήταν το αρμόδιο όργανο της πολιτείας, για να αποφασίσει τον τρόπο διδασκαλίας ενός μαθήματος, αυτό δεν ήταν ένα δικαστικό όργανο, αλλά το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.

Εν πάση περιπτώσει, το πώς θα εφαρμοστεί τελικά η απόφαση του ΣτΕ θα το κρίνει η πολιτεία. Δεν το αρνείται αυτό κανείς. Άλλο αυτό κι άλλο το ότι δεν μπορούμε να έχουμε άποψη.



Πάντως ο @blueswire  παραθέτει ένα ενδιαφέρον σχόλιο το οποίο παρουσιάζει μια διαφορετική και κυρίως ενδιαφέρουσα παράθεση παραδειγμάτων από την διδασκαλία του μαθήματος.

Δεν διαφωνώ καθόλου, αλλά το πρόβλημα είναι ότι όλα αυτά που αναφέρει δεν είναι σύμφωνα πλέον με την απόφαση του ΣτΕ οπότε δεν ξέρω αν θα επιτρέπονται στο εξής.

Θυμίζω ότι η απόφαση λέει: "Το κυριότερο μέσο, με το οποίο υπηρετείται ο ανωτέρω συνταγματικός σκοπός είναι η διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών, το οποίο πρέπει να περιλαμβάνει οπωσδήποτε, με σαφήνεια και πληρότητα, τα δόγματα, τις ηθικές αξίες και τις παραδόσεις της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας του Χριστού, χωρίς να προκαλεί σύγχυση με τη διδασκαλία άλλων δογμάτων και θρησκειών. Πρέπει δηλαδή το μάθημα να διατηρεί ως προέχουσα και κύρια μέριμνα όχι την παροχή πληροφοριών ή την επεξεργασία γνώσεων ή την ανάπτυξη προβληματισμών ιστορικής, θρησκευτικής ή κοινωνιολογικής φύσεως (αντικείμενο άλλωστε και άλλων μαθημάτων), αλλά την καλλιέργεια των κατάλληλων προϋποθέσεων ώστε να μπορεί να μεταδοθεί το προεκτεθέν κατά το Σύνταγμα περιεχόμενό του."

« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 29, 2019, 11:55:39 μμ από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος leon.

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2863
  • Φύλο: Άντρας
  • Εθνική Ηθική Διαπαιδαγώγηση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #257 στις: Νοέμβριος 30, 2019, 12:00:53 πμ »
Εγώ ένα απλό σχόλιο στη σύνδεση μαθηματικών και θρησκευτικών ως αμφότερα διαπνεόμενα απ' τη λογική, όπως θεωρούσε ο rublev, έκαμα. Φυσικά η λογική αφορά, ως επιστήμη, μόνον τα μαθηματικά και το υπέρλογο, ως μεταφυσική, τα θρησκευτικά.

Αποσυνδεδεμένος Anemos2017

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1727
  • Φύλο: Άντρας
  • Βαθειές οι ρίζες πώς να φύγεις απο τον τόπο σου...
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #258 στις: Νοέμβριος 30, 2019, 12:06:21 πμ »
Όλοι έχουν άποψη για τα μαθήματα που είναι χρήσιμα και άχρηστα...έτσι  ακριβώς εκφράζονται. Καλομελέτα λοιπόν και έρχεται.....
 Πότε χωρίστηκαν οι μαθητές με βάση τις πεποίθησεις τους; Τους ζήτησε κάποιος μέσα στις αίθουσες κατά την διάρκεια της διδασκαλίας πιστοποιητικό πίστης ή όχι; Απλα παρακινούνται από τους γονείς για να έχουν ένα μάθημα λιγότερο, αρχή της ελάχιστης προσπάθειας λέγεται αυτό. Δεν θέλουν τα θρησκευτικα, την ξένη γλωσσα για τη την μαθαίνουν έξω....στα φροντιστήρια, την γεωγραφία γιατί στο διαδίκτυο τα βρίσκει όλα και αλλά φαιδρά που δεν είναι για γέλια , αλλά για κλάματα.

ΥΓ
Κανείς δεν μπορεί να φθάσει στον Θεό αν δεν περάσει απ’ τους ανθρώπους γιατί αν δεν αγαπήσουμε το διπλανό μας άνθρωπο, που μπορούμε να τον δούμε, πώς θα αγαπήσουμε το Θεό που δεν τον είδαμε;

Αλλα αυτά είναι ψιλά γράμματα....εξ άλλου είναι βαριά η καλογερική όπως λέει η παροιμία.
Όλες οι λύσεις είναι φίνες και ωραίες τότε και μόνο όταν είναι εφικτές. Μα σαν δεν έχεις κότσια να τις εφαρμόσεις άσε καλύτερα καθόλου μην τις λες.

Αποσυνδεδεμένος rublev

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1251
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #259 στις: Νοέμβριος 30, 2019, 12:11:49 πμ »
Σε αυτές τις δεκαοκτώ σελίδες όμως ξέρεις τι δεν έχει προκύψει; Η δική σου άποψη. Υπεραμύνεσαι της απόφασης, αλλά δεν έχεις ξεκαθαρίσει ποια μορφή των Θρησκευτικών θεωρείς καλύτερη.
Συμφωνείς με τη μορφή που έχει το μάθημα τώρα, με αυτήν που είχε από το 1980 και μετά ή με αυτήν που θα προκύψει από την απόφαση του ΣτΕ; Ή θα ήθελες κάτι εντελώς διαφορετικό; Και γιατί;
Το λέω, γιατί όλη η κουβέντα γι' αυτό γίνεται και όχι για να κάνουμε δίκη προθέσεων ο ένας για τον άλλον, να κρίνουμε τις θρησκευτικές μας πεποιθήσεις ή για να βρούμε ποιος ξέρει καλύτερα το σύνταγμα.
Δεν έχω καταθέσει την άποψή μου,γιατί επίτρεψέ μου να θεωρώ ότι πρώτα πρέπει να διασφαλιστούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις ενός ειλικρινούς και εποικοδομητικού διαλόγου.Με τις παρεμβάσεις μου ακριβώς αυτό πέτυχα να αναδείξω: ότι η συζήτηση κρύβει προκαταλήψεις και άγνοια του θέματος από τους περισσότερους συνομιλητές.Επομένως δεν έχει καμία σημασία το ποιά είναι η δική μου άποψη,παρά μόνο για να με κατατάξετε σε μία από τις δύο κατηγορίες που έχετε οι περισσότεροι στο μυαλό σας.

Και το θεωρώ έως ένα βαθμό λογικό εσύ,που δεν έρχεσαι αντιμέτωπη καθημερινά με τη σκληρή πραγματικότητα του μαθήματος,να τα βλέπεις τα πράγματα ότι είναι ή μαύρο ή άσπρο. Γι'αυτό και κατανοώ ότι, σύμφωνα με τη δική σου άποψη, εγώ υπεραμύνομαι της απόφασης του ΣτΕ.Εγώ, όμως, ως επιστήμονας και ως εκπαιδευτικός που ειδικεύεται στο συγκεκριμένο αντικείμενο,οφείλω να το προστατέψω.Ελπίζω να καταλαβαίνεις τί εννοώ.

Αποσυνδεδεμένος Anemos2017

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1727
  • Φύλο: Άντρας
  • Βαθειές οι ρίζες πώς να φύγεις απο τον τόπο σου...
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #260 στις: Νοέμβριος 30, 2019, 12:12:19 πμ »
@ apri

Το Σύνταγμα υπάρχει για να εφαρμόζεται από όλους και όχι κατά το δοκούν. Η δικαιοσυνη αποφασίζει λαμβάνοντας υπόψη και το σύνταγμα Αν  ο συνταγματικός νομοθέτης έχει σφάλει κάπου υπάρχει η συνταγματική αναθεώρηση. Όλα τα υπόλοιπα είναι περιττα.
Όλες οι λύσεις είναι φίνες και ωραίες τότε και μόνο όταν είναι εφικτές. Μα σαν δεν έχεις κότσια να τις εφαρμόσεις άσε καλύτερα καθόλου μην τις λες.

Αποσυνδεδεμένος rublev

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1251
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #261 στις: Νοέμβριος 30, 2019, 12:16:59 πμ »
Εγώ ένα απλό σχόλιο στη σύνδεση μαθηματικών και θρησκευτικών ως αμφότερα διαπνεόμενα απ' τη λογική, όπως θεωρούσε ο rublev, έκαμα. Φυσικά η λογική αφορά, ως επιστήμη, μόνον τα μαθηματικά και το υπέρλογο, ως μεταφυσική, τα θρησκευτικά.
Δεν πρόκειται να καθίσω να διορθώσω τα υπόλοιπα που έγραψες,γιατί απλούστατα απέδειξες ότι δεν έχει νόημα κάποιος να τα συζητήσει αυτά τα θέματα μαζί σου.Θα σου επισημάνω μόνο ότι το υπέρλογο δεν είναι και παράλογο.Καλή συνέχεια.

Αποσυνδεδεμένος leon.

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2863
  • Φύλο: Άντρας
  • Εθνική Ηθική Διαπαιδαγώγηση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #262 στις: Νοέμβριος 30, 2019, 12:26:47 πμ »
Άμα αρχίσουμε να κατατάσσουμε τα υπέρλογα και τα υπερβατικά στη σφαίρα των επιστημών που ασχολούνται με τη λογική τότε φτάσαμε στα προνεωτερικά χρόνια. Θλιβερό αυτό για μια χώρα που ακόμη αναζητά τα νεωτερικά προτάγματα δυόμιση αιώνες μετά την υλοποίησή τους.

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5678
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #263 στις: Νοέμβριος 30, 2019, 12:29:28 πμ »
@ apri

Το Σύνταγμα υπάρχει για να εφαρμόζεται από όλους και όχι κατά το δοκούν. Η δικαιοσυνη αποφασίζει λαμβάνοντας υπόψη και το σύνταγμα. Αν  ο συνταγματικός νομοθέτης έχει σφάλει κάπου υπάρχει η συνταγματική αναθεώρηση. Όλα τα υπόλοιπα είναι περιττα.

Μα δεν μιλάμε για μη εφαρμογή. Συζήτηση κάνουμε για το πώς θα μπορούσε να εφαρμοστεί καλύτερα.
Δεν καταλαβαίνω τι σημαίνει το "όλα τα υπόλοιπα είναι περιττά". Περιττός ο διάλογος στη δημοκρατία; Για ποιον λόγο; Ίσα-ίσα που η ανταλλαγή απόψεων βοηθά στο να βρεθεί κάτι καλύτερο.

Τέλος, μια που έθεσες την εφαρμογή του συντάγματος, να πω ότι το σύνταγμα υπάρχει, για να εφαρμόζεται όχι μόνο από όλους αλλά και για όλους. Φράσεις του τύπου "το μάθημα απευθύνεται μόνο για...." δεν κινείται σ' αυτό το πνεύμα. Δεν κινείται καν στο πνεύμα του ίδιου του Χριστού ο οποίος είπε στους μαθητές του "πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τα έθνη". Δεν τους είπε να απευθυνθούν μόνο στους Ιουδαίους ή μόνο στους ομοϊδεάτες τους. Πάντα έθετε τον πήχη ψηλά.
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος rublev

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1251
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #264 στις: Νοέμβριος 30, 2019, 12:35:37 πμ »
Η θεολογία και η φιλοσοφία ασχολούνται και με τη μεταφυσική,αλλά είναι κι επιστήμες.Το ότι ο νεοέλληνας νομίζει ότι μπορεί να εκφράζει άποψη για αυτές με ευκολία σε σχέση με τις υπόλοιπες επιστήμες,είναι καθαρά θέμα έλλειψης παιδείας.
Η πίστη,όπως κι ο έρωτας έχουν λογική μέσα τους,αλλά ξεπερνούν και τη λογική.Εάν νομίζουμε ότι ο πιστός και ο ερωτευμένος στερούνται λογικής,επειδή την υπερβαίνουν,αυτό πάλι οφείλεται σε έλλειψη παιδείας.
Ολα τα άλλα...


Αποσυνδεδεμένος ΡΕΑ.Τ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2226
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της Β΄ Ξένης Γλώσσας και τα Θρησκευτικά;
« Απάντηση #265 στις: Νοέμβριος 30, 2019, 12:36:49 πμ »
Πρόκειται για μια αντικειμενική πραγματικότητα ότι το μάθημα όπως διδάσκεται δεν είναι έτσι όπως ισχυρίζεστε.Δεν το λέμε εμείς για να διαφωνήσετε.Αυτή είναι η αντικειμενική πραγματικότητα,πάνω στην  οποία στηρίχτηκε η απόφαση του ΣτΕ και για την οποία υποτίθεται ότι συζητάμε εδώ και 18 σελίδες.
Κι εγώ μπορώ να διαφωνήσω στο ότι 1+1 κάνει 2.Αν μου λέτε αυτό,πάω πάσο...

Πραγματικό ενδιαφέρον θα δείχνατε συναδέλφισσα εάν μπορούσατε να συζητήσετε πέρα από εγωισμούς και προκαταλήψεις.
Είναι σαφές ότι όσοι συνάδελφοι διαφωνούμε με τη δική σου άποψη, μόνο προκαταλήψεις δεν έχουμε. Δεν παραθέτεις επιχειρήματα που να αποδεικνύουν τη θέση σου. Τελικώς γράφεις, ότι "προστατεύεις" το μάθημα των θρησκευτικών. Θεωρώ ότι αντιθέτως με τη στάση σου, βοηθάς να μετατραπεί σε μάθημα επιλογής.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32273
  • Τελευταία: Dimi!!!
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158566
  • Σύνολο θεμάτων: 19200
  • Σε σύνδεση σήμερα: 597
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 17
Επισκέπτες: 564
Σύνολο: 581

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.112 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.