0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Παράθεση από: bania στις Σεπτέμβριος 12, 2011, 01:07:41 πμΠαράθεση από: peltes29 στις Σεπτέμβριος 12, 2011, 12:33:40 πμΕίναι επαγωγικός συλλογισμός με γενίκευση, απλώς προτάσσεται το γενικό συμπέρασμα και ακολουθεί η ειδική προκείμενη.σ' ευχαριστώ πολύ αν κ δν είμαι πολύ σίγουρη ότι μπορώ να ξεχωρίσω αυτά τα 2 σε περιπτώσεις όπως αυτή (παραγωγικός/επαγωγικός π προτάσσεται το γενικό συμπέρασμα) επίσης.... ως προς την ορθότητα τελικά εξετάζουμε μόνο τον παραγωγικό συλλογισμό ενώ τον επαγωγικό ανάλογα με το συμπέρασμα κ το είδος στο οποίο ανήκει?? Μπερδεύεσαι γιατί μας μάθαιναν ότι πχ από το γενικό πάμε στο ειδικό και όχι ότι από γενική προκείμενη καταλήγουμε σε ειδικό συμπέρασμα. Αλλά, έτσι κι αλλιώς, η θεωρία των συλλογισμών είναι ... φύσει κουβάρι και, κατά την άποψή μου, κάκιστα τίθεται ως θέμα. Με βάση τη θεωρία του βιβλίου, ναι και στα 2.
Παράθεση από: peltes29 στις Σεπτέμβριος 12, 2011, 12:33:40 πμΕίναι επαγωγικός συλλογισμός με γενίκευση, απλώς προτάσσεται το γενικό συμπέρασμα και ακολουθεί η ειδική προκείμενη.σ' ευχαριστώ πολύ αν κ δν είμαι πολύ σίγουρη ότι μπορώ να ξεχωρίσω αυτά τα 2 σε περιπτώσεις όπως αυτή (παραγωγικός/επαγωγικός π προτάσσεται το γενικό συμπέρασμα) επίσης.... ως προς την ορθότητα τελικά εξετάζουμε μόνο τον παραγωγικό συλλογισμό ενώ τον επαγωγικό ανάλογα με το συμπέρασμα κ το είδος στο οποίο ανήκει??
Είναι επαγωγικός συλλογισμός με γενίκευση, απλώς προτάσσεται το γενικό συμπέρασμα και ακολουθεί η ειδική προκείμενη.
Ναι. Εγώ, τουλάχιστον, έτσι απλά και... ταγάρικα το έχω μάθει και το δουλεύω τόσα χρόνια. Απλως, προσπάθησε να εντοπίζεις κάθε φορά ποιο είναι το συμπέρασμα. Κλασικό το παράδειγμα του βιβλίου " Ο Γιάννης είναι αναξιόπιστο πρόσωπο. Κλέβει στη Μονόπολη.", με το οποίο πάντα τα παιδιά μπερδεύονται. Βλέπεις την παγίδα; Πάλι προηγείται το γενικό συμπέρασμα.
Παράθεση από: peltes29 στις Σεπτέμβριος 12, 2011, 05:01:10 μμΝαι. Εγώ, τουλάχιστον, έτσι απλά και... ταγάρικα το έχω μάθει και το δουλεύω τόσα χρόνια. Απλως, προσπάθησε να εντοπίζεις κάθε φορά ποιο είναι το συμπέρασμα. Κλασικό το παράδειγμα του βιβλίου " Ο Γιάννης είναι αναξιόπιστο πρόσωπο. Κλέβει στη Μονόπολη.", με το οποίο πάντα τα παιδιά μπερδεύονται. Βλέπεις την παγίδα; Πάλι προηγείται το γενικό συμπέρασμα. ωραία.... έχουμε γενικό συμπέρασμα κ ειδική προκείμενη... επαγωγικός συλλογισμός!Να γράψεις βιβλίο!!!!το έχω κοιτάξει σε 4 βοηθήματα κ τόσο ξεκάθαρα δεν το λέει κανένα!!!
Παράθεση από: thanphis στις Σεπτέμβριος 12, 2011, 09:04:17 πμΑφελής ρητορική ερώτηση: διάβασες τίποτε από όσα έχουν γραφεί παραπάνω;"συνάδελφε" οι ειρωνείες να λείπουν.... αν δεν έχεις διάθεση να δώσεις μια απάντηση μισής σειράς, δεν είναι ανάγκη να ασχολείσαι με τις απορίες του καθενός
Αφελής ρητορική ερώτηση: διάβασες τίποτε από όσα έχουν γραφεί παραπάνω;
bania μου, για να μην παιδεύεσαι και να μην παιδεύεις τους μαθητές σου, να σου πω υπεύθυνα και χωρίς πλάκα ότι η διαφορά του αναλογικού συλλογισμού από τον επαγωγικό με αναλογία είναι ότι ο αναλογικός... δεν πέφτει ποτέ στις εξετάσεις! Συνάδελφοι thanphis και Δημήτρη, θα ήθελα να πω ότι μου άρεσαν πάρα πολύ οι αναλύσεις που κάνατε. ΑΛΛΑ, θα ήθελα να προσθέσω ότι μου άρεσαν, για να τις διαβάσω εγώ... για μένα και σε καμία περίπτωση για να αναφέρω όλα ή κάποια από αυτά στους μαθητές. Εννοώ ότι μιλάμε για ένα θέμα φύσει δυσνόητο και ασαφές, αφού προσπαθούμε να μπούμε στο κεφάλι του γράφοντος και να υποθέσουμε ποια ήταν η πορεία της σκέψης του. Και επειδή το όλο θέμα αφορά τα παιδιά μόνο στο πλαίσιο των εξετάσεων, καλό θα ήταν να μην τους κάνουμε τη ζωή δυσκολότερη, επειδή εμείς τυχαίνει να γνωρίζουμε κάποια πράγματα παραπάνω. Άλλωστε το σχολικό βιβλίο τα καταφέρνει περίφημα σε αυτό, να τους κάνει δηλαδή το κεφάλι αχταρμά.
Petles 29: 1) Αυτά που λέμε πράγματι αφορούν τους καθηγητές και έμμεσα τους μαθητές στους οποίους αυτοί θα τα μεταφέρουν εκλαϊκευμένα. 2) Δεν είμαι εκπαιδευτικός, ούτε φιλόλογος. Βρέθηκα να ασχολούμαι με τα θέματα του συλλογισμού και της δομής του λόγου από διάφορες αιτίες. 3) Δεν συνηθίζω, πίστεψέ με, να το κάνω, αλλά ΘΑ ΣΟΥ ΠΛΕΞΩ ΤΟ ΕΓΚΩΜΙΟ. Δίνεις μια πολύ πρακτική λύση πώς θα ξεχωρίσουμε τον επαγωγικό από τον παραγωγικό συλλογισμό, τουλάχιστον όπως νομίζω στις περισσότερες περιπτώσεις. Ίσως η λύση που δίνεις να μην μπορεί να εφαρμοστεί σε θέματα φυσικής και λοιπών θετικών επιστημών, αλλά αυτό δεν ενδιαφέρει τους φιλόλογους και τους μαθητές τους που καταγίνονται, μέσα από τα κείμενα που αναφέρονται στα βιβλία για τη γλώσσα, σε κοινωνικά θέματα. 4) Τη λύση σου που πρέπει να την προτείνεις στο Ινστιτούτο σας, ΚΑΙ ΝΑ ΜΗ ΔΙΣΤΑΣΕΙΣ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΑΥΤΟ, για να συμπεριληφθεί στα εγχειρίδια/βοηθήματα για τον καθηγητή, προσφέροντας έτσι πολύ σημαντική βοήθεια στους συναδέλφους σου και έμμεσα στους μαθητές, θα μου επιτρέψεις να τη χρησιμοποιήσω σε κάποιες δικές μου αναρτήσεις αναφέροντας το ψευδώνυμό σου, μια και δεν γνωρίζω το πραγματικό στου όνομα. Αν θέλεις στείλε το μου μέιλ στο tsamarddim@gmail.com . Αν το Παιδαγωγικό Ιντιτούτο δεν καταδεχτεί να σε απαντήσει, όπως είθισται, γράψτο στα παλαιά σου υποδήματα, μια και εσύ θα έχεις κάνει το καθήκον σου. Επόμενη ενέργειά σου είναι ναδημιουργήσεις δικό σου μπλοκ και να πεις αυτά και άλλα πράγματα.Γιατί έχεις το χάρισμα της πρακτικότητας.