*

Αποστολέας Θέμα: Έξω η Λογοτεχνία από τις Πανελλήνιες...  (Αναγνώστηκε 16971 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Πελαγονία

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 547
    • Προφίλ
Έξω η Λογοτεχνία από τις Πανελλήνιες...
« στις: Ιούνιος 16, 2020, 10:53:04 πμ »


- Η προσωπική εμπειρία στη σχέση μας με το βιβλίο είναι μια 'εξομολογητική'  μαρτυρία που ελεύθερα θα καταθέσει και θα επικοινωνήσει κάποιος. Δεν μπορεί η καταγραφή ενός βιώματος και ενός συναισθήματος να γίνει αντικείμενο εξέτασης. Άραγε τί θα βαθμολογήσει ο εξεταστής; Την ειλικρίνια π.χ. ότι η ποίηση δεν έχει κανένα ρόλο στη προσωπική μου ζωή,
 το περιεχόμενο που προφανώς δεν μπορεί να οριστεί με αντικειμενικό τρόπο,
τη διατύπωση που και πάλι δεν μπορεί  να κριθεί αντικειμενικά , διότι δικαιολογείται η όποια 'προσωπική-λογοτεχνική' έκφραση;

Προσωπικά διαφωνώ με την εισβολή της Λογοτεχνίας, που προϋποθέτει την απόλυτη ελευθερία της έκφρασης, σε έναν "συντηρητικό'' θεσμό, όπως είναι οι Πανελλήνιες. Δεν έχει τίποτα να κερδίσει η ποίηση και γενικότερα η Λογοτεχνία με το να γίνεται αντικείμενο εξέτασης, πέρα από την απέχθεια των μαθητών.
Διαφωνώ απόλυτα με την κοντόφθαλμη άποψη των φιλολόγων ότι για να έχει αξία ένα μάθημα πρέπει να μπει στις Πανελλήνιες.

Έξω η Λογοτεχνία από τις Πανελλήνιες.........

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έξω η Λογοτεχνία από τις Πανελλήνιες...
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 07:10:42 »

Αποσυνδεδεμένος aporias

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 627
    • Προφίλ
Απ: Έξω η Λογοτεχνία από τις Πανελλήνιες...
« Απάντηση #1 στις: Ιούνιος 16, 2020, 12:00:04 μμ »
Η αγωνία και η υπευθυνότητα προετοιμασίας από ευσυνείδητους καθηγητές σε συνδυασμό με τις ιδιαίτερες συνθήκες και την "πρώτη φορά" οδήγησε σε στρογγυλεμένη γενικότητα και πολύ εύκολο/απλό -επιφανειακά τουλάχιστον- θέμα. Να πάω ακόμα παραπέρα την τοποθέτησή σου ; Θα έλεγα να επανέλθει στις εξετάσεις το δοκίμιο (ίσως και μία ακόμα γραπτή άσκηση κατανόησης κειμένου πάνω σε δοτό κείμενο), υπάρχουν οι άλλες τάξεις για ασκήσεις, επικοινωνιακά πλαίσια, κειμενικούς δείκτες κλπ.

Αποσυνδεδεμένος Πελαγονία

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 547
    • Προφίλ
Απ: Έξω η Λογοτεχνία από τις Πανελλήνιες...
« Απάντηση #2 στις: Ιούνιος 16, 2020, 12:32:36 μμ »
Ποια είναι η σκοπιμότητα της μετατροπής της 'Τέχνης' σε μάθημα Πανελληνίων;
 Όποιος έχει καλλιτεχνικές αναζητήσεις υπάρχουν άλλοι χώροι, καταλληλότεροι, που μπορεί να θέσει προς κρίση το λογοτεχνικό του ταλέντο. Προσωπικά πιστεύω ότι η Λογοτεχνία δεν πρέπει να είναι εξεταζόμενο μάθημα ούτε στο Γυμνάσιο ούτε στο Λύκειο, πόσο μάλλον στις Πανελλήνιες.

Οι Πανελλήνιες υποβαθμίζουν τη Λογοτεχνία, και η Λογοτεχνία υποβαθμίζει-αλλοιώνει την αντικειμενικότητα της βαθμολόγησης στις Πανελλήνιες.
Η Λογοτεχνία θα μπορούσε να αποτελέσει ένα δημιουργικό αντίβαρο στο επιβαρυμένο σχολικό πρόγραμμα των υποψηφίων, και όχι να γίνει ένα ακόμα απονεκρωμένο δεκανίκι της υποτιθέμενης εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.
Οι υποψήφιοι πια στο μάθημα της Γλώσσας εξετάζονται σε ένα θολό τοπίο, σε μια μη 'δημιουργική' ασάφεια...


Αλήθεια ο Ρίτσος έδωσε Πανελλήνιες;
 Μήπως ο Ελύτης αισθανόταν άβολα αν ήταν τώρα 18χρονος μαθητής;
 Μήπως θέλουμε να στεγανοποιήσουμε τη Λογοτεχνία, να ευνουχίσουμε τη προσωπική ποιητική έκφραση; Πως μπορεί να κριθεί ο Λογοτέχνης από μία εξεταστική επιτροπη;

Ακόμα και η ανάγνωση βιβλίων, είναι μόνο θέμα ελευθερου χρόνου; Πολύ φθηνό....
Είναι προσωπική ανάγκη! Αλίμονο αν  διάβαζαν βιβλία μόνο όσοι έχουν ελεύθερο χρόνο...
Ζούμε σε μια οξύμωρη εποχή! Το 'σύστημα' κάνει το παν να μην έχω ελεύθερο χρόνο , και μετά με 'εξετάζει' να δει αν διαβάζω στον ελεύθερο χρόνο..

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2313
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Έξω η Λογοτεχνία από τις Πανελλήνιες...
« Απάντηση #3 στις: Ιούνιος 16, 2020, 01:28:34 μμ »
Όπως όλες οι "μεταρρυθμίσεις" στην Ελλάδα, και αυτή έγινε στο πόδι.

Σε όλες τις υπόλοιπες χώρες του κόσμου, δεν υπάρχει η διάκριση γλώσσας/λογοτεχνίας. Το γλωσσικό μάθημα (μητρική γλώσσα ή γλώσσα 1) είναι ενιαίο σε όλες τις τάξεις του σχολείου. Φυσικά, έχουν ενσωματωθεί νέες διδακτικές τεχνικές, οι οποίες εστιάζουν στην επικοινωνιακή λειτουργία της γλώσσας.

Αυτή είναι η σύγχρονη προσέγγιση. Αλλά όπως τα περισσότερα πράγματα στην Ελλάδα, εφαρμόστηκε αποσπασματικά και επιφανειακά.

ΥΓ. Δεν ζητήθηκε να γράψει κανένας λογοτεχνικό κείμενο. Ένα άρθρο σε ιστολόγιο έπρεπε να γράψουν. Νομίζω ότι είναι πολύ πιο σύγχρονο κειμενικό είδος από ένα δοκίμιο -που μεταξύ μας, αυτό κι αν είναι εξειδικευμένο.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έξω η Λογοτεχνία από τις Πανελλήνιες...
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 07:10:42 »

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3370
    • Προφίλ
Απ: Έξω η Λογοτεχνία από τις Πανελλήνιες...
« Απάντηση #4 στις: Ιούνιος 16, 2020, 04:03:03 μμ »
Παράθεση
Οι Πανελλήνιες υποβαθμίζουν τη Λογοτεχνία, και η Λογοτεχνία υποβαθμίζει-αλλοιώνει την αντικειμενικότητα της βαθμολόγησης στις Πανελλήνιες.

Με το πρώτο σκέλος συμφωνώ, σχετικά με το δεύτερο σκέλος φαντάζομαι ότι έχει δοθεί η οδηγία ότι κάθε τεκμηριωμένη άποψη είναι αποδεκτή. Δηλαδή αν βαριέμαι την λογοτεχνία και το γράψω, θα πρέπει να το τεκμηριώσω επαρκώς. Φαντάζομαι ότι ελάχιστοι θα αποτόλμησαν να το γράψουν.

Αποσυνδεδεμένος leon.

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2887
  • Φύλο: Άντρας
  • Εθνική Ηθική Διαπαιδαγώγηση
    • Προφίλ
Απ: Έξω η Λογοτεχνία από τις Πανελλήνιες...
« Απάντηση #5 στις: Ιούνιος 16, 2020, 04:24:57 μμ »
Η Έκθεση πρέπει να φύγει από πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα. Άκρα υποκειμενικό και προσπαθεί η εξέτασή της να σκοτώσει (τυποποιώντας τη) την ελεύθερη στοχαστική διεισδυτική ματιά. Τα μαθήματα των εισαγωγικών να γενούν τρία και ν' αλαφρύνουν κι από φόρτο οι υποψήφιοι.

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2313
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Έξω η Λογοτεχνία από τις Πανελλήνιες...
« Απάντηση #6 στις: Ιούνιος 16, 2020, 04:52:51 μμ »
Η Έκθεση πρέπει να φύγει από πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα. Άκρα υποκειμενικό και προσπαθεί η εξέτασή της να σκοτώσει (τυποποιώντας τη) την ελεύθερη στοχαστική διεισδυτική ματιά. Τα μαθήματα των εισαγωγικών να γενούν τρία και ν' αλαφρύνουν κι από φόρτο οι υποψήφιοι.

Δεν υπάρχει πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα "έκθεση" εδώ και 20 χρόνια. Υπήρχε "Νεοελληνική Γλώσσα" και από φέτος "Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία". Η προσέγγιση -τόσο στη διδασκαλία όσο και στην εξέταση- είναι εντελώς διαφορετική και -όπως ανέφερα και πριν- εστιάζει στην επικοινωνιακή λειτουργία της γλώσσας. Κοινώς, αυτό που προσπαθεί να επιτύχει είναι να φτιάξει ανθρώπους οι οποίοι να καταλαβαίνουν τη μητρική τους γλώσσα και να μπορούν να τη χρησιμοποιούν κατάλληλα σε όλες τις περιστάσεις ώστε να μεταδίδουν το μήνυμα που θέλουν με επιτυχία. Όπως γίνεται σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα του κόσμου, η χρήση της μητρικής γλώσσας θεωρείται πρωταρχική δεξιότητα για ένα πολίτη.

Το ότι είναι εντελώς διαστρεβλωμένη η εξέταση του μαθήματος, δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να εξετάζεται. Η εξέταση δεν είναι αναγκαστικά "τυποποιημένη", αυτό είναι παρενέργεια των φροντιστηρίων. Είναι φοβερό ότι φέτος η διαφορά ανάμεσα στις προτεινόμενες λύσεις των φροντιστηρίων -που πήγαν με το γνωστό σχεδιαγραμματικό τυφλοσούρτη- και της ΚΕΕ (η οποία π.χ. αναφέρεται και τους παράγοντες που περιορίζουν την ανάγνωση) είναι τεράστια.

Όσο για τη διόρθωση, υπάρχει πλέον τεράστια εμπειρία από ρουμπρίκες αξιολόγησης, οι οποίες εφαρμόζονται ήδη στις ξένες γλώσσες και μειώνουν πάρα πολύ την υποκειμενικότητα. Τρόποι υπάρχουν, αλλά θέλει σωστή οργάνωση και όχι αλλαγές στο πόδι.

Πραγματικά απορώ πώς γίνεται να λέμε το 2020 ότι το γλωσσικό μάθημα, η μητρική γλώσσα δε θα πρέπει να είναι από τα βασικά εξεταζόμενα σε ένα τέτοιο σύστημα. Να αλλάξουμε σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια, ναι. Όσο υπάρχει όμως αυτό το σύστημα, το γλωσσικό μάθημα θα πρέπει να είναι από τα βασικά.

Αποσυνδεδεμένος leon.

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2887
  • Φύλο: Άντρας
  • Εθνική Ηθική Διαπαιδαγώγηση
    • Προφίλ
Απ: Έξω η Λογοτεχνία από τις Πανελλήνιες...
« Απάντηση #7 στις: Ιούνιος 16, 2020, 06:43:14 μμ »
Η Έκθεση (ή όπως και να το πείτε) κακώς κάκιστα εξετάζεται ως πανελλαδικό. Ας υπήρχε ως ενδοσχολικό. Δε γίνεται να κρίνει ποιος θα γίνεται γιατρός ή μηχανικός. Απλά τα πράγματα. Ο μοναδικός λόγος που εξετάζεται και δε διδάσκεται απλώς είναι τα ιδιαίτερα των φιλολόγων. Τελεία. Όσα σημειώνεις elranna κάλλιστα το δικαιολογούν ως διδασκόμενο. Όχι ως εξεταζόμενο.

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2313
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Έξω η Λογοτεχνία από τις Πανελλήνιες...
« Απάντηση #8 στις: Ιούνιος 16, 2020, 07:00:58 μμ »
Η Έκθεση (ή όπως και να το πείτε) κακώς κάκιστα εξετάζεται ως πανελλαδικό. Ας υπήρχε ως ενδοσχολικό. Δε γίνεται να κρίνει ποιος θα γίνεται γιατρός ή μηχανικός. Απλά τα πράγματα. Ο μοναδικός λόγος που εξετάζεται και δε διδάσκεται απλώς είναι τα ιδιαίτερα των φιλολόγων. Τελεία. Όσα σημειώνεις elranna κάλλιστα το δικαιολογούν ως διδασκόμενο. Όχι ως εξεταζόμενο.

Ακόμα και στο baccalaureate, στο οποίο υπάρχει τεράστια επιλογή μαθημάτων, η μητρική γλώσσα είναι υποχρεωτικά εξεταζόμενο για όλους. Με διαφορετικό συντελεστή ανάλογα με τη σχολή, αλλά υποχρεωτικό για όλους. Δε νομίζω όμως ότι θα βρεις σύστημα το οποίο να μην έχει εξέταση υψηλού επιπέδου στη γλώσσα 1 πριν την είσοδο στο πανεπιστήμιο ή έστω στο απολυτήριο.

Επίσης, έχω την αίσθηση ότι δεν μιλάμε για το ίδιο πράγμα. Εγώ αναφέρομαι στο μάθημα Γλώσσα 1 (μητρική γλώσσα), το οποίο δεν έχει καμία σχέση με την "έκθεση" που κάναμε πριν 20 χρόνια. Κάτι πάει να γίνει με τις φετινές αλλαγές, αλλά θέλει πάρα πολύ δουλειά ακόμα για να αλλάξει κυρίως η δική μας νοοτροπία. Αν δεν έχεις καταλάβει τη διαφορά που έχει το φετινό μάθημα με αυτό της προηγούμενης χιλιετίας, δε νομίζω ότι μπορούμε να συνεννοηθούμε γιατί πραγματικά μιλάμε για 2 εντελώς διαφορετικά αντικείμενα.

Αποσυνδεδεμένος leon.

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2887
  • Φύλο: Άντρας
  • Εθνική Ηθική Διαπαιδαγώγηση
    • Προφίλ
Απ: Έξω η Λογοτεχνία από τις Πανελλήνιες...
« Απάντηση #9 στις: Ιούνιος 16, 2020, 07:06:59 μμ »
Στη Μεγάλη Βρετανία όσοι παν για τις Πολυτεχνικές Σχολές σε Μαθηματικά-Φυσική-Χημεία εξετάζονται. Τη μητρική μας γλώσσα τη μαθαίνομε στο σχολειό για να την κατέχομε κι όχι για να την εξεταζόμαστε αν θέλομε να γίνομε Μηχανικοί. Επαναλαμβάνω πως οι ε ξ ε τ ά σ ε ι ς στη Γλώσσα που κρίνουν (σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό) ποιος θα γίνει Ιατρός να κάνει χειρουργεία ή Μηχανικός να χτίζει πολυκατοικίες είναι εγκληματικές.

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2313
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Έξω η Λογοτεχνία από τις Πανελλήνιες...
« Απάντηση #10 στις: Ιούνιος 16, 2020, 07:28:02 μμ »
Στη Μεγάλη Βρετανία όσοι παν για τις Πολυτεχνικές Σχολές σε Μαθηματικά-Φυσική-Χημεία εξετάζονται. Τη μητρική μας γλώσσα τη μαθαίνομε στο σχολειό για να την κατέχομε κι όχι για να την εξεταζόμαστε αν θέλομε να γίνομε Μηχανικοί. Επαναλαμβάνω πως οι ε ξ ε τ ά σ ε ι ς στη Γλώσσα που κρίνουν (σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό) ποιος θα γίνει Ιατρός να κάνει χειρουργεία ή Μηχανικός να χτίζει πολυκατοικίες είναι εγκληματικές.

Τι να σου πω... εγώ πάλι ξέρω ότι χωρίς GCSE στα αγγλικά σε σοβαρό πανεπιστήμιο δεν μπαίνεις. Αλλά μπορεί να κάνω και λάθος. Το Σχολείο Ευρωπαϊκής Παιδείας πάλι που δίνει baccalaureate, έχει υποχρεωτική εξέταση στη γλώσσα 1 για όλους. Ξαναλέω, με χαμηλό συντελεστή. Το να μην εξετάζεται καθόλου η μητρική γλώσσα, δεν το έχω συναντήσει μέχρι τώρα.

Έχει κάποιος εικόνα για κάποιο σύστημα στο οποίο δεν αντιμετωπίζεται η μητρική γλώσσα ως ένα από τα βασικά/υποχρεωτικά εξεταζόμενα μαθήματα για όλους;

Αποσυνδεδεμένος gf

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 441
  • Γηράσκω αεί διδάσκων
    • Προφίλ
Απ: Έξω η Λογοτεχνία από τις Πανελλήνιες...
« Απάντηση #11 στις: Ιούνιος 16, 2020, 07:53:53 μμ »
Εγώ θα έφευγα τρέχοντας από μηχανικό ή γιατρό, ή συνεργάτη ερευνητή αν έβλεπα κακή γνώση και αδυναμία χρήσης της γλώσσας του. Δείχνει κακό γενικότερο υπόβαθρο, εξαιρουμένων βέβαια μαθησιακών δυσκολιών.
Καλώς εξετάζεται η γλώσσα (και όχι η έκθεση όπως εσφαλμένα λέγεται) θα συμφωνούσα όμως για μειωμένο συντελεστή.

Αποσυνδεδεμένος Πελαγονία

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 547
    • Προφίλ
Απ: Έξω η Λογοτεχνία από τις Πανελλήνιες...
« Απάντηση #12 στις: Ιούνιος 16, 2020, 07:58:29 μμ »
Και σε τί ακριβώς εξετάστηκαν τώρα τα παιδιά, για να καταλάβω...

Το αν διαβάζουν βιβλία στον ελεύθερο χρόνο τους; Συγγνώμη αλλά αυτό είναι θέμα Α΄ Γυμνασίου ενότητα 6!!!!

Πως θα αξιοποιήσει κάποιος το οπλοστάσιο του στο χειρισμό της γλώσσας, όταν τα θέματα απλά ζητούν αναμάσημα αυτονόητων απόψεων; Ξέρετε πολύ καλά ότι κάτι τέτοιο είναι εντελώς αντιπαιδαγωγικό.

Το ζήτημα είναι παλιό...

[bhttps://www.enikos.gr/society/517799/vomva-ste-gia-tis-panelladikes-exetaseis]
Βόμβα" ΣτΕ για τις πανελλαδικές εξετάσεις

Η βαρύτητα της Έκθεσης στο επίκεντρο της δικαστικής απόφασης

Τον δρόμο για μεγάλες ανατροπές μπορεί να ανοίξει η υιοθέτηση της άποψης της πλειοψηφίας του ΣτΕ ότι ένα μάθημα γενικής παιδείας, όπως η Νεοελληνική Γλώσσα-Έκθεση, πρέπει να έχει βαθμολογικά μικρότερο συντελεστή βαρύτητας από ένα μάθημα της ομάδας προσανατολισμού, όπως η Φυσική για τους υποψηφίους της Ιατρικής, διότι αλλιώς παραβιάζονται συνταγματικές διατάξεις.

Το ΣτΕ έκρινε, μάλιστα, αντισυνταγματικές τις διατάξεις και τη συνακόλουθη υπουργική απόφαση (28.05.15) στο μέτρο που δεν πρόβλεψε μειωμένο συντελεστή βαρύτητας στη βαθμολόγηση της Έκθεσης αναδεικνύοντάς τη σε καθοριστικό παράγοντα επηρεασμού της τελικής βαθμολογίας, ισοδύναμο με ένα μάθημα προσανατολισμού, όπως η Φυσική.

Μολονότι το ζήτημα αφορά στη συγκεκριμένη περίπτωση την Ιατρική, μπορεί να τεθεί ασφαλώς και σε άλλες αντίστοιχες περιπτώσεις.

Η πλειοψηφία χαρακτήρισε κατ’ αρχάς θεμιτή την αξιολόγηση του επιπέδου της γλωσσικής επάρκειας ενός υποψηφίου, ανεξαρτήτως του προσανατολισμού των σπουδών του γιατί η γλωσσική καλλιέργεια υπηρετεί την ανάπτυξη της σκέψης και των πνευματικών δεξιοτήτων, επιτρέποντας μια αποτίμηση της συνολικότερης συγκρότησής του. Όμως, η απόδοση της ίδιας βαρύτητας στην εξέταση του μαθήματος γενικής παιδείας της Νεοελληνικής Γλώσσας και στην εξέταση ενός μαθήματος της ομάδας προσανατολισμού, όπως εν προκειμένω της Φυσικής, αποτελεί ρύθμιση απρόσφορη για την επιλογή των καταλληλότερων υποψηφίων σπουδαστών για ιατρικές σχολές, δεδομένου ότι -συνεχίζει η απόφαση- η επαρκής γνώση της νεοελληνικής γλώσσας προκύπτει σε μεγάλο βαθμό από την κατοχή του απολυτηρίου Λυκείου, ενώ η πρόσβαση στις ανώτατες σχολές πρέπει να κρίνεται κυρίως βάσει των επιδόσεων στα συναφή προς τις επιδιωκόμενες σπουδές αντικείμενα.

Η δυσαναλογία στη βαρύτητα που αποδίδεται στην εξέταση αυτή ενισχύει το γεγονός ότι με τον ν.4327/15 τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα για πρόσβαση σε ΑΕΙ-ΤΕΙ περιορίστηκαν σε μόνο 4, ενώ την προηγούμενη 15ετία ήταν 14 υπό το καθεστώς του ν.2525/97, έγιναν 9 με τον ν.2909/01 και 6 με τον ν.3255/04.

Η ριζική αυτή μείωση συνεπάγεται την αυξημένη βαρύτητα στην εξέταση της Νεοελληνικής Γλώσσας, η βαθμολόγηση της οποίας παρουσιάζει υποκειμενικό χαρακτήρα και το μεγαλύτερο ποσοστό αναβαθμολόγησης (5πλάσιο από άλλα μαθήματα), σύμφωνα με σχετική μελέτη που επισημαίνει και το παράδοξο, να έχουν οι υποψήφιοι της θετικής κατεύθυνσης καλύτερες επιδόσεις στο μάθημα αυτό, από υποψηφίους της θεωρητικής κατεύθυνσης.

Κατά το ΣτΕ, έτσι παραβιάζονται οι συνταγματικές αρχές περί ισότητας, αξιοκρατίας, ανάπτυξης της προσωπικότητας και πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση, ενώ είναι ανίσχυρη η υπουργική απόφαση που δεν όρισε συντελεστή μειωμένο για τη Νεοελληνική Γλώσσα και για τον λόγο αυτό θα έπρεπε να ακυρωθεί ως παράνομη η υπουργική απόφαση που τον περασμένο Αύγουστο επικύρωσε τους πίνακες εισακτέων σε ΑΕΙ-ΤΕΙ, για το ακαδημαϊκό έτος 2016-17.

Ο αριστούχος που προσέφυγε

Το θέμα έφτασε σε «πιλοτική δίκη» κατόπιν προσφυγής υποψηφίου «Θετικών Σπουδών» που, ενώ αρίστευσε στα μαθήματα προσανατολισμού, Χημεία, Φυσική, Βιολογία (20, 19,7 και 19,5 αντίστοιχα), δεν μπήκε στην Ιατρική Θράκης γιατί πήρε 13,6 στη Νεοελληνική Γλώσσα, συγκεντρώνοντας 18.495 μόρια, έναντι 18.648 που ήταν η βάση εισαγωγής.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 16, 2020, 08:12:16 μμ από Πελαγονία »

Αποσυνδεδεμένος Πελαγονία

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 547
    • Προφίλ
Απ: Έξω η Λογοτεχνία από τις Πανελλήνιες...
« Απάντηση #13 στις: Ιούνιος 16, 2020, 08:08:16 μμ »
Εγώ θα έφευγα τρέχοντας από μηχανικό ή γιατρό, ή συνεργάτη ερευνητή αν έβλεπα κακή γνώση και αδυναμία χρήσης της γλώσσας του. Δείχνει κακό γενικότερο υπόβαθρο, εξαιρουμένων βέβαια μαθησιακών δυσκολιών.
Καλώς εξετάζεται η γλώσσα (και όχι η έκθεση όπως εσφαλμένα λέγεται) θα συμφωνούσα όμως για μειωμένο συντελεστή.

Μήπως του  βάζεις να βρει και τους κειμενικούς δείκτες...  ;D
Κάτι τέτοιους επιστημονικοφανείς νεολογισμούς έχουν βρει οι φιλόλογοι για να καλύπτουν τη γύμνια πολλές φορές του διδασκόμενου αντικειμένου τους...
Λίγοι πραγματικά οι μορφωμένοι φιλόλογοι στις μέρες μας...

Δυστυχώς ο βασιλιάς είναι γυμνός...   :'(

Φυσικά δεν είπα να εξοβελιστεί το μάθημα της Γλώσσας. Πρέπει όμως, εφόσον εντάσσεται στα πανελληνίως εξεταζόμενα μαθήματα, να μοιάζει με μάθημα και όχι με κουβεντούλα που θα κάνω στο καφέ...


 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32292
  • Τελευταία: johntsoum
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159768
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 367
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 5
Επισκέπτες: 340
Σύνολο: 345

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.091 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.