*

Αποστολέας Θέμα: Αρχαία Ελληνικά  (Αναγνώστηκε 113356 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος aeee

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1305
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά
« Απάντηση #84 στις: Μαρτίου 01, 2010, 08:28:13 pm »
ευχαριστώ κ πάλι   :)
παρακαλω  :)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 23:39:26 »

Αποσυνδεδεμένος stefanosk

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 46
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά
« Απάντηση #85 στις: Απριλίου 02, 2010, 03:31:42 pm »
Θα ήθελα τη βοήθειά σας. Έχω τελειώσει τα Ρητορικά Κείμενα και άρχισα Λυρική Ποίηση. Έκανα την εισαγωγή (με δικές μου σημειώσεις, καθώς του βιβλίου είναι αρκετά δύσκολη.). Τα παιδιά ενδιαφέρθηκαν γαι το μαθημα αλλά αφού ολοκληρώσαμε την εισαγωγή απογοητεύτηκαν λέγοντας ότι είναι δύσκολα. Τους καθησύχασα λέγοντάς τους ότι δεν θα είναι στην ύλη (πιθανώς) καθώς οι άλλοι 3 συνάδελφοι δεν έχουν ολοκληρώσει την ύλη. Την επόμενη ημέρα μπήκαμε στο κείμενο. Αρχίσαμε με το θύμε, θυμ' του Αρχίλοχου. Εκεί απογοητεύτηκα πλήρως. Τα παιδιά δεν καταλάβαιναν το λεξιλόγιο ούτε και τις διαλέκτους, αν και τους είχα κάνει μια εισαγωγή. Πήγαμε στο παράρτημα για να δούμε τα στοιχεία των διάλεκτων όπου τους φανηκαν πολύ δυσκολα. Τους είπα ότι δεν χρειάζονται να τα μάθουν απ'εξω. Στη συνέχεια αρχίσαμε την ανάλυση. Όλα τα είπα μόνος  μου. Η πλειοωηφία δε συμμετείχε και μιλούσε και όταν τους έκανα παρατήρησει γαι να σταματήσουν μου έλεγαν ' Αφού κύριε δεν θα είναι στην ύλη γιατί να προσέχουμε;' Εκεί νευρίασα. Αλλά συνέχησα το μάθημα ήρεμος. Στο τέλος της ώρας ήρθε μια μαθήτρια (πολύ καλή στο μάθημα) και μου είπε:΄ Κύριε, αφού δεν ενδιαφέρεται κανείς, δε θα ήταν προτιμότερο να κάνομε άγνωστα κείμενα;' Εκεί προβληματίστηκα. Ποια η γνώμη σας; Να συνεχίσω ή όχι;

ΥΓ. Υπάρχουν 4 παιδιά που ενδιαφέρονται γαι το μάθημα.
« Τελευταία τροποποίηση: Απριλίου 02, 2010, 03:35:43 pm από stefanosk »

Αποσυνδεδεμένος Tertia

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 222
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά
« Απάντηση #86 στις: Απριλίου 02, 2010, 04:08:28 pm »
Θα σου πω τη δικη μου εμπειρία : η λυρική ποιηση είναι παρεξηγημένο βιβλίο, καποιοι συναδελφοι δεν το διδασκουν καν και σπανιως μπαίνει στην εξεταστέα υλη.Εγω προσωπικά περα απο μια προσεγγιση - εξομάλυνση του λεξιλογίου το προσεγγιζω ως λογοτεχνικο είδος σχολιάζουμε την υποτίμηση του αριστοκρατικου ιδεώδους ,το ευμετάβολο της ζωής κτλ ,άλλωστε η μεταφραση δίνεται απο κάτω ,πραγμα που θα σε διευκολύνει.Πράγματι,η γλώσσα ειναι παρα  πολύ δύσκολη γιατι τα παιδιά στην καλύτερη περιπτωση είναι εξοικειωμένα με την αττική διάλεκτο.
Επίσης ,καλό είναι να μη λέμε ποτε εκ των προτέρων τι θα μπει στην εξεταστέα ύλη ,γιατι οι μαθητες το εκλαμβάνουν ως απαξίωση .

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά
« Απάντηση #87 στις: Απριλίου 04, 2010, 07:29:31 pm »
Θα σου πω τη δικη μου εμπειρία : η λυρική ποιηση είναι παρεξηγημένο βιβλίο, καποιοι συναδελφοι δεν το διδασκουν καν και σπανιως μπαίνει στην εξεταστέα υλη.Εγω προσωπικά περα απο μια προσεγγιση - εξομάλυνση του λεξιλογίου το προσεγγιζω ως λογοτεχνικο είδος σχολιάζουμε την υποτίμηση του αριστοκρατικου ιδεώδους ,το ευμετάβολο της ζωής κτλ ,άλλωστε η μεταφραση δίνεται απο κάτω ,πραγμα που θα σε διευκολύνει.Πράγματι,η γλώσσα ειναι παρα  πολύ δύσκολη γιατι τα παιδιά στην καλύτερη περιπτωση είναι εξοικειωμένα με την αττική διάλεκτο.
Επίσης ,καλό είναι να μη λέμε ποτε εκ των προτέρων τι θα μπει στην εξεταστέα ύλη ,γιατι οι μαθητες το εκλαμβάνουν ως απαξίωση .

Πολύ σωστά!
stefanosk, να εστιάσεις στην πραγματολογική ανάλυση των κειμένων.
Την μετάφραση, δυστυχώς, αφού δεν γίνεται αλλιώς, ας την παπαγαλίσουν...
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 23:39:26 »

Αποσυνδεδεμένος lasard

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 604
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά
« Απάντηση #88 στις: Μαΐου 04, 2010, 10:05:36 am »
μπορει καποιος να μου πει αναλυτικα πως κατανεμονται οι μοναδες στο γνωστο και στο αγνωστο;

Αποσυνδεδεμένος gogligo

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 74
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά
« Απάντηση #89 στις: Μαΐου 04, 2010, 10:40:00 am »
Γνωστό: 1) μετάφραση 10 μονάδες 2) εισαγωγή 10 μονάδες 3) λεξιλογική άσκηση 10 μονάδες 4) 2 ή 3 ερμηνευτικές ερωτήσεις 15 ή 10 μονάδες αντίστοιχα η καθεμιά        Σύνολο : 60 μονάδες

Άγνωστο : 1) μετάφραση άγνωστου κειμένου 20 μονάδες 2) Γραμματική (συνήθως 2 ασκήσεις) 10 μονάδες 3) Συντακτικό (συνήθως 2 ασκήσεις) 10 μονάδες       Σύνολο : 40 μονάδες 

Αποσυνδεδεμένος lasard

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 604
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά
« Απάντηση #90 στις: Μαΐου 04, 2010, 10:42:35 am »
ευχαριστω

Αποσυνδεδεμένος daffyduck

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 540
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά
« Απάντηση #91 στις: Μαΐου 04, 2010, 10:43:38 am »
Σωστά όσα λέει ο συνάδελφος.

Για να είσαι όμως πάντα πλήρως κατατοπισμένος για τέτοια θέματα: πήγαινε αριστερά στο μενού της σελίδας --> αρχεία για λήψη --> Νομοθεσία --> Γενική εκπαίδευση. Το πρώτο αρχείο με όνομα : "Αξιολόγηση μαθητών Ενιαίου Λυκείου" είναι το προεδρικό διάταγμα που καθορίζει όλες τις λεπτομέρειες της αξιολόγησης στο Λύκειο.

Θα σου έλεγα να σώσεις το αρχείο και να το έχεις πρόχειρο, είναι πολύ χρήσιμο εάν διδάσκεις στο Λύκειο.

Η απάντηση για το ερώτημά σου είναι στη σελίδα 9, άρθρο ΙΙ - περιγράφει αναλυτικά πόσες/τί είδους ερωτήσεις πρέπει να βάλεις αλλά και πως κατανέμονται αναλυτικά οι μονάδες ανά ερώτημα κατά την εξέταση των Αρχαίων ως μάθημα Θεωρητικής κατεύθυνσης.
Μην περιμένεις να δεις, για να πιστέψεις...Πίστεψε, και θα δεις!

Αποσυνδεδεμένος MAR.

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 1
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά
« Απάντηση #92 στις: Ιουλίου 21, 2010, 05:08:16 pm »
Χαιρετώ σας συνάδελφοι!
Ανέλαβα στο φροντιστηρίο  μεταξαστέο μαθητή  στα αρχαία (θεματογραφία και ρητορικά κείμενα) και στα λατινικά. Στο άγνωστο κείμενο θα δυσκολευτεί αρκετά ο μαθητής μου. Έχω δυσκολευτεί γιατί η γραμματική στα αρχαία είναι τεράστια, του διδασκω αρχικούς χρόνους και δεν τους διαβάζει, προτείνετε κάποια ρήματα και ουσιαστικά που μπορεί να είναι πιο sos  για τισ εξετάσεις?Επίσης στα Λατινικά που να δώσω μεγαλύτερη έμφαση?

Αποσυνδεδεμένος chrysa84

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 28
  • Φύλο: Γυναίκα
  • mer noire
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά
« Απάντηση #93 στις: Αυγούστου 23, 2010, 02:00:05 pm »
Καλησπέρα!Πρόκειται να διδάξω για πρώτη φορά Αρχαία κατεύθυνσης σε φροντιστήριο και έχω κάποιες απορίες..Όποιος/α μπορεί κάπως να με κατατοπίσει,θα με βοηθήσει σημαντικά.Λοιπόν,  1) Η ύλη καθορίζεται από το Υπουργείο ή είναι θέμα καθηγητή?Θα ξεκινήσω δηλαδή τα μαθήματα κανονικά από την αρχή του βιβλίου?
                                        2) Στα Ρητορικά Κείμενα περιοριζόμαστε σε μετάφραση και ερμηνευτικά σχόλια χωρίς να ασχολούμαστε με Γραμματική-Συντακτικό-Λεξιλογικά του κεφαλαίου?
                                         3)Πόσες ώρες πιστεύετε ότι χρειάζονται για το γνωστό και πόσες για το άγνωστο (στη
"εκ των διαφερόντων καλλίστην αρμονίαν"                                                            Ηράκλειτος

Αποσυνδεδεμένος farmas

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 119
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά
« Απάντηση #94 στις: Αυγούστου 23, 2010, 07:53:59 pm »
1) Η ύλη, όπως και για κάθε μάθημα, καθορίζεται από το υπουργείο στην αρχή της χρονιάς. Δες αν θες εδώ για την ύλη της προηγούμενης χρονιάς http://www.mathisi.net.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=78&Itemid=96
Για τα αρχαία της

Αποσυνδεδεμένος chrysa84

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 28
  • Φύλο: Γυναίκα
  • mer noire
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά
« Απάντηση #95 στις: Αυγούστου 24, 2010, 01:58:17 pm »
Σ' ευχαριστώ πολύ farmas! Άργησα λίγο να το δω,αλλά..μπήκα κάπως στο κλίμα.
"εκ των διαφερόντων καλλίστην αρμονίαν"                                                            Ηράκλειτος

Αποσυνδεδεμένος stergia

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 25
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά
« Απάντηση #96 στις: Σεπτεμβρίου 09, 2010, 06:26:39 pm »
ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ ΑΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΗΝ ΥΛΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΤΗΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΣΤΗ
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτωβρίου 21, 2011, 06:16:32 pm από para5 »

Αποσυνδεδεμένος dim!

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 55
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά
« Απάντηση #97 στις: Σεπτεμβρίου 09, 2010, 09:16:24 pm »
Καλησπέρα! Η ύλη του 2010 για το γνωστό ήταν η εξής:


ΙΙ. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
•   Το πρόγραμμα της Θεωρητικής Κατεύθυνσης της
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτεμβρίου 09, 2010, 09:20:18 pm από dim! »

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182550
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 690
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 10
Επισκέπτες: 455
Σύνολο: 465

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.048 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.