0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Είναι εντυπωσιακή η μείωση του αριθμού εκπαιδευτικών μέσα στην δεκαετία που προηγήθηκε. Στις κύριες ειδικότητες , μαθηματικούς, φυσικούς, φιλόλογους πάνω από το 40% βγήκαν σε σύνταξη. Παρατηρώντας απ’ τα γραφόμενα εδώ, ένα παράδειγμα μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση και το μελέτησα λίγο περισσότερο. Είδα στον κλάδο των φυσικών (που είναι μαζί χημικοί, βιολόγοι , γεωλόγοι και φυσιογνωμιστές), ότι υπάρχει έριδα και αλληλοκατηγορίες, που παίρνουν όμως μπάλα όλους τους εκπαιδευτικούς στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, που μπορεί ακόμη να επηρεάσει την κατανομή μεταξύ των δύο βαθμίδων.Οι φυσικοί, που ήταν το 2010 περίπου 6000 -τώρα έχουν πέσει κάτω από 3500- και σε έναν πίνακα κάποιος είχε μετρήσει τα οργανικά κενά σε 83!Ενώ ένας άλλος μέτρησε τα κενά των βιολόγων κάπου 800!!Και σχεδόν σε μόνιμη βάση, ένας άλλος διατείνεται ότι υπήρχε εξαπάτηση στην δευτεροβάθμια με τα κενά, και ότι ήταν πλασματικά, και μάλιστα κατηγορούσε τους άλλους στον κλάδο του ότι έτρωγαν τα κενά των βιολόγων. Το ίδιο μάλιστα είπε και ένας γεωλόγος που μου επιτέθηκε φραστικά όταν είπα εμμέσως ότι δεν συμφωνώ με αυτή την καταγγελία. Μου έδειξε αριθμούς που φαινόταν το 2013 ότι ήταν πολλές οι ώρες της φυσικής, της βιολογίας και γεωλογίας ενώ με βάση τους καθηγητές κάθε ειδικότητας αυτό δεν ταίριαζε.Και εκ’ πρώτης όψεως φαινόταν με μια απλή διαίρεση ότι είχε δίκαιο. Αποφάσισα να το ψάξω λίγο και διαπίστωσα τα εξής: Όντως υπήρχαν παραπάνω διδακτικές ώρες βιολογίας, και γεωλογίας , (χημείας δεν το έψαξα) από τους βιολόγους και γεωλόγους και αντίστροφα στους φυσικούς. ΟΜΩΣ βρήκα ότι η βιολογία και γεωλογία είχαν λίγες ώρες διδασκαλίας, μάλιστα σε πολλά σχολεία δεν μπορούσε να συμπληρωθεί ο αριθμός 11 για να οριστεί οργανική θέση για βιολόγο και γεωλόγο αντίστοιχα.Σε αυτά τα σχολεία όμως οι φυσικοί είχαν περισσότερες ώρες του μαθήματός τους και σχημάτιζαν οργανικές.Όμως με την συγχώνευση εκατοντάδων γυμνασίων και λυκείων, που ήταν μικρά, οδήγησε στη δημιουργία μεγαλύτερων μονάδων με περισσότερα τμήματα και αυξημένο αριθμό σε ώρες βιολογίας και γεωλογίας συνολικά. Άρα τώρα μπορούσε να σχηματιστεί το νούμερο των 11 ωρών της οργανικής θέσης. Στους φυσικούς δεν άλλαξε τίποτα αφού είχαν εξαρχής οργανικές θέσεις τις οποίες διατήρησαν. (Ο σκοπός των συγχωνεύσεων ήταν να μειωθούν τα λειτουργικά κόστη και οι διευθυντικές θέσεις). Όμως μια μικρή ειδικότητα τυχαία έβγαινε «κερδισμένη» θεωρητικά, γιατί στην πράξη δεν γινόταν διορισμοί. Ακολούθησαν οι γνωστές αυξήσεις ωραρίου και μείωση των ωρών διδασκαλίας των κυρίων ειδικοτήτων και των φυσικών όπως περιέγραψε ένας άλλος συνάδελφος, νομίζω φυσικός. Ακριβώς εδώ είναι το πρόβλημα. Οι αναπληρωτές βιολόγοι κλπ βλέπανε την ευκαιρία να διαμορφώνεται και απαιτούσαν αλλαγή, ενώ η τακτική του κλάδου ΠΕ04 ήταν, (αφού οι βιολόγοι δεν είχαν οργανικές θέσεις), τις ώρες τους να τις παίρνουν οι άλλοι που είχαν οργανικές. Οι βιολόγοι λοιπόν τυχαία βρέθηκαν με τα οργανικά κενά που εμφανίζονται τώρα σε διάφορους πίνακες, τα οποία αυξήθηκαν επιπλέον γιατί μια ομάδα αναπληρωτών πίεσε κομματικά πρόσωπα, όπως ο Κουράκης που τους αύξησες λίγο τις ώρες διδασκαλίας της βιολογίας. Ο αριθμός των βιολόγων που βγήκαν σε σύνταξη είναι νομίζω 300 άτομα και όχι 2500 όπως οι φυσικοί. Η αύξηση ωραρίου επηρεάζει αναλογικά τους πολυπληθέστερους κλάδους στην μείωση οργανικών θέσεων κατά ένα 10%. Αλλά καταλύτης είναι η μείωση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος. Σε μικρό ποσοστό επηρέασε και η απαλοιφή του εργαστηρίου που αντιστοιχούσε νομίζω σε τρείς ώρες ανά σχολείο δηλαδή άλλο ένα 5% στις οργανικές θέσεις οριζόντια, αν το υπολόγισα σωστά. Συνοψίζοντας για να μην κουράζω, ορισμένοι είτε αφελώς είτε με ιδιοτέλεια εγκαλούν τους άλλους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας ως καταχραστές των θέσεων τους.Και αυτό είναι άδικο γιατί δεν τεκμηριώνεται συνολικά. Προκαλεί ζημιά στον σύνολο των εκπαιδευτικών που παγιδεύονται σε μια διεκδίκηση χαμηλού τοίχου την ώρα που η μνημονιακή περίοδος προκάλεσε αυτά τα δραματικά αποτελέσματα. Η δικιά μου θέση είναι ότι πρέπει να υπάρχει κατανομή με βάση τις συνταξιοδοτήσεις ανά κλάδο σε όλη την δευτεροβάθμια και σε όλους τους κλάδους. Είναι υποχρέωση του υπουργείου παιδείας να σταματήσει τον εμπαιγμό των εκπαιδευτικών. Οι 5000 διορισμοί στην δευτεροβάθμια δεν αντιστοιχούν ούτε στην μνημονιακή δέσμευση ένα προς πέντε…
................................Αποφάσισα να το ψάξω λίγο και διαπίστωσα τα εξής: Όντως υπήρχαν παραπάνω διδακτικές ώρες βιολογίας, και γεωλογίας , (χημείας δεν το έψαξα) από τους βιολόγους και γεωλόγους και αντίστροφα στους φυσικούς. ΟΜΩΣ βρήκα ότι η βιολογία και γεωλογία είχαν λίγες ώρες διδασκαλίας, μάλιστα σε πολλά σχολεία δεν μπορούσε να συμπληρωθεί ο αριθμός 11 για να οριστεί οργανική θέση για βιολόγο και γεωλόγο αντίστοιχα.Σε αυτά τα σχολεία όμως οι φυσικοί είχαν περισσότερες ώρες του μαθήματός τους και σχημάτιζαν οργανικές.
Όμως με την συγχώνευση εκατοντάδων γυμνασίων και λυκείων, που ήταν μικρά, οδήγησε στη δημιουργία μεγαλύτερων μονάδων με περισσότερα τμήματα και αυξημένο αριθμό σε ώρες βιολογίας και γεωλογίας συνολικά. Άρα τώρα μπορούσε να σχηματιστεί το νούμερο των 11 ωρών της οργανικής θέσης. Στους φυσικούς δεν άλλαξε τίποτα αφού είχαν εξαρχής οργανικές θέσεις τις οποίες διατήρησαν
Δεν ισχύει αυτό που λες, μέχρι το 2016 οι ώρες των φυσικών (στα γυμνάσια) ήταν τόσες όσες των βιολόγων και των γεωλόγων. Το σενάριό σου θα μπορούσε να έχει βάση αν ΔΕΝ υπήρχαν τα νούμερα που σου παρέθεσα, ήδη από πριν. Το μοτίβο της δυσαναλογίας μονίμων/ωρών γιγαντώνεται όσο πιο πίσω πηγαίνεις.Οι συγχωνεύσεις δεν ήταν τόσες όσες ισχυρίζεσαι. Κι αυτό αποδυκνείετε από το γεγονός ότι η δυσαναλογία που ανέφερα υπήρχε ήδη από πιο παλιά. (
Στους διορισμούς προτιμώνται φυσικοί καθώς δύνανται να διδάξουν με μεγάλη ευκολία και μαθηματικά ακόμη. Αντίθετα οι βιολόγοι/γεωλόγοι τα μαθηματικά τ' αγνοούν τελείως ενώ τους είναι αδύνατο να διδάξουν φυσική (δύσκολο τραχύ ασκησιολογικό μάθημα) ακόμη και χημεία δυσκολεύονται πολύ. Μόνο βιολογία και γεωλογία μπορούν που βασίζονται στην παπαγαλία κειμένων. Οπότε το υπουργείο σωστά προέτασσε προτάσσει και θα προτάξει μακράν τους φυσικούς. Το μέλημά του είναι η μόρφωση των παιδιών από κατηρτισμένους δασκάλους με δυνατές ακαδημαϊκές φυσικομαθηματικές σπουδές κι όχι η βόλεψη η συνδικαλιστική των βιολόγων και γεωλόγων.
Πώς τους πετσοκοψες έτσι ρε φίλε;;;;;;