0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Η αναφορά μου ήταν στο τι μαθαίνει κάποιος που κάνει διδακτορικό και στο γεγονος ότι το θεωρώ προσόν για έναν εκπαιδευτικο. Ούτε θέμα αριστείας είναι ούτε δηθενιας το να έχεις διδακτορικό. Με ενοχλεί απλά η στάση του επειδή δεν το έχω εγώ συμπεραίνω ότι ο άλλος που το έχει δεν είναι προσόν. Τότε να μην είναι κ το πτυχίο προσόν, μπορεί κ ένας μηχανικός να διδαξει πχ μαθηματικά ή φυσική λυκειου... Καλό είναι για τα παιδιά μας να υπάρχουν εκπαιδευτικοί με μια ποικιλομορφία προσόντων. Με το θέμα της αξιολόγησης ειμαι γενικά εναντίον αλλά ναι εκεί δεν θεωρώ πως το διδακτορικό παίζει ρόλο...Πάντως αντί να αναλωνομαστε στο να μην θεωρείτε προσόν το ένα ή το άλλο καλό θα ήταν να διεκδικούμε παραπάνω διορισμούς και να μην λειτουργούμε με λογικές κοινωνικού αυτοματισμού... Και ένα υ.γ. στον ιδιωτικό τομέα πληρώνεσαι και με βάση τα προσόντα σου...
Και φυσικά όποιος πει ότι διδακτορικό/μεταπτυχιακό από διδακτορικό/μεταπτυχιακό διαφέρει,το κάνει επειδή δεν το έχει ο ίδιος.Ναι, κάποιοι τέτοιοι τίτλοι είναι για γέλια και τρέφουν μια επιστημονική δηθενιά.Το χειρότερο όμως είναι ότι τρέφουν ένα υπέρμετρο Εγώ.Και τολμάμε μετά να μιλάμε για κοινωνικό αυτοματισμό.Το θέμα μας εδώ είναι εάν καλώς δεν θα συνυπολογίζονται τα τυπικά προσόντα στην αξιολόγηση.Καποιος λόγος θα υπάρχει που τα λέμε τυπικά.Μηπως για να τα διαφοροποιήσουμε από τα ουσιαστικά;
Ένα άλλο καλό ερώτημα βέβαια είναι, τι την θες την καινοτομία όταν το όλο σύστημα είναι συντηρητικό. Όταν η εξέταση στα περισσότερα φιλολογικά είναι η απόλυτη τυποποίηση κ ίδια εδώ κ δεκαετίες, γιατί να κριθεί θετικά όποιος κάνει μια καινοτομία ή μάλλον γιατί να κριθεί αρνητικά οποίος δεν κάνει, από τη στιγμή που ο δεύτερος μπορεί να προετοιμάζει άψογα τους μαθητες του γι αυτό το παρωχημένο σύστημα; δεν έχει λογική όλο αυτό, είναι απλα μια ιδεοληψία. Η αξιολόγηση βάσει απόδοσης μαθητών έχει μια τεχνοκρατική λογική τουλάχιστον, επικίνδυνη, δεσμευτική, ταξική, αλλά έχει λογικό: θεωρείς ότι αν εχεις μια χ δουλειά αναμένεις ένα ψ αποτέλεσμα. Ελπίζω να μην εφαρμοστεί κι εδώ ποτέ κάτι τέτοιο, αλλά κατά τ άλλα κ η συζήτηση για το τι θα έπρεπε να μοριοδοτείται κ τι όχι, είναι εκτός λογικής. Ο δικός μας διευθυντής πάντως, που δεν μπορεί να χωρίσει δυο γαϊδάρων άχυρα, έχει μεταπτυχιακό κ τπε 1 κ ξένη γλώσσα κ παλαιότητα κ παλαιότερη θητεία σε θέση ευθύνης. κ ο προηγούμενος άθλιος που είχαμε έχει μεταπτυχιακό κ μάλλον κ ξένη γλώσσα ενώ δεν μπορεί να διατυπώσει μια συντακτικώς ορθή πρόταση στα νέα ελληνικά κ βαράει προσοχή στη σημαία αλλά μάλλον μπερδεύει την κάθε εθνική εορτή. Τι να συζητάμε τώρα… Στο σχολείο μου έχουμε μεταπτυχιακά σε ποσοστό 80% συν 2-3 διδακτορικά, αλλά το παιδαγωγικά πιο ορθό κ μάλλον πιο αποτελεσματικό μάθημα το κάνουν δυο συνάδελφοι παλιές, η μια κοντά στη σύνταξη, χωρίς μεταπτυχιακό κ η μια γενικώς χωρίς να διαβάζει κάτι συγκλονιστικά παραπάνω για να προετοιμαστεί. Απλώς έχει καταλάβει τι βοηθάει τα παιδθα κ τι έχει αποτέλεσμα κ έχει κ ικανότητα στο να τα προσεγγίζει κ να έχει καλή σχέση μαζί τους.
Ε τώρα αυτό που διαβάζω μου φαίνεται εξωφρενικό και με θυμώνει κιόλας. Δεν μπορεί να λες ότι εκπαιδευτικοί μεμεταπτυχιακά δεν μπορούν να ανταποκριθούν. Προφανώς και δεν αναφέρομαι σε όλους όσους έχουν μεταπτυχιακό ότι θα πρέπει ντε και καλά να αποδίδουν, αλλά να τους μειώνουμε και τόσο; Δεν ξέρω. Εγώ πια στο 2ο μεταπτυχιακό είδα να αλλάζει όλη μου η σκέψη και ολοκληρωτικά ο τρόπος προσέγγισης των μαθητών. Και όχι μόνο σε εμένα αλλά σε μεγάλο μέρος των συμφοιτητών μου μέσα στους οποίους εντοπίζονται διευθυντές σχολείων, εκπαιδευτικοί κτλ. Από την άλλη πλευρα μέσα από τους μαθητές μου κατάλαβα πάρα πολύ καλά τι πάει να πει να μην υπάρχει επιμόρφωση όλων των ειδών στους εκπαιδευτικούς των σχολείων και ειδικά στους μεγαλύτερους σε ηλικία. Λίγοι είναι αυτοί που δεν τους αγγίζει το χάσμα γενεών και που μπορούν να κινηθούν κατά τη διάρκεια του μαθήματος έχοντας στον νου τους όλες τις προϋποθέσεις ενός παραγωγικού κι εποικοδομητικού μαθήματος . Ας μην τα προσγειώνουμε όλα.
Δεν τε ισοπεδώνω, απλώς έχω εικόνα από πολλούς ανθρώπους με μεταπτυχιακά από διάφορες σχολές σε διάφορες ειδικεύσεις κ προφανώς δεν είναι όλα ίδια. Και για να μην κάνω την έξυπνη, έχω πει πολλές φορές ότι το πτυχίο φιλολογίας τιυ εκπα που έχω προέκυψε από σπουδές χαμηλού επιπέδου με κάποιους καθηγητές που ούτε για θυρωροί δεν έκαναν, το δε μεταπτυχιακό ήταν το μισό για πέταμα. Η αδερφή μου με δυο μεταπτυχιακά, το ένα στην επιστήμη τξς, χωρίς δίδακτρα κ με εξετάσεις εισαγωγής κ το άλλο δια τμηματικό σε μοντέρνο αντικείμενο, με δίδακτρα, ζορίστηκε στο δεύτερο γιατί στο πρώτο έπρεπε απλώς να δθαβαζει κ να κάνει συμπίλημα της βιβλιογραφίας ενώ στο δεύτερο χρειαζόταν πρωτότυπη σκέψη, δημιουργικότητα, συνεργασία… μην κοροϊδευομαστε μεταξύ μας, η εκπαίδευση στην Ελλάδα γενικα, σε όλες τις βαθμίδες, δεν καλλιεργεί κριτική σκέψη, πρωτοτυπία, επίλυση προβλήματος, συνεργασία κλπ. Οπότε γιατί θεωρούμε ότι ένας κάτοχος μεταπτυχιακού ντε κ καλά τα διαθέτει αυτά; Το ότι κάποιος είναι διαβαστερός κ συνθέτει ωραία τη βιβλιογραφία, που συχνά είναι η βασική απαίτηση ενός μεταπτυχιακού, δεν σημαίνει ότι είναι ικανός για διοίκηση ή διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού (εντάσσω κ την τάξη εκεί). Η απόλυτη εμβάθυνση σε έναν επιστημονικό κλάδο δεν σε καθιστά ικανό να διδάξεις αποτελεσματικότερα από μόνη της,και φυσικά ούτε η συγγραφή εργασιων με μια τυποποιημένη μανιέρα διδακτικού σεναρίου σε κάνει. Εννοώ ότι αυτά δεν είναι νομοτελειακά, εχεις το χ προσόν άρα κ τις χ ικανότητες. Φυσικά κ ένα μεταπτυχιακό μπορεί να είναι ένδειξη ότι εχεις διάθεση να το ψάξεις, κ αν το ψάχνεις γενικα είναι πιθανό να βελτιωθείσ. πολλοί όμως δεν κάνουν μεταπτυχιακό για να το ψάξουν, το κάνουν γιατί θέλουν ένα παραπάνω χαρτι, κι αυτό δεν έχει σχέση με το αν το χαρτι το πήραν με ή χωρίς δίδακτρα, με ή χωρίς εισαγωγικές εξετάσεις, από το αθηνησι ή από κάποιο ιδιωτικό της Κύπρου κλπ. Ο ρεαλισμός δεν είναι ισοπέδωση.
Προφανώς και ο ρεαλισμός δεν αποτελεί ισοπέδωση. Προφανώς η παιδεία μας και γενικότερα η εκπαίδευση στη χώρα μας είναι άκρως θεματική. Προφανώς και όποιος είναι κάτοχος μεταπτυχιακού δε σημαίνει ότι είναι και ικανός. Θεωρώ όμως από τη δική μου εμπειρία πως κάποιος που είναι κάτοχος μεταπτυχιακού, εφόσον τον ενδιαφέρει, θα εξελιχθεί. Κάποιος που δεν κατέχει ίσως εκεί χρειαστούν και άλλα στοιχεία, μιας και η επιμόρφωση δεν έρχεται έτσι απλά στη ζωή μας, πχ με ένα γκουγκλάρισμα. Προσωπικά όπως προείπα με δύο μεταπτυχιακά συναφή στην εκπαίδευση γνώρισα ανθρώπους που παλεύουν για να τα κατακτήσουν, που ενδιαφέρονται να προχωρήσουν και όχι να μείνουν στα απλάσυνηθισμένα(μπαίνω- κάνω μάθημα- λέω κάνα αστειάκι-πέρασε η ώρα). Ρεαλισμός= όχι γενίκευση! Ένας εκπαιδευτικός πρέπει να συνδυάζει γνώση, παιδεία, ψυχολογία, διάθεση, μεταδοτικότητα, ανεκτικότητα, σωστή ακρόαση των επιθυμιών των μαθητών. Και αυτά χωρίς επιμόρφωση δυστυχώς έρχονται μία στους 1000. Τη φράση που αναφέρθηκες "καθηγήτρια που δε διαβάζει πολύ απλά ξέρει να συμπεριφέρεται στους μαθητές" δεν ξέρω αν θέλω να τη σχολιάσω γιατί για εμένα λέει πάρα πολλά για το που έχουμε φτάσει και με λυπεί πραγματικά. Δεν έχω κάτι μαζί σου αλλά δε μου αρέσει να βγαίνει χολή για ανθρώπους που πολεμούν.
Συγγνώμη αλλά πού έβγαλα χολή; Επειδή είπα ότι μια από τις καλύτερες καθηγήτριες στο σχολείο έχει «μόνο» πτυχίο κ δεν ψάχνεται; ε να μην το πω αφού το έχω δει; δεν μειώνει σε κάτι αυτό τους άλλους. Από πότε είναι προϋποθεση το μεταπτυχιακό για να είσαι καλός καθηγητής; Η εξέλιξη επίσης είναι κάτι σχετικό. Δεν έχουν όλες οι θέσεις ίδιες απαιτήσεις. Εγω έχω διδακτορικό σε φιλολογικό αντικείμενο. Σαφώς εμπλουτίζω το μάθημα με γνώσεις που απέκτησα στην ειδίκευση, όμως για να λύνω τα ζητήματα συμπεριφοράς των μαθητών δεν με βοηθάει το διδακτορικό, με βοηθάει η εμπειρία μου κ σε μικρότερο βαθμό κάποιες τεχνικές/μέθοδοι διδασκαλίας που διαβασα. Όμως γνωριζω καλά ότι δεν θα ήμουν καλή διευθύντρια γιατί δεν έχω άλλες δεξιότητες κ άλλα χαρακτηριστικά, που απαιτούνται, κ που δεν τα αποκτάς με τις σπουδές. Στα χαρτιά φυσικά θα ήμουν πολύ καλή. ακόμα κ σε συνέντευξη με μελέτη περίπτωσης θα ήμουν καλή γιατί ξέρω μεσες άκρες τι περιμένουν να ακούσουν. Στην πράξη όμως, γνωριζω τον εαυτό μου, δεν θα ήμουν. Δεν έχω τις ικανότητες, δεν μου ταιριάζει, κ δεν αρκεί το να κατέχω τη θεωρια.
Υπάρχει αναλυτική μοριοδότηση για κάθε είδος πτυχίου κ κάθε είδος δημοσίευσης. Απλώς δεν είδα την ισορροπία σε σχέση με την προϋπηρεσια.
το πρόβλημα δεν είναι ότι κάποιος (και σε καμία περίπτωση η Έσπερος) απαξιώνει τα πτυχία ή τις δημοσιεύσεις που πάνω κάτω έχουν πολλή ή λιγότερη δουλειά - και που έχουν πλέον πολλοί (1-2 μεταπτυχιακά, διδακτορικά). Για μένα το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει τρόπος ή μάλλον δεν θέλουν να βγάλουν εκτός -να ξεμπροστιάσουν- κάτι εργασιούλες που περνιόνται για διδακτορικά (με διψήφιο αριθμό βιβλιογραφικών αναφορών παρακαλώ - δεν το πιστεύετε το ξέρω και δεν μιλάμε για παλιότερες δεκαετίες αλλά πρόσφατα ! ) , τα πληρωμένα αν είναι καλογραμμένα δεν τα πιάνεις και κάποιες δημοσιεύσεις είναι αστείες τον τελευταίο καιρό (πληρώνεις 40 , ακόμα και 20 ευρά - να πω περιοδικό , που μάλιστα ήταν τριμηνιαίο νομίζω και έγινε μηνιαίο για να κόψει περισσότερες βεβαιώσεις;;;;; για τα συνέδρια που έγιναν ψηφιακά και ανεβαίνουν και τα βίντεο δεν θα πω κάτι (χειρότερα powerpoint και από της επιμόρφωσης, copy-paste) . αυτήν την κακοδαιμονία την κόβεις μόνο , όταν μειώσεις την παροχή μορίων . απλό για να εξισορροπηθεί κάπως το πράγμα για ένα διάστημα. είναι άδικο, αλλά πρέπει πρώτα να εξυγιανθεί το σύστημα και μετά να δούμε τι θα γίνει. τώρα αυξάνεται η νοσηρότητα απλώς και μάλιστα με ιεραρχία χειρότερη και από στρατό, η εκπαίδευση δεν είναι έτσι όμως ! είναι πολύ λάθος όλο το σκεπτικό και δυσλειτουργικό. άκρως στελεχοκεντρικό με καμία επίπτωση στη βελτίωση κλίματος και έργου, ποια ενδυνάμωση εκπαιδευτικών; τα στελέχη ναι. θα δείτε πόσοι θα θέσουν υποψηφιότητα για στελέχη (διευθυντές εκπαίδευσης ,επόπτες και σύμβουλοι) . και όπως έγραψε κάποιος άλλος και συμφωνώ : στα ψηλά κλιμάκια-στελέχη κόρακας κοράκου μάτι δεν βγάζει (εκτός αν θέλει τη θέση του, αλλά όλοι ξέρουν ότι είσαι διαλλακτικός για να ανέβεις), οπότε η μόνη αυστηρή αξιολόγηση θα είναι για την πλέμπα που διδάσκει. και το παράδοξο : οι εξαιρετικοί στην τάξη θα παίρνουν μόρια για να φύγουν από την τάξη ! αυτοί λοιπόν που μπορεί να είναι εξαιρετικοί αλλά έχουν διδακτορικά κλπ θα πάρουν καλό βαθμό για να ανέλθουν ;