0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
ας έκαναν σωστό εξορθολογισμο του υποψήφιου εκπαιδευτικού δυναμικού ακόμα κι από την εισαγωγή των υποψηφίων φοιτητών στα ΑΕΙ που σχετίζονται με την εκπαίδευση.Εχω ποστάρει αρκετές φορές τη θέση μου.ο εκπαιδευτικός κρίνεται από τον καθημερινό του αγώνα στην τάξη και όχι από το πόσο καλά έγραψε στο φινάλε σε έναν διαγωνισμό ή πόσο overqualified μπορεί να είναι από άποψη προσόντων.Νισάφι πια.
Eξορθολογισμο μπορεις να κανεις οταν ελεγχεις τις πηγες των πτυχιων. Εδω ομως δεν μπορει το Υπουργειο διοτι υπαρχουνα)Τα κολέγια εσωτερικούβ) Τα πανεπιστήμια στο εξωτερικόΤι θα πεις οτι δεν τα αναγνωρίζεις...? Θα έχεις προβλήματα με την ΕΕ...Για αυτό η μειωση των εισακτέων στα κρατικά ΑΕΙ δεν λεει τίποτα όταν έχει πλέον δυο άλλες πήγες απόκτησης "πτυχίων"Ο μόνος αξιοκρατικός τρόπος είναι ο γραπτός...πλέον...Αξιοκρατία δεν μπορεί να είναι ένας διαγωνισμός για τους παρακάτω λόγους:- Πέραν από το ότι είναι μια "στατική " διαδικασία ,δεν εξασφαλίζει παρά μόνο ανισότητες μιας και τα φροντιστήρια για τους "έχοντες " θα πάρουν φωτιά. - Τα παλαιότερα πτυχία που καρτερικά περιμένουν την σειρά τους στον πίνακα ξαφνικά τους αναγκάζεις σε νέες περιπέτειες και δοκιμασίες ακυρώνοντας τόσα χρόνια αναμονής.- Υπάρχουν άτομα με οικογένειες , κάποιας ηλικίας, που ακόμα και σήμερα είναι αναπληρωτές και γυρνούν σε όλα τα μήκη και πλάτη της Ελλάδας. Αυτοί οι άνθρωποι δεν είναι σε θέση λόγω υποχρεώσεων να μπούν επί ίσοις όροις σε μια διαδικασία μαζί με έναν νεώτερο.- Μεταπτυχιακά, προυπηρεσίες και πορεία ετών ακυρώνονται στον βωμό των καινούριων υποψηφίων "δήθεν" για να πάρουν ευκαιρίες και οι νεώτεροι. Εισάγοντας την λογική του "νέου αίματος" πως θα φαινόταν στον νεοδιοριζόμενο νέο αν του λέγαν να δίνει εξετάσεις και στην συνέχεια του εργασιακού του βίου κάθε 2 χρόνια , διότι ο κλάδος θέλει....ανανέωση ; - Ικανός στην διδασκαλία είναι ο έχων φρέσκιες απόψεις, ...ναι αυτό είναι η μια όψη του νομίσματος. Η πολύτιμη εμπειρία ετών όμως στην διαχείρηση της σχολικής τάξης πως θα την αφήσουμε να πάει χαμένη; Φίλε καινούριε...Μην προτάσεις το δικό σου πρόσκαιρο συμφέρον προκειμένου να διοριστείς εσύ. Μπές στην θέση την δική μου που είμαι αναπληρωτής εδώ και 10 χρόνια και περιμένω καρτερικά την δική μου σειρά δίχως δυνατότητα τώρα πιά λόγω ηλικίας και υποχρεώσεων να σε ανταγωνιστώ. Κάποτε θα πας και εσύ στην θέση την δική μου...Και ομοίως κάποιος νέος , όπως τώρα εσύ, θα ζητήσει τον παροπλισμό σου και τον εργασιακό σου θάνατο για να εργαστεί εκείνος στην θέση σου....Και θα είσαι 55 χρονών..... -
Σαν προσαύξηση να το καταλάβω αλλά να εφαρμόσουν και την βάση-κόφτη ε κάπου ήμαρτον!Και είμαι τρεις φορές επιτυχούσα και όχι της βάσης, για να προλάβω κάποιους..
Τα παραπάνω επιχειρήματά έχουν συζητηθεί εκτενώς στο παρόν νήμα.1. Όσον αφορά στον μεγάλο αριθμό των αιτήσεων και τη δυσκολία - θεωρητικά - διενέργειας γραπτού διαγωνισμού, θα ήθελα να επισημάνω πως:- ο αριθμός θα είναι μικρότερος στην περίπτωση γραπτού διαγωνισμού, γιατί α. πολλοί μπαίνουν στους πίνακες ως "αλεξιπτωτιστές", επειδή έτυχε να έχουν "προσόντα" που μοριοδοτούνται και δίχως πραγματικό μεράκι να γίνουν εκπαιδευτικοί. Οι παραπάνω δεν θα έχουν κίνητρο να προετοιμαστούν και έτσι δεν θα αιτηθούν για ένα γραπτό διαγωνισμό.β. πολλοί που απέκτησαν τα εν λόγω προσόντα δεν έχουν πραγματικές γνώσεις, οπότε και αυτοί ομοίως θα διστάσουν να εξεταστούν γραπτώς.γ. ο Ενιαίος Γραπτός Διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για διοικητικές θέσεις πολλαπλών ειδικοτήτων, που επίκειται το Φθινόπωρο και ο οποίος θα λαμβάνει χώρα κάθε 2 χρόνια, αναμένεται να έχει εκατοντάδες χιλιάδες συμμετοχές. Εφόσον τον καθιερώνει ο ΑΣΕΠ, αυτό σημαίνει πως είναι τεχνικά εφικτό να διενεργείται.δ. Στα πιο καθ' ημάς, στις πανελλαδικές εξετάσεις συμμετέχουν πάνω από 100.000 υποψήφιοι και οι εξετάσεις αυτές διενεργούνται δίχως πρόβλημα κάθε έτος.2. Σχετικά με τη μεγάλη απορροφητικότητα κάποιων κλάδων και το - θεωρητικά - μάταιο διενέργειας γραπτής εξέτασης, θα έλεγα το εξής:α. οι κλάδοι αυτοί είναι ελάχιστοι και σύντομα θα "φρακάρουν" επίσης, λόγω της γενικευμένης ανεργίας, η οποία δεν πρόκειται να μειωθεί για τα πολλά επόμενα χρόνια. Εξάλλου το είδαμε αυτό χαρακτηριστικά να συμβαίνει και με την ειδική αγωγή τις προηγούμενες μέρες.β. οι βασικοί κλάδοι της εκπαίδευσης - και δη της δευτεροβάθμιας - είναι ήδη φρακαρισμένοι. Κλάδοι όπως των Φιλολόγων, των Θεολόγων, των Φυσικών, των Ξενόγλωσσων κτλ. είναι απολύτως φρακαρισμένοι, ενώ άλλοι κλάδοι όπως των Μαθηματικών θα έχουν ομοίως φρακάρει στους επόμενους πίνακες. Η εξαίρεση που αναφέρετε, μάλλον επιβεβαιώνει τον κανόνα...γ. τέλος, αυτή η ανισότητα ζήτησης και προσφοράς είναι μια σταθερά. Ίσχυε και την περίοδο των γραπτών διαγωνισμών μεταξύ 1998-2008. Σε κάποιους κλάδους διαμορφωνόταν υψηλή βάση, σε άλλους χαμηλότερους. Δεν πρόκειται για κάτι παράξενο. Το ίδιο ισχύει και σήμερα. Αλλού θέλεις 100 μόρια για να πας αναπληρωτής (!!!) και αλλού 40.3. Περί του - θεωρητικά - μάταιου του να δώσουν εξετάσεις 30.000 φιλόλογοι για 1.000 θέσειςα. Πολύ περισσότερο μάταιο είναι αυτό που συμβαίνει τώρα, όπου και οι 29.000 φιλόλογοι από τις 30.000 δεν έχουν την παραμικρή ελπίδα, ό,τι και αν κάνουν.Στην περίπτωση του γραπτού διαγωνισμού, όλοι τους θα έχουν καταρχάς το δικαίωμα στην ελπίδα. Και επίσης θα έχουν όλο και μεγαλύτερες πιθανότητες χάρη στην προσπάθειά τους, τη μελέτη τους κτλ.β. Εν γένει, το παρόν σύστημα πετάει στα σκουπίδια το 90% όσων βρίσκονται στους πίνακες. Μάλιστα το ποιοι αποτελούν αυτό το 90% θα παγιωθεί απολύτως με τους επόμενους πίνακες, καθώς από κει και πέρα θα είναι αδύνατες οι όποιες ανακατατάξεις, εφόσον σχεδόν όλοι θα έχουν αρκετά τυπικά προσόντα.4. Όσον αφορά την "κατάντια του να γράφουν κάθε 3 χρόνια διαγωνισμό οι αναπληρωτές", θα έλεγα τα εξής:α. Στο βαθμό που γνωρίζω από τις διαρροές των τελευταίων μηνών, το εικαζόμενο νέο σύστημα θα περιλαμβάνει γραπτό διαγωνισμό για όσους ενδιαφέρονται για διορισμό. Όχι για τους αναπληρωτές. Και προφανώς ένα τέτοιο σοβαρό σύστημα επιλογής θα πρέπει να αφορά τη μόνιμη και σταθερή απασχόληση, με την αναπλήρωση να περιορίζεται στην εξαίρεση.Άλλωστε, η παγίωση του θεσμού του αναπληρωτή την τελευταία δεκαετία υποβάθμισε τρομακτικά το επίπεδο της εκπαίδευσης στη χώρα μας και φυσικά εξαθλίωσε και δίχασε πολλαπλώς εμάς τους εκπαιδευτικούςβ. Τη λέξη "κατάντια" θα την κρατούσα για αυτό που συμβαίνει τώρα με το "προσοντολόγιο". Εξαιτίας του έχουν καταντήσει τα μεταπτυχιακά ευτελή χαρτιά που τα μοιράζουν αφειδώς σε όλους, εξαιτίας του καίγονται τα χλωρά μαζί με τα ξερά, εξαιτίας του όσοι έχουν μια άλφα οικονομική άνεση προσπερνάνε στη στροφή όσους δεν την έχουν.5. Όσον αφορά στην πρότασή σας να κλείσουν σχολές:α. αυτό δεν είναι εφικτό από τη μια μέρα στην άλληβ. αν παύσει η παραγωγή πτυχιούχων, ξαφνικά θα έχουμε ένα ηλικιακό χάσμα, με τους διαθέσιμους καθηγητές να είναι μόνο άνω των 40 ετών. Τραγικό νομίζω, να διδάσκει τους εφήβους ή τα παιδιά μόνο η προ-προηγούμενη γενιά.[κάτι που ήδη συμβαίνει βέβαια στις περισσότερες ειδικότητες λόγω του προσοντολογίου]γ. ακόμα και αν κλείσουν όλες οι σχολές διαμιάς, τι θα γίνει με τους 150.000 αποφοίτους που υπάρχουν αυτήν τη στιγμή; Θα χρειαστούν 30 χρόνια για να απορροφηθούν.Μήπως θα τους πούμε "λυπούμαστε, χάσατε";ΕΠΙΛΟΓΙΚΑΠέρα από όλα τα παραπάνω, ο πραγματικός ελέφαντας στο δωμάτιο είναι άλλος.Αν τα θυμάμαι καλά από προηγούμενη συζήτησή μας σε αυτό το νήμα, εσείς διοριστήκατε τη δεκαετία του 1990 με την επετηρίδα και σε ένα εντελώς άλλο κοινωνικό-οικονομικό πλαίσιο, στο οποίο δεν υπάρχει καμία δυνατότητα επιστροφής.Πολλοί υπερασπιστές της επετηρίδας (με την κλασική της μορφή ή με αυτήν του προσοντολογίου), υποστηρίζετε πως ο πληθωρισμός των σχολών έριξε τις βάσεις τους και κατά συνέπεια το επίπεδο των *νέων* (σχετικό αυτό...) πτυχιούχων.Αν ισχύει ωστόσο το παραπάνω, έρχεστε στα λόγια μου.Αν όντως το επίπεδο των αποφοίτων είναι τόσο χαμηλό, τότε πώς καταφέρνουν όλοι τους να αποκτούν 1 και 2 μεταπτυχιακά;Μήπως τελικά τα προσόντα αυτά δεν σημαίνουν τίποτα; Μήπως ο καθένας τα αποκτά με τον ίδιο εύκολο τρόπο με τον οποίο μπαίνει στο πανεπιστήμιο;Αν ναι, τότε πώς μπορούμε να υπερασπιζόμαστε το προσοντολόγιο που ακριβώς αυτό επιβραβεύει;--------Κατά τη γνώμη μου, η κατάσταση που διαμορφώθηκε από το 2008 έως σήμερα είναι εντελώς στρεβλή και δεν μπορεί να επιλυθεί με μερεμέτια σε ένα σύστημα στυλ προσοντολογίου.Είναι επιβεβλημένη η άμεση καθιέρωση ενός γραπτού διαγωνισμού, ώστε να ξεχωρίσει επιτέλους η ήρα από το στάρι και ο καθένας μας και η κάθε μια να ξέρει τι να κάνει και τι προοπτικές έχει.
Φίλε 55χρονε..Είχες 4_5 ευκαιριες με γραπτό διαγωνισμόΕίχες 12 χρόνια κλειστούς πίνακες..Άρα μην μας λες για ευκαιρίες..Είχες πολλές..ενώ μερικοί καμία!Από την στιγμή που μπήκαν ακόμα και τα ΙΕΚ "λεμόνι" μέσα... πρέπει να παρακαλάμε όλοι για γραπτό.
Δεκτό. Έτσι όπως ήταν γραμμένο δημιουργούσε εντυπώσεις.Πάντως για την ήδη διαμορφωμένη κατάσταση αυτουργοί είναι μόνο οι πολιτικοί. Κανένας εκπαιδευτικός. Ακόμη κι αυτοί που πιθανόν οφελήθηκαν με το ένα ή το άλλο σύστημα.
Να διορθωσω οτι στην Ειδικη ειναι 80.000 οι αιτησεις...
από την επετηρίδα πήγαμε στο προσοντολόγιο (=> κόστος μεταπτυχιακών, ξένων γλωσσών, σεμιναρίων) πάμε στον γραπτό ΑΣΕΠ (=> κόστος βοηθημάτων , πιθανών φροντιστηρίων, κόστος χρόνου διαβάσματος) και όλα αυτά για να γίνουμε εκπαιδευτικοί ένας επαγγελματικός κλάδος που στο αυτό αντικείμενο εργασίας απαιτούνται περισσότερο παιδαγωγικές ικανότητες και έπειτα γνωστικές περί του αντικειμένου.. και κάθε υπουργός παιδείας που έφερε αυτές τις μεταβάσεις ευαγγελίζεται την αξιοκρατία.. που είναι;;; αξιο-οικονομία μήπως εννοεί; γιατί το χρήμα διορίζεται πλέον όχι ο ικανός...Υ.Γ έκανε κανένας τον πολ/μό των 50.000 αιτήσεων στις ΕΑ προκηρύξεις επί ένα μέσο νούμερο 6.000 ευρώ για όλα τα απαραίτητα προσόντα; το ποσό που βγαίνει ζαλίζει και ξέρουμε όλοι που πήγε.. Άντε δώστε ΑΣΕΠ τώρα...