0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
4. Αυτό που λέω είναι:i. το προσοντολόγιο νομιμοποιεί στο έπακρο την ανωμαλία της αναπλήρωσηςii. προλειαίνει το έδαφος για ακόμα πιο ελαστικές μορφές απασχόλησης, όπως τα τρίμηνα και ό,τι άλλο, καθώς πάντα θα υπάρχουν οι πρόθυμοι των χαμηλών στρωμάτων των πινάκων να δεχθούν οποιαδήποτε εξευτελιστική σχέση εργασίας για λίγα μόρια.iii. ο γραπτός ΑΣΕΠ θα δημιουργήσει πίεση για μόνιμους διορισμούς σε σταθερή βάση. Αλλιώς δεν έχει νόημα άλλωστε όλη η προετοιμασία για τη διεξαγωγή τουiv. αντιθέτως, το προσοντολόγιο είναι ιδανικό για κυβερνήσεις που θέλουν να κάνουν μόνο το minimum των διορισμών και να καλύπτουν όλες τις υπόλοιπες ανάγκες με τις ατελείωτες "στρατιές εφεδρικών αναπληρωτών" των πινάκωνΓια αυτό άλλωστε και το διατηρεί τελικά η ΝΔ, παρά τις μεγαλοστομίες της ενάντια στο νόμο Γαβρόγλου. Είναι το ιδανικό σύστημα για την πλήρη αποδόμηση της δημόσιας εκπαίδευσης, την περαιτέρω ενίσχυση του ανταγωνισμού μεταξύ των εκπαιδευτικών και την εμπέδωση όλο και πιο ελαστικών σχέσεων εργασίας.5. Ναι. Υποστηρίζω ολόθερμα το γραπτό διαγωνισμό με την εγγύηση της σταθερής ροής διορισμών. Μόνο έτσι μπορεί άλλωστε να λειτουργήσει.Διαφορετικά θα δημιουργεί εκτρωματικές καταστάσεις, όπως με τους επιτυχόντες του 2008. Για αυτό όμως δεν φταίει ο γραπτός per se, αλλά οι πολιτικές αγυρτείες και οι ομάδες συμφερόντων που τα βρίσκουν με το υπουργείο πίσω από τις κλειστές πόρτες.Και μην ξεχνάμε, οι ομάδες αυτές, ομάδες εκπαιδευτικών είναι, σαν εμάς...6. όσο περνά ο καιρός, το προσοντολόγιο νομοτελειακά θα επιβραβεύει i. όσους "ψώνισαν" τα περισσότερα "προσόντα"ii. όσους δέχθηκαν τις πιο ελαστικές σχέσεις εργασίας.
Αν και grosso modo συμφωνώ με τον πυρήνα των παραπάνω (όχι όμως και με κάποιες πτυχές του), το κυρίαρχο ερώτημα που προκύπτει είναι τι σας κάνει να πιστεύετε ότι ο γραπτός διαγωνισμός εγγυάται τη "σταθερή ροή διορισμών"; Δηλαδή είναι δύσκολο να στηθεί μια "μηχανή" διαγωνισμών που θα εξυπηρετεί το κατά το δοκούν άνοιγμα της ποσοτικής στρόφιγγας αντί να καθιστά την ίδια τη στρόφιγγα δέσμιά της (όπως νομίζετε); Το παράδειγμα της υπερδεκαετούς απόλυτης αδιοριστίας μονίμων νομίζω ότι παραμένει πολύ νωπό για να ξεχαστεί. Και επειδή δυστυχώς στην Ελλάδα συνηθίζουμε να μετατρέπουμε τους ευσεβείς μας πόθους σε βεβαιότητες (για να σπάσουμε βέβαια τα μούτρα μας κατά την ανώμαλη προσγείωση), φοβάμαι ότι ακόμα δεν έχουμε καταλάβει το οικονομικό τσουνάμι που έρχεται ως απόρροια αφ' ενός των μακροχρόνιων περιορισμών ένεκα της πανδημίας (τους οποίους κάναμε όλοι προθύμως αβαβά γιατί βλέπαμε τα τυράκια των επιδομάτων αλλά όχι τη φάκα), όσο και της ενεργειακής κρίσης (τεχνητής ή μη). Πόσοι πιστεύουν σοβαρά ότι του χρόνου τέτοια εποχή θα είμαστε σε θέση να κάνουμε την ίδιας κλίμακας αισιόδοξη συζήτηση για μαζικούς διορισμούς όπως την κάναμε πέρσι και φέτος, και κυρίως ποιος αποκλείει η παγίωση αυτού του είδους των εξευτελιστικών σχέσεων δουλοπαροικοποίησης που αναφέρατε (τρίμηνα κ.λπ) να έρθει έτσι κι αλλιώς, ανεξάρτητα από το όποιο σύστημα επιλογής χρησιμοποιείται;
Παιδιά γραπτός να γίνει,να κλέψουν αυτούς που διαβάζουν και γράφουν υψηλά ούτως ώστε να έρχονται οι…ειδήμονες-φίρμες του…Pde να σας λένε πικραμένους,κλάψες και να χαίρονται που θα τους αδικήσει η Κεραμέως κράζοντας τους για το ήθος τους που τρέχουν στα Δικαστήρια!
Όντως κάνω μια υπόθεση εργασίας με δυο σκέλη: α. ο γραπτός ΑΣΕΠ θα ασκήσει πίεση για διορισμούςβ. το προσοντολόγιο ευνοεί τη διαιώνιση της αναπλήρωσηςΓια το β. είμαι βέβαιος. Είναι στη φύση του προσοντολογίου να παράγει έως εσχάτων ανταγωνισμό και να κάνει πολλούς από εμάς δεκτικούς στα πάντα, αρκεί να δίνουν λίγα μόρια.Για το α. δεν μπορώ να είμαι βέβαιος, φυσικά. Ζω, όπως και εσείς, σε ένα τελείως αναξιόπιστο κράτος που αρέσκεται συχνά να μην τηρεί τους νόμους που το ίδιο ψηφίζει. Από κει και πέρα ωστόσο, είμαστε πλέον σε μια εποχή *σχετικού* εξορθολογισμού των δημοσίων προσλήψεων. Έχει καταγραφεί το ανθρώπινο δυναμικό του δημοσίου τομέα, γνωρίζουμε τις ηλικίες του και μπορούμε να προβλέψουμε με καλό βαθμό προσέγγισης τις μελλοντικές ανάγκες στελέχωσης.Σε αυτή τη λογική βασίζεται και ο "ετήσιος προγραμματισμός προσλήψεων" που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση και σε αυτόν θα βασιστεί και ο γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ για γενικές θέσεις του δημοσίου, που είναι να λάβει χώρα στις αρχές του 2023.Οι θέσεις αυτού του διαγωνισμού - τόσο ως αριθμός όσο και ως αντικείμενα - θα είναι γνωστές πριν το διαγωνισμό, οπότε οι διαγωνιζόμενοι θα ξέρουν τι ακριβώς διεκδικούν.Στα πλαίσια αυτά, θεωρώ πως είναι μια καλή συγκυρία και για το γραπτό και στην εκπαίδευση, στη βάση προσδιορισμένων θέσεων εκ των προτέρων. Κάτι που είναι πλέον τεχνικά δυνατό να γίνει, με έναν υπολογισμό της ηλικίας των εκπαιδευτικών, των συνταξιοδοτήσεων, του πληθυσμού των μαθητών κτλ........Θα μου πείτε, και γιατί να τηρήσουν αυτή τη δέσμευση;Γιατί θα εμπεριέχεται εντός της προκήρυξης του διαγωνισμού, όπως θεωρητικά θα γίνει και με το γενικό γραπτό διαγωνισμό που επίκειται. Γιατί είναι άλλο να πουν σε αυτόν που θα γράψει καλά πως είναι "απλώς επιλέξιμος" και *ενδέχεται* να προσληφθεί (όπως με τον ΑΣΕΠ του 2008)και είναι άλλονα είναι εκ των προτέρων γνωστό το για πόσες και ποιες θέσεις διαγωνίζεται κανείς.Στην περίπτωση αυτή, θα είναι πολύ πιο δύσκολο - νομίζω - να νομιμοποιηθεί τυχόν αδιοριστία και αθέτηση της κρατικής δέσμευσης. Γιατί θα παράγει μαζική κατακραυγή με πολιτικό κόστος (η οποία είναι αδύνατη με την πολυδιάσπαση του προσοντολογίου) και επίσης θα είναι δικαστικά πολύ πιο εύκολα προσβαλλόμενη. .......Επιπλέον, καθώς ο μόνιμος διορισμός θα περνάει αποκλειστικά μέσω γραπτών εξετάσεων, θα ατονήσει το κίνητρο της συλλογής μορίων, το οποίο τροφοδοτεί την αναπλήρωση και μορφές ελαστικής εργασίας, όπως τα τρίμηνα.Η αναπλήρωση θα ξαναγίνει η εξαίρεση, όπως πρέπει να είναι, καθώς η περιοδικότητα των γραπτών διαγωνισμών θα απαιτεί την τροφοδότησή τους με κενές οργανικές θέσεις - και όχι το κρύψιμό τους κάτω από το χαλάκι της αναπλήρωσης, όπως γίνεται σήμερα......ΥΓ1. Ασχέτως των παραπάνω, και ανεξαρτήτως της ευόδωσης του α, θεωρώ το προσοντολόγιο εντελώς άδικο, ευτελισμό των σπουδών και διαρκή ομηρία των εκπαιδευτικών. Ένα σύστημα που νομοτελειακά θα σκάσει συντόμως, έχοντας κάνει ανυπολόγιστη ζημιά σε πολλά επίπεδα. Το γιατί, το ανέπτυξα στο προηγούμενο post μου.ΥΓ2. Δυστυχώς έχω και εγώ την ίδια αίσθηση με σένα, scout, για την ευρύτερη εικόνα των πραγμάτων...
Ευχαριστώ και χαίρομαι που μπήκατε στον κόπο να επιχειρηματολογήσετε τόσο εμπεριστατωμένα. Διατηρώ, ωστόσο, τις επιφυλάξεις μου για το αν η τυχόν θέσπιση του γραπτού διαγωνισμού συνδεθεί και με "σταθερή ροή διορισμών", γιατί όσο και να θεωρούμε ότι είναι προβλέψιμος ο ρυθμός αποχωρήσεων λόγω συνταξιοδότησης, ή ο ρυθμός διακύμανσης του μαθητικού πληθυσμού, οι γενικότερες πολιτικές επιλογές δεν θα είναι ποτέ. Για παράδειγμα, οποία μεγαλύτερη αντίφαση από τους μαζικούς διορισμούς πέρσι και φέτος -και... του χρόνου, όπως θεωρούν οι (υπερ)αισιόδοξοι- από τη μία, και τις συγχωνεύσεις των τμημάτων σε 27μελή από την άλλη. Όσο για τον μαθητικό πληθυσμό, μπορεί βέβαια να περιπτωσιολογήσω με αυτό που θα πω, αλλά ήδη ξέρω δύο λύκεια σε συγκεκριμένη περιοχή (νομό), το ένα σε κωμόπολη και το άλλο σε πόλη, στα οποία φέτος τα τμήματα των δύο πρώτων τάξεων θα μειωθούν κατά το ήμισυ, ενώ τα κοινά μαθήματα στις κατευθύνσεις Υγείας και Τεχνολογική επίσης θα διδάσκονται σε συγχωνευμένο τμήμα (για εκείνες τις ώρες διδασκαλίας). Έχει να πέσει υπεραριθμία (εκπαιδευτικών) που θα πάει σύννεφο. Και εμείς μιλάμε για σταθερή ροή διορισμών...Τέλος, θα μου επιτρέψετε να έχω διαφορετική γνώμη σε σημαντικό βαθμό ως προς τις κατηγορίες που δέχεται περί "ταξικότητας" το λεγόμενο προσοντολόγιο. Δεν πρόκειται βέβαια να το υπερασπιστώ ατόφιο "ως έχει", αλλά νομίζω ότι η συγκεκριμένη κατηγορία σε πολλές περιπτώσεις είναι υπερβολική. Για παράδειγμα, εκτός από τα μεταπτυχιακά (με δίδακτρα) υπάρχουν και περιπτώσεις εκπαιδευτικών με διδακτορικά, τα οποία απέκτησαν χωρίς δίδακτρα ή/και με υποτροφία ακόμα. Και οι οποίοι ενδεχομένως να στράφηκαν στην Α/θμια και τη
Είναι αλήθεια πως οι κάτοχοι διδακτορικών προηγήθηκαν ως αναπληρωτές την χρονιά 2020-2021 και διορίστηκαν την χρονιά 2021-22. Δεν είναι κακό αυτό, ίσα-ίσα. Η αλήθεια είναι επίσης ότι κάποιοι από τους διδάκτορες νεοδιόριστους έλπιζαν να μεταπηδήσουν στο Πανεπιστήμιο ως ΕΔΙΠ, ελπίδα που μάλλον χάθηκε οριστικά με την κατάργηση του άρθρου (συζητήθηκε σε άλλο νήμα). Δεν πειράζει, τουλάχιστον θα έχουν μόνιμη εργασία.
Κακό γι αυτούς ίσως δεν είναι, αλλά δείχνει κι αυτό την ταξικότητα: εμένα όλοι οι διδάκτορες φίλοι μου ούτε που πάτησαν το πόδι σε σχολείο και λίγο λίγο είναι σε πανεπιστήμια πλέον, έστω και με αυτές τις άθλιες συμβάσεις (κάποιοι στο εξωτερικό βέβαια), γιατί είχαν οικονομική ή έστω ηθική υποστήριξη από το σπίτι τους να συνεχίσουν να το παλεύουν. Για εμένα το παιδί εκπαιδευτικών που όλος ο κόσμος τους ήταν το σχολείο, δεν υπήρχε άλλος δρόμος εκτός του διαγωνισμού και οριακά δέχτηκαν να βαλω σε προτεραιότητα το διδακτορικό με την προϋποθεδη ότι θα το τελειώσω τσάτρα πάτρα και θα γυρίσω να μη χάσω την πολυπόθητη θέση. Και έτσι από όλη την τότε παρέα μου κατέληξα ο φτωχός συγγενής. Από πλευράς συστήματος όμως, είναι προβληματικό να εχεις overqualified προσωπικό στην εκπαίδευση. Αν είναι έτσι, ο «απλός» πτυχιούχος ή μεταπτυχιακός, πού θα πάει; Γιατί να είναι προσόν το διδακτορικό για να διδάσκεις σε ένα κωλόνησο μια τάξη 10 μαθητών που δεν έχουν κανέναν στόχο στη ζωή τους;
Δεν "αγόρασαν" όλοι τα διδακτορικά τους, ξέρετε, έναντι δεκαχίλιαρων και δεκαπενταχίλιαρων, από πανεπιστήμια χωρών που έχουν παράδοση ότι κάποτε μοίραζαν πτυχία με δυο ντενεκέδες λάδι.