*

Αποστολέας Θέμα: Μέντορες- υποδειγματικές διδασκαλίες  (Αναγνώστηκε 18722 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος leon.

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2887
  • Φύλο: Άντρας
  • Εθνική Ηθική Διαπαιδαγώγηση
    • Προφίλ
Απ: Μέντορες- υποδειγματικές διδασκαλίες
« Απάντηση #42 στις: Δεκέμβριος 23, 2022, 09:25:33 πμ »
Άλλοι έχουν το κλασικό στιλ οτι «δεν προσπαθει δεν μιλάει κλπ». Αν λοιπόν εσυ εχεις δοκιμάσει κατθ που βλέπεις οτι αυτό το παιδί ανταποκρίνεται, είναι παρέμβαση στη δουλειά του άλλου να πεις οτι μπορεί μα δοκιμάσει, ώστε στο κάτω κάτω να μην έχουμε τις αδιέξοδες συζητήσεις τον Σεπτέμβρη για το αν θα κοπεί;
Αν σου ζητηθεί η άποψή σου, πες του τι κάνεις. Αν όχι, τότε παρεμβαίνεις στη δουλειά του. Αλλοίμονο αν χωρίς να ερωτηθούμε έκανε ο ένας στον άλλον υποδείξεις. Τότε θα 'χαμε όχι σαράντα δασκάλους αλλά σαράντα που την είδαν διευθυντές. Ασχοληθείτε με τη δουλειά σας. Κι όχι με τη δουλειά των άλλων. Καιρός να προκόψουμε.
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 23, 2022, 09:28:10 πμ από leon. »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Μέντορες- υποδειγματικές διδασκαλίες
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 04:46:12 »

dimi94

  • Επισκέπτης
Απ: Μέντορες- υποδειγματικές διδασκαλίες
« Απάντηση #43 στις: Δεκέμβριος 23, 2022, 09:26:33 πμ »
Επαναλαμβάνω για τους λάτρεις του νόμου και της πειθαρχίας. Όποιος από μόνος του επιδιώξει θέση μέντορα και παρενοχλήσει συνάδελφο μεντορευόμενο καλύτερα να καταθέσει την αίτηση παραίτησής του απ' το δημόσιο. Αυτά.
Επειδή από τέτοια υποκριτικά- περί λατρεία νόμου και πειθαρχίας- τα ακούω βερεσέ εδώ και χρόνια, γιατί δε διαγράφεσαι λοιπόν από το αρμόδιο συνδικαλιστικό σου όργανο, όπου ανήκεις;
Κι επιπλέον, ούτε τη μεντόρισσα παρίστανα ποτέ, ούτε με ενδιέφερε στη ζωή μου να γίνω, όπως και μέντορες και "συμβουλάτορες" δε γνώρισα ποτέ κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής μου σταδιοδρομίας. Στο "σκάσε και κολύμπα' ήμουν μια ζωή και όχι μόνο εγώ.
Καλές γιορτές, φίλτατε, σε κάθε περίπτωση πάντως.
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 23, 2022, 09:50:30 πμ από dimi94 »

Αποσυνδεδεμένος leon.

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2887
  • Φύλο: Άντρας
  • Εθνική Ηθική Διαπαιδαγώγηση
    • Προφίλ
Απ: Μέντορες- υποδειγματικές διδασκαλίες
« Απάντηση #44 στις: Δεκέμβριος 23, 2022, 09:28:59 πμ »
Επειδή από τέτοια υποκριτικά- περί λατρεία νόμου και πειθαρχίας- τα ακούω βερεσέ εδώ και χρόνια, γιατί δε διαγράφεσαι λοιπόν από το αρμόδιο συνδικαλιστικό σου όργανο, τη ΔΟΕ ή την ΟΛΜΕ, ή όπου ανήκεις;
Καλές γιορτές, φίλτατε, σε κάθε περίπτωση πάντως.
Καλές γιορτές wannabe μεντόρισσα! ::)

dimi94

  • Επισκέπτης
Απ: Μέντορες- υποδειγματικές διδασκαλίες
« Απάντηση #45 στις: Δεκέμβριος 23, 2022, 09:36:54 πμ »
Leon,
Μην είσαι σίγουρος ότι υπάρχει άπλετη βοήθεια. Στο ξεκίνημα μου σε δημοτικό σχολειο όχι μόνο δεν με βοηθήσαν αλλά δεν μου ελεγαν ούτε καλημέρα. Ήμουν βέβαια 27 και οι περισσότεροι δάσκαλοι 55+. Για να προλάβω κάποιους δεν κατηγορώ ούτε στιγμστιζω τους μεγαλύτερος συναδέλφους. Απλά έβγαλα μια χρονιά μιλώντας ουσιαστικά μόνο με το δ/ντη και κάποιους συναδέλφους ειδικοτήτων που ήρθαν αργότερα κ αντιμετώπισαν την ίδια συμπεριφορά.
Καλό είναι να μην είμαστε σίγουροι για την αντιμετώπιση που μπορεί να τύχει σε κάποιον στο σχολικό περιβάλλον.
Πες τα!
Γιατί πολλοί εδώ μέσα, χωρίς να μας ξέρουν, εν μέσω της διάδρασης του διαδικτύου και μόνο, ζουν στο δικό τους ροζ συννεφάκι, with the cross in the hand στα greeklish..
Χρονιάρες μέρες ας κάνουν την αυτοκριτική τους.
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 27, 2022, 09:21:05 πμ από dimi94 »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Μέντορες- υποδειγματικές διδασκαλίες
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 04:46:12 »

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4130
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Μέντορες- υποδειγματικές διδασκαλίες
« Απάντηση #46 στις: Δεκέμβριος 23, 2022, 02:28:09 μμ »
Αν σου ζητηθεί η άποψή σου, πες του τι κάνεις. Αν όχι, τότε παρεμβαίνεις στη δουλειά του. Αλλοίμονο αν χωρίς να ερωτηθούμε έκανε ο ένας στον άλλον υποδείξεις. Τότε θα 'χαμε όχι σαράντα δασκάλους αλλά σαράντα που την είδαν διευθυντές. Ασχοληθείτε με τη δουλειά σας. Κι όχι με τη δουλειά των άλλων. Καιρός να προκόψουμε.

Ενταξει δεν λέω ότι πιάνεις τον άλλον στα καλά καθούμενα και του αρχίζεις τον εξάψαλμο. Συζητήσεις γίνονται, εκεί λέει κάποιος «μα δεν καταλαβαίνω ο τάδε μαθητής πώς έφτασε εδώ, και γιατί τον περνάτε, και γιατί σ εμένα δεν κάνει τίποτα» και τα γνωστά. Εκεί λοιπόν δεν θα μιλήσεις;

Να σου πω άλλο παράδειγμα. Συντονίζω την τάξη υποδοχής στο σχολείο κάθε χρόνο (μέχρι να έρθει η διδάσκουσα). Οπότε έχω μια εικόνα για τα παιδιά που φοιτούν και τις ανάγκες τους. Έχω καταλάβει ότι κάποια απ αυτά, αν ο διδάσκων της γενικής τάξης δεν τους δώσει μια εξατομικευμένη στόχευση για τις γραπτές δοκιμασίες τουλαχιστον, δεν μπορούν να ακολουθήσουν το σύνολο. Άλλοι το κάνουν, άλλοι δεν το κάνουν. Έχω ή δεν έχω δικαίωμα να πω τη γνώμη μου, κατά την άποψή σου; Η δουλειά του καθενός είναι να διδάσκει τους μαθητες του σχολείου, όχι να μπαίνει να λέει το ποίημα του. Η αντιμετώπιση ειδικών περιπτώσεων μαθητών, είναι υπόθεση ολου του σχολείου. Δεν είναι ότι θα πω ποια άσκηση να βάλει στο διαγωνισμα και πόση ύλη να βάλει στις εξετάσεις.

Αποσυνδεδεμένος leon.

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2887
  • Φύλο: Άντρας
  • Εθνική Ηθική Διαπαιδαγώγηση
    • Προφίλ
Απ: Μέντορες- υποδειγματικές διδασκαλίες
« Απάντηση #47 στις: Δεκέμβριος 23, 2022, 04:27:46 μμ »
Ενταξει δεν λέω ότι πιάνεις τον άλλον στα καλά καθούμενα και του αρχίζεις τον εξάψαλμο. Συζητήσεις γίνονται, εκεί λέει κάποιος «μα δεν καταλαβαίνω ο τάδε μαθητής πώς έφτασε εδώ, και γιατί τον περνάτε, και γιατί σ εμένα δεν κάνει τίποτα» και τα γνωστά. Εκεί λοιπόν δεν θα μιλήσεις;

Να σου πω άλλο παράδειγμα. Συντονίζω την τάξη υποδοχής στο σχολείο κάθε χρόνο (μέχρι να έρθει η διδάσκουσα). Οπότε έχω μια εικόνα για τα παιδιά που φοιτούν και τις ανάγκες τους. Έχω καταλάβει ότι κάποια απ αυτά, αν ο διδάσκων της γενικής τάξης δεν τους δώσει μια εξατομικευμένη στόχευση για τις γραπτές δοκιμασίες τουλαχιστον, δεν μπορούν να ακολουθήσουν το σύνολο. Άλλοι το κάνουν, άλλοι δεν το κάνουν. Έχω ή δεν έχω δικαίωμα να πω τη γνώμη μου, κατά την άποψή σου; Η δουλειά του καθενός είναι να διδάσκει τους μαθητες του σχολείου, όχι να μπαίνει να λέει το ποίημα του. Η αντιμετώπιση ειδικών περιπτώσεων μαθητών, είναι υπόθεση ολου του σχολείου. Δεν είναι ότι θα πω ποια άσκηση να βάλει στο διαγωνισμα και πόση ύλη να βάλει στις εξετάσεις.
Έσπερε αφού ο άλλος (στην πρώτη παράγραφο) στο συζητά τότε του λες. Στη δεύτερη παράγραφο τώρα. Αν δε σου ζητηθεί γνώμη τότε όχι. Δεν του λες. Για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις. Δε μπορεί να γίνει αλλιώς.

Διαπιστώνω, με λύπη μου, ότι οι συνάδελφοι βρήκαν στην κεραμική μεντορική το σκοπό της ζωής τους. Απόχτησαν λίγη εξουσία απέναντι σε νέα παιδιά συναδέλφους κι αγαλλίασε η καρδούλα των. Συγχαρητήρια. Καλύτερα να μας πάει από τώρα στους δήμους ο Μητσοτάκης. Δεν αξίζουμε κάτι καλύτερο.

ΥΓ: Όπως έγραψες Έσπερε "... η δουλειά του καθενός είναι να διδάσκει τους μαθητές του σχολείου...". Α κ ρ ι β ώ ς. Κι όχι να κάνει το μέντορα, χωρίς να του ζητηθεί, σε κανέναν.
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 23, 2022, 06:00:57 μμ από leon. »

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3370
    • Προφίλ
Απ: Μέντορες- υποδειγματικές διδασκαλίες
« Απάντηση #48 στις: Δεκέμβριος 23, 2022, 07:04:30 μμ »
Πρέπει να είναι κανείς μαζοχιστής, για να αρέσκεται να κάνει τον μέντορα, απλώς και μόνο για να πάρει μερικά μοριάκια... ενώ οι μισθοί είναι σε αυτά τα χάλια... Καλά Χριστούγεννα!!!

Αποσυνδεδεμένος ppil

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 304
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Μέντορες- υποδειγματικές διδασκαλίες
« Απάντηση #49 στις: Δεκέμβριος 23, 2022, 07:15:17 μμ »
Την γνώμη μου θα την λέω πάντα όταν ακούω παράλογα πράγματα γύρω μου ή όταν συμφωνώ με ωραίες ιδέες. Μέντορας όμως δεν είναι αυτός που λέει την γνώμη του, είναι αυτός που μπορεί να την επιβάλλει ουσιαστικά και που παίρνει και μόρια για να το παίξει σοφός, χωρίς να γίνεται καμία συζήτηση. Όχι μαζοχιστής, σαδιστής και φασίστας είναι. Καλά Χριστούγεννα και από εμένα σε όλους!
Ξόδεψα την καρδιά μου όλη για να σε ντύσω αστραπή

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4130
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Μέντορες- υποδειγματικές διδασκαλίες
« Απάντηση #50 στις: Δεκέμβριος 23, 2022, 08:03:20 μμ »
@leon, μιλάμε για λειτουργία του σχολείου και υποστήριξη μαθητών, ιδίως αυτών που το έχουν ανάγκη. Κι αυτό είναι άσχετο με το αν είσαι «μεντορας» ή «συντονιστής». Δηλαδή βλέπεις ότι κάποιος έχει μια αντιπαιδαγωγική προσέγγιση απέναντι σε παιδιά με δυσκολίες γλωσσικές ή μαθησιακές, που δημιουργεί πρόβλημα στον μαθητή κι εντέλει κλονίζει και την εμπιστοσύνη του στο σχολείο. Δεν γίνεται να μην μιλήσεις. Όχι ότι θα πας επι τούτου να πιάσεις κάποιον να αρχίσεις το κήρυγμα. Η συζήτηση μπορεί να γίνει σε γενικό πλαίσιο, σε μια συνεδρίαση ας πούμε, και όχι προσωπικά. Λες «θα ήταν χρησιμο να…», «σ εμένα δούλεψε αυτό και το προτείνω…» κοκ. Φυσικά αν θέλουν το ακούν, αλλά σε κάποιον μπορεί να φανεί χρησιμο. Αυτό είναι συνεργασία και ανταλλαγή απόψεων. Άσχετη με το ποιος είναι νεοδιόριστος και ποιος αξιωματούχος.

Στο θέμα της συμβουλευτικής-καθοδήγησης- ομαλής ένταξης των νέων στον χώρο εργασίας, πάλι χάνετε τη στόχευση. Δεν είναι το πρόβλημα το πόσα σούργελα βρήκαν ευκαιρία να φτιάξουν βιογραφικό. Είναι πρόβλημα η δυνάμει διάλυση του συλλόγου διδασκόντων με τη δημιουργία άτυπης ιεραρχίας, σ αυτό συμφωνώ, είναι όμως πολύ σοβαρότερο πρόβλημα, το ότι ο νέος στην εκπαίδευση πέφτει στα βαθιά, με πολύ περισσότερες υποχρεώσεις και φόρτο εργασίας σε σχέση με τους παλαιοτερους, αναμένεται ωστόσο να είναι εξίσου αποδοτικός και αποτελεσματικός, δεν υπάρχει περίοδος «μαθητείας» και προσαρμογής και φυσικά η απειρία δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως «ελαφρυντικό” σε περίπτωση που αντιμετωπίσει δυσκολίες. Έχει ο κλάδος κάτι να προτείνει επ´ αυτού; Αν είχε, θα ήταν καλή ευκαιρία να το προτείνει με την αφορμή των νέων αυτών θεσμών. Το έκανε; Οχι. Τι έκανε; Το ίδιο περσινό αποτυχημένο τσίρκο της αποχής.

Αποσυνδεδεμένος leon.

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2887
  • Φύλο: Άντρας
  • Εθνική Ηθική Διαπαιδαγώγηση
    • Προφίλ
Απ: Μέντορες- υποδειγματικές διδασκαλίες
« Απάντηση #51 στις: Δεκέμβριος 23, 2022, 08:10:04 μμ »
Έσπερε πώς τεκμαίρεται ότι οι παλαιότεροι είν' αποδοτικότεροι κι αποτελεσματικότεροι; Αυτό είν' αυθαίρετο συμπέρασμα. Αφορά, έστω, τη δική σου οπτική. Μάλιστα η ιδικιά μου εμπειρία λέει ακριβώς το αντίθετο. Κατ' εμέ ανάγεις σε δόγμα προσωπική σου θέαση πραγμάτων.

Επίσης πού ν' αποτελέσει ελαφρυντικό η μαθητεία; Κρίνεται κάποιος από κάποιον; Ή εννοείς τις τυπικές κρίσεις των δοκίμων που υπάρχουν εκατό χρόνια τώρα; Μήπως εννοείς τα καινούργια κεραμικά των επιθεωρητισμών; Αν εννοείς αυτά τότε δεν προσπαθούμε να εκδημοκρατίσουμε τη χούντα. Αλλά να τη ρίξουμε. Δεν είμαι οπαδός του Μαρκεζίνη κι όποιος είναι ας μας το πει. Επίσης πόθεν προκύπτει ότι εσύ, επί παραδείγματι, εφαρμόζεις παιδαγωγικές μεθόδους; Και πώς γνωρίζουμε τι κάνει και τι μεθόδους εφαρμόζει ο εκάστοτε συνάδελφος στην τάξη; Τον παρακολουθείτε; Υπάρχουν κάμερες; Κάνετε συνδιδασκαλία; Εγώ μπορεί να λέω δημοσίως ότι ο leon είναι κι ο πρώτος μάγκας και να κρύβομαι κάτω απ' την έδρα με τους μαθητές στο τμήμα. Και στο ίδιο σχολειό να είμαστε πάλι δε μπορείτε να ξέρετε.

Ασχοληθείτε συνάδελφοι, δεν το προσωποποιώ σε κ α ν έ ν α ν αλλά κάνω έκκληση μπας και συνέλθουμε απ' τα μεγαλεία μας, με την καμπούρα σας και τα δικά σας πεπραγμένα κι αφήστε τις κρίσεις άλλων τις μεντορικές και τα συντονιστικά. Καιρός να κάνετε και λίγο μάθημα στην τάξη, δε νομίζετε; ;)
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 23, 2022, 09:04:48 μμ από leon. »

Αποσυνδεδεμένος geoarna

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 141
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Μέντορες- υποδειγματικές διδασκαλίες
« Απάντηση #52 στις: Δεκέμβριος 24, 2022, 07:00:24 πμ »
Ο μεντορευόμενός σου ερωτήθηκε αν θέλει να τον μεντορεύσεις;  Φυσικά και ΔΕΝ ρωτήθηκε, άρα ΕΞ ΟΡΙΣΜΟΥ είσαι εξουσιαστικός τύπος.

Ο φασισμός είναι το μόνο πολιτικό σύστημα που ξεκάθαρα αντιτίθεται στην δημοκρατία. Οι εξουσιαστικές μεθοδεύσεις είναι συχνά-πυκνά και αντιδημοκρατικές, οπότε μάλλον ο φασίστας είσαι εσύ.

Εσυ βεβαια είσαι ο μόνος δημοκράτης εδω μέσα. Εχεις πάρει τον τίτλο αποκλειστικότητα. Οι άλλες απόψεις είναι αντιδημοκρατικές και τέλος.
Πιο φασίστας δεν γίνεται.

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4130
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Μέντορες- υποδειγματικές διδασκαλίες
« Απάντηση #53 στις: Δεκέμβριος 24, 2022, 08:54:01 πμ »
@leon εχεις πχ έναν παλιό φιλόλογο με 18 ώρες κι έναν νέο με 23. Ποιος πιστεύεις ότι θα έχει περισσότερο χρόνο να διορθώνει τακτικά τα τετράδια των μαθητών του; Προφανώς ο παλιός. Εγω αν δεν τα πάρω σπίτι, μετά βίας τα ελέγχω μια φορά στην αρχή για να δω ποιος έχει οργανωθεί σωστά και μια στο τέλος για να δω ποιος έκανε συστηματικά ασκήσεις. Είναι σωστό αυτό; Όχι. Φαίνομαι ελλιπής σε σχέση με την παλιά που έχει 3 ώρες μάθημα τις μισές μέρες κι όλα αυτά τα κάνει άνετα; Προφανώς.

Σε ποιον είναι πιο πιθανό να κάνουν τα παιδιά φασαρία; Στον έμπειρο ή τον άπειρο; Προφανώς στον δεύτερο. Κι όμως είναι και οι δυο εξίσου υποχρεωμένοι να κάνουν ίδιου επιπέδου μάθημα. Θα πει κάποιος γονιός ότι οκ δεν πειράζει που το παιδί μου ακούει μόνο ουρλιαχτά, η δασκάλα έχει καλή πρόθεση; Όχι, θυμάσαι και σχετική συζήτηση εδώ προ καιρού.

Ένας νέος που δεν έχει και πολλή εμπειρία σε διδασκαλία, άρα δεν έχει πολύ υλικό έτοιμο, μπορεί να κάνει υψηλού επιπέδου μάθημα με τα βιβλία του σχολείου; Στα φιλολογικά σίγουρα όχι. Χρειαχεται χρόνια για να φτιάξεις το δικό σου υλικό. Φταίει γι αυτό; Όχι. Όμως είναι υποχρεωμένος να κάνει διυλεια που γις τους πιο έμπειρους είναι παιχνιδάκι.
Αυτά όλα εννοώ ως ελαφρυντικά που δεν αναγνωρίζονται. Δεν λέει κάποιος ότι στον νέο τα δυο πρώτα χρόνια ανατίθενται λιγότερες ώρες μαθήματος με λιγότερα αντικείμενα για να έχει χρόνο προετοιμασίας. Δεν θεωρείται μαθητευόμενος. Θεωρείται ότι έχει έναν μαγικό τρόπο να τα κάνει όλα σωστά. Εσένα κρίνοντας εκ των υστέρων, πόσα χρόνια σου πήρε μέχρι να πεις ότι εχεις βρει «συνταγές» που δουλεύουν αποτελεσματικα; Εμένα κοντά στη δεκαετία πάντως- κι όχι απόλυτα.

Όσο για το τι μάθημα κάνει ο καθένας: κατ αρχας συζητάμε. Ξέρω ποιος πάει αργά για να τα εμπεδώσουν, ποιος πάει γρήγορα γιατί θεωρεί σωστο να «βγάλει την ύλη», ξέρω ποιος δίνει δικό του υλικό και ποιος κάνει μάθημα με το λυσσαρι, από τα θέματα που βγάζουμε μαζί ξέρω σε τι δίνει έμφαση ο καθένας. Κι από τις συ εξετάσεις τις προφορικές έχω μια εικόνα του ποιος βοηθάει τα παιδιά και ποιος όχι, δεν εννοώ ποιος βοηθάει βαθμολογικά αλλά ποιος δημιουργεί ένα κλίμα ηρεμίας ώστε οι μαθητες να μιλήσουν. Οπότε φυσικά και θα προτείνω τι μπορεί να βοηθήσει τον μαθητή. Γιατί κι εγω όλα αυτά τα έμαθα από συναδέλφους, δεν τα έβγαλα από το μυαλό μου. Οπότε δεν ντρέπομαι καθολου σε μια συνεδρίαση να πω ότι τη γνώμη μου. Δεν επιβάλλω κάτι σε κάποιον, συζήτηση γίνεται και γι αυτό συνεδριάζουμε. Αυτό φυσικά δεν είναι παρέμβαση γιατί δεν υποχρεώνω κάποιον να ακολουθήσει την άποψη μου.

Να σου κάνω όμως μια ερώτηση μιας και τα ξέρεις όλα. Στην παραγωγή λόγου (την έκθεση δλδ) υπάρχουν ρητές οδηγίες για το τι πρέπει να ζητείται. Κατ αρχας δεν μπαίνουν εκθέσεις ιδεών αλλά συγκεκριμένα είδη κειμένων: επιστολή, άρθρο, ημερολόγιο κλπ. Όταν βλέπω φιλόλογο που ξέρω ότι δουλεύει πολύ σοβαρα, να μην ακολουθεί την οδηγία, πιστεύεις ότι πάω και τξς λέω τι να κάνει; Όχι γιατί ντρέπομαι. Κάνει όμως λάθος και δημιουργεί σύγχυση στους μαθητες. Αν ήθελα να το θέσω χοντρά, θα έλεγα ότι παρανομεί. Όχι από άγνοια. Απλώς έτσι κρίνει ότι πρέπει να το κάνει. Νομίζω ότι η συγκεκριμένη δεν διαβάζει κ συστηματικά τις οδηγίες γιατί δεν την νοιάζει. Η δομή των σχολείων είναι τετοια, που σε παρόμοιες καταστάσεις κανείς δεν μπορεί να επέμβει. Σου φαίνεται λογικό;

Αποσυνδεδεμένος leon.

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2887
  • Φύλο: Άντρας
  • Εθνική Ηθική Διαπαιδαγώγηση
    • Προφίλ
Απ: Μέντορες- υποδειγματικές διδασκαλίες
« Απάντηση #54 στις: Δεκέμβριος 24, 2022, 09:17:12 πμ »
Έσπερε η προσωπική μου εμπειρία κι ως καθηγητής κι ως μαθητής μου δείχνει ότι οι νέοι συνάδελφοι κατά κανόνα κάνουν πολύ καλύτερο μάθημα απ' τους παλιούς. Και κοπιάζουν πιότερο και νοιάζονται πιότερο και πιο διαβασμένοι κι ενημερωμένοι είναι. Δεν το ανάγω σε δόγμα καθώς υπάρχουν κι οι εξαιρέσεις. Σε κάθε περίπτωση δεν είναι δικιά μου δουλειά να υποδεικνύω ως μέντορας σε οποιονδήποτε συνάδελφο (παλιό ή νέο) να πράξει έτσι ή αλλιώς. Αν μου ζητηθεί η γνώμη μου, τότε ok.

Στην ερώτησή σου τώρα της τελευταίας παραγράφου. Όχι, δε μπορείς να κάνεις κάτι με τη συναδέλφισσα που αναφέρεις άμα η ίδια δεν επιθυμεί ν' ακούσει. Το ερώτημά σου είναι το εξής σε γενικότερη βάση. Άμα κάποιος δεν κάνει καλά τη δουλειά του μπορούμε να επέμβουμε; Η απάντηση απλή. Όχι. Όχι. Και ξανά όχι. Δεν είστε αρμόδιοι ν' ασχοληθείτε με άλλου δουλειά. Μόνον κι αποκλειστικά με τη δικιά σας. Και τελεία. Ποιοι είναι τότε οι αρμόδιοι; Οι μαθητές κι οι γονείς. Κανένας άλλος. Εκείνοι ας κινητοποιηθούν. Κι ας έλθουν να μιλήσουν με τη συναδέλφισσα. Έτερον ουδέν. Ειδάλλως από σχολειό θα μετατραπούμε σε ίδρυμα κουκουλοφόρων όπου ο ένας θα χώνει τη μύτη του στη δουλειά του άλλου. Συνειδητοποιήστε βρε παιδιά ότι ο ρόλος σας περιορίζεται στην τάξη σας κι ό χ ι στην τάξη του άλλου. Το αν εκείνος στην άλλη τάξη τα κάνει καλά ή όχι δε σας αφορά. Το δικό σας μάθημα φροντίστε και μείνετε εκεί.

Αποσυνδεδεμένος ppil

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 304
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Μέντορες- υποδειγματικές διδασκαλίες
« Απάντηση #55 στις: Δεκέμβριος 24, 2022, 11:38:46 πμ »
Αυτό ακριβώς κάνει παλιά καθηγήτρια στο δικό μου σχολείο μεταξύ άλλων, διαμαρτυρήθηκε μητέρα εκπαιδευτικός και τώρα καλείται η -με το ζόρι- συντονίστρια να λύσει...
Ξόδεψα την καρδιά μου όλη για να σε ντύσω αστραπή

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32292
  • Τελευταία: johntsoum
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159736
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 380
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 300
Σύνολο: 300

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.132 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.