*

Αποστολέας Θέμα: Ανάθεση και κατανομή φιλολογικών μαθημάτων - Ερωτηματολόγιο  (Αναγνώστηκε 6334 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος filologos100

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 472
    • Προφίλ
Απ: Ανάθεση και κατανομή φιλολογικών μαθημάτων - Ερωτηματολόγιο
« Απάντηση #14 στις: Ιανουάριος 13, 2023, 07:01:36 μμ »
Όποιος είναι ο παλιότερα τοποθετηθείς οργανικά συμπληρώνει πρώτος ωράριο με την έννοια ότι δεν θα χρειαστεί να πάει σε άλλο σχολείο και δεν διαλέγει μόνος του τι μαθήματα θα πάρει. Συμφωνώ με τον εσπερο σε αυτό. Θα γίνει συζήτηση των φιλολόγων και μεταξύ τους θα συμφωνήσουν τα μαθήματα. Νομίζω υποτιμούμε τον παράγοντα διείσδυσης του ενός φιλολογικού μαθήματος στο άλλο . Σας ανέφερα παραδείγματα και υπάρχουν και άλλα.  Στο κάτω κάτω μάθημα κάνουμε στο γυμνάσιο και στο λύκειο, δεν κάνουμε στο πανεπιστήμιο. Θεωρώ και εγώ ότι είναι υπερβολική η κατάτμηση.  Εξήγησα ότι δεν γίνεται και για τεχνικούς λογους.  Οι περισσότεροι σε αυτή την περίπτωση δεν θα μπορούν να συμπληρώσουν καν ωράριο και θα υπάρξουν μετακινήσεις σε πολλά σχολεία και θα δημιουργηθεί απίστευτο αλαλούμ με προγράμματα, οργανικές θέσεις και πολλά άλλα.Θα μπορούσα όμως να συζητήσω τυχόν μείωση των τμημάτων σε όλη την Ελλάδα γιατί πλέον είναι πολλά.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος DimisGous

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 23
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ανάθεση και κατανομή φιλολογικών μαθημάτων - Ερωτηματολόγιο
« Απάντηση #15 στις: Ιανουάριος 13, 2023, 09:35:38 μμ »
Δεν έχω αλλάξει πολλά σχολεία στην πορεία μου ως τώρα, 4-5 περίπου. Δε συνάντησα ωστόσο πουθενά τόση κατανόηση κατά την κατανομή των μαθημάτων. Έχω ζήσει σκηνές όπου οι 2-3 παλαιότεροι φιλόλογοι άφηναν ένα χαρτάκι με τα μαθήματα-τμήματα που θα έπαιρναν και εμείς οι υπόλοιποι μοιράζαμε (πάλι με σειρά παλαιότητας) ό,τι είχε μείνει. Χρειάστηκε να περάσουν 5 χρόνια στο ίδιο σχολείο για να καταφέρω να πάρω ένα μάθημα αρχαίων στην α΄λυκείου. Μέχρι τότε έκανα γλώσσα και ιστορία. Τέλος πάντων. Ενδεχομένως να ήμουν απλά άτυχος αλλά ακούω και από άλλους συναδέλφους ότι τα πράγματα έτσι είναι σχεδόν παντού.
Όσο τα φιλολογικά μαθήματα δε συσχετίζονται άμεσα και αποκλειστικά με συγκεκριμένα πτυχία και ειδικεύσεις παραμένουν ευάλωτα. Αν πχ. το μάθημα της Ιστορίας είχε αποδοθεί αποκλειστικά σε αποφοίτους ομότιτλων τμημάτων, θα τολμούσε κανείς να το βάλει α΄ανάθεση στους Κοινωνιολόγους? Τελευταία ακούγεται ότι και η Λογοτεχνία μπορεί να δοθεί β΄ ανάθεση τους ξενόγλωσσους. Γι' αυτό θεωρώ σημαντική την κατάτμηση.
Τώρα σχετικά με τα προβλήματα που θα προκύψουν σε οργανικές, ωράρια και μεταθέσεις, συμφωνώ. Είναι όμως αναγκαίο κακό. Σε μερικά χρόνια θα εξομαλυνθεί η κατάσταση, σε συνδυασμό βέβαια με την απαραίτητη μείωση των εισακτέων στα φιλολογικά τμήματα.
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ:
https://forms.gle/XrRfsNz1Gh8JV44z7

Συνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4124
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ανάθεση και κατανομή φιλολογικών μαθημάτων - Ερωτηματολόγιο
« Απάντηση #16 στις: Ιανουάριος 13, 2023, 09:55:42 μμ »
Δεν έχω αλλάξει πολλά σχολεία στην πορεία μου ως τώρα, 4-5 περίπου. Δε συνάντησα ωστόσο πουθενά τόση κατανόηση κατά την κατανομή των μαθημάτων. Έχω ζήσει σκηνές όπου οι 2-3 παλαιότεροι φιλόλογοι άφηναν ένα χαρτάκι με τα μαθήματα-τμήματα που θα έπαιρναν και εμείς οι υπόλοιποι μοιράζαμε (πάλι με σειρά παλαιότητας) ό,τι είχε μείνει. Χρειάστηκε να περάσουν 5 χρόνια στο ίδιο σχολείο για να καταφέρω να πάρω ένα μάθημα αρχαίων στην α΄λυκείου. Μέχρι τότε έκανα γλώσσα και ιστορία. Τέλος πάντων. Ενδεχομένως να ήμουν απλά άτυχος αλλά ακούω και από άλλους συναδέλφους ότι τα πράγματα έτσι είναι σχεδόν παντού.
Όσο τα φιλολογικά μαθήματα δε συσχετίζονται άμεσα και αποκλειστικά με συγκεκριμένα πτυχία και ειδικεύσεις παραμένουν ευάλωτα. Αν πχ. το μάθημα της Ιστορίας είχε αποδοθεί αποκλειστικά σε αποφοίτους ομότιτλων τμημάτων, θα τολμούσε κανείς να το βάλει α΄ανάθεση στους Κοινωνιολόγους? Τελευταία ακούγεται ότι και η Λογοτεχνία μπορεί να δοθεί β΄ ανάθεση τους ξενόγλωσσους. Γι' αυτό θεωρώ σημαντική την κατάτμηση.
Τώρα σχετικά με τα προβλήματα που θα προκύψουν σε οργανικές, ωράρια και μεταθέσεις, συμφωνώ. Είναι όμως αναγκαίο κακό. Σε μερικά χρόνια θα εξομαλυνθεί η κατάσταση, σε συνδυασμό βέβαια με την απαραίτητη μείωση των εισακτέων στα φιλολογικά τμήματα.


Εγω προσωπικά είμαι τξς αποψης ότι χίλιες φορές να εχεις προσωπικό σε ένα σχολείο κι ας κάνει και β αναθέσεις. Όχι να χρησιμοποιείς τις β αναθέσεις για να μην παίρνεις καθηγητές αλλά αν ας πούμε λείπουν 4 ώρες ιστορία, θεωρώ καλύτερο για την εύρυθμη λειτουργία να του σχολείου να τις πάρει ο ξενόγλωσσος καθηγητής αυτού του σχολείου, παρα να έρθει ένας άλλος που θα κάνει απλώς για δυο μέρες ένα δίωρο και θα φεύγει. Το σχολείο χρειάζεται παιδαγωγική ηρεμία, συνεργασία και ομαδικότητα. Και δεν πιστεύω ότι ένας καθηγητής ξένης φιλολογίας κάνει ιστορία χειρότερα από έναν φιλόλογο που θέλει αποστήθιση για «να μάθουν τα παιδιά να εκφράζονται». Μιλώντας καθαρα πρακτικά, το σχολείο μιυ πχ με 12 τμήματα, έχει 24 ώρες Ιστορίας. Ένας με 23 ώρες και υπερωρία δλδ, το εύκολο σενάριο. Ένας με 18 ωρες, 6 ώρες αδιάθετες, το ζόρικο αλλά εξίσου πιθανό σενάριο,  Που τις κάνει ποιος; Θα έρθει για 6 ώρες ο ιστορικός άλλου σχολείου; Υπερβολικό μπέρδεμα. Άσε που αν ισχυε κάτι τέτοιο, και η Ιστορία ήταν ξέχωρη από τα φιλολογικά, απλώς θα την είχε β ανάθεση οποιοδήποτε άλλος πχ κοινωνιολόγος, μη σου πω και γεωγράφος κατά τα ξένα ήθη που αντιγράφουμε κατά το δοκούν.

(Ελπίζω να μην
θεωρείς ότι ακυρώνουμε τον προβληματισμό σου. Υποθέτω ότι η ανταλλαγή απόψεων σου ειναι χρήσιμη γενικα για την εργασθα. Θα μ ενδιέφερε, οπότε κρίνεις σωστό, να μας πεις αν εχεις κάνει με συναδέλφους τετοια συζήτηση κ τι άποψη έχουν)

Αποσυνδεδεμένος DimisGous

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 23
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ανάθεση και κατανομή φιλολογικών μαθημάτων - Ερωτηματολόγιο
« Απάντηση #17 στις: Ιανουάριος 13, 2023, 10:46:05 μμ »
Εγώ πάλι θα προτιμούσα να έρθει ένας ιστορικός να πάρει τις 6 ώρες. Αλλά ιστορικός, με γνώσεις όχι μόνο πάνω στο αντικείμενο αλλά και τη διδακτική του. Ένας καλός ιστορικός, καλά προετοιμασμένος και με αγάπη για το αντικείμενό του, θα απογείωνε το μάθημα. Αν έχουμε αποδεχτεί ότι η ιστορία "είναι απλά αποστήθιση", τότε ας έρθει και ο περιπτεράς της γειτονιάς να το κάνει, δε με νοιάζει. Αντιλαμβάνομαι βέβαια ότι η μετακίνηση, το σπαστό ωράριο, τα δυο και τρία σχολεία δεν είναι μια ιδανική κατάσταση. Το ερώτημα ωστόσο που πρέπει να απαντήσουμε είναι για μένα το εξής: είμαστε λειτουργοί ή επαγγελματίες, είμαστε δάσκαλοι ή διεκπεραιωτές πληροφοριών;

Δε φαντάζεσαι πόσο πολύτιμα βρίσκω τα σχόλιά σας. Είμαι ευτυχής που έχω την ευκαιρία να λαμβάνω ανατροφοδότηση για την έρευνά μου κατά την εξέλιξή της. Σας ευχαριστώ!
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ:
https://forms.gle/XrRfsNz1Gh8JV44z7

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Συνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4124
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ανάθεση και κατανομή φιλολογικών μαθημάτων - Ερωτηματολόγιο
« Απάντηση #18 στις: Ιανουάριος 14, 2023, 09:17:50 πμ »
Η ιδέα σου πάντως προϋποθετει και αλλαγή νοοτροπίας ως προς το αντικείμενο της φιλολογίας εν γενει. Όσο υπάρχει η συντηρητική άποψη ότι η αρχαιότητα είναι η κορωνίδα της φιλολογίας, φαντάζεσαι τι περίπλοκο θα ήταν να υπάρχει υποκλαδος με ειδίκευση στα αρχαία και άλλος με ειδίκευση τα νέα κοκ; Επειδή έχω τελειώσει ΜΝΕΦ και ξέρω ότι μας θεωρούσαν β διαλογής, ότι πήγαμε εκεί για ευκολια και δεν ξέρω κι εγω τι (λες κι ήταν πιο «εύκολα» από τα αρχαία κάτι υπεραττικίζοντα Βυζαντινά….), δεν μπορώ να φανταστώ να μεταφέρεται και στον επαγγελματικό χώρο τετοια διαίρεση με επίσημη σφραγίδα. Αν ξεφύγουμε από τη λογική της ενιαίας ελληνικής φιλολογίας και το δούμε πιο διαθεματικά: κλασικές σπουδές ως ενιαίο σύνολο που ειδικεύεσαι μετά αν θες σε λογοτεχνία, ιστορία, αρχαιολογία, φιλοσοφία κοκ ή κλασική και βυζαντινή γραμματεία ως σύνολο, ή μεσαιωνική-πρώιμη νεότερη (λογοτεχνία, ιστορία, ζωγραφική κοκ), και δεχτούμε ότι αυτά είναι συγγενή αλλά διακριτά πεδία, που κανένα δεν είναι ανώτερο και κατώτερο ή εύκολο και δύσκολο, θα μπορούσε να σταθεί και μια τετοια διάκριση. Αλλιώς, μόνο πρόβλημα θα δημιουργούσε.

Αποσυνδεδεμένος DimisGous

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 23
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ανάθεση και κατανομή φιλολογικών μαθημάτων - Ερωτηματολόγιο
« Απάντηση #19 στις: Ιανουάριος 14, 2023, 10:57:13 πμ »
Συμφωνώ απόλυτα με όσα γράφεις. Μη ξεχνάς όμως ότι η Φιλοσοφική από την ίδρυσή της είχε ως βασικό αντικείμενό της τη διδασκαλία των αρχαίων. Αν δε διασπαστεί και αυτονομηθεί η μελέτη της ελληνικής γλώσσας (αλλά και των άλλων επιστημών), θα συνεχίσει να θεωρείται ότι τα αρχαία είναι η κορωνίδα της φιλολογίας, με όλες τις επακόλουθες στρεβλώσεις. Γι' αυτό νομίζω ότι η κατάμτηση θα λειτουργήσει ευεργετικά. Κάτι τέτοιο προβλεπόταν και στον νόμο του 1984 αλλά τελικά δεν εφαρμόστηκε.

Κοίτα, κάποιες χαζομαρούλες σχετικά με την ανωτερότητα / κατωτερότητα των πτυχίων ποτέ δε θα εξελειφθούν. Όλοι θέλουμε να χαϊδεύουμε τον εγωισμό μας ότι έχουμε βγάλει ένα τμήμα κατά τι καλύτερο από τα υπόλοιπα. Αυτό συχνά συμβαίνει ακόμη και ανάμεσα σε ίδια ακριβώς τμήματα. Εγώ πχ. όσο φοιτούσα στο κλασικό του ΑΠΘ άκουγα ότι αυτό είναι δυσκολότερο από το αντίστοιχο του ΕΚΠΑ, διότι έχει πτυχιακά μαθήματα.
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ:
https://forms.gle/XrRfsNz1Gh8JV44z7

Συνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3369
    • Προφίλ
Απ: Ανάθεση και κατανομή φιλολογικών μαθημάτων - Ερωτηματολόγιο
« Απάντηση #20 στις: Ιανουάριος 14, 2023, 01:22:36 μμ »
Αρκετά είναι τα δεινά της εκπαίδευσης αυτή την εποχή, ας μην μιλάμε τώρα και για διάσπαση του κλάδου των φιλολόγων... Αυτό μας έλειπε...Πάμε δηλαδή να προσθέσουμε προβλήματα στα ήδη υπάρχοντα. Αν υπήρχε σύμπνοια στον κλάδο μια χαρά θα τα βρίσκαμε, αλλά... Θέλετε να γίνουμε ΠΕ02.01, ΠΕ02.02, κλπ; Έτσι θα λυθούν τα θέματα; Δεν νομίζω.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 14, 2023, 01:25:10 μμ από erietta »

Αποσυνδεδεμένος ernesto

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 572
    • Προφίλ
Απ: Ανάθεση και κατανομή φιλολογικών μαθημάτων - Ερωτηματολόγιο
« Απάντηση #21 στις: Ιανουάριος 14, 2023, 03:45:40 μμ »
Αρκετά είναι τα δεινά της εκπαίδευσης αυτή την εποχή, ας μην μιλάμε τώρα και για διάσπαση του κλάδου των φιλολόγων... Αυτό μας έλειπε...Πάμε δηλαδή να προσθέσουμε προβλήματα στα ήδη υπάρχοντα. Αν υπήρχε σύμπνοια στον κλάδο μια χαρά θα τα βρίσκαμε, αλλά... Θέλετε να γίνουμε ΠΕ02.01, ΠΕ02.02, κλπ; Έτσι θα λυθούν τα θέματα; Δεν νομίζω.
Συμφωνώ.

Αποσυνδεδεμένος cgs

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 195
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ04.01
    • Προφίλ
Ανάθεση και κατανομή φιλολογικών μαθημάτων - Ερωτηματολόγιο
« Απάντηση #22 στις: Ιανουάριος 15, 2023, 10:03:41 πμ »
Γειά σας.

Η εξειδίκευση να μην αποτελεί κριτήριο οργανικότητας αλλά προτεραιότητα επιλογής διδασκαλίας στη σχολική μονάδα.

Σε πολλά σχολεία αυτό γίνεται όταν επικρατεί η συναδελφική αλληλεγγύη...
ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΣΕ ΟΛΑ.
Γνωρίζω περιπτώσεις φιλολόγων που δεν διδάσκουν Ιστορία επί πολλά έτη ενώ είναι αντίστοιχων τμημάτων.

Γίνεται και στους ΠΕ04 και ΠΕ03 εσφαλμένη επιλογή για λόγους συμπλήρωσης ωραρίου ή ....

Να είστε καλά.

Συνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4124
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ανάθεση και κατανομή φιλολογικών μαθημάτων - Ερωτηματολόγιο
« Απάντηση #23 στις: Ιανουάριος 15, 2023, 12:05:59 μμ »
Ναι η ειδίκευση θα μπορούσε να χρησιμοποιείται σε μια σωστή συναδελφική συνεννόηση. Θα μπορούσε να υπάρχει απλώς μια οδηγία.

Εγω αυτό που θα ήθελα να μάθω είναι αν ο συνάδελφος έχει αντιληφθεί αυτό να είναι ένα σοβαρό θέμα που απασχολεί πολλούς εκπαιδευτικούς σε βαθμό που να επηρεάζει την επαγγελματική ικανοποίηση τους και την ποιότητα της διδασκαλίας τους και κατ’ επέκταση αν αυτό πιστεύει ότι κάνει διαφορα και σ αυτό που προσφέρεται στους μαθητες. Η δική μου αίσθηση είναι ότι η παιδαγωγική- επιστημονική ταυτότητα του καθενός είναι που επηρεάζει το μάθημα που κάνει. Αν θες να είσαι συντηρητικός σαν φιλόλογος της προηγούμενης χιλιετίας, αν θες να κανεις κάτι πιο βιωματικό, αν ενημερώνεσαι για νέες μεθόδους διδασκαλίας, αυτά είναι άσχετα με την ειδίκευση.

Επιπλέον δεν μπορώ να φανταστώ πόσο ποιοτικό μάθημα θα κάνει και ποσο ευχαριστημένος θα είναι από την εργασία του αυτός που πρέπει να μετακινηθεί σε 4-5 σχολεία για να καλυψει τις ώρες του με βάση την εξειδίκευσή του.

Το πρόβλημα της δίκαιης και ισορροπημένης κατανομής μαθημάτων, που καταλαβαίνω ότι ήταν ο αρχικός προβληματισμός του συναδέλφου, σε μεγάλο βαθμό οφείλεται και στο ότι έχουμε προσωπικό μετακινούμενο από περιοχή σε περιοχή, από σχολείο σε σχολείο και σε διάφορους τύπους σχολείων. Δευτερευόντως οφείλεται στη νοοτροπία του «παλαιου» που έχουν πολλοί ακόμα, ελπίζω εμείς οι νέοι όταν γίνουμε παλιοί να μην την έχουμε. Αν τα σχολεία είχαν γενικα μόνιμο προσωπικό και σταθερή σύνθεση, θα υπήρχε η δυνατότητα να γίνονται οι σωστές συνεννοήσεις και ο καθένας να παγιώσει κάποιες σταθερές στα μαθήματα που παίρνει έτσι ώστε και οι προτιμήσεις του να καλύπτονται, και επιστημονικά να νιώθει πιο ασφαλής και να μην χρειάζεται να φτιάχνει συνεχώς νέο υλικό για όλα.

Αποσυνδεδεμένος DimisGous

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 23
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ανάθεση και κατανομή φιλολογικών μαθημάτων - Ερωτηματολόγιο
« Απάντηση #24 στις: Ιανουάριος 15, 2023, 08:40:57 μμ »
Εγω αυτό που θα ήθελα να μάθω είναι αν ο συνάδελφος έχει αντιληφθεί αυτό να είναι ένα σοβαρό θέμα που απασχολεί πολλούς εκπαιδευτικούς σε βαθμό που να επηρεάζει την επαγγελματική ικανοποίηση τους και την ποιότητα της διδασκαλίας τους και κατ’ επέκταση αν αυτό πιστεύει ότι κάνει διαφορα και σ αυτό που προσφέρεται στους μαθητες.

Δε θέλω να αποκαλύψω λεπτομέρειες από τα συγκεντρωτικά ποσοστά που έχω έως τώρα στο ερωτηματολόγιο (κοντά στις 100 συμμετοχές). Θα πω μόνο ότι -παρότι περίμενα πως θα είναι κάπως έτσι η τάση - με έχουν εκπλήξει τα υψηλότατα ποσοστά συμφωνίας (σε ορισμένες περιπτώσεις πάνω από 80%) στις ερωτήσεις που συσχετίζουν την κατανομή των μαθημάτων με την εργασιακή ικανοποίηση.

Ειλικρινά σε ζηλεύω που έχεις βρεθεί σε Συλλόγους όπου η κατανομή των φιλολογικών μαθημάτων γίνεται γρήγορα, όμορφα και αρμονικά. Φέτος επί 10 μέρες παλεύαμε να καταλήξουμε σε μια κοινά αποδεκτή κατανομή. Κάθε Σεπτέμβρη με όποιον/όποια συνάδελφο/συναδέλφισσα μιλήσω από οποιαδήποτε πόλη, λίγο πολύ μια γκρίνια θα την ακούσω.

Μια οδηγία για κατά προτεραιότητα κατανομή των μαθημάτων ανάλογα με την ειδίκευση δεν είναι καθόλου κακή. Πάλι όμως αυτό προϋποθέτει κατάτμηση, έστω και ονομαστική.
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ:
https://forms.gle/XrRfsNz1Gh8JV44z7

Συνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4124
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ανάθεση και κατανομή φιλολογικών μαθημάτων - Ερωτηματολόγιο
« Απάντηση #25 στις: Ιανουάριος 15, 2023, 09:00:31 μμ »
Δεν γίνεται πάντα αρμονικά στο σχολείο μου. Απλώς είμαστε κάποιοι υποχωρητικοί και κάποιοι (1, ελαφρώς άλλη 1) πιο απαιτητικοί. Κι εγω πολλές φορές βρίσκομαι με αντικείμενα που δεν θέλω. Απλώς το κριτήριο μου δεν είναι η ειδικότητα μου. Κριτήριο είναι για μένα αν έχω πολλά διαφορετικά αντικείμενα πχ. Με πειράζει να έχω 1 αντικείμενο μόνο σε ένα τμήμα και συνολικά 6-7 διαφορετικά. Κριτήριο είναι ο συνάδελφος με τον οποίο θα διδάξουμε το ίδιο μάθημα (δεν θέλω να με αγχώνει αν τρέχει πολύ ή να κόβει μαθητες από χομπι και να εξετάζω μαζί τον Σεπτέμβριο παιδιά που εγω δεν έχω κόψει). Κριτήριο είναι να κρατήσω κάποια τμήματα που έχουμε δουλέψει καλά κλπ. Από αυτά αντλώ μεγάλη εργασιακή ικανοποίηση. Όταν πάω να διδάξω όμως τους Ακρίτες στην ιστορία της β γυμνασίου ή τον Ερωτόκριτο στα κείμενα της Γ, που είναι ο,τι πλησιέστερο στην ειδικότητα μου, ενώ τα προετοιμάζω με κέφι, δεν αντλώ πάντα ικανοποίηση γιατί οι μαθητες δεν συγκινούνται, όσο κι αν μιλάω με ενθουσιασμό γι αυτά. Η επαγγελματική ικανοποίηση είναι κάτι πολύ σύνθετο. Δεν με εκπλήσσει να συνδυάζεται με τις προτιμήσεις στα μαθήματα. Με εκπλήσσει να ταυτίζεται  η ειδίκευση στο παν/μιο με τα διδασκόμενα αντικείμενα, ενώ μπορεί να απέχουν έτη φωτός μεταξύ τους ως προς τη μεθοδολογία και τους στόχους.

Εντωμεταξύ εγω φέτος πέτυχα την καλύτερη κατανομή ίσως της όλης πορείας μου και στο μάθημα μπαίνω σέρνοντας τις μισές ώρες γιατί το τμήμα που διακαώς διάλεξα φέτος να κάνω πολλές ώρες, από εκεί που πέρσι είχαμε ωραιότατη σχέση, φέτος έγινε θηριοτροφειο. Γι αυτό δεν θα ξαναπώ μεγάλη κουβέντα για τη μοιρασιά…
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 15, 2023, 09:20:09 μμ από Έσπερος »

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2313
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Ανάθεση και κατανομή φιλολογικών μαθημάτων - Ερωτηματολόγιο
« Απάντηση #26 στις: Ιανουάριος 15, 2023, 09:33:10 μμ »
Δε θέλω να αποκαλύψω λεπτομέρειες από τα συγκεντρωτικά ποσοστά που έχω έως τώρα στο ερωτηματολόγιο (κοντά στις 100 συμμετοχές). Θα πω μόνο ότι -παρότι περίμενα πως θα είναι κάπως έτσι η τάση - με έχουν εκπλήξει τα υψηλότατα ποσοστά συμφωνίας (σε ορισμένες περιπτώσεις πάνω από 80%) στις ερωτήσεις που συσχετίζουν την κατανομή των μαθημάτων με την εργασιακή ικανοποίηση.

Νομίζω ότι αυτό ήταν πάνω κάτω αναμενόμενο. Όταν έχουμε τα αντικείμενα που θέλουμε, είμαστε περισσότερο ικανοποιημένοι. Δεν υπάρχει καμία έκπληξη ως προς αυτό. Δεν θεωρώ όμως ότι για όλους το βασικό κριτήριο επιλογής είναι η ειδίκευση.

Θέλω να προσθέσω, λοιπόν, ότι υπάρχουν και άλλες παράμετροι για την κατανομή των αντικειμένων. Για αρκετούς, το ποια αντικείμενα προτιμούν σχετίζεται και με τις εξετάσεις. Για να εξηγηθώ: αυτή τη στιγμή οι διαφωνίες στην κατανομή στο λύκειο σχετίζονται με τα μαθήματα που είναι ή δεν είναι στην τράπεζα θεμάτων. Σφαγή γίνεται για το ποιος θα πρωτοπάρει τα αρχαία γενικής και τη φιλοσοφία της Β'! Κάτι παρόμοιο γινόταν πριν από μερικά χρόνια στο γυμνάσιο, όλοι/ες ήθελαν τα αρχαία γιατί δεν ήταν εξεταζόμενο μάθημα.

Θεωρώ ότι η συσχέτιση της εργασιακής ικανοποίησης και της κατανομής μαθημάτων με ΜΟΝΟ κριτήριο την ειδίκευση είναι τρομερά μονοδιάστατη και συσκοτίζει την πολυπλοκότητα της δουλειάς μας. Το ερωτηματολόγιο όμως δεν αφήνει κάποιο περιθώριο για άλλου τύπου ερμηνείες: προτιμάτε το αντικείμενο της ειδίκευσής σας με τράπεζα θεμάτων ή αντικείμενο άλλης ειδίκευσης με περισσότερη ελευθερία κινήσεων; Θα είχε πολύ ενδιαφέρον μια τέτοια ερώτηση.

ΥΓ. Προφανώς και δεν είναι η τράπεζα θεμάτων η μόνη δυσκολία. Θα μπορούσε να υπάρχει ερώτηση τύπου: Προτιμάτε το αντικείμενο της ειδίκευσής σας και ας πηγαίνετε σε 2 ή και 3 σχολεία ή αντικείμενα άλλης ειδίκευσης αλλά να είστε σε ένα σχολείο;

Αποσυνδεδεμένος DimisGous

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 23
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ανάθεση και κατανομή φιλολογικών μαθημάτων - Ερωτηματολόγιο
« Απάντηση #27 στις: Ιανουάριος 16, 2023, 09:51:45 πμ »
Προβλέπονται και αυτές οι παράμετροι στο ερωτηματολόγιο. Αναφέρω για παράδειγμα τις ερωτήσεις Β13-19. Δεν εξετάζεται μόνο η σχέση κατανομή - ειδίκευση. Ενδεικτικά για την Τράπεζα Θεμάτων να σημειώσω ότι μόλις το 11% δηλώνει ότι επηρεάζει την επιθυμία τους να επιλέξουν κάποια μαθήματα.
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ:
https://forms.gle/XrRfsNz1Gh8JV44z7

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159564
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 366
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 22
Επισκέπτες: 344
Σύνολο: 366

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.095 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.