0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Aν είναι "φιλόλογοι" οι απόφοιτοι των μη φιλολογικών τμημάτων, οι απόφοιτοι των Φιλολογικών τμημάτων τι ακριβώς είναι;..(εις ότι αφορά περί του "ενιαίου πτυχίου" των διαφορετικών Τμημάτων (και Ειδικοτήτων): αφού είναι δήθεν "ενιαία" τα επαγγελματικά δικαιώματα γιατί όταν ζητούν "Παιδαγωγούς" για τους Παιδικούς Σταθμούς ξεκαθαρίζουν ότι η ειδικότητα που ζητούν είναι του "ΦΠΨ", ή όταν ζητούν Φιλολόγους για το Τμήμα Εκδόσεων κλπ. της Τράπεζας της Ελλάδος διευκρινίζουν οι ζητούν αποφοίτους του "Τμήματος Φιλολογίας";
Η φιλοσοφία δεν είναι κομμάτι της αρχαίας ελληνικής γραμματείας; Φιλοσοφικά κείμενα δεν υπάρχουν πχ στη γ Γυμνασίου στα αρχαία στο γυμνάσιο; Στη γ λυκείου δεν έχει φιλοσοφία στο γνωστό; Στην ιστορία κάποιος δεν μελετάει και εκφάνσεις της αρχαίας ελληνικής γραμματείας; Εσείς πώς τα μετράτε δηλαδή τα φιλολογικά μαθήματα;
Είναι όλοι φιλόλογοι. Δεν υπάρχουν μη (μ' αρέσει που το τονίζεις κιόλας) φιλολογικά τμήματα. Όλα τα τμήματα των φιλοσοφικών σχολών βγάζουν φιλολόγους. Αν κάποιος θέλει απόφοιτο συγκεκριμένου φιλολογικού τμήματος (π.χ. του ΦΠΨ μιας και τ' αναφέρεις) τότε το ζητά στην προκήρυξη. Απλά τα πράγματα.
Αν ήθελες να σπουδάσεις γιατρός και να πάρεις ιατρική ειδικότητα χειρουργού παθολόγου μικροβιολόγου κτλ ας πήγαινες. Οι ιατρικές ειδικότητες έχουν άλλα επαγγελματικά δικαιώματα. Πήγες σε φιλοσοφική σχολή και βγήκες φιλόλογος. Εδώ τα επαγγελματικά δικαιώματα είναι ενιαία. Όπως έπραξαν κι όλοι οι φιλόλογοι των δεκαοκτώ τμημάτων που καταμέτρησες. Το γεγονός ότι θες να μονοπωλείς τον τίτλο (τι δυσώδες τούτο, σαν τις βασιλικές προσφωνήσεις) φιλόλογος φανερώνει, απλά, κάποια πράγματα δι' εσέ.
Αγαπητέ DimisGous σε ένα αμερόληπτο δικαστήριο θα κέρδιζες την δίκη: Ναι, το πτυχίο δείχνει κανονικά σε ποια μαθήματα θα έπρεπε να προηγείσαι στην ανάθεση των φιλολογικών μαθημάτων. Ναι, επέλεξες ποια μαθήματα σε ενδιαφέρουν και ναι, αυτά στα οποία εντρύφησες προφανώς και τα ξέρεις καλύτερα και κανονικά χαίρεσαι περισσότερο να τα διδάξεις, άρα αποδίδεις και καλύτερα. Σίγουρα μπορείς να τα κάνεις όλα, αλλά υποτίθεται πως ψάχνουμε τον καλύτερο για κάθε δουλειά. Ή μήπως όχι; Στο δημόσιο λοιπόν, όχι. Αρχαιότητες, φασαρίες, συμπλήρωμα ωραρίου και γενικότερη αδιαφορία. Στο σχολείο μου ιστορικός αρνείται να κάνει ιστορία... Ας δούμε όμως στον ιδιωτικό τομέα. Εκεί δεν φτάνει να πεις "φιλόλογος" για να σε διαλέξουν. Δεν θέλουν μόνο βαθμό πτυχίου, που στο δημόσιο είναι και ασήμαντο προσόν. Πας αναλυτική βαθμολογία και ελέγχουν τι έκανες, πόσο βαθμολογήθηκες και πόσο χρόνο σου πήρε να το κάνεις. Είναι τόσες οι αιτήσεις για εργασιακό μεσαίωνα; Όχι βέβαια. Αλλά ισχύει πως για να διδάξεις 100 και να μάθει ο άλλος 10 πρέπει να ξέρεις 1000. Δεν ξέρω πάντως κανέναν Ιστορικό να κάνει ιδιαίτερα αρχαίων στην τρίτη Λυκείου. Στο χάος όμως που επικρατεί, καλύτερα να μην πας σε δίκη. Όταν λείπουν από ένα σπίτι πόρτες και οροφή, δεν σε νοιάζει το βάψιμο
Συνάδελφε, η αφορμή του προβληματισμού σου είναι πολύ εύστοχη. Μπορεί να διαφωνώ στις πρακτικές προεκτάσεις που δίνεις, όμως η ουσια, το υπαρξιακό ερώτημα θα έλεγα, για συγκεκριμένα τμήματα του πεδίου των ανθρωπιστικών επιστημών, είναι δυστυχώς μια δυσάρεστη αλήθεια. Ιδρύονται τμήματα για να βολεύονται σε θέσεις ΔΕΠ, για να απασχολούνται τα νέα παιδιά παρατείνοντας τη συνάντησή τους με την αγορά εργασίας (ή μάλλον ανεργίας), για να συντηρείται η παραπαιδεία, για να υπάρχει μελλοντική πελατεία των επι πληρωμή μεταπτυχιακών και σεμιναρίων, και να υπάρχει μια δεξαμενή εξαθλιωμένων «αδιόριστων» φιλολογων προθύμων να δουλέψουν σε κάθε εσχατιά της Ελλάδας, ως ΑΜΩ ενίοτε, ως ενισχυτική, με την ελπίδα ενός μόνιμου διορισμού. Μπαίνει κάποιος σε μια σχολή και δεν καταλαβαίνει ποια επιστήμη σπουδάζει, δεν καταλαβαίνει καν ότι σπουδάζει μια αυτόνομη αυθύπαρκτη επιστήμη με δική της αξία, θεωρεί ότι παίρνει πτυχίο αδιόριστου φιλολόγου. Είναι πολύ εύστοχο επίσης ότι επιστημολογικά πάσχει ο συνδυασμός κάποιωναντικειμένων ή η ένταξη τμημάτων σε σχολές. Όπως είπα και πιο πάνω, στο εξωτερικό η Ιστορία συνήθως εντάσσεται στις κοινωνικές επιστήμες και συνδυάζεται με γεωγραφια και ανθρωπολογία. Φυσικά στην ιστορια μπορεί και να ειδικευτεί και κάποιος που σπουδάσει classics ή byzantine studies, τα οποία είναι διαθεματικά δλδ συνδυάζουν ιστορία, αρχαιολογία, φιλόλογος, ιστορία τέχνης κλπ. Σ εμάς τα πράγματα συσκοτίζονται λόγω και της τριμερούς διαίρεσης της ελληνικής ιστορίας, η οποία αντιστοιχα επεκτείνεται και στη φιλολογία, οπότε στο μυαλό μας δεν υπάρχει μελετητής αρχαιότητας, μελετητής
- Δεν καταλαβαίνω γιατί είναι "δυσώδες" να φέρω τον τίτλο που αναγράφει το πτυχίο. Ειλικρινά αδυνατώ να το κατανοήσω. Έχουμε φτάσει σε σημείο όσοι τελειώσαμε το φιλολογικό να μην το λέμε γιατί μας περνάνε οι υπόλοιποι για ψώνια. Θυμάμαι υπέγραφα κάποια φυλλάδια που μοίραζα στο σχολείο ως "κλασικός φιλόλογος" και κάποιοι συνάδελφοι το έκαναν θέμα λέγοντας "τώρα τι μας το παίζεις? Μάγκας?". Έκτοτε για να μην σκανδαλίζονται βάζω σκέτο "φιλόλογος".