0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Για τις ειδικότητες, στη δευτεροβάθμια αν κάποιο μάθημα έχει κοινή πρώτη ανάθεση μεταξύ διαφορετικών ειδικοτήτων, οι ώρες διαμοιράζονται μισές, μισές στις δύο ειδικότητες.
Α) Βλέπεις κάποια διαφορά που δεν βλέπω εγώ; https://www.edweek.gr/ta-organika-kena-ton-moysikon-sholeion-gia-tis-metatheseis-2023/
Εννοείται να μετράνε και ο αριθμός τμημάτων του ολοήμερου για τα οργανικά κενά των δασκάλων.Για τις ειδικότητες, στη δευτεροβάθμια αν κάποιο μάθημα έχει κοινή πρώτη ανάθεση μεταξύ διαφορετικών ειδικοτήτων, οι ώρες διαμοιράζονται μισές, μισές στις δύο ειδικότητες.Μπορεί να συμβεί και στην πρωτοβάθμια, σε περίπτωση που οι ειδικότητες έχουν α ανάθεση το ολοήμερο.Αν δεν το έχουν, προφανώς θα πάνε όλες οι θέσεις στους δασκάλους.
Αυτό που δεν έχετε καταλάβει είναι ουσιαστικά το πως λειτουργεί το ενιαίο τύπου ολοήμερο δημοτικό σχολείο.Και για να κάνω λίγο το δικηγόρο του διαβόλου γιατί, ενώ είμαι δάσκαλος, στα προηγούμενα μηνύματα πήρα το μέρος των ειδικοτήτων που διδάσκουν στο δημοτικό (χωρίς βέβαια να υπάρξει κάποιο feedback από αυτούς: μάλλον δεν κατάλαβαν τι καταστροφικές συνέπειες θα είχαν αυτά που προτείνατε για τις ειδικότητες): Ναι, αυτό που πρότειναν οι oliver και anpath86 θα ήταν εφαρμόσιμο αν είχαμε τις εξής αλλαγές στο ισχύον ωρολόγιο πρόγραμμα και πηγαίναμε ουσιαστικά στην προ Ν. Φίλη εποχή (διατηρώντας βέβαια τη δυνατότητα ύπαρξης ολοημέρου σε όλες τις υφιστάμενες σχολικές μονάδες). Αυτό θα γινόταν πολύ εύκολα, αν απλώς κόβαμε 5 από τις 10 ώρες των ειδικοτήτων στην Α' και Β' Δημοτικού (σίγουρα οι 2 θα ήταν τα αγγλικά που μπήκαν χωρίς κανένα παιδαγωγικό επιχείρημα έτσι και αλλιώς σε αυτές τις τάξεις), οπότε τα παιδιά θα σχολούσαν στο 5ωρο και θα φοιτούσαν προαιρετικά από τις 12.35 έως τις 13.15 στο ολοήμερο πρόγραμμα (όπως πριν το 2015). Αυτό θα είχε ως συνέπεια το εβδομαδιαίο ωράριο του ολοημέρου να γίνει 20 ώρες και να απαιτείται ένας πλήρης δάσκαλος για τη λειτουργία του όπως παλιά (και θα γινόταν εξαιρετική δουλειά με τη μελέτη των παιδιών στο ολοήμερο όπως γινόταν όντως κάποτε, γιατί 1 ολόκληρη ώρα θα αφιερωνόταν μόνο στα παιδιά της Α' και της Β'). Αν το μέτρο αυτό συνδυαζόταν μάλιστα με την επιστροφή του 7ωρου στην Ε' και Στ' Δημοτικού έστω για 2 μέρες (που είναι απαραίτητο κιόλας αν κρίνουμε ότι τα μαθηματικά διδάσκονται μόνο 4 ώρες και η γεωγραφία 1 στις τάξεις αυτές, εντελώς δυσανάλογα με την υφιστάμενη διδακτέα ύλη), τότε θα εξαλειφόταν σχεδόν εντελώς η ανάγκη για συμπλήρωση του ωραρίου των δασκάλων του πρωινού, στα περισσότερα δημοτικά σχολεία της χώρας.Και αυτό το σενάριο θα στερούσε πάρα πολλές ώρες από τις ειδικότητες στο δημοτικό (εξαφανίζοντας την ανάγκη για σύσταση νέων που υπάρχει με το υφιστάμενο ωρολόγιο πρόγραμμα, ίσως πλην ΠΕ08, ΠΕ86), θα εκτόξευε τις ανάγκες σε δασκάλους (άρα θα συνέφερε απόλυτα τον κλάδο μου που δεν θα έχανε οργανικές, αλλά θα κέρδιζε) και θα καθιστούσε την εφαρμογή αυτών που προτάθηκαν από oliver και anpath86 αρκετά πιο εύκολα εφαρμόσιμη, γιατί τότε όντως κάθε τμήμα πρωινού και ολοημέρου θα ισοδυναμούσε με 1 δάσκαλο και οι υπόλοιπες ειδικότητες θα υπολογίζοταν με τον τύπο που πρότειναν. Ποια όμως είναι άραγε η γνώμη των ειδικοτήτων που εργάζονται στο δημοτικό επ' αυτού;
neossos, δεν μπορώ να καταλάβω με το ισχύον καθεστώς στην Αθμια (όπου οι οργανικές ιδρύονται και καταργούνται ανά σχολείο με ΦΕΚ) για ποιο λόγο δεν μπορούν να προκύψουν όλα αυτά τα προβλήματα που βρίσκεις στον τρόπο που προτείνουμε εγώ και ο anpapath86
Γιατί το σημερινό καθεστώς βοηθάει τις ειδικότητες στο να συμπληρώνουν το ωράριο τους σε ένα μόνο σχολείο (ή έστω στον μικρότερο δυνατό αριθμό σχολείων). Σκεφτείτε το κλασσικό 6/θέσιο δημοτικό: σε σχεδόν όλα τα οργανικά 6/θέσια δημοτικά υπάρχει συστημένη από μια θέση ΠΕ06 και ΠΕ11.Οι απαιτούμενες όμως ώρες διδασκαλίας είναι μόνο 16 για καθένα από τους κλάδους αυτούς. Οπότε το ωράριο των εκπαιδευτικών αυτών συμπληρώνεται κυρίως με ώρες στο ολοήμερο, με εργαστήρια δεξιοτήτων, με γραμματειακή υποστήριξη ή εφόσον υπάρχει όμορο σχολείο χωρίς οργανικά ανήκοντα συνάδελφο τους, με διάθεση κάποιων ωρών σε αυτό (στους ΠΕ06 πλέον και σε νηπιαγωγεία). Και όλο αυτό ήταν εφεύρεση του ΣΥΡΙΖΑ για να περικόψει χιλιάδες θέσεις δασκάλων, όταν τα οικονομικά ήταν σφιχτά, μοιράζοντας ουσιαστικά το ολοήμερο σε όλες τις ειδικότητες και τροποποιώντας με τέτοιο τρόπο το ωρολόγιο πρόγραμμα ώστε να υπάρχουν σημαντικά πλεονάσματα ωρών που θα αξιοποιούνταν για τη στελέχωση του ολοημέρου.Με την πρότασή σας αυτό θα σταματήσει να συμβαίνει και οι συνάδελφοι αυτοί θα πρέπει να κάνουν τουρ σε περισσότερα του ενός σχολεία, καθώς δεν θα μπορούν να συμπληρώσουν το ωράριό τους με β' ανάθεση, γιατί το ολοήμερο και τα εργαστήρια θα έχουν καταληφθεί εξ ολοκλήρου απο τους δασκάλους. Στις υπόλοιπες μάλιστα ειδικότητες που έχουν ακόμα λιγότερες ώρες διδασκαλίας το πρόβλημα θα είναι εντονότερο. Θα πείτε βέβαια και γιατί να μην συμπληρώνουν στη δευτεροβάθμια (αν υπάρχει όμορο σχολείο); Ε ρωτήστε τους ίδιους να σας απαντήσουν...
Δηλαδή με το ισχύον καθεστώς ένα δημοτικό με 6 τμήματα, πόσες οργανικές πρέπει να έχει;
Πολλοί γυμναστές συμπληρωνουν ωραριο σε δυο σχολεία και ακόμα περισσότεροι αγγλικών μετακινούνται σε δυο και τρία νηπιαγωγεία εκτός από το σχολείο της οργανικής τους. Το γιατί δεν συμπληρώνουμε στη δευτεροβάθμια ενώ το ζητάμε συνέχεια και στη θέση μας παίρνουν αναπληρωτές, θα ήταν καλύτερα να ρωτήσεις τους διευθυντές Αθμιας και βθμιας…
Κατά τη γνώμη μου, για τους δασκάλους όσες αντιστοιχούν στη λειτουργικότητα του σχολείου τα τελευταία έτη και όσες απαιτούνται για τη λειτουργία του ολοήμερου (προτιμώντας εδώ βέβαια την προ του 2015 λογική). Για τις ειδικότητες οργανικές θέσεις συστημένες στις σχολικές ομάδες με τις περισσότερες ώρες σε γκρουπάκια, αλλά με την αναγκαία σύσταση όλων των απαραίτητων οργανικών. Ουσιαστικά δηλαδή μόνιμα συστημένες θέσεις που δεν θα επηρεάζονται από τις αδυναμίες του αλγόριθμου της δευτεροβάθμιας. Τώρα αν αυτός ο αλγόριθμος ήταν διαφορετικός και είχαν εκλείψει οι παθογένειες που τον συνοδεύουν, εγώ προσωπικά θα συζητούσα και την πρότασή σου. Οι υπόλοιπες ειδικότητες του δημοτικού είναι νομίζω που θα αρνούνταν κάθε συζήτηση.Πολλοί όπως λες και σίγουρα ούτε καν η πλειοψηφία. Επίσης από τη δική μου εμπειρία οι περισσότεροι συνάδελφοι ειδικοτήτων θέλουν να συμπληρώνουν ωράριο σε όσο το δυνατόν λιγότερα σχολεία οπότε μήπως οι διευθυντές της πρωτοβάθμιας απλώς προσπαθούν να ικανοποιήσουν το αίτημά τους αυτό;
Σε ένα εξαθέσιο δημοτικό με ένα τμήμα ολοήμερο, πόσες ώρες διδάσκουν οι δάσκαλοι στον πρωινό πρόγραμμα και πόσες ώρες είναι το ολοήμερο εβδομαδιαία;