*

Αποστολέας Θέμα: Δικαστήριο ΠΕ19-ΠΕ20  (Αναγνώστηκε 212292 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος lio

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 105
  • Τι Λωζάνη τι Κοζάνη
    • Προφίλ
Απ: Δικαστήριο ΠΕ19-ΠΕ20
« Απάντηση #336 στις: Δεκέμβριος 19, 2006, 07:21:02 μμ »
Παράθεση
  Είχα την εντύπωση ότι το σχολείο υπάρχει για να μαθαίνουν τα παιδιά γράμματα και όχι για να βολεύονται οι πτυχιούχοι.
Ασχετο!!!
Αν δεν σε ενδιαφερει ο τομέας της εκπαίδευσης, τότε ποιός ο ρόλος της υπαρξής σου στο forum?
Εδω δεν συνηθίζουμε να αντιμέτωπίζουμε τα θεματα της εκπαίδευης τόσο απαξωτικά!!!

Δηλ. για να κατλάβω ενδιαφέρον για τον τομέα της εκπαίδευσης = ενδιαφέρον για βόλεμα;;
Και ύστερα λένε ότι φταίει η Μαριέττα!
«Ζήτω,ο Λεοναρτο ντα Βιτσι!»Ανονυμοσ

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Δικαστήριο ΠΕ19-ΠΕ20
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:32:06 »

Αποσυνδεδεμένος flair

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 647
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Δικαστήριο ΠΕ19-ΠΕ20
« Απάντηση #337 στις: Δεκέμβριος 20, 2006, 11:31:43 πμ »
Γιατί το να θες να διδάξεις σε σχολείο είναι βόλεμα; Είναι κακό να το αγαπάει κάποιος και να το επιθυμεί;  ::)
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 20, 2006, 11:42:01 πμ από flair »

Αποσυνδεδεμένος anakin

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 24
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Δικαστήριο ΠΕ19-ΠΕ20
« Απάντηση #338 στις: Δεκέμβριος 20, 2006, 12:57:37 μμ »
Φυσικά δεν είναι κακό να θες να διδάξεις στην εκπαίδευση. Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει πλέον λόγος να διοριστούν καθηγητές πληροφορικής στην εκπαίδευση διότι όλες οι ανάγκες έχουν καλυφθεί. Δεν πρόκειται να λύσεις το πρόβλημα της εκπαίδευσης έτσι. Το μόνο πρόβλημα που θα λύσεις είναι αυτό της επαγγελματικής αποκατάστασης αυτών που θέλουν να αράξουν στην εκπαίδευση. (Λυπάμαι που το λέω έτσι αλλά αυτοί που επιλέγουν την εκπαίδευση γιατί τους αρέσει αυτή η δουλειά είναι πολύ λίγοι).

Δυστυχώς όμως αυτή η νοοτροπία επικρατεί πλέον. Το πρόγραμμα σπουδών καταρτίζεται έτσι ώστε να βολεύονται ειδικότητες και όχι με σκοπό αυτό που πραγματικά έχουν ανάγκη τα παιδιά. Για παράδειγμα η αύξηση των ωρών των αρχαίων δεν έγινε για εκπαιδευτικούς σκοπούς αλλά για να δημιουργηθούν οργανικές θέσεις φιλολόγων. Δηλαδή οι περισσότερες τέτοιες κινήσεις γίνονται μετά από πιέσεις συντεχνιών (βλέπε γερμανικά) και όχι μελετημένες εισηγήσεις από το παιδαγωγικό ινστιτούτο. Άλλο τράνο παράδειγμα είναι το μάθημα της Τεχνολογίας Επικοινωνιών στο Λύκειο. Αλήθεια τι προσφέρει αυτό το μάθημα και για ποιο λόγο υπάρχει?

Τέλος σε μια ειδικότητα όπως αυτή της πληροφορικής όπου ελάχιστες σχολές έχουν παιδαγωγικό-διδακτικό προσανατολισμό δεν καταλάβαινω γιατί αυτή η μανία για την εκπαίδευση. Οι απόφοιτοι πληροφορικής δεν είναι καθηγητές είναι ειδικοί στην πληροφορική και μπορούν να δουλέψουν σε πολλά πόστα στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα. Οι μαθηματικοί και οι φυσικοί δεν έχουν άλλη διέξοδο. Είναι αναγκασμένοι να κυνηγούν σε όλη τους τη ζωή το διορισμό στην εκπαίδευση.

Αποσυνδεδεμένος Kotsios

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 103
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Δικαστήριο ΠΕ19-ΠΕ20
« Απάντηση #339 στις: Δεκέμβριος 20, 2006, 08:04:29 μμ »
Εσύ θες να γίνεις καθηγητής?
Αν δεν θες τι χάνεις την ώρα σου με αυτό το forum?
Κάποιοι θέλουν το βόλεμα,εσύ θα τους πείσεις να μην?

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Δικαστήριο ΠΕ19-ΠΕ20
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:32:06 »

Αποσυνδεδεμένος vasg

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 328
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ17-07
    • Προφίλ
Απ: Δικαστήριο ΠΕ19-ΠΕ20
« Απάντηση #340 στις: Δεκέμβριος 21, 2006, 12:28:11 πμ »
Φίλε anakin,

Η είσοδος των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση δεν αποτελεί μόνο το " θέμα βολέματος" που αυτό μόνο δυστυχώς μπορείς να αντιληφθείς.
Αποτελεί πλέον αναγκη. Δυστυχώς εδώ στην ελλαδα, εμεις ολοι και ως επι το πλειστον τα παιδια έιμαστε απλοι χρηστες των νέων τεχνολογιών και τίποτα παραπάνω.
όταν στην Ιαπωνία και σε αλλες χώρες του κοσμου διδασκονται τα παιδια τις νέες τεχνολογιες και την πληροφορική σωστα και θεμελιωμένα όπως εμείς τα αρχαια, τα μαθηματικα, τη χημεια, τη φυσικη κτλ. Η επιστημη προχωραει και εμεις αυτο που χρειαζομαστε, ειναι θεμελιωμενη γνώση και όχι απλα χρηση των νέων τεχνολογιων. Η πληροφορική στα γυμνασια και στο λύκειο δεν μπήκε τυχαια αλλά μετα απο ερεύνες γαι το ποσο απαραιτητη και επιτακτικη ήταν η αναγκη να επιμορφωθουν τα παιδια στον τομεα των νέων τεχνολογιων. Να όμως που αυτο δεν φτανει γιατι τα παιδια ερχονται με τεραστια κενα στο γυμνασιο, η πληροφορική δεν είναι δεν είναι internet και παιχνιδια, αν γνωριζεις, ειναι μια ολοκληρη επιστημη-->"η επιστημη των υπολογιστών" αν και αυτο το γνωριζεις, που ειναι πλεον απαραιτητη στις μερες μας. Θα πρεπει επισης βα μαθεις, πως πλεον ο παραδοσιακος τροπος διδασκαλιας θα ανατικατσταθει απο την χρηση νεων τεχνολογιων ετσι ωστε ο καθηγητης/δασκαλος να μην ειναι πλεον αυτος ο βαρετος που μπαινει στην ταξη και αρχιζει να μιλαει. Αν με ολα τα παραπανω που προσπαθησα να σου εξηγησω, πιστευειες ακομα οτι το μαθημα της πληροφορικής στα σχολεια ακομα και στα δημοτικά αποτελεί θέμα βολλεματος των εκπαιδευτικών τότε λυπάμαι πολύ αν είσαι εκπαιδευτικός και εξακολουθεις να ασχολησαι με το αθλημα. Βρες κάτι αλλο να κάνεις ή πήγαινε σε κανένα συνεδριο σχετικά με την εκπαίδευση και τις νέες τεχνολογίες στην εκαπαίδευση, μήπως και ανοιξει το μυαλό σου!!
Learning by doing...

Αποσυνδεδεμένος anakin

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 24
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Δικαστήριο ΠΕ19-ΠΕ20
« Απάντηση #341 στις: Δεκέμβριος 21, 2006, 12:45:22 πμ »
Με συγχώρεις αλλά εγώ αντιλαμβάνομαι μόνο το θέμα βολέματος ή το μισό φόρουμ? ή το 90% αυτών που θέλουν να γίνουν καθηγητές? Ώστε σε άλλες χώρες του κόσμου διδάσκεται η πληροφορική; Για πες μου μια χώρα. Αλλά να διδάσκουν επιστήμη υπολογιστών όπως εσύ λες (την οποία γνωρίζεις όπως λες), και όχι διδασκαλία μαθημάτων με χρήση νέων τεχνολογιών. Επίσης όσον αφορά τις νέες τεχνολογίες που λες. Αρκετοί καθηγητές έχουν επιμορφωθεί στις νέες τεχνολογίες. Πόσοι από αυτούς άλλαξαν τρόπο διδασκαλίας? Σε πληροφορώ ότι η συντριπτική πλειοψηφία συνέχισε να διδάσκει με τον "βαρετό" τρόπο που εσύ λες. Πόσοι καθηγητές σήμερα διδάσκουν με χρήση ΝΤ? Αυτό σημαίνει κάτι για τις Ντ έτσι?
Επίσης τι κενά έχουν τα παιδιά από το δημοτικό? Επάνω σε τι? Στο πρόγραμμα σπουδών που δεν υπάρχει ακόμα; Εγώ δεν είμαι τόσο καλός επιστήμονας για να τρέχω σε συνέδρια αλλά δόξα το θεό το αναλυτικό πρόγραμμα το ξέρω αρκετά καλά για να σου πω ότι μέχρι στιγμής δεν υπάρχει επίσημο αναλυτικό πρόγραμμα πληροφορικής για το δημοτικό, το οποίο προφανώς αγνοείς.

Φίλε anakin,

Η είσοδος των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση δεν αποτελεί μόνο το " θέμα βολέματος" που αυτό μόνο δυστυχώς μπορείς να αντιληφθείς.

Αποτελεί πλέον αναγκη. Δυστυχώς εδώ στην ελλαδα, εμεις ολοι και ως επι το πλειστον τα παιδια έιμαστε απλοι χρηστες των νέων τεχνολογιών και τίποτα παραπάνω.
όταν στην Ιαπωνία και σε αλλες χώρες του κοσμου διδασκονται τα παιδια τις νέες τεχνολογιες και την πληροφορική σωστα και θεμελιωμένα όπως εμείς τα αρχαια, τα μαθηματικα, τη χημεια, τη φυσικη κτλ. Η επιστημη προχωραει και εμεις αυτο που χρειαζομαστε, ειναι θεμελιωμενη γνώση και όχι απλα χρηση των νέων τεχνολογιων. Η πληροφορική στα γυμνασια και στο λύκειο δεν μπήκε τυχαια αλλά μετα απο ερεύνες γαι το ποσο απαραιτητη και επιτακτικη ήταν η αναγκη να επιμορφωθουν τα παιδια στον τομεα των νέων τεχνολογιων. Να όμως που αυτο δεν φτανει γιατι τα παιδια ερχονται με τεραστια κενα στο γυμνασιο, η πληροφορική δεν είναι δεν είναι internet και παιχνιδια, αν γνωριζεις, ειναι μια ολοκληρη επιστημη-->"η επιστημη των υπολογιστών" αν και αυτο το γνωριζεις, που ειναι πλεον απαραιτητη στις μερες μας. Θα πρεπει επισης βα μαθεις, πως πλεον ο παραδοσιακος τροπος διδασκαλιας θα ανατικατσταθει απο την χρηση νεων τεχνολογιων ετσι ωστε ο καθηγητης/δασκαλος να μην ειναι πλεον αυτος ο βαρετος που μπαινει στην ταξη και αρχιζει να μιλαει. Αν με ολα τα παραπανω που προσπαθησα να σου εξηγησω, πιστευειες ακομα οτι το μαθημα της πληροφορικής στα σχολεια ακομα και στα δημοτικά αποτελεί θέμα βολλεματος των εκπαιδευτικών τότε λυπάμαι πολύ αν είσαι εκπαιδευτικός και εξακολουθεις να ασχολησαι με το αθλημα. Βρες κάτι αλλο να κάνεις ή πήγαινε σε κανένα συνεδριο σχετικά με την εκπαίδευση και τις νέες τεχνολογίες στην εκαπαίδευση, μήπως και ανοιξει το μυαλό σου!!

Αποσυνδεδεμένος sophie

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1393
  • Φύλο: Γυναίκα
  • 2009...ζώντας με την...Commedia Dell' Arte!!!
    • Προφίλ
Απ: Δικαστήριο ΠΕ19-ΠΕ20
« Απάντηση #342 στις: Δεκέμβριος 21, 2006, 08:34:40 πμ »
.... μέχρι στιγμής δεν υπάρχει επίσημο αναλυτικό πρόγραμμα πληροφορικής για το δημοτικό, το οποίο προφανώς αγνοείς.

Προς αποκατάσταση της αλήθειας και χωρίς να παίρνω θέση (δεν είναι δικό μου θέμα... :-\)

ΔΕΠΠΣ & ΑΠΣ νηπιαγωγείου-δημοτικού-γυμνασίου/Φ.Ε.Κ. τεύχος Β' ,αρ.φύλλου 304 / 13-03-03

Αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών πληροφορικής / Ι.ΔΗΜΟΤΙΚΟ (σελίδες 4144-4148)

...τώρα το τι ακριβώς ζητάει αυτό το αναλυτικό και ποιος πρέπει να το διδάσκει...συνεχίστε μεταξύ σας. ;DΆλλωστε το θέμα έχει συζητηθεί και αλλού (http://www.pde.gr/index.php?topic=90.0)"Κουτσό-στραβό",δεν έχει σημασία...Απλά δεν μπορούμε να αμφισβητούμε την ύπαρξή του... :-\
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος billst

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 363
    • Προφίλ
Απ: Δικαστήριο ΠΕ19-ΠΕ20
« Απάντηση #343 στις: Δεκέμβριος 21, 2006, 02:15:36 μμ »
Συνάδελφοι παρακολουθώ τη συζήτηση σχετικά με το 'βόλεμα' ή τον 'πατριωτισμό' των υποψήφιων εκπαιδευτικών. Απορώ γιατί τόση φασαρία. Ο καθένας είναι ελεύθερος να επιλεξει (όταν μπορεί) όποιο επάγγελμα θέλει για οποιο λόγο επιθυμεί. Η αλήθεια, κατά τη γνώμη μου, είναι κάπου στη μέση. Κάπου σχεδόν όλοι (και ας με διαψεύσει κάποιος) ψάχνουν το 'βόλεμα' του Δημοσίου. Απλά το σχολείο προσφέρει και κάποιες δυνατότητες για συνεχή δραστηριοποίηση, σε σχέση με μια εργασία γραφείου όπου φυσικά η ρουτίνα επέρχεται πιο σύντομα.
Νομίζω, μάλιστα, ότι υπάρχουν συνάδελφοι μας που θα επέλεγαν μια θέση Δημοσίου σε γραφείο (για 'βόλεμα') αντί το σχολείο, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που επικρατούν σε αυτό. Γιατί, κακά τα ψέματα, υπάρχουν κάποιοι που δεν αντέχουν στο σχολείο.
Άρα, ποιος ο λόγος να αντιμετωπίζουμε εχθρικά κάποιον που θέλει να διοριστεί σε σχολείο; Το αντίθετο μάλιστα θα έπρεπε να γίνεται.

Επίσης, κάτι άλο που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί να κατηγορούμε κάποιον που θέλει να βολευτεί στο Δημόσιο, σε οποιαδήποτε θέση, διοικητική ή σχολείο. Αυτό σημαίνει κάτι; Σημαίνει δηλ. ότι αυτός δεν θα εργάζεται; Δεν θα είναι υπεύθυνος; Δεν θα παράγει; Δεν θα προσφέρει στη υπηρεσία του; Δηλ. εκεί δεν έχει προϊστάμενο; Δεν έχει Διευθυντή;
Και στο κάτω κάτω δεν θα είναι απερίσπαστος να εργαστεί αποδοτικά μή έχοντας το συνεχές άγχος της ανασφάλεις του ιδιωτικού τομέα και της πίεσης σε αυτόν; Γιατί δηλ. αμέσως κατηγορούμε;

Η υπευθυνότητα κάποιου έχει να κάνει με την αυτοεκτίμησή του και με τίποτα άλλο, πρωτίστως.
Ευχαριστώ και με συγχωρείτε αν σας κούρασα.

Αποσυνδεδεμένος anakin

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 24
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Δικαστήριο ΠΕ19-ΠΕ20
« Απάντηση #344 στις: Δεκέμβριος 21, 2006, 02:47:24 μμ »
 
 Πράγματι υπάρχει το πρόγραμμα σπουδών που λες για το δημοτικό. Το θέμα είναι ότι δεν είναι πρόγραμμα σπουδών πληροφορικής. Δεν έχει δηλαδή καμία σχέση με το γνωστικό αντικείμενο της πληροφορικής και αυτό το λέει ξεκάθαρα μέσα :

Σε καμιά περίπτωση δε νοείται η διδασκαλία της Πληροφορικής ως διδασκαλία γνωστικού αντικειμένου. Σκοπός είναι ο μαθητής να μαθαίνει με τη χρήση των
Τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας παρά για τη χρήση τους


Επίσης το μάθημα είναι εκτός του ωρολογίου προγράμματος. Αυτό εννοούσα όταν χρησιμοποίησα τη λέξη "επίσημο αναλυτικό πρόγραμμα". Με το σκεπτικό αυτό υπάρχει πρόγραμμα και για το νηπιαγωγείο. Δεν έχει σχέση με πληροφορική όμως αλλά με παιχνίδια μάθησης στον υπολογιστή τα οποία μπορεί να κάνει και κάποιος δάσκαλος.

Δηλαδή στο δημοτικό δεν υπάρχει διδασκαλία του γνωστικού αντικειμένου της πληροφορικής, παρά μόνο διδασκαλία της χρήσης του υπολογιστή για διευκόλυνση σε άλλα μαθήματα. Αυτό όμως δεν ανήκει στην επιστήμη της πληροφορικής, ούτε χρειάζεται να έχει σπουδάσει κάποιος πληροφορική για να το διδάξει.

.... μέχρι στιγμής δεν υπάρχει επίσημο αναλυτικό πρόγραμμα πληροφορικής για το δημοτικό, το οποίο προφανώς αγνοείς.

Προς αποκατάσταση της αλήθειας και χωρίς να παίρνω θέση (δεν είναι δικό μου θέμα... :-\)

ΔΕΠΠΣ & ΑΠΣ νηπιαγωγείου-δημοτικού-γυμνασίου/Φ.Ε.Κ. τεύχος Β' ,αρ.φύλλου 304 / 13-03-03

Αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών πληροφορικής / Ι.ΔΗΜΟΤΙΚΟ (σελίδες 4144-4148)

...τώρα το τι ακριβώς ζητάει αυτό το αναλυτικό και ποιος πρέπει να το διδάσκει...συνεχίστε μεταξύ σας. ;DΆλλωστε το θέμα έχει συζητηθεί και αλλού (http://www.pde.gr/index.php?topic=90.0)"Κουτσό-στραβό",δεν έχει σημασία...Απλά δεν μπορούμε να αμφισβητούμε την ύπαρξή του... :-\

Αποσυνδεδεμένος sophie

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1393
  • Φύλο: Γυναίκα
  • 2009...ζώντας με την...Commedia Dell' Arte!!!
    • Προφίλ
Απ: Δικαστήριο ΠΕ19-ΠΕ20
« Απάντηση #345 στις: Δεκέμβριος 21, 2006, 03:48:01 μμ »
...τώρα το τι ακριβώς ζητάει αυτό το αναλυτικό και ποιος πρέπει να το διδάσκει...συνεχίστε μεταξύ σας. ;D

Το παραπάνω σχόλιό μου αφορούσε ακριβώς αυτό που αναφέρεις.Δεν ισχυρίστηκα ότι είναι αυτόνομο μάθημα πληροφορικής.Και ξαναλέω ότι το ποιος πρέπει να το διδάσκει ,έχει συζητηθεί και σε άλλο topic και οι απόψεις διχάζονται.
Αν έχω καταλάβει καλά όμως,η "διένεξη", περί βολέματος ή μη, ξεκίνησε από την επιθυμία-αίτημα των συναδέλφων σου να πιεστεί το υπουργείο να ανοίξουν θέσεις για πληροφορικούς και στα δημοτικά,με λίγα λόγια να γίνει αυτόνομο μάθημα.(αν κάνω λάθος διορθώστε με  :-\)
Αν θέλετε πάντως μία γνώμη από κάποιον "τρίτο" (δεν έχω κάποιο συμφέρον προσωπικό,δεν έχω σχέση με την πληροφορική για να θέλω να βολευτώ,ούτε έχω "μπάρμπα" πληροφορικό να θέλω να βολέψω  ;D),και μιλώντας από την σκοπιά του γονιού και μόνο,προσωπικά θα ήθελα πάρα πολύ να γίνει η πληροφορική ξεχωριστό μάθημα και στα δημοτικά.Δεν καταλαβαίνω γιατί ,με τα σημερινά δεδομένα των σύγχρονων κοινωνιών,να είναι πιο απαραίτητη η ξένη γλώσσα από τη γνώση της πληροφορικής.Πλέον είναι και τα δύο εξίσου απαραίτητα.Κι όταν μας λένε και ξαναλένε ότι ,με βάση μελέτες που έχουν γίνει,η προώθηση του τεχνολογικού εγγραμματισμού στα μικρά παιδιά έχει πολύ μεγάλη επίδραση στην ομαλή ένταξή τους στην κοινωνία αργότερα και στις δυνατότητες,που τους παρέχει,να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της εποχής,ναι θεωρώ ότι είναι ΠΟΛΥ απαραίτητο να ενταχθεί επίσημα ως αυτόνομο μάθημα η πληροφορική.
Γιατί να μην ξεκινήσει το παιδί μου να αποχτά από μικρή ηλικία κάποιες γνώσεις για το συγκεκριμένο αντικέιμενο,και να πρέπει να περιμένω να πάει γυμνάσιο ή να το στείλω σε κάποιον ιδιώτη έξω?Δηλαδή πρέπει να περιμένω να φτάσει 13-14 χρονών για να μάθει κάτι παραπάνω από το να κινεί το ποντίκι? :P
Όταν ήμουν εγώ μαθήτρια,ο μέσος όρος που ξεκινούσαν τα παιδιά την εκμάθηση ξένης γλώσσας (και μάλιστα μίας μόνο!) ήταν γύρω στην Δ' δημοτικού (ελάχιστες εξαιρέσεις νωρίτερα).Κι έπαιρνες το First Certificate όταν πια είχες φτάσει λύκειο.Με την είσοδο των ξένων γλωσσών στα  δημοτικά όμως άλλαξαν τα πράγματα.
Είναι κάποια εφόδια-γνώσεις που καλώς ή κακώς είναι πλέον απαραίτητα.Και καλό είναι να μπορεί το δημόσιο σχολείο να τα παρέχει σωστά! ;)
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 21, 2006, 03:51:24 μμ από sophie »
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος lio

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 105
  • Τι Λωζάνη τι Κοζάνη
    • Προφίλ
Απ: Δικαστήριο ΠΕ19-ΠΕ20
« Απάντηση #346 στις: Δεκέμβριος 22, 2006, 12:57:46 πμ »
Σοφία ούτε εγώ έχω σχέση με το θέμα της πληροφορικής στα δημοτικά άμεση ή έμμεση και για να πω την αλήθεια το ίδιο μου κάνει είτε τη βάλουνε σαν αυτόνομο μάθημα είτε όχι. Επειδή όμως η μισή μου οικογένεια είναι δάσκαλοι (συνταξιούχοι) θα σου πω το εξής σε σχέση με τη σημασία και το ρόλο της εκπαίδευσης στο δημοτικό σχολείο. Σε αυτή την ηλικία δεν είναι σημαντικό καθόλου το τι θα μάθουν τα παιδιά (σε γνωστικό επίπεδο) αφού και ένα παιδί που δυσκολεύεται για παράδειγμα να κάνει πράξεις είναι βέβαιο ότι στην πορεία θα το μάθει εάν δεν του προκύψουν άλλα προβλήματα. Τι εννοώ: ο βασικός στόχος είναι ή καλύτερα πρέπει να είναι να μάθουν τα παιδιά να συνυπάρχουν ισορροπημένα, να σέβονται το ένα το άλλο, τους δασκάλους τους, να συνεργάζονται να έχουν θετική στάση, να παίζουν και να μαθαίνουν, να είναι δημιουργικά. Το αν θα γίνουν στην πορεία της ζωής τους υπάλληλοι γραφείου μια μέρα, αυτό θα καθοριστεί από τις συνθήκες, την πίεση για επαγγελματική αποκατάσταση (σε περίπτωση οικονομικής δυσχέρειας των γονιών τους κι ένα σωρό άλλα πράγματα). Είναι πολύ πιο σημαντικό να αυξηθούν και να μπουν στο πρόγραμμα πιο συστηματικά (με εκδρομές και «εργαστήρια» για παράδειγμα) μαθήματα όπως η περιβαλλοντική εκπαίδευση ή η φυσική αγωγή. Ένα παιδί που δεν μαθαίνει σε αυτή την ηλικία τη σημασία της ανακύκλωσης του πώς φερόμαστε σε σχέση με το περιβάλλον, δεν πρόκειται να το μάθει ΠΟΤΕ. Επίσης αν δεν αισθάνεται αυτοπεποίθηση λόγω του ότι είναι παχύσαρκο (τα ελληνόπουλα κατέχουν την πρωτιά στην Ευρώπη) ή φοβάται τα άλλα παιδιά λόγω καχεξίας αυτό θα καθορίσει την στάση του προς τους άλλους για την υπόλοιπη ζωή του. Αυτός είναι ο ρόλος του δημοτικού σχολείου και όχι το να μετατρέψει τα παιδιά σε μικρούς ενήλικους υποψήφιους δημόσιους υπάλληλους φορτωμένους με τα άγχη των γονιών τους.

Το δημοτικό σχολείο δεν είναι ούτε ινστιτούτο επαγγελματικής κατάρτισης, ούτε κέντρο επαγγελματικής κατάρτισης, ούτε κέντρο ελευθέρων σπουδών.
Οι βεβιασμένες κινήσεις για πρόωρη κατάρτιση ή επαγγελματικό προσανατολισμό σε αυτή την ηλικία είναι μαθηματικά βέβαιο ότι οδηγούν σε αντίθετα αποτελέσματα. Είναι τυχαίο το ότι οι γονείς σε αυτή την ηλικία φορτώνουν το πρόγραμμα των παιδιών με απίστευτο τρόπο (τα «παρκάρουν» ουσιαστικά όσο μπορούν) ενώ όταν αυτά μεγαλώνουν οπότε είναι ουσιαστικό να αποκτήσουν κάποια εφόδια δυσανασχετούν λόγω του οικονομικού και τα υποστηρίζουν ελάχιστα; Εξάλλου ότι και να μάθει σε αυτή την ηλικία το παιδί, μέχρι να το χρειαστεί θα το ξεχάσει. Ελπίζω να μην κούρασα.
«Ζήτω,ο Λεοναρτο ντα Βιτσι!»Ανονυμοσ

Αποσυνδεδεμένος sophie

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1393
  • Φύλο: Γυναίκα
  • 2009...ζώντας με την...Commedia Dell' Arte!!!
    • Προφίλ
Απ: Δικαστήριο ΠΕ19-ΠΕ20
« Απάντηση #347 στις: Δεκέμβριος 22, 2006, 10:30:25 πμ »
Lio,αν και ξέρω ότι είμαστε τελείως εκτός θέματος (ας με συγχωρέσει ο συντονιστής  :-[,ξέρω ότι θα έπρεπε να μεταφερθεί η συζήτηση ή να ανοίξει νέο θέμα),θα κάνω την "παρατυπία" να το συνεχίσω-απαντήσω,επειδή αναφέρθηκες προσωπικά στα όσα ανέφερα.
Σε ό,τι είπες συμφωνώ ΑΠΟΛΥΤΑ μαζί σου.Εννοείται ότι ο ρόλος του σχολείου είναι διττός,και κοινωνική-ψυχική-συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού και γνωστική.Δεν είναι απαραίτητο όμως το ένα να αναιρεί ή και να υπερκαλύπτει το άλλο.Δεν ισχυρίστηκα ότι πρέπει να μπουν νέα μαθήματα στο σχολείο εις βάρος άλλων ή ότι στο βωμό της γνωστικής ανάπτυξης θα θυσιαστεί η καλλιέργεια των άλλων πτυχών της προσωπικότητας του παιδιού.Και διαφωνώ κάθετα με το παλιότερο σύστημα που υιοθετούσαν οι εκπαιδευτικοί,και το οποίο το έζησα ως μαθήτρια,να "εξαφανίζουν-καταργούν" άλλα μαθήματα (καλλιτεχνικά-φυσική αγωγή...) για να προωθούν, όσο μπορούσαν περισσότερο,τη γλώσσα πχ και τα μαθηματικά!(συμπτωματικά και οι δικοί μου γονείς είναι συνταξιούχοι δάσκαλοι και το έχουμε συζητήσει πολλές φορές το θέμα)
Και, πίστεψέ με,το τελευταίο που ονειρεύομαι για το παιδί μου είναι να έχει τη δυνατότητα να γίνει δημόσιος υπάλληλος! :PΟύτε καν έχω άγχος για το τι θα γίνει,το άγχος μου είναι να είναι ευτυχισμένος με τις επιλογές του,αλλά και να μπορεί να ζήσει μέσα στο περιβάλλον του χωρίς να νοιώθει ελλιπής (είτε μορφωτικά είτε κοινωνικά),γιατί τότε ,σίγουρα,μόνο ευτυχισμένος δε θα είναι. :(
Δε νομίζω ότι η χρήση-εκμάθηση νέων τεχνολογιών προετοιμάζει μελλοντικούς δημοσίους υπαλλήλους.Αλίμονο αν συνέβαινε αυτό ή αν θεωρούμε ότι αυτός είναι ο σκοπός της!!! :o
Ακριβώς όμως επειδή έχει μπει τόσο πολύ στη ζωή μας,βλέπω ότι τα περισσότερα παιδιά δείχνουν έντονο ενδιαφέρον και θέλουν να μαθαίνουν όλο και περισσότερα πράγματα (από μικρή ηλικία),το οποίο σημαίνει ότι είναι δεκτικά, έτοιμα και έχουν θετική στάση απέναντι σε αυτού του είδους τη γνώση.Ο σκοπός είναι το σχολείο να "διευρύνει" λίγο τους ορίζοντές του παρέχοντας από μικρή ηλικία στα παιδιά ΠΟΛΛΑ ερεθίσματα κι όχι παραμένοντας στα παλιά κλασσικά πρότυπα μαθηματικά-γλώσσα-ιστορία-γεωγραφία....Ο κόσμος προχωράει και η ιεράρχηση, όσον αφορά στο είδος και την ποιότητα της γνώσης (και όχι απαραίτητα την ποσότητα)που παρέχει το σχολείο πρέπει,καλώς ή κακώς,να αλλάζει.Και το να δίνεις στο παιδί ερεθίσματα από πολλές γνωστικές περιοχές (στο πλαίσιο του σχολικού χρόνου πάντα),δεν σημαίνει ότι το φορτώνεις με γνώση.Δημιουργείς απλά ένα πρόσφορο έδαφος να αφομοιώσει το παιδί ό,τι θέλει και ό,τι μπορεί την συγκεκριμένη στιγμή.
Το φορτώνεις,καταπιεστικά, με γνώση όταν αποφασίζεις να το στείλεις να "μάθει" (για ικανοποίηση του γονεϊκού εγωισμού και μόνο) από τα πέντε του χρόνια, χίλια δυο άλλα πράγματα στον εξωσχολικό του χρόνο.Ναι,σ'αυτό είμαι κάθετα αντίθετη!Και αν μ'ενδιέφερε κάτι τέτοιο ή το έβλεπα έτσι ,από την στιγμή που το 4χρονο παιδί μου δεν το πήραν στο δημόσιο νηπιαγωγείο ως προνήπιο,θα το είχα στείλει στο ιδιωτικό ή,πολύ περισσότερο,θα το είχα στείλει από τα 2,5 για να "μάθει" όσο γίνεται περισσότερα!!! :P
Δεν έχω αυτήν τη νοοτροπία,απλά είπα ότι πρέπει κάποια στιγμή το ελληνικό δημόσιο σχολείο και ξεφύγει από τον άκαμπτο-παραδοσιακό χαρακτήρα του,να εκσυγχρονιστεί λίγο και ,όσον αφορά στο γνωστικό του ρόλο,να προετοιμάζει ανθρώπους που θα ζήσουν στην Ελλάδα του σήμερα και όχι στην Ελλάδα της δεκαετίας του '80!...Κι αυτό συνεπάγεται και περιβαλλοντική αγωγή και φυσική αγωγή αλλά και νέες τεχνολογίες.Το καθένα από αυτά έχει και τη σημασία του. :)

Ζητώ ξανά συγνώμη (από τους φίλους της πληροφορικής) και για το μακροσκελές μήνυμα (η φύση του θέματος γαρ! ;)) και για το ότι "αλλοίωσα" το θέμα σας. :-\
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 22, 2006, 10:32:42 πμ από sophie »
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος sophie

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1393
  • Φύλο: Γυναίκα
  • 2009...ζώντας με την...Commedia Dell' Arte!!!
    • Προφίλ
Απ: Δικαστήριο ΠΕ19-ΠΕ20
« Απάντηση #348 στις: Δεκέμβριος 22, 2006, 10:51:27 πμ »
Εξάλλου ότι και να μάθει σε αυτή την ηλικία το παιδί, μέχρι να το χρειαστεί θα το ξεχάσει.

Ξέχασα να πω ότι σε αυτό το σημείο μόνο διαφωνούμε ριζικά.Όταν η φύση ενός γνωστικού αντικειμένου δεν είναι αμιγώς θεωρητική,δεν το ξεχνάς.Δεν ξέχασα ορθογραφία,δεν ξέχασα μαθηματικά γιατί "αναγκάστηκα" και τα χρησιμοποιούσα καθημερινά στη ζωή μου.Ξέχασα πολλά από την ιστορία ή από τη γεωγραφία,για παράδειγμα,γιατί ήταν στείρες γνώσεις και πληροφορίες,από τις οποίες συγκράτησα ό,τι μου έκανε εντύπωση ως παιδί.
Η πληροφορική όμως έχει το προσόν να είναι μια επιστήμη που συνδυάζει και τη θεωρία και πολύ περισσότερο την πράξη (το οποίο είναι κίνητρο για αφομοίωση).Επιπλέον έχει το ακόμα μεγαλύτερο προσόν να μην είναι στάσιμη αλλά να είναι μια επιστήμη που εξελίσσεται συνεχώς,το οποίο σημαίνει συνεχώς νέα ερεθίσματα.Και να θέλεις να την ξεχάσεις,όταν την χρησιμοποιείς στην καθημερινότητά σου,για πολλούς λόγους και με πολλούς τρόπους,δεν μπορείς. ;)
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος lio

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 105
  • Τι Λωζάνη τι Κοζάνη
    • Προφίλ
Απ: Δικαστήριο ΠΕ19-ΠΕ20
« Απάντηση #349 στις: Δεκέμβριος 22, 2006, 12:57:09 μμ »
Σοφία δεν έχω αντίρρηση για τα θέλγητρα της πληροφορικής. Σαν ενήλικος κι εγώ έτσι το βλέπω. Σαν εκπαιδευτικός όμως ξέρω ότι στην προσχολική ηλικία η θεωρία με την πράξη ενός αντικειμένου είναι σημαντικό να συνδυάζονται για εξασφαλίσουν την συναισθηματική ισορροπία και την ψυχική σμίλευση – ένταξη – κοινωνικοποίηση του μαθητή.

Έτσι είναι πολύ σημαντικό να μάθουν να μιλάνε και να γράφουν (διαφορετικά θα βγούν στην πορεία τα προβλήματα δυσλεξίας και μύριων όσων ατυχών δυσλειτουργιών που δεν «μαζεύονται» με τίποτε στο Γυμνάσιο) είναι πολύ σημαντικό στην πράξη να έχουν καλή σχέση με το σώμα τους (αυτοπεποίθηση – υγεία, δεν υπάρχει πιο δυσοίωνο θέαμα από το αρρωστιάρικο παιδί κολλημένο όλη μέρα στον υπολογιστή να παίζει ηλεκτρονικά ή να χαζολογάει με τους φίλους του μέσω ίντερνετ αντί να συναντηθούν για να παίξουν) είναι πολύ σημαντικό να σέβονται το περιβάλλον, το χώρο γύρω τους, καθώς οι γονείς μπορεί να μην τους το μάθουν (ο ενήλικος που στρώνεται, τρώει, πίνει, κυκλοφορεί και παρατάει τα σκουπίδια του όπου βρει είναι πολύ πιο επικίνδυνος από τον ψηφιακά αγράμματο) είναι πολύ πιο σημαντικό να γνωρίσουν τα ζώα και τα φυτά και να μάθουν να βρίσκονται σε αρμονία με τη φύση (εκδρομές, επισκέψεις σε μουσεία, προβολές….).

Το αν θα διαλέξουν να γίνουν γλωσσολόγοι, αθλητές, οικολόγοι, ή υπάλληλοι γραφείου είναι υπόθεση των παιδιών σε τελική ανάλυση. Οι υπάλληλοι γραφείου και οι πληροφορικοί  είναι ήδη ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΟΙ. Δεν πρέπει να έχουν τα παιδιά το δικαίωμα να διαλέξουν;

Αυτά είχα να πω, ίσως και να είμαι εκτός θέματος, αφού το τι δουλειά γίνεται σε ένα σχολείο είναι συνάρτηση πολλών πραγμάτων και όχι μόνο του αναλυτικού προγράμματος. Πάντως με την ίδια λογική που υποστηρίζεται οι πληροφορικοί την ένταξη του μαθήματοε στα δημοτικά σαν αυτόνομο μάθημα θα μπορούσαν και άλλες ειδικότητες να διεκδικήσουν κάτι αντίστοιχο... Τι θα γινόταν τότε;
«Ζήτω,ο Λεοναρτο ντα Βιτσι!»Ανονυμοσ

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159609
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 418
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 3
Επισκέπτες: 368
Σύνολο: 371

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.122 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.