*

Αποστολέας Θέμα: Τμήματα ένταξης  (Αναγνώστηκε 15443 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος doukou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 416
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Τμήματα ένταξης
« Απάντηση #98 στις: Αυγούστου 31, 2025, 09:42:14 am »
Αν δοθούν δυο λειτουργικά κενά σε φιλόλογο και φυσικό σε νεοσυσταθέν τμήμα ένταξης σε γυμνάσιο, αλλά δεν υπάρχει διάγνωση παιδιού για τμήμα ένταξης στο σχολείο, τότε τι γίνεται;

Φαντάζομαι δε θα δοθούν λειτουργικά κενά σε σχολεία που δεν έχουν διαγνώσεις.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Τμήματα ένταξης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 14:23:46 »

Αποσυνδεδεμένος Oliver

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 844
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Τμήματα ένταξης
« Απάντηση #99 στις: Αυγούστου 31, 2025, 11:20:59 am »

Τι να πω, μάλλον αυτό θα εννοούσε ο διευθυντής της δδε. Χαρακτηριστικά, όπως προανέφερα, είπε πως μόνο τα οχτώ θα δοθούν και τα υπόλοιπα σε βάθος τριετίας…

Χμμμ... Και πώς ήξερε ότι σε βάθος τριετίας θα έχουν διαγνώσεις;

Αποσυνδεδεμένος doukou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 416
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Τμήματα ένταξης
« Απάντηση #100 στις: Αυγούστου 31, 2025, 12:03:29 pm »
Χμμμ... Και πώς ήξερε ότι σε βάθος τριετίας θα έχουν διαγνώσεις;

Ο,τι ξερετε, ξερω...

Αποσυνδεδεμένος Patreas

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2183
    • Προφίλ
Απ: Τμήματα ένταξης
« Απάντηση #101 στις: Σεπτεμβρίου 12, 2025, 12:37:33 am »
Μάλιστα, καταλαβαίνω.

Στην προκειμένη περίπτωση, σε περίπτωση που υπάρχουν οργανικά κενά σε ΣΜΕΑΕ για τα οποία δεν έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον, θα πρέπει να γίνουν συμπληρωματικές βελτιώσεις ή τα νεοϊδρυθέντα τμήματα ένταξης (μαζι με τα όποια κενά σε ΣΜΕΑΕ) θα πρέπει να πάνε σε νεοδιοριστους;

Μήπως θα πρέπει να γίνουν συμπληρωματικες βελτιώσεις, αλλά μόνο για όσους κατέχουν οργανική σε τμήμα ένταξης;

Και μια και άρχισα τις (ρητορικές κατά πάσα πιθανότητα) ερωτήσεις, ας ρωτήσω και το άλλο. Η περιοριστική διάταξη που αφορά τοποθετήσεις μετα από μετάθεση, απόσπαση ή διορισμό τι προβλέπει για τις περιπτώσεις όπου παραμένουν οργανικά κενά σε ΣΜΕΑΕ, αλλά και σε τμήματα ένταξης; Εφόσον δεν έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον για ΣΜΕΑΕ δεν θα βελτιωθεί κανείς; Ούτε αυτοί που ζητούν βελτίωση από τμήμα ένταξης σε άλλο τμήμα ένταξης;

Κατ' αρχάς η Ειδική Αγωγή περιλαμβάνει και τις ΣΜΕΑΕ και τα Τ.Ε., δεν είναι διαφορετικά διαμερίσματα όπως είναι η Γενική Παιδεία με την Ειδική Αγωγή. Αυτό σημαίνει ότι όταν κάποιος με Οργανική σε Τ.Ε. αιτηθεί βελτίωση, η βελτίωση θα πραγματοποιηθεί εντός της ΕΑΕ. Το ότι αυτός μπορεί στην αίτηση βελτίωσης να έχει επιλογές μόνο Τ.Ε. δεν αποκλείει το ενδεχόμενο (εφόσον συμμετάσχει στη διαδικασία) να βρεθεί σε ΣΜΕΑΕ, ΑΝ το ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ εφαρμόσει κατά γράμμα τη νομοθεσία.

Γενικά, θα εφαρμοστούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες με τη γνωστή σειρά, δηλ.
1) οργανικά υπεράριθμοι + εκπαιδευτικοί που έχασαν την οριστική τους τοποθέτηση επειδή το σχολείο τους έγινε Πρότυπο/Πειραματικό/ΔΗΜΩΣ
2) ειδικές κατηγορίες
3) μετατεθέντες από άλλη περιοχή + ευρισκόμενοι στη διάθεση της περιοχής + αιτούντες βελτίωση εντός περιοχής
Σε κάθε διαδικασία ισχύει η προτεραιότητα κάλυψης των ΣΜΕΑΕ έναντι των Τ.Ε.
Αν δεν υπάρχει κανένας σε καμία διαδικασία, μπορεί να μείνουν και κενά στις ΣΜΕΑΕ. Εννοώ ότι δεν θα υποχρεωθεί κάποιος με οργανική σε Τ.Ε. να μετακινηθεί σε ΣΜΕΑΕ, εφόσον δεν κάνει αίτηση βελτίωσης (άρα συμμετοχής στη διαδικασία).

Η συγκεκριμένη διάταξη αλήθεια προβλέπει το ενδεχόμενο να παραμένουν κενά σε ΣΜΕΑΕ; Διότι διαβάζοντάς την κάποιος, του δίνεται η εντύπωση ότι θα καλυφθούν όλα τα κενά στις ΣΜΕΑΕ και κάποια από τα κενά τμημάτων ένταξης. Αυτο όμως συνέβαινε μόνο σε περιζήτητους νομούς. (Στον δικό μου ας πούμε έχουν φύγει με μετάθεση σε άλλους νομούς οι συνάδελφοι και κάθε χρόνο μένουν κενά στις ΣΜΕΑΕ.)

Με τόσους διορισμούς στην ΕΑΕ, είναι πολύ δύσκολο να παραμείνουν κενά στις ΣΜΕΑΕ, ΑΝ το ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ εφαρμόσει κατά γράμμα τη νομοθεσία.

Αν θέλετε πιο συγκεκριμένη απάντηση, πρέπει να μου πείτε αριθμητικό παράδειγμα που θα αναφέρει πόσα είναι τα οργανικά κενά σε ΣΜΕΑΕ, πόσα σε Τ.Ε., πόσοι θα συμμετάσχουν στη διαδικασία και πόσοι εξ αυτών που θα συμμετάσχουν έχουν ήδη τοποθέτηση σε ΣΜΕΑΕ και πόσοι σε Τ.Ε.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Τμήματα ένταξης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 14:23:46 »

Αποσυνδεδεμένος bagelisb

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 33
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Τμήματα ένταξης
« Απάντηση #102 στις: Σεπτεμβρίου 12, 2025, 09:16:11 pm »
3) μετατεθέντες από άλλη περιοχή + ευρισκόμενοι στη διάθεση της περιοχής + αιτούντες βελτίωση εντός περιοχής
Σε κάθε διαδικασία ισχύει η προτεραιότητα κάλυψης των ΣΜΕΑΕ έναντι των Τ.Ε.
Αν δεν υπάρχει κανένας σε καμία διαδικασία, μπορεί να μείνουν και κενά στις ΣΜΕΑΕ. Εννοώ ότι δεν θα υποχρεωθεί κάποιος με οργανική σε Τ.Ε. να μετακινηθεί σε ΣΜΕΑΕ, εφόσον δεν κάνει αίτηση βελτίωσης (άρα συμμετοχής στη διαδικασία).

Με απόλυτη εκτίμηση στις γνώσεις σας και στην προσφορά σας θεωρώ ότι έχετε δίκιο σε όλα λέτε, πλην από τη δυνατότητα τοποθέτησης (οργανικά) σε ΣΜΕΑΕ κάποιου που ήδη έχει οργανική σε ΤΕ, ζητά βελτίωση και δεν βάζει ΣΜΕΑΕ στην αίτησή του. Δεν υπάρχει στη νομοθεσία κάπου η δυνατότητα από το ΠΥΣΔΕ, να αλλάξει "βίαια" την οργανική κάποιου, ούτε καν υπεραρίθμου. Ακόμα και ο υπεράριθμος αν δεν θέλει δεν αλλάζει οργανική και διατίθεται σε σχολικές μονάδες.

Όποιος κάνει αίτηση βελτίωσης (άρα συμμετοχής στη διαδικασία), χωρίς να χάνει την οργανική του, αιτείται συγκεκριμένες σχολικές μονάδες που βάζει στην αίτησή του, δηλ. ή θα ικανοποιηθεί η αίτησή του ή όχι. Δεν είναι ότι συμμετέχοντας στη διαδικασία χάνει την οργανική του και είναι ελεύθερος να τοποθετηθεί οπουδήποτε.

Προσπαθώντας να εξηγήσω αυτό που λέω, αν το αναγάγουμε στη κλίμακα των μεταθέσεων, είναι σαν να λέτε ότι επειδή έκανα αίτηση να πάω στη ΔΔΕ Κυκλάδων (ΕΑΕ) συμμετείχα στη διαδικασία άρα μπορώ να βρεθώ στη ΔΔΕ Ιωαννίνων (ΕΑΕ) επειδή έχει κενό ΣΜΕΑΕ.

Η προτεραιότητα κάλυψης των ΣΜΕΑΕ σε οργανική, βλέποντας το σύνολο των διατάξεων χωρίς να είμαι νομικός, δεν μπορεί να εμπίπτει σε αυτή τη περίπτωση. Υπάρχει η προτεραιότητα αλλά σε αυτούς που δεν έχουν "αγκυρωμένη" οργανική, δηλαδή μετά από απόσπαση, διορισμό, ή μετάθεση (που, ξαναλέγοντας τα ίδια, αυτή τη φορά δεν μπορεί να σημαίνει παρά μετάθεση από νομό σε νομό, διαφορετικά παραβιάζει όλο το ΠΔ 50 και 100 και δεν νομίζω ότι ήταν στη πρόθεση του νομοθέτη να παραβιαστεί σε αυτή και μόνο την υποπερίπτωση).


Αποσυνδεδεμένος gio.tsil

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 146
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Τμήματα ένταξης
« Απάντηση #103 στις: Σεπτεμβρίου 12, 2025, 09:52:39 pm »
Κατ' αρχάς η Ειδική Αγωγή περιλαμβάνει και τις ΣΜΕΑΕ και τα Τ.Ε., δεν είναι διαφορετικά διαμερίσματα όπως είναι η Γενική Παιδεία με την Ειδική Αγωγή. Αυτό σημαίνει ότι όταν κάποιος με Οργανική σε Τ.Ε. αιτηθεί βελτίωση, η βελτίωση θα πραγματοποιηθεί εντός της ΕΑΕ. Το ότι αυτός μπορεί στην αίτηση βελτίωσης να έχει επιλογές μόνο Τ.Ε. δεν αποκλείει το ενδεχόμενο (εφόσον συμμετάσχει στη διαδικασία) να βρεθεί σε ΣΜΕΑΕ, ΑΝ το ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ εφαρμόσει κατά γράμμα τη νομοθεσία.

Γενικά, θα εφαρμοστούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες με τη γνωστή σειρά, δηλ.
1) οργανικά υπεράριθμοι + εκπαιδευτικοί που έχασαν την οριστική τους τοποθέτηση επειδή το σχολείο τους έγινε Πρότυπο/Πειραματικό/ΔΗΜΩΣ
2) ειδικές κατηγορίες
3) μετατεθέντες από άλλη περιοχή + ευρισκόμενοι στη διάθεση της περιοχής + αιτούντες βελτίωση εντός περιοχής
Σε κάθε διαδικασία ισχύει η προτεραιότητα κάλυψης των ΣΜΕΑΕ έναντι των Τ.Ε.
Αν δεν υπάρχει κανένας σε καμία διαδικασία, μπορεί να μείνουν και κενά στις ΣΜΕΑΕ. Εννοώ ότι δεν θα υποχρεωθεί κάποιος με οργανική σε Τ.Ε. να μετακινηθεί σε ΣΜΕΑΕ, εφόσον δεν κάνει αίτηση βελτίωσης (άρα συμμετοχής στη διαδικασία).

Με τόσους διορισμούς στην ΕΑΕ, είναι πολύ δύσκολο να παραμείνουν κενά στις ΣΜΕΑΕ, ΑΝ το ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ εφαρμόσει κατά γράμμα τη νομοθεσία.

Αν θέλετε πιο συγκεκριμένη απάντηση, πρέπει να μου πείτε αριθμητικό παράδειγμα που θα αναφέρει πόσα είναι τα οργανικά κενά σε ΣΜΕΑΕ, πόσα σε Τ.Ε., πόσοι θα συμμετάσχουν στη διαδικασία και πόσοι εξ αυτών που θα συμμετάσχουν έχουν ήδη τοποθέτηση σε ΣΜΕΑΕ και πόσοι σε Τ.Ε.
Όντως μωρέ patreas δεν έχω καταλάβει πως σου έχει σφηνωθεί η ιδέα ότι οποίος συμμετέχει σε διαδικασία βελτίωσης κινδυνεύει να βρεθεί εκτός οργανικής του. Σε προηγούμενη συζήτηση που αφορούσε τη γενική το είχες ισχυριστεί ξανά αυτό. Όμως δεν ισχύει 100% στη γενική. δηλ ή θα βελτιωθεις σε κάποιο από τα σχολεία που έχεις δηλώσει ή θα παραμείνεις στην οργανική σου. Επίσης δε βρίσκω κάποια διάταξη που ν λέει ότι μπορεί να συμβεί στην ειδικη μια τέτοια εξελιξη
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτεμβρίου 12, 2025, 09:55:04 pm από gio.tsil »

Αποσυνδεδεμένος Patreas

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2183
    • Προφίλ
Απ: Τμήματα ένταξης
« Απάντηση #104 στις: Σεπτεμβρίου 12, 2025, 10:55:28 pm »
Με απόλυτη εκτίμηση στις γνώσεις σας και στην προσφορά σας θεωρώ ότι έχετε δίκιο σε όλα λέτε, πλην από τη δυνατότητα τοποθέτησης (οργανικά) σε ΣΜΕΑΕ κάποιου που ήδη έχει οργανική σε ΤΕ, ζητά βελτίωση και δεν βάζει ΣΜΕΑΕ στην αίτησή του. Δεν υπάρχει στη νομοθεσία κάπου η δυνατότητα από το ΠΥΣΔΕ, να αλλάξει "βίαια" την οργανική κάποιου, ούτε καν υπεραρίθμου. Ακόμα και ο υπεράριθμος αν δεν θέλει δεν αλλάζει οργανική και διατίθεται σε σχολικές μονάδες.

Όποιος κάνει αίτηση βελτίωσης (άρα συμμετοχής στη διαδικασία), χωρίς να χάνει την οργανική του, αιτείται συγκεκριμένες σχολικές μονάδες που βάζει στην αίτησή του, δηλ. ή θα ικανοποιηθεί η αίτησή του ή όχι. Δεν είναι ότι συμμετέχοντας στη διαδικασία χάνει την οργανική του και είναι ελεύθερος να τοποθετηθεί οπουδήποτε.
Δεν διεκδικώ το αλάθητο. Αφήνω πιθανότητες να έχετε δίκαιο σε αυτό που αναφέρετε. Αφήστε κι εσείς, όμως, μια πιθανότητα να είναι όπως τα λέω.

Στο δίκαιο ισχύει ότι οι ειδικές διατάξεις κατισχύουν των γενικών. Και εδώ έχουμε μια ειδική διάταξη. Και γι' αυτό φαίνεται περίεργο αυτό που ανέφερα. Διότι στην εκπαίδευση έχουμε όλοι συνηθίσει στο "δεν πάω κάπου αν δεν θέλω". Κάτι που δεν ισχύει στις περισσότερες περιπτώσεις στο υπόλοιπο Δημόσιο, όπου σου λένε: "η Υπηρεσία έχει ανάγκη εκεί". Έτσι και εδώ η βούληση του νομοθέτη φαίνεται από την Αιτιολογική Έκθεση:
"Επί του άρθρου 48
Δεδομένου ότι κάθε χρόνο καθίσταται αδύνατο, λόγω έλλειψης συγκεκριμένων πιστώσεων ή/και έλλειψης εξειδικευμένων εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π., να καλύπτονται όλα τα κενά, η προτεινόμενη νομοθετική ρύθμιση αποσκοπεί στην κάλυψη κατά προτεραιότητα των κενών στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.), οι οποίες έχουν αυξημένες απαιτήσεις και ανάγκες, έναντι των Τμημάτων Ένταξης, κατά τις διαδικασίες των διορισμών, προσλήψεων, μεταθέσεων και αποσπάσεων."
Οπότε η Υπηρεσία σου λέει έχω μεγαλύτερη ανάγκη στις ΣΜΕΑΕ και εκεί θέλω να καλύψω όλα τα κενά και για τα Τ.Ε. βλέπουμε.

Προσπαθώντας να εξηγήσω αυτό που λέω, αν το αναγάγουμε στη κλίμακα των μεταθέσεων, είναι σαν να λέτε ότι επειδή έκανα αίτηση να πάω στη ΔΔΕ Κυκλάδων (ΕΑΕ) συμμετείχα στη διαδικασία άρα μπορώ να βρεθώ στη ΔΔΕ Ιωαννίνων (ΕΑΕ) επειδή έχει κενό ΣΜΕΑΕ.

Η προτεραιότητα κάλυψης των ΣΜΕΑΕ σε οργανική, βλέποντας το σύνολο των διατάξεων χωρίς να είμαι νομικός, δεν μπορεί να εμπίπτει σε αυτή τη περίπτωση. Υπάρχει η προτεραιότητα αλλά σε αυτούς που δεν έχουν "αγκυρωμένη" οργανική, δηλαδή μετά από απόσπαση, διορισμό, ή μετάθεση (που, ξαναλέγοντας τα ίδια, αυτή τη φορά δεν μπορεί να σημαίνει παρά μετάθεση από νομό σε νομό, διαφορετικά παραβιάζει όλο το ΠΔ 50 και 100 και δεν νομίζω ότι ήταν στη πρόθεση του νομοθέτη να παραβιαστεί σε αυτή και μόνο την υποπερίπτωση).
Θεωρώ άστοχο το αντι-παράδειγμα, καθώς οι διαδικασίες που διεξάγονται από το Υπουργείο (με εξαίρεση κάποιες πολύ συγκεκριμένες όπως π.χ. μεταθέσεις σε Μουσικά και Καλλιτεχνικά) δεν περιλαμβάνουν τοποθέτηση σε σχολική μονάδα αλλά αλλαγή περιοχής μετάθεσης (στις μεταθέσεις) ή Διεύθυνσης (στις αποσπάσεις). Η ειδική διάταξη που εισήχθη με το άρθρο 48 του ν.4692/2020 αναφέρει ρητώς ότι αφορά τοποθετήσεις.

Σε προηγούμενη συζήτηση που αφορούσε τη γενική το είχες ισχυριστεί ξανά αυτό. Όμως δεν ισχύει 100% στη γενική. δηλ ή θα βελτιωθεις σε κάποιο από τα σχολεία που έχεις δηλώσει ή θα παραμείνεις στην οργανική σου. Επίσης δε βρίσκω κάποια διάταξη που ν λέει ότι μπορεί να συμβεί στην ειδικη μια τέτοια εξελιξη
Σε τι ακριβώς αναφέρεστε, διότι πραγματικά δεν μου θυμίζει κάτι.

Αποσυνδεδεμένος bagelisb

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 33
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Τμήματα ένταξης
« Απάντηση #105 στις: Σεπτεμβρίου 12, 2025, 11:12:26 pm »
Δεν διεκδικώ το αλάθητο. Αφήνω πιθανότητες να έχετε δίκαιο σε αυτό που αναφέρετε. Αφήστε κι εσείς, όμως, μια πιθανότητα να είναι όπως τα λέω.
Περισσότερες από μία. Έχουμε δει διευκρινιστικές από το υπουργείο που έχουν ερμηνείες πολύ πιο "παράξενες" από αυτό που συζητάμε. Πόσο μάλλον αυτό που πραγματικά είναι δύσκολο.

Επιπρόσθετα από τότε που καμπυλώθηκε το σύνταγμα με το ευρωπαϊκό δίκαιο και κάπου εκεί στη τομή χώρεσαν τα ιδιωτικά πανεπιστήμια μπορεί κανείς να αμφιβάλλει για οτιδήποτε νομίζω

Αποσυνδεδεμένος gio.tsil

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 146
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Τμήματα ένταξης
« Απάντηση #106 στις: Σεπτεμβρίου 13, 2025, 01:17:52 pm »
Όντως μωρέ patreas δεν έχω καταλάβει πως σου έχει σφηνωθεί η ιδέα ότι οποίος συμμετέχει σε διαδικασία βελτίωσης κινδυνεύει να βρεθεί εκτός οργανικής του. Σε προηγούμενη συζήτηση που αφορούσε τη γενική το είχες ισχυριστεί ξανά αυτό. Όμως δεν ισχύει 100% στη γενική. δηλ ή θα βελτιωθεις σε κάποιο από τα σχολεία που έχεις δηλώσει ή θα παραμείνεις στην οργανική σου. Επίσης δε βρίσκω κάποια διάταξη που ν λέει ότι μπορεί να συμβεί στην ειδικη μια τέτοια εξελιξη

Σε τι ακριβώς αναφέρεστε, διότι πραγματικά δεν μου θυμίζει κάτι.


Πριν λιγο καιρο στο ιδιο νημα έγραφε η συνάδελφος modistra

Δηλαδή αν κάποιος κάνει αίτηση για μετάθεση σε ένα σχολείο της ίδιας περιοχής και δεν πάρει την οργανική θέση που ζητά, τότε μπαίνει σε αυτή τη σειρά με βάση τις λιγότερες μονάδες μετάθεσης και υποχρεώνεται να τοποθετηθεί σε σχολείο που δεν το έχει γράψει στην αίτησή του; Συμβαίνει αυτό;

Edit: Επειδή θεωρώ ότι δεν συμβαίνει, καταλήγω στο συμπέρασμα ότι η συγκεκριμένη πρόταση δεν μπορεί να αφορά μεταθέσεις σε σχολεία της οικείας περιοχής. Δεν ξέρω γιατί υπάρχει αυτή η πρόταση, αλλά δεν εφαρμόζεται στη γενική αγωγή και μακάρι να υπήρχε κάποιος να με διαφωτίσει τι ήθελε να πει ο ποιητής. Επίσης, στο αμέσως προηγούμενο άρθρο αναφέρεται ρητά η έννοια της τοποθέτησης και οι περιπτώσεις στις οποίες το υπηρεσιακό συμβούλιο κάνει τοποθέτηση.
Και απαντας
Ναι, φυσικά και συμβαίνει. Ο λόγος είναι ότι αν υπάρχουν "δύσκολα" οργανικά κενά και δεν τα θέλει κανένας, τότε δεν μπορεί να παραμείνουν εκπαιδευτικοί στη διάθεση και να συνεχίσουν να υφίστανται οργανικά κενά. Κάποιος πρέπει να τοποθετηθεί και σε αυτά και ο τρόπος τοποθέτησης είναι ο έχων τα λιγότερα μόρια να πηγαίνει στο σχολείο με τα περισσότερα μόρια κ.ο.κ.
και συνεχιζει η modistra

Μα, ο αιτών μετάθεση έντος περιοχής δεν είναι στη διάθεση. Έχει οργανική θέση και αιτείται μετάθεση σε άλλο σχολείο της ίδιας περιοχής...

απαντάς

Σωστό. Κακώς ανέφερα τη διάθεση. Η ίδια διαδικασία, όμως, ισχύει και για τους αιτούντες μετάθεση σε σχολείο της ίδιας περιοχής, στην περίπτωση που δεν υποβάλλουν αίτηση προτίμησης για συγκεκριμένα σχολείο. Αυτό λέει.

Επομενως θεωρεις , ως προς τις βελτιωσεις γενικης, πως οποιος κανει αιτηση+δηλωση βελτιωσης κινδυνευει να βρεθει εκτος οργανικης και μαλιστα σε σχολειο που δεν εχει δηλωσει.

Ομοιως-κατ εμε- θεωρεις ότι κατι αναλογο μπορει να συμβει και στα πλαισια της ειδικης γραφοντας το

Κατ' αρχάς η Ειδική Αγωγή περιλαμβάνει και τις ΣΜΕΑΕ και τα Τ.Ε., δεν είναι διαφορετικά διαμερίσματα όπως είναι η Γενική Παιδεία με την Ειδική Αγωγή. Αυτό σημαίνει ότι όταν κάποιος με Οργανική σε Τ.Ε. αιτηθεί βελτίωση, η βελτίωση θα πραγματοποιηθεί εντός της ΕΑΕ. Το ότι αυτός μπορεί στην αίτηση βελτίωσης να έχει επιλογές μόνο Τ.Ε. δεν αποκλείει το ενδεχόμενο (εφόσον συμμετάσχει στη διαδικασία) να βρεθεί σε ΣΜΕΑΕ, ΑΝ το ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ εφαρμόσει κατά γράμμα τη νομοθεσία.

Ως προς όλα τα παραπανω θα πω οτι:

Ένα καλο ερωτημα προς οσους ασχολουνται με τις διαδικασιες οργανικων τοποθετησεων  θα ηταν το
“OK για  τις οργανικες diadikasiew της γενικης υπάρχει το πδ 50 που τις ρυθμιζει . Όμως για την ειδικη ποιες αντιστοιχες διατάξεις υπάρχουν?

Για την ειδικη  προβλεπεται

«Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθ. 28 του Ν. 4186/2013 (193Α): «2.α. Τα ισχύοντα στη Γενική Εκπαίδευση για τις προσλήψεις, τους διορισμούς, τις μεταθέσεις, τις αποσπάσεις και τις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
(δηλ για το συνολο των οργανικων και λειτουργικων τοποθετησεων λέω γω) ,
καθώς και για τους τομείς, τις ειδικότητες, τους κλάδους τις αναθέσεις μαθημάτων, τους υπεύθυνους εργαστηρίων, την πρακτική άσκηση, τους σχολικούς συνεταιρισμούς, τα προγράμματα σπουδών και τα ωρολόγια προγράμματα στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, ισχύουν και για την Ειδική Αγωγή".

Κι αν υποθεσει καποιος ότι αυτος ο νομος είναι παρωχημένος λογω του ότι αναφερεται στο διαστημα πριν τους προσφατους μαζικους διορισμους στην ειδικη, θα πω ότι και το 2021 συνεχιζει το υπουργειο να τον αποδεχεται και να τον θετει ως μπουσουλα των τοποθετησεων στην ειδικη με την πρωτη παραγραφο της 69039/ε2.

Επισης το αρ 16 του 3699 λεει το ιδιο

«Η στελέχωση των ΣΜΕΑΕ, των ΤΕ, των προγραμμάτων πρώιμης παρέμβασης, των προγραμμάτων παράλληλης στήριξης και παροχής διδασκαλίας στο σπίτι γίνεται από εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με σπουδές στην ΕΑΕ, οι οποίοι τοποθετούνται με τα ισχύοντα κριτήρια της γενικής εκπαίδευσης με μετάθεση, διορισμό, απόσπαση ή αναπλήρωση».

Επιπλεον στην ιδια κατευθυνση (ότι δηλ οι διαδικασιες της ειδικης γινονται με ομοιες διαδικασιες όπως αυτές της γενικης) κινειται και η προσφατη εγκυκλιος για την ειδικη 92851/Ε2/25-7-25

«Συγκεκριμένα, με ευθύνη των Διευθυντών Εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις προαναφερόμενες διατάξεις και τις διατάξεις του Π.Δ. 50/1996 (ΦΕΚ 45Α’), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, και του άρθρου 7 του Ν.3848/2010 θα πρεπει: ...».

Ποιες λοιπον είναι οι διαδικασιες που αφορουν στις βελτιωσεις της γενικης και οι οποιες με τον ιδιο τροπο ρυθμιζονται και στην ειδικη?

Τις γραφει το πδ 50 και στο οποιο πουθενα δεν αναφερεται ότι όποιος  αιτειται βελτιωση κινδυνευει να βρεθει ακόμα και σε σχολειο που δεν δηλωσε, όπως φυσικα κινδυνευουν να βρεθουν οσοι είναι στη διαθεση που ενώ δε δηλωσαν καποια σχολεια αυτά συνεχιζουν να είναι ακάλυπτα.

Και τοτε, θα μπορουσε να πει καποιος, σε ποιους αναφερεται αυτο που γραφει το πδ 50 στην παρ 2 αρ 15

 "..σε περίπτωση που οι εκπαιδευτικοί δεν υποβάλλουν αίτηση προτίμησης για συγκεκριμένα σχολείο, κατατάσσονται σε σειρά με βάση τις λιγότερες μονάδες μετάθεσης. Τα σχολεία στα οποία υπάρχουν κενά κατατάσσονται σε σειρά με βάση τις περισσότερες μονάδες συνθηκών διαβίωσης.
Κατόπιν αυτού τοποθετούνται, υποχρεωτικά, οι έχοντες τις λιγότερες μονάδες μετάθεσης στα σχολεία με τις περισσότερες μονάδες συνθηκών διαβίωσης" ??
Αναφερεται φυσικα οπως το καταλαβαινω γω, σε οσους βρισκονται στην διαθεση οπως λεει αλλαωστε  η βασικοτερη εγκυκλιος (137644/ε1)  που χρησιμοποιει ενα πυσδε για τις οργανικες τοποθετησεις στην προτελευταια σελ της

"Να επισημανθεί ότι, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.12 του άρθρου 15 πδ 50, οι εκπαιδευτικοί που δεν τοποθετήθηκαν σε σχολεία της προτίμησης τους τοποθετούνται προς το συμφέρον της υπηρεσίας στις υπόλοιπες κενές θέσεις. Επομένως, δεν νοείται να υπάρχουν οργανικά κενά σε μία ειδικότητα και, παράλληλα, εκπαιδευτικοί της ίδιας ειδικότητας στη διάθεση των ΠΥΣΔΕ.."

Το δικο μου συμπέρασμα λοιπόν με βαση τις ανωτερω παραθέσεις είναι ότι, κανείς εκπαιδευτικους που αιτειται βελτιωση δεν κινδυνευει να βρεθει σε σχολειο που δεν εχει δηλωσει. Κανεις δηλ δεν μπορει να σε ξεριζωσει με το ζορι απ την οργανικη σου, πλην της περιπτωσης καταργησης ή συγχωνευσης σχολειων. Ουτε καν οι οργανικα υπεραριθμοι που μετα την κριση και αρση υπεραριθμιας συνεχιζουν να είναι υπεραριθμοι δεν χανουν την οργανικη τους , όπως ρητα γραφει η παρ 7 αρ 14 πδ 50.

«7. Οι εκπαιδευτικοί που εξακολουθούν να είναι υπεράριθμοι μετά τις παραπάνω ρυθμίσεις παραμένουν στο σχολείο όπου κρίθηκαν ως υπεράριθμοι και διατίθενται σε άλλες σχολικές μονάδες για συμπλήρωση του ωραρίου τους..».

Επιπροσθετα θα πω ότι αυτό που γραφεις

Κατ' αρχάς η Ειδική Αγωγή περιλαμβάνει και τις ΣΜΕΑΕ και τα Τ.Ε., δεν είναι διαφορετικά διαμερίσματα όπως είναι η Γενική Παιδεία με την Ειδική Αγωγή. Αυτό σημαίνει ότι όταν κάποιος με Οργανική σε Τ.Ε. αιτηθεί βελτίωση, η βελτίωση θα πραγματοποιηθεί εντός της ΕΑΕ. Το ότι αυτός μπορεί στην αίτηση βελτίωσης να έχει επιλογές μόνο Τ.Ε. δεν αποκλείει το ενδεχόμενο (εφόσον συμμετάσχει στη διαδικασία) να βρεθεί σε ΣΜΕΑΕ, ΑΝ το ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ εφαρμόσει κατά γράμμα τη νομοθεσία.

δεν αφορα στις βελτιωσεις, όπως εσυ λες.
 Αν δεις  την 69039/ε2 (στην 1η σελ)  και η οποία αναφερεται αποκλειστικα στις οριστικες τοποθετησεις των νεοδιοριστων (και αναλογικα,λεω γω, σε οσους εχουν ερθει με μετάθεση από άλλο πυσδε, εφοσον κι αυτοι θα αιτηθουν οριστικη τοποθετηση), το ενδεχομενο να βρεθει καποιος που δεν δηλωσε ΣΜΕΑΕ σε τετοια μοναδα αναφερεται μονο στις οριστικες τοποθετησεις .


Και εννοειται πως θα ηταν πανευκολο να χτυπηθει δικαστικα αν ειχε συμβει σε καποιο πυσδε το ξεριζωμα ενός αιτουντοςβελτιωση από την οργανικη του και η τοποθετηση του σε σχολικη μοναδα που δεν ειχε δηλωσει, εφοσον δεν υπαρχει πουθενα τετοια ρητη διαταξη

(που θα λειτουργουσε κιολας ως προειδοποιηση για τους αιτουντες βελτιωση και την οποια οφειλε το υπουργειο να εχει διατυπωσει ρητα)

 που να αναφερει το ενδεχομενο να βρεθουν σε σχολειο που δεν επιθυμουσαν από τη στιγμη που συμμετειχαν με αιτηση+δηλωση στην διαδικασια των βελτιώσεων.
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτεμβρίου 14, 2025, 12:36:38 am από gio.tsil »

Αποσυνδεδεμένος modistra

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 142
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Τμήματα ένταξης
« Απάντηση #107 στις: Σεπτεμβρίου 13, 2025, 01:43:39 pm »

Με τόσους διορισμούς στην ΕΑΕ, είναι πολύ δύσκολο να παραμείνουν κενά στις ΣΜΕΑΕ, ΑΝ το ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ εφαρμόσει κατά γράμμα τη νομοθεσία.

Αν θέλετε πιο συγκεκριμένη απάντηση, πρέπει να μου πείτε αριθμητικό παράδειγμα που θα αναφέρει πόσα είναι τα οργανικά κενά σε ΣΜΕΑΕ, πόσα σε Τ.Ε., πόσοι θα συμμετάσχουν στη διαδικασία και πόσοι εξ αυτών που θα συμμετάσχουν έχουν ήδη τοποθέτηση σε ΣΜΕΑΕ και πόσοι σε Τ.Ε.

Παράδειγμα: Το υπηρεσιακό συμβούλιο δεν έκανε συμπληρωματικές μεταθέσεις στους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής. Με 2 κενά σε ΣΜΕΑΕ και 30 σε Τ.Ε., 5 άτομα να αιτούνται συμπληρωματική μετάθεση (τα 2 εκ των οποίων με οργανική θέση σε Τ.Ε.). Με ανακοινωμένους διορισμούς για το σύνολο των κενών στην ειδική αγωγή. Επειδή, είπε, για να πραγματοποιηθούν συμπληρωματικές μεταθέσεις, θα πρέπει να μην υπάρχουν κενά στις ΣΜΕΑΕ.

Δεν μπορώ άλλο να προσπαθώ να αποδεικνύω ότι δεν είμαι ελέφαντας. Δεν ξέρω αν δεν πήρα τη βελτίωση (μετάθεση εντός) επειδή δεν μπορούσαν βάσει νόμου ή δεν ήθελαν ή δεν κατάλαβαν. Συνεχίζω να εργάζομαι στην πρώτη γραμμή, μάλλον αυτό φταίει, που δεν κυκλοφορώ με κοστούμι και δεν πίνω τσίπουρα με τους σωστούς ανθρώπους.

Αποσυνδεδεμένος neossos

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 913
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Τμήματα ένταξης
« Απάντηση #108 στις: Σεπτεμβρίου 13, 2025, 03:17:49 pm »
Δεν είμαι νομικός, αλλά το άρθρο 48 του Ν. 4692/2020, λέει πως:

Τα ανωτέρω ισχύουν για τοποθετήσεις μετά από μετάθεση, διορισμό ή απόσπαση. Ειδικά οι προσλαμβανόμενοι προσωρινοί αναπληρωτές τοποθετούνται κατά τα ανωτέρω υπό τα ειδικότερα οριζόμενα στο άρθρο 63 του ν. 4589/2019 (Α΄ 13).

Η βελτίωση εντός περιοχής (που θεωρείται μετάθεση κατά το Π.Δ. 50/1996) περιλαμβάνεται και αυτή στις τοποθετήσεις μετά από μετάθεση ή είναι κάτι διαφορετικό; Δήλαδή κάθε αλλαγή οργανικής εντός ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ είναι και νέα τοποθέτηση μετά από μετάθεση ή ο νομοθέτης αναφέρεται μόνο στις αρχικές τοποθετήσεις που γίνονται μετά από μια μετάθεση σε ένα νέο ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ; Το λογικό είναι να ισχύει το δεύτερο (και αυτό πιστεύω πως εφαρμόζεται παντού), οι διατυπώσεις όμως του νόμου και των Π.Δ. είναι τέτοιες που ίσως και η ερμηνεία του Patreas να στέκει με μια αυστηρά νομική μετάφραση. Πολύ αμφιβάλλω όμως ότι η πρόθεση του νομοθέτη ήταν η διάταξη αυτή να φτάσει στο σημείο να επισύρει ακόμα και υποχρεωτικές απώλειες οργανικών θέσεων. Διότι αν τα ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ έδιναν την ερμηνεία του Patreas, τότε κάποια πράγματα που θεωρούμε δεδομένα στις υπηρεσιακές μεταβολές θα ανατρέπονταν.

Ας δούμε ένα παράδειγμα:

Έστω ότι σε μια περιοχή υπάρχουν 2 οργανικά κενά μετά τις μεταθέσεις και έρχεται με μετάθεση ένας εκπαιδευτικός ΕΑΕ. Από τα κενά αυτά το ένα είναι σε ΣΜΕΑΕ και το άλλο σε Τ.Ε. Αίτηση για βελτίωση έχουν κάνει 2 εκπαιδευτικοί με οργανική σε Τ.Ε. που ανήκουν ήδη στην περιοχή αυτή (ας τους ονομάσουμε ΟΑ1 και ΟΑ2, ενώ τον μετατιθέμενο Μ). Ο Μ έχει 50 μόρια, ο ΟΑ1 60 και ο ΟΑ2 40. Και οι δύο οργανικά ανήκοντες έχουν δηλώσει μόνο το κενό Τ.Ε., στο οποίο τοποθετείται ο ΟΑ1 που έχει τα περισσότερα μόρια. Ποιος όμως θα τοποθετηθεί στο κενό ΣΜΕΑΕ; Ο Μ που δεν έχει ακόμα οργανική θέση στην περιοχή μετάθεσης ή ο ΟΑ2 που έχει τα λιγότερα μόρια, αλλά έχει ήδη οργανική θέση;

Εδώ λοιπόν είναι που περιπλέκονται τα πράγματα και φτάνουμε στο οξύμωρο: ο Μ έχει δηλώσει το οργανικό κενό στο Τ.Ε., αλλά και τα σχολεία των ΟΑ1 και ΟΑ2 καθώς είναι πιθανά κενά που μπορεί να ανοίξουν κατά τη διαδικασία των βελτιώσεων (με πρώτη επιλογή το σχολείο του ΟΑ2). Άρα, αν κάποιο ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ έπραττε κατά τα λεγόμενα του Patreas, τότε μετά την τοποθέτηση του ΟΑ2 στο κενό ΣΜΕΑΕ (αφού εκείνος έχει τα λιγότερα μόρια από όσους "μετέχουν στη διαδικασία"), η πρότερη οργανική του ΟΑ2 θα δινόταν στον Μ. Δηλαδή ο ΟΑ2 που είχε ήδη οργανική στην περιοχή του και που ήθελε απλά να κάνει βελτίωση για ένα άλλο Τ.Ε., όχι απλώς θα βρισκόταν χωρίς αίτηση του σε ΣΜΕΑΕ, αλλά θα έχανε και την προηγούμενη οργανική χωρίς τη θέλησή του, την οποία θα καταλάμβανε κάποιος νεομετατειθέμενος στην περιοχή.

Αν τώρα υπάρχει κάποιο υπηρεσιακό συμβούλιο που να έχει εφαρμόσει τη νομοθεσία σύμφωνα με την ερμηνεία του Patreas, θα ήθελα πολύ να μάθω πως θα αντιμετώπιζε μια τέτοια κατάσταση.

Αποσυνδεδεμένος Patreas

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2183
    • Προφίλ
Απ: Τμήματα ένταξης
« Απάντηση #109 στις: Σεπτεμβρίου 13, 2025, 05:50:49 pm »
@gio.tsil
Μου αρέσουν αυτές οι συζητήσεις, ειδικά με άτομα που έχουν ειλικρινή διάθεση να συμβάλλουν όπως εσύ (κι ας έχω αντίθετή άποψη). Το λέω αυτό, επειδή υπάρχουν πολλοί που γράφουν στα νήματα του forum με επιτηδευμένη άγνοια, μισές αλήθειες και προσπαθούν να διαμορφώσουν κλίμα για την προσωπική τους περίπτωση.

Εμένα οι διαφωνίες μου στην επιχειρηματολογία σου είναι οι εξής:

1) Για να συμβεί στην Πρωτοβάθμια (όπου ανήκει η modistra απ' ότι έχω δει από τα προηγούμενα μηνύματα) αυτό που λέει η παρ.7 του άρ.14 του ΠΔ50/1996 πρέπει οι οργανικά υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί να να είναι περισσότεροι από τις κενές οργανικές θέσεις.
Σχετ. βλ. ΑΔΑ: 4ΑΘΞ9-ΠΤ με ΘΕΜΑ:  «Διευκρινίσεις για ρύθμιση υπεραριθμιών και θεμάτων τοποθέτησης εκπαιδευτικών Α/θμιας εκπαίδευσης:
"γ) Οι εκπαιδευτικοί που δεν κατέστη δυνατόν να τοποθετηθούν σε σχολεία της ίδιας ή όμορης ομάδας, σύμφωνα με τις προηγούμενες α και β περιπτώσεις τοποθέτησης (άρθρο 14 παρ. 5, περ. α και β του Π.Δ. 50/96), τοποθετούνται σε κενές θέσεις σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης κατά τη διαδικασία των διατάξεων του άρθρου 15 του ίδιου Π.Δ/τος συγκρινόμενοι με όλους τους εκπαιδευτικούς που ζητούν μετάθεση ή τοποθέτηση.
δ) Επίσης, όσοι εκπαιδευτικοί χαρακτηρίστηκαν ονομαστικά υπεράριθμοι και δεν επιθυμούν να τοποθετηθούν στα σχολεία της ίδιας ή όμορης ομάδας, σύμφωνα με το άρθρ. 14 παρ. 5 του Π.Δ. 50/96 «τοποθετούνται σε κενές θέσεις σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης κατά τη διαδικασία των διατάξεων του άρθρου 15 αυτού του Π.Δ. συγκρινόμενοι με όλους τους εκπαιδευτικούς που ζητούν μετάθεση ή τοποθέτηση».
Η διαδικασία είναι αυτή που περιγράφεται στις διατάξεις του άρθρου 15 παρ. 11, 12 εδ. α και β του Π.Δ. 50/96 και του άρθρου 13 παρ. 2 του Π.Δ. 100/97. Στην περίπτωση που οι εκπαιδευτικοί δεν τοποθετηθούν σε σχολεία της προτίμησής τους τοποθετούνται προς το συμφέρον της υπηρεσίας στις υπόλοιπες κενές θέσεις της περιοχής μετάθεσης."
Στη Δευτεροβάθμια η διαδικασία είναι διαφορετική και ισχύουν αυτά που αναφέρεις. Δηλ. στη Δευτεροβάθμια μπορεί κάποιος να παραμείνει οργανικά υπεράριθμος στη μονάδα του και ταυτόχρονα να παραμείνουν και οργανικά κενά στην ίδια ειδικότητα & περιοχή μετάθεσης, ενώ αυτό δεν μπορεί να συμβεί στην Πρωτοβάθμια.

2) Η 69039/Ε2/11-6-2021 με ΘΕΜΑ: «Διευκρινίσεις επί οριστικών τοποθετήσεων νεοδιόριστων εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ» λέει:
1. Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθ. 28 του Ν. 4186/2013 (193Α): «2.α. Τα ισχύοντα στη Γενική Εκπαίδευση για τις προσλήψεις, τους διορισμούς, τις μεταθέσεις, τις αποσπάσεις και τις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και για τους τομείς, τις ειδικότητες, τους κλάδους τις αναθέσεις μαθημάτων, τους υπεύθυνους εργαστηρίων, την πρακτική άσκηση, τους σχολικούς συνεταιρισμούς, τα προγράμματα σπουδών και τα ωρολόγια προγράμματα στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, ισχύουν και για την Ειδική Αγωγή. Η εφαρμογή των όσων ανωτέρω άρχεται από το σχολικό έτος 2014-2015. Επιμέρους διαφοροποιήσεις όλων των παραπάνω, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών στην Ειδική Αγωγή, θα καθορίζονται με υπουργικές αποφάσεις που θα εκδίδονται κατόπιν εισήγησης της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων». Ειδικότερα οι τοποθετήσεις σε Τμήματα Ένταξης ρυθμίζονται από την παρ. 3Α που προστέθηκε με το άρθ. 48 του Ν. 4692/2020 (111Α) ως ακολούθως: «3Α. Οι τοποθετήσεις σε θέσεις των Τμημάτων Ένταξης πραγματοποιούνται μετά την κάλυψη όλων των κενών στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) της οικείας περιοχής μετάθεσης. Αν οι εκπαιδευτικοί δεν υποβάλλουν αίτηση προτίμησης για τις Σ.Μ.Ε.Α.Ε., κατατάσσονται σε σειρά με βάση τις λιγότερες μονάδες μετάθεσης. Οι Σ.Μ.Ε.Α.Ε., στις οποίες υπάρχουν κενά, κατατάσσονται σε σειρά με βάση τις περισσότερες μονάδες συνθηκών διαβίωσης. Κατόπιν αυτού, τοποθετούνται υποχρεωτικά οι εκπαιδευτικοί που έχουν τις λιγότερες μονάδες μετάθεσης στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. με τις περισσότερες μονάδες συνθηκών διαβίωσης. Στη συνέχεια εξετάζονται οι προτιμήσεις για τοποθέτηση σε θέσεις των Τμημάτων Ένταξης».

Εχει μεγάλη σημασία αυτό το "Ειδικότερα". Ναι, για όμοια θέματα ό,τι ισχύει στη Γενική Εκπαίδευση ισχύει και στην Ειδική Αγωγή. Όμως, αν υπάρχει κάτι ιδιαίτερο/ειδικότερο στη Γενική ή την Ειδική, αυτό ρυθμίζεται ad-hoc.

Ένα παράδειγμα στην Ειδική είναι αυτό που συζητάμε για την κάλυψη των κενών σε ΣΜΕΑΕ και Τμήματα Ένταξης.

Ας δούμε κι ένα παράδειγμα στη Γενική (άρθρο 166 του Νόμου 4823/2021):
"Η τοποθέτηση των προσλαμβανόμενων σε σχολικές μονάδες γίνεται με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης. Κατά τη διαδικασία των τοποθετήσεων προηγείται η κάλυψη λειτουργικών κενών σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, καθώς και κενών/κενούμενων θέσεων σε ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία, με προτεραιότητα στα μονοθέσια και ακολούθως στα διθέσια και τριθέσια δημοτικά σχολεία."
Εδώ αναφέρεται στις τοποθετήσεις στα λειτουργικά κενά και εισάγει μια ειδικότερη ρύθμιση, η οποία δεν αφορά την Ειδική (εκτός ίσως από την τελευταία τάξη των ΕΝΕΕΓΥΛ).

Αυτές οι ειδικότερες ρυθμίσεις, οι οποίες έχουν περάσει σε Νόμο μεταγενέστερο του ΠΔ50/1996 (και που ως γνωστόν ο Νόμος, από πλευράς τυπικής ισχύος, είναι ιεραρχικά ανώτερος από το Προεδρικό Διάταγμα), ρυθμίζουν με ειδικότερο τρόπο κάποια θέματα.

@modistra
Υποθέτω ότι αφού από τους 5 οι 2 είχαν οργανική θέση σε Τ.Ε., τότε οι άλλοι 3 είχαν οργανική θέση σε ΣΜΕΑΕ (αν δεν είναι έτσι, πείτε μου).
Έχουμε λοιπόν μια διαδικασία με 5 συμμετέχοντες, οι θέσεις σε ΣΜΕΑΕ είναι 2+3 (αυτών που έχουν ήδη οργανική σε ΣΜΕΑΕ) και σε Τ.Ε. 30+2 (αυτών που έχουν ήδη οργανική σε Τ.Ε.). Με το πέρας της διαδικασίας θα πρέπει οι 5 θέσεις σε ΣΜΕΑΕ να είναι καλυμμένες (οπότε κανείς δεν θα πάει σε Τ.Ε.). Συνεπώς οι αιτήσεις των συμμετεχόντων θα εξεταστούν μόνο ως προς τις ΣΜΕΑΕ και αν παραμείνουν ακάλυπτες ΣΜΕΑΕ θα γίνει το bottom-up (o έχων τα λιγότερα μόρια στη ΣΜΕΑΕ με τα περισσότερα).
Κάνατε κάποια αίτηση θεραπείας στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο; Τι σας απάντησε;

Ας δούμε ένα παράδειγμα:

Έστω ότι σε μια περιοχή υπάρχουν 2 οργανικά κενά μετά τις μεταθέσεις και έρχεται με μετάθεση ένας εκπαιδευτικός ΕΑΕ. Από τα κενά αυτά το ένα είναι σε ΣΜΕΑΕ και το άλλο σε Τ.Ε. Αίτηση για βελτίωση έχουν κάνει 2 εκπαιδευτικοί με οργανική σε Τ.Ε. που ανήκουν ήδη στην περιοχή αυτή (ας τους ονομάσουμε ΟΑ1 και ΟΑ2, ενώ τον μετατιθέμενο Μ). Ο Μ έχει 50 μόρια, ο ΟΑ1 60 και ο ΟΑ2 40. Και οι δύο οργανικά ανήκοντες έχουν δηλώσει μόνο το κενό Τ.Ε., στο οποίο τοποθετείται ο ΟΑ1 που έχει τα περισσότερα μόρια. Ποιος όμως θα τοποθετηθεί στο κενό ΣΜΕΑΕ; Ο Μ που δεν έχει ακόμα οργανική θέση στην περιοχή μετάθεσης ή ο ΟΑ2 που έχει τα λιγότερα μόρια, αλλά έχει ήδη οργανική θέση;
Εδώ έχουμε μια διαδικασία με 3 συμμετέχοντες, οι θέσεις σε ΣΜΕΑΕ είναι 1 και σε Τ.Ε. 1+2 (αυτών που έχουν ήδη οργανική σε Τ.Ε.). Μπορούν να τοποθετηθούν μέχρι 2 σε Τ.Ε. Αν αυτοί είναι οι 2 με τα περισσότερα μόρια, ο τρίτος θα πάει αναγκαστικά στη ΣΜΕΑΕ (εκτός αν τη ΣΜΕΑΕ την έχει ζητήσει πρώτη στη δήλωσή του κάποιος από τους 2 πρώτους σε μόρια).

Αποσυνδεδεμένος modistra

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 142
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Τμήματα ένταξης
« Απάντηση #110 στις: Σεπτεμβρίου 13, 2025, 08:51:09 pm »
Αίτηση θεραπείας έχω υποβάλλει. Υποθέτω θα με παραπέμψουν στο άρθρο 48. Σε αντίστοιχη περίπτωση το καλοκαίρι αυτό έκαναν. Αντίγραφο πρακτικών από την συνεδρίαση δεν έστειλαν, παρότι ζητήθηκε εγγράφως από τους ενδιαφερόμενους. Είναι κοινό μυστικό ότι αν έχεις γνωριμίες προχωράς, ώστε να συντηρείται και το σύστημα. Αν δεν έχεις γνωριμίες, ακόμα και κατοχυρωμένα δικαιώματα είναι υπό αμφισβήτηση - την απάντησή σου στον/στην neossos δεν την κατάλαβα καθόλου.

Αποσυνδεδεμένος Pappi

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 2
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Τμήματα ένταξης
« Απάντηση #111 στις: Σεπτεμβρίου 14, 2025, 12:52:00 am »
Θα ήθελα να μάθω τις απόψεις των πιο εμπειρών μελών της ομάδας σχετικά με τις εξής απορίες:
Πρώτον, πιστεύτε πως θα ιδρυθούν νέα Τμήματα Ένταξης και στα υπόλοιπα σχολεία που αυτή την στιγμή δεν έχουν;
Δεύτερον, εαν ιδρυθούν θεωρείται πως αυτό θα γίνει άμεσα (π.χ. εντός αυτού του σχολικού έτους) και θα γίνουν διορισμοί σε αυτά το 2026 και το 2027;
Τρίτον, πόσο επηρεάζει την ίδρυση νεων Τ.Ε. το γεγονός ότι υπάρχουν τόσα πολλα κενά από τα Τ.Ε. που ιδρύθηκαν φέτος στους ΠΕ03, καθώς δεν υπήρχαν στους πίνακες του 2022 αρκέτα άτομα για διορισμούς και στους πίνακες του 2025 υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός ΠΕ03;
Τέταρτον, εαν τελικά υπάρξει μια τέτοια εξέλιξη (ίδρυση Τ.Ε. και σε όσα σχολεία δεν έχουν ηδη), θα πλήξει τις παράλληλες όπως ακούγεται;

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 33110
  • Τελευταία: Mimao
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1193281
  • Σύνολο θεμάτων: 19561
  • Σε σύνδεση σήμερα: 457
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 362
Σύνολο: 371

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.055 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.