*

Αποστολέας Θέμα: Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων  (Αναγνώστηκε 3422 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος neossos

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 913
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων
« Απάντηση #14 στις: Αυγούστου 24, 2025, 02:32:20 am »
Παρακολουθώ με πολύ ενδιαφέρον τις αναρτήσεις σας εδώ και ώρα. Για το σχολείο της Ψερίμου εγινε πολυς ντόρος φέτος μιας και ενω οι γονείς ηθελαν να φοιτήσουν τα παιδιά εκεί ήταν αμφίβολο λογω της γραφειοκρατίας αν θα προλάβουν και αναγκάστηκαν να γράψουν τ παιδι σε σχολείο της Καλύμνου μη γνωρίζοντας ως το τελος της χρονιάς τι μέλλει γενέσθαι . Βέβαια εδώ μιλάμε για ακριτικες περιοχές και οχι σχολεία μεσα στην πόλη.
Γιατί ο Ακροπόταμος και η Ξυλόπολη, μέσα στη Θεσσαλονίκη είναι; Άντε ο Ακροπόταμος απέχει 5 λεπτά από το κοντινότερο 6/θέσιο δημοτικό σχολείο (και ο δρόμος είναι εντάξει). Όχι ότι αυτό δικαιολογεί την ταλαιπωρία που υφίστανται τα παιδιά και οι οικογένειεςς τους τόσα χρόνια (υπάρχουν είπαμε παιδιά που διαμένουν εκεί), αλλά ας πούμε πως θεωρήθηκε καλύτερη παιδαγωγικά η λύση αυτή (εδώ υπάρχουν πολλές ενστάσεις, αλλά ας μην το αναλύσουμε περαιτέρω).

Η Ξυλόπολη από την άλλη απέχει μισή ώρα από το κοντινότερο δημοτικό σχολείο (με ημιορεινό οδικό δίκτυο, γεμάτο στροφές). Πώς τους πέρασε καν από το μυαλό να βγάλουν το σχολείο σε αναστολή με 4 παιδιά; Ακόμα και με έναν μαθητή θα έπρεπε να λειτουργεί κανονικά.

Οι απορρίψεις τέτοιων προτάσεων δεν γίνονται για παιδαγωγικούς/υπηρεσιακούς λόγους. Υπάρχουν πολιτικές παρεμβάσεις. Επίτρεψε μου να το ξέρω καλύτερα αυτό.
Αν ήταν όμως έτσι, θα ικανοποιούσαν και όλες τις προτάσεις προαγωγών της ΔΠΕ Χαλκιδικής (ικανοποίησαν μόνο μία). Εν πάση περιπτώσει γνωρίζω πως σε κάποιες περιπτώσεις υπάρχουν πολιτικές παρεμβάσεις, δεν νομίζω όμως πως αυτές οι παρεμβάσεις φτάνουν στο σημείο να δημιουργούνται σχολεία - φαντάσματα με το έτσι θέλω (πόσο μάλλον από το 2013 και έπειτα που έχει αλλάξει η διατύπωση των ΦΕΚ και δεν γίνεται να δοθούν οργανικές σε αυτά). Αν ήθελαν επιπλέον οργανικές θα έκαναν απλά προαγωγές, όπως έγινε στη Θεσσαλία.

Οι 7/8 ΠΕ70 στο ΔΣ Ξυλόπολης γι' αυτό το επέλεξαν. Μην σου πω 8/8, αλλά έπρεπε να μείνει και κάποιος. Το φαινόμενο είναι συχνότατο. Απορώ που εκπλήσσεσαι. Πρώτη φορά το ακούς; Μου θυμίζεις τον Φασφαλή που είπε ότι "για πρώτη φορά συμβαίνει η μια Διεύθυνση Εκπαίδευσης να αντιμετωπίζει το ίδιο ζήτημα με διαφορετικό τρόπο από την άλλη" και έφαγε το κράξιμο της αρκούδας. Είμαι σίγουρος ότι είσαι πολύ πιο έξυπνος από το Φασφαλή (βασικά είναι δύσκολο να είσαι λιγότερο έξυπνος).
Αν ανατρέξουμε στο αρχείο του φετινού ονομαστικού χαρακτηρισμού υπεράριθμων της Β' Θεσσαλονίκης, θα δούμε πως από τους 8 εκπαιδευτικούς με οργανική στο ΔΣ Ξυλόπολης, οι 2 θα απουσιάσουν (λογικά λόγω άδειας, οπότε δεν κρίνονται υπεράριθμοι) και από τους υπόλοιπους 6 που απομένουν, μόνο οι 3 έκαναν θετική δήλωση υπεραριθμίας (το σχολείο θα ανοίξει τελικά, οπότε δεν βγήκαν όλοι αυτόματα υπεράριθμοι). Το ότι οι 3 από τους 6 ζήτησαν να παραμείνουν στο ΔΣ Ξυλόπολης νομίζω πως από μόνο του καταρρίπτει το επιχείρημά σου. Επίσης από τους 8 οργανικά ανήκοντες, οι 4 τοποθετήθηκαν το 2025, οι 2 το 2024 και από ένας το 2022 και το 2021 (που τότε το σχολείο πρέπει να ήταν τουλάχιστον 4/θέσιο), γεγονός που φαίνεται να συνάδει με τα λεγόμενά μου ότι "πολύ αμφιβάλλω αν είναι τόσο συχνό φαινόμενο στους ΠΕ70 η πολυετής κατάληψη τέτοιων οργανικών".

Κατά την άποψή μου, κακώς έγιναν με τον τρόπο που έγιναν και είχα αναφερθεί σε αυτό αναλυτικά πέρυσι. Να ξέρεις, όμως, ότι ο πρώτος κλάδος στον οποίο είχαν γίνει διορισμοί και σε λειτουργικά κενά ήταν οι ΠΕ70. Διότι, πώς εξηγείται ότι με 4.000+ ΠΕ70 μακροχρόνια απόντες το 2023-2024 προσλήφθηκαν 3Κ κάτι Αναπληρωτές ΠΕ70 στη Γενική; Και μη μου πεις ότι η χρονιά 2023-2024 έκλεισε με 1.000+ κενά ΠΕ70 στη Γενική.
Αυτό το έχω παραδεχτεί και εγώ, δεν αποτελεί μυστικό. Όταν βέβαια λέμε πρώτη φορά εννοούμε μετά την επανεκκίνηση των διορισμών το 2020. Διότι πριν το 2010 ο διορισμός σε λειτουργικά κενά ήταν κανόνας στη δευτεροβάθμια, οπότε αδιαμφισβήτητα εκείνη ήταν ο πρώτος διδάξας.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 13:50:33 »

Αποσυνδεδεμένος Patreas

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2183
    • Προφίλ
Απ: Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων
« Απάντηση #15 στις: Αυγούστου 24, 2025, 11:45:32 pm »
Γιατί ο Ακροπόταμος και η Ξυλόπολη, μέσα στη Θεσσαλονίκη είναι; Άντε ο Ακροπόταμος απέχει 5 λεπτά από το κοντινότερο 6/θέσιο δημοτικό σχολείο (και ο δρόμος είναι εντάξει). Όχι ότι αυτό δικαιολογεί την ταλαιπωρία που υφίστανται τα παιδιά και οι οικογένειεςς τους τόσα χρόνια (υπάρχουν είπαμε παιδιά που διαμένουν εκεί), αλλά ας πούμε πως θεωρήθηκε καλύτερη παιδαγωγικά η λύση αυτή (εδώ υπάρχουν πολλές ενστάσεις, αλλά ας μην το αναλύσουμε περαιτέρω).

Η Ξυλόπολη από την άλλη απέχει μισή ώρα από το κοντινότερο δημοτικό σχολείο (με ημιορεινό οδικό δίκτυο, γεμάτο στροφές). Πώς τους πέρασε καν από το μυαλό να βγάλουν το σχολείο σε αναστολή με 4 παιδιά; Ακόμα και με έναν μαθητή θα έπρεπε να λειτουργεί κανονικά.
Παρανόηση. Κανείς δεν σκέφτηκε να μπει σε αναστολή το ΔΣ Ξυλόπολης. Να συνεχίσει να λειτουργεί και με έναν μαθητή. Όχι όμως με 8 οργανικά τοποθετημένους ΠΕ70 αλλά με 2. Και όταν ΔΥΣΤΥΧΩΣ νομοτελειακά φθάσει στους 0 μαθητές και μπει σε αναστολή, κι αυτοί οι 2 ΠΕ70 να βγουν οργανικά υπεράριθμοι, όπως γίνεται με τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας. Κι άμα ποτέ ξαναλειτουργήσει, να αποδοθούν τότε οργανικές/οριστικές τοποθετήσεις πάλι.

Αν ήταν όμως έτσι, θα ικανοποιούσαν και όλες τις προτάσεις προαγωγών της ΔΠΕ Χαλκιδικής (ικανοποίησαν μόνο μία). Εν πάση περιπτώσει γνωρίζω πως σε κάποιες περιπτώσεις υπάρχουν πολιτικές παρεμβάσεις, δεν νομίζω όμως πως αυτές οι παρεμβάσεις φτάνουν στο σημείο να δημιουργούνται σχολεία - φαντάσματα με το έτσι θέλω (πόσο μάλλον από το 2013 και έπειτα που έχει αλλάξει η διατύπωση των ΦΕΚ και δεν γίνεται να δοθούν οργανικές σε αυτά). Αν ήθελαν επιπλέον οργανικές θα έκαναν απλά προαγωγές, όπως έγινε στη Θεσσαλία.
Κάποια πράγματα λειτουργούν διαφορετικά απ' ότι πιστεύεις/φαντάζεσαι. Αρχικά οι προτάσεις περνάνε την πριονοκορδέλα-Γκουνέλα. Και το λέω αυτό γιατί είναι κρίμα να κόβονται οι περισσότερες προαγωγές εκεί, επειδή απλά εφαρμόζουν τη διαίρεση με το 25 και σου λένε ότι δεν δικαιολογείται η προαγωγή. Στη συνέχεια υπάρχει σχέδιο της Κ.Υ.Α., που απ' ότι είδες υπογράφεται από 5 άτομα του Υπουργικού Συμβουλίου. Εκεί, λοιπόν, μαθαίνεται τι πάει να γίνει και αρχίζουν οι (επιλεκτικές) πολιτικές παρεμβάσεις. Οπότε επί του σχεδίου της Κ.Υ.Α. δεν υπάρχουν καν οι περισσότερες προτάσεις προαγωγών.

Αν ανατρέξουμε στο αρχείο του φετινού ονομαστικού χαρακτηρισμού υπεράριθμων της Β' Θεσσαλονίκης, θα δούμε πως από τους 8 εκπαιδευτικούς με οργανική στο ΔΣ Ξυλόπολης, οι 2 θα απουσιάσουν (λογικά λόγω άδειας, οπότε δεν κρίνονται υπεράριθμοι) και από τους υπόλοιπους 6 που απομένουν, μόνο οι 3 έκαναν θετική δήλωση υπεραριθμίας (το σχολείο θα ανοίξει τελικά, οπότε δεν βγήκαν όλοι αυτόματα υπεράριθμοι). Το ότι οι 3 από τους 6 ζήτησαν να παραμείνουν στο ΔΣ Ξυλόπολης νομίζω πως από μόνο του καταρρίπτει το επιχείρημά σου. Επίσης από τους 8 οργανικά ανήκοντες, οι 4 τοποθετήθηκαν το 2025, οι 2 το 2024 και από ένας το 2022 και το 2021 (που τότε το σχολείο πρέπει να ήταν τουλάχιστον 4/θέσιο), γεγονός που φαίνεται να συνάδει με τα λεγόμενά μου ότι "πολύ αμφιβάλλω αν είναι τόσο συχνό φαινόμενο στους ΠΕ70 η πολυετής κατάληψη τέτοιων οργανικών".
Είτε δεν κατάλαβες το επιχείρημα είτε δεν το διατύπωσα εγώ σωστά. Μην κοιτάς πότε τοποθετήθηκαν οι ΠΕ70 που είναι αυτή τη στιγμή στο ΔΣ Ξυλόπολης. Υπάρχουν κάθε σχολική χρονιά (εδώ και χρόνια) 8 ΠΕ70 οργανικά τοποθετημένοι στο ΔΣ Ξυλόπολης. ΔΕΝ είναι οι ίδιοι 8 κάθε σχολική χρονιά. Όταν κάποιος μαζέψει τα μόρια που ήθελε, ζητάει μετάθεση για τον τελικό προορισμό του και στη θέση του λαμβάνει άλλος οριστική τοποθέτηση. Άλλοι χρειάζονται 2 χρόνια να μαζέψουν τα μόρια που θέλουν, άλλοι περισσότερα. Όλοι, όμως, που παίρνουν οργανική εκεί (είτε κάνουν είτε δεν κάνουν δήλωση υπεραριθμίας), τοποθετούνται με τον ίδιο σκοπό. Το πόσα χρόνια θα μείνουν (ώστε να δικαιολογείται ο χαρακτηρισμός "πολυετής") εξαρτάται από το πόσα μόρια θέλουν να μαζέψουν (εξάλλου χωρίς μείωση της Οργανικότητας δεν μπορεί να διώξουν κάποιον με το ζόρι).

Αυτό το έχω παραδεχτεί και εγώ, δεν αποτελεί μυστικό. Όταν βέβαια λέμε πρώτη φορά εννοούμε μετά την επανεκκίνηση των διορισμών το 2020. Διότι πριν το 2010 ο διορισμός σε λειτουργικά κενά ήταν κανόνας στη δευτεροβάθμια, οπότε αδιαμφισβήτητα εκείνη ήταν ο πρώτος διδάξας.
Ναι, όταν λέμε πρώτη φορά εννοούμε μετά την επανεκκίνηση των διορισμών το 2020. Τη δεκαετία 2000-2010 "ξεχείλωσε" όλο το Δημόσιο, μαζί και η Εκπαίδευση. Το 2000 οι μόνιμοι Δημόσιοι Υπάλληλοι ήταν 245.702 και το 2010 έφθασαν τους 768.009. Και είδαμε πού οδήγησε αυτό τη χώρα μας και ειδικά την Εκπαίδευση στη δεκαετία της αδιοριστίας 2010-2020. Είχαν ξεχειλώσει και η Πρωτοβάθμια και η Δευτεροβάθμια. Αν και δεν έχω ακριβή στοιχεία για τότε, ας δεχθούμε (για την οικονομία της συζήτησης) ότι η Δευτεροβάθμια ήταν ο πρώτος διδάξας. Αν ρωτήσεις τυχαία κάποιον ΠΕ70 (τυχαία εννοώ να μην είναι ούτε neossos ούτε Φασφαλής), θα σου πει ότι η Δευτεροβάθμια διόρισε και σε λειτουργικά κενά, ενώ εμείς διοριζόμαστε μόνο σε οργανικά. Όπως, όμως, κι εσύ παραδέχτηκες εκείνοι που πρώτοι μετά το 2020 έχουν διοριστεί και σε λειτουργικά κενά είναι οι ΠΕ70. Κι αυτό επετεύχθη με τη ΜΗ μεταβολή της Οργανικότητας των περισσότερων Δημοτικών Σχολείων, την ίδια στιγμή που έπεφτε η Λειτουργικότητα. Για να δούμε μια εικόνα Λειτουργικότητα vs. Οργανικότητα για τα 3980 Δημοτικά Σχολεία Γενικής Παιδείας που λειτούργησαν το 2024-2025:
« Τελευταία τροποποίηση: Αυγούστου 25, 2025, 12:10:29 am από Patreas »

Αποσυνδεδεμένος Patreas

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2183
    • Προφίλ
Απ: Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων
« Απάντηση #16 στις: Αυγούστου 24, 2025, 11:45:48 pm »
 
 
 
 
 
 
Ο
Ρ
Γ
Α
Ν
Ι
Κ
Ο
T
Η
T
Α
 
 
 
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
ΣΥΝΟΛΟ
 
1
117
93
14
 
 
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
225
 
2
17
133
70
10
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
232
 
3
 
21
104
25
6
6
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
162
Λ
4
 
2
29
85
16
25
1
 
 
 
 
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
159
Ε
5
 
 
 
48
23
53
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
125
Ι
6
 
 
 
28
40
811
128
74
25
26
3
23
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1158
T
7
 
 
 
 
1
62
54
55
17
30
5
29
 
 
 
 
 
 
 
 
 
253
Ο
8
 
 
 
 
 
29
16
41
16
34
5
41
 
 
 
 
 
 
 
 
 
182
Υ
9
 
 
 
 
 
10
8
17
20
26
8
91
1
 
 
 
 
 
 
 
 
181
Ρ
10
 
 
 
 
 
4
1
9
9
33
11
142
1
1
 
 
 
 
 
 
 
211
Γ
11
 
 
 
 
 
2
 
4
5
20
14
209
7
 
1
1
 
 
 
 
 
263
Ι
12
 
 
 
 
 
 
 
4
4
18
15
507
11
16
 
7
1
1
 
 
 
584
Κ
13
 
 
 
 
 
 
 
 
1
1
 
82
10
10
1
5
 
1
 
 
 
111
Ο
14
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1
 
33
1
10
4
3
1
3
 
 
 
56
T
15
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
21
3
 
1
3
 
3
 
 
 
31
Η
16
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
5
1
4
1
3
1
3
 
 
 
18
T
17
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
6
 
1
1
3
 
4
 
 
 
15
Α
18
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
5
 
1
1
2
 
 
 
 
 
9
 
19
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
 
 
 
 
2
 
20
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1
 
21
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1
 
 
 
 
 
 
 
 
1
2
 
 
134
249
217
196
86
1005
209
204
97
189
61
1197
35
43
10
29
3
15
0
0
1
3980

Αν γίνουν οι επι μέρους πολλαπλασιασμοί με την κάθε Οργανικότητα έχουμε αποτέλεσμα 31.433
Αν γίνουν οι επι μέρους πολλαπλασιασμοί με την κάθε Λειτουργικότητα έχουμε αποτέλεσμα 29.748
Επίσης, υπάρχουν και περίπου 6.500 οργανικές θέσεις ΠΕ70 - Ολοημέρου, οι οποίες υπερκαλύπτουν τις ανάγκες του Ολοήμερου Προγράμματος και δηλώνονται κανονικά από την κάθε ΔΠΕ στο e-DataCenter κάθε χρόνο, μαζί με +1 ΠΕ70 στα 6θέσια και άνω με το Νόμο 2413/1996 Άρ.47 (ΦΕΚ 124/Α/17-06-1996) και την Υ.Α. 575/Δ4/19-08-1997 (ΦΕΚ 750/Β/27-08-1997).
« Τελευταία τροποποίηση: Αυγούστου 24, 2025, 11:52:45 pm από Patreas »

Αποσυνδεδεμένος neossos

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 913
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων
« Απάντηση #17 στις: Αυγούστου 25, 2025, 02:18:02 am »
Εγώ δεν αρνήθηκα το γεγονός πως, λόγω της διαφοράς οργανικότητας - λειτουργικότητας, οι μόνιμοι ΠΕ70 καλύπτουν και λειτουργικά κενά. Αυτό γίνεται φανερό μόνο και μόνο κοιτάζοντας τις υπηρεσιακές μεταβολές ανά ΠΥΣΠΕ κάθε χρόνο. Αυτό όμως είναι αναγκαίο κακό διότι, όπως έχω επιχειρηματολογήσει και στο παρελθόν σε αντίστοιχες συζητήσεις στο forum, αν οι οργανικές ταυτίζονταν επακριβώς με τα τμήματα, τότε κάθε άδεια θα απαιτούσε και πρόσληψη αναπληρωτή. Επειδή οι ΠΕ70 είναι ένας κλάδος 40.000 εκπαιδευτικών και επειδή το 10% όλων αυτών θα απουσιάζει κάθε χρόνο, αν υπήρχε πλήρης σύγκλιση οργανικών και απαιτούμενου προσωπικού, θα χρειαζόμασταν τουλάχιστον 4.000 αναπληρωτές ΠΕ70 Γενικής κάθε χρόνο (οπότε θα πήγαινε περίπατο η προσπάθεια για μείωση των αναπληρωτών). Εφόσον ο τρόπος λειτουργίας της πρωτοβάθμιας δίνει τη δυνατότητα, παρά τη μείωση των τμημάτων, να διατηρείται ένα μέρος των οργανικών θέσεων σταθερό, γιατί να μην αξιοποιηθεί αυτή η δυνατότητα ούτως ώστε κάποιες πάγιες λειτουργικές ανάγκες (καθώς είναι βέβαιο πως ένα ποσοστό του μόνιμου προσωπικού θα βρίσκεται εκτός τάξης κάθε χρόνο) να καλύπτονται από μόνιμους και όχι από δεκάμηνους συμβασιούχους;

Επίσης, επειδή τα στοιχεία που δίνεις μπορούν εύκολα να δημιουργήσουν εντυπώσεις σε κόσμο που δεν έχει εικόνα για τα πράγματα, γιατί δεν παραθέτεις και τα αντίστοιχα στοιχεία για τους νηπιαγωγούς; Οι οποίοι, αν τα υπολογίζω σωστά, επίσης έφτασαν φέτος στο να έχουν διαφορά οργανικότητας και λειτουργικότητας που να προσεγγίζει τετραψήφιο αριθμό (εννοείται σε βάρος της οργανικότητας). Βέβαια εκεί υπάρχει η καραμέλα του ολοημέρου. Δεν πάει να εγγράφονται μαθητές που δεν έχουν πατήσει ούτε μια μέρα στο ολοήμερο, αν στο myschool είναι ενεργοί όλα καλά, δικαιολογείται το τμήμα.

Αλήθεια, υπάρχει τόσο ενδελεχής αποτύπωση στο myschool των ολοήμερων τμημάτων στα δημοτικά, ούτως ώστε να μπορεί να ισχυριστεί κάποιος πως "οι 6.500 οργανικές θέσεις ΠΕ70 - Ολοημέρου υπερκαλύπτουν τις ανάγκες του Ολοήμερου Προγράμματος"; Και το λέω επειδή στο ολοήμερο δεν εργάζονται μόνο δάσκαλοι αλλά και ειδικότητες, οπότε δεν γίνεται με βάση τον αριθμό των τμημάτων να καταλάβει κάποιος πόσοι ΠΕ70 χρειάζονται. Πόσο μάλλον όταν οι διευθύνσεις εφαρμόζουν πολύ διαφορετικές πρακτικές μεταξύ τους στις αναθέσεις ωρών στο ολοήμερο, με αποτέλεσμα αλλού οι οργανικές ολοημέρου να είναι πολύ περισσότερες από τις ανάγκες, ενώ αλλού πολύ λιγότερες. Γι' αυτό, κατά τη γνώμη μου, κοιτάζοντας απλώς τη σχέση οργανικότητας - λειτουργικότητας (που αφορά μόνο το πρωινό πρόγραμμα), δεν μπορεί να βγει κάποιο ασφαλές συμπέρασμα. Και το λέω αυτό γνωρίζοντας πως τα νούμερα άλλαξαν πολύ τα 2 τελευταία χρόνια με την εφαρμογή του λεγόμενου "εξορθολογισμού" και πως μέχρι το σχολικό έτος 2022-23 η σχέση αυτή ήταν πολύ καλύτερη (και αν φτάσουμε κοντά στο 2020 στοιχηματίζω πως θα δούμε και μεγαλύτερη λειτουργικότητα σε σχέση με την οργανικότητα).

Και για να το κλείσουμε, νομίζω πως καλό θα ήταν ως εκπαιδευτικοί να μην βλέπουμε τους μαθητές μόνο σαν νούμερα. Γιατί προκειμένου να προκύψουν οι αριθμοί που παραθέτεις απαιτήθηκε μια τεράστια επιχείρηση μεταφοράς μαθητών από σχολείο σε σχολείο και υποβάθμισης μικρών σχολείων της επαρχίας, μόνο και μόνο για να έχουν να λένε πως έκαναν μερικούς παραπάνω διορισμούς. Θα ήταν άραγε ίδια τα νούμερα αν δεν υπήρχε το τέχνασμα της μεταφοράς των μαθητών σε όμορα σχολεία όταν αυτοί είναι πάνω από 25; Θα ήταν ίδια αν δεν υποβιβάζονταν 6/θέσια σχολεία απομακρυσμένων περιοχών με 60, 70, ακόμα και 80 μαθητές; Θα ήταν ίδια αν όλα τα ολοήμερα είχαν τον δάσκαλό τους και δεν γινόταν παρέλαση ειδικοτήτων που απλά θέλουν να συμπληρώσουν το υπόλοιπο του ωραρίου τους;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 13:50:33 »

Αποσυνδεδεμένος Patreas

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2183
    • Προφίλ
Απ: Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων
« Απάντηση #18 στις: Αυγούστου 25, 2025, 03:16:56 am »
Εγώ δεν αρνήθηκα το γεγονός πως, λόγω της διαφοράς οργανικότητας - λειτουργικότητας, οι μόνιμοι ΠΕ70 καλύπτουν και λειτουργικά κενά. Αυτό γίνεται φανερό μόνο και μόνο κοιτάζοντας τις υπηρεσιακές μεταβολές ανά ΠΥΣΠΕ κάθε χρόνο. Αυτό όμως είναι αναγκαίο κακό διότι, όπως έχω επιχειρηματολογήσει και στο παρελθόν σε αντίστοιχες συζητήσεις στο forum, αν οι οργανικές ταυτίζονταν επακριβώς με τα τμήματα, τότε κάθε άδεια θα απαιτούσε και πρόσληψη αναπληρωτή. Επειδή οι ΠΕ70 είναι ένας κλάδος 40.000 εκπαιδευτικών και επειδή το 10% όλων αυτών θα απουσιάζει κάθε χρόνο, αν υπήρχε πλήρης σύγκλιση οργανικών και απαιτούμενου προσωπικού, θα χρειαζόμασταν τουλάχιστον 4.000 αναπληρωτές ΠΕ70 Γενικής κάθε χρόνο (οπότε θα πήγαινε περίπατο η προσπάθεια για μείωση των αναπληρωτών). Εφόσον ο τρόπος λειτουργίας της πρωτοβάθμιας δίνει τη δυνατότητα, παρά τη μείωση των τμημάτων, να διατηρείται ένα μέρος των οργανικών θέσεων σταθερό, γιατί να μην αξιοποιηθεί αυτή η δυνατότητα ούτως ώστε κάποιες πάγιες λειτουργικές ανάγκες (καθώς είναι βέβαιο πως ένα ποσοστό του μόνιμου προσωπικού θα βρίσκεται εκτός τάξης κάθε χρόνο) να καλύπτονται από μόνιμους και όχι από δεκάμηνους συμβασιούχους;
Είχα γράψει παλιότερα (κόβονται και τα παλαιότερα μηνύματα και δεν μπορώ να σε παραπέμψω), αυτό να το δούμε και να γίνεται συντεταγμένα σε όλες τις διαδικασίες. Δηλ. να λέμε ό,τι οργανικά κενά υπολογίσουμε +10% σε κάθε ειδικότητα και περιοχή μετάθεσης. Και βάσει αυτών να γίνονται οι μεταθέσεις. Αυτή τη στιγμή η εντύπωση που έχει κυριαρχήσει είναι ότι η Δευτεροβάθμια διόρισε σε λειτουργικά κενά το 2024 και τι κρίμα που η Πρωτοβάθμια διορίζει μόνο σε οργανικά κενά (κάτι που συμφωνήσαμε ότι δεν ισχύει). Πρόσεξε, όμως, αυτό που έγραψα ότι όσοι είναι κοντά στο διορισμό θεωρούν πλέον φυσιολογικό ότι πρέπει να γίνονται διορισμοί και στα λειτουργικά κενά, σε μια λογική μάλλον του να "τρουπώσουν" τώρα και μετά ας γίνει ό,τι θέλει και αν συνεχιστεί αυτό, προβλέπω κάποιοι κλάδοι να γίνουν κλειστό club τα επόμενα χρόνια. Ό,τι γίνει στους επόμενους και μεθεπόμενους διορισμούς. Μετά η Εκπαίδευση θα λαμβάνει το πολύ τον αριθμό των συνταξιοδοτήσεών της στους διορισμούς.

Επίσης, επειδή τα στοιχεία που δίνεις μπορούν εύκολα να δημιουργήσουν εντυπώσεις σε κόσμο που δεν έχει εικόνα για τα πράγματα, γιατί δεν παραθέτεις και τα αντίστοιχα στοιχεία για τους νηπιαγωγούς; Οι οποίοι, αν τα υπολογίζω σωστά, επίσης έφτασαν φέτος στο να έχουν διαφορά οργανικότητας και λειτουργικότητας που να προσεγγίζει τετραψήφιο αριθμό (εννοείται σε βάρος της οργανικότητας).
Ακολουθούν τα αντίστοιχα στοιχεία για τα 4702 Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας που λειτούργησαν το 2024-2025:

 
 
 
Ο
Ρ
Γ
Α
Ν
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
ΣΥΝΟΛΟ
 
1
1379
793
3
 
 
 
 
2176
 
2
88
1775
107
6
 
 
 
1976
Λ
3
11
194
150
27
 
 
 
382
Ε
4
 
17
23
82
6
 
 
128
Ι
5
1
4
2
12
3
2
 
24
T
6
1
1
 
3
2
3
1
11
 
7
 
 
 
2
1
1
 
4
 
8
 
 
 
 
 
 
1
1
 
 
1480
2784
285
133
12
6
2
4702

Αν γίνουν οι επι μέρους πολλαπλασιασμοί με την κάθε Οργανικότητα έχουμε αποτέλεσμα 8.545
Αν γίνουν οι επι μέρους πολλαπλασιασμοί με την κάθε Λειτουργικότητα έχουμε αποτέλεσμα 8.008
Η διαφορά είναι 537. Βέβαια στο Ολοήμερο είχαν 5295 τμήματα και οι Οργανικές ΠΕ60 Ολοημέρου ήταν 3144 + 919 που συστάθηκαν. 5295 - (3144 + 919) = 1232 > 537

Βέβαια εκεί υπάρχει η καραμέλα του ολοημέρου. Δεν πάει να εγγράφονται μαθητές που δεν έχουν πατήσει ούτε μια μέρα στο ολοήμερο, αν στο myschool είναι ενεργοί όλα καλά, δικαιολογείται το τμήμα.
Δυστυχώς κάποια πράγματα μόνο με επιτόπιο έλεγχο μπορεί να ανακαλυφθεί η πραγματικότητα. Αυτό που ισχυρίζεσαι για τους μαθητές του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου, μπορεί να το ισχυριστεί κάποιος κακοπροαίρετος και για τους μαθητές του Ολοήμερου Δημοτικού.

Αλήθεια, υπάρχει τόσο ενδελεχής αποτύπωση στο myschool των ολοήμερων τμημάτων στα δημοτικά, ούτως ώστε να μπορεί να ισχυριστεί κάποιος πως "οι 6.500 οργανικές θέσεις ΠΕ70 - Ολοημέρου υπερκαλύπτουν τις ανάγκες του Ολοήμερου Προγράμματος"; Και το λέω επειδή στο ολοήμερο δεν εργάζονται μόνο δάσκαλοι αλλά και ειδικότητες, οπότε δεν γίνεται με βάση τον αριθμό των τμημάτων να καταλάβει κάποιος πόσοι ΠΕ70 χρειάζονται. Πόσο μάλλον όταν οι διευθύνσεις εφαρμόζουν πολύ διαφορετικές πρακτικές μεταξύ τους στις αναθέσεις ωρών στο ολοήμερο, με αποτέλεσμα αλλού οι οργανικές ολοημέρου να είναι πολύ περισσότερες από τις ανάγκες, ενώ αλλού πολύ λιγότερες. Γι' αυτό, κατά τη γνώμη μου, κοιτάζοντας απλώς τη σχέση οργανικότητας - λειτουργικότητας (που αφορά μόνο το πρωινό πρόγραμμα), δεν μπορεί να βγει κάποιο ασφαλές συμπέρασμα. Και το λέω αυτό γνωρίζοντας πως τα νούμερα άλλαξαν πολύ τα 2 τελευταία χρόνια με την εφαρμογή του λεγόμενου "εξορθολογισμού" και πως μέχρι το σχολικό έτος 2022-23 η σχέση αυτή ήταν πολύ καλύτερη (και αν φτάσουμε κοντά στο 2020 στοιχηματίζω πως θα δούμε και μεγαλύτερη λειτουργικότητα σε σχέση με την οργανικότητα).
Ναι, υπάρχει. Και όποιος ξέρει, μπορεί να βγάλει ασφαλές συμπέρασμα.

Και για να το κλείσουμε, νομίζω πως καλό θα ήταν ως εκπαιδευτικοί να μην βλέπουμε τους μαθητές μόνο σαν νούμερα. Γιατί προκειμένου να προκύψουν οι αριθμοί που παραθέτεις απαιτήθηκε μια τεράστια επιχείρηση μεταφοράς μαθητών από σχολείο σε σχολείο και υποβάθμισης μικρών σχολείων της επαρχίας, μόνο και μόνο για να έχουν να λένε πως έκαναν μερικούς παραπάνω διορισμούς. Θα ήταν άραγε ίδια τα νούμερα αν δεν υπήρχε το τέχνασμα της μεταφοράς των μαθητών σε όμορα σχολεία όταν αυτοί είναι πάνω από 25; Θα ήταν ίδια αν δεν υποβιβάζονταν 6/θέσια σχολεία απομακρυσμένων περιοχών με 60, 70, ακόμα και 80 μαθητές; Θα ήταν ίδια αν όλα τα ολοήμερα είχαν τον δάσκαλό τους και δεν γινόταν παρέλαση ειδικοτήτων που απλά θέλουν να συμπληρώσουν το υπόλοιπο του ωραρίου τους;
Καταλαβαίνω ότι τα παρατιθέμενα στοιχεία δεν σου είναι ευχάριστα, αλλά η πραγματικότητα είναι ακόμα χειρότερη: ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ 2/3/4/5/6θέσια (λειτουργικώς) Δημοτικά Σχολεία λειτουργούν με "φουσκωμένη" Λειτουργικότητα και κανείς δεν λέει τίποτα. Ενδεικτικώς, για το 2024-2025, από τη ΔΠΕ Λάρισας:
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΛΙΒΟΙΑΣ με 25 μαθητές λειτούργησε ως 5θέσιο (αντί για 2θέσιο)
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΜΕΝΙΟΥ με 28 μαθητές λειτούργησε ως 6θέσιο (αντί για 2θέσιο)
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΥΥΔΡΙΟΥ ΛΟΦΟΥ με 31 μαθητές λειτούργησε ως 6θέσιο (αντί για 3θέσιο) + 1 ΠΕ70 ο Διευθυντής
Σκέψου πόσο ακόμα θα άνοιγε η ψαλίδα Οργανικότητας - Λειτουργικότητας στα Δημοτικά Σχολεία.

Ας το κλείσουμε, λοιπόν, εδώ, διότι όσο συνεχίζεις, καις τον κλάδο σου (αν το κατάλαβες).

Αποσυνδεδεμένος insomniac

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 42
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων
« Απάντηση #19 στις: Αυγούστου 25, 2025, 08:56:43 am »
Μήπως τελικά ο αλγόριθμος της Βθμιας είναι πιο λειτουργικός; Ίσως να παίρνει βελτιώσεις αλλά τέτοια τερατουργήματα δεν παράγει.

Είναι ξεκάθαρα πιο κοντά στην πραγματική εικόνα των σχολείων αλλά αν τυχόν εφαρμοζόταν θα χάνονταν χιλιάδες οργανικές θέσεις δασκάλων, οπότε αδύνατο να συμβεί λόγω αντιδράσεων.

Αποσυνδεδεμένος trust no one

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5742
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ86 (ΠΕ19)
    • Προφίλ
Απ: Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων
« Απάντηση #20 στις: Αυγούστου 25, 2025, 09:24:19 am »
Είναι ξεκάθαρα πιο κοντά στην πραγματική εικόνα των σχολείων αλλά αν τυχόν εφαρμοζόταν θα χάνονταν χιλιάδες οργανικές θέσεις δασκάλων, οπότε αδύνατο να συμβεί λόγω αντιδράσεων.
Θεωρητικά αυτοί που λες είναι ήδη λειτουργικά υπεράριθμοι. Αν γίνουν κι οργανικά, θα πάνε να υπηρετήσουν μια χρονιά τη νέα τους οργανική και μετά θα παίρνουν αποσπάσεις εντός εκεί που υπηρετούν και τώρα ως λειτουργικά υπεράριθμοι. Επίσης τροποποιείς τον νόμο κι ορίζεις ότι όποια συνταξιοδότηση δεν αφήνει στην πραγματικότητα πίσω της οργανικό κενό, καταργείται. Το 1/5 να είναι αυτές, μιλάμε για 260 οργανικές κάθε χρόνο. Αναίμακτη μείωση. Σχεδόν, γιατί αυτές τις οργανικές τις θέλουν πολλοί, για να βγαίνουν λειτουργικά υπεράριθμοι σε πιο βολικές ομάδες σχολείων, αλλά και φυσικά για να καπαρώσουν τη θέση για το μέλλον.
« Τελευταία τροποποίηση: Αυγούστου 25, 2025, 09:29:41 am από trust no one »

Αποσυνδεδεμένος kapoioskapoukapote

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2921
  • Φύλο: Άντρας
  • Ζήτω η παιδεία (μας)!
    • Προφίλ
Απ: Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων
« Απάντηση #21 στις: Αυγούστου 25, 2025, 09:34:03 am »
Ευτυχώς που βγήκε ο Patreas να αποκαταστήσει λίγο την αλήθεια.
Πολλή λάσπη από πολλούς για τη βθμια που προσπαθούν χρόνια τώρα να δείξουν ότι η αθμια είναι αμόλυντη στα κενά της.
Όσοι έχουμε υπηρετήσει και στις δύο βαθμίδες είχαμε και έχουμε εικόνα αλλά ποιος θα τολμούσε να τα γράψει χωρίς να τον λοιδορήσουν.
Όλα καλά λοιπόν αδέλφια της αθμιας.
Και για να μην είμαι άδικος, εννοώ τον κραταιό κλάδο των δασκάλων άντε και λιγουλάκι των νηπιαγωγών. Οι "ειδικότητες" ήταν και είναι ο κομπάρσος της αθμιας.
Αγάπη μόνο. Καλημέρα.

Υ.Γ. Χωρίς διάθεση για αντιπαραθέσεις.
 
Οι άνθρωποι γεννιούνται αμόρφωτοι, όχι ηλίθιοι. Γίνονται ηλίθιοι με την εκπαίδευση.
Μπέρτραντ Ράσελ

Αποσυνδεδεμένος neossos

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 913
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων
« Απάντηση #22 στις: Αυγούστου 25, 2025, 09:38:35 am »
Το ότι κάποια δημοτικά σχολεία μπόρεσαν να λειτουργήσουν με περισσότερους δασκάλους από ότι προβλέπεται εμένα δεν μου λέει τίποτα. Μπορώ κάλλιστα να αντιπαραβάλλω τα ολιγομελή τμήματα των κατευθύνσεων στη δευτεροβάθμια με έναν και δύο μαθητές (που φυσικά επετράπησαν "κατόπιν ενεργειών" κάποιων, όπως έγραψες στο πρώτο μήνυμα του παρόντος θέματος, αλλά για εκείνα δεν δημιούργησες ξεχωριστό νήμα) και τα οποία είναι δημόσια ανεβασμένα στη διαύγεια. Ή τα φρεσκοφτιαγμένα Τμήματα Ένταξης στα νηπιαγωγεία που πριν καλά καλά στεγνώσει το μελάνι πάνω στο χαρτί του ΦΕΚ τους, βγαίνουν σε αναστολή λόγω έλλειψης μαθητών.

Αλήθεια, τόσο κακό είναι να λειτουργεί ένα δημοτικό σχολείο με 28 μαθητές ως 6/θέσιο; Για τα τμήματα στα μεγάλα σχολεία που λειτουργούν με 25 μαθητές (που μπορεί να ήταν στην αρχή και 29, αλλά να έδιωξαν τους 4), ενώ υπάρχουν πολλές περιπτώσεις μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, δεν έχεις να πεις τίποτα; Δεν έχεις σχολιάσει ΠΟΤΕ τους προβληματισμούς μου για τον "εξορθολογισμό". Μήπως τελικά είσαι κατά τι υπέρμαχος αυτού του "συμμαζέματος", ώστε να μπουν στη θέση τους αυτοί οι αμαρτωλοί ΠΕ70 που κατασπαταλούν τους πόρους του κράτους (το οποίο μάλλον έχει λεφτά μόνο για ΟΠΕΚΕΠΕ) με τις πλασματικές θέσεις τους;

Στα νηπιαγωγεία τώρα, μάλλον ξέχασες να βάλεις και τα 242 που βρίσκονται σε αναστολή (αφού λες πως οι πίνακές σου περιέχουν μόνο όσα λειτούργησαν το 2024-25). Άρα η διαφορά είναι τουλάχιστον 779 (537+242), αν υποθέσουμε πως όλα είναι μονοθέσια (και άντε να αφαιρέσουμε καμιά εικοσαριά που δεν δίνουν οργανικές, γιατί η αναστολή τους οφείλεται σε έλλειψη διδακτηρίου). Επομένως καλά έλεγα πως η διαφορά στο πρωινό πρόγραμμα προσεγγίζει τετραψήφιο αριθμό (εννοείται σε βάρος της οργανικότητας) και ΔΥΣΤΥΧΩΣ νομοτελειακά (για να χρησιμοποιήσω τα λεγόμενά σου) θα διευρυνθεί πολύ περισσότερο και σε αυτά τα επόμενα χρόνια. Άρα δεν νομίζω να έχεις πρόβλημα όσα προτείνεις για τα δημοτικά, να εφαρμοστούν και στα νηπιαγωγεία.

Όσο για το ολοήμερο, τι θα πει όποιος ξέρει μπορεί να βγάλει ασφαλές συμπέρασμα; Οι δάσκαλοι έχουν αποκλειστική ανάθεση τη μελέτη - προετοιμασία. Αν υπάρχει έστω και 1 ώρα έλλειμμα τότε οι διευθύνσεις πρέπει να κόψουν τον λαιμό τους και να διαθέσουν επιπλέον δάσκαλο. Και ας τρέχουν και σε 5 σχολεία οι ειδικότητες. Αν το έκαναν όλες οι διευθύνσεις αυτό, θα βλέπαμε μετά κατά πόσο οι οργανικές ολοημέρου υπερκαλύπτουν τις ανάγκες. Όταν δεν το κάνουν όλες οι διευθύνσεις, δεν φαίνεται και στο myschool, άρα δεν μπορεί να βγει κανένα ασφαλές συμπέρασμα.

Δεν έχω διάθεση περαιτέρω αντιπαράθεσης, νομίζω όμως πως όποιος έχει κάνει τον κόπο να διαβάσει όλα τα μηνύματα του νήματος, θα καταλάβει πως ο αγαπητός μας Patreas δεν είναι τόσο αμερόληπτος όσο νομίζαμε σε κάποια πράγματα. Το να βλέπω να στοχοποιούνται συγκεκριμένα δημοτικά σχολεία επειδή, άκουσον άκουσον, έχουν περισσότερους δασκάλους από όσους τους αναλογούν, δεν θα το περίμενα από κάποιον που έχει προσφέρει αυτά που έχει προσφέρει στην εκπαιδευτική κοινότητα. Αλλά μάλλον από τη θέση στην οποία υπηρετεί αγνοεί ότι οι μαθητές (και ειδικά οι μαθητές δημοτικού) δεν είναι μόνο αριθμοί και τα τελευταία του μηνύματα το αποδεικνύουν περίτρανα.

Αποσυνδεδεμένος trust no one

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5742
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ86 (ΠΕ19)
    • Προφίλ
Απ: Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων
« Απάντηση #23 στις: Αυγούστου 25, 2025, 09:50:31 am »
Το ότι κάποια δημοτικά σχολεία μπόρεσαν να λειτουργήσουν με περισσότερους δασκάλους από ότι προβλέπεται εμένα δεν μου λέει τίποτα. Μπορώ κάλλιστα να αντιπαραβάλλω τα ολιγομελή τμήματα των κατευθύνσεων στη δευτεροβάθμια με έναν και δύο μαθητές (που φυσικά επετράπησαν "κατόπιν ενεργειών" κάποιων, όπως έγραψες στο πρώτο μήνυμα του παρόντος θέματος, αλλά για εκείνα δεν δημιούργησες ξεχωριστό νήμα) και τα οποία είναι δημόσια ανεβασμένα στη διαύγεια. Ή τα φρεσκοφτιαγμένα Τμήματα Ένταξης στα νηπιαγωγεία που πριν καλά καλά στεγνώσει το μελάνι πάνω στο χαρτί του ΦΕΚ τους, βγαίνουν σε αναστολή λόγω έλλειψης μαθητών.

Αλήθεια, τόσο κακό είναι να λειτουργεί ένα δημοτικό σχολείο με 28 μαθητές ως 6/θέσιο; Για τα τμήματα στα μεγάλα σχολεία που λειτουργούν με 25 μαθητές (που μπορεί να ήταν στην αρχή και 29, αλλά να έδιωξαν τους 4), ενώ υπάρχουν πολλές περιπτώσεις μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, δεν έχεις να πεις τίποτα; Δεν έχεις σχολιάσει ΠΟΤΕ τους προβληματισμούς μου για τον "εξορθολογισμό". Μήπως τελικά είσαι κατά τι υπέρμαχος αυτού του "συμμαζέματος", ώστε να μπουν στη θέση τους αυτοί οι αμαρτωλοί ΠΕ70 που κατασπαταλούν τους πόρους του κράτους (το οποίο μάλλον έχει λεφτά μόνο για ΟΠΕΚΕΠΕ) με τις πλασματικές θέσεις τους;

Στα νηπιαγωγεία τώρα, μάλλον ξέχασες να βάλεις και τα 242 που βρίσκονται σε αναστολή (αφού λες πως οι πίνακές σου περιέχουν μόνο όσα λειτούργησαν το 2024-25). Άρα η διαφορά είναι τουλάχιστον 779 (537+242), αν υποθέσουμε πως όλα είναι μονοθέσια (και άντε να αφαιρέσουμε καμιά εικοσαριά που δεν δίνουν οργανικές, γιατί η αναστολή τους οφείλεται σε έλλειψη διδακτηρίου). Επομένως καλά έλεγα πως η διαφορά στο πρωινό πρόγραμμα προσεγγίζει τετραψήφιο αριθμό (εννοείται σε βάρος της οργανικότητας) και ΔΥΣΤΥΧΩΣ νομοτελειακά (για να χρησιμοποιήσω τα λεγόμενά σου) θα διευρυνθεί πολύ περισσότερο και σε αυτά τα επόμενα χρόνια. Άρα δεν νομίζω να έχεις πρόβλημα όσα προτείνεις για τα δημοτικά, να εφαρμοστούν και στα νηπιαγωγεία.

Όσο για το ολοήμερο, τι θα πει όποιος ξέρει μπορεί να βγάλει ασφαλές συμπέρασμα; Οι δάσκαλοι έχουν αποκλειστική ανάθεση τη μελέτη - προετοιμασία. Αν υπάρχει έστω και 1 ώρα έλλειμμα τότε οι διευθύνσεις πρέπει να κόψουν τον λαιμό τους και να διαθέσουν επιπλέον δάσκαλο. Και ας τρέχουν και σε 5 σχολεία οι ειδικότητες. Αν το έκαναν όλες οι διευθύνσεις αυτό, θα βλέπαμε μετά κατά πόσο οι οργανικές ολοημέρου υπερκαλύπτουν τις ανάγκες. Όταν δεν το κάνουν όλες οι διευθύνσεις, δεν φαίνεται και στο myschool, άρα δεν μπορεί να βγει κανένα ασφαλές συμπέρασμα.

Δεν έχω διάθεση περαιτέρω αντιπαράθεσης, νομίζω όμως πως όποιος έχει κάνει τον κόπο να διαβάσει όλα τα μηνύματα του νήματος, θα καταλάβει πως ο αγαπητός μας Patreas δεν είναι τόσο αμερόληπτος όσο νομίζαμε σε κάποια πράγματα. Το να βλέπω να στοχοποιούνται συγκεκριμένα δημοτικά σχολεία επειδή, άκουσον άκουσον, έχουν περισσότερους δασκάλους από όσους τους αναλογούν, δεν θα το περίμενα από κάποιον που έχει προσφέρει αυτά που έχει προσφέρει στην εκπαιδευτική κοινότητα. Αλλά μάλλον από τη θέση στην οποία υπηρετεί αγνοεί ότι οι μαθητές (και ειδικά οι μαθητές δημοτικού) δεν είναι μόνο αριθμοί και τα τελευταία του μηνύματα το αποδεικνύουν περίτρανα.
Συγγνώμη που στο λέω, αλλά αν αυτός που διαβάζει δεν είναι δάσκαλος (που κι εκεί παίζει), το ακριβώς αντίθετο έχει καταλάβει.

Ο Patreas όπως φαίνεται εκ των αναρτήσεων του:

1. Είναι κατά των διορισμών σε λειτουργικά κενά στη Δευτεροβάθμια.
2. Είναι κατά των "ψεύτικων" οργανικών στην πρωτοβάθμια, ειδικά όταν χρησιμοποιούνται ως επιχείρημα για διεκδίκηση διορισμών (εις βάρος άλλων, όταν ο συνολικός αριθμός διορισμών είναι δεδομένος).
3. Είναι κατά των εξόφθαλμων υπερβολών που κατά πάσα πιθανότητα δε γίνονται για παιδαγωγικούς λόγους. Δηλαδή είπε ότι προφανώς και δε συμφωνεί με αναστολή σχολείου επειδή έχει 4 μαθητές. Το είπε. Το έγραψε. Κι είμαι σίγουρος ότι στους 28 μαθητές, εννοεί ότι θα μπορούσε το σχολείο να είναι 4θεσιο ξέρω γω κι όχι 6θεσιο, ίσα ίσα για να δικαιολογεί 7 δασκάλους.

Από κει και πέρα, τα παραπάνω τα λέω κι εγώ κι άλλοι. Το θέμα είναι ότι ο Πατρέας δίνει συγκεκριμένα νούμερα, τα οποία είναι δύσκολο να αντικρούσει κάποιος. Καταβάλεις φιλότιμες προσπάθειες, αλλά δυστυχώς αναγκάζεσαι να υποπέσεις σε εκπτώσεις του τύπου "και πού είναι το κακό". Τέτοιου είδους επιχειρηματολογία μπορεί να εφαρμοστεί ΣΤΑ ΠΑΝΤΑ.

Αποσυνδεδεμένος insomniac

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 42
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων
« Απάντηση #24 στις: Αυγούστου 25, 2025, 09:59:02 am »
Η νομοθεσία της Α/θμιας ουσιαστικά ζητά από τις Διευθύνσεις να επικαιροποιούν συνεχώς τις ανάγκες τους με διαδικασίες πολύ χρονοβόρες, κουραστικές και δύσκολες γραφειοκρατικά. Ενδιάμεσα υπάρχουν οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών, συνδικαλιστών, τοπικής κοινωνίας, δήμων, πολιτικών κλπ. Οπότε οργανικές θέσεις και σχολεία ιδρύονται πολύ ευκολότερα από ότι καταργούνται. Επειδή κάποια ΦΕΚ ανάγονται και ένα αιώνα πίσω υπάρχουν Διευθύνσεις στις οποίες δεν έχουν καμία σχέση οι λειτουργικές ανάγκες με τις οργανικές θέσεις. Μία ριζική λύση θα ήταν ο επαναπροσδιορισμός των οργανικών θέσεων όλων των σχολικών μονάδων σε όλες τις ειδικότητες σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα. Ακόμη καλύτερος θα ήταν ένας τρόπος υπολογισμού οργανικών αντίστοιχος της Β/θμιας που είναι δυναμικός από χρονιά σε χρονιά και δεν απαιτεί τόση γραφειοκρατία.

Αποσυνδεδεμένος neossos

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 913
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων
« Απάντηση #25 στις: Αυγούστου 25, 2025, 10:30:19 am »
Συνάδελφοι, αν διάβασατε όλο το νήμα από την αρχή, θα έπρεπε να έχετε καταλάβει κάποια πράγματα.

Αρχικά, το νήμα δημιουργήθηκε για να στηλιτευτεί το φαινόμενο του να υπάρχουν σχολεία που δεν κατασκευάστηκαν ποτέ και αποδίδουν οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών. Οκ μέχρι εδώ. Διαβάζοντας όμως κάποιος την πρώτη ανάρτηση του Patreas θα καταλάβαινε (βλέποντας και τις αποφάσεις των ΠΔΕ για την αναστολή λειτουργίας σχολείων που κάθε χρόνο αυτές τις μέρες βγαίνουν στη δημοσιότητα) πως σε όλη την Ελλάδα συμβαίνουν αυτά που συμβαίνουν στη Κεντρική Μακεδονία. Που δεν συμβαίνουν καν σε όλες τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας της Περιφέρειας αυτής αλλά σε μόνο μία (Ανατολική Θεσσαλονίκη). Και που ακόμα και εκεί, μόνο τα μισά από τα σχολεία της απόφασης Κόπτση έχουν οργανικά τοποθετημένους εκπαιδευτικούς (και άντε να υπάρχουν μερικές ακόμα μετρημένες περιπτώσεις στην υπόλοιπη χώρα). Για να γίνουν όλα αυτά φανερά χρειάστηκε η δική μου παρέμβαση. Αν δεν έμπαινα στον κόπο να αντιπαρατεθώ, η εντύπωση που σχημάτιζε όποιος διάβαζε απλά την ανάρτηση του Patreas θα ήταν ότι "Αχ αυτοί οι δάσκαλοι έχουν παντού οργανικές - φαντάσματα, ενώ εμάς τους δευτεροβάθμιους για λίγους παραπάνω διορισμούς μας λοιδορούν".

Προσπάθησα οπότε να αποκαταστήσω την αλήθεια και πιστεύω πως όποιος έχει μάτια, βλέπει. Μπορώ να το συνεχίσω και άλλο, δίνοντας στην φόρα πολλά στοιχεία για την αναλογία "πλασματικών" θέσεων και πραγματικών αναγκών στη δευτεροβάθμια μετά τους περσινούς διορισμους (γιατί πολύ αμφιβάλλω πως οι ΠΕ70 έχουν περισσότερες πλασματικές θέσεις από τους ΠΕ03 π.χ., μετά τους περσινούς διορισμούς), αλλά δεν θα το κάνω γιατί δεν με ενδιαφέρει απλά το να εκθέσω τους συναδέλφους μου για να έχω να λέω πως εγώ είπα την τελική κουβέντα (όπως προσπαθεί να κάνει ο Patreas). Επειδή είμαι δάσκαλος της πράξης και όχι κλεισμένος σε ένα γραφείο παίζοντας με το myschool, ξέρω πολύ καλά τι συμβαίνει μέσα στις τάξεις και δεν βλέπω τους μαθητές σαν στεγνούς αριθμούς όπως κάνει το υπουργείο (και δυστυχώς μαζί του ακολουθεί και ο αγαπητός μας Patreas).

Και μην μου πείτε πως δεν ήθελε να πει αυτά που είπε. Όταν βγαίνεις και λες α να, δείτε μερικά φουσκωμένα σχολεία, τότε δεν προσβάλλεις τους μαθητές τους που μπόρεσαν (ναι, έστω κατόπιν πολιτικών πιέσεων) να έχουν δασκάλους ακόμα και με την αναλογία του 5 προς 1; Αν δηλαδή καθόμουν εγώ (που δεν είμαι ο Patreas) και άνοιγα ένα θέμα για τις φετινές αποφάσεις ολιγομελών τμημάτων στη δευτεροβάθμια με 1 και 2 μαθητές και κάρφωνα ένα ένα τα σχολεία, υπονοώντας πράγματα για τη δευτεροβάθμια, δεν θα έτρωγα το κράξιμο της αρκούδας; Αν ναι ξέχασα όμως, ο Patreas είναι ο Patreas και έχει το αλάθητο σε ότι και αν πει...

Αποσυνδεδεμένος trust no one

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5742
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ86 (ΠΕ19)
    • Προφίλ
Απ: Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων
« Απάντηση #26 στις: Αυγούστου 25, 2025, 10:40:09 am »
Συνάδελφοι, αν διάβασατε όλο το νήμα από την αρχή, θα έπρεπε να έχετε καταλάβει κάποια πράγματα.

Αρχικά, το νήμα δημιουργήθηκε για να στηλιτευτεί το φαινόμενο του να υπάρχουν σχολεία που δεν κατασκευάστηκαν ποτέ και αποδίδουν οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών. Οκ μέχρι εδώ. Διαβάζοντας όμως κάποιος την πρώτη ανάρτηση του Patreas θα καταλάβαινε (βλέποντας και τις αποφάσεις των ΠΔΕ για την αναστολή λειτουργίας σχολείων που κάθε χρόνο αυτές τις μέρες βγαίνουν στη δημοσιότητα) πως σε όλη την Ελλάδα συμβαίνουν αυτά που συμβαίνουν στη Κεντρική Μακεδονία. Που δεν συμβαίνουν καν σε όλες τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας της Περιφέρειας αυτής αλλά σε μόνο μία (Ανατολική Θεσσαλονίκη). Και που ακόμα και εκεί, μόνο τα μισά από τα σχολεία της απόφασης Κόπτση έχουν οργανικά τοποθετημένους εκπαιδευτικούς (και άντε να υπάρχουν μερικές ακόμα μετρημένες περιπτώσεις στην υπόλοιπη χώρα). Για να γίνουν όλα αυτά φανερά χρειάστηκε η δική μου παρέμβαση. Αν δεν έμπαινα στον κόπο να αντιπαρατεθώ, η εντύπωση που σχημάτιζε όποιος διάβαζε απλά την ανάρτηση του Patreas θα ήταν ότι "Αχ αυτοί οι δάσκαλοι έχουν παντού οργανικές - φαντάσματα, ενώ εμάς τους δευτεροβάθμιους για λίγους παραπάνω διορισμούς μας λοιδορούν".

Προσπάθησα οπότε να αποκαταστήσω την αλήθεια και πιστεύω πως όποιος έχει μάτια, βλέπει. Μπορώ να το συνεχίσω και άλλο, δίνοντας στην φόρα πολλά στοιχεία για την αναλογία "πλασματικών" θέσεων και πραγματικών αναγκών στη δευτεροβάθμια μετά τους περσινούς διορισμους (γιατί πολύ αμφιβάλλω πως οι ΠΕ70 έχουν περισσότερες πλασματικές θέσεις από τους ΠΕ03 π.χ., μετά τους περσινούς διορισμούς), αλλά δεν θα το κάνω γιατί δεν με ενδιαφέρει απλά το να εκθέσω τους συναδέλφους μου για να έχω να λέω πως εγώ είπα την τελική κουβέντα (όπως προσπαθεί να κάνει ο Patreas). Επειδή είμαι δάσκαλος της πράξης και όχι κλεισμένος σε ένα γραφείο παίζοντας με το myschool, ξέρω πολύ καλά τι συμβαίνει μέσα στις τάξεις και δεν βλέπω τους μαθητές σαν στεγνούς αριθμούς όπως κάνει το υπουργείο (και δυστυχώς μαζί του ακολουθεί και ο αγαπητός μας Patreas).

Και μην μου πείτε πως δεν ήθελε να πει αυτά που είπε. Όταν βγαίνεις και λες α να, δείτε μερικά φουσκωμένα σχολεία, τότε δεν προσβάλλεις τους μαθητές τους που μπόρεσαν (ναι, έστω κατόπιν πολιτικών πιέσεων) να έχουν δασκάλους ακόμα και με την αναλογία του 5 προς 1; Αν δηλαδή καθόμουν εγώ (που δεν είμαι ο Patreas) και άνοιγα ένα θέμα για τις φετινές αποφάσεις ολιγομελών τμημάτων στη δευτεροβάθμια με 1 και 2 μαθητές και κάρφωνα ένα ένα τα σχολεία, υπονοώντας πράγματα για τη δευτεροβάθμια, δεν θα έτρωγα το κράξιμο της αρκούδας; Αν ναι ξέχασα όμως, ο Patreas είναι ο Patreas και έχει το αλάθητο σε ότι και αν πει...
Η διαφορά είναι ότι φαίνεται να πιστεύεις ότι το ότι γίνεται και στη Δευτεροβάθμια, δικαιολογεί την Πρωτοβάθμια. Εσύ το λες, γιατί θες να συνεχίσει να γίνεται και στην Πρωτοβάθμια, οπότε όλο αυτό που γίνεται στη Δευτεροβάθμια, δίνει το κατάλληλο άλλοθι. Αντίθετα, εμείς δε θα θέλαμε να γίνεται πουθενά. Θα θέλαμε να γίνει μια και καλή εξορθολογισμός παντού, με μείωση αριθμού μαθητών, μείωση ωραρίου εκπαιδευτικών, κόψιμο των αποσπάσεων εκτός τάξης και πραγματοποίηση είτε μετατάξεων, είτε διορισμών στις θέσεις που τώρα γίνονται αποσπάσεις, εξίσωση δικαιωμάτων αναπληρωτών-μονίμων κι άλλα που δε μου έρχονται τώρα. Αφού γίνουν όλα αυτά, να βγει η σούμα για την κάθε ειδικότητα και να καταργηθεί ό,τι πρέπει να καταργηθεί, να ιδρυθεί ό,τι πρέπει να ιδρυθεί  και να καλυφθούν όλα τα κενά με διορισμούς. Λογική τύπου ΟΠΕΚΕΠΕ "και επί ΠΑΣΟΚ τα ίδια γινόντουσαν", εμένα δε με εκφράζει. Η μία βαθμίδα χρησιμοποιεί την άλλη ως δικαιολογία και διαιωνίζεται όλο αυτό το πράγμα, μόνο και μόνο για να τρουπώσουν κάποιοι με διορισμό, να πάρουν κάποιοι με λίγα μόρια μετάθεση και να κάνουν κάποιοι πολιτικοί το κομμάτι τους.

Αποσυνδεδεμένος math02063

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 124
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων
« Απάντηση #27 στις: Αυγούστου 25, 2025, 10:57:22 am »
Δεν χρειάζεται neossos να υποστηρίζουμε τον κλάδο μας φανατικά σαν να είναι Ολυμπιακός-Παναθηναικός και να δικαιολογούμε τις ρεμούλες που γίνονται. Λες και μας ανήκει ο κλάδος.
Τα λέγαμε πέρσυ ότι ο διορισμός σε λειτουργικά κενά στη Βθμια θα προκαλέσει θέματα και τα προκάλεσε. Πρέπει να κάνουμε το άσπρο μαύρο; Εμείς οι Ολυμπιακοί λέγαμε ότι στη Ριζούπολη δεν έγινε τίποτα.

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 33110
  • Τελευταία: Mimao
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1193281
  • Σύνολο θεμάτων: 19561
  • Σε σύνδεση σήμερα: 457
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 8
Επισκέπτες: 347
Σύνολο: 355

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.079 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.