0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Παρακολουθώ με πολύ ενδιαφέρον τις αναρτήσεις σας εδώ και ώρα. Για το σχολείο της Ψερίμου εγινε πολυς ντόρος φέτος μιας και ενω οι γονείς ηθελαν να φοιτήσουν τα παιδιά εκεί ήταν αμφίβολο λογω της γραφειοκρατίας αν θα προλάβουν και αναγκάστηκαν να γράψουν τ παιδι σε σχολείο της Καλύμνου μη γνωρίζοντας ως το τελος της χρονιάς τι μέλλει γενέσθαι . Βέβαια εδώ μιλάμε για ακριτικες περιοχές και οχι σχολεία μεσα στην πόλη.
Οι απορρίψεις τέτοιων προτάσεων δεν γίνονται για παιδαγωγικούς/υπηρεσιακούς λόγους. Υπάρχουν πολιτικές παρεμβάσεις. Επίτρεψε μου να το ξέρω καλύτερα αυτό.
Οι 7/8 ΠΕ70 στο ΔΣ Ξυλόπολης γι' αυτό το επέλεξαν. Μην σου πω 8/8, αλλά έπρεπε να μείνει και κάποιος. Το φαινόμενο είναι συχνότατο. Απορώ που εκπλήσσεσαι. Πρώτη φορά το ακούς; Μου θυμίζεις τον Φασφαλή που είπε ότι "για πρώτη φορά συμβαίνει η μια Διεύθυνση Εκπαίδευσης να αντιμετωπίζει το ίδιο ζήτημα με διαφορετικό τρόπο από την άλλη" και έφαγε το κράξιμο της αρκούδας. Είμαι σίγουρος ότι είσαι πολύ πιο έξυπνος από το Φασφαλή (βασικά είναι δύσκολο να είσαι λιγότερο έξυπνος).
Κατά την άποψή μου, κακώς έγιναν με τον τρόπο που έγιναν και είχα αναφερθεί σε αυτό αναλυτικά πέρυσι. Να ξέρεις, όμως, ότι ο πρώτος κλάδος στον οποίο είχαν γίνει διορισμοί και σε λειτουργικά κενά ήταν οι ΠΕ70. Διότι, πώς εξηγείται ότι με 4.000+ ΠΕ70 μακροχρόνια απόντες το 2023-2024 προσλήφθηκαν 3Κ κάτι Αναπληρωτές ΠΕ70 στη Γενική; Και μη μου πεις ότι η χρονιά 2023-2024 έκλεισε με 1.000+ κενά ΠΕ70 στη Γενική.
Γιατί ο Ακροπόταμος και η Ξυλόπολη, μέσα στη Θεσσαλονίκη είναι; Άντε ο Ακροπόταμος απέχει 5 λεπτά από το κοντινότερο 6/θέσιο δημοτικό σχολείο (και ο δρόμος είναι εντάξει). Όχι ότι αυτό δικαιολογεί την ταλαιπωρία που υφίστανται τα παιδιά και οι οικογένειεςς τους τόσα χρόνια (υπάρχουν είπαμε παιδιά που διαμένουν εκεί), αλλά ας πούμε πως θεωρήθηκε καλύτερη παιδαγωγικά η λύση αυτή (εδώ υπάρχουν πολλές ενστάσεις, αλλά ας μην το αναλύσουμε περαιτέρω). Η Ξυλόπολη από την άλλη απέχει μισή ώρα από το κοντινότερο δημοτικό σχολείο (με ημιορεινό οδικό δίκτυο, γεμάτο στροφές). Πώς τους πέρασε καν από το μυαλό να βγάλουν το σχολείο σε αναστολή με 4 παιδιά; Ακόμα και με έναν μαθητή θα έπρεπε να λειτουργεί κανονικά.
Αν ήταν όμως έτσι, θα ικανοποιούσαν και όλες τις προτάσεις προαγωγών της ΔΠΕ Χαλκιδικής (ικανοποίησαν μόνο μία). Εν πάση περιπτώσει γνωρίζω πως σε κάποιες περιπτώσεις υπάρχουν πολιτικές παρεμβάσεις, δεν νομίζω όμως πως αυτές οι παρεμβάσεις φτάνουν στο σημείο να δημιουργούνται σχολεία - φαντάσματα με το έτσι θέλω (πόσο μάλλον από το 2013 και έπειτα που έχει αλλάξει η διατύπωση των ΦΕΚ και δεν γίνεται να δοθούν οργανικές σε αυτά). Αν ήθελαν επιπλέον οργανικές θα έκαναν απλά προαγωγές, όπως έγινε στη Θεσσαλία.
Αν ανατρέξουμε στο αρχείο του φετινού ονομαστικού χαρακτηρισμού υπεράριθμων της Β' Θεσσαλονίκης, θα δούμε πως από τους 8 εκπαιδευτικούς με οργανική στο ΔΣ Ξυλόπολης, οι 2 θα απουσιάσουν (λογικά λόγω άδειας, οπότε δεν κρίνονται υπεράριθμοι) και από τους υπόλοιπους 6 που απομένουν, μόνο οι 3 έκαναν θετική δήλωση υπεραριθμίας (το σχολείο θα ανοίξει τελικά, οπότε δεν βγήκαν όλοι αυτόματα υπεράριθμοι). Το ότι οι 3 από τους 6 ζήτησαν να παραμείνουν στο ΔΣ Ξυλόπολης νομίζω πως από μόνο του καταρρίπτει το επιχείρημά σου. Επίσης από τους 8 οργανικά ανήκοντες, οι 4 τοποθετήθηκαν το 2025, οι 2 το 2024 και από ένας το 2022 και το 2021 (που τότε το σχολείο πρέπει να ήταν τουλάχιστον 4/θέσιο), γεγονός που φαίνεται να συνάδει με τα λεγόμενά μου ότι "πολύ αμφιβάλλω αν είναι τόσο συχνό φαινόμενο στους ΠΕ70 η πολυετής κατάληψη τέτοιων οργανικών".
Αυτό το έχω παραδεχτεί και εγώ, δεν αποτελεί μυστικό. Όταν βέβαια λέμε πρώτη φορά εννοούμε μετά την επανεκκίνηση των διορισμών το 2020. Διότι πριν το 2010 ο διορισμός σε λειτουργικά κενά ήταν κανόνας στη δευτεροβάθμια, οπότε αδιαμφισβήτητα εκείνη ήταν ο πρώτος διδάξας.
Εγώ δεν αρνήθηκα το γεγονός πως, λόγω της διαφοράς οργανικότητας - λειτουργικότητας, οι μόνιμοι ΠΕ70 καλύπτουν και λειτουργικά κενά. Αυτό γίνεται φανερό μόνο και μόνο κοιτάζοντας τις υπηρεσιακές μεταβολές ανά ΠΥΣΠΕ κάθε χρόνο. Αυτό όμως είναι αναγκαίο κακό διότι, όπως έχω επιχειρηματολογήσει και στο παρελθόν σε αντίστοιχες συζητήσεις στο forum, αν οι οργανικές ταυτίζονταν επακριβώς με τα τμήματα, τότε κάθε άδεια θα απαιτούσε και πρόσληψη αναπληρωτή. Επειδή οι ΠΕ70 είναι ένας κλάδος 40.000 εκπαιδευτικών και επειδή το 10% όλων αυτών θα απουσιάζει κάθε χρόνο, αν υπήρχε πλήρης σύγκλιση οργανικών και απαιτούμενου προσωπικού, θα χρειαζόμασταν τουλάχιστον 4.000 αναπληρωτές ΠΕ70 Γενικής κάθε χρόνο (οπότε θα πήγαινε περίπατο η προσπάθεια για μείωση των αναπληρωτών). Εφόσον ο τρόπος λειτουργίας της πρωτοβάθμιας δίνει τη δυνατότητα, παρά τη μείωση των τμημάτων, να διατηρείται ένα μέρος των οργανικών θέσεων σταθερό, γιατί να μην αξιοποιηθεί αυτή η δυνατότητα ούτως ώστε κάποιες πάγιες λειτουργικές ανάγκες (καθώς είναι βέβαιο πως ένα ποσοστό του μόνιμου προσωπικού θα βρίσκεται εκτός τάξης κάθε χρόνο) να καλύπτονται από μόνιμους και όχι από δεκάμηνους συμβασιούχους;
Επίσης, επειδή τα στοιχεία που δίνεις μπορούν εύκολα να δημιουργήσουν εντυπώσεις σε κόσμο που δεν έχει εικόνα για τα πράγματα, γιατί δεν παραθέτεις και τα αντίστοιχα στοιχεία για τους νηπιαγωγούς; Οι οποίοι, αν τα υπολογίζω σωστά, επίσης έφτασαν φέτος στο να έχουν διαφορά οργανικότητας και λειτουργικότητας που να προσεγγίζει τετραψήφιο αριθμό (εννοείται σε βάρος της οργανικότητας).
Βέβαια εκεί υπάρχει η καραμέλα του ολοημέρου. Δεν πάει να εγγράφονται μαθητές που δεν έχουν πατήσει ούτε μια μέρα στο ολοήμερο, αν στο myschool είναι ενεργοί όλα καλά, δικαιολογείται το τμήμα.
Αλήθεια, υπάρχει τόσο ενδελεχής αποτύπωση στο myschool των ολοήμερων τμημάτων στα δημοτικά, ούτως ώστε να μπορεί να ισχυριστεί κάποιος πως "οι 6.500 οργανικές θέσεις ΠΕ70 - Ολοημέρου υπερκαλύπτουν τις ανάγκες του Ολοήμερου Προγράμματος"; Και το λέω επειδή στο ολοήμερο δεν εργάζονται μόνο δάσκαλοι αλλά και ειδικότητες, οπότε δεν γίνεται με βάση τον αριθμό των τμημάτων να καταλάβει κάποιος πόσοι ΠΕ70 χρειάζονται. Πόσο μάλλον όταν οι διευθύνσεις εφαρμόζουν πολύ διαφορετικές πρακτικές μεταξύ τους στις αναθέσεις ωρών στο ολοήμερο, με αποτέλεσμα αλλού οι οργανικές ολοημέρου να είναι πολύ περισσότερες από τις ανάγκες, ενώ αλλού πολύ λιγότερες. Γι' αυτό, κατά τη γνώμη μου, κοιτάζοντας απλώς τη σχέση οργανικότητας - λειτουργικότητας (που αφορά μόνο το πρωινό πρόγραμμα), δεν μπορεί να βγει κάποιο ασφαλές συμπέρασμα. Και το λέω αυτό γνωρίζοντας πως τα νούμερα άλλαξαν πολύ τα 2 τελευταία χρόνια με την εφαρμογή του λεγόμενου "εξορθολογισμού" και πως μέχρι το σχολικό έτος 2022-23 η σχέση αυτή ήταν πολύ καλύτερη (και αν φτάσουμε κοντά στο 2020 στοιχηματίζω πως θα δούμε και μεγαλύτερη λειτουργικότητα σε σχέση με την οργανικότητα).
Και για να το κλείσουμε, νομίζω πως καλό θα ήταν ως εκπαιδευτικοί να μην βλέπουμε τους μαθητές μόνο σαν νούμερα. Γιατί προκειμένου να προκύψουν οι αριθμοί που παραθέτεις απαιτήθηκε μια τεράστια επιχείρηση μεταφοράς μαθητών από σχολείο σε σχολείο και υποβάθμισης μικρών σχολείων της επαρχίας, μόνο και μόνο για να έχουν να λένε πως έκαναν μερικούς παραπάνω διορισμούς. Θα ήταν άραγε ίδια τα νούμερα αν δεν υπήρχε το τέχνασμα της μεταφοράς των μαθητών σε όμορα σχολεία όταν αυτοί είναι πάνω από 25; Θα ήταν ίδια αν δεν υποβιβάζονταν 6/θέσια σχολεία απομακρυσμένων περιοχών με 60, 70, ακόμα και 80 μαθητές; Θα ήταν ίδια αν όλα τα ολοήμερα είχαν τον δάσκαλό τους και δεν γινόταν παρέλαση ειδικοτήτων που απλά θέλουν να συμπληρώσουν το υπόλοιπο του ωραρίου τους;
Μήπως τελικά ο αλγόριθμος της Βθμιας είναι πιο λειτουργικός; Ίσως να παίρνει βελτιώσεις αλλά τέτοια τερατουργήματα δεν παράγει.
Είναι ξεκάθαρα πιο κοντά στην πραγματική εικόνα των σχολείων αλλά αν τυχόν εφαρμοζόταν θα χάνονταν χιλιάδες οργανικές θέσεις δασκάλων, οπότε αδύνατο να συμβεί λόγω αντιδράσεων.
Το ότι κάποια δημοτικά σχολεία μπόρεσαν να λειτουργήσουν με περισσότερους δασκάλους από ότι προβλέπεται εμένα δεν μου λέει τίποτα. Μπορώ κάλλιστα να αντιπαραβάλλω τα ολιγομελή τμήματα των κατευθύνσεων στη δευτεροβάθμια με έναν και δύο μαθητές (που φυσικά επετράπησαν "κατόπιν ενεργειών" κάποιων, όπως έγραψες στο πρώτο μήνυμα του παρόντος θέματος, αλλά για εκείνα δεν δημιούργησες ξεχωριστό νήμα) και τα οποία είναι δημόσια ανεβασμένα στη διαύγεια. Ή τα φρεσκοφτιαγμένα Τμήματα Ένταξης στα νηπιαγωγεία που πριν καλά καλά στεγνώσει το μελάνι πάνω στο χαρτί του ΦΕΚ τους, βγαίνουν σε αναστολή λόγω έλλειψης μαθητών. Αλήθεια, τόσο κακό είναι να λειτουργεί ένα δημοτικό σχολείο με 28 μαθητές ως 6/θέσιο; Για τα τμήματα στα μεγάλα σχολεία που λειτουργούν με 25 μαθητές (που μπορεί να ήταν στην αρχή και 29, αλλά να έδιωξαν τους 4), ενώ υπάρχουν πολλές περιπτώσεις μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, δεν έχεις να πεις τίποτα; Δεν έχεις σχολιάσει ΠΟΤΕ τους προβληματισμούς μου για τον "εξορθολογισμό". Μήπως τελικά είσαι κατά τι υπέρμαχος αυτού του "συμμαζέματος", ώστε να μπουν στη θέση τους αυτοί οι αμαρτωλοί ΠΕ70 που κατασπαταλούν τους πόρους του κράτους (το οποίο μάλλον έχει λεφτά μόνο για ΟΠΕΚΕΠΕ) με τις πλασματικές θέσεις τους;Στα νηπιαγωγεία τώρα, μάλλον ξέχασες να βάλεις και τα 242 που βρίσκονται σε αναστολή (αφού λες πως οι πίνακές σου περιέχουν μόνο όσα λειτούργησαν το 2024-25). Άρα η διαφορά είναι τουλάχιστον 779 (537+242), αν υποθέσουμε πως όλα είναι μονοθέσια (και άντε να αφαιρέσουμε καμιά εικοσαριά που δεν δίνουν οργανικές, γιατί η αναστολή τους οφείλεται σε έλλειψη διδακτηρίου). Επομένως καλά έλεγα πως η διαφορά στο πρωινό πρόγραμμα προσεγγίζει τετραψήφιο αριθμό (εννοείται σε βάρος της οργανικότητας) και ΔΥΣΤΥΧΩΣ νομοτελειακά (για να χρησιμοποιήσω τα λεγόμενά σου) θα διευρυνθεί πολύ περισσότερο και σε αυτά τα επόμενα χρόνια. Άρα δεν νομίζω να έχεις πρόβλημα όσα προτείνεις για τα δημοτικά, να εφαρμοστούν και στα νηπιαγωγεία.Όσο για το ολοήμερο, τι θα πει όποιος ξέρει μπορεί να βγάλει ασφαλές συμπέρασμα; Οι δάσκαλοι έχουν αποκλειστική ανάθεση τη μελέτη - προετοιμασία. Αν υπάρχει έστω και 1 ώρα έλλειμμα τότε οι διευθύνσεις πρέπει να κόψουν τον λαιμό τους και να διαθέσουν επιπλέον δάσκαλο. Και ας τρέχουν και σε 5 σχολεία οι ειδικότητες. Αν το έκαναν όλες οι διευθύνσεις αυτό, θα βλέπαμε μετά κατά πόσο οι οργανικές ολοημέρου υπερκαλύπτουν τις ανάγκες. Όταν δεν το κάνουν όλες οι διευθύνσεις, δεν φαίνεται και στο myschool, άρα δεν μπορεί να βγει κανένα ασφαλές συμπέρασμα.Δεν έχω διάθεση περαιτέρω αντιπαράθεσης, νομίζω όμως πως όποιος έχει κάνει τον κόπο να διαβάσει όλα τα μηνύματα του νήματος, θα καταλάβει πως ο αγαπητός μας Patreas δεν είναι τόσο αμερόληπτος όσο νομίζαμε σε κάποια πράγματα. Το να βλέπω να στοχοποιούνται συγκεκριμένα δημοτικά σχολεία επειδή, άκουσον άκουσον, έχουν περισσότερους δασκάλους από όσους τους αναλογούν, δεν θα το περίμενα από κάποιον που έχει προσφέρει αυτά που έχει προσφέρει στην εκπαιδευτική κοινότητα. Αλλά μάλλον από τη θέση στην οποία υπηρετεί αγνοεί ότι οι μαθητές (και ειδικά οι μαθητές δημοτικού) δεν είναι μόνο αριθμοί και τα τελευταία του μηνύματα το αποδεικνύουν περίτρανα.
Συνάδελφοι, αν διάβασατε όλο το νήμα από την αρχή, θα έπρεπε να έχετε καταλάβει κάποια πράγματα. Αρχικά, το νήμα δημιουργήθηκε για να στηλιτευτεί το φαινόμενο του να υπάρχουν σχολεία που δεν κατασκευάστηκαν ποτέ και αποδίδουν οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών. Οκ μέχρι εδώ. Διαβάζοντας όμως κάποιος την πρώτη ανάρτηση του Patreas θα καταλάβαινε (βλέποντας και τις αποφάσεις των ΠΔΕ για την αναστολή λειτουργίας σχολείων που κάθε χρόνο αυτές τις μέρες βγαίνουν στη δημοσιότητα) πως σε όλη την Ελλάδα συμβαίνουν αυτά που συμβαίνουν στη Κεντρική Μακεδονία. Που δεν συμβαίνουν καν σε όλες τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας της Περιφέρειας αυτής αλλά σε μόνο μία (Ανατολική Θεσσαλονίκη). Και που ακόμα και εκεί, μόνο τα μισά από τα σχολεία της απόφασης Κόπτση έχουν οργανικά τοποθετημένους εκπαιδευτικούς (και άντε να υπάρχουν μερικές ακόμα μετρημένες περιπτώσεις στην υπόλοιπη χώρα). Για να γίνουν όλα αυτά φανερά χρειάστηκε η δική μου παρέμβαση. Αν δεν έμπαινα στον κόπο να αντιπαρατεθώ, η εντύπωση που σχημάτιζε όποιος διάβαζε απλά την ανάρτηση του Patreas θα ήταν ότι "Αχ αυτοί οι δάσκαλοι έχουν παντού οργανικές - φαντάσματα, ενώ εμάς τους δευτεροβάθμιους για λίγους παραπάνω διορισμούς μας λοιδορούν".Προσπάθησα οπότε να αποκαταστήσω την αλήθεια και πιστεύω πως όποιος έχει μάτια, βλέπει. Μπορώ να το συνεχίσω και άλλο, δίνοντας στην φόρα πολλά στοιχεία για την αναλογία "πλασματικών" θέσεων και πραγματικών αναγκών στη δευτεροβάθμια μετά τους περσινούς διορισμους (γιατί πολύ αμφιβάλλω πως οι ΠΕ70 έχουν περισσότερες πλασματικές θέσεις από τους ΠΕ03 π.χ., μετά τους περσινούς διορισμούς), αλλά δεν θα το κάνω γιατί δεν με ενδιαφέρει απλά το να εκθέσω τους συναδέλφους μου για να έχω να λέω πως εγώ είπα την τελική κουβέντα (όπως προσπαθεί να κάνει ο Patreas). Επειδή είμαι δάσκαλος της πράξης και όχι κλεισμένος σε ένα γραφείο παίζοντας με το myschool, ξέρω πολύ καλά τι συμβαίνει μέσα στις τάξεις και δεν βλέπω τους μαθητές σαν στεγνούς αριθμούς όπως κάνει το υπουργείο (και δυστυχώς μαζί του ακολουθεί και ο αγαπητός μας Patreas). Και μην μου πείτε πως δεν ήθελε να πει αυτά που είπε. Όταν βγαίνεις και λες α να, δείτε μερικά φουσκωμένα σχολεία, τότε δεν προσβάλλεις τους μαθητές τους που μπόρεσαν (ναι, έστω κατόπιν πολιτικών πιέσεων) να έχουν δασκάλους ακόμα και με την αναλογία του 5 προς 1; Αν δηλαδή καθόμουν εγώ (που δεν είμαι ο Patreas) και άνοιγα ένα θέμα για τις φετινές αποφάσεις ολιγομελών τμημάτων στη δευτεροβάθμια με 1 και 2 μαθητές και κάρφωνα ένα ένα τα σχολεία, υπονοώντας πράγματα για τη δευτεροβάθμια, δεν θα έτρωγα το κράξιμο της αρκούδας; Αν ναι ξέχασα όμως, ο Patreas είναι ο Patreas και έχει το αλάθητο σε ότι και αν πει...