*

Αποστολέας Θέμα: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης  (Αναγνώστηκε 410667 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1358 στις: Ιούνιος 10, 2019, 03:52:18 μμ »
Στις οδηγίες των βαθμολογικών κέντρων από την επιτροπή εξετάσεων αναφέρεται ως σωστο το "ούτοι".Όσοι γράψουν το αυτοί αντί 2 μορίων παίρνουν 1.Ως απόδοση του υποθετικού αναφέρεται το "ουκ αν παιδεύσειε" ...

Κούνια που τους κούναγε! Δηλαδή αγνοούν παντελώς τη δεύτερη κύρια πρόταση, η οποία ξεκινάει με το δικό της υποκείμενο και μετά ευλόγως παραλείπει το ήδη προηγηθέν ρήμα: γνῶμαι δὲ (ἂν παιδεύσαιεν/-σειαν).

Ρε παλικάρια, για καθίστε καλά...
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 17:25:16 »

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος steven_seagal

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 978
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1360 στις: Ιούνιος 10, 2019, 03:58:36 μμ »
Κούνια που τους κούναγε! Δηλαδή αγνοούν παντελώς τη δεύτερη κύρια πρόταση, η οποία ξεκινάει με το δικό της υποκείμενο και μετά ευλόγως παραλείπει το ήδη προηγηθέν ρήμα: γνῶμαι δὲ (ἂν παιδεύσαιεν/-σειαν).

Ρε παλικάρια, για καθίστε καλά...

πως κατέληξαν σε αυτή τη λύση  με το ούτοι και το αυτοί  ; ή είναι σωστό το ένα ή το άλλο..ολίγον έγκυος δεν υπάρχει..

Αποσυνδεδεμένος stam

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 111
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1361 στις: Ιούνιος 10, 2019, 04:16:30 μμ »
Και η μετάφραση που δίνουν (ΟΕΦΕ) είναι (να το πω ευγενικά) προβληματική

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 17:25:16 »

Αποσυνδεδεμένος stam

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 111
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1362 στις: Ιούνιος 10, 2019, 04:23:09 μμ »
Sali, δε φαίνεται να είναι απαραίτητο να εννοηθεί άλλη υποθετική πρόταση στο "ὀνόματα μὲν γὰρ οὐκ ἂν παιδεύσειε", νομίζω πως δεν προσφέρει τίποτα στο κείμενο, αν την εννοήσουμε (βλ. και Smyth, παρ.1825)

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1363 στις: Ιούνιος 10, 2019, 04:40:53 μμ »
Sali, δε φαίνεται να είναι απαραίτητο να εννοηθεί άλλη υποθετική πρόταση στο "ὀνόματα μὲν γὰρ οὐκ ἂν παιδεύσειε", νομίζω πως δεν προσφέρει τίποτα στο κείμενο, αν την εννοήσουμε (βλ. και Smyth, παρ.1825)

Stam, αυτό το είπα, γιατί τα ρήματα της υπάρχουσας και της εννοούμενης υποθετικής πρότασης έχουν διαφορετικό, εννοούμενο επίσης, υποκείμενο: ἔχοιεν (ὀνόματα υποκ.) και ἔχοιεν (γνῶμαι υποκ.). Για να σταθεί μία υποθετική πρόταση, κοινή για τις δύο αποδόσεις, πρέπει να εννοήσουμε στο ρήμα της δύο υποκείμενα. Δηλαδή (σύνθετος ως προς την απόδοση υ.λ.): εἰ (ὀνόματα καὶ γνῶμαι) καλῶς ἔχοιεν, ὀνόματα μὲν οὐκ ἂν παιδεύσειε, γνῶμαι δὲ (ἂν παιδεύσαιεν/-σειαν), αλλά αυτή η εκδοχή μού φαίνεται κάπως βεβιασμένη.
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος stam

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 111
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1364 στις: Ιούνιος 10, 2019, 04:44:52 μμ »
Οκ, ίσως δεν το πρόσεξα. Όπως έγραψα και προηγουμένως, το σημείο της μετάφρασης "παρὰ τῆς αὑτοῦ φύσεως τὸ ἀγαθὸν διδάσκεσθαι" θα δυσκολέψει πολύ κόσμο, αφού ακόμα και οι συνάδελφοι της ΟΕΦΕ δεν το απέδωσαν σωστά.

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1365 στις: Ιούνιος 10, 2019, 05:09:15 μμ »
Επιστρέφω σ' αυτά που έγραψα στην τελευταία ανάρτησή μου με μία διόρθωση και μία συμπλήρωση:

Τώρα λοιπόν που το ξαναβλέπω, το ρήμα της εννοούμενης υποθετικής έπρεπε να είναι ἔχοι (αττική σύνταξη), όχι το ἔχοιεν. Επομένως, έτσι όπως έχει το κείμενο, εγώ τώρα βλέπω τις εξής δύο εκδοχές:

(α) ή έχουμε δύο, αντιθετικά συνδεόμενους, υποθετικούς λόγους: ὀνόματα μὲν οὐκ ἂν παιδεύσειε, (εἰ ταῦτα καλῶς ἔχοι), γνῶμαι δὲ (ἂν παιδεύσαιεν/-σειαν), εἰ καλῶς ἔχοιεν·

(β) ή έχουμε έναν σύνθετο (ως προς την απόδοση) υποθετικό λόγο: εἰ (ὀνόματα καὶ γνῶμαι) καλῶς ἔχοιεν, ὀνόματα μὲν οὐκ ἂν παιδεύσειε, γνῶμαι δὲ (ἂν παιδεύσαιεν/-σειαν).

Το βέβαιο είναι ότι η υπάρχουσα υποθετική, αν θεωρήσουμε ότι ως υποκ. έχει μόνο το γνῶμαι, δεν μπορεί να έχει ως απόδοση την υπάρχουσα κύρια πρόταση, που έχει ως υποκ. το ὀνόματα. Προκύπτει ασυμβίβαστο.
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1366 στις: Ιούνιος 10, 2019, 05:42:10 μμ »
πως κατέληξαν σε αυτή τη λύση  με το ούτοι και το αυτοί  ; ή είναι σωστό το ένα ή το άλλο..ολίγον έγκυος δεν υπάρχει..

Σωστό είναι, όπως είπαμε, μόνο το οὗτοι. Το αὐτοὶ το δέχτηκαν, έστω και με μειωμένη κατά το ήμισυ βαθμολογία, ως ένδειξη, πιστεύω, μιας (ίσως κακώς εννοούμενης) επιείκειας προς τους μαθητές που δεν ήξεραν ότι η επαναληπτική αντωνυμία δεν έχει ονομαστική και εφόσον, στο κάτω κάτω, η επιλογή αυτή δεν καταστρέφει το νόημα.
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος stam

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 111
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1367 στις: Ιούνιος 10, 2019, 05:46:53 μμ »
H δική μου άποψη είναι η εξής (απλή): δύο κύριες προτάσεις παρατακτικά συνδεδεμένες. Στη δεύτερη αποδίδεται επιρρηματικός προσδιορισμός της προϋπόθεσης με τη μορφή της υποθετικής πρότασης. Το νόημα: τα λόγια δεν μπορούν να προσφέρουν εκπαίδευση, αλλά τα γνωμικά/ιδέες, υπό την προϋπόθεση ότι είναι σωστά/ές

Αποσυνδεδεμένος eran

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 358
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1368 στις: Ιούνιος 10, 2019, 06:22:22 μμ »
Νομίζω ότι σωστά δίνεται η μονάδα, με το σκεπτικό ότι εντοπίζεται το λογικό υποκείμενο και μπαίνει στη σωστή πτώση. Γι'αυτό άλλωστε έδωσαν 4 μονάδες για τρεις όρους.
Τα μικρά βέβαια, που τά΄χω ικανά για όλα,  μπορούν να γράψουν οἱ σοφισταί αὐτοί...

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1369 στις: Ιούνιος 10, 2019, 06:47:20 μμ »
H δική μου άποψη είναι η εξής (απλή): δύο κύριες προτάσεις παρατακτικά συνδεδεμένες. Στη δεύτερη αποδίδεται επιρρηματικός προσδιορισμός της προϋπόθεσης με τη μορφή της υποθετικής πρότασης. Το νόημα: τα λόγια δεν μπορούν να προσφέρουν εκπαίδευση, αλλά τα γνωμικά/ιδέες, υπό την προϋπόθεση ότι είναι σωστά/ές

Απολύτως αποδεκτό. Αυτό που δεν είναι αποδεκτό είναι η οδηγία προς τους βαθμολογητές να θεωρήσουν ως απόδοση το οὐκ ἂν παιδεύσειε (εκτός κι αν αναθεωρήσουν).
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος stam

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 111
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1370 στις: Ιούνιος 10, 2019, 06:54:14 μμ »
Συμφωνώ απολύτως. Αλλά δεν είμαι και τόσο σίγουρος ότι θα αναθεωρήσουν... οπότε θα σκίσουμε (πάλι) τα πτυχία μας!

Αποσυνδεδεμένος Dwrina

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1935
  • Τὴ γλῶσσα μοῦ ἔδωσαν ἑλληνική.
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1371 στις: Ιούνιος 10, 2019, 06:54:53 μμ »
Επιστρέφω σ' αυτά που έγραψα στην τελευταία ανάρτησή μου με μία διόρθωση και μία συμπλήρωση:

Τώρα λοιπόν που το ξαναβλέπω, το ρήμα της εννοούμενης υποθετικής έπρεπε να είναι ἔχοι (αττική σύνταξη), όχι το ἔχοιεν. Επομένως, έτσι όπως έχει το κείμενο, εγώ τώρα βλέπω τις εξής δύο εκδοχές:

(α) ή έχουμε δύο, αντιθετικά συνδεόμενους, υποθετικούς λόγους: ὀνόματα μὲν οὐκ ἂν παιδεύσειε, (εἰ ταῦτα καλῶς ἔχοι), γνῶμαι δὲ (ἂν παιδεύσαιεν/-σειαν), εἰ καλῶς ἔχοιεν·

Αυτό ακριβώς σκεφτόμουν και εγώ, ότι, ακόμη και αν δεχθούμε πως η υποθετική πρόταση συνδέεται νοηματικά, με παραχωρητική σημασία, και με το ὀνόματα μὲν γὰρ οὐκ ἂν παιδεύσειε, το βέβαιο είναι ότι μιλάμε για δύο υποθετικές προτάσεις  (υπάρχουσα και εννοούμενη) από τις οποίες δεν γίνεται η υπάρχουσα να είναι η υπόθεση του οὐκ ἂν παιδεύσειε, γιατί τότε το ρήμα της θα έπρεπε να είναι στον ενικό, όπως και της απόδοσής της, αφού έχουν το ίδιο υποκείμενο.
Graecia capta ferum victorem cepit et artis intulit agresti Latio  (Hor. Ep.  2. 1.).

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159774
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 556
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 15
Επισκέπτες: 450
Σύνολο: 465

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.083 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.