*

Αποστολέας Θέμα: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης  (Αναγνώστηκε 409033 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος marita

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 278
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« στις: Οκτώβριος 20, 2007, 06:25:06 μμ »
γεια σας. Είμαι αναπληρώτρια για πρώτη φορά φέτος. Οπως καταλαβαίνετε, με το που έφτασα στο σχολείο όλοι οι συναδελφοι έσπευσαν να ξεφορτωθούν τα αρχαία θεωρητικής κατεύθυνσης και να τα φορτωσουν σε μένα. Στην ενστασή μου ότι δεν τα έχω ξαναδιδάξει και δεν τα ξέρω μου απαντησαν πως είναι η κατάλληλη στιγμή να τα μάθω. Αρχιζω λοιπόν τη δευτέρα κι έχω κατααγχωθεί με τον πρωταγόρα, βρέ παιδιά.  Διαβάζω από χθες και πολύ λιγα πραγματα έχω πιάσει. Μήπως ξέρει να μου πει κανείς πού να εστιασω και τι να τονίσω περισσότερο στα παιδια? Εχουν ήδη προχωρήσει αρκετά και πολύ φοβάμαι ότι θα ξέρουν περισσότερα απ' ό,τι ξέρω εγώ.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 14:28:32 »

Αποσυνδεδεμένος tihea

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1661
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΑΣΕΠ=Αποτελεσματικό Σύστημα Εξόντωσης Πτυχιούχων
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1 στις: Οκτώβριος 20, 2007, 06:42:37 μμ »
Βρες την "τράπεζα ερωτήσεων" , το βοήθημα του Ομίλου Καθηγητών. Με βάση αυτές τις ερωτήσεις παράδιδε τους τα σχόλια..
Δίνε έμφαση στη μετάφραση. Μετά κάνε τους σχόλια με βάση το παραπάνω βοήθημα κι έπειτα κάποιες λεξιλογικές παρατηρήσεις. Αξίζει να τους επισημαίνεις και τα σχόλια που έχει το βιβλίο μετά από κάθε κείμενο.
Η γοητεία του πληθυντικού αριθμού και η μοναξιά του σχοινοβάτη εκπαιδευτικού.

Αποσυνδεδεμένος marita

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 278
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #2 στις: Οκτώβριος 20, 2007, 07:39:02 μμ »
Ευχαριστώ πολύ tiheα! Εχω πάρει ένα βοήθημα που έχει ενδεικτικά και κάποιες ερωτήσεις από τον Ομιλο καθηγητών. Λες δηλαδη να τους δίνω φωτοτυπημένα κάποια ερμηνευτικά σχόλια και με βάση αυτά να προχωράω? Τι να πω ! Είμαι τελείως άσχετη. Α, να ρωτήσω και κάτι άλλο. Συντακτικο κάνουμε?

Αποσυνδεδεμένος shide

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 177
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #3 στις: Οκτώβριος 20, 2007, 07:46:26 μμ »
Καλησπέρα και από μένα! Συντακτικό δεν ζητείται εξεταστικά αλλά θα μπορούσες να επισημαίνεις κάποια πράγματα( πχ μετοχές, απαρέμφατα, δευτερεύουσες κ.λ.π) Αυτό επίλεξε το εφόσον βλέπεις ότι ο χρόνος σου φτάνει! Η μετάφραση και τα ερμηνευτικά είναι τα κυρίαρχα! ;)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 14:28:32 »

Αποσυνδεδεμένος syrrahm

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1951
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #4 στις: Οκτώβριος 21, 2007, 12:24:03 πμ »
marita, γεια σου! Σου παραθέτω το απόσπασμα από το Προεδρικό Διάταγμα που αναφέρεται στον τρόπο εξέτασης των Αρχαίων Ελληνικών Θεωρητικής Κατεύθυνσης .
Σου εύχομαι καλή δύναμη!


ΙΙΙ.  Για την εξέταση  των Αρχαίων Ελληνικών Κειμένων στη Β΄ τάξη και Αρχαίων   Ελληνικών στη Γ΄ τάξη ως μαθήματα Θεωρητικής Κατεύθυνσης, ισχύουν τα εξής:
1.    Δίνεται στους μαθητές απόσπασμα διδαγμένου «κειμένου 12 – 20 στίχων» με  νοηματική συνοχή και τους ζητείται:
α)    να μεταφράσουν ένα τμήμα του 8-10 στίχων στη νέα ελληνική και
β)    να απαντήσουν σε:
i.     Δύο (2) ερωτήσεις ερμηνευτικές, που μπορεί να αναφέρονται σε ιδέες / αξίες / προβλήματα, στη στάση / ήθος / χαρακτήρα των προσώπων, στο ιστορικό / κοινωνικό / πολιτιστικό πλαίσιο της εποχής του έργου, στη δομή / σύνθεση του κειμένου, σε υφολογικά / αισθητικά θέματα, με βάση ολόκληρο το ανωτέρω απόσπασμα.
ii.     Μία (1) ερώτηση ερμηνευτική που αναφέρεται σε τμήματα του από μετάφραση διδασκόμενου κειμένου, σε συσχετισμό με το παραπάνω εξεταζόμενο πρωτότυπο απόσπασμα. Σ’ αυτή την περίπτωση δίνεται στους μαθητές σε φωτοτυπία το συγκεκριμένο μεταφρασμένο τμήμα.
iii.     Μία (1) ερώτηση που αναφέρεται στο γραμματειακό είδος, στο οποίο ανήκει το κείμενο, στο συγγραφέα ή το έργο του.
iv.     Μία (1) ερώτηση λεξιλογική - σημασιολογική (σύνδεση λέξεων αρχαίας και νέας, διατήρηση ή αλλαγή της σημασίας τους, οικογένειες ομόρριζων λέξεων, απλών ή σύνθετων, συνώνυμα, αντώνυμα).
2.    Δίνεται επίσης αδίδακτο πεζό κείμενο αττικής διαλέκτου 10-12 στίχων και ζητείται:
α)    να το μεταφράσουν στη νέα ελληνική και
β)    να απαντήσουν σε:
i.     Μία (1) ερώτηση γραμματικής και
ii.     Μία (1) ερώτηση συντακτικού.
Κάθε ερώτηση του αδίδακτου κειμένου μπορεί να αναλύεται σε δύο υποερωτήματα,  ανάλογα με το είδος των ερωτήσεων που χρησιμοποιούνται.
3.    Η βαθμολογία κατανέμεται ως εξής:
α)    Η μετάφραση του διδαγμένου κειμένου βαθμολογείται με 10 μονάδες και του αδίδακτου με 20 μονάδες της εκατοντάβαθμης κλίμακας.
β)     Κάθε ερώτηση βαθμολογείται με 10 μονάδες της εκατοντάβαθμης κλίμακας.
γ)    Στις περιπτώσεις των διδαγμένων κειμένων για τα οποία δεν προβλέπεται από το Πρόγραμμα Σπουδών διδασκαλία από μετάφραση, δεν δίνεται στους μαθητές η υπό στοιχείο 1.β.ii ερμηνευτική ερώτηση και τότε οι δύο πρώτες υπό στοιχείο 1.β.i ερμηνευτικές ερωτήσεις βαθμολογούνται η καθεμία με δέκα πέντε (15) μονάδες της εκατοντάβαθμης κλίμακας.
     Για την εξέταση των παραπάνω θεμάτων τόσο στο διδαγμένο όσο και στο αδίδακτο κείμενο μπορεί, ανάλογα με την περίπτωση και το είδος των διδακτικών στόχων που αξιολογούνται, να χρησιμοποιούνται διάφορα είδη ερωτήσεων.



Αποσυνδεδεμένος marita

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 278
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #5 στις: Οκτώβριος 21, 2007, 10:05:13 πμ »
ευχαριστώ παρα πολύ syrraham!

Αποσυνδεδεμένος suomaf

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 77
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #6 στις: Φεβρουάριος 20, 2008, 01:59:15 μμ »
Ήθελα να ρωτήσω:
 για τις Πανελλήνιες εξετάσεις ένας υποψήφιος πρέπει να μάθει την εισαγωγή,που είναι στην ύλη, αποστήθιση?
 Στις Πανελλήνιες μπαίνουν κ ερωτήσεις εισαγωγής?
     Ευχαριστώ!
αν μπορείς να γεμίζεις το αμείλιχτο ένα λεπτό της κάθε ώρας
στην αξία των εξήντα μοιραίων δευτερολέπτων της διαδρομής του....

Αποσυνδεδεμένος pariel

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 954
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Για να πετύχεις, μην παίρνεις τίποτε προσωπικά
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #7 στις: Φεβρουάριος 20, 2008, 03:46:02 μμ »
Μπαίνει μία ερώτηση εισαγωγής ως ανάπτυξη. Πρέπει επομένως ο υποψήφιος να τη μάθει αποστήθιση. Μετράει 10/100

Αποσυνδεδεμένος suomaf

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 77
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #8 στις: Φεβρουάριος 20, 2008, 09:18:13 μμ »
Ευχαριστώ πάρα πολύ!
Μήπως ξέρεις πόσο(%)  πιάνουν τα υπόλοιπα θέματα των αρχαίων στις Πανελλήνιες?
αν μπορείς να γεμίζεις το αμείλιχτο ένα λεπτό της κάθε ώρας
στην αξία των εξήντα μοιραίων δευτερολέπτων της διαδρομής του....

Αποσυνδεδεμένος pariel

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 954
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Για να πετύχεις, μην παίρνεις τίποτε προσωπικά
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #9 στις: Φεβρουάριος 21, 2008, 11:06:13 πμ »
60% (δηλαδή 12 στις 20 μονάδες) είναι το γνωστό. 10/60 η μετάφραση, 10/60 η εισαγωγή, 10/60 τα λεξιλογικά και 30/60 οι ερωτήσεις ανάπτυξης πάνω στο κείμενο (βάζουν ή δύο ερωτήσεις από 15 μονάδες η μία ή 3 ερωτήσεις από 10 μονάδες). Το άγωνστο κείμενο μετράει 40% (δηλαδή 8 μονάδες στις 20).  20% μετράει η μετάφραση του αγνώστου, 10% η  γραμματική του και 10% το συντακτικό του.

Αποσυνδεδεμένος suomaf

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 77
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #10 στις: Φεβρουάριος 21, 2008, 03:48:41 μμ »
Σ'ευχαριστώ!
αν μπορείς να γεμίζεις το αμείλιχτο ένα λεπτό της κάθε ώρας
στην αξία των εξήντα μοιραίων δευτερολέπτων της διαδρομής του....

Αποσυνδεδεμένος lilenia

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 2
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #11 στις: Ιούνιος 02, 2008, 07:09:49 μμ »
Καλησπέρα σε όλους σας!!
Κυκλοφορεί η φήμη ότι για τα αρχαία κατεύθυνσης γ λυκείου θα αλλάξει η ύλη! Λέγεται ότι θα σταματήσει ο Πλάτωνα?ς και θα διδάσκεται ο Θουκυδίδης στη θέση του (μάλλον Επιτάφιος) !! Ξέρει κανείς κάτι πιο συγκεκριμένο?? ευχαριστώ πολύ

Αποσυνδεδεμένος brokolo

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 4
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #12 στις: Ιούλιος 23, 2008, 01:41:14 μμ »
Γεια σας!
Μπορεί κάποιος να μου πει αν στις πανελλαδικές εξετάσεις στη μετάφραση του κειμένου στα αρχαία ζητάνε ακριβή μετάφραση ή ελεύθερη απόδοση του κειμένου?
ευχαριστώ! :)

Αποσυνδεδεμένος tihea

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1661
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΑΣΕΠ=Αποτελεσματικό Σύστημα Εξόντωσης Πτυχιούχων
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #13 στις: Ιούλιος 23, 2008, 03:27:58 μμ »
Ζητούν ακριβή, πιστή μετάφραση.
Η γοητεία του πληθυντικού αριθμού και η μοναξιά του σχοινοβάτη εκπαιδευτικού.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158562
  • Σύνολο θεμάτων: 19200
  • Σε σύνδεση σήμερα: 597
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 17
Επισκέπτες: 571
Σύνολο: 588

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.132 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.