*

Αποστολέας Θέμα: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης  (Αναγνώστηκε 408920 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος kathrin_

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 120
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1092 στις: Μάιος 18, 2016, 12:54:36 μμ »
Όσο για τις λέξεις, δεν είμαι καθόλου βέβαιος αν οι μαθητές θα γνώριζαν το ἔχεων και το φαλαγγίων. Πέρα απ' αυτά όμως δεν βλέπω προς το παρόν κάποια άλλη δυσκολία στο άγνωστο· τα νοήματα είναι ξεκάθαρα.
[/quote]

Συμφωνώ μαζί σου Sali... ούτε εγώ θεωρώ πως θα γνώριζαν αυτές τις λέξεις...Σε γενικές γραμμές τα θέματα ήταν βατά..

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 11:31:14 »

Αποσυνδεδεμένος kathrin_

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 120
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1093 στις: Μάιος 18, 2016, 01:57:52 μμ »
Στην ερώτηση εισαγωγής από που θεωρείτε ότι έπρεπε να ξεκινήσουν τα παιδιά...;
Νομίζω ότι κανονικά από εδώ έπρεπε να αρχίσουν... '' Ένας τέτοιος λόγιος...Πλάτωνα)''.Tι λέτε;
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 18, 2016, 02:00:16 μμ από kathrin_ »

Αποσυνδεδεμένος nikonana

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 408
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1094 στις: Μάιος 18, 2016, 02:02:27 μμ »
Από το "Η σημασία τησ Ακαδημίας...σε σύντομο χρόνο τα δικά της φτερά", πώς σας φαίνεται ως απάντηση για την εισαγωγή;

Αποσυνδεδεμένος Aequitas

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 24
  • ἐν δὲ δικαιοσύνῃ συλλήβδην πᾶσ' ἀρετὴ ἔνι
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1095 στις: Μάιος 18, 2016, 02:45:22 μμ »
Μαθητής είμαι.Η λέξη έχις μου ήταν γνωστή , την είχα ξαναδεί σε κείμενο του Δημοσθένη! Η λέξη φαλάγγιον ταυτίζεται σχεδόν με τον σκορπιό (δεδομένου οτι και ο σκορπιός ανήκει στα αραχνοειδη)αλλά σημαίνει και μαύρη αράχνη καθώς και σφαλαγγι ,ήτοι σφήκα.Για εμένα προσωπικά τα θέματα στο σύνολο του μου φάνηκαν εύκολα.Ακόμη και το εσθλός , αν σκεφτεί κανεις οτι προέρχεται από τη ρίζα ες-μι, είναι εύκολο να το συσχετίσεις. Το μισαλλοδοξία σκέτη πονηριά.Η ερώτηση εισαγωγής κατ'εμέ αρχίζει "η σημασία της Ακαδημίας [...] του Πλάτωνα",μονο και μόνο για να δικαιολογηθεί το "τέτοιος".
πᾶσαν μὲν θάλασσαν καὶ γῆν ἐσβατὸν τῇ ἡμετέρᾳ τόλμῃ καταναγκάσαντες γενέσθαι, πανταχοῦ δὲ μνημεῖα κακῶν τε κἀγαθῶν ἀίδια ξυγκατοικίσαντες.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 11:31:14 »

Αποσυνδεδεμένος Sun

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1433
  • Φύλο: Άντρας
  • αιτία ελομένου ' θεός αναίτιος
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1096 στις: Μάιος 18, 2016, 03:39:44 μμ »
Κατά την ταπεινή μου άποψη η μετοχή κτησάμενος πρέπει να αναλυθεί περισσότερο με ἄν+υποτακτική (ἄν κτήσηται), ώστε σε συνδυασμό με την απόδοση εὐδαίμων ἄν εἴη να σχηματιστεί υποθετικός λόγος που δηλώνει το προσδοκώμενο. Προσωπικά προτιμώ αυτή την ανάλυση της μετοχής με τη λογική ότι ο Πλάτωνας (Σωκράτης) δεν εκφράζει στην προκειμένη περίπτωση μια απλή σκέψη, αλλά πολύ περισσότερο μια προσδοκία. Το συγκεκριμένο απόσπασμα περιέχει και απόψεις περί ηθικής συμπεριφοράς, πράγμα που σημαίνει,νομίζω, πως η επίτευξη της πολυπόθητης ευδαιμονίας δεν είναι μια απλή γνώμη (σκέψη), αλλά το ζητούμενο για όλους τους ανθρώπους και ως τέτοιο εμπεριέχει πάντοτε και ένα αίσθημα προσμονής για την εκπλήρωσή του κάποια στιγμή στο μέλλον, κάτι που σαφώς εκφράζεται καλύτερα με έναν υποθετικό λόγο του προσδοκωμένου... 
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 18, 2016, 03:41:57 μμ από Sun »

Αποσυνδεδεμένος Aequitas

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 24
  • ἐν δὲ δικαιοσύνῃ συλλήβδην πᾶσ' ἀρετὴ ἔνι
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1097 στις: Μάιος 18, 2016, 03:52:00 μμ »
Πράγματι με παραξένεψε τούτη η μετοχή...Συμπεριέλαβα και τις δύο λύσεις,εντούτοις τυπολατρικά είναι απλή σκέψη.Πάντως αν τη θεωρηςουμε ως προσδοκώμενο θα πρεπει να αναλυθεί σε χρονικουποθετική.
πᾶσαν μὲν θάλασσαν καὶ γῆν ἐσβατὸν τῇ ἡμετέρᾳ τόλμῃ καταναγκάσαντες γενέσθαι, πανταχοῦ δὲ μνημεῖα κακῶν τε κἀγαθῶν ἀίδια ξυγκατοικίσαντες.

Αποσυνδεδεμένος Sun

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1433
  • Φύλο: Άντρας
  • αιτία ελομένου ' θεός αναίτιος
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1098 στις: Μάιος 18, 2016, 03:59:22 μμ »
Πράγματι με παραξένεψε τούτη η μετοχή...Συμπεριέλαβα και τις δύο λύσεις,εντούτοις τυπολατρικά είναι απλή σκέψη.Πάντως αν τη θεωρηςουμε ως προσδοκώμενο θα πρεπει να αναλυθεί σε χρονικουποθετική.
Δεν είναι θέμα...τυπολατρίας, φίλε μου, αλλά ερμηνείας και αισθητικής. Δεν αρνούμαι την απλή σκέψη, αλλά μου αρέσει περισσότερο το προσδοκώμενο για τους λόγους που εξήγησα.

Αποσυνδεδεμένος ΗΙΕΡΟΜΝΕΜΟΝ

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 83
  • Φύλο: Άντρας
  • Λιμὴν πέφυκε πᾶσι παιδεία βροτοῖς
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1099 στις: Μάιος 18, 2016, 04:41:01 μμ »
περιμένετε στ' αλήθεια ένα 18χρονος μαθητής μέσα στο άγχος και την πίεση των πανελλαδικών να αναρωτηθεί εάν η μετοχή δηλώνει απλή σκέψη ή προσδοκία; Στο κάτω κάτω είναι θέμα ερμηνείας...

Αποσυνδεδεμένος Sun

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1433
  • Φύλο: Άντρας
  • αιτία ελομένου ' θεός αναίτιος
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1100 στις: Μάιος 18, 2016, 04:50:05 μμ »
περιμένετε στ' αλήθεια ένα 18χρονος μαθητής μέσα στο άγχος και την πίεση των πανελλαδικών να αναρωτηθεί εάν η μετοχή δηλώνει απλή σκέψη ή προσδοκία; Στο κάτω κάτω είναι θέμα ερμηνείας...
Όχι, δεν το περιμένουμε, και γι'αυτό ακριβώς πιστέυω ότι και οι δυο απαντήσεις θα πρέπει να εκληφθούν ως σωστές. Ωστόσο, εκφράζουμε απλώς μια άλλη άποψη, από αυτή που κυριαρχεί στις ...φροντιστηριακές απαντήσεις και μάλιστα με απόλυτο-πράγμα απαράδεκτο-τρόπο...

Αποσυνδεδεμένος ΗΙΕΡΟΜΝΕΜΟΝ

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 83
  • Φύλο: Άντρας
  • Λιμὴν πέφυκε πᾶσι παιδεία βροτοῖς
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1101 στις: Μάιος 18, 2016, 04:59:07 μμ »
Εάν το να προσπαθούμε να βλέπουμε που και που τα πράγματα μέσα από την οπτική και τις αγωνίες των μαθητών μας είναι φροντιστηριακή λογική, οκ

Αποσυνδεδεμένος Sun

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1433
  • Φύλο: Άντρας
  • αιτία ελομένου ' θεός αναίτιος
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1102 στις: Μάιος 18, 2016, 05:10:27 μμ »
Εάν το να προσπαθούμε να βλέπουμε που και που τα πράγματα μέσα από την οπτική και τις αγωνίες των μαθητών μας είναι φροντιστηριακή λογική, οκ
Ειλικρινά, δε νομίζω ότι διαφωνούμε κάπου...

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1832
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1103 στις: Μάιος 18, 2016, 05:48:01 μμ »

η επίτευξη της πολυπόθητης ευδαιμονίας δεν είναι μια απλή γνώμη (σκέψη), αλλά το ζητούμενο για όλους τους ανθρώπους και ως τέτοιο εμπεριέχει πάντοτε και ένα αίσθημα προσμονής για την εκπλήρωσή του κάποια στιγμή στο μέλλον, κάτι που σαφώς εκφράζεται καλύτερα με έναν υποθετικό λόγο του προσδοκωμένου...

Κι όμως, ως απλή σκέψη ή πιθανότητα παρουσιάζει ο Πλάτωνας την επίτευξη της ευδαιμονίας, γι' αυτό και η δυνητική ευκτική. Αν η επίτευξη αυτή τον ενδιέφερε ως θετική προσδοκία, γιατί να μην κάνει χρήση της οριστικής μέλλοντα; Δεν θα είχαμε τότε καμία αμφιβολία για τις προθέσεις του.
Στη συνέχεια της συζήτησής του με τον ωραίο Κλεινία, ο Σωκράτης, αφού απέρριψε την τέχνη των λογοποιών ως προϋπόθεση για την κατάκτηση της ευδαιμονίας, προτείνει στον συνομιλητή του τη στρατηγική τέχνη ως δεύτερη πιθανότητα για να είναι κανείς ευδαίμων, την οποία ο Κλεινίας απέρριψε. Και πάλι ο Πλάτωνας χρησιμοποιεί δυνητική ευκτική: ἡ στρατηγική μοι δοκεῖ, ἔφην εγώ, τέχνη παντὸς μᾶλλον εἶναι ἣν ἄν τις κτησάμενος εὐδαίμων εἴη.
Βέβαια, θα μου πείτε, η προϋπόθεση βρίσκεται μέσα σε μετοχή (άτιμο πράγμα οι μετοχές), οπότε άντε να μαντέψεις τη σκέψη του συγγραφέα! Εφόσον όμως το βάρος ενός υποθ. λόγου πέφτει στην απόδοση, φρονώ ότι δεν πρέπει να αγνοήσουμε τη σαφέστατη αυτή ένδειξη που μας δίνει ο Πλάτωνας και να οδηγηθούμε στην αποδοχή της απλής σκέψης του λέγοντος. Φυσικά, όπως τόνισε ο ΕΥ-άγγελος, πρέπει να μπούμε στο μυαλό των μαθητών υπό τις άκρως πιεστικές συνθήκες των εξετάσεων, αλλά έχω την αίσθηση πως η αναγνώριση του υποθ. λόγου ως δηλώνοντος την απλή σκέψη του λέγοντος δεν ικανοποιεί μόνο αυτήν την πλευρά ως δείγμα τυπολατρίας, αλλά είναι και κάτι ουσιαστικότερο.
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 18, 2016, 05:59:01 μμ από Sali »
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος kathrin_

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 120
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1104 στις: Μάιος 18, 2016, 05:58:26 μμ »
Sali, ποια η άποψή σου για την ερώτηση εισαγωγής... έχω την εντύπωση ότι και στο study4exams έδινε ως απάντηση '' Ένας τέτοιος λόγιος...Πλάτωνα)''...

Αποσυνδεδεμένος Sun

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1433
  • Φύλο: Άντρας
  • αιτία ελομένου ' θεός αναίτιος
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #1105 στις: Μάιος 18, 2016, 05:59:28 μμ »
Κι όμως, ως απλή σκέψη ή πιθανότητα παρουσιάζει ο Πλάτωνας την επίτευξη της ευδαιμονίας, γι' αυτό και η δυνητική ευκτική. Αν η επίτευξη αυτή τον ενδιέφερε ως θετική προσδοκία, γιατί να μην κάνει χρήση της οριστικής μέλλοντα; Δεν θα είχαμε τότε καμία αμφιβολία για τις προθέσεις του.
Στη συνέχεια της συζήτησής του με τον ωραίο Κλεινία, ο Σωκράτης, αφού απέρριψε την τέχνη των λογοποιών ως προϋπόθεση για την κατάκτηση της ευδαιμονίας, προτείνει στον συνομιλητή του τη στρατηγική τέχνη ως δεύτερη πιθανότητα για να είναι κανείς ευδαίμων, την οποία ο Κλεινίας απέρριψε. Και πάλι ο Πλάτωνας χρησιμοποιεί δυνητική ευκτική: ἡ στρατηγική μοι δοκεῖ, ἔφην εγώ, τέχνη παντὸς μᾶλλον εἶναι ἣν ἄν τις κτησάμενος εὐδαίμων εἴη.
Βέβαια, θα μου πείτε, η προϋπόθεση βρίσκεται μέσα σε μετοχή (άτιμο πράγμα οι μετοχές), οπότε άντε να μαντέψεις τη σκέψη του συγγραφέα! Εφόσον όμως το βάρος ενός υποθ. λόγου πέφτει στην απόδοση, φρονώ ότι δεν πρέπει να αγνοήσουμε τη σαφέστατη αυτή ένδειξη που μας δίνει ο Πλάτωνας και να οδηγηθούμε στην αποδοχή της απλής σκέψης του λέγοντος.
Ο συλλογισμός σου είναι ενδιαφέρων, αλλά θα μου επιτρέψεις να διατηρήσω τις επιφυλάξεις μου. Η δυνητική ευκτική δηλώνει κάτι το δυνατό και ενδεχόμενο να συμβεί ή να πραγματοποιηθεί στο παρόν ή στο μέλλον. Όπως κάθε τι που αναφέρεται στο μέλλον, δεν είναι δυνατόν να χαρακτηρίζεται πάντοτε από βεβαιότητα και οπωσδήποτε, όταν μιλάμε για την κατάκτηση της πολυπόθητης ευδαιμονίας. Δεν είναι επομένως, καθόλου τυχαίο, νομίζω, πως η δυνητική ευκτική είναι στην ουσία μελλοντική έκφραση και πολύ συνηθισμένη απόδοση στον υποθετικό λόγο του προσδοκωμένου. Επιμένω πως είναι θέμα...οπτικής και δεν πρέπει να είμαστε απόλυτοι.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32277
  • Τελευταία: ΤΣΕΦΙ
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158512
  • Σύνολο θεμάτων: 19197
  • Σε σύνδεση σήμερα: 550
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 8
Επισκέπτες: 499
Σύνολο: 507

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.083 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.