Σύνολο ψηφοφόρων: 289
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
marmo αν εσενα το παρακατω ΠαράθεσηΗ μειοψηφία,κατα τεκμήριο αδύνατη, απλώς δημιουργεί εντυπώσεις σοβαροφανείς! δε σου φαινεται υποτιμητικο για μια κατηγορια πολιτων που τυχαινει να ειναι μειοψηφια, αλλα στο πνευμα της δημοκρατιας σου όπως την εννοεις, λυπαμαι.. Εγω προσωπικα στη θεση της πλειοψηφιας δε θα το λεγα ποτε.. Άρα κάποιου απο τους δύο (ή και των δύο) η "δημοκρατία" του έχει πρόβλημα.. Και το γεγονος οτι καποιος μπορει να μη θυμαται επακριβως κατι (αν ήταν ή όχι επικηδειος στον ίδιο τον Περικλη που υπήρξε και αυτός θύμα) δε σημαινει ότι έχει αγνοια του γεγονοτος, ή οτι δεν ξέρει ότι ο Επιταφιος αναφερεται στην εννοια της δημοκρατίας πρωτη φορα και δεν αναφερεται στις μειοψηφιες απαξιωτικά.. Και για να παραπεμψω καποιον σε κατι, ουτε υποτιμητικα το κανω (μονο φιλικα..), ουτε κοιταζω τι ειδικοτητα έχει.. (Ασε που εχω γνωρισει μαθηματικους καλυτερους και με ευρυτερες γνώσεις για θεματα φιλολογικά απο φιλολογους..)
Η μειοψηφία,κατα τεκμήριο αδύνατη, απλώς δημιουργεί εντυπώσεις σοβαροφανείς!
Όπως επισης δεν καταλαβαίνω το συναισθηματικό κόλλημα ορισμένων (γιατί περί αυτου μάλλον προκειται και όχι για κάτι σημαντικότερο) με μια μορφή εορτασμού που είναι χουντικό κατάλοιπο..
Παρ' ολο που προς τιμην τους, οι περισσότεροι απο αυτους που υποστηρίζουν τις μαθητικες παρελασεις παραδεχονται ότι το κανουν από νοσταλγια και συναισθηματισμο και οτι δεν εχουν κατι να προσφερουν ουσιαστικοτερο από άλλου ειδους εκδηλώσεις..
Ως αδύναμη,όμως,δεν υπολογίζεται σοβαρά και αφήνει έτσι απλώς εντυπώσεις
Η δημοκρατία δεν είναι ταυτόσημη έννοια με την ελευθερία.Είναι λάθος που τις χρησιμοποιούμε έτσι…Βέβαια,οφείλουν να συνυπάρχουν αρμονικά,καθώς η ύπαρξη της μίας προϋποθέτει την άλλη, αλλά είναι διαφορετικές έννοιες.
Αυτή η ισοπέδωση από πού προκύπτει; Όχι να μην τα καταργήσουμε όλα, να καταργήσουμε τα άχρηστα κατάλοιπα και όσα δεν οφελούν κανέναν.Να αντικατασταθούν οι μαθητικές παρελάσεις από εκθέσεις φωτογραφίας, προβολές ταινιών, εκδηλώσεις (θεατρικές ή άλλες) κλπ...
Μέσα , λοιπόν, απ' αυτή τη διαδικασία με τα ποιήματα , τα τραγούδια ,τα ηχητικά ντοκουμέντα , τις φωτογραφίες , τις αφηγήσεις και τα σκετσάκια , πιστεύω ότι οι μαθητές έμαθαν περισσότερα για την 28η απ' ό,τι θα μπορούσαν να τους διδάξουν 10 παρελάσεις μαζί. Κανείς δε διαφωνεί ότι πρέπει να τιμήσουμε και να μην ξεχάσουμε αυτούς που αγωνίστηκαν για την ελευθερία. Το θέμα όμως είναι να βρούμε τον πιο κατάλληλο και παιδαγωγικά ορθό τρόπο. Με παιδιά δουλεύουμε όχι με φαντάρους!
ενώ την άποψη να αφήσουμε τους μαθητές να αποφασίσουν για τις παρελάσεις τους,μια πιο δημοκρατική και συμμετοχική τοποθέτηση που σου έθεσα εγώ και κάποιοι άλλοι συνάδελφοι,δεν την υποστήριξες όσο της άξιζε…παρά μόνο τώρα μιλάς και εσύ για αλλαγή του τρόπου με τον οποίο τέθηκε το ερώτημα!Το σέβομαι…γιατί πιστεύω ότι τελικά κατάλαβες πως μπήκες και εσύ στη διαδικασία να κάνεις χρήση των μεθόδων που απορρίπτεις.
..Αλλά ακόμα και αν οι παρελάσεις γίνουν προαιρετικές για τους μαθητές, φοβαμαι (επειδή στην Ελλάδα έχουμε μάθει να διαστρεβλώνουμε και να βλέπουμε ακραία τα πράγματα) πως θα χώριζαν τους μαθητές σε αμνούς και ερίφια, καλούς και κακούς, πατριώτες και απάτριδες, για να μην πω πως θα υπήρχαν εκβιασμοί με χαμηλές βαθμολογίες.. Όπως με τις ταυτότητες και το θρήσκευμα: Αυτοι που θα αναγράφεται το θρήσκευμά τους θα είναι οι "δικοί μας και προσέξτε τους παρακαλώ" και οι άλλοι είναι τα αντιδραστικά στοιχεία, οι άθεοι, παραβλέποντας το γεγονός ότι υπάρχουν και πολλοί πιστοί στην ορθόδοξη θρησκεία που δε βρίσκουν όφελος στην αναγραφή αυτού του στοιχείου τους στην ταυτότητα..Δυστυχώς τέτοιοι είμαστε: ακραίοι και μανιχαϊστες, δηλ. "με μας είσαι ή με τους άλλους" κατάσταση..
Δεν κατάλαβα ποτέ γιατί πρέπει να τίθενται διχαστικά διλήμματα του τύπου "ή το ένα ή το άλλο". Γιατί δηλαδή δεν θα μπορούσαν να συνυπάρχουν και οι παρελάσεις και οι άλλου είδους εκδηλώσεις;Και κάτι άλλο, μιλάς για το συναισθηματισμό σαν να είναι κάτι υποδεέστερο της λογικής. Για εμένα (και δεν είμαι από αυτούς που υποστηρίζουν τις παρελάσεις από νοσταλγία και μόνο) δεν μπορεί να υπάρξει προσέγγιση ιστορικών γεγονότων, άρα και εορτασμός τους, μόνο μέσα από τη λογική. Στα ιστορικά γεγονότα εμπλέκονται άνθρωποι, όχι αριθμοί ή άψυχα πράγματα. Γι' αυτό και η ανάμνησή τους ξυπνά και συναισθήματα και όχι μόνο χρήσιμα λογικά συμπεράσματα. Σίγουρα, όταν κρατάς ενός λεπτού σιγή ή καταθέτεις στεφάνι ή παρελαύνεις, δεν κάνεις ιστορικές αναλύσεις. Βιώνεις συναισθήματα ενθυμούμενος το ιστορικό γεγονός, τα τιμώμενα πρόσωπα. Κι αν όντως προηγούνταν των παρελάσεων όλες αυτές οι ωραίες δραστηριότητες που προτείνετε (εργασίες, εκθέσεις, παραστάσεις, συναυλίες κλπ), ώστε να ξέρουν τα παιδιά για ποιον λόγο ακριβώς παρελαύνουν, οι παρελάσεις να ήταν περισσότερο ουσιαστικές απ' ό,τι πιστεύεις.
Σου'χει τυχει να καλεσεις μαμα για να μιλησεις για το παιδι της και να μην ερθει και την ωρα που πας σπιτι σου να τη δεις στο κομμωτηριο? Το ειδα εγω σημερα και απο εκεινη την ωρα ειμαι αρρωστη. Cry Cry
Όμως μην απογοητευεσαι γιατι υπαρχουν παντα αυτοι για τους οποίους αξιζει να παλεψεις..
apri αυτο συμβαινει ηδη (παρελασεις με αλλου ειδους εκδηλωσεις)..
Μάλλον κανεις το λαθος που μου προσαπτεις: Καταλαβαινεις πως προσεγγίζω τις γιορτες μονο με τη λογική.. Ίσα ισα το αντιθετο ισχύει.. Αν υποστηριζω πως οι μαθητικες παρελασεις πρεπει να καταργηθούν απο τις εορτες μας ακριβως και συναισθηματικά το κάνω: επειδη ξερω τι συμβολιζουν, πως ξεκινησαν και πως τελικα επιβληθηκαν.. Από φασιστικές νεολαίες και χιτλερικά παιδομαζώματα!!
Ούτε οι υποστηρικτές των παρελάσεων να φοβούνται ότι θα καταργηθούν οι παρελάσεις , ούτε οι άλλοι να ελπίζουν ότι θα καταργηθούν !Οι παρελάσεις δε θα καταργηθούν στις επόμενες δεκαετίες !Δεν θέλω να γράψω για τις άλλες χώρες αλλά στην Ελλάδα αυτό αποκλείεται ! Γιατί ; Μα είναι απλό: Η Ελλάδα οδεύει ολοταχώς προς το συντηρητισμό και την εσωστρέφεια.
Επίτρεψέ μου να αμφιβάλλω για την ποιότητα των εκδηλώσεων που συνοδεύουν τις παρελάσεις. Δεν ξέρω αν σε κάποια σχολεία πρωτοτυπούν σ' αυτό το θέμα, αλλά σε γενικές γραμμές κάνουν μια γιορτή με τραγούδια, ποιήματα και επετειακούς λόγους που κανείς δεν προσέχει. Δεν είναι τυχαίο ότι πολλά παιδιά δεν ξέρουν καν τι γιορτάζουμε σε κάθε εθνική επέτειο. Χρειάζεται επανασχεδιασμός των εκδηλώσεών αυτών, ώστε να αποκτήσουν νόημα και άλλες πιο συμβολικές εκδηλώσεις (καταθέσεις στεφάνων, παρελάσεις κλπ).
Δεν κατάλαβα ποτέ γιατί πρέπει να τίθενται διχαστικά διλήμματα του τύπου "ή το ένα ή το άλλο". Γιατί δηλαδή δεν θα μπορούσαν να συνυπάρχουν και οι παρελάσεις και οι άλλου είδους εκδηλώσεις;
Επίτρεψέ μου να αμφιβάλλω για την ποιότητα των εκδηλώσεων που συνοδεύουν τις παρελάσεις.
Και κάτι άλλο, μιλάς για το συναισθηματισμό σαν να είναι κάτι υποδεέστερο της λογικής. Για εμένα (και δεν είμαι από αυτούς που υποστηρίζουν τις παρελάσεις από νοσταλγία και μόνο) δεν μπορεί να υπάρξει προσέγγιση ιστορικών γεγονότων, άρα και εορτασμός τους, μόνο μέσα από τη λογική. Στα ιστορικά γεγονότα εμπλέκονται άνθρωποι, όχι αριθμοί ή άψυχα πράγματα. Γι' αυτό και η ανάμνησή τους ξυπνά και συναισθήματα και όχι μόνο χρήσιμα λογικά συμπεράσματα. Σίγουρα, όταν κρατάς ενός λεπτού σιγή ή καταθέτεις στεφάνι ή παρελαύνεις, δεν κάνεις ιστορικές αναλύσεις. Βιώνεις συναισθήματα ενθυμούμενος το ιστορικό γεγονός, τα τιμώμενα πρόσωπα. Κι αν όντως προηγούνταν των παρελάσεων όλες αυτές οι ωραίες δραστηριότητες που προτείνετε (εργασίες, εκθέσεις, παραστάσεις, συναυλίες κλπ), ώστε να ξέρουν τα παιδιά για ποιον λόγο ακριβώς παρελαύνουν, οι παρελάσεις να ήταν περισσότερο ουσιαστικές απ' ό,τι πιστεύεις.
Και ακριβως επειδη μιλας για συναισθηματισμους που κανεις δε διαφωνει οτι ειδικα σε τετοια γεγονοτα υπαρχουν και αλλοιμονο αν δεν υπήρχαν κιολας.. Μάλλον κανεις το λαθος που μου προσαπτεις: Καταλαβαινεις πως προσεγγίζω τις γιορτες μονο με τη λογική.. Ίσα ισα το αντιθετο ισχύει.. Αν υποστηριζω πως οι μαθητικες παρελασεις πρεπει να καταργηθούν απο τις εορτες μας ακριβως και συναισθηματικά το κάνω: επειδη ξερω τι συμβολιζουν, πως ξεκινησαν και πως τελικα επιβληθηκαν.. Από φασιστικές νεολαίες και χιτλερικά παιδομαζώματα!! Όσοι επιμενουν να τα αγνοούν χαριν ..γραφικότητας ή τι άλλο, με γεια τους με χαρα τους..Δεν μπορουν να προσαψουν όμως σε μενα και σε πολλους άλλους που επιμενουμε σε αυτο, οτι δε λειτουργούμε συναισθηματικά (που μας ανεβαινει το αιμα στο κεφαλι με τους φασιστες και τα κατάλοιπά τους Grin Grin )..
Μα ακριβώς αυτό προσπαθώ να σου πω: Προσάπτεις συναισθηματισμό σε όσους είναι υπέρ των παρελάσεων και ζητάς να σκεφτούν πιο λογικά, ενώ και εσύ συναισθηματικά μιλάς. Παρασύρεσαι από τους συμβολισμούς του παρελθόντος και ζητάς κατάργηση. Εμενα πάλι μου αρέσουν οι παρελάσεις ως βιωματικές εμπειρίες, ως ιεροτελεστίες που εντυπώνονται στη μνήμη, αν θέλεις, και θεωρώ ότι, αν τόσο ενοχλούν κάποια στοιχεία που κουβαλούν από το παρελθόν (για εμένα μόνο ο τρόπος βηματισμού θα μπορούσε να εκληφθεί αρνητικά) αυτά θα μπορούσαν να αλλάξουν. Θα προτιμούσα να προστίθενται δραστηριότητες, παρά να αφαιρούνται.
Οι παρελάσεις δε θα καταργηθούν στις επόμενες δεκαετίες ! Δεν θέλω να γράψω για τις άλλες χώρες αλλά στην Ελλάδα αυτό αποκλείεται ! Γιατί ; Μα είναι απλό: Η Ελλάδα οδεύει ολοταχώς προς το συντηρητισμό και την εσωστρέφεια. Πηγαίνετε καμιά φορά σε κανενα μοναστήρι - έστω ως εκδρομή - ή σε άλλους τέτοιους χώρους ; Επειδή μεγάλωσα σε πολύ μικρό χωριό , πηγαίνω όταν μου δίνεται η ευκαιρία για πολλούς λόγους. Λοιπόν , σας πληροφορώ ότι ο κόσμος παραμιλάει από τα αδιέξοδα ! Χιλιάδες ανθρώπων , νέων και ηλικιωμένων , αλλά κυρίως γυναικών , συρρέουν στους ηγούμενους των μονών ή σε άλλους κληρικούς για να λύσουν τα προβλήματα. Δε με ενοχλεί που ανατρέχουν εκεί για τα προβλήματα και ζητούν λύσεις , αλλά με προβληματίζει που οι άνθρωποι δε βιώνουν ελεύθερα τη ζωή τους , δεν έχουν ενδιαφέροντα , έχουν χάσει την πίστη τους στον άνθρωπο και το συνάνθρωπο , αμφισβητούν την επιστήμη και τους ανθρώπους της και δείχνουν ότι έχουν χάσει τον προσανατολισμό τους.Οι άνθρωποι αυτοί μας αποδεικνύουν ότι ο πολιτισμός μας , όπως τον διαχειριζόμαστε , έχει χρεωκοπήσει !Σε όλα τα επίπεδα.Έχουν απορρίψει τον ορθολογισμό και τείνουν στο υπερβατικό και το εξωπραγματικό. Τι κάνουν λοιπόν οι άνθρωποι σε αυτές τις περιπτώσεις ; Προφανώς στρέφονται στο έθνος , τη Θρησκεία , την πατρίδα , την οικογένεια.Όχι όμως με την υγειή μορφή , όπως την αντιλαμβάνεται ένας εκπαιδευτικός , αλλά με τη μορφή εθνικισμού , θρησκοληψίας , ξενοφοβίας , ρατσισμού. Λίγο πολύ με μια μεσαιωνική μορφή.Ίσως όσοι ζείτε στις μεγάλες πόλεις να μην τα διαβλέπετε αυτά αλλά λίγο πιο έξω είναι εμφανή.Πώς νομίζετε ότι βλήκε ο ΛΑΟΣ στη βουλή ; Βλέπετε ότι τίποτα δεν είναι τυχαίο. Όλα έχουν την εξήγησή τους .