*

Αποστολέας Θέμα: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη  (Αναγνώστηκε 323588 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος tihea

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1661
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΑΣΕΠ=Αποτελεσματικό Σύστημα Εξόντωσης Πτυχιούχων
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« Απάντηση #14 στις: Νοεμβρίου 25, 2007, 01:35:52 pm »
Και μόνο που ασχολήθηκες με την απορία μου , σου είμαι ειλικρινά υπόχρεη :D . Η εμπειρία δεν εξασφαλίζει και τη γνώση..,οπότε μην έχεις καμιά επιφύλαξη ;D .
Κι εμένα μ' αρέσουν πάρα μα πάρα πολύ οι ασκήσεις συντακτικού!!!
Η φράση βρίσκεται στο Συμπόσιο του Ξενοφώντα κάπου στην αρχή.. 2η παράγραφο αν θυμάμαι καλά (δεν έχω αυτή τη στιγμή το κείμενο μπροστά μου). Ο Ξενοφώντας έτσι κι αλλιώς ξεφεύγει πολλές φορές σε ασυνταξίες ...(Άρα δε φταίμε εμείς που δε μπορούμε να ξεδιαλύνουμε το κείμενό του ;D )

Στη συγκεκριμένη περίοδο το πρόβλημα είναι ότι το ταυτα που υπάρχει ως αντικείμενο του γιγνώσκω δε συμπίπτει νοηματικά με το οις. Άρα το ά δε μπορεί να παίξει ρόλο αντικειμένου στο γιγνώσκω ::)
Η γοητεία του πληθυντικού αριθμού και η μοναξιά του σχοινοβάτη εκπαιδευτικού.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 21:10:46 »

Αποσυνδεδεμένος Pixie

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3041
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« Απάντηση #15 στις: Νοεμβρίου 25, 2007, 07:19:54 pm »
Κι εγώ το ίδιο με την eirinig81 σκέφτηκα, δηλαδή:
Επεί τούτοις παρεγενόμην, α γιγνώσκω δηλώσαι βούλομαι.
όπου αντικαθιστούμε το οις, που εξαρτάται από τη μετοχή, με το τούτοις και το ταύτα με το α.
« Τελευταία τροποποίηση: Νοεμβρίου 25, 2007, 07:29:09 pm από ioanna89 »

Αποσυνδεδεμένος imak

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 360
  • Φύλο: Άντρας
  • των εκλεκτών επιδίωξις η αρετή
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« Απάντηση #16 στις: Νοεμβρίου 25, 2007, 07:24:40 pm »
Το  γεγονός οτι τα σύνθετα ρήματα   με την πρόθεση πρό  συντάσσονται  με αντικείμενο σε δοτική μπορεί να σε βοηθήσει ;(παραγίγνομαι τινί=είμαι κοντά σε κάποιον/σε κάτι)Ακόμα το οτι το "οἷς" αναφέρεται στα " ἔργα τῶν καλῶν κάγαθῶν  ἀλλά και τα ἐν ταῖς παιδιαῖς" της προηγούμενης περιόδου μπορεί να μας οδηγήσει στη μετάφραση:Κάποια απο αυτά τα τελευταία ,στα οποία ήμουν παρών  και τα γνωρίζω,επιθυμώ να κάνω γνωστά .
« Τελευταία τροποποίηση: Νοεμβρίου 25, 2007, 07:28:17 pm από imak »

Αποσυνδεδεμένος swtia

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 905
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« Απάντηση #17 στις: Νοεμβρίου 25, 2007, 07:29:05 pm »
συμφωνω με την πρωτη εκδοχη που ανεφερε η ιωαννα. σιγουρα θα πρεπει να υπαρχει η δοτικη διπλα στο παρεγενομην.αν και η μετατροπη του οις σε τουτοις δεν μου καθεται πολυ καλα αλλα δεν μου ρχεται και κατι αλλο. ισως αν ειχαμε ολη την περιοδο να βοηθουσε πιο πολυ

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 21:10:46 »

Αποσυνδεδεμένος imak

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 360
  • Φύλο: Άντρας
  • των εκλεκτών επιδίωξις η αρετή
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« Απάντηση #18 στις: Νοεμβρίου 25, 2007, 07:43:58 pm »
Ἀλλ΄ἐμοί δοκεῖ τῶν καλῶν κἀγαθῶν ἀνδρῶν ἔργα(=οχι μόνο πράξεις και ενέργεις αλλά  και για τους λόγους των ενἀρετων ανδρών) οὐ μόνον τα μετά σπουδῆς πραττόμενα ἀξιομνημόνευτα εἶναι, ἀλλά καί τά ἐν ταῖς παιδιαῖς. οἷς δε παραγενόμενος ταῦτα δηλῶσαι βούλομαι. ἦν μέν γάρ Παναθηναίων τῶν μεγάλων ἱπποδρομία, Καλλίας δέ ὁ Ιππονίκου ἐρῶν ἐτύγχανεν Αὐτολύκου παιδός ὄντος.........

Αποσυνδεδεμένος tihea

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1661
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΑΣΕΠ=Αποτελεσματικό Σύστημα Εξόντωσης Πτυχιούχων
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« Απάντηση #19 στις: Νοεμβρίου 25, 2007, 09:02:02 pm »
Ιωάννα, Σώτια, imak, σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τις απαντήσεις σας και το χρόνο που διαθέσατε!!!!! Το να θεωρήσουμε την πρόταση αναφορική είναι μια λύση. Στα παιδιά έτσι το έκανα αλλά, επειδή δε με ικανοποιούσε πλήρως, τους είπα ότι θα το ψάξω περισσότερο , θα το συζητήσω και με συναδέλφους και θα τους δώσω πιο ξεκάθαρη απάντηση.Πάντως ο κάκτος τη μεταφράζει ως πλάγια τη δευτερεύουσα..


imak, πράγματι, αυτό είναι το απόσπασμα αλλά έχεις παραλείψει το "γιγνώσκω" μπροστά από το "δηλωσαι":D Το οις είναι σίγουρα αντικείμενο στο παραγενόμενος χωρίς αμφιβολία ακριβώς επειδή το παραγίγνομαι συντάσσεται με δοτική (πράγματος) ως αντικείμενο..

Πάντως όσο το σκέφτομαι καταλήγω πως το πρόβλημα εντοπίζεται στο εξής σημείο: 1) η μετάφραση είναι: "θέλω να δηλώσω από ποιά αφού πέρασα γνωρίζω ταύτα" (το ταύτα είναι άλλο από το οις). Νομίζω πως έχουμε ένα είδος αντιστροφής.. κάτι σαν τον αντίστροφο cum στα λατινικά..Δε θα υπήρχε δλδ πρόβλημα αν έλεγε "θέλω να δηλώσω από ποιά πέρασα για να(ή ώστε να) γνωρίζω ταύτα...Αντί δηλαδή να έχουμε χρον μτχ + γιγνώσκω..  θα ήταν συντακτικά πιο ορθό να είχαμε παρεγενόμην+ γνωσόμενος (ή τελική προταση ή συμπερασμτική εν πάση περιπτώσει)...

Οκ παιδιά πολύ τραβηγμένο το ξέρω.. μη βαράτε ;D
« Τελευταία τροποποίηση: Νοεμβρίου 25, 2007, 09:18:01 pm από tihea »
Η γοητεία του πληθυντικού αριθμού και η μοναξιά του σχοινοβάτη εκπαιδευτικού.

Αποσυνδεδεμένος swtia

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 905
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« Απάντηση #20 στις: Νοεμβρίου 25, 2007, 11:28:37 pm »
μην εμπιστευεσαι παντα τις μεταφρασεις τυπου κακτου κτλ. δεν ταιριαζουν παντα απολυτα με τη συνταξη. ασχολουμαι με ενα τετοιο ζητημα και ξερω τη θεση του μεταφραστη. κι εμενα κατι δε μου καθεται. το ενστικτο εκει με οδηγει αλλα κολλησα και δεν μου ρχεται κατι πιο επιστημονικο. αν δεν βιαζεσαι θα ρωτησω τον καθηγητη στο μεταπτυχιακο την πεμπτη

Αποσυνδεδεμένος tihea

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1661
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΑΣΕΠ=Αποτελεσματικό Σύστημα Εξόντωσης Πτυχιούχων
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« Απάντηση #21 στις: Νοεμβρίου 26, 2007, 08:32:07 am »
Swtia,αν μπορείς να ρωτήσεις θα μου έκανες μεγάλη χάρη. Στα παιδιά θα πω όλες τις δυνατές λύσεις σήμερα που έχουμε μάθημα στην πρόσθετη αλλά εγώ δε θα σταματήσω να το ψάχνω.Στη μετάφραση του κάκτου, όντως δε δίνω σημασία κι αν η μετατροπή μού έβγαινε μια χαρά με αναφορική πρόταση θα επιβεβαίωνε και το είδος της.Δεν έχω και το συγκεκριμένο κείμενο της Οξφόρδης για να δω μήπως κάτι είναι γραμμένο διαφορετικά στην επίμαχη περίοδο.
Η γοητεία του πληθυντικού αριθμού και η μοναξιά του σχοινοβάτη εκπαιδευτικού.

Αποσυνδεδεμένος swtia

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 905
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« Απάντηση #22 στις: Νοεμβρίου 26, 2007, 11:12:54 am »
ουτε εγω την εχω. δεν ετυχε ποτε να κανουμε.θα ρωτησω κα θα σου πω

Αποσυνδεδεμένος tihea

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1661
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΑΣΕΠ=Αποτελεσματικό Σύστημα Εξόντωσης Πτυχιούχων
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« Απάντηση #23 στις: Νοεμβρίου 26, 2007, 11:33:02 am »
Μέχρι στιγμής πάντως έχω καταλήξει με βάση και τις απόψεις σας πως η πιο ενδεδειγμένη επιλογή ανάλυσης είναι η εξής:

« Τελευταία τροποποίηση: Νοεμβρίου 26, 2007, 11:55:08 am από tihea »
Η γοητεία του πληθυντικού αριθμού και η μοναξιά του σχοινοβάτη εκπαιδευτικού.

Αποσυνδεδεμένος swtia

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 905
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« Απάντηση #24 στις: Νοεμβρίου 26, 2007, 02:09:57 pm »
η αιτια δεν μου καθεται καλα...

Αποσυνδεδεμένος fusalida

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 53
  • ο χρόνος είναι γρήγορος ίσκιος πουλιών
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« Απάντηση #25 στις: Ιανουαρίου 05, 2008, 04:48:18 pm »
κυκλοφορεί και ένα ακόμα βιβλίο με ασκήσεις συνακτικού από τις εκδόσεις Λιβάνη.
Χρήστος

Συνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5922
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« Απάντηση #26 στις: Ιανουαρίου 07, 2008, 12:34:01 am »
Tihea, ξέρω ότι πιθανότατα θα έχεις λύσει το συντακτικό πρόβλημα που έθεσες το Νοέμβριο, αλλά επειδή εγώ τώρα το πρόσεξα, ήθελα να σου προτείνω τα εξής, μήπως και ακόμα ψάχνεις να βρεις λύση:

......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος teofilo

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 1
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« Απάντηση #27 στις: Ιουνίου 13, 2008, 07:06:39 pm »
μετά από τόσο καιρό ας πω και εγω την ταπεινή μου άποψη(η οποία σίγουρα θα έχει λυθεί μέχρι τώρα)

νομίζω ότι το οις αναφέρεται στους άνδρες

δηλ :θέλω να δηλώσω εξ αιτίας ποιων, αφου συγχρωτίστηκα(μαζί τους) γνωρίζω αυτά(τα εργα δηλ)

ή

θέλω να δηλώσω αυτούς που συγχρωτιζόμενος γνωρίζω αυτά(τα έργα)

δε νομιζω εν τέλει ότι το οις και το ταυτα αναφερονται στα έργα.
επομένως η ανάλυση είναι ...οις, επεί παρεγενόμην,ταυτα...

παραγίγνομαι(για ανθρώπους)=είμαι πλησίον ,συναναστρεφομαι
(για πράγματα)=τελειοποιώ κάτι, φτάνω σε κατι

υγ.ας μας πει κάποιος τη σίγουρη λύση!!!!


 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182533
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 684
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 18
Επισκέπτες: 467
Σύνολο: 485

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.063 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.