0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Παράθεση από: apri στις Νοεμβρίου 17, 2011, 03:58:23 pmAκόμα κι αν το γράφει ένα συντακτικό, αμφιβάλλω αν θα το δεχθεί.Η Φιλιππάκη λ.χ προτείνει στη νεοελληνική γραμματική τον όρο γερούνδιο για τους άκλιτους ρηματικούς τύπους (π.χ παίζοντας), αλλά οι περισσότεροι φιλόλογοι, ειδικά οι μη γλωσσολόγοι, προτιμούν τον όρο άκλιτη μετοχή ενεργητικού ενεστώτα, παρότι η μετοχή υποτίθεται ότι ονομάζεται έτσι, γιατί μετέχει των χαρακτηριστικών του ρήματος (διάθεση, χρόνος, φωνή) και του επιθέτου (πτώση, γένος, αριθμός) και άρα δεν μπορεί να είναι άκλιτη ούτε το κυριότερο, να έχει μόνο επιρρηματικό χαρακτήρα.Γενικά υπάρχει μια δυσκολία μεταξύ των φιλολόγων να δεχθούν εναλλακτικούς όρους. Το βλέπουν ως προσβολή στην παράδοση; Φοβούνται ότι ο καθένας θα λέει μετά ό,τι του κατέβει και δεν θα υπάρχει ένας κοινός τόπος; Αν όμως κάποιος έχει δίκιο, πώς θα γίνει κοινός τόπος αυτό που λέει, αν αρνούνται να το χρησιμοποιήσουν οι υπόλοιποι; Δεν ξέρω... Πάντως, αν χρησιμοποιούσαμε τον εμπρόθετο της αλληλοπάθειας, θα μας λύνονταν τα χέρια σε περιπτώσεις όπως οι παρακάτω, όπου αναγκαζόμαστε να μιλήσουμε απλώς για κατεύθυνση: Κέβης δὲ καὶ Σιμμίας σμικρὸν πρὸς ἀλλήλω διελεγέσθην Απίστως ἔχουσι πρὸς ἑαυτοὺς οἱ ῞Ελληνεςτο θεμα apri δεν ειναι η διχογνωμια μεταξυ εκπαιδευτικων...ειναι πως θα αντιμετπισεις κατι τετοιο αν γραφει απο ενα παιδι π.χ σε ενα διαγωνισμα...τι θα του πεις ; πως θα του απορριψεις την αλληλοπαθεια σε αυτη την περιπτωση; με τι επιχειρημα ;
Aκόμα κι αν το γράφει ένα συντακτικό, αμφιβάλλω αν θα το δεχθεί.Η Φιλιππάκη λ.χ προτείνει στη νεοελληνική γραμματική τον όρο γερούνδιο για τους άκλιτους ρηματικούς τύπους (π.χ παίζοντας), αλλά οι περισσότεροι φιλόλογοι, ειδικά οι μη γλωσσολόγοι, προτιμούν τον όρο άκλιτη μετοχή ενεργητικού ενεστώτα, παρότι η μετοχή υποτίθεται ότι ονομάζεται έτσι, γιατί μετέχει των χαρακτηριστικών του ρήματος (διάθεση, χρόνος, φωνή) και του επιθέτου (πτώση, γένος, αριθμός) και άρα δεν μπορεί να είναι άκλιτη ούτε το κυριότερο, να έχει μόνο επιρρηματικό χαρακτήρα.Γενικά υπάρχει μια δυσκολία μεταξύ των φιλολόγων να δεχθούν εναλλακτικούς όρους. Το βλέπουν ως προσβολή στην παράδοση; Φοβούνται ότι ο καθένας θα λέει μετά ό,τι του κατέβει και δεν θα υπάρχει ένας κοινός τόπος; Αν όμως κάποιος έχει δίκιο, πώς θα γίνει κοινός τόπος αυτό που λέει, αν αρνούνται να το χρησιμοποιήσουν οι υπόλοιποι; Δεν ξέρω... Πάντως, αν χρησιμοποιούσαμε τον εμπρόθετο της αλληλοπάθειας, θα μας λύνονταν τα χέρια σε περιπτώσεις όπως οι παρακάτω, όπου αναγκαζόμαστε να μιλήσουμε απλώς για κατεύθυνση: Κέβης δὲ καὶ Σιμμίας σμικρὸν πρὸς ἀλλήλω διελεγέσθην Απίστως ἔχουσι πρὸς ἑαυτοὺς οἱ ῞Ελληνες
το επιχείρημα που εγώ παρουσιάζω σε τέτοιες περιπτώσεις είναι το τι λέει το σχολικό εγχειρίδιο ή τα συντακτικά που δουλεύω.
Πιστεύω ότι έχει δίκιο ο steven segal. Θέλει λίγο προσοχή το θέμα, γιατί περνάς στον μαθητή και ανάλογα μηνύματα για το πώς θα πρέπει να συμπεριφέρεται ένας επιστήμονας: Μπορεί να λέει ό,τι του καπνίσει; Πρέπει να αποδέχεται τυφλά ό,τι είναι κοινώς αποδεκτό; Μπορεί να έχει προσωπική άποψη; Ποιες προϋποθέσεις πρέπει να τηρεί;
Ακόμα θυμάμαι μια φιλόλογό μου που είχε διορθώσει έναν συμμαθητή, γιατί είχε χρησιμοποιήσει στον προφορικό λόγο τον τύπο "αυτηνής", με το αιτιολογικό ότι ο τύπος αυτός δεν αναφέρεται στη γραμματική του Τριανταφυλλίδη! Το θεώρησα εντελώς παράλογο και μικρονοϊκό.apri, προφανώς και δεν αναφέρομαι σε τέτοιες ακραίες περιπτώσεις. Είπα: τι λέει το σχολικό συντακτικό ή το συντακτικό που δουλεύω. Σε περίπτωση που αδυνατώ να εξηγήσω με τρόπο απόλυτο και κατηγορηματικό τη συγκεκριμένη απορία. Επιστημονικά ορθό είναι, νομίζω, να ανατρέχεις στη βιβλιογραφία... πιστεύω επίσης ότι ο καλός φιλόλογος (και επιστημονικά και διδακτικά) θα αποφύγει να ζητήσει ανανγώριση συντακτική σε τόσο "προβληματικές" συντάξεις ή σε θέματα που θα εγείρουν αμφισβητήσεις από τους μαθητές... όχι από φόβο, αλλά επειδή πρέπει να στοχεύει στην αντικειμενικότητα και στην αξιοπιστία όταν οργανώνει ένα διαγώνισμα
. Τώρα, στην τελευταία παρατήρηση του steven_seagal, τέτοιες αποκλίσεις σε βαθμολογία Αρχαίων που έχω δει επαφίενται αποκλειστικά και μόνο στις παρατηρήσεις του Διδαγμένου Κειμένου, όπου εκεί έρχεται ιδιαίτερα στο προσκήνιο ο υποκειμενικός παράγοντας αλλά και παράμετροι "εκθεσιακές", όπως η δομή, η μορφή, το λεξιλόγιο κ.ά.
Επιπλέον, χαίρω ότι επιτέλους ενστερνίστηκες την άποψη που εξέφραζα πριν λίγες σελίδες στο παρόν νήμα (βλ. καλοκαιρινές αναρτήσεις), όπου έλεγα πως ρηξικέλευθες προτάσεις στην Σύνταξη οδηγούν σε ολισθηρές ατραπούς. Μάλιστα τότε διατεινόσουν, ότι αν δεν κάναμε καινοτόμες παρατηρήσεις θα μέναμε... στην Γραμματική του Διονυσίου τού Θρακός (sic).
Και οι δύο παρακολουθήσαμε Κλασσική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο και οι καθηγητές μας, π.χ. Κουτρούμπας, Τόλια,
Για να ειναι του ποσού θα πρεπει να δηλωνει επιρρηματικη σχέση.