0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Εγω θα συμφωνησω οτι δεν πρεπει να φορτωνουμε τα παιδια με επιπλεον υλικο, αυτο κανω αλλωστε στηριζομαι παντα στο κειμενο. Απλα βλεπω οτι πολλοι καθηγητες βαζουν εξτρα ασκησεις και προβληματιζομαι τι ειναι πιο σωστο
ακριβως ετσι πρεπει! αλλωστε το ιδιο το κειμενο δινει αφορμες για πολλες "εξτρα" εφαρμογες, δε χρειαζονται φωτοτυπιες αλλων βιβλιων...( βεβαια, με το 6ωρο λατινικων που θα εχει το νεο προγραμμα, ας περιμενουμε και κανενα αδιδακτο...καιρος ειναι. )
Παράθεση από: kozzi1 στις Δεκεμβρίου 28, 2010, 03:13:16 pmακριβως ετσι πρεπει! αλλωστε το ιδιο το κειμενο δινει αφορμες για πολλες "εξτρα" εφαρμογες, δε χρειαζονται φωτοτυπιες αλλων βιβλιων...( βεβαια, με το 6ωρο λατινικων που θα εχει το νεο προγραμμα, ας περιμενουμε και κανενα αδιδακτο...καιρος ειναι. )εγω θα διαφωνησω..στηριζομαι αποκλειστικα και μονο στο κειμενο και στις μετατροπες του χωρις κατι το εξτρα ποτε...διαβαζω κατα καιρους στο φορουμ κατι προτασεις για ασκησεις που δεν επεφταν ουτε στις δεσμες και βεβαια δεν εχουν πεσει ποτε απο το 1998 και μετα...τα θεματα ειναι παντα νορμαλ και αυτα που λεμε sos στα οποια δουλευουν αρκετα σχολεια και φροντιστηρια..δεν εχει πεσει ποτε κατι εξεζητημενο...
ε, δε βλεπω πού διαφωνεις !!!!ο,τι μας δινει το κειμενο, αρκει. Δε χρειαζεται βεβαια να παπαγαλιζουν τα παιδια τις οποιες μετατροπες τους δινουν ετοιμες...ας κανουν και μια δυο δικες τους!
Παράθεση από: kozzi1 στις Δεκεμβρίου 28, 2010, 03:32:09 pmε, δε βλεπω πού διαφωνεις !!!!ο,τι μας δινει το κειμενο, αρκει. Δε χρειαζεται βεβαια να παπαγαλιζουν τα παιδια τις οποιες μετατροπες τους δινουν ετοιμες...ας κανουν και μια δυο δικες τους!μαθαινεις την θεωρια και την εφαρμοζεις στις μετατροπες του κειμενου...ουτε παπαγαλια υπαρχει ουτε χασιμο χρονου που ειδικα στο σχολειο ειναι πολυτιμος...τι νοημα εχει να κανει καποιος εξτρα ασκησεις π.χ στην εκφορα του σκοπου ή στον ευθυ-πλαγιο λογο απο την στιγμη που στα κειμενα υπαρχουν αρκετες περιπτωσεις για να εμβαθυνει και να καταλάβει την θεωρια...
Οκ αυτα ξερω κι εγω. Εχω δει ομως και δικαιολογηση οτι ο σκοπος ειναι ιδωμενος τη στιγμη που εφανιζεται στο μυαλο του ομιλητη κτλ κτλ. Αυτο που αναφερεται?
Εγώ το μαθαίνω στα παιδιά ως εξής:πχ. ut eo uteretur (κείμ.36) : Eίναι μια δευτερεύουσα επιρρηματική τελική πρόταση που εισάγεται με τον τελικό σύνδεσμο ut, επειδή είναι καταφατική, και λειτουργεί ως επιρρηματικός προσδιορισμός του σκοπού στο ρήμα της κύριας (attulissent). Εκφέρεται με υποτακτική γιατί ο σκοπός στα λατινικά θεωρείται υποκειμενική κατάσταση. Συγκεκριμένα με υποτακτική παρατατικού (uteretur), γιατί εξαρτάται από ρήμα ιστορικού χρόνου (attulissent) και δηλώνει το σύγχρονο στο παρελθόν. Ισχύει η ιδιομορφία ως προς την ακολουθία των χρόνων και υπογραμμίζεται ο συγχρονισμός κύριας και δευτερεύουσας πρότασης. Αυτό συμβαίνει γιατί ο σκοπός είναι ιδωμένος τη στιγμή που εμφανίζεται στο μυαλό του ομιλητή και όχι τη στιγμή της πιθανής πραγματοποίησής του.Ανάλογα με τον τρόπο εισαγωγής αλλάζεις την αιτιολόγηση και ανάλογα με την εκφορά το τι δηλώνει και από πού εξαρτάται.Πιθανόν κάποια πράγματα να είναι περιττά, όμως για να είμαι καλυμμένη, και εφόσον αναφέρονται στο σχολικό βιβλίο τους λέω να το γράφουν όλο για να δικαιολογήσουν την εκφορά και την ιδιομορφία!