*

Αποστολέας Θέμα: Λατινικά: Σύνταξη  (Αναγνώστηκε 241621 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος kozzi1

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1148
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #378 στις: Δεκεμβρίου 28, 2010, 03:13:16 pm »
Εγω θα συμφωνησω οτι δεν πρεπει να φορτωνουμε τα παιδια με επιπλεον υλικο, αυτο κανω αλλωστε στηριζομαι παντα στο κειμενο. Απλα βλεπω οτι πολλοι καθηγητες βαζουν εξτρα ασκησεις και προβληματιζομαι τι ειναι πιο σωστο

ακριβως ετσι πρεπει! αλλωστε το ιδιο το κειμενο δινει αφορμες για πολλες "εξτρα" εφαρμογες, δε χρειαζονται φωτοτυπιες αλλων βιβλιων...

( βεβαια, με το 6ωρο λατινικων που θα εχει το νεο προγραμμα, ας περιμενουμε και κανενα αδιδακτο...καιρος ειναι. )

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:23:13 »

Αποσυνδεδεμένος steven_seagal

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 978
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #379 στις: Δεκεμβρίου 28, 2010, 03:28:31 pm »
ακριβως ετσι πρεπει! αλλωστε το ιδιο το κειμενο δινει αφορμες για πολλες "εξτρα" εφαρμογες, δε χρειαζονται φωτοτυπιες αλλων βιβλιων...

( βεβαια, με το 6ωρο λατινικων που θα εχει το νεο προγραμμα, ας περιμενουμε και κανενα αδιδακτο...καιρος ειναι. )

εγω θα διαφωνησω..στηριζομαι αποκλειστικα και μονο στο κειμενο και στις μετατροπες του χωρις κατι το εξτρα ποτε...διαβαζω κατα καιρους στο φορουμ κατι προτασεις για ασκησεις που δεν επεφταν ουτε στις δεσμες και βεβαια δεν εχουν πεσει ποτε απο το 1998 και μετα...τα θεματα ειναι παντα νορμαλ και αυτα που λεμε sos στα οποια δουλευουν αρκετα σχολεια και φροντιστηρια..δεν εχει πεσει ποτε κατι εξεζητημενο...

Αποσυνδεδεμένος kozzi1

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1148
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #380 στις: Δεκεμβρίου 28, 2010, 03:32:09 pm »
ακριβως ετσι πρεπει! αλλωστε το ιδιο το κειμενο δινει αφορμες για πολλες "εξτρα" εφαρμογες, δε χρειαζονται φωτοτυπιες αλλων βιβλιων...

( βεβαια, με το 6ωρο λατινικων που θα εχει το νεο προγραμμα, ας περιμενουμε και κανενα αδιδακτο...καιρος ειναι. )

εγω θα διαφωνησω..στηριζομαι αποκλειστικα και μονο στο κειμενο και στις μετατροπες του χωρις κατι το εξτρα ποτε...διαβαζω κατα καιρους στο φορουμ κατι προτασεις για ασκησεις που δεν επεφταν ουτε στις δεσμες και βεβαια δεν εχουν πεσει ποτε απο το 1998 και μετα...τα θεματα ειναι παντα νορμαλ και αυτα που λεμε sos στα οποια δουλευουν αρκετα σχολεια και φροντιστηρια..δεν εχει πεσει ποτε κατι εξεζητημενο...

ε, δε βλεπω πού διαφωνεις !!!!
ο,τι μας δινει το κειμενο, αρκει. Δε χρειαζεται βεβαια να παπαγαλιζουν τα παιδια τις οποιες μετατροπες τους δινουν ετοιμες...ας κανουν και μια δυο δικες τους!

Αποσυνδεδεμένος steven_seagal

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 978
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #381 στις: Δεκεμβρίου 28, 2010, 03:45:24 pm »

ε, δε βλεπω πού διαφωνεις !!!!
ο,τι μας δινει το κειμενο, αρκει. Δε χρειαζεται βεβαια να παπαγαλιζουν τα παιδια τις οποιες μετατροπες τους δινουν ετοιμες...ας κανουν και μια δυο δικες τους!

μαθαινεις την θεωρια και την εφαρμοζεις στις μετατροπες του κειμενου...ουτε παπαγαλια υπαρχει ουτε χασιμο χρονου που ειδικα στο σχολειο ειναι πολυτιμος...τι νοημα εχει να κανει καποιος εξτρα ασκησεις π.χ στην εκφορα του σκοπου ή στον ευθυ-πλαγιο λογο απο την στιγμη που στα κειμενα υπαρχουν αρκετες περιπτωσεις για να εμβαθυνει και να καταλάβει την θεωρια...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:23:13 »

Αποσυνδεδεμένος kozzi1

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1148
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #382 στις: Δεκεμβρίου 28, 2010, 03:50:55 pm »

ε, δε βλεπω πού διαφωνεις !!!!
ο,τι μας δινει το κειμενο, αρκει. Δε χρειαζεται βεβαια να παπαγαλιζουν τα παιδια τις οποιες μετατροπες τους δινουν ετοιμες...ας κανουν και μια δυο δικες τους!

μαθαινεις την θεωρια και την εφαρμοζεις στις μετατροπες του κειμενου...ουτε παπαγαλια υπαρχει ουτε χασιμο χρονου που ειδικα στο σχολειο ειναι πολυτιμος...τι νοημα εχει να κανει καποιος εξτρα ασκησεις π.χ στην εκφορα του σκοπου ή στον ευθυ-πλαγιο λογο απο την στιγμη που στα κειμενα υπαρχουν αρκετες περιπτωσεις για να εμβαθυνει και να καταλάβει την θεωρια...
μα...το ιδιο λεμε !!!!

Αποσυνδεδεμένος nebula

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 312
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ουφ...
    • Προφίλ
    • Φωτεινή Παντογνώστρα
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #383 στις: Δεκεμβρίου 28, 2010, 11:42:21 pm »
Εντάξει, βρε παιδιά, δεν λέμε κιόλας να βάζουμε 20 ασκήσεις εμπεδωσης για την εκφορά του σκοπού π.χ. ή τα της παθ. περιφραστικής συζυγίας κ.ο.κ.! Αλλά το να κάνεις μαζί με το παιδί (μιλάω κυρίως για ιδιαίτερα) κάποιες παραπάνω προτάσεις εφαρμογής του φαινομένου, δεν πειράζει. Προσωπικά, το θεωρώ θεμιτό. Το παιδί τρίβεται και όταν θα πετύχει σε επόμενο κείμενο το φαινόμενο, θα το αντιμετωπίσει πιο αποτελεσματικά, θα 'ναι πιο οικείο. Προσωπική άποψη. :-)

Αποσυνδεδεμένος virgi

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 371
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #384 στις: Ιανουαρίου 10, 2011, 11:24:47 am »
Μπορει καποιος παρακαλω να μου δειξει ενα παραδειγμα δικαιολογησης εισαγωγης, εκφορας κτλ. μιας τελικης προτασης? Πιο πολυ με ενδιαφερει η εκφορα γιατι τα βοηθηματα λενε διαφορα

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #385 στις: Ιανουαρίου 10, 2011, 09:31:35 pm »
Οι τελικές προτάσεις εκφέρονται παντοτε με Υποτακτικη ( γιατι ο σκοπός θεωρειται υποκειμενικος). Με 1. Ενεστωτα (παρον-μελλον) 2.Παρατατικου(παρελθον) Η εξαρτηση στην 1η περιπτωση ειναι απο αρκτικό χρονο, ενω στη 2η απο ιστορικο).

εισαγονται : ut ( οταν ειναι καταφατικες), με  ne (οατν ειναι αρνητικες) και με το quo (οταν ακολουθει συγκριτικος βαθμος).

Λειτουργουν ως επιρρηματικοι προσδιορισμοι του σκοπου στο ρημα της κυριας.

Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος virgi

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 371
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #386 στις: Ιανουαρίου 10, 2011, 10:39:16 pm »
Οκ αυτα ξερω κι εγω. Εχω δει ομως και δικαιολογηση οτι ο σκοπος ειναι ιδωμενος τη στιγμη που εφανιζεται στο μυαλο του ομιλητη κτλ κτλ. Αυτο που αναφερεται?

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #387 στις: Ιανουαρίου 10, 2011, 11:38:28 pm »
μαλλον σωστα.  αφου ο σκοπος ειναι υποκειμενικος.
                 τι εννοεις "που αναφερεται"?
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος Εγώ είμαι

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 769
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #388 στις: Ιανουαρίου 11, 2011, 01:21:42 am »
Οκ αυτα ξερω κι εγω. Εχω δει ομως και δικαιολογηση οτι ο σκοπος ειναι ιδωμενος τη στιγμη που εφανιζεται στο μυαλο του ομιλητη κτλ κτλ. Αυτο που αναφερεται?

αναφερεται ή καλύτερα δικαιολογεί  τ ότι υπάρχει ιδιομορφία στην ακολουθία των χρόνων στις συγκεκριμένες προτάσεις οπως είναι οι τελικές οι συμπερασματικές,οι ενδοιαστικές ,οι βουλητικές και quomιnus quin

Αποσυνδεδεμένος Spes

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 94
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #389 στις: Ιανουαρίου 11, 2011, 02:45:11 pm »
Εγώ το μαθαίνω στα παιδιά ως εξής:
πχ. ut eo uteretur (κείμ.36) : Eίναι μια δευτερεύουσα επιρρηματική τελική πρόταση που εισάγεται με τον τελικό σύνδεσμο ut, επειδή είναι καταφατική, και λειτουργεί ως επιρρηματικός προσδιορισμός του σκοπού στο ρήμα της κύριας (attulissent). Εκφέρεται με υποτακτική γιατί ο σκοπός στα λατινικά θεωρείται υποκειμενική κατάσταση. Συγκεκριμένα με υποτακτική παρατατικού (uteretur), γιατί εξαρτάται από ρήμα ιστορικού χρόνου (attulissent) και δηλώνει το σύγχρονο στο παρελθόν. Ισχύει η ιδιομορφία ως προς την ακολουθία των χρόνων και υπογραμμίζεται ο συγχρονισμός κύριας και δευτερεύουσας πρότασης. Αυτό συμβαίνει γιατί ο σκοπός είναι ιδωμένος τη στιγμή που εμφανίζεται στο μυαλό του ομιλητή και όχι τη στιγμή της πιθανής πραγματοποίησής του.

Ανάλογα με τον τρόπο εισαγωγής αλλάζεις την αιτιολόγηση και ανάλογα με την εκφορά το τι δηλώνει και από πού εξαρτάται.
Πιθανόν κάποια πράγματα να είναι περιττά, όμως για να είμαι καλυμμένη, και εφόσον αναφέρονται στο σχολικό βιβλίο τους λέω να το γράφουν όλο για να δικαιολογήσουν την εκφορά και την ιδιομορφία!  :)

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #390 στις: Ιανουαρίου 11, 2011, 02:52:28 pm »
Εγώ το μαθαίνω στα παιδιά ως εξής:
πχ. ut eo uteretur (κείμ.36) : Eίναι μια δευτερεύουσα επιρρηματική τελική πρόταση που εισάγεται με τον τελικό σύνδεσμο ut, επειδή είναι καταφατική, και λειτουργεί ως επιρρηματικός προσδιορισμός του σκοπού στο ρήμα της κύριας (attulissent). Εκφέρεται με υποτακτική γιατί ο σκοπός στα λατινικά θεωρείται υποκειμενική κατάσταση. Συγκεκριμένα με υποτακτική παρατατικού (uteretur), γιατί εξαρτάται από ρήμα ιστορικού χρόνου (attulissent) και δηλώνει το σύγχρονο στο παρελθόν. Ισχύει η ιδιομορφία ως προς την ακολουθία των χρόνων και υπογραμμίζεται ο συγχρονισμός κύριας και δευτερεύουσας πρότασης. Αυτό συμβαίνει γιατί ο σκοπός είναι ιδωμένος τη στιγμή που εμφανίζεται στο μυαλό του ομιλητή και όχι τη στιγμή της πιθανής πραγματοποίησής του.

Ανάλογα με τον τρόπο εισαγωγής αλλάζεις την αιτιολόγηση και ανάλογα με την εκφορά το τι δηλώνει και από πού εξαρτάται.
Πιθανόν κάποια πράγματα να είναι περιττά, όμως για να είμαι καλυμμένη, και εφόσον αναφέρονται στο σχολικό βιβλίο τους λέω να το γράφουν όλο για να δικαιολογήσουν την εκφορά και την ιδιομορφία!  :)

τέλεια!  Ακριβως ετσι γινεται ο χαρακτηρισμος μιας τελικης προτασης.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος Μέμα

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 22
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #391 στις: Ιανουαρίου 14, 2011, 11:32:59 pm »
αναφερεται στη σελιδα 155 του σχολικού βιβλίου λατινικων (συγχρονισμός κυριας και δευτερεύουσας), όχι μόνο για τις τελικές !!!

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32873
  • Τελευταία: eirini0709
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182736
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 699
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 18
Επισκέπτες: 479
Σύνολο: 497

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.048 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.