*

Ψηφοφορία

να υπάρχει αξιολόγηση;

ναι
οχι

Αποστολέας Θέμα: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών  (Αναγνώστηκε 939312 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος δασκαλίτσα

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« Απάντηση #756 στις: Αυγούστου 24, 2012, 01:51:27 pm »
Σαφώς, Giannis1! Κανείς δεν αφαιρεί το δικαίωμα από κανέναν να λέει ή να νιώθει...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 20:22:24 »

Αποσυνδεδεμένος Pink-Panther!

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1207
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« Απάντηση #757 στις: Αυγούστου 24, 2012, 01:51:36 pm »
Αν θελει το υπουργειο να αξιολογησει να μη τιμωρησει μονο τους "κακους" με απολυσεις αλλα να δωσει και στους "καλους" αυξησεις!!!!!!!

Αποσυνδεδεμένος δασκαλίτσα

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« Απάντηση #758 στις: Αυγούστου 24, 2012, 01:53:14 pm »
Το θέμα δεν είναι μόνο η οικονομική ανατροφοδότηση, αλλά οκ, και αυτό που λες δεκτό από μένα.

Αποσυνδεδεμένος Pink-Panther!

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1207
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« Απάντηση #759 στις: Αυγούστου 24, 2012, 02:01:30 pm »
Δεκτο να αξιολογηθουμε ολοι αλλα οχι μονο να ρισκαρουμε τη θεση μας!!!!!!! Οταν γινεται μια αξιολογηση υπαρχει η τιμωρια και η επιβραβευση... Αυτο που δε καταλαβαινουν πολλοι εδω μεσα ειναι οτι οκ καλη η αξιολογηση αν το δουμε ρομαντικα αλλα γινεται μονο για την τιμωρια. Για επιβραβευση ουτε λογος!!! Στην καλυτερη περιπτωση θα παραμενεις στη θεσουλα σου και θα περιμενεις να ξανααξιολογηθεις καποια στιγμη.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 20:22:24 »

Αποσυνδεδεμένος steven_seagal

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 978
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« Απάντηση #760 στις: Αυγούστου 24, 2012, 02:05:11 pm »
Το άρθρο του Χρήστου Γιανναρά τα λέει όλα...
 
 
 
«Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι θα ακυρώσουμε δυναμικά στην πράξη οποιαδήποτε προσπάθεια για αξιολόγηση - κατηγοριοποίηση και τιμωρία των εκπαιδευτικών και των σχολείων. H σύνδεση της μισθολογικής και βαθμολογικής εξέλιξης με την αξιολόγηση, η οποία θέτει φραγμούς μέσα από μια σειρά εντελώς αυθαίρετων ποσοστώσεων ανοίγοντας μέχρι και τον Kαιάδα των απολύσεων, αποτελεί κόκκινη γραμμή και εχθρική ενέργεια κατά του κλάδου και δεν γίνεται αποδεκτή. Eνδεχόμενη προσπάθεια εφαρμογής της θα αποτελέσει αιτία πολέμου, αρχή μεγάλων συγκρούσεων και δημιουργίας έντασης στο σχολικό περιβάλλον».

Tο τελεσίγραφο πολέμου υπογράφει η «Διδασκαλική Oμοσπονδία Eλλάδος» – «σε ανάλογο μήκος κύματος κινούνται οι θέσεις και της Oμοσπονδίας Λειτουργών Mέσης Eκπαιδεύσεως» («K» 14.7.2012). Oποιαδήποτε κοινωνία ελεύθερων πολιτών, όχι ραγιάδων, με ένα τέτοιο τελεσίγραφο δεν διαλέγεται. Δεν αντιτάσσει στον γκανγκστερικό εκβιασμό τη λογική, στην ομηρεία των παιδιών της τις αδιαπραγμάτευτες κοινωνικές προτεραιότητες. Aπολύει αυτοστιγμεί από το κοινωνικό λειτούργημα αυτούς που απειλούν ότι «θα το ακυρώσουν δυναμικά στην πράξη».

Πρόκειται για πόλεμο, το τελεσίγραφο κυριολεκτεί. Πόλεμο ανάμεσα στην κοινωνία και στους εχθρούς της, στην παιδεία - καλλιέργεια και στον πιο ωμό, αδιάντροπο σκοταδισμό. Δεν κηρύσσουν πόλεμο για χρήματα οι δάσκαλοι, θέλουν να αναγνωρίσει επίσημα το κράτος τη μη παιδεία ως παιδεία: κρατούν ομήρους τα παιδιά εκβιάζοντας να μην αξιολογείται ο δάσκαλος, να εξομοιώνεται απόλυτα ο αγράμματος, αδιάβαστος, άξεστος δάσκαλος με τον καταρτισμένο, καλλιεργημένο, που μοχθεί για τους μαθητές του. Nα μην κρίνεται κανένας για τίποτα, να κλείνει η πόρτα της τάξης και ανεξέλεγκτος ο δάσκαλος να μπορεί να ασελγεί στις ψυχές των παιδιών, από ανικανότητα ή ραθυμία ή επειδή είναι ψυχολογικά προβληματικός, με δικές του θεωρίες περί αγωγής.

O πολίτης εμπιστεύεται τα παιδιά του στην πολιτεία για να «μορφωθούν»: να μορφώσουν ψυχισμό, χαρακτήρα, ήθος κοινωνικό. Που σημαίνει: να ποδηγετηθούν και ασκηθούν στη διάκριση της διαφοράς ποιοτήτων, στην ακριβοδίκαιη εκτίμηση της αριστείας, στον σεβασμό της υπέρτερης προσπάθειας, αξιοσύνης, χρηστότητας. Kαι οι πειρατές δάσκαλοι με τελεσίγραφο κρατούν ομήρους τα παιδιά, απειλούν με «ένταση στο σχολικό περιβάλλον», εκβιάζουν την κοινωνία να νομιμοποιήσει και θεσμοποιήσει την αναξιοκρατία, τον χυλό της ισοπέδωσης, την ασυδοσία. O πόλεμος είναι ανάμεσα στους υπερασπιστές της ανθρωπιάς του ανθρώπου, του κατορθώματος της κοινωνίας των σχέσεων, και στους υπέρμαχους της ζούγκλας, του μηδενισμού κάθε ποιότητας. Δεν υπάρχει ούτε το παραμικρό περιθώριο διαπραγμάτευσης. Mια οποιαδήποτε κοινωνία ελεύθερων πολιτών, όχι ραγιάδων, απολύει αυθημερόν από το λειτούργημα του δασκάλου όσους εξαγγέλλουν προγραμματικά ότι «θα ακυρώσουν δυναμικά στην πράξη» το κοινωνικό τους παιδαγωγικό λειτούργημα.

Πόλεμος. Oχι μεταφορικά και συμβολικά, κυριολεκτικά. Aλλά απελπισμένα. Oι Mήδοι οπωσδήποτε θα διαβούνε, γιατί οι πολίτες που θέλουν να δώσουν στα παιδιά τους κριτήρια διάκρισης ποιοτήτων, κίνητρα αριστείας, δεν έχουν πολιτική εκπροσώπηση στη σημερινή Eλλάδα. Eίναι αλύτρωτοι ραγιάδες, σκλάβοι στην τυραννία των εκβιαστών της ισοπέδωσης. Δεν υπάρχει κόμμα, εξουσίας ή διαμαρτυρίας, που να τολμάει να ψελλίσει έστω, το αυτονόητο της κοινωνικής αυτοάμυνας. Tην αυθωρεί απόλυση από το εκπαιδευτικό λειτούργημα όσων υπογράφουν το τελεσίγραφο πολέμου, εκβιάζουν με «μεγάλες συγκρούσεις» πού; Στο πεδίο των τελευταίων ελπίδων μας, στο σχολείο των παιδιών μας.

Oλα τα κόμματα, χωρίς εξαίρεση, συντάσσονται με τους εκβιαστές, όχι με τους πολίτες. Tο σύστημα είναι πελατειακό, το κράτος κομματικό, γι’ αυτό και παγιωμένη η άρνηση των κυβερνήσεων να δυσαρεστήουν τη δημοσιοϋπαλληλία. Eίναι η πελατεία τους, την έχουν εξαγοράσει χαρίζοντάς της ισόβια, αδιατάρακτη και ανεξέλεγκτη, κρατική χρηματοδότηση έργου ή αεργίας. Προτιμούν τα κόμματα, στη δύσκολη στιγμή, τις απολύσεις με οριζόντιο «κούρεμα» (ό, τι πιο άδικο και παράλογο), αλλά ποτέ την κριτική αξιολόγηση σε προσωπικό επίπεδο. Γιατί η αξιολόγηση υπονομεύει τη λογική της πελατοκρατίας.

Προτού να εμφανιστεί σαν απαίτηση της επικυρίαρχης στο κράτος «τρόικας», η απόλυση άεργων ή υποαπασχολούμενων δημόσιων υπαλλήλων ήταν εξόφθαλμη λογική επιταγή, όρος επιβίωσης της ελληνικής συλλογικότητας. Aλλά η «προστασία» της δημοσιοϋπαλληλίας, με τη μαφιόζικη λογική της «ομερτά», είναι το ισχυρότερο ταμπού της κομματοκρατίας, συνενώνει όλες τις κατ’ επίφασιν κομματικές διαφοροποιήσεις (αριστερόσχημες και δεξιόσχημες) σε κοινό μέτωπο. Eχει επανειλημμένα προταθεί: Aφού είναι όρος επιβίωσης του κράτους οι απολύσεις, γιατί η κυβέρνηση «εθνικής σωτηρίας» και ο «εκ προσωπικοτήτων» υπουργός της Διοικητικής Mεταρρύθμισης δεν απολύουν όσους διορίστηκαν τα τελευταία δέκα χρόνια χωρίς εξετάσεις στο AΣEΠ (δηλαδή μόνο με κομματικό ρουσφέτι);

Ψηλαφητή η επιθανάτια πραγματικότητα του Eλληνισμού, γι’ αυτό και τελεσφόρησε πάραυτα το ιταμό τελεσίγραφο των επίορκων δασκάλων με τις γκανγκστερικές απειλές του. Στις 19.7.2012 ο υπουργός Παιδείας κ. Kων. Aρβανιτόπουλος έσπευσε να ακυρώσει, ακόμα και ως μελλοντικό ενδεχόμενο, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Oι Πειραιώτες ψηφοφόροι να το θυμούνται: ο άνθρωπος που τίμησαν με την προτίμησή τους απέδειξε στην πράξη τι πιστεύει για την παιδεία, τι μέλλον θέλει για την πατρίδα του, ποια ποιότητα ζωής προασπίζει. Kοντολογίς, ποιο είναι το πολιτικό του ανάστημα.

Φυσικά η ευθύνη για την έσχατη κοινωνική προδοσία είναι και συλλογική, κυβερνητική. Σε μια κυβέρνηση «εθνικής σωτηρίας» δεν βρέθηκε ούτε ένα μέλος της, με ραχοκοκαλιά αυτοσεβασμού και αξιοπρέπειας, να παραιτηθεί από ντροπή για τον εξευτελισμό του από το τελεσίγραφο των δασκάλων. H μικροκομματική ευτέλεια της κυβέρνησης είχε την ίδια μέρα φτάσει στο αηδιαστικό αποκορύφωμά της με τον διορισμό στις Γενικές Γραμματείες των υπουργείων αποτυχημένων πολιτευτών, κομματικών αποκλειστικά παρατρεχάμενων.

Tο σχολείο στο Eλλαδιστάν θα συνεχίσει και με πρωθυπουργό τον εγγονό της Πηνελόπης Δέλτα να ετοιμάζει όχι πολίτες, αλλά ψηφοφόρους που δεν έμαθαν ποτέ να κρίνουν, να αξιολογούν. Στην κάλπη εκτονώνουν ορμέμφυτα. Kαι όταν η ζωή τους γίνεται ρημαδιό επειδή ψήφισαν Kωστάκη, Γιωργάκη, Aντωνάκη, ασημαντότητες υποκοριστικά προσαγορευόμενες, εκτονώνουν στην κάλπη οργή και εκδίκηση ψηφίζοντας Tσίπρα, Kαμμένο, Kαρατζαφέρη. Φαύλος κύκλος. Mε κατάληξη αναπότρεπτη το χάος.
 

Αποσυνδεδεμένος fanh05

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 83
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« Απάντηση #761 στις: Αυγούστου 24, 2012, 02:06:11 pm »
Και για παραδειγμα αν με τον διευθυντη σου τα δυο τελευταια χρονια δεν ειχες και την καλυτερη σχεση, πχ επειδη δεν ανηκες καπου και κυριως στο κομμα του και ειναι και λιγο παραξενος και περιμενει πως και πως την αξιολογηση για να σε θαψει , τοτε τί γινεται? Σου κανει αρνητικη εκθεση και αντε γεια? Και τί εγιναν οι κοποι τοσων χρονων? Για μια προσωπικη αντιπαραθεση χανεις τη δουλεια σου?

Αποσυνδεδεμένος mpesg

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1996
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ06
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« Απάντηση #762 στις: Αυγούστου 24, 2012, 02:08:15 pm »
Δεκτο να αξιολογηθουμε ολοι αλλα οχι μονο να ρισκαρουμε τη θεση μας!!!!!!! Οταν γινεται μια αξιολογηση υπαρχει η τιμωρια και η επιβραβευση... Αυτο που δε καταλαβαινουν πολλοι εδω μεσα ειναι οτι οκ καλη η αξιολογηση αν το δουμε ρομαντικα αλλα γινεται μονο για την τιμωρια. Για επιβραβευση ουτε λογος!!! Στην καλυτερη περιπτωση θα παραμενεις στη θεσουλα σου και θα περιμενεις να ξανααξιολογηθεις καποια στιγμη.
ωραια αξιολογηση θελω και εγω να διοριστω και να αξιολογουμε ετσι.Γιατι δεν τους κανει ασεπ οπως και σε εμας? να μετρησει προυπηρεσια και τυπικα προσοντα, οτι ακριβως ζηταει απο εμας. Γιατι εμεις να δινουμε συνεχεια εξετασεις στον ασεπ και να μετραμε επιτυχιες και αδιοριστια? Να δινουν και οι μονιμοι ασεπ συνεχεια οπως εμεις. εδω και τωρα ιδια αξιολογηση και για υποψηφιους διοριστεους και για διορισμενους, ιδια κριτηρια
« Τελευταία τροποποίηση: Αυγούστου 24, 2012, 02:10:59 pm από mpesg »

Αποσυνδεδεμένος mat

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2134
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« Απάντηση #763 στις: Αυγούστου 24, 2012, 02:08:40 pm »
Το εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι συγκεντρωτικό και παραμένει ως τέτοιο. Δηλαδή, η κεντρική διοίκηση (το κράτος) έχει τον πρώτο λόγο από σε ότι αφορά στη γενική εκπαιδευτική πολιτική , την χρηματοδότηση, την κατάρτιση του εθνικού προγράμματος, την επιλογή του εκπαιδευτικού υλικού, την πρόσληψη των στελεχών της εκπαίδευσης.
Η τοπική διοίκηση και γενικότερα οι υπόλοιποι κοινωνικοί φορείς ή εταίροι εμπλέκονται από ελάχιστα έως καθόλου.
Ο συγκεντρωτικός του χαρακτήρας μέχρι σήμερα ήταν αυτός που επέτρεψε μέσα από το πελατειακό πολιτικό σύστημα την εμφάνιση όλων αυτών των φαινομένων σήψης και διαφθοράς που επικρατούν και στον κλάδο μας. Ή αν θέλετε και αντίστροφα το πελατειακό πολιτικό σύστημα ήταν εκείνο που ήθελε πάντα τον συγκεντρωτικό χαρακτήρα του εκπαιδευτικού συστήματος γιατί έτσι εξυπηρετούνταν.
Ξαφνικά, λοιπόν χωρίς να έχει αλλάξει τίποτα στο ευρύτερο κοινωνικό – οικονομικό και πολιτικό σκηνικό και εν μέσω μιας κρίσης που έχει ξεσπάσει εξαιτίας αυτού του σκηνικού πως θέλετε εγώ  ο «πτωχός» τω πνεύμα άνθρωπος να πιστέψω ότι με την εφαρμογή μιας εκ των άνω αξιολόγησης (κατά κύριο λόγο) όλα θα γίνουν καλύτερα?
Είμαστε μια  χώρα που είχε πάντα τη μικρότερη δημόσια δαπάνη για την εκπαίδευση και που ποτέ δεν αντιλήφθηκε (ή δεν ήθελε να αντιληφθεί) ότι η εκπαίδευση έπρεπε να είναι η πρώτη στην ιεραρχία προτεραιότητα της προκειμένου να επιτευχθεί κάποτε η οικονομική μας μεγέθυνση- ανάπτυξη και να αντιμετωπίσουμε  προβλήματα όπως  κοινωνικές ανισότητες, ανεργία κτλ
Και ξαφνικά εν μέσω οικονομικής κρίσης που μεσουρανούν οι ακόμα μεγαλύτερες περικοπές των δημοσίων δαπανών (με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει, πχ απολύσεις) και για την εκπαίδευση, ως δια μαγείας η κεντρική διοίκηση πάλι, αποφασίζει να αξιολογήσει τον εκπαιδευτικό με έναν τρόπο που ως δια μαγείας θα εμπλέκονται και οι άλλοι κοινωνικοί εταίροι. Με σκοπό, όχι να «τιμωρήσει» αλλά να επιβραβεύσει τον καλό και εργατικό εκπαιδευτικό  όπως κι αν τον εννοούν.
Τι να πω ίσως να είμαι πολύ καχύποπτη και να έχω εμμονές για αυτό και δεν μπορώ να μην είμαι παρά επιφυλακτική  σε αυτό που (πιθανόν)έρχεται.
 Ή τελικά σε αυτή τη χώρα όλα γίνονται ανάποδα ή όταν τα πράγματα μπορούν να γίνουν ακόμη και πιο χειρότερα…
"Υπάρχουν τριών ειδών άνθρωποι. Εκείνοι που βλέπουν, εκείνοι που βλέπουν όταν τους δείχνουν κι εκείνοι που δεν βλέπουν." Λεονάρντο Ντα

Αποσυνδεδεμένος troll

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 906
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« Απάντηση #764 στις: Αυγούστου 24, 2012, 02:11:51 pm »
@
fanh05


Εάν όμως στοιχειοθετημένα είχατε αναφέρει εσείς γραπτά - ενημερωτικά και μόνο στην Δ/νση που ανήκετε.. κάποια ατοπήματα του προϊσταμένου σας..
και στο παρελθόν εάν τυχόν αυτά επαναλαμβάνονταν σε άλλους, και υπό την προϋπόθεση ότι και εκείνοι έπρατταν το ίδιο...
να είστε βέβαιη ότι η όποια αρνητική έκθεση δεν θα είχε τέτοιο βάρος και εγκυρότητα ώστε να απομακρυνθεί ένας εργαζόμενος.
Είπαμε.. δικλείδες ασφαλείας..

Και αν όντως είναι αυτής της πάστας άνθρωπος - προϊστάμενος... νομίζετε δεν έχει γίνει αντιληπτό στο παραπάνω κλιμάκιο; Εδώ μία σύγκρουση γίνεται..και αμέσως οι αναφορές πέφτουν βροχή. Έτσι εύκολα θα επικαλεστεί κάποιος να συκοφαντήσει έναν υπάλληλο, όταν μάλιστα πρόκειται για την εξέλιξή του; Και να σας πω κάτι; Από τον τρόπο που θα αξιολογήσει κάποιος βγαίνουν συμπεράσματα και για τον ίδιο. Αλυσίδα είναι όλα.

« Τελευταία τροποποίηση: Αυγούστου 24, 2012, 02:17:22 pm από cd »
Πρέπει να νευριάσουμε... /  Όταν είσαι
άξιος είσαι ΠΑΝΤΟΥ, Επιλεκτικά άξιος δεν υπάρχει.
(Και ακέραιος.. βεβαίως - βεβαίως)

Αποσυνδεδεμένος δασκαλίτσα

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« Απάντηση #765 στις: Αυγούστου 24, 2012, 02:15:54 pm »

Αποσυνδεδεμένος jimy100

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1413
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« Απάντηση #766 στις: Αυγούστου 24, 2012, 02:17:35 pm »
Χωρίς να μπω στον πειρασμό να απαντήσω σε κάποιον θα εκθέσω τις απόψεις μου.

1) Ποιος αξιολογεί; Ας ξεκινήσουμε από αυτό. Ποιος θα είναι ο αξιολογητής; Ο σχολικός σύμβουλος; Ο διευθυντής; Καμιά από αυτές τις επιτροπές "σοφών" καθαρμάτων που χρησιμοποιούνται όποτε επιθυμεί το κράτος να αναπροσαρμόσει τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης και να κόψει τις συντάξεις; Όλοι οι παραπάνω; Για να δούμε: α) Σχολικός σύμβουλος: Θα παρακολουθεί δηλαδή 1-2 ώρες από το μάθημά σου και θα πρέπει να βγάλει συμπέρασμα; Γιατί για περισσότερο δεν παίζει...Ειδικά σε κάτι ζόρικες περιοχές που πρέπει να κάνεις τάμα στην Παναγία για να φτάσεις, σιγά μη τον δεις παραπάνω από 1 φορά το χρόνο -κι αν.
β) Ο διευθυντής: Εδώ εγώ προσωπικά γελάω.  Αμέσως-αμέσως ο διευθυντής αποκτά εξουσία που του δίνει τη δυνατότητα να επιβάλλει κυριολεκτικά ότι γουστάρει στο σύλλογο. Ανάλογα με την προσωπικότητά του, μπορεί να δεις ανθρώπους που θα είναι αξιοπρεπέστατοι και συνεργάσιμοι αλλά και άλλους που θα σου κραδαίνουν -εμμέσως ή και προκλητικά- την χατζάρα της αξιολόγησής τους προκειμένου να σωπαίνεις και να τον αφήνεις να πράττει κατά το δοκούν. Και τι ακριβώς θα αξιολογεί ο διευθυντής; Τις διοικητικές σου ικανότητες; Την τυπικότητά σου σε ωράρια κι εξωδιδακτικές; Το αν είσαι πρόθυμο στρατιωτάκι και δεν ανοίγεις το στόμα σου; Αν με έκρινε η φετινή μου διευθύντρια θα με έβγαζε ανεπαρκή γιατί δεν πότιζα τα λουλούδια του προαυλίου, δεν πήγαινα τα απογεύματα-εκτός ωραρίου δηλαδή- στο σχολείο για να κάνουμε ότι εργασία κατέβαζε η κούτρα της και άλλα παρόμοια.
γ) Για τις επιτροπές "σοφών" ενεργουμένων του υπουργείου δε θα πω τίποτα. Στην πλειοψηφία τους, όπως συμβαίνει και σε όλες τις αντίστοιχες επιτροπές, είναι ακαδημαϊκοί, τεχνοκράτες, σφουγγοκωλάριοι της εκάστοτε κυβέρνησης που καμιά σχέση δεν έχουν με την εκπαιδευτική πραγματικότητα. Αυτοί όμως, θα θέτουν κριτήρια…Τι ωραία λοιπόν, βάλτε κι εμένα να θέσω κριτήρια για να αξιολογηθεί η επιχειρησιακή δυνατότητα των ενόπλων δυνάμεων!

2. Τι αξιολογεί; α) Τις γνώσεις μας; Μα περάσαμε από ΑΣΕΠ, αυτές έχουν πιστοποιηθεί. Πέραν τούτου, το γνωστικό αντικείμενο κάθε κλάδου εκτείνεται σε πολύ ευρύτερες ενότητες από αυτές που διδάσκουμε. Είμαστε υποχρεωμένοι να ξέρουμε τα πάντα; Για σκεφτείτε ένα φιλόλογο ή έναν ΠΕ04 ή ακόμη κι ένα δάσκαλο. Με πόσα αντικείμενα καταπιάνονται; Με αυτή τη λογική πρέπει να είναι κινητές εγκυκλοπαίδειες για να πιστοποιούν την επάρκειά τους. Δε θα πρέπει να κάνουν τίποτα άλλο από το να είναι με ένα βιβλίο στο χέρι όλη μέρα.
β) Την απόδοση των μαθητών; Μα αυτός κι αν είναι επισφαλής τρόπος για να κρίνεις έναν καθηγητή. Εγώ σαν μαθητής θυμάμαι να έχω κάποιους πολύ αξιόλογους καθηγητές -και φυσικά κάποιους απαράδεκτους- αλλά στο τμήμα να αποδίδουν 5-6 παιδιά (από τα 30). Όσοι θέλαμε να μάθουμε 5 πράγματα μάθαμε. Οι υπόλοιποι δεν έμαθαν. Τι θα πεις λοιπόν; Να δω βαθμούς, να δω γραπτά, να δω επιτυχίες σε πανελλαδικές για να σε κρίνω; Με τον ίδιο τρόπο θα κρίνεις το Γυμνάσιο Τήλου ή Σχοινούσας -που τα περισσότερα παιδιά θέλουν να καταπιαστούν με χειρωνακτικές εργασίες- και με τον ίδιο το Γυμνάσιο Πανοράματος Θεσσαλονίκης;
γ) Την προσπάθεια του εκπαιδευτικού; ΟΚ, αυτό μπορώ ως ένα βαθμό να το δεχτώ. Να μπαίνει και να κάνει μάθημα, να δίνει φωτοτυπίες στα παιδιά-αρκεί να έχει χαρτιά και φωτοτυπικά το σχολείο, να βάζει τα διαγωνίσματά του, να βοηθάει στις διοικητικές εργασίες. Κοινώς να προσπαθεί να κάνει τη δουλειά του όσο γίνεται καλύτερα.
δ) Το να «βγάζει» την ύλη; Εδώ γελάμε. Σε πολλά μαθήματα η ύλη είναι καμμένο χαρτί πριν ακόμη ξεκινήσει η χρονιά. Σε κάποια είναι απαράδεκτα μεγάλη και φορτωμένη ακόμη και για την ηλικία των παιδιών. Στα αρχαία ελληνικά του γυμνασίου για παράδειγμα έχει «κατέβει» όλη η ύλη που έκανα εγώ όταν πήγαινα στο λύκειο! Κάνουν όλη τη γραμματική και το συντακτικό στο γυμνάσιο! Και πέραν τούτου, είναι αυτό ποιοτικό στοιχείο; Άντε και την έβγαλες την ύλη. Και λοιπόν; Κατάλαβαν τα παιδιά τίποτα; Εάν εγώ φέτος στην Α’ Λυκείου έβγαζα όλη την ύλη των αρχαίων θα έκανα μια τρύπα στο νερό με το επίπεδο του τμήματος που είχα! Προτίμησα να βγάλω κομμάτι της ύλης και να επικεντρωθώ σε πέντε πράγματα. Αν μετρούσαμε την εξέλιξη της ύλης εγώ θα κρινόμουν ανεπαρκής. Είναι αυτή λογική;
ε) Με τους συναδέλφους που απεργούν, συνδικαλίζονται -χωρίς να είναι απαραίτητα συνδικαλιστές- και γενικά συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις του κλάδου τι θα γίνει; Είμαι κακοπροαίρετος αν σκεφτώ ότι θα μπει και αυτό στη ζυγαριά; «Μμμ, έκανες και 5 απεργίες φέτος…-Χ στην αξιολόγησή σου». Να κι ένας ωραίος τρόπος για να μας έχουν όλους αγαλματάκια ακούνητα.

3. Με ποιο σκοπό αξιολογεί;
α) Θέλει να βοηθήσει τους δασκάλους να γίνουν καλύτεροι; Μάλιστα. Τι σημαίνει αυτό όμως; Σημαίνει σεμινάρια, σημαίνει τακτική βοήθεια από τους σχολικούς συμβούλους, σημαίνει και μετεκπαίδευση με άδεια για ένα χρόνο μετ΄αποδοχών. Σε ποια Ελλάδα θα γίνει αυτό; Στην Ελλάδα του 2,5% του ΑΕΠ για την εκπαίδευση; Στην Ελλάδα που σε κάθε σεμινάριο που παρακολουθείς πρέπει να πληρώσεις από την τσέπη σου; Στην Ελλάδα που χρωστούν ακόμη στους νεοδιόριστους του 2009 τα χρήματα από την εισαγωγική επιμόρφωση;
β) Μήπως βρήκαν τον κατάλληλο τρόπο για να καθηλώνουν μισθολογικά μια μεγάλη μάζα δημοσίων υπαλλήλων; Μην ξεχνάτε ότι πλέον η αναβάθμιση από τον ένα βαθμό στον άλλο (με εξαίρεση τη μετακίνηση από τον ΣΤ τον Ε) έχει ποσόστωση! Τι θα συμβεί εκεί λοιπόν; Θα χρησιμοποιηθεί η αξιολόγηση με αυτό το σκοπό; Μα φυσικά! Κι εκεί βέβαια θα δείτε πολλά τραγελαφικά! Ξαφνικά θα βλέπετε το συνάδελφο που τον γνωρίσατε μόνο μέσω των μισθοδοτικών καταστάσεων και δε τον έχετε δει ποτέ στο σχολείο να παίρνει προαγωγή κι εσείς που είστε παρόντες και προσπαθείτε να μένετε στάσιμοι! Το ότι αυτός ο συνάδελφος παίρνει κάθε χρόνο απόσπαση στο υπουργείο, σε μια συγκεκριμένη διεύθυνση δευτεροβάθμιας κτλ δεν παίζει κανένα ρόλο! Εξάλλου, έχει τον κατάλληλο άνθρωπο στην κατάλληλη θέση, οπότε είναι δυνατόν να κριθεί αρνητικά; Έλα όμως που πρέπει κάποιους να κόψουμε, είναι η ποσόστωση βλέπετε που μας το επιβάλλει! Ε, κι αν σας πήρε η μπάλα τι έγινε; Την επόμενη φορά…
γ) Θα απολύονται εκπαιδευτικοί; Όχι λέει ο υπουργός. Ναι, σας λέω εγώ. Και θα μπορούσε να το πει ο καθένας που έχει συναίσθηση της πολιτικής κατάστασης στην Ελλάδα. Πιστεύει κανείς ότι σε 1-2 χρόνια(το πολύ) αν συνεχίσουμε να ανεχόμαστε παθητικά τα πάντα δε θα μας πουν «α, δε βγαίνουν τα οικονομικά μεγέθη -κλασικά- πρέπει να απολύσουμε και 20.000 εκπαιδευτικούς»; Και η αξιολόγηση θα είναι το πρόσχημα για να τις αποδεχθεί και η κοινωνία. Αν δείτε κανένα κομματόσκυλο του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ να αξιολογείται αρνητικά ή κανέναν ευνοούμενο των διοικητικών αρχών να έρθετε να μου τον υποδείξετε.
δ) Μήπως η αξιολόγηση θα γίνει όχημα για συγχωνεύσεις - καταργήσεις σχολικών μονάδων; Γιατί όχι; Δεν είπαν ότι θα αξιολογούνται και οι δομές της εκπαίδευσης και οι σχολικές μονάδες; Αν λοιπόν μια σχολική μονάδα έχει χαμηλή βαθμολογία, τι θα γίνεται; Θα κλείνει; Γιατί όχι; Στην εποχή του μνημονίου ήδη έκλεισαν πολλές σχολικές μονάδες. Τώρα που θα έχουμε και τη νομιμοποίηση της «αξιολόγησης» ποιος μας πιάνει! Να δείτε για πότε μειώνονται τα λειτουργικά έξοδα! Επιτέλους, αυτά τα πολυδάπανα σχολεία στα ακριτικά νησιά θα κλείσουν γρήγορα αφού τα περισσότερα παιδιά εκεί με το ζόρι περνάνε τις τάξεις. Θα πατάμε μια σφραγίδα «ανεπαρκές» και θα ξεφορτωνόμαστε και τα σχολεία και τους καθηγητές- εφεδρεία! Με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια!

Για να καταλήξω: θα ήμουν υπέρ της στήριξης του εκπαιδευτικού έργου και της αξιολόγησής του σε μια κοινωνία που πραγματικά θα επένδυε στην εκπαίδευση και θα είχε ως στόχο την παροχή όχι μόνο γνώσεων αλλά και ανθρωπιστικών ιδανικών. Σε μια κοινωνία που δε θα είχε απόκληρους και προνομιούχους.
Σε μια κοινωνία που εξαθλιώνεται, που τα «αυτονόητα» είναι ότι οι μισθωτοί πρέπει να δουλεύουν με μια μπάλα στο πόδι και  οι συνταξιούχοι να πεθαίνουν επειδή δεν έχουν φάρμακα, δε τη δέχομαι γιατί πολύ απλά η ίδια η εκπαίδευση ένα σκοπό έχει: να παράγει αμόρφωτα άτομα που θα αποδέχονται την εξαθλίωση του λαού  ως πραγματικότητα και θα θεωρούν ως «αυτονόητο» ότι το 1% μπορεί να αποθησαυρίζει τεράστια ποσά χωρίς να πληρώνει τίποτα.

Εξάλλου η κοινωνία έχει  «κανιβαλιστεί» σε τέτοιο βαθμό που πλέον το μόνο που ζητάει είναι περισσότερο αίμα από την κατσίκα του γείτονα. Δεν τρώω εγώ, να μην έχεις να φας κι εσύ. Μια χαρά τον κινεί ο Αρβανιτόπουλος τον κοινωνικό αυτοματισμό. Και κάτι τελευταίο: δεν είναι παιδιά σου κύριε υπουργέ τα παιδία των φτωχών οικογενειών του δημόσιου σχολείου! Το παιδάκι που πάει στο σχολείο νηστικό επειδή οι πολιτικές σας αποφάσεις έσπρωξαν την οικογένειά του στην απόλυτη φτώχεια δεν είναι παιδί σου! Πολύ κακοπαιγμένο το θέατρο στη χθεσινή σου συνέντευξη.

Υ.Γ1. Συγνώμη για το σεντόνι, αλλά το θέμα είναι πολύ σοβαρό για να αναλυθεί σε πέντε γραμμές!
Υ.Γ2. Για ένα κομμάτι ψωμί δε φτάνει μόνο η δουλειά…
« Τελευταία τροποποίηση: Αυγούστου 24, 2012, 02:26:30 pm από jimy100 »

Αποσυνδεδεμένος ericPaker

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 124
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« Απάντηση #767 στις: Αυγούστου 24, 2012, 02:23:16 pm »
.
« Τελευταία τροποποίηση: Αυγούστου 28, 2012, 12:43:41 am από ericPaker »

Αποσυνδεδεμένος δασκαλίτσα

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« Απάντηση #768 στις: Αυγούστου 24, 2012, 02:24:06 pm »
Πολύ καυστικά τα όσα μας λες jimy100! Νομίζω πως λες εν κατακλείδι ότι ο "αφορισμός" της αξιολόγησης είναι επειδή το ίδιο το κράτος μάς έχει αφορίσει. Τα επιχειρήματά σου είναι δυνατά και το "σεντόνι" (όπως το αποκαλείς) πρέπει να διαβαστεί από όλους.

Αποσυνδεδεμένος martina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 299
    • Προφίλ
Απ: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
« Απάντηση #769 στις: Αυγούστου 24, 2012, 02:34:51 pm »
 Αγαπητε jimy100 η απαντηση στα ερωτηματα σου νομιζω οτι ειναι προφανης απορω πως δεν το εχεις καταλαβει ακομη. :) Ποσα σεμιναρια για επιπλεον εκπαιδευση επι πληρωμη εχεις δει τα τελευταια χρονια στο διαδικτυο; Ποσα μεταπτυχιακα του ιδιου τυπου; Μπορεις να καταλαβεις γιατι υπαρχουν και αν ψαξεις καλυτερα μπορει να δεις και ποιοι τα υλοποιουν. Η δια βιου μαθηση και η επιπλεον εξιδικευση εχουν γινει πια ¨ακριβο σπορ¨ για την Ελληνικη Εκπαιδευση.

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182675
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 671
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 524
Σύνολο: 533

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.052 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.