0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Επειδή όμως οι σύλλογοι δεν είναι ίδιοι κάθε χρόνο κι επειδή και τα πσιδια δεν είναι πάντα το ίδιο συνεργάσιμα, καλό είναι να προσέχουμε τι προηγούμενα δημιουργούνται.
Να υπάρχει συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με δραστηριότητα, όχι απλα ξενάγηση που κανεις δεν ακούει τοποτα. Και με ελάχιστο ελεύθερο χρόνο.
Πολλά μπορούν να συμβούν, και όχι μόνο στις εκδρομές, αλλά και εντός σχολικών χώρων (π.χ. σε τουαλέτες). Δεν είναι η πρώτη φορά που τέτοιες ειδήσεις βγαίνουν στη φόρα. Δεν αποτελούν όμως, κατά τη γνώμη μου, παράγοντα σκεπτικισμού ως προς την αναγκαιότητα των εκδρομών, παρά μόνο ως προς τον τρόπο οργάνωσής τους. Το να πούμε ότι πρέπει να καταργήσουμε τις εκδρομές εξαιτίας τέτοιων συμβάντων, είναι σα να αποδεχόμαστε τη "λογική" κάποιων που λέει "μαζέψτε τις κόρες σας" αντί για "εκπαιδεύστε τους γιους σας". Καταλαβαίνετε, φαντάζομαι, τι εννοώ.
Την απάντηση σε μένα δεν καταλαβαίνω. Γράφω πουθενά για εκδρομές άνευ όρων και προϋποθέσεων;
Αυτό που λέτε είναι το ευκταίο, αλλά και η "απλή ξενάγηση" είναι χρήσιμη. Αρκεί η ξενάγηση αυτή να έχει κανονιστεί να γίνει από επαγγελματία ξεναγό, συνεργαζόμενο με τον επισκεπτόμενο χώρο. Αν "κανείς δεν ακούει τίποτα", είναι δικός τους λογαριασμός (των παιδιών που δεν ακούνε). Αυτά θα χάσουν. Αλλά ακόμα και 10 από τους 60 να ενδιαφερθούν να δώσουν σημασία στην ξενάγηση, όφελος είναι και μάλιστα σημαντικό. Σας θυμίζω ότι μερικά μηνύματα πιο πριν ξιφουλκούσατε υπέρ των παιδιών που "διψούν για μάθηση και όχι για να κλωτσάνε μία μπάλα, κι ας τα λένε 'κουλτουριάρηδες' οι άλλοι". Και μόνο για αυτά τα παιδιά λοιπόν, έχει αξία η εκδρομή. Το ζητούμενο κατά τη γνώμη μου είναι να οργανώνεται σωστά η εκδρομή, ώστε η "απλή ξενάγηση" να είναι πραγματική ξενάγηση και όχι "ξαμολυθείτε μέσα στον μουσείο / στον αρχαιολογικό χώρο, δείτε τα ταμπελάκια, και ραντεβού σε μία ώρα στην έξοδο".Κάτι άλλο που νομίζω ότι λησμονούν αρκετοί, είναι ότι οι εκδρομές αποτελούν μια ευκαιρία να πάνε τα παιδιά να δουν κάτι έστω και "κλισέ" (π.χ. ένα μουσείο), την οποία άλλως δεν θα είχαν σε ατομικό/οικογενειακό επίπεδο, γιατί -προϊούσης της φτωχοποίησης των μεσαίων και λαϊκών στρωμάτων- ένα ταξίδι όλης της οικογένειας κοστίζει πολύ περισσότερο από μια πολυμελή μαθητική εκδρομή, με αποτέλεσμα το κόστος να αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα. Έχετε σκεφτεί π.χ. πόσο θα κοστίσει σε μια τετραμελή οικογένεια να πάει από την Αθήνα στην Αρχαία Ολυμπία, ακόμα κι αν υποθέσουμε ότι θα ξεκινήσουν άγρια χαράματα και θα γυρίσουν του σκοτωμού για να γλιτώσουν το ξενοδοχείο; Βάλτε καύσιμα, διόδια, εισιτήρια και γεύματα και υπολογίστε.
δεν υπάρχει σοβαρή εκδρομή (που ξέρουμε ότι δεν λέγονται κανονικά εκδρομές) που να μην έχει κανονική ξενάγηση, αλλιώς κοροϊδευόμαστε. Δεν λέω ότι δεν γίνεται, αλλά μην το θεωρούμε και κατόρθωμα επιτυχούς οργάνωσης.
Και να σκεφτεί κάποιος ότι το εν λόγω γυμνάσιο θεωρείται και επίζηλο στην περιοχή του, και οι γονείς μηχανεύονται ό,τι μπορείτε να φανταστείτε για να εγγράψουν τα παιδιά τους σ' αυτό.
Ειδικά αν πρόκειται για δημόσιο μουσείο ή αρχαιολογικό χώρο, τότε οι διοργανωτές εκπαιδευτικοί (που κατά τεκμήριο θα συνοδεύσουν κιόλας) έχουν δύο εναλλακτικές: (α) να αποταθούν εκ των προτέρων σε συνεργαζόμενο επαγγελματία ξεναγό, η αμοιβή του οποίου βεβαίως θα αυξήσει το κόστος της εκδρομής και (β) να κάνουν οι ίδιοι/-ες την ξενάγηση, αν είναι φιλόλογοι ή ιστορικοί. Και επειδή προφανώς δεν μπορούν να υποχρεωθούν να επιλέξουν το (β) αφού μάλλον κανείς δεν θα το εκτιμήσει, γνωρίζω και σίγουρα θα γνωρίζετε και εσείς, όχι μία, αλλά πολλές περιπτώσεις τέτοιων εκδρομών, όπου δεν υπάρχει ξενάγηση, αλλά τα παιδιά ξαμολιούνται να δουν μόνα τους τα εκθέματα που θέλουν. Γυμνάσιο το οποίο μέσα σε 3 χρόνια έτυχε να αλλάξει 3 διευθυντές (οι δύο με ανάθεση λόγω χηρεύουσας θέσης και ο τρίτος κατόπιν της περσινής διαδικασίας) διοργάνωσε σε αυτά τα τρία χρόνια αρκετές εκδρομές ημερήσιες ή/και διήμερες, σε κάποιες εκ των οποίων δεν υπήρξε κανενός είδους ξενάγηση. Συμπτωματικά, αυτές αφορούσαν σε εκδρομές σε δημόσια μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους. Και να σκεφτεί κάποιος ότι το εν λόγω γυμνάσιο θεωρείται και επίζηλο στην περιοχή του, και οι γονείς μηχανεύονται ό,τι μπορείτε να φανταστείτε για να εγγράψουν τα παιδιά τους σ' αυτό.
Να πας συνοδός σε δημόσιο μουσείο ή αρχαιολογικό χώρο στην Ελλάδα, να είσαι φιλόλογος ή δάσκαλος και να έχεις εναλλακτική να μην κάνεις εσύ την ξενάγηση αλλά να χρειαστεί ξεναγός; Δεν έπρεπε να είχες πάρει το ρημάδι το πτυχίο, σκίστο να περισώσεις λίγη αξιοπρέπεια...
Όχι. απλώς επειδή λες ότι ένας σύλλογος με σωστ΄λογική και με παιδιά που εμπνέουν ασφάλεια, μπορεί να διοργανώσει μια εκδρομή όπως πρέπει. Ισχύει. Το όπως πρέπει όμως, μέσα σε ένα ελευθεριάζον πλαίσιο, είναι πολύ ασαφές.
Δε μπορώ να καταλάβω γιατί πνίγεσαι σε μια κουταλιά νερό. Μια βδομάδα να κάνει κάποι@ καθηγητής σε σχολείο, καταλαβαίνει το ποιόν των μαθητών του. Ότι βλέπεις στο προαύλιο πιθανότατα θα το δεις και στην εκδρομή. Σίγουρα θα υπάρξουν και (θετικές ή αρνητικές) εκπλήξεις οι οποίες θα πρέπει να διαχειριστούν ανάλογα.Από κει και πέρα, καμία εκδρομή δεν είναι υποχρεωτική, ούτε είναι υποχρεωτικό να πάνε όλοι οι μαθητές.