*

Αποστολέας Θέμα: Σχολικές Εκδρομές  (Αναγνώστηκε 49557 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος IoannisDr

  • Global Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1219
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Σχολικές Εκδρομές
« Απάντηση #224 στις: Απρίλιος 08, 2024, 10:30:31 μμ »
Επειδή όμως οι σύλλογοι δεν είναι ίδιοι κάθε χρόνο κι επειδή και τα πσιδια δεν είναι πάντα το ίδιο συνεργάσιμα, καλό είναι να προσέχουμε τι προηγούμενα δημιουργούνται.

Την απάντηση σε μένα δεν καταλαβαίνω. Γράφω πουθενά για εκδρομές άνευ όρων και προϋποθέσεων;


Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Σχολικές Εκδρομές
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 20:35:03 »

Αποσυνδεδεμένος Scout

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 513
  • Με φωτιά και με μαχαίρι πάντα ο κόσμος προχωρεί
    • Προφίλ
Απ: Σχολικές Εκδρομές
« Απάντηση #225 στις: Απρίλιος 09, 2024, 11:18:50 πμ »
Να υπάρχει συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με δραστηριότητα, όχι απλα ξενάγηση που κανεις δεν ακούει τοποτα. Και με ελάχιστο ελεύθερο χρόνο.

Αυτό που λέτε είναι το ευκταίο, αλλά και η "απλή ξενάγηση" είναι χρήσιμη. Αρκεί η ξενάγηση αυτή να έχει κανονιστεί να γίνει από επαγγελματία ξεναγό, συνεργαζόμενο με τον επισκεπτόμενο χώρο. Αν "κανείς δεν ακούει τίποτα", είναι δικός τους λογαριασμός (των παιδιών που δεν ακούνε). Αυτά θα χάσουν. Αλλά ακόμα και 10 από τους 60 να ενδιαφερθούν να δώσουν σημασία στην ξενάγηση, όφελος είναι και μάλιστα σημαντικό. Σας θυμίζω ότι μερικά μηνύματα πιο πριν ξιφουλκούσατε υπέρ των παιδιών που "διψούν για μάθηση και όχι για να κλωτσάνε μία μπάλα, κι ας τα λένε 'κουλτουριάρηδες' οι άλλοι". Και μόνο για αυτά τα παιδιά λοιπόν, έχει αξία η εκδρομή. Το ζητούμενο κατά τη γνώμη μου είναι να οργανώνεται σωστά η εκδρομή, ώστε η "απλή ξενάγηση" να είναι πραγματική ξενάγηση και όχι "ξαμολυθείτε μέσα στον μουσείο / στον αρχαιολογικό χώρο, δείτε τα ταμπελάκια, και ραντεβού σε μία ώρα στην έξοδο".

Κάτι άλλο που νομίζω ότι λησμονούν αρκετοί, είναι ότι οι εκδρομές αποτελούν μια ευκαιρία να πάνε τα παιδιά να δουν κάτι έστω και "κλισέ" (π.χ. ένα μουσείο), την οποία άλλως δεν θα είχαν σε ατομικό/οικογενειακό επίπεδο, γιατί -προϊούσης της φτωχοποίησης των μεσαίων και λαϊκών στρωμάτων- ένα ταξίδι όλης της οικογένειας κοστίζει πολύ περισσότερο από μια πολυμελή μαθητική εκδρομή, με αποτέλεσμα το κόστος να αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα. Έχετε σκεφτεί π.χ. πόσο θα κοστίσει σε μια τετραμελή οικογένεια να πάει από την Αθήνα στην Αρχαία Ολυμπία, ακόμα κι αν υποθέσουμε ότι θα ξεκινήσουν άγρια χαράματα και θα γυρίσουν του σκοτωμού για να γλιτώσουν το ξενοδοχείο; Βάλτε καύσιμα, διόδια, εισιτήρια και γεύματα και υπολογίστε.
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 09, 2024, 11:28:37 πμ από Scout »

Αποσυνδεδεμένος ppil

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 304
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Σχολικές Εκδρομές
« Απάντηση #226 στις: Απρίλιος 09, 2024, 12:29:17 μμ »
Πολλά μπορούν να συμβούν, και όχι μόνο στις εκδρομές, αλλά και εντός σχολικών χώρων (π.χ. σε τουαλέτες). Δεν είναι η πρώτη φορά που τέτοιες ειδήσεις βγαίνουν στη φόρα. Δεν αποτελούν όμως, κατά τη γνώμη μου, παράγοντα σκεπτικισμού ως προς την αναγκαιότητα των εκδρομών, παρά μόνο ως προς τον τρόπο οργάνωσής τους. Το να πούμε ότι πρέπει να καταργήσουμε τις εκδρομές εξαιτίας τέτοιων συμβάντων, είναι σα να αποδεχόμαστε τη "λογική" κάποιων που λέει "μαζέψτε τις κόρες σας" αντί για "εκπαιδεύστε τους γιους σας". Καταλαβαίνετε, φαντάζομαι, τι εννοώ.
Και βέβαια μπορούν να συμβούν παντού, αλλά δεν είναι και το πλέον συνετό να πηγαίνουμε και κατά πάνω τους. Καταλαβαίνω τι λέτε γενικότερα, αλλά δεν είμαι θιασώτης αυτής της λογικής. Τα παιδιά όλα χρειάζονται εκπαίδευση, κόρες και γιοί, ούτε οι κίνδυνοι αφορούν μόνο τις μεταξύ τους σχέσεις. Είμαι ενάντια σε όλα όσα αδικούν και διαφθείρουν τους νέους (η κατηγορία που δεν χωράει καμία υπεράσπιση ακόμη και αν το κατηγορητήριο απευθύνεται στον μέγιστο Σωκράτη). Δεν δρω "μαζεύοντας" κατά κάποιο τρόπο την κόρη μου, δεν είναι παιδί που έχει ανάγκη κάτι τέτοιο. Ξέρει να λειτουργεί με βάση το σωστό και δίκαιο και όχι τους νόμους, την έμαθα να είναι πέρα και πιο πάνω από αυτούς, να έχει αυστηρότερους για τον εαυτό της από αυτούς που θεσπίζει η πολιτεία. Δεν την μεγαλώνω όμως πριν την ώρα της αναίτια, δεν εκβιάζω το μεγάλωμά της, δεν αφήνω την διαπαιδαγώγησή της στους τυχαία επιλεγμένους συμμαθητές της, αποδέχομαι την πλήρη ευθύνη μου για το τι άνθρωπο θα παραδώσω στην κοινωνία και δεν προκαλώ την τύχη μου χωρίς κανένα λόγο.
Ξόδεψα την καρδιά μου όλη για να σε ντύσω αστραπή

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4134
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Σχολικές Εκδρομές
« Απάντηση #227 στις: Απρίλιος 09, 2024, 02:27:57 μμ »
Την απάντηση σε μένα δεν καταλαβαίνω. Γράφω πουθενά για εκδρομές άνευ όρων και προϋποθέσεων;

Όχι. απλώς επειδή λες ότι ένας σύλλογος με σωστ΄λογική και με παιδιά που εμπνέουν ασφάλεια, μπορεί να διοργανώσει μια εκδρομή όπως πρέπει. Ισχύει. Το όπως πρέπει όμως, μέσα σε ένα ελευθεριάζον πλαίσιο, είναι πολύ ασαφές. Οργανώνεις λοιπόν μια χρονιά που υπάρχει μια καλή φουρνιά, μια 3ήμερη ας πούμε στη Γ ΓΥμνασίου, όχι κάτι συγκλονιστικό, μια τυπική εκδρομή, ένας αρχαιολογικός χώρος, ένα μουσείο, και τα συναφή. Αυτό για εμένα είναι ακραίο για τη Γ Γυμνασίου αλλά με συγκεκεριμένες προϋποθέσεις, μπορεί να δουλέψει. Δεν σημαίνει ότι οι προϋποθέσεις αυτές θα υπάρχουν την επόμενη χρονιά, που τα παιδιά θα έχουν ως δεδομένο ΄τοι αφού πήγαν οι περσινοι, θα πάνε και εκείνοι. Και δεν μπορούμε να βασιζόμαστε και στον πατριωτισμό των διδασκόντων. Τόσοι άνθρωποι είμαστε, έχουμε διαφορετική άποψη. Χρειάζεται αυστηροποίηση του πλαισίου μετακινήσεων με διανυκτέρευση ειδικά στο Γυμνάσιο, αλλά και στο Λύκειο. Ειδικά όμως στο Γυμνάσιο, πρέπει να είναι τα πράγματα πολύ σφιχτά.

Αυτό που λέτε είναι το ευκταίο, αλλά και η "απλή ξενάγηση" είναι χρήσιμη. Αρκεί η ξενάγηση αυτή να έχει κανονιστεί να γίνει από επαγγελματία ξεναγό, συνεργαζόμενο με τον επισκεπτόμενο χώρο. Αν "κανείς δεν ακούει τίποτα", είναι δικός τους λογαριασμός (των παιδιών που δεν ακούνε). Αυτά θα χάσουν. Αλλά ακόμα και 10 από τους 60 να ενδιαφερθούν να δώσουν σημασία στην ξενάγηση, όφελος είναι και μάλιστα σημαντικό. Σας θυμίζω ότι μερικά μηνύματα πιο πριν ξιφουλκούσατε υπέρ των παιδιών που "διψούν για μάθηση και όχι για να κλωτσάνε μία μπάλα, κι ας τα λένε 'κουλτουριάρηδες' οι άλλοι". Και μόνο για αυτά τα παιδιά λοιπόν, έχει αξία η εκδρομή. Το ζητούμενο κατά τη γνώμη μου είναι να οργανώνεται σωστά η εκδρομή, ώστε η "απλή ξενάγηση" να είναι πραγματική ξενάγηση και όχι "ξαμολυθείτε μέσα στον μουσείο / στον αρχαιολογικό χώρο, δείτε τα ταμπελάκια, και ραντεβού σε μία ώρα στην έξοδο".

Κάτι άλλο που νομίζω ότι λησμονούν αρκετοί, είναι ότι οι εκδρομές αποτελούν μια ευκαιρία να πάνε τα παιδιά να δουν κάτι έστω και "κλισέ" (π.χ. ένα μουσείο), την οποία άλλως δεν θα είχαν σε ατομικό/οικογενειακό επίπεδο, γιατί -προϊούσης της φτωχοποίησης των μεσαίων και λαϊκών στρωμάτων- ένα ταξίδι όλης της οικογένειας κοστίζει πολύ περισσότερο από μια πολυμελή μαθητική εκδρομή, με αποτέλεσμα το κόστος να αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα. Έχετε σκεφτεί π.χ. πόσο θα κοστίσει σε μια τετραμελή οικογένεια να πάει από την Αθήνα στην Αρχαία Ολυμπία, ακόμα κι αν υποθέσουμε ότι θα ξεκινήσουν άγρια χαράματα και θα γυρίσουν του σκοτωμού για να γλιτώσουν το ξενοδοχείο; Βάλτε καύσιμα, διόδια, εισιτήρια και γεύματα και υπολογίστε.

Η ξενάγηση είναι το απόλυτο αυτονόητο  μίνιμουμ, δεν υπάρχει σοβαρή εκδρομή (που ξέρουμε ότι δεν λέγονται κανονικά εκδρομές) που να μην έχει κανονική ξενάγηση, αλλιώς κοροϊδευόμαστε. Δεν λέω ότι δεν γίνεται, αλλά μην το θεωρούμε και κατόρθωμα επιτυχούς οργάνωσης.
Ποιος μπορεί να αποκομίσει κάτι από μία άψογη ξενάγηση σε γκρουπ 80 εφήβων που βαριούνται; Μιλάμε για 10 παιδιά; Δηλαδή παίζουμε την ζωή μας κορόνα γράμματα για να πάμε "εκδρομή" μήπως και 10-15 μαθητές μάθουν κάτι στους τάφους της Βεργίνας ή στα Καλάβρυτα; Συγγνώμη, αλλά αυτό δεν το δέχομαι. Υπάρχουν Μουσεία που έχουν συγκεκριμένα εκπαιδευτικά προγράμματα από ειδικούς, σχεδιασμένα ανά ηλικία, και θα έπρεπε να επιλέγονται αποκλειστικά αυτά. Ετσι αλλάζει ο χαρακτήρας της εκδρομής. Δεν είναι "σας πάμε εκδρομή στο τάδε μέρος (άρα η ουσία είναι η εκδρομή) και θα δείτε αυτό κι αυτό κι αυτό". Η ουσία πρέπει να είναι: αποφασίσαμε ότι η τάδε τάξη (ή καλύτερα ομάδα μαθητών) θα πρακολουθήσει συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο τάδε ΚΕΠΕΑ ή στη Βουλή ή στο τάδε Μουσείο ή άλλον εκπαιδευτικό οργανισμό, που θα συνδυαστεί με αυτό κι αυτό κι αυτό, όλα ακριβώς στοχευμένα εκπαιδευτικά και σχεδιασμένα ακριβώς για μαθητές. Άρα δεν πάμε τα παιδιά εκδρομή, τα πάμε για να κάνουν μία εκπαιδευτική δραστηριότητα, που επειδή το μέέρος που διαλέξαμε είνα μακριά, ή επειδή είμαστε νησί, ή είμαστε ορεινό χωριό, αυτό θα συνδυαστεί με  διανυκτερευση και έτσι θα δούμε περισσότερα πράγματα.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Σχολικές Εκδρομές
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 20:35:03 »

Αποσυνδεδεμένος Scout

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 513
  • Με φωτιά και με μαχαίρι πάντα ο κόσμος προχωρεί
    • Προφίλ
Απ: Σχολικές Εκδρομές
« Απάντηση #228 στις: Απρίλιος 09, 2024, 03:09:34 μμ »
δεν υπάρχει σοβαρή εκδρομή (που ξέρουμε ότι δεν λέγονται κανονικά εκδρομές) που να μην έχει κανονική ξενάγηση, αλλιώς κοροϊδευόμαστε. Δεν λέω ότι δεν γίνεται, αλλά μην το θεωρούμε και κατόρθωμα επιτυχούς οργάνωσης.

Ειδικά αν πρόκειται για δημόσιο μουσείο ή αρχαιολογικό χώρο, τότε οι διοργανωτές εκπαιδευτικοί (που κατά τεκμήριο θα συνοδεύσουν κιόλας) έχουν δύο εναλλακτικές: (α) να αποταθούν εκ των προτέρων σε συνεργαζόμενο επαγγελματία ξεναγό, η αμοιβή του οποίου βεβαίως θα αυξήσει το κόστος της εκδρομής και (β) να κάνουν οι ίδιοι/-ες την ξενάγηση, αν είναι φιλόλογοι ή ιστορικοί. Και επειδή προφανώς δεν μπορούν να υποχρεωθούν να επιλέξουν το (β) αφού μάλλον κανείς δεν θα το εκτιμήσει, γνωρίζω και σίγουρα θα γνωρίζετε και εσείς, όχι μία, αλλά πολλές περιπτώσεις τέτοιων εκδρομών, όπου δεν υπάρχει ξενάγηση, αλλά τα παιδιά ξαμολιούνται να δουν μόνα τους τα εκθέματα που θέλουν. Γυμνάσιο το οποίο μέσα σε 3 χρόνια έτυχε να αλλάξει 3 διευθυντές (οι δύο με ανάθεση λόγω χηρεύουσας θέσης και ο τρίτος κατόπιν της περσινής διαδικασίας) διοργάνωσε σε αυτά τα τρία χρόνια αρκετές εκδρομές ημερήσιες ή/και διήμερες, σε κάποιες εκ των οποίων δεν υπήρξε κανενός είδους ξενάγηση. Συμπτωματικά, αυτές αφορούσαν σε εκδρομές σε δημόσια μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους. Και να σκεφτεί κάποιος ότι το εν λόγω γυμνάσιο θεωρείται και επίζηλο στην περιοχή του, και οι γονείς μηχανεύονται ό,τι μπορείτε να φανταστείτε για να εγγράψουν τα παιδιά τους σ' αυτό.
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 09, 2024, 03:11:50 μμ από Scout »

Αποσυνδεδεμένος leon.

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2890
  • Φύλο: Άντρας
  • Εθνική Ηθική Διαπαιδαγώγηση
    • Προφίλ
Απ: Σχολικές Εκδρομές
« Απάντηση #229 στις: Απρίλιος 09, 2024, 04:17:18 μμ »
Και να σκεφτεί κάποιος ότι το εν λόγω γυμνάσιο θεωρείται και επίζηλο στην περιοχή του, και οι γονείς μηχανεύονται ό,τι μπορείτε να φανταστείτε για να εγγράψουν τα παιδιά τους σ' αυτό.
Στ' άλλα γυμνάσια της περιοχής γίνεται μάθημα και δεν είναι επίζηλα. Το γυμνάσιο-γραφείο ταξιδίων είναι το επίζηλο. Όταν οι γονείς έχουν IQ.

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4134
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Σχολικές Εκδρομές
« Απάντηση #230 στις: Απρίλιος 09, 2024, 05:18:19 μμ »
Ειδικά αν πρόκειται για δημόσιο μουσείο ή αρχαιολογικό χώρο, τότε οι διοργανωτές εκπαιδευτικοί (που κατά τεκμήριο θα συνοδεύσουν κιόλας) έχουν δύο εναλλακτικές: (α) να αποταθούν εκ των προτέρων σε συνεργαζόμενο επαγγελματία ξεναγό, η αμοιβή του οποίου βεβαίως θα αυξήσει το κόστος της εκδρομής και (β) να κάνουν οι ίδιοι/-ες την ξενάγηση, αν είναι φιλόλογοι ή ιστορικοί. Και επειδή προφανώς δεν μπορούν να υποχρεωθούν να επιλέξουν το (β) αφού μάλλον κανείς δεν θα το εκτιμήσει, γνωρίζω και σίγουρα θα γνωρίζετε και εσείς, όχι μία, αλλά πολλές περιπτώσεις τέτοιων εκδρομών, όπου δεν υπάρχει ξενάγηση, αλλά τα παιδιά ξαμολιούνται να δουν μόνα τους τα εκθέματα που θέλουν. Γυμνάσιο το οποίο μέσα σε 3 χρόνια έτυχε να αλλάξει 3 διευθυντές (οι δύο με ανάθεση λόγω χηρεύουσας θέσης και ο τρίτος κατόπιν της περσινής διαδικασίας) διοργάνωσε σε αυτά τα τρία χρόνια αρκετές εκδρομές ημερήσιες ή/και διήμερες, σε κάποιες εκ των οποίων δεν υπήρξε κανενός είδους ξενάγηση. Συμπτωματικά, αυτές αφορούσαν σε εκδρομές σε δημόσια μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους. Και να σκεφτεί κάποιος ότι το εν λόγω γυμνάσιο θεωρείται και επίζηλο στην περιοχή του, και οι γονείς μηχανεύονται ό,τι μπορείτε να φανταστείτε για να εγγράψουν τα παιδιά τους σ' αυτό.

Το κριτηριο των γονέων δεν είναι και πολύ σοβαρό επιχείρημα, εξάλλου δεν συνιστά κριτήριο επιλογής σχολειου η εκδρομή που διοργανώνει, δεν είναι απαραιτητο ότι οι γονείς το επιλέγουν επειδή θεωρούν ότι κάνει καλε΄ς εκπαιδευτικές εκδορμές.
Δεν αμφιβάλλω ότι αυτά γίνονται. Αν είναι για μια μονοήμερη, μιρκό το κακό. Η μονοήμερη εξάλλου είναι νομοθετικά θεσμοθετημένη εκδρομή και η μόνη που απο  τον νόμο ονομάζεται εκδρομή.
Αν όμως θες διανυκτέρευση, διαλέγεις ακριβώς με το τι μπορείς να κάνεις. Είναι δυνατόν να κάνεις εδρομή με μία έστω διανυκτέρευση, και να σκέφτεσαι το κόστος του ξεναγού; Γι αυτο λέω ότι έτσι κι εμείς το βλέπουμε λάθος. Επιλέγογουμε πρώτα μέρος για εκδρομη και μετά το γεμίζουμε με ό,τι τυχόν διαθέτει ο τόπος. Δεν πρέπει να πάει έτσι όμως. Πρέπει να επιλέγεται πρώτα η συγκεκριμένη δραστηριότητα που θέλει κ άποιος να πάει τους μαθητες για συγκεκριμένο λόγο.

Αποσυνδεδεμένος ppil

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 304
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Σχολικές Εκδρομές
« Απάντηση #231 στις: Απρίλιος 09, 2024, 05:38:57 μμ »
Να πας συνοδός σε δημόσιο μουσείο ή αρχαιολογικό χώρο στην Ελλάδα, να είσαι φιλόλογος ή δάσκαλος και να έχεις εναλλακτική να μην κάνεις εσύ την ξενάγηση αλλά να χρειαστεί ξεναγός; Δεν έπρεπε να είχες πάρει το ρημάδι το πτυχίο, σκίστο να περισώσεις  λίγη αξιοπρέπεια...



Ξόδεψα την καρδιά μου όλη για να σε ντύσω αστραπή

Αποσυνδεδεμένος Scout

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 513
  • Με φωτιά και με μαχαίρι πάντα ο κόσμος προχωρεί
    • Προφίλ
Σχολικές Εκδρομές
« Απάντηση #232 στις: Απρίλιος 09, 2024, 06:20:28 μμ »
Να πας συνοδός σε δημόσιο μουσείο ή αρχαιολογικό χώρο στην Ελλάδα, να είσαι φιλόλογος ή δάσκαλος και να έχεις εναλλακτική να μην κάνεις εσύ την ξενάγηση αλλά να χρειαστεί ξεναγός; Δεν έπρεπε να είχες πάρει το ρημάδι το πτυχίο, σκίστο να περισώσεις  λίγη αξιοπρέπεια...
Συγγνώμη, αλλά έτσι όπως είναι διατυπωμένο το παραπάνω, μπερδεύομαι. Εννοείτε ότι θα έπρεπε να προθυμοποιούνται οι συναφούς ειδικότητας εκπαιδευτικοί να κάνουν τον ξεναγό, ή το αντίθετο; Γιατί εγώ θεωρώ ότι όχι μόνο δεν υποχρεούνται, αλλά απεναντίας ίσως να μην είναι και κατάλληλοι γι' αυτό. Η λήψη πτυχίου από το τμήμα Φιλολογίας ή από το τμήμα Ιστορίας-Αρχαιολογίας δεν συνεπάγεται σε βάθος γνώση ενός αρχαιολογικού χώρου, ούτε του ιστορικού του πλαισίου. Για να μπορέσει έστω και στοιχειωδώς να παίξει αυτό το ρόλο ο εκπαιδευτικός σε μια συγκεκριμένη εκδρομή, πρέπει να ρίξει αρκετό διάβασμα τις προηγούμενες μέρες, κάτι που δεν είναι βέβαιο αν οι υποχρεώσεις του θα του το επιτρέπουν. Θεωρώ ότι είναι καλύτερο να αποταθεί το σχολείο σε έναν επαγγελματία ξεναγό, που είναι εξειδικευμένος άλλωστε στο συγκεκριμένο μουσείο / αρχαιολογικό χώρο. Είναι όπως μια επίσκεψη σχολείου στο ΕΚΦΕ της περιοχής του. Δεν ξαμολάνε τα παιδιά μέσα λέγοντας στον συνοδό εκπαιδευτικό ειδικότητας "δειξ' τους εσύ", αλλά κάνουν επίδειξη των εκθεμάτων/πειραμάτων οι ΠΕ04 εκπαιδευτικοί που έχουν αποσπαστεί στο ΕΚΦΕ.

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4134
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Σχολικές Εκδρομές
« Απάντηση #233 στις: Απρίλιος 09, 2024, 06:52:02 μμ »
Να πας συνοδός σε δημόσιο μουσείο ή αρχαιολογικό χώρο στην Ελλάδα, να είσαι φιλόλογος ή δάσκαλος και να έχεις εναλλακτική να μην κάνεις εσύ την ξενάγηση αλλά να χρειαστεί ξεναγός; Δεν έπρεπε να είχες πάρει το ρημάδι το πτυχίο, σκίστο να περισώσεις  λίγη αξιοπρέπεια...

Καλά αυτό δεν το συζητάμε, αν είναι θέμα γνώσεων. Το θέμα όμως είναι ότι 1ον δεν
συνοδεύουν πάντα φιλόλογοι, ή γενικα ειδικότητες συναφείς με τα επισκεπτομενα μερη  (το οποίο είναι επίσης προβληματικό, διότι δείχνει ότι η εκδρομή γίνεται για να γίνει και όχι για να έχει παιδαγωγικό όφελος). Ας πούμε όμως ότι έχουμε έναν φιλόλογο πρόθυμο να το κάνει. Όση διάθεση και να έχει, όσο και να διαβάσει, δεν έχει δεξιότητες ξεναγού απαραίτητα, λογικά ο ξεναγός θα έχει κάποια μικρά μυστικά για να κεντρίσει το ενδιαφέρον του κοινού ή θα δείξει κάτι που είναι πολύ ιδιαίτερο, μπορεί να πει κάποια ανεκδοτολογική ιστορία, οτιδήποτε. Εγω πάντως επιμενω ότι γ ξενάγηση έχει τη λογική ότι τα είπαμε για να τα πούμε και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε. Τα παιδιά δεν μαθαίνουν έτσι. Δυστυχώς θα έλεγα, αλλά ισχύει. Σίγουρα έχετε δει τη διαφορα ανάμεσα σε χώρους που έχουν βιωματική ξενάγηση ή
κάτι σαν εργαστήριο. Αν το μουσείο δεν έχει κάτι τέτοιο, κανονικά πρέπει οι εκπαιδευτικοί να έχουν σχεδιάσει από πριν φύλλα εργασίας για να ασχοληθούν τα παιδιά εκείνη την ώρα, ή να έχουν κάνει από πριν ένα project που θα παρουσιάσουν εκεί τα παιδιά κλπ. Αυτό σημαίνει εκπαιδευτική εκδρομή. Δεν είμαστε ταξιδιωτικά πρακτορεία, δεν πάμε να «χτίσουμε αναμνήσεις» ή να «αποκτήσουμε εμπειριες». Αυτό είναι δουλειά της οικογένειας, είναι ένα κοινωνικό ζήτημα το οτι δεν μπορούν όλες οι οικογένειες, αλλά δεν είναι δουλειά του σχολείου να το καλυψει αυτό.

Αποσυνδεδεμένος ppil

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 304
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Σχολικές Εκδρομές
« Απάντηση #234 στις: Απρίλιος 09, 2024, 07:02:14 μμ »
@Scout
Ακριβώς όπως κατάλαβες. Αυτό είπα. Ο ξεναγός (συνήθως φιλόλογος ή δάσκαλος ή απλά βίσμα με παπαγαλία) ξέρει πράγματα που διάβασε για το αντικείμενό του και μόνο, και απευθύνεται είτε σε τουρίστες είτε σε ενήλικες. Γνωρίζει πράγματα και μπορεί να απαντήσει σχολαστικά αν ερωτηθεί, αλλά συνήθως περιληπτικά και ξύλινα λέει δυο λόγια για καθετί ενώ τα δείχνει, τα πιο πιασάρικα. Ο φιλόλογος και ο δάσκαλος του δημοτικού δεν πάει εκεί ζητώντας κάτι τουριστικό για την χώρα του.Δεν πάει ούτε για να δουν οι μαθητές του, όσα βλέπουν σε εικόνες του ίντερνετ. Πάει για να πατήσει σε άγια χώματα, πάει για να μυρίσει τον χώρο, να ξέρει την οσμή κυριολεκτικά (εμπειρία που δεν μεταφέρεται), πάει για να δει το φως του ήλιου ανάμεσα στα κτίσματα ή τα χρώματα των αγγείων. Πάει για να θαυμάσει μαζί με τους μαθητές, να εξηγήσει στην τάξη του αυτά που η συγκεκριμένη τάξη αγνοεί. Να τους κινήσει το ενδιαφέρον με μια ιστορία που απέρριψε ο ξεναγός που δεν τα γνωρίζει. Να τους δείξει κάτι που έχουν ξαναπεί. Να χαρεί μαζί τους, να διαπαιδαγωγήσει, να τους μεταφέρει στην ιστορία, να ξεσηκώσει. Αν δεν ξέρει τον χώρο, να διαβάσει. Καλό θα του κάνει, θα το χαρεί διπλά. Στην χώρα του ξεναγό;
Μην μπλέκουμε το ΕΚΦΕ κάθε περιοχής με την Ολυμπία και το νεκρομαντείο και τα έργα των αρχαίων με τα έργα του συναδέλφου, είναι τελείως άσχετα. Αλλά ναι, αν πας στο νεκρομαντείο στον Αχέροντα, ένας φυσικός θα μπορεί να εξηγήσει πως εκείνη την εποχή είχαν πετύχει τέτοια ηχομόνωση. Δεν είναι ΕΚΦΕ.

@Έσπερος
Συμφωνώ και οφείλω να πω πως και σε προηγούμενα μηνύματα στο συγκεκριμένο θέμα, η προσέγγισή σου είναι πολύ προσεγμένη.
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 09, 2024, 07:09:48 μμ από ppil »
Ξόδεψα την καρδιά μου όλη για να σε ντύσω αστραπή

Αποσυνδεδεμένος harac

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2522
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Σχολικές Εκδρομές
« Απάντηση #235 στις: Απρίλιος 09, 2024, 07:38:05 μμ »
Το καλύτερο θα ήταν ένας συνδυασμός και των δύο. Ο εκπαιδευτικός της ειδικότητας να προετοιμάζει τα παιδιά για το τι θα δουν είτε μέσα στην τάξη, πριν από την εκδρομή ή έστω ακόμα και μέσα στο λεωφορείο. Και ο ξεναγός να τους επισημάνει επί τόπου αυτά που πρέπει να προσέξουν και να προσθέσει και τις δικές του γνώσεις για τον τόπο και τα αξιοθέατα που γνωρίζει καλά. Ο εκπαιδευτικός, επίσης,  μπορεί να τους ζητήσει όταν επιστρέψουν να κάνουν και εργασίες, να γράψουν κάτι που να συνδέεται και με το μάθημα, να συμπληρώσουν φύλλα κλπ.
Αν οργανώνονται και εκπαιδευτικές δραστηριότητες, στο συγκεκριμένο χώρο, είναι ακόμα καλύτερα για όλους.
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 09, 2024, 08:20:50 μμ από harac »

Αποσυνδεδεμένος IoannisDr

  • Global Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1219
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Σχολικές Εκδρομές
« Απάντηση #236 στις: Απρίλιος 12, 2024, 02:11:56 μμ »
Όχι. απλώς επειδή λες ότι ένας σύλλογος με σωστ΄λογική και με παιδιά που εμπνέουν ασφάλεια, μπορεί να διοργανώσει μια εκδρομή όπως πρέπει. Ισχύει. Το όπως πρέπει όμως, μέσα σε ένα ελευθεριάζον πλαίσιο, είναι πολύ ασαφές.

Δε μπορώ να καταλάβω γιατί πνίγεσαι σε μια κουταλιά νερό. Μια βδομάδα να κάνει κάποι@ καθηγητής σε σχολείο, καταλαβαίνει το ποιόν των μαθητών του. Ότι βλέπεις στο προαύλιο πιθανότατα θα το δεις και στην εκδρομή. Σίγουρα θα υπάρξουν και (θετικές ή αρνητικές) εκπλήξεις οι οποίες θα πρέπει να διαχειριστούν ανάλογα.
Από κει και πέρα, καμία εκδρομή δεν είναι υποχρεωτική, ούτε είναι υποχρεωτικό να πάνε όλοι οι μαθητές.

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4134
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Σχολικές Εκδρομές
« Απάντηση #237 στις: Απρίλιος 12, 2024, 02:25:11 μμ »
Δε μπορώ να καταλάβω γιατί πνίγεσαι σε μια κουταλιά νερό. Μια βδομάδα να κάνει κάποι@ καθηγητής σε σχολείο, καταλαβαίνει το ποιόν των μαθητών του. Ότι βλέπεις στο προαύλιο πιθανότατα θα το δεις και στην εκδρομή. Σίγουρα θα υπάρξουν και (θετικές ή αρνητικές) εκπλήξεις οι οποίες θα πρέπει να διαχειριστούν ανάλογα.
Από κει και πέρα, καμία εκδρομή δεν είναι υποχρεωτική, ούτε είναι υποχρεωτικό να πάνε όλοι οι μαθητές.
Άλλο είναι το θέμα μου. Αν κάτι επιτρέπεται, και γίνεται από κάποιους, θεωρείται αυτονόητο ότι θα γίνεται σε όλα τα σχολεία και θα γίνεται πάντα. Είναι πολύ εκνευριστικό να καταλαβαίνεις ότι τα γυμνασιόπαιδα θεωρούν αυτονόητο ότι θα πάνε «τριήμερη». Ακόμα πιο εκνευριστικό είναι το ότι υπάρχουν άνθρωποι πρόθυμοι να τα πάνε, με οποιεσδήποτε συνθήκες «για να μην χάσουν τα παιδιά την
εκδρομή τους». Όταν γίνει η στραβή όμως όλος ο σύλλογος θα πρέπει να το διαχειριστεί, και οι εκδρομακηδες συνήθως δεν είναι σταθερό προσωπικό στα σχολεία, οπότε αφήνουν
κακά προηγούμενα στις πλάτες άλλων.
Δεν μπορούμε επομένως να βασιζόμαστε στην κοινή λογική, που δεν είναι και τελείως κοινή για όλους. Ούτε είναι λογικό το κράτος να αφήνει τόση ελεύθερος κινήσεων σε μετακινήσεις γυμνασιόπαιδων. Χρειάζεται ένα αυστηρό πλαίσιο για να μπαίνει και ο καθένας στη θέση τους και να μην έχουμε να διαχειριστούμε και το πώς θα εξηγούμε στον καθένα ότι πρέπει να υπάρχουν όρια.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159853
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 650
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 11
Επισκέπτες: 644
Σύνολο: 655

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.196 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.