0 μέλη και 9 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Όπως είναι το κείμενο, η πρόταση φαίνεται να εξαρτάται από το ρ. παραδώσετε ως τελική.
Νοηματικά δεν μου ταιριάζει αυτό, αφού τους κατηγορεί ότι δεν φροντίζουν να χρησιμοποιήσουν δίκαια οι γιοι τους την περιουσία που θα τους αφήσουν. Αν η πρόταση μπορεί να είναι τελική, τι εμποδίζει να προσδιορίζει το εὑρίσκετε;
Το να εννοήσουμε ένα "τοῦτο" έχει κάποια βάση;
Περιαλγῶν οὖν τῇ συμφορᾷ τά τε ἄλλα καὶ ὅτι οὐκ ἔχρησε τῷ δεομένῳ, ὃ ἂν αὐτῷ καὶ σῶον ἦν καὶ ἑτερον προσέφερεν:το τά ἄλλα και η δευτερεύουσα πρόταση πρέπει να έχουν την ίδια συντακτική θέση, επομένως, αν το τά ἄλλα είναι αντικείμενο, η πρόταση πρέπει να θεωρηθεί ουσιαστική σε θέση αντικειμένου σε αιτιατική («για το ότι»). Αν όμως θεωρήσουμε το τά τε ἄλλα αιτιατική της αιτίας, μπορούμε να χαρακτηρίσουμε την πρόταση αιτιολογική, που είναι και το πιο απλό. Γίνεται όμως από το ίδιο ρήμα να εξαρτάται και δοτική και αιτιατική της αιτίας;
To "αλγέω", όταν συντάσσεται με αιτιατική, συνήθως αυτή δείχνει το μέρος του σώματος που πονάει και είναι της αναφοράς (π.χ αλγώ την κεφαλήν).Εδώ η αιτιατική νομίζω ότι εκφράζει αιτία, όπως και η δευτερεύουσα.
Θέλεις να πεις ότι το ἀλγῶ δεν συντάσσεται γενικά με αιτιατική ως αντικείμενο ή ότι δεν συντάσσεται έτσι στην συγκεκριμένη περίπτωση; Δηλαδή, στο πρᾶξιν ἣν ἤλησ’ ἐγὼ και στο ἀλγῶ μὲν ἔργα καὶ πάθος γένος τε πᾶν οι αιτιατικές δεν είναι αντικείμενα;