*

Αποστολέας Θέμα: Επιμόρφωση ΤΠΕ Β' επιπέδου  (Αναγνώστηκε 591628 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος tzhna

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 800
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 06 & TE16
    • Προφίλ
Απ: Απ: Επιμόρφωση ΤΠΕ Β' επιπέδου
« Απάντηση #1176 στις: Σεπτέμβριος 20, 2014, 07:31:45 μμ »
Ο σκοπός είναι να την βγάλουν φθηνότερα. Το Β επίπεδο είναι επιτυχημένο οπότε γιατί να σταματήσει; το άλλο που γράφτηκε είναι απλούστερο και δεν θα εμβαθύνει. Δεν τους λείπουν οι επιμορφωτές.

Φυσικά και ο σκοπός είναι να εξοικονομηθούν χρήματα. Και ο μόνος τρόπος είναι να γίνουν τα προγράμματα συντομότερα. Χωρίς να γνωρίζω το εξ αποστάσεως πρόγραμμα, μπορεί αυτό να προσέφερε μια τέτοια λύση.

Πάντως για το γεγονός ότι δεν μπορούν όλες οι ειδικότητες να αιτηθούν επιμόρφωσης β -εκτός από ΠΕ02, 03, 04, 19 και 60, 70 νομίζω - το δικαιολογούν προτάσσοντας ότι δεν υπάρχουν επιμορφωτές. Κάτι που δεν το πιστεύω ακριβώς. Μάλλον δεν υπάρχουν αρκετοί που αποφασίζουν γι αυτά από τους άλλους κλάδους.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Επιμόρφωση ΤΠΕ Β' επιπέδου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 11:41:19 »

Αποσυνδεδεμένος perastikos_kav

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2181
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Επιμόρφωση ΤΠΕ Β' επιπέδου
« Απάντηση #1177 στις: Σεπτέμβριος 20, 2014, 07:57:38 μμ »
Παρόλο που καταλαβαίνω αυτό που βίωσες κατά την επιμόρφωσή σου από την ανιδεότητα ορισμένων, να σου επισημάνω ότι προοδευτικά το ακροατήριο αλλάζει και το διαδέχεται ένα πιο έμπειρο και ψηφιακά εγγράμματο κοινό. Η κατάργηση των διαζώσης σεμιναρίων θα στερούσε μέρος από τη συνδιαλλαγή και την ανταλλαγή εμπειριών και οπτικών που έχει ο καθένας. Η αλληλεπίδραση που είχαμε κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης ήταν και εποικοδομητική και πολλές φορές κινητήρια προς μεγαλύτερη εμπλοκή σε σχέση με την σύνταξη σεναρίων και την αξιοποίηση λογισμικών.
Είμαστε τόσες ώρες οχυρωμένοι στις δικές μας τάξεις. Δεν είναι κακό να συνεργαζόμαστε και να ανταλλάσουμε απόψεις πάνω στη διδακτική μεθοδολογία σε ένα τέτοιο πλαίσιο. Αυτό το προσέφερε η δια ζώσης επιμόρφωση. Την εκτίμησα πολύ περισσότερο από τα ΠΕΚ!

Συμφωνώ, το πρόγραμμα μπορεί κατά τη γνώμη μου να ήταν κακό, η λογική των σεναρίων ανεφάρμοστη (αν για μία διδακτική ώρα θα πρέπει να ετοιμάζουμε διδακτικό σενάριο 15-20 σελίδων, με βιβλιογραφία κλπ θα έπρεπε να διδάσκουμε 5-6 ώρες εβδομαδιαίως όπως οι καθηγητές στα πανεπιστήμια) και πολλά από τα προτεινόμενα σενάρια εκτός πραγματικότητας, αλλά το μεγάλο και αναντικατάστατο όφελος ήταν η επικοινωνία με άλλους συναδέλφους και η ανταλλαγή εμπειριών, προτάσεων διδασκαλίας και απόψεων για τη διδασκαλία του αντικειμένου μας. Μην ξεχνάτε ότι σκοπός του Β επιπέδου δεν είναι να μάθουν οι συνάδελφοι τη χρήση Η/Υ. Αυτή υποτίθεται ότι την κατέχουν από το Α επίπεδο. Σκοπός είναι να ενταχθεί η χρήση των η/υ στο μάθημα μας με ορθό παιδαγωγικά τρόπο και μέσα από τα προτεινόμενα σενάρια να μας δοθεί ερέθισμα για να αξιοποιήσουμε οι υπόλοιποι με παιδαγωγικά ορθό τρόπο του η/υ και το κατάλληλο λογισμικό.

Αποσυνδεδεμένος kinegiros

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3567
    • Προφίλ
Απ: Επιμόρφωση ΤΠΕ Β' επιπέδου
« Απάντηση #1178 στις: Σεπτέμβριος 20, 2014, 09:41:15 μμ »
Συμφωνώ, το πρόγραμμα μπορεί κατά τη γνώμη μου να ήταν κακό, η λογική των σεναρίων ανεφάρμοστη (αν για μία διδακτική ώρα θα πρέπει να ετοιμάζουμε διδακτικό σενάριο 15-20 σελίδων, με βιβλιογραφία κλπ θα έπρεπε να διδάσκουμε 5-6 ώρες εβδομαδιαίως όπως οι καθηγητές στα πανεπιστήμια) και πολλά από τα προτεινόμενα σενάρια εκτός πραγματικότητας,

Σε πιάνω αδιάβαστο   ;D

δεν μπορεί να μην σας εξήγησε ο επιμορφωτής σας ότι τα σενάρια δεν είναι για να εφαρμοστούν στην καθημερινότητα μας στο σχολείο. Η ουσία του σεναρίου εφαρμόζεται. Οι 15 σελίδες είναι για να μπορούμε να παρουσιάσουμε επίσημα σε κάποιον 3ο το πως σχεδιάζουμε, πως υλοποιούμε και πως αξιολογούμε μια σειρά διδασκαλιών που αφορούν μερικές διδακτικές ώρες.
Στην πράξη δεν καλούμαστε να κάνουμε αυτό γραπτά αλλά να λαμβάνουμε υπόψη όλες αυτές τις νόρμες χωρίς όμως να τις γράψουμε κάπου (εξαίρεση τα φύλλα εργασίας και το υλικό που ετοιμάζουμε). Ελπίζω να έγινα κατανοητός.

Το πρόγραμμα αυτό είναι άκρως επιτυχημένο για μερικούς λόγους που ποτέ μέχρι τότε δεν τις είχαμε σε επιμορφώσεις (ίσως να υπήρχαν στις ΣΕΛΜΕ κάποτε δεν ξέρω)
1. Είναι πάνω στην διδακτική του αντικειμένου μας
2. Σύγχρονη παιδαγωγική
3. Αφορά ΤΠΕ
4. Μας βάζει να δημιουργούμε και να φτιάχνουμε υλικό
5. Μας βάζει να το εφαρμόσουμε στην τάξη
6. Το σημαντικότερο αλληλοεπιδρούμε και συνεργαζόμαστε με συναδέλφους (επιμορφούμενοι, επιμορφωτές)
7. Έχει καλή οργάνωση, υποστήριξη, υλικό


Φυσικά και ο σκοπός είναι να εξοικονομηθούν χρήματα. Και ο μόνος τρόπος είναι να γίνουν τα προγράμματα συντομότερα. Χωρίς να γνωρίζω το εξ αποστάσεως πρόγραμμα, μπορεί αυτό να προσέφερε μια τέτοια λύση.

Πάντως για το γεγονός ότι δεν μπορούν όλες οι ειδικότητες να αιτηθούν επιμόρφωσης β -εκτός από ΠΕ02, 03, 04, 19 και 60, 70 νομίζω - το δικαιολογούν προτάσσοντας ότι δεν υπάρχουν επιμορφωτές. Κάτι που δεν το πιστεύω ακριβώς. Μάλλον δεν υπάρχουν αρκετοί που αποφασίζουν γι αυτά από τους άλλους κλάδους.

το εξ αποστάσεως το θεωρώ δυσκολότερο για πολλούς λόγους...

Μπορούν να αιτηθούν και οι ειδικότητες που έχουν Β΄ ανάθεση κάποιο από τα μαθήματα που κάνουν οι ειδικότητες που είπες (γνωρίζω οικιακής που είχε μπει στους ΠΕ04 από γεωγραφία καθώς και ΠΕ06 στους 02 από ιστορία)



Αποσυνδεδεμένος perastikos_kav

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2181
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Επιμόρφωση ΤΠΕ Β' επιπέδου
« Απάντηση #1179 στις: Σεπτέμβριος 20, 2014, 10:46:34 μμ »
Μα δεν είπα ότι στην τάξη θα εφαρμόσουμε όλο το σενάριο, αλλά οι σύμβουλοι πλέον έχουν το πρότυπο των σεναρίων και δεν ζητούν απλά σχέδιο μαθήματος, όπως στο παρελθόν. Θέλουν ολοκληρωμένα διδακτικά σενάρια. Συμφωνώ μόνο στο 6. Το 7 είναι αστείο που το αναφέρεις. Ποια είναι η υποστήριξη και το υλικό, σε ψηφιακή μορφή; μπορεί να διαβάσει πχ κανείς το θεωρητικό κομμάτι των παιδαγωγικών σε ψηφιακή μορφή; ποιος διαβάζει περισσότερες από 2-3 σελίδες ψηφιακά, χωρίς να κοκκινίσουν τα μάτια του; επιτρέπεται να μην προβλέπεται έντυπο υλικό; τόσα εκατομμύρια ξοδεύουν. Ποια είναι η καλή οργάνωση, που σε περιοχές που υπήρχαν 100 επιμορφούμενοι, άνοιξαν πχ μόνο 20 θέσεις για τις εξετάσεις, επειδή ήταν απλήρωτοι οι εμπλεκόμενοι και δεν θέλανε να εργαστούν στις εξετάσεις. το ξέρεις ότι υπήρχαν επιμορφούμενοι που έπρεπε να ταξιδέψουν 200 και 300 χλμ, για να δώσουν εξετάσεις; συνάδελφος από Καβάλα πήγε αν θυμάμαι καλά στα Γιάννενα για να δώσει εξετάσεις, επειδή οι θέσεις που δόθηκαν για τις εξετάσεις δεν επαρκούσαν. Αυτό είναι η καλή οργάνωση; περίμενες οι συνάδελφοι πάνω από τους υπολογιστές τους, να ανοίξει η πλατφόρμα για να κλείσουν θέση για τις εξετάσεις με το δάχτυλο πάνω από το Enter, όποιος το πάτησε πρώτος έδωσε εξετάσεις και οι άλλοι 1 χρόνο αφού τελείωσαν την επιμόρφωση περιμένουν τον επόμενο κύκλο εξετάσεων. Να πούμε για τη γελοιότητα η επιμόρφωση να ξεκινάει το Φεβρουάριο και να μεσολαβούν 2,5 μήνες, χωρίς μάθημα; αυτό είναι οργάνωση; σε ποιο εκπαιδευτικό σύστημα, οποιοδήποτε μάθημα διακόπτεται για 2,5 μήνες και τελειώνει μετά από τέτοιο διάλειμμα;και η απάντηση των υπευθύνων είναι ότι οι ρυθμοί τους είναι τέτοιοι που δεν προλαβαίνουν από το Σεπτέμβρη να οργανώσουν τμήματα έγκαιρα για να πραγματοποιούνται τα σεμινάρια μέσα σε μία σχολική χρονιά; ας αλλάξουν ρυθμούς, ας δουλέψουν λίγο όπως δουλεύουμε εμείς. Σε ποιο εκπαιδευτικό σύστημα το τέλος των μαθημάτων με την εξέταση απέχει 1 χρόνο ή και περισσότερο;

Να σχολιάσω το 4; και γιατί να δημιουργούμε εμείς το υλικό; ποια η δουλειά του ΙΕΠ και των συμβούλων; είναι δυνατόν; σε ποια χώρα ο εκπαιδευτικός δημιουργεί το διδακτικό υλικό; σε ποια χώρα του κόσμου δεν υπάρχουν διδακτικά εγχειρίδια με έτοιμα διδακτικά σενάρια για όλες τις ενότητες; στη Ζιμπάμπουε ίσως. Η δουλειά του εκπαιδευτικού δεν είναι να καλύπτει τις ελλείψεις των συμβούλων και του ΙΕΠ, αλλά να εφαρμόζει τα διδακτικά σενάρια που θα έπρεπε να υπάρχουν στα εγχειρίδια, μέσα στην τάξη. Να τα προσαρμόζει στις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες των μαθητών του και βέβαια, ανάλογα με τα μέσα που υπάρχουν και τις συνθήκες που επικρατούν στην τάξη που καλείται να διδάξει. Από που κι ως που είναι θετικό το να φορτώνουμε στην καμπούρα του εκπαιδευτικού τη δουλειά των άλλων.

Δεν τα γράφω για σένα προσωπικά, αλλά εντάξει η αλήθεια έχει πολλές πλευρές. Αν είσαι επιμορφωτής μπορεί να θεωρείς θετικό το Β επίπεδο και είναι λογικό. Από την πλευρά των επιμορφούμενων όμως ακόμα μια ενδοϋπηρεσιακή επιμόρφωση, δεν άξιζε, ούτε το χρόνο μας, ούτε τον κόπο μας, τουλάχιστον στο βαθμό που καταναλώθηκαν.
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 20, 2014, 10:48:56 μμ από perastikos_kav »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Επιμόρφωση ΤΠΕ Β' επιπέδου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 11:41:19 »

Αποσυνδεδεμένος kinegiros

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3567
    • Προφίλ
Απ: Επιμόρφωση ΤΠΕ Β' επιπέδου
« Απάντηση #1180 στις: Σεπτέμβριος 21, 2014, 12:41:56 πμ »
Μα δεν είπα ότι στην τάξη θα εφαρμόσουμε όλο το σενάριο, αλλά οι σύμβουλοι πλέον έχουν το πρότυπο των σεναρίων και δεν ζητούν απλά σχέδιο μαθήματος, όπως στο παρελθόν. Θέλουν ολοκληρωμένα διδακτικά σενάρια.

ωραία, οπότε γιατί έγραψες για την 1 διδακτική και τις 15-20 σελίδες; φταίει δηλαδή το β επίπεδο για την απαίτηση του συμβούλου? Δηλαδή επειδή ο σύμβουλος κατά την άποψη σου θέλει τα στάνταρ του σεναρίου πρέπει να το καταλογίσουμε στο πρόγραμμα?  δεν έχει νόημα αυτό που λες. Επίσης που ξέρεις τι ζητάει ο σύμβουλος? ξεκίνησε η αξιολόγηση ?
αλλά θα σε πάω και παρακάτω, ας πούμε ότι ξεκίνησε η αξιολόγηση και ισχύει για τις απαιτήσεις του συμβούλου όσα λες, τι πιο καλό να είσαι επιμορφωμένος και να το αντιμετωπίσεις όταν θα έρθει?

Το 7 είναι αστείο που το αναφέρεις. Ποια είναι η υποστήριξη και το υλικό, σε ψηφιακή μορφή; μπορεί να διαβάσει πχ κανείς το θεωρητικό κομμάτι των παιδαγωγικών σε ψηφιακή μορφή; ποιος διαβάζει περισσότερες από 2-3 σελίδες ψηφιακά, χωρίς να κοκκινίσουν τα μάτια του; επιτρέπεται να μην προβλέπεται έντυπο υλικό; τόσα εκατομμύρια ξοδεύουν.

Πάντα τα πράγματα πρέπει να τα βλέπεις σε σύγκριση με όσα έχουν γίνει, εξου και ξεκίνησα λέγοντας για την αξία του προγράμματος με ότι άλλο επιμορφωτικό πρόγραμμα έχει γίνει ποτέ στην εκπαίδευση μέχρι τώρα.
Επίσης οι απόψεις μας είναι υποκειμενικές. Εγώ δεν έχω πρόβλημα με το ψηφιακό υλικό το διαβάζω από την ταμπλέτα από το pc και δεν πονάνε τα μάτια μου. Εσύ έχεις και σεβαστό. Εγώ όταν θέλω κάτι εκτυπώνω εσύ όχι για τους δικούς σου λόγους που είναι σεβαστοί. Αλλά η ουσία είναι ότι υπάρχει ΥΛΙΚΟ, σε σχέση με όλα τα άλλα προγράμματα που έχω δει, εδώ έχουμε ΥΛΙΚΟ και μάλιστα επικαιροποιείται αυτή είναι η ουσία.



Ποια είναι η καλή οργάνωση, που σε περιοχές που υπήρχαν 100 επιμορφούμενοι, άνοιξαν πχ μόνο 20 θέσεις για τις εξετάσεις, επειδή ήταν απλήρωτοι οι εμπλεκόμενοι και δεν θέλανε να εργαστούν στις εξετάσεις. το ξέρεις ότι υπήρχαν επιμορφούμενοι που έπρεπε να ταξιδέψουν 200 και 300 χλμ, για να δώσουν εξετάσεις; συνάδελφος από Καβάλα πήγε αν θυμάμαι καλά στα Γιάννενα για να δώσει εξετάσεις, επειδή οι θέσεις που δόθηκαν για τις εξετάσεις δεν επαρκούσαν. Αυτό είναι η καλή οργάνωση; περίμενες οι συνάδελφοι πάνω από τους υπολογιστές τους, να ανοίξει η πλατφόρμα για να κλείσουν θέση για τις εξετάσεις με το δάχτυλο πάνω από το Enter, όποιος το πάτησε πρώτος έδωσε εξετάσεις και οι άλλοι 1 χρόνο αφού τελείωσαν την επιμόρφωση περιμένουν τον επόμενο κύκλο εξετάσεων. Να πούμε για τη γελοιότητα η επιμόρφωση να ξεκινάει το Φεβρουάριο και να μεσολαβούν 2,5 μήνες, χωρίς μάθημα; αυτό είναι οργάνωση; σε ποιο εκπαιδευτικό σύστημα, οποιοδήποτε μάθημα διακόπτεται για 2,5 μήνες και τελειώνει μετά από τέτοιο διάλειμμα;και η απάντηση των υπευθύνων είναι ότι οι ρυθμοί τους είναι τέτοιοι που δεν προλαβαίνουν από το Σεπτέμβρη να οργανώσουν τμήματα έγκαιρα για να πραγματοποιούνται τα σεμινάρια μέσα σε μία σχολική χρονιά; ας αλλάξουν ρυθμούς, ας δουλέψουν λίγο όπως δουλεύουμε εμείς. Σε ποιο εκπαιδευτικό σύστημα το τέλος των μαθημάτων με την εξέταση απέχει 1 χρόνο ή και περισσότερο;

Αυτά που αναφέρεις δεν είναι θέμα οργάνωσης είναι θέμα υποχρηματοδότησης. Αν δεν πληρώνουν τότε λογικό είναι αυτό που έχει σχεδιαστεί να έχει πρόβλημα και να δημιουργεί όσα είπες. Ακόμα και η υποστήριξη μέσω του helpdesk που είναι απίστευτα γρήγορη στην ανταπόκριση του, θα καταρρεύσει αν δεν πληρωθεί ο κόσμος. Το ότι μια - δυο φορές λοιπόν υπήρξαν προβλήματα γιατί υπήρχε χρηματοδοτικό κενό δεν μπορεί να αμαυρώσει το πρόγραμμα για την δομή του αλλά και το πως λειτουργεί τόσα χρόνια.

Να σχολιάσω το 4; και γιατί να δημιουργούμε εμείς το υλικό; ποια η δουλειά του ΙΕΠ και των συμβούλων; είναι δυνατόν; σε ποια χώρα ο εκπαιδευτικός δημιουργεί το διδακτικό υλικό; σε ποια χώρα του κόσμου δεν υπάρχουν διδακτικά εγχειρίδια με έτοιμα διδακτικά σενάρια για όλες τις ενότητες; στη Ζιμπάμπουε ίσως. Η δουλειά του εκπαιδευτικού δεν είναι να καλύπτει τις ελλείψεις των συμβούλων και του ΙΕΠ, αλλά να εφαρμόζει τα διδακτικά σενάρια που θα έπρεπε να υπάρχουν στα εγχειρίδια, μέσα στην τάξη. Να τα προσαρμόζει στις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες των μαθητών του και βέβαια, ανάλογα με τα μέσα που υπάρχουν και τις συνθήκες που επικρατούν στην τάξη που καλείται να διδάξει. Από που κι ως που είναι θετικό το να φορτώνουμε στην καμπούρα του εκπαιδευτικού τη δουλειά των άλλων.

με συγχωρείς άλλα μάλλον αλλιώς τα ερμηνεύουμε τα ίδια πράγματα... η δική μου τάξη είναι διαφορετική από την δική σου, μπορεί να έχουμε το ίδιο ΑΠΣ αλλά η διαμόρφωση μου δεν θα είναι η ίδια με την δική σου. Προσωπικά θεωρώ ότι οι περισσότεροι συνάδελφοι δεν λειτουργούμε ως ρομπότ ακολουθώντας κάποιο προγραμματισμό αλλά πατάμε πάνω σε αυτά που υπάρχουν και φτιάχνουμε ΚΑΙ δικό μας υλικό. Οπότε ναι για εμένα ο εκπαιδευτικός πρέπει να έχει το δικό του υλικό, να ξέρει να το δημιουργεί να το τροποποιεί να το επικαιροποιεί. Αν εσύ περιμένεις οι σύμβουλοι να στα έχουν έτοιμα και να τα διδάξεις το πιο πιθανό είναι να βρίζεις του σύμβουλους. Το πρόγραμμα σου μαθαίνει πως να φτιάχνεις το υλικό σου λαμβάνοντας υπόψη το υπάρχον υλικό, την παιδαγωγική, την διδακτική, τις ΤΠΕ και φυσικά τους μαθητές σου. Το ερώτημα είναι απλό αν θέλεις να μάθεις να φτιάχνεις τότε γιατί είσαι αντίθετος με το σκεπτικό αυτό; κάτι σου έκανες κάποιος σύμβουλος εσένα δεν θα μου το βγάλεις από το μυαλό :D

Δεν τα γράφω για σένα προσωπικά, αλλά εντάξει η αλήθεια έχει πολλές πλευρές. Αν είσαι επιμορφωτής μπορεί να θεωρείς θετικό το Β επίπεδο και είναι λογικό. Από την πλευρά των επιμορφούμενων όμως ακόμα μια ενδοϋπηρεσιακή επιμόρφωση, δεν άξιζε, ούτε το χρόνο μας, ούτε τον κόπο μας, τουλάχιστον στο βαθμό που καταναλώθηκαν.

Έχω υπάρξει επιμορφούμενος πριν πολλά χρόνια όπως και επιμορφωτής οπότε μάλλον είμαι εξαίρεση στην γενίκευση που έβγαλες. Πρέπει να είχες πολύ τραυματική εμπειρία για να παίρνεις πάνω σου όλους τους επιμορφουμενους γενικεύοντας, μου κάνει εντύπωση γιατί δεν το έχω ξαναδεί να το κάνεις όσο καιρό σε παρακολουθώ στο φόρουμ.
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 21, 2014, 12:47:25 πμ από kinegiros »

Αποσυνδεδεμένος AnnaB

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4178
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 60
    • Προφίλ
Απ: Επιμόρφωση ΤΠΕ Β' επιπέδου
« Απάντηση #1181 στις: Σεπτέμβριος 21, 2014, 01:17:09 μμ »
Συμφωνώ, το πρόγραμμα μπορεί κατά τη γνώμη μου να ήταν κακό, η λογική των σεναρίων ανεφάρμοστη (αν για μία διδακτική ώρα θα πρέπει να ετοιμάζουμε διδακτικό σενάριο 15-20 σελίδων, με βιβλιογραφία κλπ θα έπρεπε να διδάσκουμε 5-6 ώρες εβδομαδιαίως όπως οι καθηγητές στα πανεπιστήμια) και πολλά από τα προτεινόμενα σενάρια εκτός πραγματικότητας, αλλά το μεγάλο και αναντικατάστατο όφελος ήταν η επικοινωνία με άλλους συναδέλφους και η ανταλλαγή εμπειριών, προτάσεων διδασκαλίας και απόψεων για τη διδασκαλία του αντικειμένου μας. Μην ξεχνάτε ότι σκοπός του Β επιπέδου δεν είναι να μάθουν οι συνάδελφοι τη χρήση Η/Υ. Αυτή υποτίθεται ότι την κατέχουν από το Α επίπεδο. Σκοπός είναι να ενταχθεί η χρήση των η/υ στο μάθημα μας με ορθό παιδαγωγικά τρόπο και μέσα από τα προτεινόμενα σενάρια να μας δοθεί ερέθισμα για να αξιοποιήσουμε οι υπόλοιποι με παιδαγωγικά ορθό τρόπο του η/υ και το κατάλληλο λογισμικό.

Συν ότι το διδακτικό σενάριο μπορεί να είναι 15-20 σελίδων, αλλά δεν αναφέρεται σε μία μόνο διδακτικη ώρα, αλλά περισσότερες
Όσα κομμάτια και αν μπορέσεις να ενώσεις,
δεν θα σου φτάσουν μια στιγμή για να με νιώσεις...

https://www.youtube.com/watch?v=4rU6GYvCqOA

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3500
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Απ: Επιμόρφωση ΤΠΕ Β' επιπέδου
« Απάντηση #1182 στις: Σεπτέμβριος 21, 2014, 03:40:20 μμ »
προς κυβέρνηση: "ρε δώστε λεφτά να φτιάξετε κανένα καινούργιο κτίριο και να βάψετε καμία αίθουσα, δώστε λεφτά σε αναπληρωτές για ενισχυτική διδασκαλία, και αφήστε τις ΤΠΕ και τα εκατομμύρια για διαδραστικούς πίνακες"

Ξεκινάμε να φτιάχνουμε το κερασάκι μου φαίνεται , και μετά βλέπουμε για την τούρτα!

Αποσυνδεδεμένος giokspy

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1807
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ-04.01
    • Προφίλ
Επιμόρφωση ΤΠΕ Β' επιπέδου
« Απάντηση #1183 στις: Σεπτέμβριος 21, 2014, 03:44:37 μμ »
Όσοι θεωρούν περιττές τις ΤΠΕ προφανώς δεν εχουν κατανοήσει τι ειναι. Ιδιαιτερα η επιμόρφωση Β επιπέδου θα έπρεπε να ενταχθεί στο υποχρεωτικό κομμάτι των ΠΕΚ για όλους αντί τα άχρηστα πράγματα που κάνουν.
«Από την στιγμή που εδέχθηκες μέσα σου την φλόγα, τρέχε. Διότι δεν γνωρίζεις πότε θα σβήση και θα σε αφήση στο σκοτάδι.»

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3500
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Απ: Επιμόρφωση ΤΠΕ Β' επιπέδου
« Απάντηση #1184 στις: Σεπτέμβριος 21, 2014, 03:49:42 μμ »
δεν κατανόησες το μήνυμά μου μάλλον. Δεν ανεφέρω πουθενά ότι οι ΤΠΕ είναι περιττές.
Η ένστασή μου είναι η σειρά με την οποία πάμε να φτιάξουμε την εκπαίδευση.
Αλλού κάνουν μάθημα σε λυόμενα κτίρια, δεν υπάρχει η ενισχυτική, αλλού κενά καθηγητών, αλλού κάνουν μαθημα σε κρύες αίθουσες, λένε ότι δεν υπάρχουν λεφτά για τη δωρεάν μετακίνηση μαθητών με λεωφορεία, δεν υπάρχουν παιδικοί σταθμοί αρκετοί..... και μπορώ να αναφέρω άλλα 100 προβλήματα, δίνουμε όμως λεφτά για διαδραστικούς πίνακες!

είναι σαν να μένεις σε καλύβα, να μην έχεις να φας, τα παιδιά σου να πεινάνε, και μόλις βγάλεις λίγα λεφτά εσύ να πας να αγοράσεις μια Plasma TV και iPhone!

δεν λέω ότι είναι άχρηστα!

Αποσυνδεδεμένος giokspy

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1807
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ-04.01
    • Προφίλ
Απ: Επιμόρφωση ΤΠΕ Β' επιπέδου
« Απάντηση #1185 στις: Σεπτέμβριος 21, 2014, 04:04:51 μμ »
Κατανοητό και λογικό. Δε μιλάω για τους διαδραστικός πινακες που επι της ουσίας είναι άχρηστοι εφόσον σχεδόν όλοι για ppt τους χρησιμοποιουμε.Η βασική επιμόρφωση όμως στη διδακτική του αντικειμένου μας είναι πολύ σημαντική και λέω οτι χωρίς μεγαλο κοστος θα μπορούσε να ενταχθεί στα ΠΕΚ στα οποία δεν θα είναι δεδομένη η επάρκεια.
«Από την στιγμή που εδέχθηκες μέσα σου την φλόγα, τρέχε. Διότι δεν γνωρίζεις πότε θα σβήση και θα σε αφήση στο σκοτάδι.»

Αποσυνδεδεμένος blueswire

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 849
  • Φύλο: Άντρας
  • carpe diem
    • Προφίλ
Απ: Επιμόρφωση ΤΠΕ Β' επιπέδου
« Απάντηση #1186 στις: Σεπτέμβριος 21, 2014, 04:07:02 μμ »
Συμφωνώ με τον συνάδελφο. Υπάρχουν πολλές περιοχές της χώρας όπου οι κτιριακές υποδομές είναι μέχρι και ... επικίνδυνες. Τα κτίρια βράζουν από τον Μάιο μέχρι τον Οκτώβριο αφού το μπετόν "ξερνάει" ζέστη από τις 9 ηώρα το πρωί ενώ το χειμώνα δεν μπορούν οι αίθουσες να ζεσταθούν. Πώς να γίνει μάθημα εκεί μέσα? να μην πούμε για την αίθουσα των καθηγητών όπου δεν υπάρχουν γραφεία για όλους και δεν μπορείς να κάνεις τη δουλειά σου όπως πρέπει ... εκεί πιστεύω ότι πρέπει να δοθεί το κύριο βάρος. Αναφορικά με το Β΄ επίπεδο εκφράζω την αγανάκτησή μου γιατί ανήκω κι εγώ στις ειδικότητες που δεν έχουν το δικαίωμα για πολλοστή φορά να λάβουν μέρος σ' αυτό... καθηγητές β΄ διαλογής δηλαδή...

Αποσυνδεδεμένος giokspy

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1807
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ-04.01
    • Προφίλ
Επιμόρφωση ΤΠΕ Β' επιπέδου
« Απάντηση #1187 στις: Σεπτέμβριος 21, 2014, 04:36:15 μμ »
Το σίγουρο ειναι οτι αν σταματήσει το Β επίπεδο τα χρήματα αυτα δε θα δοθούν σε κτιριακές υποδομές. Άρα το συμπέρασμα ειναι οτι επειδη υπαρχουν σοβαρές ελλείψεις σε κτιριακές υποδομές δε θα πρεπει να γινεται καμμια επιμορφωση μέχρι να  αποκατασταθούν;
Για το δεύτερο λέω να γινει υποχρεωτική η επιμόρφωση Β επιπέδου για όλες τις ειδικότητες στα Πεκ
«Από την στιγμή που εδέχθηκες μέσα σου την φλόγα, τρέχε. Διότι δεν γνωρίζεις πότε θα σβήση και θα σε αφήση στο σκοτάδι.»

Αποσυνδεδεμένος perastikos_kav

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2181
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Επιμόρφωση ΤΠΕ Β' επιπέδου
« Απάντηση #1188 στις: Σεπτέμβριος 23, 2014, 09:56:15 μμ »


Πάντα τα πράγματα πρέπει να τα βλέπεις σε σύγκριση με όσα έχουν γίνει, εξου και ξεκίνησα λέγοντας για την αξία του προγράμματος με ότι άλλο επιμορφωτικό πρόγραμμα έχει γίνει ποτέ στην εκπαίδευση μέχρι τώρα.
Επίσης οι απόψεις μας είναι υποκειμενικές. Εγώ δεν έχω πρόβλημα με το ψηφιακό υλικό το διαβάζω από την ταμπλέτα από το pc και δεν πονάνε τα μάτια μου. Εσύ έχεις και σεβαστό. Εγώ όταν θέλω κάτι εκτυπώνω εσύ όχι για τους δικούς σου λόγους που είναι σεβαστοί. Αλλά η ουσία είναι ότι υπάρχει ΥΛΙΚΟ, σε σχέση με όλα τα άλλα προγράμματα που έχω δει, εδώ έχουμε ΥΛΙΚΟ και μάλιστα επικαιροποιείται αυτή είναι η ουσία.



Αυτά που αναφέρεις δεν είναι θέμα οργάνωσης είναι θέμα υποχρηματοδότησης. Αν δεν πληρώνουν τότε λογικό είναι αυτό που έχει σχεδιαστεί να έχει πρόβλημα και να δημιουργεί όσα είπες. Ακόμα και η υποστήριξη μέσω του helpdesk που είναι απίστευτα γρήγορη στην ανταπόκριση του, θα καταρρεύσει αν δεν πληρωθεί ο κόσμος. Το ότι μια - δυο φορές λοιπόν υπήρξαν προβλήματα γιατί υπήρχε χρηματοδοτικό κενό δεν μπορεί να αμαυρώσει το πρόγραμμα για την δομή του αλλά και το πως λειτουργεί τόσα χρόνια.

με συγχωρείς άλλα μάλλον αλλιώς τα ερμηνεύουμε τα ίδια πράγματα... η δική μου τάξη είναι διαφορετική από την δική σου, μπορεί να έχουμε το ίδιο ΑΠΣ αλλά η διαμόρφωση μου δεν θα είναι η ίδια με την δική σου. Προσωπικά θεωρώ ότι οι περισσότεροι συνάδελφοι δεν λειτουργούμε ως ρομπότ ακολουθώντας κάποιο προγραμματισμό αλλά πατάμε πάνω σε αυτά που υπάρχουν και φτιάχνουμε ΚΑΙ δικό μας υλικό. Οπότε ναι για εμένα ο εκπαιδευτικός πρέπει να έχει το δικό του υλικό, να ξέρει να το δημιουργεί να το τροποποιεί να το επικαιροποιεί. Αν εσύ περιμένεις οι σύμβουλοι να στα έχουν έτοιμα και να τα διδάξεις το πιο πιθανό είναι να βρίζεις του σύμβουλους. Το πρόγραμμα σου μαθαίνει πως να φτιάχνεις το υλικό σου λαμβάνοντας υπόψη το υπάρχον υλικό, την παιδαγωγική, την διδακτική, τις ΤΠΕ και φυσικά τους μαθητές σου. Το ερώτημα είναι απλό αν θέλεις να μάθεις να φτιάχνεις τότε γιατί είσαι αντίθετος με το σκεπτικό αυτό; κάτι σου έκανες κάποιος σύμβουλος εσένα δεν θα μου το βγάλεις από το μυαλό :D

Έχω υπάρξει επιμορφούμενος πριν πολλά χρόνια όπως και επιμορφωτής οπότε μάλλον είμαι εξαίρεση στην γενίκευση που έβγαλες. Πρέπει να είχες πολύ τραυματική εμπειρία για να παίρνεις πάνω σου όλους τους επιμορφουμενους γενικεύοντας, μου κάνει εντύπωση γιατί δεν το έχω ξαναδεί να το κάνεις όσο καιρό σε παρακολουθώ στο φόρουμ.

1. Αν εγώ θέλω ένα αντικείμενο να το διδάξω με δικό μου σενάριο είναι άλλο θέμα. Το υπουργείο είναι υποχρεωμένο όμως να παρέχει ενδεικτικά σενάρια και προτεινόμενα σενάρια για κάθε ενότητα, με την ίδια λογική που προσφέρει και τα βιβλία. Με τη δική σου λογική, κακώς το υπουργείο δίνει τα σχολικά εγχειρίδια. Να μη δίνει τίποτα και ο καθένας να φτιάχνει ό,τι νομίζει αυτός για το τμήμα του. Δεν μπορεί να μετατίθεται η ευθύνη της δημιουργίας του υλικού από το υπουργείο, το ΙΕΠ και τους συμβούλους στους συναδέλφους. Στο κάτω γι' αυτό πληρώνονται τα διπλά χρήματα από εμάς και αυτή είναι η ευθύνη τους και όχι να λένε ότι θα μαζέψουν το δικό μας υλικό για να το κυκλοφορήσουν ως εγχειρίδιο. Αν είναι έτσι τη αμοιβή να την πάρουν οι συνάδελφοι. Επιπλέον ελλοχεύει ο κίνδυνος να υπάρχει τεράστιο απόκλιση σε αυτό που διδάσκεται από σχολείο σε σχολείο. Γι' αυτό και πρέπει να παρέχονται τα διδακτικά εγχειρίδια και τα σενάρια και ο καθένας από εκεί και μετά είναι υπεύθυνος, να τα χρησιμοποιήσει αυτούσια, να τα προσαρμόσει ή αν νομίζει να δημιουργήσει από το 0 ένα δικό του σενάριο.

2. Αν ο διοργανωτής μιας επιμόρφωσης δεν μπορεί να οργανώσει εξετάσεις για όλους τους επιμορφούμενους, τότε αυτό λέγεται κακή οργάνωση οποιαδήποτε και αν είναι η αιτία. Αν είχε πρόβλημα με τη χρηματοδότηση και δεν μπορούσε να πληρώσει τόσο κόσμο, ας οργάνωνε σεμινάρια για λιγότερους συναδέλφους.  Επίσης ο προγραμματισμός των μαθημάτων είναι γελοίος. Που ακούστηκε να ξεκινάς Φεβρουάριο να κάθεσαι 2,5 μήνες, μετά να κάνεις ακόμα 1,5 μήνα μάθημα και τις εξετάσεις να τις δίνεις τον Ιούνιο. Δηλαδή εξετάσεις δίνεις 16 μήνες μετά την έναρξη των μαθημάτων, τα οποία μαθήματα "καθαρά" διαρκούν 6 μήνες. Δηλαδή μιλάμε για χασούρα 10 μηνών.

Κανένας δεν μου έκανε, τίποτα παρά μόνο δεν μπορώ να καταλάβω, γιατί για μια επιμόρφωση που την ξεκίνησαν το Φεβρουάριο του 2014, θα πρέπει να δεσμεύω στην ατζέντα μου ημερομηνίες, μέχρι και τον Ιούνιο του 2015. Όποιος πχ θέλει να κάνει αίτηση για μετάθεση δεν πρέπει να παρακολουθήσει το Β επίπεδο, γιατί αν πάρει μετάθεση χάνει το τμήμα. Επίσης δεν μπορώ να καταλάβω, γιατί η "καλή" οργάνωση" όπως ανέφερες δεν μπορούσε να μεριμνήσει, ώστε τελειώνοντας ένα τμήμα, μετά από 1 μήνα το τμήμα αυτούσιο να μπορεί να δώσει τις εξετάσεις. Να μην αναφέρω ότι όσοι παρακολούθησαν πρώτοι τα σεμινάρια δεν γνώριζαν το τελικό υλικό της αξιολόγησης, παρά μόνο 1 μήνα πριν τις εξετάσεις, δηλαδή 9 μήνες, αφού τελείωσαν τα μαθήματα. Μιλάμε για φοβερή οργάνωση.

Η προηγούμενη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πληροφορικής που είχα παρακολουθήσει (72 ώρες), ήταν σαφώς πολύ καλύτερα οργανωμένη, αν και τα μαθήματα μου ήταν αδιάφορα, γιατί δεν περίμενα τη συγκεκριμένη επιμόρφωση για να μάθω τι είναι το Wi-Max ή πως να φτιάχνω μια φόρμα στη visual basic και αυτό το ονομάσαν ανανέωση γνώσεων στο γνωστικό αντικείμενο. Ωστόσο η οργάνωση των μαθημάτων, των εξετάσεων και η παροχή του υλικού ήταν σαφώς σε καλύτερο επίπεδο.

Αυτό λοιπόν που πραγματικά με εκνευρίζει είναι πως ενώ στα σχολεία κάνουμε το σκ@τ@ μας παξιμάδι, από τις βασικότατες ελλείψεις που έχουμε, όπως προανέφεραν οι συνάδελφοι, ξοδεύονται πολλά εκατομμύρια από το ΕΣΠΑ, για επιμορφώσεις στο πόδι, με μόνο σκοπό να μοιραστούν τα χρήματα σε μια κάστα στελεχών του Υπουργείου.

Παρεπιμπτόντως η συνάδελφος επιμορφώτρια στο τμήμα που παρακολουθώ, κάνει εξαιρετική δουλειά, αλλά αυτό δεν αρκεί για να μη θεωρώ ότι τα συγκεκριμένα σεμινάρια είναι ένα μεγάλο φιάσκο και μια μεγάλη και ανούσια σπατάλη χρημάτων.

Αποσυνδεδεμένος perastikos_kav

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2181
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Επιμόρφωση ΤΠΕ Β' επιπέδου
« Απάντηση #1189 στις: Σεπτέμβριος 23, 2014, 10:00:06 μμ »
Το σίγουρο ειναι οτι αν σταματήσει το Β επίπεδο τα χρήματα αυτα δε θα δοθούν σε κτιριακές υποδομές. Άρα το συμπέρασμα ειναι οτι επειδη υπαρχουν σοβαρές ελλείψεις σε κτιριακές υποδομές δε θα πρεπει να γινεται καμμια επιμορφωση μέχρι να  αποκατασταθούν;
Για το δεύτερο λέω να γινει υποχρεωτική η επιμόρφωση Β επιπέδου για όλες τις ειδικότητες στα Πεκ

Επιμόρφωση να γίνεται, αλλά κάποια στιγμή να τους δώσουμε να καταλάβουν ότι πρέπει κι αυτοί να σοβαρευτούν και να οργανώνουν τις επιμορφώσεις, όπως πρέπει, αλλιώς θα τα ακούνε. Από το 2001 που μπήκα για πρώτη φορά σε τάξη, οι πιο ανούσιες, βαρετές και άσκοπες ώρες ήταν αυτές που παρακολουθούσα κάθε είδους επιμόρφωση. Από τις πάνω από 200 ώρες ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης που παρακολούθησα, οι μόνες πραγματικά χρήσιμες ώρες ήταν 5-6 ώρες στο πρώτο πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών πληροφορικής που είχαν να κάνουν με τη διδακτική και ένα σεμινάριο στο ΚΠΕ Σουφλίου, που πήγα με δική μου πρωτοβουλία.  Λυπήθηκα τον ελεγκτή, όταν ήρθε στο τμήμα μας. Μια θετική κρίση για το πρόγραμμα δεν άκουσε.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159560
  • Σύνολο θεμάτων: 19211
  • Σε σύνδεση σήμερα: 355
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 10
Επισκέπτες: 327
Σύνολο: 337

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.124 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.