*

Αποστολέας Θέμα: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)  (Αναγνώστηκε 314115 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #574 στις: Σεπτέμβριος 23, 2011, 10:23:58 μμ »
Ναι Κατερίνα αυτό ακριβώς εννοώ. Όχι να μάθουν ατέλειωτες λίστες ρημάτων ή επιθέτων (για τους ετερόπτωτους) αλλά έστω να ξέρουν ποια ρήματα βοηθούν να εντοπίσεις μια κτγ μτχ..πχ ψυχικού πάθους κτλ.  Αυτό το κάνετε?
Μιλάω για Α και Β Λυκείου γενικής παιδείας. ;)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 23:14:55 »

Αποσυνδεδεμένος Κaterina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 207
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #575 στις: Σεπτέμβριος 23, 2011, 11:21:43 μμ »
Nαι, αυτό το κάνω. Χωρίς να αναφέρω πολλά ρήματα αλλά μόνο τις βασικές κατηγορίες και κάποια χαρακτηριστικά παραδείγματα. Ύστερα, κάθε φορά που συναντάμε μια τέτοια περίπτωση την επισημαίνω δίνοντας τη σχετική θεωρία. Το ίδιο και με τους ετερόπτωτους προσδιορισμούς.
Για παράδειγμα, στα Ελληνικά του Ξενοφώντα στις πρώτες παραγράφους έχει τη φράση "ἡ γάρ Ἀσία πολεμία αὐτοῖς ἦν". Αφού εντοπίσουν ποια λέξη προσδιορίζει το "αὐτοῖς" και συμπεράνουν ότι είναι ονοματικός προσδιορισμός και μάλιστα ετερόπτωτος, αν δυσκολεύονται μπορείς να τους πεις να κάνουν το "πολεμία" ρήμα. Εύκολα θα δουν τότε ότι το αὐτοῖς συμπληρώνει την έννοια του επιθέτου και είναι δοτική αντικειμενική. Αν το παιδί προσανατολίζεται προς την θεωρητική κατεύθυνση μπορείς ύστερα να αναφέρεις και τον σχετικό κανόνα ότι τα επίθετα ωφέλειας-βλάβης συντάσσονται με δοτική αντικειμενική. Διαφορετικά, δεν χρειάζεται καν αυτό. Άλλωστε, το κείμενο ως μετάφραση για την Α' και τη Β' Λυκείου Γενικής είναι γνωστό κι αυτό από μόνο του βοηθάει ακόμα περισσότερο τους μαθητές στην σύνταξη. Σε κάθε περίπτωση, δεν ζητούνται δύσκολα και εξεζητημένα πράγματα, οπότε μείνε στα βασικά! :)
"Πάρε την λέξι μου. / Δώσε μου το χέρι σου". Α.Εμπειρίκος

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #576 στις: Σεπτέμβριος 24, 2011, 01:23:02 πμ »
Σας ευχα<ριστώ πολύ και τις δυο σας  :) :)

Αποσυνδεδεμένος τυχερούλα2

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 908
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #577 στις: Σεπτέμβριος 24, 2011, 12:28:31 μμ »
Για παράδειγμα, στα Ελληνικά του Ξενοφώντα στις πρώτες παραγράφους έχει τη φράση "ἡ γάρ Ἀσία πολεμία αὐτοῖς ἦν". Αφού εντοπίσουν ποια λέξη προσδιορίζει το "αὐτοῖς" και συμπεράνουν ότι είναι ονοματικός προσδιορισμός και μάλιστα ετερόπτωτος, αν δυσκολεύονται μπορείς να τους πεις να κάνουν το "πολεμία" ρήμα. Εύκολα θα δουν τότε ότι το αὐτοῖς συμπληρώνει την έννοια του επιθέτου και είναι δοτική αντικειμενική.  :)

το αυτοις προσδιορίζει το πολεμία. όχι το πολεμία το αυτοις
 :)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 23:14:55 »

Αποσυνδεδεμένος Κaterina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 207
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #578 στις: Σεπτέμβριος 24, 2011, 12:51:38 μμ »
Ναι, φυσικά!
Για το αὐτοῖς έκανα και εγώ λόγο ως προσδιορισμό στο πολεμία, όταν είπα ότι συμπληρώνει την έννοια του επιθέτου και είναι δοτική αντικειμενική ;).
"Πάρε την λέξι μου. / Δώσε μου το χέρι σου". Α.Εμπειρίκος

Αποσυνδεδεμένος bania

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 711
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #579 στις: Σεπτέμβριος 24, 2011, 04:18:03 μμ »
Ερώτηση: Πώς διδάσκετε τον πρόλογο στην έκθεση?

- γενική αναφορά και μεταβατική πρόταση ώστε να συνδεθεί με την ανάπτυξη του α' ζητήματος,

- είδη προλόγων (παραγωγικός, επαγωγικός, αναλογικός, αξιολογικός, αντιθετικός)
ή
- με ορισμό, ένταξη του φαινομένου στην εποχή μας κλπ  ????

Όλα αυτά βέβαια συνδέονται αλλά δεν μπορώ να σκεφτώ πώς να τα οργανώσω....
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 24, 2011, 04:21:21 μμ από bania »

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #580 στις: Σεπτέμβριος 25, 2011, 12:19:40 πμ »
Εγώ χρησιμοποιώ το πρώτο και το τρίτο, κυρίως ανάλογα με το θέμα της έκθεσης και ανάλογα με τον τρόπο γραφής του κάθε μαθητή  :)

Αποσυνδεδεμένος bania

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 711
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #581 στις: Οκτώβριος 03, 2011, 10:26:09 πμ »
Εγώ χρησιμοποιώ το πρώτο και το τρίτο, κυρίως ανάλογα με το θέμα της έκθεσης και ανάλογα με τον τρόπο γραφής του κάθε μαθητή  :)

σ' ευχαριστώ monogramma!

Αποσυνδεδεμένος haroulalki

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 824
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #582 στις: Οκτώβριος 27, 2011, 10:52:39 μμ »
 "αντίον της Λαμψακου" Ξενοφωντας Α λυκειου. τι θεωρειτε οτι ειναι το Λαμψακου; εγω πιστευω γενικη της αφετηριας απο το αντιον, αλλα εχω βρει και αλλες αποψεις. τι λετε;

Αποσυνδεδεμένος Κaterina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 207
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #583 στις: Οκτώβριος 28, 2011, 01:46:13 μμ »
Κι εγώ αυτήν την εκδοχή ακολουθώ, χωρίς όμως να επιμένω ιδιαίτερα στην Α' Λυκείου.
Γνωρίζω ότι σύμφωνα με άλλη εκδοχή θεωρείται γενική αντικειμενική.
"Πάρε την λέξι μου. / Δώσε μου το χέρι σου". Α.Εμπειρίκος

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #584 στις: Οκτώβριος 28, 2011, 02:03:16 μμ »
Γενική του τόπου ( ετσι νομιζω)
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος θάνος73

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 265
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #585 στις: Οκτώβριος 28, 2011, 02:29:19 μμ »
"αντίον της Λαμψακου" Ξενοφωντας Α λυκειου. τι θεωρειτε οτι ειναι το Λαμψακου; εγω πιστευω γενικη της αφετηριας απο το αντιον, αλλα εχω βρει και αλλες αποψεις. τι λετε;
γενική αφετηρίας, σωστά
σα δαχτυλίδια του Κρόνου κρέμονται πάνω απ' το κεφάλι τα όνειρα που κάνω όταν είμαι ξύπνιος στο σκοτάδι

Αποσυνδεδεμένος alna

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 79
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #586 στις: Οκτώβριος 28, 2011, 03:00:55 μμ »
Σύμφωνα με το Συντακτικό των Ν. Ασωνίτη και Β. Αναγνωστόπουλου, η Γενική που εξαρτάται από τοπικό επίρρημα είναι γενική διαιρετική.

Αποσυνδεδεμένος Κaterina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 207
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Συμβουλές για ιδιαίτερα μαθήματα (Φιλολογικά)
« Απάντηση #587 στις: Οκτώβριος 28, 2011, 04:11:08 μμ »
Σύμφωνα με το Συντακτικό των Ν. Ασωνίτη και Β. Αναγνωστόπουλου, η Γενική που εξαρτάται από τοπικό επίρρημα είναι γενική διαιρετική.

To ἀντίον δεν θεωρείται τοπικό επίρρημα αλλά προθετικό επίρρημα (όπως και τα ἐντός, πλησίον, ἐγγύς κ.ά.) και σύμφωνα με το συντακτικό των ίδιων (σελ.46) συντάσσεται με γενική της αφετηρίας (ή της αναφοράς). ;)
"Πάρε την λέξι μου. / Δώσε μου το χέρι σου". Α.Εμπειρίκος

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158555
  • Σύνολο θεμάτων: 19199
  • Σε σύνδεση σήμερα: 575
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 19
Επισκέπτες: 349
Σύνολο: 368

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.082 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.