0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Καλησπέρα το γράφω εδώ, γιατί είναι σχετικό μην ανοίγω νέο θέμα.Λοιπόν όποιος ξέρει ας απαντήσει...Πριν λίγο με πήρε τηλέφωνο γνωστός μου νεοδιόριστος φυσικός και μου είπε ότι σήμερα στο σχολείο του δώσανε βαθμούς. Αντιμετώπισε το εξής θέμα ένας γονιός στο παιδί του οποίου, όπως μου είπε έβαλε 13, του είπε ότι το αδίκησε γιατί είχε γράψει στο διαγώνισμα 13,8 και ότι κανονικά έπρεπε να του βάλει 14 ή 15 για να το ενθαρρύνει να συνεχίσει την προσπάθεια του. Όταν ο γνωστός μου απάντησε ότι το παιδί στα προφορικά δεν αποδίδει και ότι δεν γράφει πάντα όλες τις ασκήσεις ο γονέας απάντησε ότι τις γράφει γιατί ο ίδιος ελέγχει το τετράδιο του παιδιού καθημερινά. Έπειτα ο γονέας ρώτησε με ποια κριτήρια μπαίνουν οι βαθμοί και αναρωτήθηκε αν υπάρχει κάποιος να εξετάσει το παιδί του, γιατί ο γνωστός μου το έχει στοχοποιήσει. Ο γνωστός μου απάντησε ότι κάθε καθηγητής έχει τα δικά του βαθμολογικά κριτήρια. Ο γονέας ακόμη του είπε ότι θα ενημερώσει το σύμβουλο ότι ο συγκεκριμένος καθηγητής και κάποιοι άλλοι έχουν αδικήσει το παιδί του...Ο γνωστός μου επειδή είναι νεοδιόριστος ανησύχησε λίγο με αυτό φυσικά του είπε πολύ ευγενικά κάντε ό,τι νομίζετε...Εγώ δεν πιστεύω ότι μπορεί να υπάρξει πρόβλημα γιατί δεν υπάρχει νόμος που λέει ότι πρέπει κάποιος μαθητής σώνει και καλά να πάρει περισσότερο από όσο έγραψε για να μην απογοητευτεί.Πείτε μου, όμως, αν ξέρει κάποιος μπορεί ο γονέας να ζητήσει να αξιολογήσει το παιδί άλλος συνάδελφος ή τι μπορεί να συμβεί αν πάρει το σύμβουλο να κάνει παράπονα για τον γνωστό μου;
Ευχαριστούμε για την απάντηση.Στην αξιολόγηση, δηλαδή, οι γονείς θα μπορούν να ισχυριστούν ότι ο τάδε καθηγητής αντιπαθεί το παιδί τους; Πώς θα το αποδείξουν;
Μα δεν είναι δυνατό να αποδειχθεί κάτι τέτοιο!Ούτε είναι δυνατό να ισχυριστούν οι γονείς ότι ο καθηγητής έχει προσωπικά με τον τάδε ή τον δείνα μαθητή και γι' αυτό του έβαλε χαμηλό βαθμό.
Και όμως τα ισχυρίζονται. Μάλιστα φέτος στην Ε δημοτικού έβαλα 9 σε μαθητρια και μητέρα μπροστά της ισχυρίστηκε ότι βρήκα τρόπο να την τιμωρήσω. Πέρυσι μια άλλη ισχυρίστηκε ότι στόχο ποιησα το γυιο της και του έβαλα 9. Αλλά και στην δευτεοβαθμια όταν έβαζα 19 άκουγα διάφορα και σε υψηλούς τόνους ενίοτε όταν έβαζα όμως χαμηλούς βαθμούς η κατω από την βάση οι αντιδράσεις ήταν μηδαμινές ή ήπιες. Οι γονείς αρκετές φορές απειλούν ή καταφεύγουν στους προϊσταμενους πάσης φύσεως. Δεν είναι λίγοι και εκείνοι που υπολογίζουν ότι θα συμμετέχουν σε ενδεχόμενη αξιολόγηση οπότε φαντασιωνονται διάφορα.
1. Για την αξιολόγηση του μαθητή κατά τετράμηνο ο διδάσκων συνεκτιμά:Α. Τη συμμετοχή του στη διδακτική μαθησιακή διαδικασία.Β. Την επιμέλεια και το ενδιαφέρον του για το συγκεκριμένο μάθημα.Γ. Την επίδοσή του στις γραπτές δοκιμασίες.Δ. Τις εργασίες που εκτελεί στο σχολείο ή στο σπίτι.
1. Για την αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή κατά τη διάρκεια των τετραμήνων στα μαθήματα ή κλάδους μαθημάτων που, σύμφωνα με τις παραγράφους 5 και 6 του άρθρου 117 έχουν χαρακτηριστεί ως γραπτώς εξεταζόμενα ή μη εξεταζόμενα κατά τις προαγωγικές, απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις, ο εκπαιδευτικός συνεκτιμά:Α. Τη συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία.Β. Την επιμέλεια και το ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο μάθημα.Γ. Τις εργασίες που εκπονούνται στο σπίτι ή στο σχολείο.Δ. Την επίδοση στις ενδιάμεσες γραπτές, πρακτικές και προφορικές δοκιμασίες του άρθρου 120.Ε. Τις προαιρετικές δημιουργικές εργασίες των μαθητών.ΣΤ. Τον φάκελο εκπαιδευτικών επιδόσεων και δραστηριοτήτων κάθε μαθητή όπου αυτός τηρείται.
Α. Για την αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή κατά τη διάρκεια των τετραμήνων συνεκτιμώνται τα παρακάτω κριτήρια:Α. Η συνολική συμμετοχή του μαθητή στη μαθησιακή διδασκαλία (τα ερωτήματα που θέτει, οι απαντήσεις που δίνει, η συμβολή του στη μελέτη ενός θέματος μέσα στην τάξη, η συνεργασία του με συμμαθητές, η επιμέλεια στην εκτέλεση των εργασιών που του ανατίθενται), από την οποία ο εκπαιδευτικός σχηματίζει εικόνα για τις γνώσεις, την κατανόηση εννοιών και φαινομένων, τις δεξιότητες επίλυσης προβλήματος, τις επικοινωνιακές δεξιότητες, την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα κτλ.Β. Οι εργασίες που εκτελεί ο μαθητής στο πλαίσιο της καθημερινής μαθησιακής διαδικασίας στο σχολείο ή στο σπίτι, ατομικά ή ομαδικά.Γ. Οι συνθετικές δημιουργικές εργασίες, ατομικές ή ομαδικές, οι διαθεματικές εργασίες.Δ. Οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες.Ε. Οι ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες (τεστ).