*

Αποστολέας Θέμα: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια  (Αναγνώστηκε 156867 φορές)

0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος dora2008

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 166
  • .."μην κλέβεις κλέφτη, μην κλέβεις κλέφτη.."
    • Προφίλ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #868 στις: Ιανουάριος 21, 2009, 11:30:41 πμ »
Άλλος ο τρόπος ανάπτυξης της παραγράφου και άλλος ο συλλογισμός. Στο συγκεκριμένο απόσπασμα του Αριστοτέλη η παράγραφος αναπτύσσεται παραγωγικά (αυτό βέβαια δε μας ενδιαφέρει), αλλά ο συλλογισμός εξακολουθεί να είναι επαγωγικός. Αυτό πρέπει να το προσέξουμε και στα Νέα νομίζω.

καλημέρα!  :)
δεν έχω δει κάπου να αναφέρεται στους τρόπους ανάπτυξης της παραγράφου και ο παραγωγικός. Ως "παραγωγικός", "επαγωγικός", "αναλογικός", "άμεσος", "έμμεσος" μπορεί να χαρακτηριστεί μόνο ένας συλλογισμός.
Επίσης ο τρόπος ανάπτυξης μιας παραγραφου, ο τρόπος σύνδεσης των προτάσεων, το είδος των προτάσεων, μαρτυρούν και το είδος - πορεία της σκέψης μας. Αν οι σκέψεις μας συνδέονται μεταξύ τους π.χ. αιτιολογικά, αιτιολογική θα πρέπει να είναι και η σύνδεση των προτάσεων. Υπάρχει δηλ ακολουθία σκέψης και λόγου.
Τείνω να έχω την άποψη ότι στο συγκεκριμένο σημείο ο Αριστοτέλης εκθέτει το συλλογισμό του παραγωγικά. Πρώτα εκθέτει τη γενική αρχή και η απόδειξη ακολουθεί σαφώς απαγωγική πορεία. Από το γενικό στο συγκεκριμένο (αναφορά παραδειγμάτων).
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 21, 2009, 11:37:24 πμ από dora2008 »
τρεις λαλούν κι οι υπόλοιποι χορεύουν

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 00:45:53 »

Αποσυνδεδεμένος dora2008

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 166
  • .."μην κλέβεις κλέφτη, μην κλέβεις κλέφτη.."
    • Προφίλ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #869 στις: Ιανουάριος 21, 2009, 11:36:07 πμ »
http://www.didefth.gr/docs/a2450aristotelis_c_lyk_theo.pdf
νομίζω το ότι ο αριστοτέλης χρησιμοποιεί κατα βάση την επαγωγή δεν είναι και δεσμευτικό για κάθε συλλογισμό που έκανε... στο παραπάνω λινκ στην σελίδα 8 υπάρχει ένα σχόλιο που προσωπικά με βρίσκει σύμφωνο.


Το κείμενο που παραθέτεις latifov, τουλάχιστο ως νοηματική ανάλυση των αποσπασμάτων του Αριστοτέλη είναι νομίζω πολύ καλό.
Εξάλλου αποτελεί "παρηγοριά" τουλάχιστο για εμένα, ότι ένας καθηγητής φιλοσοφίας (ακόμη κι αν η μετάφραση της "Φαινομενολογίας του Πνεύματος" που έκανε δεν είναι κατά την άποψή μου και η πιο δόκιμη) είναι σύμβουλος φιλολόγων.
ευχαριστούμε πολύ!
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 21, 2009, 11:39:06 πμ από dora2008 »
τρεις λαλούν κι οι υπόλοιποι χορεύουν

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2614
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ80
    • Προφίλ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #870 στις: Ιανουάριος 21, 2009, 11:42:59 πμ »
Άλλος ο τρόπος ανάπτυξης της παραγράφου και άλλος ο συλλογισμός. Στο συγκεκριμένο απόσπασμα του Αριστοτέλη η παράγραφος αναπτύσσεται παραγωγικά (αυτό βέβαια δε μας ενδιαφέρει), αλλά ο συλλογισμός εξακολουθεί να είναι επαγωγικός. Αυτό πρέπει να το προσέξουμε και στα Νέα νομίζω.

καλημέρα!  :)
δεν έχω δει κάπου να αναφέρεται στους τρόπους ανάπτυξης της παραγράφου και ο παραγωγικός. Ως "παραγωγικός", "επαγωγικός", "αναλογικός", "άμεσος", "έμμεσος" μπορεί να χαρακτηριστεί μόνο ένας συλλογισμός.
Επίσης ο τρόπος ανάπτυξης μιας παραγραφου, ο τρόπος σύνδεσης των προτάσεων, το είδος των προτάσεων, μαρτυρούν και το είδος - πορεία της σκέψης μας. Αν οι σκέψεις μας συνδέονται μεταξύ τους π.χ. αιτιολογικά, αιτιολογική θα πρέπει να είναι και η σύνδεση των προτάσεων. Υπάρχει δηλ ακολουθία σκέψης και λόγου.
Τείνω να έχω την άποψη ότι στο συγκεκριμένο σημείο ο Αριστοτέλης εκθέτει το συλλογισμό του παραγωγικά. Πρώτα εκθέτει τη γενική αρχή και η απόδειξη ακολουθεί σαφώς απαγωγική πορεία. Από το γενικό στο συγκεκριμένο (αναφορά παραδειγμάτων).
Σωστά, άλλο τρόπος ανάπτυξης παραγράφου και άλλο συλλογιστική πορεία, οποία μπορεί να ζητηθεί και για ένα κείμενο (άρθρο-δοκίμιο) και για παράγραφο. Εγώ δε θα κάτσω να το φιλοσοφήσω άλλο. Αν μπει κάτι τέτοιο για τον Αριστοτέλη, βλέπω τι θα γράψω. Να ναι το μόνο που δε θα απαντήσω σωστά!

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος Supreme

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1037
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #871 στις: Ιανουάριος 21, 2009, 11:51:23 πμ »
ok Ευχαριστώ πολύ για όλες τις απαντήσεις

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 00:45:53 »

Αποσυνδεδεμένος swtia

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 905
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #872 στις: Ιανουάριος 21, 2009, 12:14:50 μμ »
Άλλος ο τρόπος ανάπτυξης της παραγράφου και άλλος ο συλλογισμός. Στο συγκεκριμένο απόσπασμα του Αριστοτέλη η παράγραφος αναπτύσσεται παραγωγικά (αυτό βέβαια δε μας ενδιαφέρει), αλλά ο συλλογισμός εξακολουθεί να είναι επαγωγικός. Αυτό πρέπει να το προσέξουμε και στα Νέα νομίζω.

καλημέρα!  :)
δεν έχω δει κάπου να αναφέρεται στους τρόπους ανάπτυξης της παραγράφου και ο παραγωγικός. Ως "παραγωγικός", "επαγωγικός", "αναλογικός", "άμεσος", "έμμεσος" μπορεί να χαρακτηριστεί μόνο ένας συλλογισμός.
Επίσης ο τρόπος ανάπτυξης μιας παραγραφου, ο τρόπος σύνδεσης των προτάσεων, το είδος των προτάσεων, μαρτυρούν και το είδος - πορεία της σκέψης μας. Αν οι σκέψεις μας συνδέονται μεταξύ τους π.χ. αιτιολογικά, αιτιολογική θα πρέπει να είναι και η σύνδεση των προτάσεων. Υπάρχει δηλ ακολουθία σκέψης και λόγου.
Τείνω να έχω την άποψη ότι στο συγκεκριμένο σημείο ο Αριστοτέλης εκθέτει το συλλογισμό του παραγωγικά. Πρώτα εκθέτει τη γενική αρχή και η απόδειξη ακολουθεί σαφώς απαγωγική πορεία. Από το γενικό στο συγκεκριμένο (αναφορά παραδειγμάτων).
νομιζω οτι η ντορα εχει δικιο. οι χαρακτηρισμοι επαγωγικος, παραγωγικος κτλ αναφερονται στο συλλογισμο. οι τροποι αναπτυξης παραγραφου ειναι  με αιτιολογηση, παραδειγμα κτλ. οσο για τον συγκεκριμενο συλλογισμο στο βιβλιο καθηγητη αναφερονται οι προκειμενες και θεωρω και εγω οτι ειναι παραγωγικος.

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #873 στις: Ιανουάριος 21, 2009, 12:49:03 μμ »
καλα ξεμπερδεματα...........
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος stratos91

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1319
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #874 στις: Ιανουάριος 21, 2009, 01:02:29 μμ »
Απ' ότι καταλαβαίνω εδώ, το θέμα άπτεται περισσότερο των Νέων παρά της συγκεκριμένης παραγράφου στον Αριστοτέλη. Και ρωτάω εγώ τώρα. Όταν το γενικό συμπέρασμα βρίσκεται π.χ. σαν θεματική πρόταση της παραγράφου και στη συνέχεια ακολουθούν οι ειδικότερες προκείμενες και πάλι επαγωγικό συλλογισμό δεν έχουμε; Οπότε έτσι εξετάζουμε τη λογική σχέση των προτάσεων μεταξύ τους. Η πορεία ανάπτυξης της παραγράφου σε αυτή την περίπτωση όμως δε θα έπρεπε να είναι παραγωγική κοιτάζοντας αποκλειστικά και μόνο τη θέση στο χώρο των προτάσεων άσχετα από τη λογική σχέση μεταξύ τους;

Αποσυνδεδεμένος stratos91

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1319
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #875 στις: Ιανουάριος 21, 2009, 01:29:47 μμ »
Άλλος ο τρόπος ανάπτυξης της παραγράφου και άλλος ο συλλογισμός. Στο συγκεκριμένο απόσπασμα του Αριστοτέλη η παράγραφος αναπτύσσεται παραγωγικά (αυτό βέβαια δε μας ενδιαφέρει), αλλά ο συλλογισμός εξακολουθεί να είναι επαγωγικός. Αυτό πρέπει να το προσέξουμε και στα Νέα νομίζω.

καλημέρα!  :)
δεν έχω δει κάπου να αναφέρεται στους τρόπους ανάπτυξης της παραγράφου και ο παραγωγικός. Ως "παραγωγικός", "επαγωγικός", "αναλογικός", "άμεσος", "έμμεσος" μπορεί να χαρακτηριστεί μόνο ένας συλλογισμός.
Επίσης ο τρόπος ανάπτυξης μιας παραγραφου, ο τρόπος σύνδεσης των προτάσεων, το είδος των προτάσεων, μαρτυρούν και το είδος - πορεία της σκέψης μας. Αν οι σκέψεις μας συνδέονται μεταξύ τους π.χ. αιτιολογικά, αιτιολογική θα πρέπει να είναι και η σύνδεση των προτάσεων. Υπάρχει δηλ ακολουθία σκέψης και λόγου.
Τείνω να έχω την άποψη ότι στο συγκεκριμένο σημείο ο Αριστοτέλης εκθέτει το συλλογισμό του παραγωγικά. Πρώτα εκθέτει τη γενική αρχή και η απόδειξη ακολουθεί σαφώς απαγωγική πορεία. Από το γενικό στο συγκεκριμένο (αναφορά παραδειγμάτων).
νομιζω οτι η ντορα εχει δικιο. οι χαρακτηρισμοι επαγωγικος, παραγωγικος κτλ αναφερονται στο συλλογισμο. οι τροποι αναπτυξης παραγραφου ειναι  με αιτιολογηση, παραδειγμα κτλ. οσο για τον συγκεκριμενο συλλογισμο στο βιβλιο καθηγητη αναφερονται οι προκειμενες και θεωρω και εγω οτι ειναι παραγωγικος.

Άλλο ο τρόπος ανάπτυξης της παραγράφου και άλλο η πορεία ανάπτυξής της. Όταν π.χ. η θεματική πρόταση είναι στην αρχή έχουμε παραγωγική πορεία ανάπτυξης στην παράγραφο (κι αυτό δε σχετίζεται με το συλλογισμό) κλπ κλπ.

Αποσυνδεδεμένος swtia

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 905
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #876 στις: Ιανουάριος 21, 2009, 01:31:25 μμ »
συμφωνα με το βιβλιο καθηγητη οι προκειμενες ειναι

α) ολα τα πραγματα που ειναι καμωμενα απο  τη φυση εχουν ενα συγκεκριμενο τροπο συμπεριφορας που δεν μπορει να αλλαξει με τον εθισμο.
β) η ηθικη αρετη δεν υπαρχει αλλος τροπος να γεννηθει παρα μονο με τον εθισμο
αρα η ηθικη αρετη δεν υπαρχει μεσα μας εκ φυσεως.
οι προκειμενες εχουν την πορεια γενικο - ειδικο. αρα ειναι ξεκαθαρα παραγωγικο

Αποσυνδεδεμένος stratos91

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1319
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #877 στις: Ιανουάριος 21, 2009, 01:34:13 μμ »
συμφωνα με το βιβλιο καθηγητη οι προκειμενες ειναι

α) ολα τα πραγματα που ειναι καμωμενα απο  τη φυση εχουν ενα συγκεκριμενο τροπο συμπεριφορας που δεν μπορει να αλλαξει με τον εθισμο.
β) η ηθικη αρετη δεν υπαρχει αλλος τροπος να γεννηθει παρα μονο με τον εθισμο
αρα η ηθικη αρετη δεν υπαρχει μεσα μας εκ φυσεως.
οι προκειμενες εχουν την πορεια γενικο - ειδικο. αρα ειναι ξεκαθαρα παραγωγικο

Ναι ΟΚ. Δε μιλάω για το συγκεκριμένο παράδειγμα. Απλά σε κάποιες περιπτώσεις συλλογισμός και πορεία ανάπτυξης παραγράφου μπορεί να μην συμπίπτουν. Αυτό είχα πει εγώ.

Αποσυνδεδεμένος swtia

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 905
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #878 στις: Ιανουάριος 21, 2009, 01:35:56 μμ »
επειδη μιλουσαμε για συλλογισμο φαινοταν να μιλασς  για συλλογισμο.. :)

Αποσυνδεδεμένος yotar

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 241
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #879 στις: Ιανουάριος 22, 2009, 12:37:30 πμ »
Μπορεί να δώσει κάποιος ένα παράδειγμα όπου να έχουμε διαφορετικό είδος συλλογισμού και διαφορετική ανάπτυξη;
Προσπαθώ τόσην ώρα, αλλά αδυνατώ να καταλάβω πώς μπορεί να συμβαίνει κάτι τέτοιο. Δηλ. όταν μιλάμε ή γράφουμε δεν εκφράζουμε ουσιαστικά το συλλογισμό μας με λέξεις;! Πώς είναι δυνατόν να καταλήγω σ΄ένα συμπέρασμα π.χ.επαγωγικά σκεπτόμενος/η και όταν πάω να εκθέσω σε κάποιον τον τρόπο που σκέφτηκα να ακολουθώ παραγωγική πορεία;;;
Είναι κάτι που παραβλέπω;  ???

Αποσυνδεδεμένος stratos91

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1319
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #880 στις: Ιανουάριος 22, 2009, 01:23:45 πμ »
Μπορεί να δώσει κάποιος ένα παράδειγμα όπου να έχουμε διαφορετικό είδος συλλογισμού και διαφορετική ανάπτυξη;
Προσπαθώ τόσην ώρα, αλλά αδυνατώ να καταλάβω πώς μπορεί να συμβαίνει κάτι τέτοιο. Δηλ. όταν μιλάμε ή γράφουμε δεν εκφράζουμε ουσιαστικά το συλλογισμό μας με λέξεις;! Πώς είναι δυνατόν να καταλήγω σ΄ένα συμπέρασμα π.χ.επαγωγικά σκεπτόμενος/η και όταν πάω να εκθέσω σε κάποιον τον τρόπο που σκέφτηκα να ακολουθώ παραγωγική πορεία;;;
Είναι κάτι που παραβλέπω;  ???

Η ανάπτυξη μιας παραγράφου εξαρτάται ουσιαστικά από το που βρίσκεται η θεματική της πρόταση. Αν βρίσκεται στην αρχή τότε εύλογα έχουμε παραγωγική πορεία ανάπτυξης, ενώ στο τέλος έχουμε επαγωγική. Η θεματική όμως αυτή πρόταση θα μπορούσε να είναι το συμπέρασμα ενός επαγωγικού συλλογισμού, όπου οι ειδικότερες προκείμενες θα μπορούσαν να έπονται. Έτσι έχουμε επαγωγικό συλλογισμό με παραγωγικό τρόπο ανάπτυξης της παραγράφου.

Αποσυνδεδεμένος latifov

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 89
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: αρχαια ασεπ 2008 προτεινομενη βιβλιογραφια
« Απάντηση #881 στις: Ιανουάριος 22, 2009, 01:32:45 πμ »
Στράτο καταλαβαίνω τί έχεις στο μυαλό σου λέγοντας "παραγωγικός τρόπος ανάπτυξης παραγράφου" όμως επειδή εγώ τέτοιον όρο δεν έχω συναντήσει μπορείς να που πεις που τον έχεις δει εσυ;

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32750
  • Τελευταία: wwwwww
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1177497
  • Σύνολο θεμάτων: 19400
  • Σε σύνδεση σήμερα: 378
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αύγουστος 21, 2024, 05:10:38 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 2
Επισκέπτες: 421
Σύνολο: 423

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.092 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.