0 μέλη και 10 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Άλλος ο τρόπος ανάπτυξης της παραγράφου και άλλος ο συλλογισμός. Στο συγκεκριμένο απόσπασμα του Αριστοτέλη η παράγραφος αναπτύσσεται παραγωγικά (αυτό βέβαια δε μας ενδιαφέρει), αλλά ο συλλογισμός εξακολουθεί να είναι επαγωγικός. Αυτό πρέπει να το προσέξουμε και στα Νέα νομίζω.
http://www.didefth.gr/docs/a2450aristotelis_c_lyk_theo.pdfνομίζω το ότι ο αριστοτέλης χρησιμοποιεί κατα βάση την επαγωγή δεν είναι και δεσμευτικό για κάθε συλλογισμό που έκανε... στο παραπάνω λινκ στην σελίδα 8 υπάρχει ένα σχόλιο που προσωπικά με βρίσκει σύμφωνο.
Παράθεση από: stratos91 στις Ιανουάριος 21, 2009, 11:06:22 πμΆλλος ο τρόπος ανάπτυξης της παραγράφου και άλλος ο συλλογισμός. Στο συγκεκριμένο απόσπασμα του Αριστοτέλη η παράγραφος αναπτύσσεται παραγωγικά (αυτό βέβαια δε μας ενδιαφέρει), αλλά ο συλλογισμός εξακολουθεί να είναι επαγωγικός. Αυτό πρέπει να το προσέξουμε και στα Νέα νομίζω.καλημέρα! δεν έχω δει κάπου να αναφέρεται στους τρόπους ανάπτυξης της παραγράφου και ο παραγωγικός. Ως "παραγωγικός", "επαγωγικός", "αναλογικός", "άμεσος", "έμμεσος" μπορεί να χαρακτηριστεί μόνο ένας συλλογισμός. Επίσης ο τρόπος ανάπτυξης μιας παραγραφου, ο τρόπος σύνδεσης των προτάσεων, το είδος των προτάσεων, μαρτυρούν και το είδος - πορεία της σκέψης μας. Αν οι σκέψεις μας συνδέονται μεταξύ τους π.χ. αιτιολογικά, αιτιολογική θα πρέπει να είναι και η σύνδεση των προτάσεων. Υπάρχει δηλ ακολουθία σκέψης και λόγου.Τείνω να έχω την άποψη ότι στο συγκεκριμένο σημείο ο Αριστοτέλης εκθέτει το συλλογισμό του παραγωγικά. Πρώτα εκθέτει τη γενική αρχή και η απόδειξη ακολουθεί σαφώς απαγωγική πορεία. Από το γενικό στο συγκεκριμένο (αναφορά παραδειγμάτων).
Παράθεση από: dora2008 στις Ιανουάριος 21, 2009, 11:30:41 πμΠαράθεση από: stratos91 στις Ιανουάριος 21, 2009, 11:06:22 πμΆλλος ο τρόπος ανάπτυξης της παραγράφου και άλλος ο συλλογισμός. Στο συγκεκριμένο απόσπασμα του Αριστοτέλη η παράγραφος αναπτύσσεται παραγωγικά (αυτό βέβαια δε μας ενδιαφέρει), αλλά ο συλλογισμός εξακολουθεί να είναι επαγωγικός. Αυτό πρέπει να το προσέξουμε και στα Νέα νομίζω.καλημέρα! δεν έχω δει κάπου να αναφέρεται στους τρόπους ανάπτυξης της παραγράφου και ο παραγωγικός. Ως "παραγωγικός", "επαγωγικός", "αναλογικός", "άμεσος", "έμμεσος" μπορεί να χαρακτηριστεί μόνο ένας συλλογισμός. Επίσης ο τρόπος ανάπτυξης μιας παραγραφου, ο τρόπος σύνδεσης των προτάσεων, το είδος των προτάσεων, μαρτυρούν και το είδος - πορεία της σκέψης μας. Αν οι σκέψεις μας συνδέονται μεταξύ τους π.χ. αιτιολογικά, αιτιολογική θα πρέπει να είναι και η σύνδεση των προτάσεων. Υπάρχει δηλ ακολουθία σκέψης και λόγου.Τείνω να έχω την άποψη ότι στο συγκεκριμένο σημείο ο Αριστοτέλης εκθέτει το συλλογισμό του παραγωγικά. Πρώτα εκθέτει τη γενική αρχή και η απόδειξη ακολουθεί σαφώς απαγωγική πορεία. Από το γενικό στο συγκεκριμένο (αναφορά παραδειγμάτων). νομιζω οτι η ντορα εχει δικιο. οι χαρακτηρισμοι επαγωγικος, παραγωγικος κτλ αναφερονται στο συλλογισμο. οι τροποι αναπτυξης παραγραφου ειναι με αιτιολογηση, παραδειγμα κτλ. οσο για τον συγκεκριμενο συλλογισμο στο βιβλιο καθηγητη αναφερονται οι προκειμενες και θεωρω και εγω οτι ειναι παραγωγικος.
συμφωνα με το βιβλιο καθηγητη οι προκειμενες ειναι α) ολα τα πραγματα που ειναι καμωμενα απο τη φυση εχουν ενα συγκεκριμενο τροπο συμπεριφορας που δεν μπορει να αλλαξει με τον εθισμο.β) η ηθικη αρετη δεν υπαρχει αλλος τροπος να γεννηθει παρα μονο με τον εθισμοαρα η ηθικη αρετη δεν υπαρχει μεσα μας εκ φυσεως.οι προκειμενες εχουν την πορεια γενικο - ειδικο. αρα ειναι ξεκαθαρα παραγωγικο
Μπορεί να δώσει κάποιος ένα παράδειγμα όπου να έχουμε διαφορετικό είδος συλλογισμού και διαφορετική ανάπτυξη; Προσπαθώ τόσην ώρα, αλλά αδυνατώ να καταλάβω πώς μπορεί να συμβαίνει κάτι τέτοιο. Δηλ. όταν μιλάμε ή γράφουμε δεν εκφράζουμε ουσιαστικά το συλλογισμό μας με λέξεις;! Πώς είναι δυνατόν να καταλήγω σ΄ένα συμπέρασμα π.χ.επαγωγικά σκεπτόμενος/η και όταν πάω να εκθέσω σε κάποιον τον τρόπο που σκέφτηκα να ακολουθώ παραγωγική πορεία;;;Είναι κάτι που παραβλέπω;