*

Αποστολέας Θέμα: Λατινικά Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 646039 φορές)

0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1624 στις: Οκτώβριος 18, 2016, 01:50:40 μμ »
Δεν χρειάζεται να φοβάσαι. Αναφέρεις στα παιδιά μόνο τον σωστό τύπο της αφαιρετικής: coll-e. Στο βιβλίο του καθηγητή (σελ. 29) το όνομα κλίνεται, οπότε καλύπτεσαι 100%.
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 15:04:06 »

Αποσυνδεδεμένος athanasia789

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 16
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1625 στις: Νοέμβριος 13, 2016, 10:39:31 πμ »
Συνάδελφοι τα φώτα σας... Την ανάλυση μετοχής σε δευτερεύουσα πρόταση πότε τη διδάσκετε; Στο μάθημα 21; Μου φαίνεται περίεργο να διδάξω ανάλυση σε δευτερεύουσα ενώ ακόμη δεν έχουμε μάθει εισαγωγή και εκφορά του κάθε είδους..
Σκέφτηκα να τη διδάξω προς το τέλος αλλά φοβάμαι μήπως την κάνουν στο σχολείο πιο νωρίς και εκτεθώ...

Αποσυνδεδεμένος susanna

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 74
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1626 στις: Νοέμβριος 13, 2016, 06:40:18 μμ »
Κι εγώ την ίδια απορία/ προβληματισμό έχω...

Αποσυνδεδεμένος valia87

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 98
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1627 στις: Νοέμβριος 13, 2016, 06:54:19 μμ »
Θυμάμαι ότι την πρώτη φορά που δίδαξα Λατινικά, έκανα στο μάθημα 21 ανάλυση μετοχής μόνο αφαιρετικής απόλυτης κάνοντας παράλληλα τις 2-3 ασκήσεις που έχει στο σχολικό βιβλίο. Τις υπόλοιπες φορές αφιέρωνα πριν μπω στα κείμενα 2-3 μαθήματα για να διδάξω πρώτα τις δευτερεύουσες και να τις αναγνωρίζουμε πλέον στα κείμενα. Οπότε δεν υπήρχε και θέμα στο μάθημα 21 να κάνω ανάλυση μετοχής.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 15:04:06 »

Αποσυνδεδεμένος paramythenia

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 74
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1628 στις: Νοέμβριος 16, 2016, 10:55:39 πμ »
Καλημερα!
 
Θα ήθελα να ρωτήσω για την αόριστη ουσιαστική αντωνυμία nemo, nemo, nihil/nil. Κάποια βοηθήματα κλίνουν ξεχωριστά τα αρσενικό από το θηλυκό γένος με κοινούς τύπους στην ονομαστική, τη γενική, τη δοτική και την αιτιατική του ενικού, άλλα δίνουν κοινούς τύπους για τα δύο αυτά γένη. Το study for exams κλίνει ξεχωριστά το θηλυκό, βάζοντας όμως όλους τους τύπους του σε παρένθεση. Καθηγήτρια στο σχολείο τους είπε ότι το αρσενικό κλίνεται όμοια με το θηλυκό. Τελικώς ποιο ειναι το σωστό;

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1629 στις: Νοέμβριος 16, 2016, 11:44:30 πμ »
σπανιοτερα σχηματιζει τύπους στο θηλυκό, γιαυτό και η παρενθεση- προσοχή η αφαιρετική ενικού του θηλθκού διαφέρει και κάνει nulla (αντι nullo), ο πληθυντικος -παλι σε παρενθεση- κάνει nullae - arum -is -as -is.
(Σύμφωνα με την γραμματική του Χρ.Κανελλοπουλου)
Νομίζω πως το SFE είναι σωστό
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος paramythenia

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 74
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1630 στις: Νοέμβριος 16, 2016, 12:00:08 μμ »
Άρα κλίνεται κανονικά απλά δεν ειναι εύχρηστοι οι τύποι του, σωστά το δίδασκα τόσα χρόνια λοιπον...

Ευχαριστώ πολυ!

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1631 στις: Νοέμβριος 16, 2016, 12:10:21 μμ »
Εισαι σωστή 
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1632 στις: Νοέμβριος 28, 2016, 12:02:34 μμ »
ερώτηση: αρκετή συζήτηση έγινε περί ετυμολογικών (απο πού θα βρούμε, τί ακριβως θα ζητηθει κλπ...) Πώς ξεκίνησε η συζήτηση? Υπάρχει κάτι επίσημα απο το υπουργειο?
- κάνω φετος Λατινικά και θα ηθελα να γνωρίζω - αν είναι να δίνω και ετυμολογικά  8)
Ευχαριστώ,
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος paramythenia

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 74
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1633 στις: Δεκέμβριος 03, 2016, 02:07:07 μμ »
Οπως και πέρυσι  ετσι και φέτος είναι στην ύλη η ετυμολογία των λέξεων. πρόσεξε κυρίως τα ετυμολογικά σχόλια στο βιβλίο του μαθητή. Λίγα βοηθήματα έχουν ετυμολογικά πάντως. Όσο για το τι ακριβώς μπορει να ζητηθεί δε γωρίζω αφού ποτέ δεν έχει πέσει τέτοια άσκηση.

Και μια ερώτηση από εμένα.
Στο ΧΧ μάθημα, το Hermeum το βάζουμε παράθεση, θεωρώντας το sum υπαρκτικό εφόσον υπάρχει και η δοτική προσωπική κτητικη (cui) ή κατηγορουμενο

Αποσυνδεδεμένος theodora7

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 778
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02, ΠΕ60 ,ΠΕ23, ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ,ΠΕ71
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1634 στις: Δεκέμβριος 03, 2016, 03:14:49 μμ »
Και τα δυο στεκουν.
Ο καιρός για παραμύθια έληξε!!!
https://www.youtube.com/watch?v=UmZulvbllPU
τὸ γὰρ φιλότιμον ἀγήρων μόνον, καὶ οὐκ ἐν τῷ ἀχρείῳ τῆς ἡλικίας τὸ κερδαίνειν, ὥσπερ τινές φασι, μᾶλλον τέρπει, ἀλλὰ τὸ τιμᾶσθαι.

Αποσυνδεδεμένος paramythenia

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 74
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1635 στις: Δεκέμβριος 03, 2016, 07:26:50 μμ »
Και τα δυο στεκουν.

Σε ευχαριστώ πολύ!
Το ίδιο ισχύει και για το 27 σωστα; cui "Atreus" nomen est: το Atreus χαρακτηρίζεται παραθεση ή κατηγορουμενο.
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 03, 2016, 07:29:08 μμ από paramythenia »

Αποσυνδεδεμένος theodora7

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 778
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02, ΠΕ60 ,ΠΕ23, ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ,ΠΕ71
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1636 στις: Δεκέμβριος 03, 2016, 10:08:42 μμ »
Παράθεση.Να βλέπεις το study4exams. Φυσικα οι συντονιστές του θέματος θα σε βοηθήσουν σε όποια απορία σου. :)
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 03, 2016, 10:12:44 μμ από theodora7 »
Ο καιρός για παραμύθια έληξε!!!
https://www.youtube.com/watch?v=UmZulvbllPU
τὸ γὰρ φιλότιμον ἀγήρων μόνον, καὶ οὐκ ἐν τῷ ἀχρείῳ τῆς ἡλικίας τὸ κερδαίνειν, ὥσπερ τινές φασι, μᾶλλον τέρπει, ἀλλὰ τὸ τιμᾶσθαι.

Αποσυνδεδεμένος paramythenia

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 74
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1637 στις: Δεκέμβριος 15, 2016, 12:32:13 μμ »
Αναφορικά με την αναγνώριση των προτάσεων για τις οποιες ισχυει η ιδιόμορφη ακολουθιά χρόνων, γράφουμε ότι εκφέρονται π.χ. με υποτακτική παρατατικού γιατί εξαρτώνται από ρήμα ιστορικού χρόνου και δηλώνουν το σύγχρονο στο παρελθόν ή απλά αναφέρουμε ότι ισχύει η ιδιόμορφη ακολουθία των χρόνων γιατι η βούληση/ ο σκοπος κλπ είναι ιδωμενος/η τη στιγμή .... ; Θεωρούσα σωστο να αναφερθει το ότι δηλώνει το σύγχρονο στο παρόν ή στο παρελθον αλλά στις σημειωσεις του sfe δεν αναφερεται, όπως και δεν αναφερεται και σε κάποια βοηθήματα.
Ποια τελικώς ειναι η σωστή αναγνώριση;

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159819
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 385
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 373
Σύνολο: 382

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.092 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.