*

Αποστολέας Θέμα: Λατινικά Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 647349 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #84 στις: Μάιος 28, 2009, 09:24:49 πμ »
γενικα ειμαι ευχαριστημενος με τα θεματα των λατινικων φετος (περσυ ηταν τα πιο γελοια). μου θυμησαν καπως το επιπεδο την εποχη των "Δεσμων".

λογος πολυς εγινε για το αγνωστο,και ακουστηκαν πολλες και ενδιαφερουσες αποψεις,ολες σεβαστες.
το οτι ειμαι υπερ ενος αγνωστου κειμενου 5 σειρων με λεξιλογιο που κατεχουν τα παιδια το εχω ηδη πει.

απευθυνομαι στους υπερμαχους που υποστηριζουν πως "καλως εχουν" οπως ειναι και ρωτω:

αν εβαζαν 2 προτασεις στα ελληνικα να τις κανουν στα λατινικα, με βαρυτητα 5 μοναδων στις 100 θα ηταν προβλημα;
αραγε στο σχολικο δεν υπαρχει παντα και σε καθε κειμενο μια ασκηση τετοιας λογης?
 θα θεωρηθει και αυτο υπερβολικο; ή εξω απο τις δυνατοτητες των παιδιων;
ξερω οτι δεν  υποτιμουμε ουτε το μαθημα ουτε τα παιδια.
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 28, 2009, 09:49:00 πμ από Μarkos »
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 08:44:38 »

Αποσυνδεδεμένος Sun

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1433
  • Φύλο: Άντρας
  • αιτία ελομένου ' θεός αναίτιος
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #85 στις: Μάιος 28, 2009, 09:53:00 πμ »
γενικα ειμαι ευχαριστημενος με τα θεματα των λατινικων φετος (περσυ ηταν τα πιο γελοια). μου θυμησαν καπως το επιπεδο την εποχη των "Δεσμων".

λογος πολυς εγινε για το αγνωστο,και ακουστηκαν πολλες και ενδιαφερουσες αποψεις,ολες σεβαστες.
το οτι ειμαι υπερ ενος αγνωστου κειμενου 5 σειρων με λεξιλογιο που κατεχουν τα παιδια το εχω ηδη πει.

απευθυνομαι στους υπερμαχους που υποστηριζουν πως "καλως εχουν" οπως ειναι και ρωτω:

αν εβαζαν 2 προτασεις στα ελληνικα να τις κανουν στα λατινικα, με βαρυτητα 5 μοναδων στις 100 θα ηταν προβλημα;
αραγε στο σχολικο δεν υπαρχει παντα και σε καθε κειμενο μια ασκηση τετοιας λογης?
 θα θεωρηθει και αυτο υπερβολικο; ή εξω απο τις δυνατοτητες των παιδιων;
ξερω οτι δεν  υποτιμουμε ουτε το μαθημα ουτε τα παιδια.
Φίλε, συμφωνώ απόλυτα με τις προτάσεις σου,αλλά μην περιμένεις ανταπόκριση ! Ο συντηρητισμός που μας κατατρέχει είναι τόσο μεγάλος, που δεν επιτρέπει καμιά αλλαγή, δυστυχώς, ακόμη κι αν είναι στη σωστή κατεύθυνση. Όλοι -συμπεριλαμβανομένων και των φιλολόγων-θέλουν την ευκολία τους. Να ανοίξουν τον "Πατάκη" και το "Σαβάλα" τους , να πάρουν έτοιμες απαντήσεις για όλα και να πάνε να πιουν το καφεδάκι τους . Μάθαμε στην ευκολία και στο "ωχ αδερφέ".

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #86 στις: Μάιος 28, 2009, 10:36:45 πμ »
οτι θελουμε τη βολη μας, αυτο ειναι σιγουρο.ευτυχως οχι ολοι....
 υπαρχουν και ατομα,ετσι πιστευω,οπως και συ  που ζητουν καποια "αλλαγη",ανανεωση θα την ελεγα,ως προς το μαθημα των λατινικων ωστε να παψει να ειναι μια στεγνη,στειρα γνωση, και  βασανο παπαγαλιας.

γιατι ολοι μας ειμαστε υπερ της μη απομνημονευσης,της μη παπαγαλιας,υπερ της κριτικης σκεψης της γονιμης κλπ κλπ
αλλα στα λατινικα, σηκωνουμε τα χερια ψηλα.

'μη πυροβολειτε το μαθημα, ειναι απο τα πιο αγαπημενα μας,τα πιο χαλαρα οπως εχουν και μη κουρασουμε τα παιδια, και εμας τους ιδιους.
σαν να  βλεπω τωρα δα μια φιλολογο να λεει:
".....γιατι εχουμε το απογευμα καλεσμενους στο σπιτι, ενα φονταν,ενα καφε, μια πορτοκαλαδα αντε μια μπυρα στο τσακιρ κεφι θα τη βγαλουμε, και πρεπει να παω σουπερ μαρκετ,
ασε το σιδερωμα που με περιμενει, ασε τα παιδια με τα μαθηματα, εχω και το συζηγο που ο νους του ειναι μονο στο...γλυκο. και εχω να παω να παρω και τα φαρμακα της πεθερας μου πριν κλεισει το φαρμακειο, αντε να μαζεψω το σπιτι ετσι που θα μου τα εχουν κανει οι  γυφτοι
λοιπον, για προετοιμασια στα  λατινικα  ειμαστε τωρα.
καλα εχει το μαθημα ως εχει. Μια χαρα τα λεει ο πατακης !!!

αντε τωρα απο κει Μαρκο με τις νεωτεριστικες ιδεες σου....
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 28, 2009, 11:32:07 πμ από Μarkos »
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος VITA

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 21
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #87 στις: Μάιος 28, 2009, 01:27:38 μμ »
οτι θελουμε τη βολη μας, αυτο ειναι σιγουρο.ευτυχως οχι ολοι....
 υπαρχουν και ατομα,ετσι πιστευω,οπως και συ  που ζητουν καποια "αλλαγη",ανανεωση θα την ελεγα,ως προς το μαθημα των λατινικων ωστε να παψει να ειναι μια στεγνη,στειρα γνωση, και  βασανο παπαγαλιας.

γιατι ολοι μας ειμαστε υπερ της μη απομνημονευσης,της μη παπαγαλιας,υπερ της κριτικης σκεψης της γονιμης κλπ κλπ
αλλα στα λατινικα, σηκωνουμε τα χερια ψηλα.

'μη πυροβολειτε το μαθημα, ειναι απο τα πιο αγαπημενα μας,τα πιο χαλαρα οπως εχουν και μη κουρασουμε τα παιδια, και εμας τους ιδιους.
σαν να  βλεπω τωρα δα μια φιλολογο να λεει:
".....γιατι εχουμε το απογευμα καλεσμενους στο σπιτι, ενα φονταν,ενα καφε, μια πορτοκαλαδα αντε μια μπυρα στο τσακιρ κεφι θα τη βγαλουμε, και πρεπει να παω σουπερ μαρκετ,
ασε το σιδερωμα που με περιμενει, ασε τα παιδια με τα μαθηματα, εχω και το συζηγο που ο νους του ειναι μονο στο...γλυκο. και εχω να παω να παρω και τα φαρμακα της πεθερας μου πριν κλεισει το φαρμακειο, αντε να μαζεψω το σπιτι ετσι που θα μου τα εχουν κανει οι  γυφτοι
λοιπον, για προετοιμασια στα  λατινικα  ειμαστε τωρα.
καλα εχει το μαθημα ως εχει. Μια χαρα τα λεει ο πατακης !!!

αντε τωρα απο κει Μαρκο με τις νεωτεριστικες ιδεες σου....
υπάρχουν τέτοιες φιλόλογοι!!!!! χιχι

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 08:44:38 »

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #88 στις: Μάιος 28, 2009, 01:37:34 μμ »
μπααααααα, VITA μου, τι λες τωρα.....αστειο πραγμα.

οταν εχεις ετοιμο υλικο και εχεις μπει σε μια σειρα, να σου αλλαξουν τωρα τη συνηθεια?!!
και το πλυντηριο?,το απλωμα? το σιδερωμα? το νεροχυτη ? ποιος θα τα βγαλει? το... παιδαγωγικο ινστιτουτο?
πες τους εκει για το κρεβατι με το ελαφακι, τις κουρτινουλες, το μαχαιρακι μανικιουρ-πεντικιουρ, τη θεση που πηρε της καικιλιας η συμπεθερα, το love story του Αινεια, και μη γυρευεις αγνωστα και αντιστροφα.
ψιλα γραμματα για ικανους φιλολογους ειναι σαν εμενα που θελω η υλη να γινει στα 3. δηλ 16 κειμενακια μονο και πολυ ειναι.
υστερα μιλαμε για υποβαθμιση των φιλοσοφικων σχολων και οτι ειναι  δυσκολα τα  λατινικα κλπ κλπ

Μίμη, να ενα μηλο. Λολα να ενα αλλο"
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #89 στις: Μάιος 28, 2009, 01:43:57 μμ »
Καλησπερα.Στο φιλολογικο ειναι υποχρεωτικο μαθημα τα λατινικα. Αν μαλιστα καποιος ακουλουθησει την κλασικη κατευθυνση και οχι την γλωσσολογικη, εχει ακομη περισσοτερα. Το θεμα ειναι οτι δεν εχουν καμια σχεση με του σχολειου και δεν μαθαινεις τιποτα περισσοτερο. Κικερωνα καναμε, Ορατιο, αγνωστο και αντιστροφο.. Καμια ουσια ομως. Αλλα και κανενα μαθημα στην σχολη δεν σου προσφερει τιποτα σε επιπεδο σχολειου.

Ασφαλώς και το κλασικό έχει Λατινικά.
Σ' αυτό εξειδικεύονται οι επιλέγοντες κλασική καυεύθυνση, στα Αρχαία και στα Λατινικά.
Εγώ, μάλιστα, πρόλαβα και τον Σαββαντίδη, τον συγγραφέα των σχολικών.

Βέβαια, όντως δεν σχετίζονται καθόλου με τα Λατινικά του σχολείου.
Αλλά και ποιο μάθημα στη Σχολή έχει απόλυτη σχέση με το σχολείο;  ???
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος marion

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1867
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #90 στις: Μάιος 28, 2009, 02:01:44 μμ »

Αλλά και ποιο μάθημα στη Σχολή έχει απόλυτη σχέση με το σχολείο;  ???
[/quote]

Κανένα θα έλεγα.
" Κάθε χώρα έχει την κυβέρνηση που της αξίζει. "

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #91 στις: Μάιος 28, 2009, 02:09:05 μμ »
και καλυτερα!!!!  αλιμονο, αν ξανακαναμε τα ιδια μαθηματα του σχολειου !!!!
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος syrrahm

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1951
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #92 στις: Μάιος 28, 2009, 02:15:58 μμ »
....

γιατι ολοι μας ειμαστε υπερ της μη απομνημονευσης,της μη παπαγαλιας,υπερ της κριτικης σκεψης της γονιμης κλπ κλπ
αλλα στα λατινικα, σηκωνουμε τα χερια ψηλα.

....
Μη ξεχνάμε ότι υπάρχουν και  κάποιοι συνάδελφοι που δεν βλέπουν  να υπάρχει  καθόλου η χρησιμότητα της διδασκαλίας των Λατινικών στη βθμια εκπαίδευση . Η άποψη αυτή διατυπώθηκε από ορισμένους και στο τόπικ που συζητάμε και είναι σεβαστή . Είχα γνωρίσει πριν από 2-3 χρόνια καθηγήτρια λίγο πριν βγει στη σύνταξη , πολύ καλή στη δουλειά της , αυστηρή ,την σέβονταν οι μαθητές και οι συνάδελφοί της   ,  η οποία μου είπε ότι δεν βλέπει το λόγο της ύπαρξης των Λατινικών στα σχολεία . Γενικά η άποψη αυτή έχει όπως φαίνεται αρκετούς υποστηρικτές . Εγώ , όπως έγραψα και πιο πάνω, διαφωνώ γιατί δεν είναι δυνατόν πρωτοετείς φοιτητές να μαθαίνουν  για πρώτη φορά στο Πανεπιστήμιο τα βασικά (άρθρα, αντωνυμίες, κλίσεις, ρήματα κλπ.).
Μέσα στο  πλαίσιο, στο οποίο κεντρική θέση έχει  η τάση παραγκωνισμού του μαθήματος των Λατινικών από τη βθμια εκπαίδευση,  εντάσσεται και η άποψη που λέει ότι "συνεχίζουμε να κάνουμε ό,τι κάναμε ως τώρα , δηλ. 50 κειμενάκια σε  Β' & Γ' Λυκείου και τέλος)".
Δεν ξέρω τι συνέβαινε στα σχολεία σχετικά με το μάθημα των Λατινικών πριν από 30 ή και περισσότερα χρόνια , πάντως δε νομίζω να διδασκόταν  με τον τρόπο που διδάσκεται σήμερα και μόνο στις 2 τελευταίες τάξεις του Λυκείου ,όπως γίνεται σήμερα,  ή μόνο στην τελευταία τάξη του Λυκείου , όπως γινόταν όταν έδωσα εγώ Πανελλήνιες (20+ χρόνια).
Τη στιγμή λοιπόν που υπάρχει ένα γενικότερο κλίμα παραγκωνισμού των Λατινικών είναι  άδικο και άστοχο  - νομίζω - να αποδίδονται απόψεις συναδέλφων , που θέλουν είτε τον εξοβελισμό των Λατινικών από τα σχολεία είτε να παραμείνει η διδασκαλία τους ως έχει,  σε προσωπικά τους και άσχετα με την εκπαίδευση ζητήματα.
Εγώ ,όπως έγραψα και σε προηγούμενο μήνυμα, χωρίς να διαφωνώ  δεν θεωρώ ότι η εισαγωγή αγνώστου 4-5 γραμμών με γνωστό λεξιλόγιο είναι σήμερα το πιο σημαντικό σε σχέση με τα Λατινικά .  Νομίζω ότι ο ρόλος τους θα αναβαθμιστεί πρώτα με το να γίνει υποχρεωτικό το μάθημα σε όλα τα τμήματα της φιλοσοφικής , που μάλλον δεν είναι.

« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 28, 2009, 02:31:12 μμ από syrrahm »

Αποσυνδεδεμένος nebula

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 312
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ουφ...
    • Προφίλ
    • Φωτεινή Παντογνώστρα
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #93 στις: Μάιος 28, 2009, 02:32:32 μμ »
Δεν ξέρω αν θα έπρεπε τα λατινικά να παραμείνουν στο σχολείο ή όχι... Συμφωνώ από τη μία πλευρά ότι, ως ένα κλασικό μάθημα, έρχεται κουτί (ας το πούμε έτσι...) για όσους θέλουν να σπουδάσουν φιλολογία. Η φιλολογία όμως δεν είναι η μοναδική σχολή που υπάρχει στη θεωρητική κατεύθυνση... υπάρχει η ψυχολογία, οι κοινωνικές επιστήμες κ.λπ. Είναι αναγκαίο να μαθαίνουν τα παιδιά μία νεκρή γλώσσα, που το όποιο γνωστικό της ατού δεν πρόκειται να αξιοποιηθεί  παρά μόνο από φοιτητές φιλοσοφικών σχολών;

Συμφωνώ επίσης ότι τα μαθήματα των λατινικών στο πανεπιστήμιο πρέπει να αναβαθμιστούν. Προσωπικά, όσα λατινικά ήξερα (και τα οποία έμαθα σε μία χρονιά - πρβ δέσμες) τα ξέχασα. Να μου πει κάποιος "τί λατινικά έκανες στη σχολή", θα του απαντήσω "ανάθεμα κι αν θυμάμαι"... Θυμάμαι μόνο τον  Τουρλίδη να λέει κάτι μισογύνικα τσιτάτα και να περιγράφει πώς οι Ρωμαίες έβαφαν τα μαλλιά τους (και υποτίθεται μας έκανε και αντίστροφο)... Με ένα τέτοιο επίπεδο, ποιος φιλόλογος (κλασικός) θα  μπορούσε γενικότερα να ενδιαφερθεί για τη λατινική φιλολογία; Δεν θα μου φαινόταν ασχημα να γίνεται εκμάθηση της λατινικής στο α' έτος φιλολογίας. Με το ίδιο σκεπτικό και οι φοιτητές της θεολογίας διδάσκονται εβραϊκά, που είναι και αυτή μία νεκρή γλώσσα και είναι άλλη η χρησιμότητα εκμάθησής της, όπως και της λατινικής.

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #94 στις: Μάιος 28, 2009, 02:33:22 μμ »
συναδελφε, και στα τμηματα που ειναι υποχρεωτικα τα λατινικα,οι φοιτητες συναντουν τεραστιες δυσκολιες (οχι ολοι). αρα,  αυτο που ωφειλεται κατα τη γνωμη σου? στη μηχανιστικη διαδικασια της εξετασης του μαθηματος (πιστευω εγω)Ισως και καπου αλλου,δεν το αποκλειω...
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #95 στις: Μάιος 28, 2009, 02:36:32 μμ »
Δυσκολότερα από πέρυσι τα Λατινικά

ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ αύριο οι φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις με το μάθημα Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, που είναι επιλογής για όλες τις κατευθύνσεις. Χθες, οι υποψήφιοι εξετάστηκαν χωρίς προβλήματα στα Λατινικά Θεωρητικής Κατεύθυνσης, στη Χημεία Θετικής Κατεύθυνσης, στην Ηλεκτρολογία και στην Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον Τεχνολογικής Κατεύθυνσης.

Στα Λατινικά, τα θέματα κρίθηκαν πιο απαιτητικά από τα περυσινά, με το 4ο θέμα να είναι το δυσκολότερο και να απευθύνεται σε καλά προετοιμασμένους υποψηφίους. Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων (ΠΕΦ) από τα θέματα που δόθηκαν προς μετάφραση το δεύτερο απόσπασμα έχει κάποια μεταφραστική δυσκολία και απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή. Επίσης, η ΠΕΦ ανέφερε ότι «οι γραμματικές και συντακτικές ασκήσεις, κλιμακούμενης δυσκολίας, κινούνται στην παραδοσιακή πρακτική των τελευταίων ετών, ελέγχοντας μόνο την απομνημόνευση τύπων και στερούνται πρωτοτυπίας και ευρηματικότητας- γεγονός αναπόφευκτο λόγω της περιορισμένης ύλης, ίδιας τα τελευταία 27 χρόνια».

http://www.alfavita.gr/typos/t28_5_9_823.php
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #96 στις: Μάιος 28, 2009, 02:39:51 μμ »
Δεν ξέρω αν θα έπρεπε τα λατινικά να παραμείνουν στο σχολείο ή όχι... Συμφωνώ από τη μία πλευρά ότι, ως ένα κλασικό μάθημα, έρχεται κουτί (ας το πούμε έτσι...) για όσους θέλουν να σπουδάσουν φιλολογία. Η φιλολογία όμως δεν είναι η μοναδική σχολή που υπάρχει στη θεωρητική κατεύθυνση... υπάρχει η ψυχολογία, οι κοινωνικές επιστήμες κ.λπ. Είναι αναγκαίο να μαθαίνουν τα παιδιά μία νεκρή γλώσσα, που το όποιο γνωστικό της ατού δεν πρόκειται να αξιοποιηθεί  παρά μόνο από φοιτητές φιλοσοφικών σχολών;

Συμφωνώ επίσης ότι τα μαθήματα των λατινικών στο πανεπιστήμιο πρέπει να αναβαθμιστούν. Προσωπικά, όσα λατινικά ήξερα (και τα οποία έμαθα σε μία χρονιά - πρβ δέσμες) τα ξέχασα. Να μου πει κάποιος "τί λατινικά έκανες στη σχολή", θα του απαντήσω "ανάθεμα κι αν θυμάμαι"... Θυμάμαι μόνο τον  Τουρλίδη να λέει κάτι μισογύνικα τσιτάτα και να περιγράφει πώς οι Ρωμαίες έβαφαν τα μαλλιά τους (και υποτίθεται μας έκανε και αντίστροφο)... Με ένα τέτοιο επίπεδο, ποιος φιλόλογος (κλασικός) θα  μπορούσε γενικότερα να ενδιαφερθεί για τη λατινική φιλολογία; Δεν θα μου φαινόταν ασχημα να γίνεται εκμάθηση της λατινικής στο α' έτος φιλολογίας. Με το ίδιο σκεπτικό και οι φοιτητές της θεολογίας διδάσκονται εβραϊκά, που είναι και αυτή μία νεκρή γλώσσα και είναι άλλη η χρησιμότητα εκμάθησής της, όπως και της λατινικής.

ωραια πασα μας εκανες!
πραγματι να μια καλη ιδεα! να ειναι τα λατινικα επιλεγομενο για οσους θελουν να σπουδασουν φιλολογια κλπ
για τους υπολοιπους να υπαρχει εναλλακτικη λυση π.χ. αντι λατινικων, φιλοσοφια ας πουμε.
ετσι, το μαθημα των λατινικων θα βρει τη σωστη του "διασταση" μεσα στο προγραμμα και θα βαζουν και λιγο αγνωστο ( εκει εγω,επιμονη με το αγνωστο!!!!!)
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος syrrahm

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1951
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #97 στις: Μάιος 28, 2009, 02:46:40 μμ »
συναδελφε, και στα τμηματα που ειναι υποχρεωτικα τα λατινικα,οι φοιτητες συναντουν τεραστιες δυσκολιες (οχι ολοι). αρα,  αυτο που ωφειλεται κατα τη γνωμη σου? στη μηχανιστικη διαδικασια της εξετασης του μαθηματος (πιστευω εγω)Ισως και καπου αλλου,δεν το αποκλειω...
Υπάρχει όμως μία τάση παραμερισμού και εξοβελίσματος  του μαθήματος  ακόμα και μέσα στισ φιλοσοφικές και αυτό ήθελα να δείξω περισσότερο.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32294
  • Τελευταία: etaap0021
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159912
  • Σύνολο θεμάτων: 19213
  • Σε σύνδεση σήμερα: 776
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 628
Σύνολο: 637

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.099 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.