*

Αποστολέας Θέμα: Λατινικά Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 642952 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Nihil-Nil

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 38
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #714 στις: Ιανουάριος 30, 2015, 11:14:05 πμ »
Διάβασε πότε η γερουνδιακή έλξη είναι υποχρεωτική και πότε όχι. Σελ. σχ. βιβλίου 165, θεωρία 49ου μαθήματος. Σου το ανέφεραν και προηγούμενοι συνάδελφοι. 

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 07:51:16 »

Αποσυνδεδεμένος labr0s

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 282
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #715 στις: Ιανουάριος 30, 2015, 11:21:25 πμ »
Ναι μόλις το είδα. Ευχαριστώ πολύ για την ανταπόκριση!

Αποσυνδεδεμένος inw

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2305
    • Προφίλ
    • http://filologoi02.webnode.gr/(Σύλλογος Φιλολόγων)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #716 στις: Ιανουάριος 30, 2015, 11:32:10 πμ »
Γιατί όμως να κάνουμε υποχρεωτική έλξη εφόσον ο εμπρόθετος για να δηλωθεί ο σκοπός είναι causa + γενική γερουνδίου;
Η causa είναι πρόθεση που συντάσσεται με γενική, άρα έχουμε εμπρόθετο γερούνδιο και συνεπώς η έλξη είναι υποχρεωτική.
http://filologoi02.webnode.gr/(Σύλλογος Φιλολόγων)

Αποσυνδεδεμένος ellitsa

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 106
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #717 στις: Φεβρουάριος 02, 2015, 04:00:57 μμ »
Αν πραγματι , οπως γραφεται, τα παιδια το 2015-6 θα δωσουν πανελληνιεσ με το παλιο συστημα τι θα γίνει με τα λατινικα?

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 07:51:16 »

Αποσυνδεδεμένος valia87

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 98
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #718 στις: Φεβρουάριος 08, 2015, 01:16:39 μμ »
Καλησπέρα! Θα ήθελα να ρωτήσω σε μια πιθανή άσκηση "να δηλωθεί η κτήση χωρίς αυτοπάθεια" πρέπει να βάλουμε την αντωνυμία is μόνο σε γενική ενικού; π.χ. Κείμενο 41 aetatis suae --> aetatis eius. Είδα σε διάφορα σάιτ αυτή την απάντηση αλλά δεν μπόρεσα ανατρέχοντας στην γραμματική να βρω αντίστοιχο κανόνα. Γιατί δεν μπορεί να γίνει aetatis eorum;  :-\

Αποσυνδεδεμένος labr0s

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 282
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #719 στις: Φεβρουάριος 08, 2015, 01:53:45 μμ »
Εγώ θα ήθελα να ρωτήσω ποια είναι όλα τα πιθανά είδη μετατροπών που θα μπορούσαν να βάλουν στις εξετάσεις

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #720 στις: Φεβρουάριος 08, 2015, 02:41:22 μμ »
Καλησπέρα! Θα ήθελα να ρωτήσω σε μια πιθανή άσκηση "να δηλωθεί η κτήση χωρίς αυτοπάθεια" πρέπει να βάλουμε την αντωνυμία is μόνο σε γενική ενικού; π.χ. Κείμενο 41 aetatis suae --> aetatis eius. Είδα σε διάφορα σάιτ αυτή την απάντηση αλλά δεν μπόρεσα ανατρέχοντας στην γραμματική να βρω αντίστοιχο κανόνα. Γιατί δεν μπορεί να γίνει aetatis eorum;  :-\
Και βέβαια μπορεί η γενική να είναι πληθυντικού αριθμού. Σημασία έχει να ξέρουμε αν η γενική κτητική αναφέρεται σε έναν ή περισσότερους. Στο προκείμενο παράδειγμα θα γίνει: aetatis eorum, αν η γενική πρέπει να αναφέρεται σε πολλούς, ή aetatis eius, αν η γενική πρέπει να αναφέρεται σε έναν. Αλλά το eorum, ως γενική κτητική, φαίνεται προτιμότερη, όχι γιατί το suae αναφέρεται σε πολλούς, αλλά γιατί, καθώς η γενική θα δήλωνε άλλα άτομα (κτήση χωρίς αυτοπάθεια), λογικό θα ήταν να αναφέρεται στους Σικανούς ή τους Πελασγούς. Το νόημα: "Όλοι αυτοί (ο Κούριος, ο Φαβρίκιος...) χρησιμοποιούσαν τη γλώσσα της εποχής αυτών (κάποιων άλλων, π.χ. των Σικανών ή τον Πελασγών), όχι της εποχής της δικής τους".
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 08, 2015, 02:56:30 μμ από Sali »
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος valia87

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 98
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #721 στις: Φεβρουάριος 08, 2015, 02:52:00 μμ »
Σ' ευχαριστώ πολύ Sali! :D

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #722 στις: Φεβρουάριος 08, 2015, 03:04:58 μμ »
Όπως είδες, τροποποίησα την αρχική μου απάντηση, γιατί θεώρησα άστοχο εκ μέρους μου να λάβω ως κριτήριο, για τον αριθμό της γενικής κτητικής, την αναφορά της κτητικής αντωνυμίας σε πολλά άτομα. Στην προκειμένη περίπτωση σημασία έχουν τα συμφραζόμενα και μόνο για το αν η γενική πρέπει να τεθεί σε ενικό ή σε πληθυντικό αριθμό.
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος valia87

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 98
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #723 στις: Φεβρουάριος 08, 2015, 06:19:13 μμ »
Είδα τώρα την τροποποίηση σου! Συμφωνώ ως προς τον πληθυντικό αλλά νομίζω όχι γιατί λογικά θα αναφέρεται στους Σικανούς ή Πελασγούς. Κι αυτό γιατί δεν χρησιμοποιούσαν την γλώσσα τους (non utebantur) οπότε δεν μου φαίνεται σωστό να εννοήσουμε "δεν χρησιμοποιούσαν την γλώσσα των Σικανών και Πελασγών ..., αλλά την γλώσσα της εποχής αυτών (δλδ. των Σικανών και Πελασγών). Είναι σαν να αυτοαναιρείται το νόημα της πρότασης. Αλλά θα κλίνω κι εγώ προς τον πληθυντικό (ίσως λίγο πρόχειρα από φιλολογικής απόψεως γιατί δεν έχω να το στηρίξω σε κάποιον κανόνα) απλά με βάση την λογική και την χρήση της φράσης στην καθομιλουμένη.Συνήθως βάζουμε την αντωνυμία σε πληθυντικό "η γλώσσα της εποχής μας", " στις μέρες μας" δεν μου "κολλάει" να πω "την γλώσσα της εποχής αυτού" όσο "την γλώσσα της εποχής αυτών"

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #724 στις: Φεβρουάριος 08, 2015, 08:41:45 μμ »
Έχεις απόλυτο δίκιο. Ούτε που πρόσεξα την προφανέστατη αντίφαση!

Πάντως, είναι βέβαιο ότι η γενική κτητική της is μπορεί κάλλιστα να βρίσκεται σε ενικό ή πληθυντικό, ανάλογα με τις απαιτήσεις του κειμένου.
Στο συγκεκριμένο κείμενο μόνο το eorum γίνεται λογικά δεκτό, αλλά πιστεύω πως το εν λόγω παράδειγμα δεν ενδείκνυται ως άσκηση για τη δήλωση κτήσης χωρίς αυτοπάθεια.
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος valia87

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 98
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #725 στις: Φεβρουάριος 08, 2015, 10:07:22 μμ »
Δεν πειράζει και οι καθηγητές έχουν δικαίωμα στο λάθος  ;) ! Σίγουρα δεν είναι και το πιο ενδεδειγμένο παράδειγμα - ίσως υπερβάλλω, αλλά δεν ξέρω φέτος προσπαθώ να σκεφτώ όλους τους πιθανούς τύπους ασκήσεων γιατί τα τελευταία 2 χρόνια μας συνηθίζουν σε ασκήσεις που προσωπικά εμένα δε μου πέρασαν από το μυαλό! - Ευχαριστώ και πάλι!

Αποσυνδεδεμένος Margr

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
  • τώρα τι κάνουμε...
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #726 στις: Φεβρουάριος 25, 2015, 10:57:39 μμ »
Μπορείς να παραθέσεις όλους τους πιθανούς συνδυασμούς ασκήσεων;Γιατί κι εγώ το ίδιο παιδεύομαι!

Αποσυνδεδεμένος valia87

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 98
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #727 στις: Φεβρουάριος 28, 2015, 03:57:13 μμ »
Λοιπόν αυτά που ως τώρα σκέφτομαι :
1.Ανάλυση μετοχής,
2. σύμπτυξη δευτερεύουσας σε μετοχή,
3. απαγόρευση,
 4. β' όρος σύγκρισης,
5.δήλωση σκοπού,
6. ενεργητική σε παθητική (και αντίστροφα),
7.ευθύ σε πλάγιο (και αντίστροφα),
8.υποθετικοί λόγοι σε άλλα είδη,
9.εξαρτημένοι υποθετικοί --> ανεξάρτητοι και μετατροπή σε άλλο είδος,
10. γερουνδιακή έλξη,
11. μετατροπή ΠΠΣ σε debeo(και αντίστροφα),
12. μετατροπή προσδιορισμού του χρόνου (αντικατάσταση του προσδιορισμού post+αιτιατική με τον προσδιορισμό post+αφαιρετική και το αντίστροφο ή αντικατάσταση του προσδιορισμού του «μετά» με προσδιορισμό του «πριν» (ante+ αιτιατική),
13. μετατροπή προσδιορισμού του τόπου (αντικατάσταση του προσδιορισμού με έναν άλλο τόπο π.χ από χώρα σε πόλη ή το αντίστροφο. Προσέχω αν θα βάλω πρόθεση ή όχι. Επίσης αντικατάσταση του προσδιορισμού με ένα διαφορετικό είδος προσδιορισμού του τόπου, π.χ. η στάση να γίνει κίνηση προς τόπο),
14.μετατροπή ακολουθίας χρόνων δλδ. αλλαγή χρόνου ρήματος εξάρτησης με τις συνακόλουθες αλλαγές,
15. αναδιατύπωση περιόδου με μετατροπή προτάσεων σε άλλο είδος π.χ. quae dura et acerba nascuntur, post fiunt mitia et iucunda; : να αναδιατυπωθεί το απόσπασμα, αφού μετατραπεί η δευτερεύουσα αναφορική πρόταση σε δευτερεύουσα υποθετική, ώστε να δηλώνει υπόθεση πιθανή.,
16.μετατροπή δευτερεύουσας με άλλο σύνδεσμο εισαγωγής π.χ. σου δίνουν μια αιτιολογική αντικειμενικής αιτιολογίας να την κάνεις υποθετικής αιτιολογίας,
17. μετατροπή επιθετικού προσδιορισμού και παράθεσης σε δευτερεύουσα πρόταση (αναφορική),
18. μετατροπή εξάρτησης ειδικού απαρεμφάτου (εξάρτηση από παθητικό προσωπικό ρήμα),
19. δικαιολόγηση πτώσης υποκειμένου ειδικού απαρεμφάτου - άρση λατινισμού (π.χ. Κείμενο 41),
20. μετατροπή ευθείας ερώτησης σε πλάγια με ρήμα εξάρτησης το quaero (οπότε nonne) ,
21. δήλωση αλληλοπάθειας,
22. δήλωση κτήσης χωρίς αυτοπάθεια
23.  abhinc multis annis (κειμ.41) --> abhinc multos annos ή ante hos multos annos.


Αυτά προς το παρόν!!Από βδομάδα που ξεκινάμε επαναλήψεις αν σκεφτώ και κάτι άλλο θα το προσθέσω!!Ευπρόσδεκτες και άλλες πιθανές ασκήσεις!Σόρρυ για το μεγάλο "ποστ"!!
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 28, 2015, 04:00:51 μμ από valia87 »

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159543
  • Σύνολο θεμάτων: 19211
  • Σε σύνδεση σήμερα: 280
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 11
Επισκέπτες: 269
Σύνολο: 280

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.095 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.