*

Αποστολέας Θέμα: Λατινικά Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 642927 φορές)

0 μέλη και 4 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Ρεγγίνα Φιλίππου

  • Επισκέπτης
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #756 στις: Απρίλιος 26, 2015, 04:19:55 μμ »
Αλλά η σύμπτυξη γίνεται με την κύρια άρα αφαιρετική.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 06:16:15 »

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #757 στις: Απρίλιος 27, 2015, 12:56:15 μμ »
Ακριβώς. Αφού η χρονική προσδιορίζει την κύρια, πρέπει να ενταχθεί στα πλαίσια της κύριας. Και εφόσον οι δύο αυτές προτάσεις έχουν διαφορετικό υποκείμενο, η χρονική θα συμπτυχθεί σε απόλυτη αφαιρετική χρόνου ενεστώτα: Nasica, Ennio eum a ianua quaerente, exclamavit …
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Ρεγγίνα Φιλίππου

  • Επισκέπτης
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #758 στις: Απρίλιος 29, 2015, 02:53:40 μμ »
Απορία.Σε βοηθήματα είδα στο κείμενο 38 να μετατρέπεται η πρόταση dum vixit σε  quam Metellus Viventem.Γιατι;

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #759 στις: Απρίλιος 29, 2015, 09:10:07 μμ »
Γιατί η χρον. πρόταση δηλώνει το σύγχρονο της παράλληλης διάρκειας. Η εκφορά με παρακείμενο οριστικής δεν πρέπει να σε μπερδεύει, γιατί είναι δυνατός σ' αυτές τις προτάσεις· η χρον. μετοχή όμως που δηλώνει το σύγχρονο πρέπει να βρίσκεται σε ενεστώτα. Αν η μτχ. βρισκόταν σε παρακείμενο, θα δήλωνε το προτερόχρονο.
Κατά τα άλλα, η μτχ. είναι συνημμένη στο quam, γι' αυτό και τίθεται σε  αιτιατική.
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 06:16:15 »

Αποσυνδεδεμένος labr0s

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 282
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #760 στις: Μάιος 01, 2015, 10:46:58 μμ »
Σε περίπτωση που ζητηθεί μετατροπή μιας κύριας ή μιας δευτερεύουσας σε κάποιο άλλο είδος δευτερεύουσας τι κάνουμε; Ακολουθούμε κανονικά τη θεωρία που γνωρίζουμε για τις εκάστοτε προτάσεις;

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #761 στις: Μάιος 02, 2015, 09:47:53 πμ »
Έχεις υπόψη σου κάτι συγκεκριμένο; Γιατί εγώ δεν θυμάμαι να έχει ζητηθεί ποτέ τίποτε παρόμοιο.
Ωστόσο, αν τυχόν τεθεί τέτοια άσκηση, πρέπει όντως να εφαρμοστεί η σχετική θεωρία.
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος labr0s

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 282
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #762 στις: Μάιος 02, 2015, 07:20:14 μμ »
Λέει η άσκηση το εξής: 14. Philosophi mundum censent regi numine deorum; eum esse putant quasi communem urbem et civitatem hominum et deorum : να αναδιατυπωθεί το απόσπασμα αφού μετατραπεί η πρώτη κύρια πρόταση σε δευτερεύουσα αιτιολογική που θα δηλώνει αιτιολογία ως αποτέλεσμα εσωτερικής λογικής διεργασίας

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #763 στις: Μάιος 05, 2015, 08:44:45 πμ »
Εννοούσα προηγουμένως ότι δεν θυμάμαι να έχει ζητηθεί κάτι τέτοιο (μετατροπή κύριας πρότασης σε δευ/σα) σε πανελλαδικές εξετάσεις, μπορεί όμως και να κάνω λάθος. Λογική, πάντως, έχει.

Στο παράδειγμα που αναφέρεις θα εφαρμοστεί η θεωρία: cum philosophi mundum censeant...deorum.
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Ρεγγίνα Φιλίππου

  • Επισκέπτης
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #764 στις: Μάιος 05, 2015, 09:09:09 πμ »
Η σύμπτυξη δυο κυριων προτασεων μπορεί να τεθεί; Για παράδειγμα στο κείμενο 23, Conduxit piscatoriam naviculam ingentemque navem secuta est=Arria, conducta piscatoria navicula, ingentem navem secuta est.

Αποσυνδεδεμένος Margr

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
  • τώρα τι κάνουμε...
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #765 στις: Μάιος 05, 2015, 11:56:30 πμ »
Να γίνουν και οι δύο κύριες προτάσεις δευτερεύουσες δεν γίνεται. Να γίνει η μια κύρια πρόταση μετοχή και η άλλη πρόταση να μείνει ως έχει γίνεται. Όπως το έχετε γράψει στο παράδειγμα δηλαδή!

Αποσυνδεδεμένος labr0s

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 282
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #766 στις: Μάιος 05, 2015, 12:24:05 μμ »
όντως δεν έχει ζητηθεί ποτέ αλλά έχει κάτι τέτοιες ασκήσεις το βιβλίο; μην ξεχνάτε ότι το 2013 είχε πέσει μετατροπή επιθετικού προσδιορισμού σε δευτερεύουσα αναφορική πρόταση, άσκηση η οποία επίσης δεν είχε τεθεί ποτέ

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #767 στις: Μάιος 05, 2015, 03:04:55 μμ »
Η σύμπτυξη δυο κυριων προτασεων μπορεί να τεθεί; Για παράδειγμα στο κείμενο 23, Conduxit piscatoriam naviculam ingentemque navem secuta est=Arria, conducta piscatoria navicula, ingentem navem secuta est.
Ζητείται η σύμπτυξη της μίας εξ αυτών, συνήθως της πρώτης. Αυτό γίνεται και στο σχολικό βιβλίο, μάθημα ΧΧΙ, Ασκήσεις Ι και ΙΙ (σελ. 13), για την εμπέδωση της θεωρίας περί απόλυτης αφαιρετικής.
(Θεωρητικά, βέβαια, αυτό δεν μπορεί να γίνει, γιατί η κύρια πρόταση δεν μπορεί κανονικά να εμπεριέχει επιρρηματική σημασία, ώστε να συμπτυχθεί σε ισόκυρη επιρρηματική μετοχή)
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος Margr

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
  • τώρα τι κάνουμε...
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #768 στις: Μάιος 05, 2015, 11:02:37 μμ »
όντως δεν έχει ζητηθεί ποτέ αλλά έχει κάτι τέτοιες ασκήσεις το βιβλίο; μην ξεχνάτε ότι το 2013 είχε πέσει μετατροπή επιθετικού προσδιορισμού σε δευτερεύουσα αναφορική πρόταση, άσκηση η οποία επίσης δεν είχε τεθεί ποτέ

Είναι ύλη της Β Λυκείου αυτό, διδασκόταν νομίζω στο μάθημα 5 -6.

Αποσυνδεδεμένος pelazi

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 470
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #769 στις: Μάιος 08, 2015, 01:26:52 μμ »
παιδια στο κειμενο 45 πως γινεται η συμπτυξη?? si adire non possit=> non potens ως συνημμενη στο Υ της βουλητικής ή non potentem ως συνημμενη στο Α της κύριας???  Τι μπέρδεμα!!!!!!!
Ο χρόνος είναι /πολύ αργός για όσους περιμένουν
                     /πολύ γρήγορος για όσους φοβούνται
                     /πολύ σύντομος για όσους χαίρονται
                     /πολύ μακρύς για όσους υποφέρουν
                     /και αιώνιος για όσους αγαπούν

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159540
  • Σύνολο θεμάτων: 19211
  • Σε σύνδεση σήμερα: 266
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 2
Επισκέπτες: 225
Σύνολο: 227

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.126 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.