*

Αποστολέας Θέμα: Λατινικά Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 645099 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

anemona

  • Επισκέπτης
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1036 στις: Οκτώβριος 09, 2015, 11:54:11 πμ »
Όχι ακόμα. Αλλά άκουσα πως στα σχολεία κάποιες καθηγήτριες την θεωρούν εντός ύλης. Θα την αφήσω για τη μέση της χρονιάς όταν θα χω έγκυρη πληροφόρηση. ;)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 10:46:23 »

Αποσυνδεδεμένος kathrin_

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 120
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1037 στις: Οκτώβριος 10, 2015, 12:37:49 πμ »
Σας ευχαριστώ πολύ... Αλήθεια που βρίσκεστε στην ύλη; Γραμματική και αυντακτικό ακολουθείτε τη σειρά του βιβλίου;Ανάλυση μετοχών και σύμπτυξη πότε τα διδάσκετε περίπου..Πρώτη φορά κάνω το μάθημα και έχω αγγωθεί λίγο για τον αν ακολουθώ τη σωστή σειρά...

anemona

  • Επισκέπτης
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1038 στις: Οκτώβριος 10, 2015, 09:50:03 πμ »
Ακολουθώ τη σειρά των κειμένων και προχωρώ πιο γρήγορα στη γραμματική.Για αρχή μην βιάζεσαι.Πρώτα να διδαχθεί το παιδί τους χρόνους και μετά θα μπορεί να κάνει τις ασκήσεις αυτές.Ξεκίνα με απλές ασκήσεις:τόπος,χρόνος.Δεκέμβρη θα διδάξω σύμπτυξη και ανάλυση μετοχών,προϋπόθεση είναι να ξέρει καλά τις συζυγίες των ρημάτων. :)
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 10, 2015, 09:52:29 πμ από anemona »

Αποσυνδεδεμένος Margr

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
  • τώρα τι κάνουμε...
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1039 στις: Οκτώβριος 10, 2015, 06:16:14 μμ »
Όχι ακόμα. Αλλά άκουσα πως στα σχολεία κάποιες καθηγήτριες την θεωρούν εντός ύλης. Θα την αφήσω για τη μέση της χρονιάς όταν θα χω έγκυρη πληροφόρηση. ;)

Ο πλάγιος λόγος είναι στο κεφάλαιο 48, το οποίο είναι εκτός ύλης. Πώς θεωρούν οι συγκεκριμένες καθηγήτριες ότι είναι εντός ύλης; Εκτός κι αν εννοούν μόνο την απαρεμφατική σύνταξη.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 10:46:23 »

Αποσυνδεδεμένος elli2702

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 86
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1040 στις: Οκτώβριος 10, 2015, 10:57:12 μμ »
Παρόλο που το σχολικό βιβλίο μιλάει για αιτιολογική μετοχή υποκειμενικής αιτιολογίας, κατά τη δική μου γνώμη η παρουσία του quasi μπροστά από τη μετοχή είναι δεσμευτική (όπως το ὥσπερ + μτχ. της αρχαίας Ελληνικής). Για μένα δηλαδή η μετοχή εκφράζει παραβολή στηριγμένη επί υποθέσεως και ισοδυναμεί με υποθετικοπαραβολική πρόταση: quasi moriturus esset (ο παρατατικός της υποτακτικής, γιατί το miseratur λογίζεται ως ιστορικός χρόνος). Η πρόταση αυτή, με τη σειρά της, αποτελεί σύμπτυξη της εξής ευρύτερης δομής: dum obvia turba sic eum miseratur ut miseraretur, si [is (Claudius)] moriturus esset.
sali  σ ευχαριστω πολυ για τη βοηθεια

Αποσυνδεδεμένος iw

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 82
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1041 στις: Οκτώβριος 15, 2015, 11:17:22 πμ »
Καλημέρα ,
μπορεί να μου  εξηγήσει κάποιος σε τι διαφέρει η αφαιρετική μέσου από την αφαιρετική τρόπου;  :o

anemona

  • Επισκέπτης
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1042 στις: Οκτώβριος 15, 2015, 12:13:10 μμ »
Για παράδειγμα:Την αφαιρετική του μέσου συνοδεύουν ρήματα όπως compleo, afficio και confido ή επίθετα όπως dignus και fretus.Π.χ.κείμενο 31 viribus και opera,συχνά ακολουθεί γενική προσώπου.Ενώ το  fuga είναι τρόπου.Και μεταφραστικά υπάρχει διαφορά.Π.χ.Στα αρχαία:Η ψυχή τρέφεται μαθήμασι. ....μέσω των μαθημάτων τρέφεται η ψυχή,άρα δοτική μέσου.Βία ουδέν ελαμβάνομεν....το βία δοτική του τρόπου.Δεν ξέρω αν με τη δοτική των αρχαίων βοήθησα λίγο.
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 15, 2015, 12:23:47 μμ από anemona »

Αποσυνδεδεμένος iw

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 82
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1043 στις: Οκτώβριος 15, 2015, 09:45:19 μμ »
Για παράδειγμα:Την αφαιρετική του μέσου συνοδεύουν ρήματα όπως compleo, afficio και confido ή επίθετα όπως dignus και fretus.Π.χ.κείμενο 31 viribus και opera,συχνά ακολουθεί γενική προσώπου.Ενώ το  fuga είναι τρόπου.Και μεταφραστικά υπάρχει διαφορά.Π.χ.Στα αρχαία:Η ψυχή τρέφεται μαθήμασι. ....μέσω των μαθημάτων τρέφεται η ψυχή,άρα δοτική μέσου.Βία ουδέν ελαμβάνομεν....το βία δοτική του τρόπου.Δεν ξέρω αν με τη δοτική των αρχαίων βοήθησα λίγο.

Φυσικά και με βοήθησες!!
Μου δημιουργήθηκε μια ακόμη απορία... όσον αφορά την αφαιρετική μέσου και του τρόπου , η αφαιρετική μέσου είναι κάτι πιο χειροπιαστό δηλαδή ε? Όταν όμως είμαστε ανάμεσα στην αφαιρετική μέσου & οργάνου τότε η αφαιρετική οργάνου είναι το χειροπιαστό; ισχύει?

anemona

  • Επισκέπτης
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1044 στις: Οκτώβριος 15, 2015, 11:48:20 μμ »
Δεν θα το έθετα τοιουτοτρόπως.Το όργανο είναι κάτι που είναι ευδιακριτο...π.χ. κείμενο 3 hasta.Το μέσο και ο τρόπος επίσης δεν πρέπει να συγχέονται.

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5700
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1045 στις: Οκτώβριος 16, 2015, 12:30:22 πμ »
Tο μέσο είναι αφηρημένο ουσιαστικό.
Το όργανο είναι συγκεκριμένο ουσιαστικό και δηλώνει υλικό μέσο.
Η αφαιρετική του τρόπου δηλώνει τις γενικότερες συνθήκες υπό τις οποίες γίνεται η πράξη. Θα μπορούσες στη θέση της να βρεις ένα επίρρημα, έναν εμπρόθετο ή μια τροπική μετοχή.
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος iw

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 82
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1046 στις: Οκτώβριος 16, 2015, 12:43:48 πμ »
Σας ευχαριστώ όλους για την άμεση απάντησή σας! Καληνύχτα!  :D

Αποσυνδεδεμένος kathrin_

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 120
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1047 στις: Οκτώβριος 18, 2015, 08:46:00 μμ »
Καλησπέρα σας... η μετατροπή επιθετικού σε δευτερεύουσα πρόταση γίνεται με την αναφορική αντωνυμία στο κατάλληλο πρόσωπο και το βοηθητικό ρήμα sum... ; Δεν μπορώ να βρω ανάλογα παραδείγματα και αν και απλό έχω κολλήσει λίγο...  Μπορεί κάποιος να με διαφωτίσει;

anemona

  • Επισκέπτης
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1048 στις: Οκτώβριος 18, 2015, 08:59:02 μμ »
Πήγαινε στη σελίδα 71 προς τα πίσω και το απαντώ.

Αποσυνδεδεμένος kathrin_

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 120
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1049 στις: Οκτώβριος 18, 2015, 09:03:04 μμ »
Σ'ευχαριστώ πολύ...Δεν το είχα δει...

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159787
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 621
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 7
Επισκέπτες: 508
Σύνολο: 515

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.109 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.