*

Αποστολέας Θέμα: Λατινικά Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 645682 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1456 στις: Απρίλιος 13, 2016, 07:48:43 μμ »
1 .Κάθε κείμενο περιλαμβάνει αρκετα ετυμολογικά που υπάρχουν: 1. στο τελος κάθε μαθήματος, αλλά και μεσα στο λεξιλόγιο.
2. Μάλιστα, μη μας διαφεύγει πως ο καθηγητης οφείλει να διδάζει και ο,τι υπάρχει στα μη εξεταζόμενα κείμενα,γιατι περιλαμβάνει λέξεις που ενώ υπαρχουν στα προς εξεταση θέματα, δεν τις επαναλαμβάνουν.
3. Ακόμα, δείτε: Αχ Τζαρτζάνου σελ 102 -113 & 114-136 (ο,τι είναι μέσα στην εξεταστέα ύλη)
Ελπίζω να βοήθησα  8)
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 23:50:02 »

Αποσυνδεδεμένος kathrin_

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 120
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1457 στις: Απρίλιος 13, 2016, 09:50:43 μμ »
''Hinc ad commilitones suos eum adduxit.''
Η παραπάνω πρόταση σε Παθητική σύνταξη μετατρέπεται : Is hinc (a milite) ad commilitones illius adductus est ή διατηρούμε το suos;

Αποσυνδεδεμένος ypernouli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1458 στις: Απρίλιος 14, 2016, 05:18:27 μμ »


Μάρκο ευχαριστώ για τις προτάσεις στα ετυμολογικά!

Kathrin εγώ θα διατηρούσα το suos, δεν είναι πλάγιος λόγος να το αλλάξουμε. Απλώς νομίζω ότι από άμεση γίνεται έμμεση αυτοπάθεια. Ας απαντήσουν όμως και άλλοι!

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1459 στις: Απρίλιος 14, 2016, 06:29:50 μμ »
Ίσως είναι καλύτερα το suos να μετατραπεί σε eius (ή illius), γιατί έτσι εξαφανίζεται κάθε πιθανότητα σύγχυσης σχετικά με το πού αναφέρεται, είναι βέβαιο δηλαδή ότι αναφέρεται στο ποιητικό αίτιο. Το suos θεωρητικά μπορεί να διατηρηθεί, αλλά προκαλεί κάποια μικρή σύγχυση: έμμεση ή άμεση αυτοπάθεια; Εμείς, που ξέρουμε τι συμβαίνει, απαντάμε ευθέως ότι έχουμε έμμεση αυτοπάθεια· υποψιάζομαι όμως ότι ένας λατίνος συγγραφέας, και μόνο με τη σκέψη ότι θα μπορούσε να προκαλέσει έστω ελάχιστη σύγχυση με τη χρήση της κτητικής αντωνυμίας, μάλλον θα την απέφευγε εδώ.
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 23:50:02 »

Αποσυνδεδεμένος kathrin_

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 120
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1460 στις: Απρίλιος 14, 2016, 10:08:40 μμ »
Αν ''πέσει'' κάτι τέτοιο στις Πανελλήνιες λέτε να τα θεωρήσουν και τα δύο σωστά;
Eπίσης, το παράδειγμα  Claudius quinquagesimo anno aetatis suae imperium cepit mirabili quodam casu στη παθητική σύνταξη  μετατρέπεται σε : A Claudio quinquagesimo anno aetatis suae imperium captum est mirabili quodam casu. ή πρέπει να μετατρέψουμε το suae σε eius;
Σας ευχαριστώ πολύ...

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1461 στις: Απρίλιος 14, 2016, 11:35:34 μμ »
Εδώ το suae μπορεί κάλλιστα να διατηρηθεί, γιατί δεν προκαλεί το παραμικρό πρόβλημα σύγχυσης, δεν μπορεί δηλαδή παρά να αναφέρεται στον Κλαύδιο. Βέβαια, το a Claudio δεν είναι υποκείμενο αλλά ποιητικό αίτιο· είναι όμως το λογικό υποκείμενο, και αυτό δικαιολογεί πλήρως τη χρήση του suae ως ευθέος αυτοπαθούς.
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος kathrin_

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 120
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1462 στις: Απρίλιος 17, 2016, 09:41:04 μμ »
Tum Pacuvius dixit sonora quidem esse et grandia quae scripsisset :
η παραπάνω πρόταση συμπτύσσεται σε μετοχή -->
Tum Pacuvius dixit sonora quidem esse et grandia scripta ab Accio/ab eo.
Σας ευχαριστώ.

Αποσυνδεδεμένος Filso

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 24
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1463 στις: Απρίλιος 20, 2016, 11:09:51 πμ »
Τι θα μπορούσε να ζητηθεί στην απόλυτη σύγκριση;

anemona

  • Επισκέπτης
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1464 στις: Απρίλιος 20, 2016, 11:26:29 πμ »
Tum Pacuvius dixit sonora quidem esse et grandia quae scripsisset :
η παραπάνω πρόταση συμπτύσσεται σε μετοχή -->
Tum Pacuvius dixit sonora quidem esse et grandia scripta ab Accio/ab eo.
Σας ευχαριστώ.
ea scripta ab Accio.

anemona

  • Επισκέπτης
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1465 στις: Απρίλιος 20, 2016, 11:29:51 πμ »
Τι θα μπορούσε να ζητηθεί στην απόλυτη σύγκριση;
Tί εννοείς;Β όρος σύγκρισης;Οι τρόποι υπάρχουν στο σχολικό. Αν εννοείς κάτι άλλο δεν μπορώ να σκεφτώ λόγω κούρασης. Να το θέσεις και θα το δω βράδυ.
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 20, 2016, 11:40:35 πμ από Ιωάννα2016 »

Αποσυνδεδεμένος Filso

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 24
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1466 στις: Απρίλιος 20, 2016, 11:51:56 πμ »
Tί εννοείς;Β όρος σύγκρισης;Οι τρόποι υπάρχουν στο σχολικό. Αν εννοείς κάτι άλλο δεν μπορώ να σκεφτώ λόγω κούρασης. Να το θέσεις και θα το δω βράδυ.
Στο β΄όρο σύγκρισης μπορεί να ζητηθεί μετατροπή με τον άλλο τρόπο. Στα σημεία που υπάρχει απόλυτη σύγκριση (πχ. στο 27: qui multo minor natu erat), μπορεί να ζητηθεί κάποια μετατροπή;

anemona

  • Επισκέπτης
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1467 στις: Απρίλιος 20, 2016, 11:56:06 πμ »
Όχι διότι δεν έχουμε αφαιρετική συγκριτική.Δυο αφαιρετικές έχουμε ....μέτρου-διαφοράς και αναφοράς.
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 20, 2016, 11:57:52 πμ από Ιωάννα2016 »

Αποσυνδεδεμένος redbutterfly

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 8
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1468 στις: Απρίλιος 22, 2016, 11:52:57 πμ »
Καλημέρα σας!

Από το ερχόμενο καλοκαίρι πρόκειται να διδάξω για πρώτη φορά λατινικά στη Γ' Λυκείου και έχω λιγάκι πελαγώσει στον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να ξεκινήσω τη διδασκαλία της ύλης, δεδομένου ότι στα χρόνια μου είχαμε λατινικά και στη Β'. Θα είχατε την καλοσύνη να μοιραστείτε μαζί μου κάποιες ιδέες, όσον αφορά τον καταμερισμό της ύλης;

Στο πρώτο κείμενο λόγου χάριν που βλέπω στην ύλη ("Η περιπέτεια της Ανδρομέδας") το κείμενο περιέχει ρήματα και Α' και Β' κλίσης , όπως επίσης ουσιαστικά A'  και B' κλίσης. Φαινόμενα που χωρίζονταν σε 3 ενότητες, τώρα συμπεριλαμβάνονται σε 1..
Πώς το χειρίζεστε εσείς; Διδάσκετε Α' + Β' κλίση ρημάτων μαζί με Α + Β' κλίση ουσιαστικών από την αρχή;

Σας  ευχαριστώ πάρα πολύ για τον χρόνο σας!

Αποσυνδεδεμένος Margr

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
  • τώρα τι κάνουμε...
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1469 στις: Απρίλιος 22, 2016, 11:57:01 πμ »
Στο β΄όρο σύγκρισης μπορεί να ζητηθεί μετατροπή με τον άλλο τρόπο. Στα σημεία που υπάρχει απόλυτη σύγκριση (πχ. στο 27: qui multo minor natu erat), μπορεί να ζητηθεί κάποια μετατροπή;

Ναι, μπορεί να σου ζητήσει να γράψεις εσύ τον εννοούμενο β΄ όρο σύγκρισης ώστε αν μην υπάρχει πλεόν απόλυτη σύγκρισης.
Στο παράδειγμα που παραθέτεις είναι quam Pacuvius/Pacuvio

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159814
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 568
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 8
Επισκέπτες: 357
Σύνολο: 365

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.221 δευτερόλεπτα. 37 ερωτήματα.