*

Αποστολέας Θέμα: Λατινικά Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 397524 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Συνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1517
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1848 στις: Οκτώβριος 19, 2017, 02:49:10 μμ »
Όχι. Το ρήμα αυτό, είτε ως ενεργητικό είτε ως ημιαποθετικό, δεν μπορεί να έχει μετοχή παθητικού παρακειμένου. Το revertor μπορεί, γιατί κλίνεται και ως αποθετικό.
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 17:38:54 »

Αποσυνδεδεμένος Kamanina

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 10
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1849 στις: Οκτώβριος 19, 2017, 09:48:27 μμ »
Σ' ευχαριστώ πολύ Sali! Έτσι το σκεφτόμουν και γω.

Αποσυνδεδεμένος Ο άνθρωπος του κάβου

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 60
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1850 στις: Νοέμβριος 08, 2017, 01:59:58 πμ »
Συνάδελφοι, καλησπέρα σας! Θα μπορούσε να μου πει κάποιος την άποψή του για το βοήθημα των λατινικών από εκδόσεις Μπαχαράκη; Τα βιβλιοπωλεία της περιοχής μου δεν το έχουν, για να μπορέσω να το δω. Υπάρχει κάτι επιπλέον στο συγκεκριμένο βοήθημα; Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Αποσυνδεδεμένος stacey

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 17
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1851 στις: Νοέμβριος 08, 2017, 09:58:47 πμ »
Κατα τη γνωμη μου ειναι πολυ καλο.εγω το χρησιμοποιω για τις γραμματικες κ συντακτικες ασκησεις καθε κειμενου.κυριως οι ασκησεις συντακτικου τυπου σε καθε κειμενο εχουν ολα τα φαινομενα που παρουσιαζονται σε καθε κειμενο.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 17:38:54 »

Αποσυνδεδεμένος Ο άνθρωπος του κάβου

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 60
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1852 στις: Νοέμβριος 08, 2017, 11:39:23 πμ »
Σας ευχαριστώ πάρα πολύ!  :)

Αποσυνδεδεμένος Filso

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 22
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1853 στις: Νοέμβριος 15, 2017, 02:51:14 μμ »
Για το ρήμα irascor, δίνετε τον τύπο suscensui που δανείζεται; αν ναι, ποιον τύπο θα προτιμήσουν αν ζητηθεί π.χ. Οριστική παρακείμενου;

Συνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1517
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1854 στις: Νοέμβριος 15, 2017, 03:57:31 μμ »
Εγώ τουλάχιστον δεν κάνω κανέναν λόγο για το ρήμα irascor: (α) γιατί δεν το αναφέρει καθόλου το σχολικό εγχειρίδιο και το βιβλίο του καθηγητή, αλλά δίνει  μόνο τον τύπο iratus ως επίθετο χωρίς αναφορά στο ρήμα. Και εδώ που τα λέμε λειτουργεί όντως ως επίθετο με ομαλά μάλιστα παραθετικά (iratior, - ius/ iratissimus, -a, -um)· (β) η σχολική Γραμματική πράγματι δίνει παρακείμενο suscensui του ρ. irascor (σελ. 123), αλλά όχι το iratus ως μετοχή παρακειμένου του ίδιου ρήματος, γιατί προφανώς λαμβάνει τον τύπο suscensus ως μετοχή παρακειμένου.
Ως εκ τούτου, είμαι βέβαιος ότι δεν υπάρχει καμία πιθανότητα να ζητήσουν τύπους του ρήματος irascor είτε στην οριστική είτε σε οποιαδήποτε άλλη έγκλιση. Τόσο τα δύο σχολικά εγχειρίδια όσο και η σχολική Γραμματική έχουν δίκιο σχετικά με το iratus, το οποίο πρέπει να αποσυσχετιστεί από το ρήμα irascor.
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 15, 2017, 03:59:05 μμ από Sali »
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος Sissy_LA

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 28
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1855 στις: Νοέμβριος 16, 2017, 02:45:26 πμ »
Καλησπέρα! Στο κείμενο 27 το ''multo minor natu erat'' εκφράζει απόλυτη σύγκριση ή λέμε απλά ότι ο συγκριτικός βαθμός minor ενισχύεται από το multo;

Συνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1517
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1856 στις: Νοέμβριος 16, 2017, 02:24:29 μμ »
Το δεύτερο. Δεν υπάρχει απόλυτη σύγκριση εδώ· απλώς παραλείπεται ο β΄όρος. Βέβαια, ο τρόπος με τον οποίο διατυπώνεται η παρατήρηση 3 του μαθήματος 27, είναι αλήθεια ότι δίνει λαβές για κάποιες παρερμηνείες. Λέει δηλαδή το σχολικό βιβλίο ότι έχουμε απόλυτη σύγκριση, όταν λείπει ο β΄όρος, αλλά αμέσως μετά λέει πως ο β΄όρος "εκφράζει βαθμό μεγαλύτερο από το λογικό μέτρο". (Θα συμπλήρωνα: στις περιπτώσεις αυτές ο β΄όρος είναι επίσης και αντίθετος από τον α΄όρο.) Σωστά, αλλά εδώ ο β΄όρος, που πρέπει οπωσδήποτε να συμπληρωθεί (quam Pacuvius), δεν εκφράζει το λογικό ή το αρμόζον μέτρο με το οποίο συγκρίνεται ο Άκκιος, ούτε είναι αντίθετος με τον α΄όρο.
Το πράγμα περιπλέκεται με την προσθήκη της δήλωσης περί ενίσχυσης του συγκριτικού, που κανονικά έπρεπε να είναι ξεχωριστή παρατήρηση.

Στο κείμενο αυτό απόλυτη σύγκριση εκφράζουν μόνο τα επίθετα duriora και acerbiora, τα οποία εκφράζουν βαθμό μεγαλύτερο από το λογικό ή το σύνηθες μέτρο.
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος Sissy_LA

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 28
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1857 στις: Νοέμβριος 16, 2017, 07:48:35 μμ »
Sali, σ'ευχαριστω πολύ!!!  Στο duriora- acerbiora, εαν ζητηθεί ο εννοουμενος β' ορος σύγκρισης, βάζουμε το aliis/ quam alia;

Αποσυνδεδεμένος xronpop

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 1
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1858 στις: Νοέμβριος 16, 2017, 11:03:31 μμ »
Συνάδελφοι, πρώτη φορά διδάσκω Λατινικά φέτος σε σχολείο. Μπορείτε να μου πείτε περίπου σε ποιο σημείο της ύλης φτάνετε ως τα Χριστούγεννα; Ευχαριστώ πολύ.

Συνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1517
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1859 στις: Νοέμβριος 17, 2017, 10:56:14 πμ »
Sali, σ'ευχαριστω πολύ!!!  Στο duriora- acerbiora, εαν ζητηθεί ο εννοουμενος β' ορος σύγκρισης, βάζουμε το aliis/ quam alia;
Κανονικά δεν θα ζητηθεί β΄όρος συγκρίσεως εδώ, γιατί η περίπτωση αυτή δεν καλύπτεται ούτε από τα σχολικά εγχειρίδια ούτε από τη σχολική Γραμματική.

Αν έπρεπε να συμπληρώσουμε το νόημα, θα λέγαμε: "απ' ό,τι συνήθως", "απ' όσο αναμένετεται", "απ' όσο είναι λογικό", "απ' όσο πρέπει" κ.τ.ό. Στις περιπτώσεις αυτές τα συγκριτικά εκφέρονται συνήθως χωρίς τον β΄όρο (όπως τα duriora, acerbiora)· καμιά φορά όμως υπάρχουν αφαιρετικές (συγκριτικές) ουσιαστικού, που ισοδυναμούν με ολόκληρη πρόταση. Τέτοιες αφαιρετικές είναι π.χ.: expectatione (= από το αναμενόμενο, απ' ό,τι μπορεί να περιμένει κανείς), spe (= απ' όσο μπορεί να ελπίζει κανείς), solito (= από το συνηθισμένο, απ' ό,τι συνηθίζεται) κ.λπ.

Επομένως, αν ήμασταν υποχρεωμένοι να συμπληρώσουμε στο κείμενό μας τον β΄όρο, θα έπρεπε να χρησιμοποιήσουμε κάποια τέτοια αφαιρετική (π.χ. το solito), όχι όμως το aliis/quam alia, διότι η σύγκριση δεν γίνεαι με άλλα έργα αλλά με το λογικό ή το σύνηθες μέτρο, δηλαδή κάτι αφηρημένο που χρησιμεύει ως σταθερά σύγκρισης. Ιδού γιατί είπα ότι εδώ κανονικά δεν θα ζητηθεί η συμπλήρωση του β΄όρου.
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος Sissy_LA

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 28
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1860 στις: Νοέμβριος 17, 2017, 10:27:59 μμ »
Σ'ευχαριστώ πολύ και πάλι, Sali! Απλά την έχω δει σαν προτεινόμενη άσκηση με αυτή την απάντηση  (aliis/quam alia) σε κάποια βοηθήματα και με προβλημάτισε, δεδομένου ότι η συγκριση είναι απόλυτη.

Αποσυνδεδεμένος olgalia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1481
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1861 στις: Δεκέμβριος 10, 2017, 11:16:28 μμ »
Πού είστε στη ύλη στο σχολείο; Φοβάμαι ότι στο δικό μας είμαστε πολύ πίσω, στην 14η ενότητα!
Μπορείς να δώσεις μόνο αυτό που έχεις και γι αυτό καλά θα κάνεις να προσπαθήσεις να αποκτήσεις κάτι...

 

Pde.gr, © 2005 - 2020

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 29925
  • Τελευταία: Xristiana29
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1035870
  • Σύνολο θεμάτων: 17732
  • Σε σύνδεση σήμερα: 637
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1737
  • (Σεπτέμβριος 06, 2014, 04:03:51 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 34
Επισκέπτες: 529
Σύνολο: 563

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.089 δευτερόλεπτα. 32 ερωτήματα.