0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Όσον αφορά τη διαθεματικότητα, όταν μελετάμε ένα θέμα και το εξακτινώνουμε σε υποθέματα, βρίσκουμε πρώτα το υποθέμα που θέλουμμε να μελετήσουμε και μετά το "βάζουμε" σε ένα γνωστικό αντικείμενο. Π.χ. Θέμα: σπίτια. Υπόθεμα: σπίτια ανά το κόσμο. Γνωστικό αντικείμενο: εικαστικά ή φυσικό περιβάλλον, κ.τ.λ. Και όχι το αντίστροφο.
. Εμάς στη σχολή το θεωρούσαν αυτονόητο ότι όλα τα παιδιά θα ήθελαν να ασχοληθούν με το project που είχαμε προετοιμάσει εμείς (οι φοιτήτριες), αλλά δεν λαμβάναμε υπ' όψιν τα ενδιαφέροντα των παιδιών.
To project το παλεύω χρόνια. Θέλει τρελή εκπαίδευση, πολύ σχεδιασμό, προετοιμασία και αυτοπειθαρχία για να καταφέρεις κάτι αξιόλογο, ώστε να είσαι σε θέση να αξιοποιείς τη δυναμική της ομάδας, αλλά και να βοηθήσεις τα παιδιά να οικοδομήσουν μεταξύ τους σχέσεις που να επιτρέπουν την εφαρμογή μιας τέτοιας προσέγγισης. φαινεται τοσο..αυθορμητο αλλα για να γινει γρηγορα κ ευκολα πρεπει να υπαρχουν στο σχολειο τα παντα απο υλικο γαι να προλαβεις να ξεκινησεις υλοποιηση.πραγμα δυσκολο
Παράθεση Επίσης επιμένω και εχω μια ακομη ενσταση στο εξης: Ειναι άλλο οταν λεμε σχεδιαζω διαθεματικη διδασκαλια και άλλο σχεδιαζω διδασκαλια με βαση τη θεματικη προσεγγιση.Ενα πχ. Διαθεματικη διδασκαλιας ειναι το θεμα της Χιονατης που προηγουμενου ασεπ(3 δρ/τες για γραφη, εικαστικα, μαθηματικα)Οι 3 δρ/τες (οι γνωστικες περιοχες ειναι ξεκαθαρες) πρεπει να ειναι ενιαιες, η μια να οδηγει στην αλλη. Το πιο απλο πχ ειναι η οργανωση και πραγματο ποιηση μια θεατρικης παραστασης. για να γινει αυτη πρεπει να ψηφισουν πιο εργο θα ανεβασουν(μαθηματικα), να μοιραστουν οι ρολοι(μαθηματικα), να φτιαξουν σκηνικα(εικαστικα), να διαφημισουν την παραστηση(αφισα-γραφη), να προσκαλεσουν γονεις((γραφη) και πολλα αλλα.Ολα οσα εχουν εξακτινωσεις ειναι ή θεματικη ή project.Δηλαδη εαν η χιονατη ηταν θεματικη προσεγγιση τι το διαφορετικο θα ειχε??? Ευχαριστω παρα πολυ για τις απαντησεις, νομιζω οτι αρχιζω να το ξεμπερδευω το συγκεκριμενο κομματι!
Επίσης επιμένω και εχω μια ακομη ενσταση στο εξης: Ειναι άλλο οταν λεμε σχεδιαζω διαθεματικη διδασκαλια και άλλο σχεδιαζω διδασκαλια με βαση τη θεματικη προσεγγιση.Ενα πχ. Διαθεματικη διδασκαλιας ειναι το θεμα της Χιονατης που προηγουμενου ασεπ(3 δρ/τες για γραφη, εικαστικα, μαθηματικα)Οι 3 δρ/τες (οι γνωστικες περιοχες ειναι ξεκαθαρες) πρεπει να ειναι ενιαιες, η μια να οδηγει στην αλλη. Το πιο απλο πχ ειναι η οργανωση και πραγματο ποιηση μια θεατρικης παραστασης. για να γινει αυτη πρεπει να ψηφισουν πιο εργο θα ανεβασουν(μαθηματικα), να μοιραστουν οι ρολοι(μαθηματικα), να φτιαξουν σκηνικα(εικαστικα), να διαφημισουν την παραστηση(αφισα-γραφη), να προσκαλεσουν γονεις((γραφη) και πολλα αλλα.Ολα οσα εχουν εξακτινωσεις ειναι ή θεματικη ή project.
Αυτό που καταλαβαίνω από τη Λένα είναι ότι οι δραστηριότητες συνδέονται μεταξύ τους και αποτελούν τελικά χρονική ακολουθία οδηγώντας η μία στην άλλη. Αυτή τη διαδικασία την αντιδιαστέλλει με δραστηριότητες που συνδέονται με ένα θέμα ή μια εννοιολογική ενότητα αλλά δε συνδέονται μεταξύ τους απραίτητα. Το πιασα Λένα;
Δηλαδη εαν η χιονατη ηταν θεματικη προσεγγιση τι το διαφορετικο θα ειχε???