*

Αποστολέας Θέμα: ΠΕ60-σχεδια μαθηματος(σχεδ εργασιας-θεματικη/διαθεματικη διδασκαλια)  (Αναγνώστηκε 34718 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Demetroula

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3088
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Θέμα: Σπίτια
Υποθέμα: Είδη σπιτιών
               
  • Υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένα
  • Μέρη της γης όπου χτίζονται

Υπο-υπόθεμα: Υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένα. Πώς θα το μελετήσω αυτό; Μια δραστηριότητα για τα υλικά που παράγονται ή βρίσκει κανείς σε διάφορα μέρη της γης. Το βάζουμε στο γνωστικό αντικείμενο "Φυσικό περιβάλλον".
Κάνουμε το ίδιο και για το "Μέρη της γης όπου χτίζονται". Κατάλαβες;
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος Rinaki

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 429
    • Προφίλ
Ναι νομιζω πως ναι!!!  :) :) :)
Αρα πρωτα βρισκουμε δραστηριοτητες και μετα κανουμε εξακτινωση με τα γνωστικα αντικειμενα..ωραια!!
Και κατι ακομα...μια τελευταια αποριουλα... :-[ "τα υλικα των σπιτιων" το βαζουμε στο περιβαλλον (την επιδιωξη δηλαδη) εαν εχει κι αλλη μια απιδιωξη αυτη μας η δραστηριοτητα π.χ. απο γλωσσα τη γραφουμε κι αυτη στη γλωσσα ε????:-\ :)

Αποσυνδεδεμένος lena!!!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 467
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 60
    • Προφίλ
Παράθεση
Όσον αφορά τη διαθεματικότητα, όταν μελετάμε ένα θέμα και το εξακτινώνουμε σε υποθέματα, βρίσκουμε πρώτα το υποθέμα που θέλουμμε να μελετήσουμε και μετά το "βάζουμε" σε ένα γνωστικό αντικείμενο. Π.χ. Θέμα: σπίτια. Υπόθεμα: σπίτια ανά το κόσμο. Γνωστικό αντικείμενο: εικαστικά ή φυσικό περιβάλλον, κ.τ.λ. Και όχι το αντίστροφο.
και εγω το ιδιο νομίζω(δε ξερω αν καταλαβες κατι διαφορετικο), εχω μια ενσταση στο εξης: Θεμα:σπιτια, Υπόθεμα:σπιτια ανα το κοσμο, Δραστηριοτητες πανω στο υποθεμα: .... , και τελος επιδιωξεις απο τα γνωστικα αντικειμενα,(για να απαντησω και στο rinaki:
Επιδιωξεις απο τισ γνωστικες περιοχες:
Παιδι και Περιβαλλον: ...
παιδι και γλωσσα: ...)
ή αν σας μπερδευει να τις βαλετε στο τελος τις επιδιωξεις, μπορειτε να τις γραψετε πριν την/τις δραστηριοτητα/ες

Επίσης επιμένω και εχω μια ακομη ενσταση στο εξης: Ειναι άλλο οταν λεμε σχεδιαζω διαθεματικη διδασκαλια και άλλο σχεδιαζω διδασκαλια με βαση τη θεματικη προσεγγιση.
Ενα πχ. Διαθεματικη διδασκαλιας ειναι το θεμα της Χιονατης που προηγουμενου ασεπ(3 δρ/τες για γραφη, εικαστικα, μαθηματικα)
Οι 3 δρ/τες (οι γνωστικες περιοχες ειναι ξεκαθαρες) πρεπει να ειναι ενιαιες, η μια να οδηγει στην αλλη. Το πιο απλο πχ ειναι η οργανωση και πραγματο ποιηση μια θεατρικης παραστασης. για να γινει αυτη πρεπει να ψηφισουν πιο εργο θα ανεβασουν(μαθηματικα), να μοιραστουν οι ρολοι(μαθηματικα),  να φτιαξουν σκηνικα(εικαστικα), να διαφημισουν την παραστηση(αφισα-γραφη), να προσκαλεσουν γονεις((γραφη) και πολλα αλλα.

Ολα οσα εχουν εξακτινωσεις ειναι ή θεματικη ή project.

Αποσυνδεδεμένος kathyk

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 934
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
      . Εμάς στη σχολή το θεωρούσαν αυτονόητο ότι όλα τα παιδιά θα ήθελαν να ασχοληθούν με το project που είχαμε προετοιμάσει εμείς (οι φοιτήτριες), αλλά δεν λαμβάναμε υπ' όψιν τα ενδιαφέροντα των παιδιών.

αυτο ειναι το κακο που κανουν οι..απο πανω.πως ειναι project τη στιγμη που το αποφασιζει ο εκαπιδευτικος;αυτο ειναι μια θεματικη προσεγγιση που δικαιουται να την κανει ο εκαπιδευτικος  και την παρουσιαζει στα παιδια με τα σταδια του project. πως να εχουν ενδιαφερον τα παιδια αφου δεν το επιλεξανε τα ιδια;εινια δυνατον αυτό;και το χειρότερο..πολλες συμβουλοι σου ζητουν να πεις από την αρχή της χρονιάς ποια project θα κανεις.θα μυρισουμε τα χέρια μας δηλ..

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος Ritalamp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1480
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
To project το παλεύω χρόνια. Θέλει τρελή εκπαίδευση, πολύ σχεδιασμό, προετοιμασία και αυτοπειθαρχία για να καταφέρεις κάτι αξιόλογο, ώστε να είσαι σε θέση να αξιοποιείς τη δυναμική της ομάδας, αλλά και να βοηθήσεις τα παιδιά να οικοδομήσουν μεταξύ τους σχέσεις που να επιτρέπουν την εφαρμογή μιας τέτοιας προσέγγισης.
όσο για το Reggio Emilia που αναφέρθηκε, είναι πράγματι καταπληκτικό, αλλά και πολύ δύσκολο να εφαρμοστεί, αν αναλογιστούμε το βαθμό συμμετοχής της τοπικής κοινότητας, του δήμου και κυρίως των γονέων στο σχεδιασμό, την εφαρμογή, τη διδασκαλία, την υποστήριξη, τη χρηματοδότηση. Και τα πράγματα δεν βγαίνουν τόσο αβίαστα όσο φαίνεται. Σκεφτείτε ότι η κάθε δασκάλα μπορεί να έχει το ίδιο τμήμα ακόμη και τέσσερα χρόνια, οπότε όλοι γνωρίζονται μεταξύ τους σαν κάλπικες δεκάρες...
Μπορούμε, όμως να προσπαθούμε, να πειραματιζόμαστε και να διαβάζουμε και στην τελική το γεγονός και μόνο ότι είμαστε λίγο υποψιασμένες μας κάνει να γινόμαστε καλύτερες κάθε μέρα κι ας μην εφαρμόζουμε τις μεθόδους και τις πρακτικές με ευλάβεια.

Κι ας μη ξεχνάμε ότι η σοφία του σήμερα μπορεί και να είναι η μπαρούφα του αύριο...
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος kathyk

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 934
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
To project το παλεύω χρόνια. Θέλει τρελή εκπαίδευση, πολύ σχεδιασμό, προετοιμασία και αυτοπειθαρχία για να καταφέρεις κάτι αξιόλογο, ώστε να είσαι σε θέση να αξιοποιείς τη δυναμική της ομάδας, αλλά και να βοηθήσεις τα παιδιά να οικοδομήσουν μεταξύ τους σχέσεις που να επιτρέπουν την εφαρμογή μιας τέτοιας προσέγγισης.

φαινεται τοσο..αυθορμητο αλλα για να γινει γρηγορα κ ευκολα πρεπει να υπαρχουν στο σχολειο τα παντα απο υλικο γαι να προλαβεις να ξεκινησεις υλοποιηση.πραγμα δυσκολο

Αποσυνδεδεμένος Ritalamp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1480
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Αν δεις τα σχεδιαγράμματα του σχεδιασμού του εκπαιδευτικού αφότου τα παιδιά κάνουν το σχεδιασμό του θέματος σου φεύγει η μαγκιά. Θέλει πολλή δουλειά και πρέπει να έχεις οικοδομήσει καλή συνεργασία και με τους γονείς για να μπορούν να σε στηρίξουν και να βοηθήσουν και από το σπίτι.
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος Rinaki

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 429
    • Προφίλ
Παράθεση

Επίσης επιμένω και εχω μια ακομη ενσταση στο εξης: Ειναι άλλο οταν λεμε σχεδιαζω διαθεματικη διδασκαλια και άλλο σχεδιαζω διδασκαλια με βαση τη θεματικη προσεγγιση.
Ενα πχ. Διαθεματικη διδασκαλιας ειναι το θεμα της Χιονατης που προηγουμενου ασεπ(3 δρ/τες για γραφη, εικαστικα, μαθηματικα)
Οι 3 δρ/τες (οι γνωστικες περιοχες ειναι ξεκαθαρες) πρεπει να ειναι ενιαιες, η μια να οδηγει στην αλλη. Το πιο απλο πχ ειναι η οργανωση και πραγματο ποιηση μια θεατρικης παραστασης. για να γινει αυτη πρεπει να ψηφισουν πιο εργο θα ανεβασουν(μαθηματικα), να μοιραστουν οι ρολοι(μαθηματικα),  να φτιαξουν σκηνικα(εικαστικα), να διαφημισουν την παραστηση(αφισα-γραφη), να προσκαλεσουν γονεις((γραφη) και πολλα αλλα.

Ολα οσα εχουν εξακτινωσεις ειναι ή θεματικη ή project.

Δηλαδη εαν η χιονατη ηταν θεματικη προσεγγιση τι το διαφορετικο θα ειχε???  :-\
Ευχαριστω παρα πολυ για τις απαντησεις, νομιζω οτι αρχιζω να το ξεμπερδευω το συγκεκριμενο κομματι!  :)

Αποσυνδεδεμένος Ritalamp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1480
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Αυτό που καταλαβαίνω από τη Λένα είναι ότι οι δραστηριότητες συνδέονται μεταξύ τους και αποτελούν τελικά χρονική ακολουθία οδηγώντας η μία στην άλλη. Αυτή τη διαδικασία την αντιδιαστέλλει με δραστηριότητες που συνδέονται με ένα θέμα ή μια εννοιολογική ενότητα αλλά δε συνδέονται μεταξύ τους απραίτητα. Το πιασα Λένα;
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος Rinaki

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 429
    • Προφίλ
Αυτό που καταλαβαίνω από τη Λένα είναι ότι οι δραστηριότητες συνδέονται μεταξύ τους και αποτελούν τελικά χρονική ακολουθία οδηγώντας η μία στην άλλη. Αυτή τη διαδικασία την αντιδιαστέλλει με δραστηριότητες που συνδέονται με ένα θέμα ή μια εννοιολογική ενότητα αλλά δε συνδέονται μεταξύ τους απραίτητα. Το πιασα Λένα;
Μμμμμ καπως ετσι το καταλαβα κι εγω.... :) αλλα μαλλον τελικα δεν εχουν και μεγαλη διαφορα στην ουσια......

Αποσυνδεδεμένος lena!!!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 467
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 60
    • Προφίλ
Αυτό που καταλαβαίνω από τη Λένα είναι ότι οι δραστηριότητες συνδέονται μεταξύ τους και αποτελούν τελικά χρονική ακολουθία οδηγώντας η μία στην άλλη. Αυτή τη διαδικασία την αντιδιαστέλλει με δραστηριότητες που συνδέονται με ένα θέμα ή μια εννοιολογική ενότητα αλλά δε συνδέονται μεταξύ τους απραίτητα. Το πιασα Λένα;
Ναι, ακριβως αυτο λεω. ειδικα οταν λες "δε συνδεονται μεταξυ τους απαραιτητα". Οταν δουλευεις ενα θεμα, σιγουρα θες οι δρ/τες να συνδεονται μεταξυ τους, νομιζω αυτη η συνδεση μπορεί να μην ειναι και τοσο εντονη, όσο στην αλλη περιπτωση.

Παράθεση
Δηλαδη εαν η χιονατη ηταν θεματικη προσεγγιση τι το διαφορετικο θα ειχε???  
Τωρα μου βαζεις δυσκολα...δεν το ειχα σκεφτει ποτε ετσι...
Δε νομιζω το συγκεκριμενο θεμα να γινεται με θεματικη, γιατί δεν εδινε θεμα. Εχει μια δραση(αναγνωση παραμυθιου). Δε ξερω αν βοηθησα, μαλλον οχι, αλλα δε μπορω να απαντησω σε κατι τετοιο. και γω τωρα τελειωσα τη σχολη, δεν ειναι οτι εχω παραπανω γνωσεις αλλα εχω λιγο πιο ξεκαθαρο αυτο το θεμα.

Απλα η καθε εκφωνηση πρεπει να διαβαζεται προσεκτικα και πρεπει να βρισκουμε τις λεξεις κλειδια που θα μας οδηγησουν στο τροπο σχεδιασης της διδασκαλιας.

Αποσυνδεδεμένος Ritalamp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1480
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ

Δηλαδη εαν η χιονατη ηταν θεματικη προσεγγιση τι το διαφορετικο θα ειχε???  :-\
Ερμηνεύοντας της Λένα, οπότε με κάθε επιφύλαξη, θα μπορούσες να στήσεις τις γωνιές ανάλογα με το παραμύθι, (π.χ. στα μαθηματικά ψηλός κοντός για τους νάνους ή δραστηριότητες για το 7 λέμε τώρα), στη γλώσσα να βάλουν στη σειρά εικόνες από το παραμύθι ή να επεξεργαστούν λέξεις, στις φυσικές επιστήμες να μιλήσετε για τα τρόφιμα και τις ιδιότητές τους (με αφορμή το μήλο και το δηλητήριο) και να χορέψετε τον καθρέφτη (χοντρικά τώρα και στα γρήγορα, αναφέρω μερικές πιθανές δρσ).

Η διαφορά είναι ότι οι δρ συνδέονται μεν με το παραμύθι αλλά όχι μεταξύ τους ως προαπαιτούμενο (πρώτα επιλέγω το κείμενο και ύστερα φτιάχνω την πρόσκληση για την παράσταση π.χ.).
 Συνεχίζω να έχω επιφυλάξεις για τη συγκεκριμένη ερμηνεία των εννοιών πάντως, όχι γιατί αμφισβητώ τη Λένα, αλλά γιατί εγώ δεν είμαι επαρκής.
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 06, 2008, 03:54:45 μμ από Ritalamp »
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος kathyk

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 934
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
δεν ξερω το θεμα της χιονατης ..ηταν υποτιθεται project; η θεματικη διδασκαλια γινετα με θεμα που επιλεγεται απο τη νηπιαγωγο ενω το project απο τα παιδια.μετα το εξακτινωνεις φυσικα.βεβαια αν η χιονατη ηταν κατι αλλο..μαλλον σας μπερδευω περισσοτερο!

Αποσυνδεδεμένος lena!!!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 467
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 60
    • Προφίλ
Ναι, καποιοι απαντησαν στη Χιονατη με project, εγω που προσπαθησα δε μπορεσα να το γραψω με project, αλλα ακουσα για ατομα που μπορεσαν,δε ξερω βεβαια με ποιο τροπο.
Ο καθενας οτι τον διευκολυνει!
Γενικα μου φαινεται πολυ δυσκολο να αναπτυξω γραπτα ενα οποιοδηποτε project, απο τη στιγμη που δεν εχει πραγματοποιηθει.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159860
  • Σύνολο θεμάτων: 19213
  • Σε σύνδεση σήμερα: 602
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 8
Επισκέπτες: 501
Σύνολο: 509

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.098 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.