*

Αποστολέας Θέμα: ΠΕ60-σχεδια μαθηματος(σχεδ εργασιας-θεματικη/διαθεματικη διδασκαλια)  (Αναγνώστηκε 34702 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Rinaki

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 429
    • Προφίλ
Νομιζω οτι μου ηρθε μια ιδεα που μπορει να το ξεμπερδευει λιγο... :-\
Στην ουσια στη χιονατη εμεις πρεπει να κανουμε μια δραστηριοτητα για καθε γνωστικο(γλωσσα,μαθηματικα, εικαστικα) που να συνδεονται ομως μεταξυ τους (οπως ειπε και η lena αν θυμαμαι καλα..)...αρα κανουμε τη δραματοποιηση που στην ουσια τα περιεχει ολα (κ τα 3 γνωστικα)!
 Οποτε η δραματοποιηση μπορει να θεωρηθει μια διαθεματικη δραστηριοτητα ετσι δεν ειναι....(εφοσον εχει επιδιωξεις απο διαφορα γνωστικα)?? :-\
Αρα ειναι σαν να ειχαμε...μια θεματικη με κεντρικο θεμα : το παραμυθι μας...υποενοτητα :να αναπαραστησουμε το παραμυθι και για να την πετυχουμε την υποενοτητα μας καναμε μια δραστηριοτητα δραματοποιησης (διαθεματικη: γλωσσα, μαθηματικα,εικαστικα)...ετσι δεν ειναι, ετσι δεν λειτουργουμε στην θεματικη??? Ειναι δηλαδη σαν να μας εδωσαν στον ασεπ ενα κομματι μιας θεματικης με θεμα τη χιονατη γιατι φυσικα δεν μπορουσαν να μας πουν γραψτε μια ολοκληρη θεματικη για την χιονατη.
Αρα η διαθεματικη προσεγγιση εμπεριεχεται μεσα σε μια θεματικη διδασκαλια (οπως λεει και η θεωρια)...και αποτι φαινεται δεν μπορουμε να τα συγκρινουμε αυτα τα δυο...
Αυτη η αποψη ειναι δικο μου συμπερασμα που εβγαλα μετα αποσα ειπαμε και που τελικα μου λυνει το μπερδεμα που ειχα...ακουω γνωμες τωρα..... :) :) :)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος lena!!!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 467
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 60
    • Προφίλ
Νομιζω οτι το εθεσες πολύ ωραία!!

Αποσυνδεδεμένος Rinaki

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 429
    • Προφίλ
Νομιζω οτι το εθεσες πολύ ωραία!!
Χαιρομαι!!!  :) Αυτο σημαινει οτι μαλλον τα καταλαβα καλα.. :)

Αποσυνδεδεμένος Ritalamp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1480
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Καλά, κορίτσια τα βλέπω τα νήπια να κάνουν παπάδες, όταν περάσουν από τα χέρια σας. Άντε με το καλό... :)
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος sophie

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1393
  • Φύλο: Γυναίκα
  • 2009...ζώντας με την...Commedia Dell' Arte!!!
    • Προφίλ
[
Παράθεση
Δηλαδη εαν η χιονατη ηταν θεματικη προσεγγιση τι το διαφορετικο θα ειχε???  
Τωρα μου βαζεις δυσκολα...δεν το ειχα σκεφτει ποτε ετσι...
Δε νομιζω το συγκεκριμενο θεμα να γινεται με θεματικη, γιατί δεν εδινε θεμα.

Να και κάτι που ξεμπέρδεψα κι εγώ στο μυαλό μου φέτος, μετά από συζητήσεις με σχολικές συμβούλους...
"Θεματική προσέγγιση μπορεί να είναι ένα παραμύθι, που κρίνει η νηπιαγωγός ότι αξίζει να το διαβάσει στα παιδιά και αποφασίζει, μέσα από αυτό, να επεξεργαστεί έννοιες μέσα από διάφορα γνωστικά αντικείμενα..."
Στα ΠΕΚ μας έδωσαν (ως "τεστ"...8)) ένα ποίημα να το επεξεργαστούμε ως θεματική (μέσα από το ποίημα βγάλαμε δραστηριότητες από όλα τα γνωστικά αντικείμενα). Δηλαδή, η θεματική προσέγγιση δεν είναι απαραίτητα ένα θέμα (με συγκεκριμένο τίτλο, πχ "μέσα μεταφοράς") που επιλέγω να παρουσιάσω στα παιδιά. ;)
Το δε θέμα της Χιονάτης, προσωπικά, το παρουσίασα ως θεματική, γράφοντας για τη γλώσσα ένα παραμύθι (βγαλμένο από τα παιδιά) με τους ίδιους αλλά και άλλους ήρωες (την περιβόητη "παραμυθοσαλάτα"), για τα μαθηματικά το παράδειγμα που είχε ο οδηγός με τα εισιτήρια, και για τα εικαστικά τη δημιουργία σκηνικών στα πλαίσια μιας απλής δραματοποίησης.
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 06, 2008, 07:02:58 μμ από sophie »
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος tsilib

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 165
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Παιδια, στο θεμα της Χιονατης, μας δοθηκε διευκρινιση τοτε, να γραψουμε απο μια δραστηριοτητα για καθε τομεα, χωρις να χρειαζεται να υπαρχει συνδεση μεταξυ τους. Απλά γραψτε τρεις δραστηριοτητες. Ετσι κι αλλιως "Η Χιονατη" ειναι θεματικη απο μονη της. Αν μπορω να βοηθησω απο την εμπειρια της ταξης πλεον, γινεται το εξης. Η νηπιαγωγος, ή οι νηπιαγωγοι, αν προκειται για ολοημερο, επιλεγουν ενα θεμα, το οποιο να ειναι τις περισσοτερες φορες σχετικο με τη χρονικη περιοδο, την οποια διεξαγεται, πχ. το Σεπτεμβρη θα κανεις τον τρυγο, μιας και ειναι πιο ευκολο να δοθει η αφορμηση. Ο τρυγος, απο μονο του ειναι ενα θεμα, μια θεματικη. Γυρω απο το θεμα, οργανωνονται δραστηριοτητες που να καλυπτουν, ολα τα γνωστικα πεδια τα οποια θελουμε να καλυψουμε (μαθηματικα, γλωσσα κτλ.). Ουσιαστικα κανεις το σχηματακι ηλιος και την εξακτινωση. Προσεγγιζεις δηλαδη το θεμα διαθεματικα. Η διαφορα με το project, ειναι οτι το δευτερο προκυπτει απο τα ιδια τα παιδια, ως προς το περιεχομενο, αλλα και ως προς τον τροπο με τον οποιο θα προσεγγισουμε το θεμα. Δυο σχηματακια, ενα για το τι ξερουμε με τη μεθοδο της ιδεοθυελλας κι ενα με το τι θελουμε να μαθουμε με την ιδια μεθοδο. Επειτα ειναι στο χερι της νηπιαγωγου, να οργανωσει τις δραστηριοτητες με τροπο τετοιο, που να ακουμπανε παντα στα ενδιαφεροντα των παιιδων, αλλά και να εχουν μια διδακτικη και παιδαγωγικη αξία. Καθως και διεξαγεται για οσο κρατιεται ζωντανο το ενδιαφερον των παιδιων. Ελπιζω να βοηθησα.

Αποσυνδεδεμένος sophie

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1393
  • Φύλο: Γυναίκα
  • 2009...ζώντας με την...Commedia Dell' Arte!!!
    • Προφίλ
Συμφωνώ απόλυτα! ;)
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος Rinaki

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 429
    • Προφίλ
Δηλαδη εσυ sophie υποστηριζεις οτι δεν ηταν απαραιτητο να ειναι συνδεδεμενες μεταξυ τους οι δραστηριοτητες ε?? Ομως και να τις συνδεσεις μεταξυ τους, οπως αναφερθηκε πιο πριν, δεν ειναι λαθος ετσι??? 

Αποσυνδεδεμένος tsilib

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 165
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Δε νομιζω οτι θα ηταν λαθος να συνδεθουν, αλλα . δοθηκε διευκρινιση. Απο την τραυματικη εμπειρια, του ΑΣΕΠ, νομιζω πως πρεπει να προσπαθεις να απαντας πολυ συγκεκριμενα σε αυτο που σου ζητουν, χωρις να ταλαιπωρεις τον εαυτο σου περισσοτερο και να χανεις πολυτιμο χρονο. Γι αυτο αλλωστε δινονται και οι διευκρινισεις.

Αποσυνδεδεμένος sophie

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1393
  • Φύλο: Γυναίκα
  • 2009...ζώντας με την...Commedia Dell' Arte!!!
    • Προφίλ
Δηλαδη εσυ sophie υποστηριζεις οτι δεν ηταν απαραιτητο να ειναι συνδεδεμενες μεταξυ τους οι δραστηριοτητες ε?? Ομως και να τις συνδεσεις μεταξυ τους, οπως αναφερθηκε πιο πριν, δεν ειναι λαθος ετσι??? 
Όχι, κάθε άλλο, δε θεωρώ ότι είναι λάθος αλλά...δεν καταλαβαίνω γιατί μπερδεύεσαι... :-\ Το συγκεκριμένο θέμα εμένα μου φάνηκε το πιο ξεκάθαρο. Θέλω να πω ότι δε με προβλημάτισε καθόλου, την εκφώνηση την πέρασα στο "ντούκου", και μάλιστα το έγραψα μέσα σε 15 λεπτά (τώρα που το σκέφτομαι το θεωρώ τραγικό) γιατί...αυτά μου είχαν απομείνει! ;D ίσως γιατί, όπως είπε και η tsilib, υπήρχε διευκρίνιση.
Νομίζω ότι αν καταφέρει κανείς και αποβάλλει το άγχος του εκείνη τη ρημάδα ώρα, όλα του φαίνονται πιο σαφή και κατανοητά. Μερικές φορές μας μπερδεύουν και οι...συνεξεταζόμενοι! Εγώ πχ, ενώ διάβασα το θέμα για τη βροχή και ξεκίνησα να γράφω αυτό ακριβώς που ζητούσε (δηλαδή μία δραστηριότητα), όταν ήρθε η διευκρίνιση και άρχισα να ακούω από τους άλλους μέσα στην τάξη για εξακτίνωση, θεματική, project κλπ, άρχισα να έχω αμφιβολίες κι αναρωτιόμουν γιατί εγώ...δεν μπερδεύτηκα-προβληματίστηκα, άρα...είμαι λάθος... :-\ :P
Μπαίνεις δηλαδή σε μία διαδικασία να αμφισβητείς συνέχεια τον εαυτό σου.
Γνώμη μου είναι να συγκεντρωθείς στο γραπτό σου, να είσαι ήρεμη, να μην ακούς τα "ψου...ψου...ψου..."  ;D γύρω σου και, κυρίως, αν κάτι το πιάσεις με τη μία και σου φανεί απλό, μη θεωρήσεις ότι έχει απαραίτητα κάποια παγίδα. Λόγω άγχους δυσκολεύουμε μόνοι μας τα πράγματα! ::) ;)
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος lena!!!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 467
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 60
    • Προφίλ
[
Παράθεση
Δηλαδη εαν η χιονατη ηταν θεματικη προσεγγιση τι το διαφορετικο θα ειχε???  
Τωρα μου βαζεις δυσκολα...δεν το ειχα σκεφτει ποτε ετσι...
Δε νομιζω το συγκεκριμενο θεμα να γινεται με θεματικη, γιατί δεν εδινε θεμα.

Να και κάτι που ξεμπέρδεψα κι εγώ στο μυαλό μου φέτος, μετά από συζητήσεις με σχολικές συμβούλους...
"Θεματική προσέγγιση μπορεί να είναι ένα παραμύθι, που κρίνει η νηπιαγωγός ότι αξίζει να το διαβάσει στα παιδιά και αποφασίζει, μέσα από αυτό, να επεξεργαστεί έννοιες μέσα από διάφορα γνωστικά αντικείμενα..."
Στα ΠΕΚ μας έδωσαν (ως "τεστ"...8)) ένα ποίημα να το επεξεργαστούμε ως θεματική (μέσα από το ποίημα βγάλαμε δραστηριότητες από όλα τα γνωστικά αντικείμενα). Δηλαδή, η θεματική προσέγγιση δεν είναι απαραίτητα ένα θέμα (με συγκεκριμένο τίτλο, πχ "μέσα μεταφοράς") που επιλέγω να παρουσιάσω στα παιδιά. ;)
Το δε θέμα της Χιονάτης, προσωπικά, το παρουσίασα ως θεματική, γράφοντας για τη γλώσσα ένα παραμύθι (βγαλμένο από τα παιδιά) με τους ίδιους αλλά και άλλους ήρωες (την περιβόητη "παραμυθοσαλάτα"), για τα μαθηματικά το παράδειγμα που είχε ο οδηγός με τα εισιτήρια, και για τα εικαστικά τη δημιουργία σκηνικών στα πλαίσια μιας απλής δραματοποίησης.
Λογικο ακουγεται ετσι οπως το λες...δεν το ειχα σκεφτει ετσι...
Για την διευκρινιση που λετε, δε εχω ακουσει κατι, για αυτο το σκεφτηκα με τον τροπο που ειπα πριν.
Αλλα ειπαμε, ο καθενας σχεδιαζει δραστηριοτητες με τον τροπο που τον βολευει!προφανως κανενας δεν ειναι λαθος!
Πιστευω δε, οτι λιγο πολυ ολοι μας εχουμε τις ιδιες γνωσεις, πλανο,...για αυτό το θεμα, αλλα τις εκφραζουμε με διαφορετικους τροπους...και οπως ειπαμε ο καθενας αναπτυσει το καθε θεμα με το δικο του τροπο αρκει να ειναι καλα οργανωμενο, δομημενο, κτλ

Νομιζω οτι αυτη η συζητηση με εχει εξαντλησει!!

Αποσυνδεδεμένος sophie

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1393
  • Φύλο: Γυναίκα
  • 2009...ζώντας με την...Commedia Dell' Arte!!!
    • Προφίλ
Νομιζω οτι αυτη η συζητηση με εχει εξαντλησει!!

 ;D ;D ;D ;D...λογικό! ;D ;D ;D
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος RETA.

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 288
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
..Από τις σημειώσεις μου..
 "Η διαθεματικότητα είναι μία φιλοσοφία α)για τον τρόπο οργάνωσης της ύλης και β)για την οργάνωση του τρόπου διαδασκαλίας.
α)λειτουργεί με ευρύτερες θεματικές ενότητες, προσεγγίζει ολιστικά τη γνώση μέσα από την διαπλοκή διαφόρων επιστημονικών περιοχών, καταργεί τα όρια των διακριτών μαθημάτων, γι' αυτό και έχουμε ολιστική προσέγγιση της πραγματικότητας.
 Σύμφωνα με την Κουτσουβάνου οι θεματικές ενότητες λειτουργούν ως πλαίσιο για να σχεδιάσεις και να οργανώσεις μαθησιακές εμπειρίες, γύρω από ένα κοινό Corpus γνώσης , οι οποίες διαπερνούν τις διαχωριστικές γραμμές του ΑΠ.
ΠΩς;
1ος τρόπος.Περιγραφική (Το Θμ το σχεδιάζει η Νηπιαγωγός, προβλέπει τις πιθανές επιστήμες και προσεγγίζει το θμ.Όλες οι γνωστικές περιοχές φωτίζουν ολιστικά το θμ.Το μάθημα είναι διακλαδικό με υποδιαιρέσεις η κάθε δραστηριότητα και υποθέματα, ανάλογα με τις ανάγκες των πδ.πχ
θΕΜΑ:πλοια
εξακτίνωση με 1)Τεχνολογία(κατασκευη, υποθ1 γλώσσα,υπθ2εικαστικά...)
                    2)Φυσ.Επιστήμες (βύθιση-άνωση) υπθ1 δραματική τέχνη, υπθ2γλώσσα-ποίημα, υπθ3μαθηματικά-ταξινόμηση
                     3)Ιστορία
                      4)Μαθηματικά (βάρος-μέγεθος) κλπ
2ος τρόπος
Ερευνητική (Έρευνα καθοδηγούμενη πάλι από την Ν/Π.Η Ν/Π σχεδιάζει και καθοδηγεί σε βάθος την έρευνα και η εξερευνηση γίνεται από το πδ.Βγαίνουν έξω, πάνε στο πεδίο και ψάχνουν.Είναι μία σύνθετη δράση γιατί η Ν/Π οργανώνει και χωρίζει τα πδ σε ρόλους.Συνοικοδομούν το ΓΙΑΤΙ, το ΘΜ.Οργανώνει, χωρίζει ρόλους και μετά κάνει τη χαρτογράφηση της γνώσης..ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙς ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΘΜ ΑΝ ΘΑ ΤΑ ΒΓΑΛΕΙς ΕΞΩ.
3ος τρόπος
PROJeCT (Εις βάθος έρευνα)
Ξεκινάει ΠΑΝΤΑ από τα ενδιαφέροντα των πδ.Κάνεις πρώτα ανίχνευση."
Και υπάρχουν 2 τρόποι    .α)Σύμφωνα με την Katz κάνεις ιστόγαμμα με τις αντιλήψεις των πδ εκείνης της στιγμής με την ερ κλειδί "Τι θέλετε να μάθετε?" Καταγράφεις τις αυθεντικές απαντήσεις των πδ, στη συνέχεια τις ομαδοποιείς σε υποθέματα, κάθε πδ επιλέγει την ομάδα που θέλει και χωρίζεις την τάξη σε ομάδες..
β)Σύμφωνα όμως  με τον Χρυσαφίδη ρωτάς "Τι θέλετε να κάνουμε;"Και κάνεις εξακτίνωση με ρηματοποιημένες τις δράσεις.Κάνεις έτσι μία πρώτη φάση ανίχνευσης για να οδηγηθείς στην επόμενη φάση..


Εσείς θα επιλέξετε ποιον τρόπο θα χρησιμοποιήσετε..
Επίσης από σημειώσεις, βρήκα πώς γράφουμε για να καλύψουμε τη διαθεματικότητα σε 'ενα θέμα που θα σας δοθεί  (Το λέω για τη Χιονάτη που έχει χιλιοειπωθεί, και τελικά το έγραψα κι εγώ έτσι για να το συνδέσω με τα τρία γνωσικά αντικείμενα που δόθηκαν)
"Η δράση που ακολουθεί ή που περιγράφεται στη συνέχεια, θα μπορούσε να είναι οργανωμένη στα πλαίσια της μελέτης του υποθέματος....πχ Γλώσσα-παραμύθι, το οποίο αποτελεί μέρος της εξακτίνωσης του κεντρικού θέματος πχ "Παραμύθια της γιαγιάς".Το Θέμα αυτό προτείνεται να προσεγγιστεί με τη μεθοδολογία της θεματικής διδασκαλίας-προσέγγισης, που αναφέρει ...(παραπομπή κεφ 7, σελ 90, παρ.1  )
Επίσης την προσέγγιση μου είχαν πει στα μαθήματα που έκανα, να την αναφέρω θεματική και όχι δια-θεματική..άλλο διαθεματικότητα και άλλο θεματικη..Α επίσης, τελευταίο γιατί σας ζάλισα, στη Χιονάτη είχαν πει όι τρεις δραστηριότητες, όντως να μην συνδέονται, που σημαίνει κατά τα πιο παραπάνω λεγόμενά μου, τρία υποθέματα από το παραμύθι στη γλώσσα..
 Και θυμηθείτε ο καθένας γράφει και αναπτύσσει το θέμα που θα του δοθεί στον ασεπ διαφορετικά, όπως διαφορετικά κάνει και το μάθημά του στην τάξη..Φιλάκια
ΠΕ 60

Αποσυνδεδεμένος sophie

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1393
  • Φύλο: Γυναίκα
  • 2009...ζώντας με την...Commedia Dell' Arte!!!
    • Προφίλ
..............

Ρε φιλινάδα  ;D ...με κόμπλαρες!!!!!!!! 8) :o ;D
 :-* :-* :-*
ΠΕ60

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159858
  • Σύνολο θεμάτων: 19213
  • Σε σύνδεση σήμερα: 533
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 473
Σύνολο: 474

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.073 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.