0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Παράθεση από: RETA. στις Νοέμβριος 06, 2008, 10:57:23 μμ..............Ρε φιλινάδα ...με κόμπλαρες!!!!!!!!
..............
..Από τις σημειώσεις μου.. "Η διαθεματικότητα είναι μία φιλοσοφία α)για τον τρόπο οργάνωσης της ύλης και β)για την οργάνωση του τρόπου διαδασκαλίας.α)λειτουργεί με ευρύτερες θεματικές ενότητες, προσεγγίζει ολιστικά τη γνώση μέσα από την διαπλοκή διαφόρων επιστημονικών περιοχών, καταργεί τα όρια των διακριτών μαθημάτων, γι' αυτό και έχουμε ολιστική προσέγγιση της πραγματικότητας. Σύμφωνα με την Κουτσουβάνου οι θεματικές ενότητες λειτουργούν ως πλαίσιο για να σχεδιάσεις και να οργανώσεις μαθησιακές εμπειρίες, γύρω από ένα κοινό Corpus γνώσης , οι οποίες διαπερνούν τις διαχωριστικές γραμμές του ΑΠ.ΠΩς;1ος τρόπος.Περιγραφική (Το Θμ το σχεδιάζει η Νηπιαγωγός, προβλέπει τις πιθανές επιστήμες και προσεγγίζει το θμ.Όλες οι γνωστικές περιοχές φωτίζουν ολιστικά το θμ.Το μάθημα είναι διακλαδικό με υποδιαιρέσεις η κάθε δραστηριότητα και υποθέματα, ανάλογα με τις ανάγκες των πδ.πχ θΕΜΑ:πλοιαεξακτίνωση με 1)Τεχνολογία(κατασκευη, υποθ1 γλώσσα,υπθ2εικαστικά...) 2)Φυσ.Επιστήμες (βύθιση-άνωση) υπθ1 δραματική τέχνη, υπθ2γλώσσα-ποίημα, υπθ3μαθηματικά-ταξινόμηση 3)Ιστορία 4)Μαθηματικά (βάρος-μέγεθος) κλπ2ος τρόποςΕρευνητική (Έρευνα καθοδηγούμενη πάλι από την Ν/Π.Η Ν/Π σχεδιάζει και καθοδηγεί σε βάθος την έρευνα και η εξερευνηση γίνεται από το πδ.Βγαίνουν έξω, πάνε στο πεδίο και ψάχνουν.Είναι μία σύνθετη δράση γιατί η Ν/Π οργανώνει και χωρίζει τα πδ σε ρόλους.Συνοικοδομούν το ΓΙΑΤΙ, το ΘΜ.Οργανώνει, χωρίζει ρόλους και μετά κάνει τη χαρτογράφηση της γνώσης..ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙς ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΘΜ ΑΝ ΘΑ ΤΑ ΒΓΑΛΕΙς ΕΞΩ.3ος τρόποςPROJeCT (Εις βάθος έρευνα)Ξεκινάει ΠΑΝΤΑ από τα ενδιαφέροντα των πδ.Κάνεις πρώτα ανίχνευση."Και υπάρχουν 2 τρόποι .α)Σύμφωνα με την Katz κάνεις ιστόγαμμα με τις αντιλήψεις των πδ εκείνης της στιγμής με την ερ κλειδί "Τι θέλετε να μάθετε?" Καταγράφεις τις αυθεντικές απαντήσεις των πδ, στη συνέχεια τις ομαδοποιείς σε υποθέματα, κάθε πδ επιλέγει την ομάδα που θέλει και χωρίζεις την τάξη σε ομάδες..β)Σύμφωνα όμως με τον Χρυσαφίδη ρωτάς "Τι θέλετε να κάνουμε;"Και κάνεις εξακτίνωση με ρηματοποιημένες τις δράσεις.Κάνεις έτσι μία πρώτη φάση ανίχνευσης για να οδηγηθείς στην επόμενη φάση.. Εσείς θα επιλέξετε ποιον τρόπο θα χρησιμοποιήσετε..Επίσης από σημειώσεις, βρήκα πώς γράφουμε για να καλύψουμε τη διαθεματικότητα σε 'ενα θέμα που θα σας δοθεί (Το λέω για τη Χιονάτη που έχει χιλιοειπωθεί, και τελικά το έγραψα κι εγώ έτσι για να το συνδέσω με τα τρία γνωσικά αντικείμενα που δόθηκαν)"Η δράση που ακολουθεί ή που περιγράφεται στη συνέχεια, θα μπορούσε να είναι οργανωμένη στα πλαίσια της μελέτης του υποθέματος....πχ Γλώσσα-παραμύθι, το οποίο αποτελεί μέρος της εξακτίνωσης του κεντρικού θέματος πχ "Παραμύθια της γιαγιάς".Το Θέμα αυτό προτείνεται να προσεγγιστεί με τη μεθοδολογία της θεματικής διδασκαλίας-προσέγγισης, που αναφέρει ...(παραπομπή κεφ 7, σελ 90, παρ.1 )Επίσης την προσέγγιση μου είχαν πει στα μαθήματα που έκανα, να την αναφέρω θεματική και όχι δια-θεματική..άλλο διαθεματικότητα και άλλο θεματικη..Α επίσης, τελευταίο γιατί σας ζάλισα, στη Χιονάτη είχαν πει όι τρεις δραστηριότητες, όντως να μην συνδέονται, που σημαίνει κατά τα πιο παραπάνω λεγόμενά μου, τρία υποθέματα από το παραμύθι στη γλώσσα.. Και θυμηθείτε ο καθένας γράφει και αναπτύσσει το θέμα που θα του δοθεί στον ασεπ διαφορετικά, όπως διαφορετικά κάνει και το μάθημά του στην τάξη..ΦιλάκιαΘα μπορούσες , σε παρακαλώ, να μου γράψεις σε ποια βιβλία αναφέρονται οι παραπομπές σου;Ευχαριστώ...........
Παράθεση από: RETA. στις Νοέμβριος 06, 2008, 10:57:23 μμ Θα μπορούσες , σε παρακαλώ, να μου γράψεις σε ποια βιβλία αναφέρονται οι παραπομπές σου;Ευχαριστώ...........Η παραπομπή που αναφέρω είναι από τον οδηγό της Νηπιαγωγού, κεφ 7 σελ 90 παρ1και όσο για τοβιβλίο της Κουτσουβάνου- δεν το έχω αγοράσει.Μάλλον είναι ένα μπεζ που μιλάει για τη διαθεματικότητα και απ'ότι γράφω στο τετράδιο΄, σελ94 κι έχω εισαγωγικά "ανάδυση προηγούμενων γνώσεων".Καλό είναι να μην μπερδευτείτε με πολλά βιβλία..Γνώμη μου..Δεν έχω κάτι παραπάνω.. Όλα τα άλλα όπως είπα, είναι από σημειώσεις μου που τις έγραφα κατά τη διάρκεια του μαθήματος..
Θα μπορούσες , σε παρακαλώ, να μου γράψεις σε ποια βιβλία αναφέρονται οι παραπομπές σου;Ευχαριστώ...........
..Από τις σημειώσεις μου.. "Η διαθεματικότητα είναι μία φιλοσοφία α)για τον τρόπο οργάνωσης της ύλης και β)για την οργάνωση του τρόπου διαδασκαλίας.α)λειτουργεί με ευρύτερες θεματικές ενότητες, προσεγγίζει ολιστικά τη γνώση μέσα από την διαπλοκή διαφόρων επιστημονικών περιοχών, καταργεί τα όρια των διακριτών μαθημάτων, γι' αυτό και έχουμε ολιστική προσέγγιση της πραγματικότητας. Σύμφωνα με την Κουτσουβάνου οι θεματικές ενότητες λειτουργούν ως πλαίσιο για να σχεδιάσεις και να οργανώσεις μαθησιακές εμπειρίες, γύρω από ένα κοινό Corpus γνώσης , οι οποίες διαπερνούν τις διαχωριστικές γραμμές του ΑΠ.ΠΩς;1ος τρόπος.Περιγραφική (Το Θμ το σχεδιάζει η Νηπιαγωγός, προβλέπει τις πιθανές επιστήμες και προσεγγίζει το θμ.Όλες οι γνωστικές περιοχές φωτίζουν ολιστικά το θμ.Το μάθημα είναι διακλαδικό με υποδιαιρέσεις η κάθε δραστηριότητα και υποθέματα, ανάλογα με τις ανάγκες των πδ.πχ θΕΜΑ:πλοιαεξακτίνωση με 1)Τεχνολογία(κατασκευη, υποθ1 γλώσσα,υπθ2εικαστικά...) 2)Φυσ.Επιστήμες (βύθιση-άνωση) υπθ1 δραματική τέχνη, υπθ2γλώσσα-ποίημα, υπθ3μαθηματικά-ταξινόμηση 3)Ιστορία 4)Μαθηματικά (βάρος-μέγεθος) κλπ2ος τρόποςΕρευνητική (Έρευνα καθοδηγούμενη πάλι από την Ν/Π.Η Ν/Π σχεδιάζει και καθοδηγεί σε βάθος την έρευνα και η εξερευνηση γίνεται από το πδ.Βγαίνουν έξω, πάνε στο πεδίο και ψάχνουν.Είναι μία σύνθετη δράση γιατί η Ν/Π οργανώνει και χωρίζει τα πδ σε ρόλους.Συνοικοδομούν το ΓΙΑΤΙ, το ΘΜ.Οργανώνει, χωρίζει ρόλους και μετά κάνει τη χαρτογράφηση της γνώσης..ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙς ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΘΜ ΑΝ ΘΑ ΤΑ ΒΓΑΛΕΙς ΕΞΩ.3ος τρόποςPROJeCT (Εις βάθος έρευνα)Ξεκινάει ΠΑΝΤΑ από τα ενδιαφέροντα των πδ.Κάνεις πρώτα ανίχνευση."Και υπάρχουν 2 τρόποι .α)Σύμφωνα με την Katz κάνεις ιστόγαμμα με τις αντιλήψεις των πδ εκείνης της στιγμής με την ερ κλειδί "Τι θέλετε να μάθετε?" Καταγράφεις τις αυθεντικές απαντήσεις των πδ, στη συνέχεια τις ομαδοποιείς σε υποθέματα, κάθε πδ επιλέγει την ομάδα που θέλει και χωρίζεις την τάξη σε ομάδες..β)Σύμφωνα όμως με τον Χρυσαφίδη ρωτάς "Τι θέλετε να κάνουμε;"Και κάνεις εξακτίνωση με ρηματοποιημένες τις δράσεις.Κάνεις έτσι μία πρώτη φάση ανίχνευσης για να οδηγηθείς στην επόμενη φάση.. Εσείς θα επιλέξετε ποιον τρόπο θα χρησιμοποιήσετε..Επίσης από σημειώσεις, βρήκα πώς γράφουμε για να καλύψουμε τη διαθεματικότητα σε 'ενα θέμα που θα σας δοθεί (Το λέω για τη Χιονάτη που έχει χιλιοειπωθεί, και τελικά το έγραψα κι εγώ έτσι για να το συνδέσω με τα τρία γνωσικά αντικείμενα που δόθηκαν)"Η δράση που ακολουθεί ή που περιγράφεται στη συνέχεια, θα μπορούσε να είναι οργανωμένη στα πλαίσια της μελέτης του υποθέματος....πχ Γλώσσα-παραμύθι, το οποίο αποτελεί μέρος της εξακτίνωσης του κεντρικού θέματος πχ "Παραμύθια της γιαγιάς".Το Θέμα αυτό προτείνεται να προσεγγιστεί με τη μεθοδολογία της θεματικής διδασκαλίας-προσέγγισης, που αναφέρει ...(παραπομπή κεφ 7, σελ 90, παρ.1 )Επίσης την προσέγγιση μου είχαν πει στα μαθήματα που έκανα, να την αναφέρω θεματική και όχι δια-θεματική..άλλο διαθεματικότητα και άλλο θεματικη..Α επίσης, τελευταίο γιατί σας ζάλισα, στη Χιονάτη είχαν πει όι τρεις δραστηριότητες, όντως να μην συνδέονται, που σημαίνει κατά τα πιο παραπάνω λεγόμενά μου, τρία υποθέματα από το παραμύθι στη γλώσσα.. Και θυμηθείτε ο καθένας γράφει και αναπτύσσει το θέμα που θα του δοθεί στον ασεπ διαφορετικά, όπως διαφορετικά κάνει και το μάθημά του στην τάξη..Φιλάκια
Μπορείς να μου πεις με δυο λογια αν ο τροπος που ειπα οτι αναπτυσεται η χιονατη ειναι σωστος ή οχι και να μου πεις και γιατι;
Δεν ξέρω εάν ήταν σωστό ,εγώ στο θέμα με τη Χιονάτη έγραψα δραστηριότητες χωρίς να τις συνδέσω μεταξύ τους ,ούτε με βάση τα σχέδια εργασίας ή τη διαθεματικότητα και έγραψα 95.Συμβουλή ,καλή κατανόηση και επεξεργασία του οδηγού νηπιαγωγών.Την Τρίτη 11 Νοεμβρίου η Δαφέρμου παρουσιάζει στις φοιτήτριες του ΤΕΑΠΗ τον οδηγό νηπιαγωγού 9-12 το πρωί Ναυαρίνου 13 Νέο Χημείο,νομίζω στον τρίτο όροφο,για όποιον ενδιαφέρεται.
Το Νέο Χημείο είναι το κτίριο , με είσοδο από Ναυαρίνου 13. Η αίθουσα είναι η ΓΔ στον τρίτο όροφο.
Συγγνώμη εάν δεν ήμουνα σάφης στην αναφορά του χώρου που θα γίνει η παρουσίαση του οδηγού. καλή επιτυχία!
Δεν ξέρω εάν ήταν σωστό ,εγώ στο θέμα με τη Χιονάτη έγραψα δραστηριότητες χωρίς να τις συνδέσω μεταξύ τους ,ούτε με βάση τα σχέδια εργασίας ή τη διαθεματικότητα και έγραψα 95.Συμβουλή ,καλή κατανόηση και επεξεργασία του οδηγού νηπιαγωγών.Την Τρίτη 11 Νοεμβρίου η Δαφέρμου παρουσιάζει στις φοιτήτριες του ΤΕΑΠΗ τον οδηγό νηπιαγωγού 9-12 το πρωί Ναυαρίνου 13 Νέο Χημείο,νομίζω στον τρίτο όροφο,για όποιον ενδιαφέρεται.Συγνώμη,.............μιλάμε για Θεσσαλονίκη;