*

Αποστολέας Θέμα: Απορίες  (Αναγνώστηκε 85703 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Ritalamp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1480
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Απορίες
« Απάντηση #336 στις: Ιανουάριος 20, 2009, 11:11:08 μμ »
Έτσι είμαστε εμείς οι μεγάλοι παιδαγωγοί ( :P :P :P ::) ::) ::)) δημιουργούμε ατμόσφαιρα για να ρίξουμε την φαρμακερή μας υπέρτατη σοφία ( ::) ::) ::) ::))

Τουτέστιν, να σχεδιάζουμε δραστηριότητες που να μπορούν να πραγματοποιηθούν μέσα στην τάξη σε πραγματικές συνθήκες με πραγματικά παιδιά. Δραστηριότητες που να είναι κοντά στην εμπειρία των παιδιών. Δηλαδή μέτρα το αυτοκίνητο (όταν κάνεις στα μέσα μεταφοράς) ή μέτρα το ύψος του λουλουδιού που φυτέψατε (που δεν κουνιέται και δεν δαγκώνει). Έτσι οι δραστηριότητές θα έχουν νόημα και για τα παιδιά και για εμάς και θα ικανοποιούν και πραγματικά τις ανάγκες και τις αρχές του προγράμματος.
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Απορίες
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 00:31:11 »

Αποσυνδεδεμένος ath79

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 273
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Απορίες
« Απάντηση #337 στις: Ιανουάριος 20, 2009, 11:14:17 μμ »
Ήρθε η ώρα και για μια δική μου απορία ;DΈχω ακούσει πως αν ζητηθεί δραστηριότητα μαθηματικών, καλό θα ήταν να την αναπτύξουμε βάση Bruner. Επειδή δεν έχω καταφέρει να συγκρατήσω και πολλά από τη θεωρία του μιας και δεν την είχα προσέξει ιδιαίτερα στη σχολή θέλω να ρωτήσω το εξής σχετικά με τις αναπαραστάσεις σε πρακτικό επίπεδο. Πραξιακή αναπαράσταση --> το παιδί μετράει γλειφιτζούρια(χειροπιαστό, κίνηση του σώματός του), Εικονιστική αναπαράσταση --> ζητάμε από ένα παιδί να μας πει πόσα γλειφιτζούρια θα έχει αν αρχικά έχει 2 και του δώσουμε ακόμα ένα(εικόνα στο μυαλό του), Συμβολική αναπαράσταση --> ρωτάμε ένα παιδί πόσο κάνει 2+3(αφαιρετικό στοιχείο). Σωστά??
νομίζω ότι στην συμβολική αναπαράσταση πρέπει ναι μεν να ρωτήσουμε τα παιδιά πόσο κάνει 2+3 αλλά να τους ζητήσουμε μετά να μας το γράψουν κιόλας γιατί αυτό είναι και η ερμηνεία της φράσης "συμβολική αναπαράσταση" γιατί θα μας αναπαραστήσουν στο χαρτί τα αριθμητικά σύμβολα...
εμπρός καλά μου στρουμφάκια...

Αποσυνδεδεμένος MairyLiscious

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1021
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Never give up!
    • Προφίλ
Απ: Απορίες
« Απάντηση #338 στις: Ιανουάριος 20, 2009, 11:23:57 μμ »
στρουμφακι μου γλυκο +φωνωι !!! ;) ;)

Bruner
3 τροποι αναπαραστασης
βιωματικη----->ΣΩΜΑ
εμπραγματη----->ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ
συμβολικη----->ΣΥΜΒΟΛΑ


Ελπιζω αυτο να σε βοηθησει λαλεξακι γιατι ετσι που τα χεις διατυπωσει  δεν καταλαβαινω τι ακριβως θες  :-\ :-\ :-\
Μαθαίνω σημαίνει οικοδομώ γνώσεις αλληλεπιδρώντας με τους άλλους.

Αποσυνδεδεμένος MairyLiscious

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1021
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Never give up!
    • Προφίλ
Απ: Απορίες
« Απάντηση #339 στις: Ιανουάριος 20, 2009, 11:35:45 μμ »
ακομα γελαω με την ποδαρα
εχω λυθει......... ;D ;D ;D ;D



και αυτο με την απορια νουμερο 1 και 2 μου θυμιζει την κουρτινα 1 ----> ζονγκ
η το κοριτσι με το νουμερο 1 στα καλλιστεια (πως φαινεται το ανεβασμενο μου μορφωτικο επιπεδο -μονο ντοκυμαντερ εβλεπα ;D ;D ;D ;D  )
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 20, 2009, 11:44:12 μμ από MairyLiscious »
Μαθαίνω σημαίνει οικοδομώ γνώσεις αλληλεπιδρώντας με τους άλλους.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Απορίες
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 00:31:11 »

Αποσυνδεδεμένος LAaleXXX

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 712
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ60
    • Προφίλ
Απ: Απορίες
« Απάντηση #340 στις: Ιανουάριος 20, 2009, 11:42:55 μμ »
Μ' αρέσετε. Σαν αφορμή μπορεί να είναι κάποια πουλιά θα δουν στο διάλειμμα στην αυλή (για παράδειγμα πέρσι ερχόντουσαν συνέχεια κάτι γλάροι στα κάγκελα του σχολείου όταν πήγαινε για βροχή).

Αλλά ρε LAaleXXXάκι, με όλο το θάρρος πώς θα μετρήσετε τα πόδια των πουλιών οποιαδήποτε μονάδα μέτρησης και γιατί; Μετρήστε το αποτύπωμά τους στην άμμο (να και μια ωραία ιστορία που μπορείς να φτιάξεις με τα πατούσια των πουλιών στην άμμο για να ξεκινήσεις στη δραστηριότητα). Ή μετρήστε το μήκος του ανοίγματος των φτερών τους (που και αυτό δύσκολο το βλέπω) Γιατί πόσο ρεαλιστικό μπορεί να είναι το να μετρήσετε το μήκος των ποδιών των πουλιών στην πραγματικότητα; Θέλω να πω βρες μια δραστηριότητα που να μπορεί να πραγματοποιηθεί και να μην κινείται σε φαντασιακό επίπεδο (πώς θα το τσακώσουν το ρημαδόπουλο για να μετρήσουν το πατούσι του ή την ποδάρα του;)

Επειδή αυτή τη δραστηριότητα την έχω κάνει για να μην μείνετε με την απορία, είχαμε γενικά θέμα πουλιά για το ημερήσιο πρόγραμμα και αφού στην αρχή μιλήσαμε για διάφορα είδη πουλιών(π.χ. στρουθοκάμηλος, πελαργός, πάπια), πόσο μεγάλα είναι, πόσο ψηλά και διάφορα άλλα που δεν θυμάμαι τώρα, στη συνέχεια είχαμε ετοιμάσει ομοιόματα των ποδιών τους και ρωτήσαμε τα παιδιά πώς θα μπορούσαμε να μετρήσουμε ώστε να βρούμε ποιο είναι πιο μεγάλο, πόσες φορές μεγαλύτερο και χρησιμοποιήσαμε τελικά τουβλάκια...Διευκρίνηση για Ρίτα: Προς Θεού ΔΕΝ πιάσαμε κανένα πουλί από το πόδι!!! :P :P :P
Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον και για τον κάζο...χαχαχαχαχαχα ;D ;D Δεν παρεξηγούμαι με τίποτα!!!

νομίζω ότι στην συμβολική αναπαράσταση πρέπει ναι μεν να ρωτήσουμε τα παιδιά πόσο κάνει 2+3 αλλά να τους ζητήσουμε μετά να μας το γράψουν κιόλας γιατί αυτό είναι και η ερμηνεία της φράσης "συμβολική αναπαράσταση" γιατί θα μας αναπαραστήσουν στο χαρτί τα αριθμητικά σύμβολα...

Βασικά εμάς δεν μας ενδιαφέρει η συμβολική γιατί παρουσιάζεται σε μεγαλύτερες ηλικίες σωστά?
Φτάσε εκεί που δεν μπορείς να φτάσεις..

Αποσυνδεδεμένος vasp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1638
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 60, ΠΕ 60.50
    • Προφίλ
Απ: Απορίες
« Απάντηση #341 στις: Ιανουάριος 20, 2009, 11:46:25 μμ »
Και η συμβολική μας ενδιαφέρει...(πχ το να γραψουν αριθμούς ή γράμματα)

Αποσυνδεδεμένος ath79

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 273
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Απορίες
« Απάντηση #342 στις: Ιανουάριος 20, 2009, 11:59:22 μμ »
και βέβαια μας ενδιαφέρει κατα την γνώμη μου, γιατί όπως και στην γραφή μπορεί να μην μας ενδιαφέρει αν θα γράψει τέλεια τα γράμματα αλλα να δούμε την πορεία που ακολουθεί στην προσπάθεια του να αποκωδικοποιήσει τα φωνήματα σε γράμματα και να αναπαραστήσει τον κόσμο όπως τον αντιλαμβάνεται , στα μαθηματικά θα προσπαθήσει να αποκωδικοποιήσει τα σύμβολα που υπάρχουν και τα βλέπει παντού γύρω του και να γράψει τους αριθμούς..που άλλωστε μπορεί να υπάρχουν και σε πίνακες αναφοράς μέσα στην τάξη για να έχουν κάποια απεικόνιση αν θες..αλλά ούτως ή άλλως υπάρχουν και έξω από την τάξη και τα παιδιά έρχονται σε καθημερινή επαφή με αυτά όπως ο αριθμός στα παπούτσια τους ή στα ρούχα τους..έτσι νομίζω τουλάχιστον
εμπρός καλά μου στρουμφάκια...

Αποσυνδεδεμένος MairyLiscious

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1021
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Never give up!
    • Προφίλ
Απ: Απορίες
« Απάντηση #343 στις: Ιανουάριος 21, 2009, 12:04:19 πμ »
στρουμφο -ζωγραφισες
Μαθαίνω σημαίνει οικοδομώ γνώσεις αλληλεπιδρώντας με τους άλλους.

Αποσυνδεδεμένος Ritalamp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1480
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Απορίες
« Απάντηση #344 στις: Ιανουάριος 21, 2009, 11:34:25 πμ »
Εχμ!!!! LAalleXX :-[ :-[ :-[ :-[ Δεν υπήρχε καμιά πρόθεση να σε περιγελάσω! :-[ :-[ :-[ :-[ Συγγνώμη αν βγήκε έτσι :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[
Απλά πολλές φορές (και κρίνω από τον εαυτό μου εδώ ξεκάθαρα) σχεδιάζουμε δραστηριότητες που κινούνται σε αφηρημένο επίπεδο το οποίο τα παιδιά της προσχολικής δεν είναι σε θέση να αντιληφθούν. Γιαυτό και έθεσα το ζήτημα σε λίγο πιο πρακτικό επίπεδο γιατί από εκεί μαθαίνουν πραγματικά τα παιδιά. Για παράδειγμα, ένα παιδί που έχει ταξιδέψει με αεροπλάνο είναι σε θέση να κατανοήσει την έννοια του χάρτη (στεριές και θάλασσες και βουνά σε μικρότερη κλίμακα), όμως ένα παιδί που έχει ταξιδέψει μόνο με αυτοκίνητο ή τρένο, δεν μπορεί να καταλάβει την έννοια της κλίμακας αυτής και παπαγαλίζει αυτά που του λέμε. Και πάλι λυπάμαι αν σε στεναχώρησα.  :-[ :-[ :-[ :-[

Τώρα για το επίπεδο της συμβολικής αναπαράστασης νομίζω ότι δεν είναι απαραίτητο να φτάσουμε στο επίπεδο της χρήσης συμβατικών συμβόλων στο νηπιαγωγείο. Εξαρτάται βέβαια από την ηλικία του παιδιού, το στάδιο στο οποίο βρίσκεται και το πότε πραγματοποιούμε τη δραστηριότητα (π.χ. άνοιξη ή στην αρχή;). Οπότε θα μπορούσε να παράξει το παιδί ένα δικό του σύμβολο για να αναπαραστήσει αυτό που θέλεις να κάνεις.

Για παράδειγμα όταν έχεις ορίσει ότι σε μια γωνιά θα παίζουν τρία παιδιά και έχουν πάει 4, ο τελευταίος αντιλαμβάνεται με το σώμα του ότι περισσεύει (π.χ. γιατί δεν έχει καρέκλες), στη συνέχεια μπορεί να μετρήσει πρώτα τους φίλους του πριν πάει στη γωνιά και τέλος να δει το σύμβολο 3 ή να βάλει 3 γραμμούλες ή να γράψει ένα δικό του σύμβολο για το 3 και να φτιάξει μια ταμπέλα με αυτό για να το αποδώσει στη γωνιά. Κάπως έτσι το έχω κατανοήσει εγώ.
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος MairyLiscious

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1021
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Never give up!
    • Προφίλ
Απ: Απορίες
« Απάντηση #345 στις: Ιανουάριος 21, 2009, 12:00:05 μμ »
Ριτακι το ιδιο πραγμα με την ath79 λες για τα συμβολα
Μαθαίνω σημαίνει οικοδομώ γνώσεις αλληλεπιδρώντας με τους άλλους.

Αποσυνδεδεμένος LAaleXXX

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 712
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ60
    • Προφίλ
Απ: Απορίες
« Απάντηση #346 στις: Ιανουάριος 21, 2009, 01:50:15 μμ »
Εχμ!!!! LAalleXX :-[ :-[ :-[ :-[ Δεν υπήρχε καμιά πρόθεση να σε περιγελάσω! :-[ :-[ :-[ :-[ Συγγνώμη αν βγήκε έτσι :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[
Δεν το πήρα έτσι σε καμία περίπτωση, γι'αυτό άλλωστε και έγραψα δεν παρεξηγούμαι με τίποτα, αν δεν κάνουμε και λίγη πλάκα τι νόημα έχει???
Τη θεωρία του Bruner ακόμα δεν την κατέχω πολύ καλά, κάτι έχω στο μυαλό μου και με τις συζητήσεις που κάνουμε κάτι πάει να γίνει..Όσον αφορά τη συμβολική απλά είχα εστιάσει την προσοχή μου στο στοιχείο της αφαιρετικής σκέψης και όχι στα σύμβολα..
Νέα απορία πάλι διαβάζοντας τον οδηγό... Στο κεφάλαιο της μελέτης περιβάλλοντος παρουσιάζει μία θεματική προσέγγιση και αναφέρει ότι η νηπιαγωγός καλό θα ήταν να δημιουργήσει ένα φάκελο παρουσίασης του μαθήματος και αναφέρει και για γνώσεις αναφοράς...Η απορία μου είναι η εξής: σε περίπτωση που μας ζητηθεί θεματική προσέγγιση πρέπει να τα συμπεριλάβουμε και αυτά??
Αυτά για τώρα!!!
Φτάσε εκεί που δεν μπορείς να φτάσεις..

Αποσυνδεδεμένος MairyLiscious

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1021
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Never give up!
    • Προφίλ
Απ: Απορίες
« Απάντηση #347 στις: Ιανουάριος 21, 2009, 02:03:33 μμ »
Οι γνωσεις αναφορας εχουν να κανουν με την αναζητηση που κανει η ιδια η νηπιαγωγος πανω στο θεμα που θα επεξεργαστει
προσωπικη αναζητηση που βοηθα την ιδια στο εργο της
φυσικα στις εξετασεις θα το αναφερεις αυτο  ;)
Μαθαίνω σημαίνει οικοδομώ γνώσεις αλληλεπιδρώντας με τους άλλους.

Αποσυνδεδεμένος MairyLiscious

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1021
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Never give up!
    • Προφίλ
Απ: Απορίες
« Απάντηση #348 στις: Ιανουάριος 21, 2009, 06:59:56 μμ »
Καλησπέρα to everybody ;D ;D
 στη σελιδα 144 του οδηγου
η νηπιαγωγος ρωτα το γιαννη γιατι εγραψε 2 φορες τον αριθμο 2 στη λεξη δικιλο?
ο γιαννακης απαντα το ενα 2 ειναι για το ενα κιλο και το αλλο για το αλλο

και ο οδηγος γραφει σχολιο
λεει ο γιαννης αποκαλυπτοντας την εικονιστικη αντιληψη που διατηρει για τη γραφη των αριθμητικών συμβολων


αλλο ενα τετοιο παραδειγμα εικονιστικης αντιληψης μπορει να παραθεσει καποια -ος
παρακαλω???
Μαθαίνω σημαίνει οικοδομώ γνώσεις αλληλεπιδρώντας με τους άλλους.

Αποσυνδεδεμένος U2

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 105
    • Προφίλ
Απ: Απορίες
« Απάντηση #349 στις: Ιανουάριος 21, 2009, 07:18:33 μμ »
Καλησπέρα to everybody ;D ;D
 στη σελιδα 144 του οδηγου
η νηπιαγωγος ρωτα το γιαννη γιατι εγραψε 2 φορες τον αριθμο 2 στη λεξη δικιλο?
ο γιαννακης απαντα το ενα 2 ειναι για το ενα κιλο και το αλλο για το αλλο

και ο οδηγος γραφει σχολιο
λεει ο γιαννης αποκαλυπτοντας την εικονιστικη αντιληψη που διατηρει για τη γραφη των αριθμητικών συμβολων


αλλο ενα τετοιο παραδειγμα εικονιστικης αντιληψης μπορει να παραθεσει καποια -ος
παρακαλω???

Περισσοτερα παραδειγματα σε σχεση με αυτο εχει στο κομματι της γλωσσας. Τα παιδια σχηματιζουν εικονιστικες αναπαραστασεις ανθρωπων, φαινομενων, πραγματων και αντιστοιχα τις αποτυπωνουν στο χαρτι. πχ γραφουν τη λεξη λυκος με περισσοτερα γραμματα απ'ο,τι τη λεξη πχ μυρμηγκι, επειδη ο λυκος ειναι μεγαλυτερου μεγεθους, στηριζονται στην εικονα δηλ των δυο ζωων.Αντιστοιχα ,με τους αριθμους, εχει ενα πιο "πετυχημενο" παραδειγμα στον οδηγο, οπου ενα παιδι στα πλαισια μιας μετακινησης με ταξι, αριθμει 1,2,3 ευρω τα ναυλα ΠΡΟΣ τον προορισμο και αναποδα 3,2,1για την επιστροφη(δηλ απο δεξια προς αριστερα), επειδη οπως λεει επιστρεφουν! Μεταφερει στο γραπτο του την εικονα που εχει στο μυαλο του δηλαδη. Τα εγραψα οσο πιο απλα μπορουσα.
"....Ακόμα νύχτα λέγεται ,εκτός αν εν λευκώ αισιοδοξείς........"
 Κική Δημουλά
"Επτά φορες κλείνεις τα μάτια...την όγδοη καταδικάζεις μονομιάς..."
 Μπρεχτ

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32320
  • Τελευταία: Lena11
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1161420
  • Σύνολο θεμάτων: 19231
  • Σε σύνδεση σήμερα: 408
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 13
Επισκέπτες: 364
Σύνολο: 377

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.079 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.