Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - daniel

Σελίδες: 1234 ... 69
15
Αναθέσεις/Ωράριο / Απ: Αναθέσεις μαθημάτων (varia)
« στις: Οκτώβριος 23, 2010, 12:35:47 πμ »

Έχεις διδίκιο... Αλλά δε μπορούν απαραίραίτητα να προβλεβλεφθούν αυτά..  ;D

16
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Απ: ΟΧΙ στα 800 ολοήμερα!!!
« στις: Οκτώβριος 22, 2010, 02:42:19 πμ »

Παράθεση
Ακόμα και αν το υπουργείο δώσει πιστοποίηση σε όλους, θα χρειάζεται κάτι παραπάνω για να ξεχωρίσει κάποιος στον επαγγελματικό χώρο.

Αυτο είναι προφανές.. Πάντα έτσι ήταν και πάντα θα είναι.. Αλλά τα βασικά θα τα έχει. Κι αυτη τη στιγμή βασικά θεωρούνται τα Αγγλικα και οι υπολογιστές. Ε, λοιπόν πρέπει να τα έχει αυτά.
Δηλαδη (κατα τη γνωμη μου) ένα επίπεδο Β2 (Lower) αγγλικών και το ΕCDL πρέπει να το χορηγει, να το πιστοποιεί το ίδιο το σχολείο.. Από κει και πέρα όποιος θέλει να συνεχισει παραπάνω, παραπερα κλπ, είναι άλλη δουλειά.. Και δε θεωρω πως αν το σχολειο δινει επάρκεια και πιστοποίηση πληροφορικής σε όλους, αυτοί δε θα έχουν αξία στην αγορά εργασίας..
Γιατί τώρα που δε δίνει και χρειάζεται να το έχουν όλοι και τρέχουν να το βγάλουν με 700 ευρώ είναι καλύτερα;..

Επίσης δεν καταλαβαινω γιατί κάποιο παιδι σημερα με την τόση ενασχόληση με τις νέες τεχνολογίες και με υπολογιστη στο σπίτι δε μπορει να μάθει χειρισμό επιπέδου ecdl κάνοντας το μαθημα της Πληροφορικής από την πρωτη δημοτικού μέχρι και την τρίτη λυκείου σχεδόν (σχεδόν 12 χρόνια!) και μπορεί κάποιος άσχετος ενηλικας μέσα σε ένα-δυο μήνες..

Δεν ξερω, λέω.. Και δεν ειναι δικές μου απορίες αυτές, αλλά μεγάλου μερους τόσο του κόσμου που έχει παιδιά στο σχολείο αλλά και της  εκπαιδευτικης κοινοτητας..

17
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Απ: ΟΧΙ στα 800 ολοήμερα!!!
« στις: Οκτώβριος 21, 2010, 11:17:18 μμ »

Τόσες μέρες  που διαβάζω το θέμα αναρωτιέμαι γιατί γίνεται λόγος από όλους συγκεκριμένα για την πληροφορική και τα αγγλικά και όχι  για το θεατρικό παιχνίδι ή τα εικαστικά/μουσική ...και δεν είμαστε και λαός με βαθιά πολιτιστική κουλτούρα.. Ούτε για τη μία παραπάνω ώρα στη γλώσσα και τα μαθηματικά  στην α΄και τη β΄δημοτικού παραπονιέται κανείς.
Προφανώς γιατί  θεωρείται  από όλους ότι τα αντικείμενα αυτά βοηθούν στην  ψυχοπνευματική ανάπτυξη των παιδιών αυτής της ηλικίας ,σε αντίθεση με την πληροφορική ,για παράδειγμα,που αμφισβητείται.
Ας πούμε καλύτερα με ειλικρίνεια ένα «τώρα που γυρίζει» και ας αφήσουμε την πολύ  αιτιολόγηση περί αναγκαιότητας .

A, μπράβο.. αυτό ακριβώς συμβαίνει.. Αυτο προσπαθω να πω εδώ και μέρες...  ;D

gpapage:
Παράθεση
Υ.Γ. Σχετικά με τα "πιστοποιημένα" αντικείμενα και τη γνώση που αναφέρεις σε παραπέμπω στην απάντηση που έδωσα σε συνάδελφο σήμερα το μεσημέρι στις 1:14. Αυτό είναι ένα εύσχημο-σχήμα να πουλήσει το υπουργείο τα νέα μέτρα. Πχ από την πιστοποίηση στην πληροφορική θησαυρίζει η Microsoft όταν υπάρχει ελεύθερο λογισμικό ποιοτικότερο... Ο σκοπός του σχολείου κατά τη γνώμη μου δεν είναι να δίνει πιστοποίηση, αλλά γνώση. Η γνώση πιστοποιείται στην ζωή του καθενός μας από την παιδεία που έχουμε στην καθημερινότητά μας.

Φίλε/η gpapage ίσως δεν είναι της παρούσας συζήτησης τούτο αλλά μιας και το ανεφερες.. Δεν ξέρω τι ευσχημο ή άσχημο τρόπο βρίσκει το υπουργείο να πουλαει τα μετρα ούτε τι ειδους μυστικοσυμβούλια και συμφωνίες κατω από το τραπέζι γίνονται με τον Gates και τη Microsoft..

Αυτό που ξέρω εγώ είναι ότι ένας από τους ρόλους του σχολείου σαφως και είναι να δίνει γνώσεις (και μάλιστα γενικές, γύρω από πολλούς τομείς της ανθρώπινης διανόησης και δραστηριότητας). Ποιος διαφώνησε ποτέ σ' αυτο;;..

Αλλά για μένα από τη στιγμή που η σταδιοδρομία των μαθητων και η επαγγελματική τους αποκατάσταση εξαρτώνται από κατοχυρωμένες γνώσεις πάνω σε κάποια τουλάχιστον αντικείμενα (βλέπε επίπεδο Αγγλικών και πληροφορική) χωρις τα οποία θεωρείσαι σχεδόν αναλφαβητος σήμερα (και για τα οποία μάλιστα αιμοραγούν οικονομικά όλες οι ελληνικές οικογένειες για να τα προσφέρουν στα παιδιά τους, τη στιγμη που ..διδασκονται στο πρόγραμμα του σχολείου!!), θεωρώ τουλάχιστον εκ του πονηρού να μην πιστοποιούνται σε κάποιο βασικό επίπεδο..

Δηλαδη -κατα τη γνώμη μου πάντα, αλλά και κατα τη γνώμη όλων φαντάζομαι των γονιών και παιδιών- ένα παιδί που τελειώνει το λύκειο κάνοντας από την πρωτη δημοτικου μαλιστα, αγγλικά και πληροφορικη, (λάθος κατ' εμέ τα συγκεκριμένα αντικείμενα σε τόσο μικρη ηλικία, αλλά αυτό είναι άλλη κουβέντα), θα πρέπει να θεωρειται ότι κατεχει σε καλό επίπεδο Αγγλικά και πληροφορική χωρίς να χρειαζεται να πληρωνει εκ νεου για να αποκτησει πτυχία κάποιου βασικού επιπέδου.

Αλλιως το σχολείο εχει αποτυχει. Γιατι τι ειναι ενα σχολειο που χρειαζεται να κανεις εξω από αυτο όλα εκεινα τα οποια κανεις και ..μεσα;;; (Το ίδιο ισχυει βεβαια και για τα άλλα μαθηματα και τα φροντιστηρια..) Καλό και επιτυχημένο σχολείο, και δη ολοήμερο, είναι εκείνο από το οποίο το παιδι φευγει μεν το απόγευμα κουρασμένο, αλλά γεμάτο και ευχαριστημένο, και δε χρειάζεται από την άλλη να ασχοληθει ξανά με όσα έχει για την επόμενη μέρα απολαμβάνοντας το χρόνο του με δραστηριότητες και ενδιαφεροντα που έχει, καθώς και με την οικογένειά του..

Γνώμη μου πάντα..

ΥΓ: H τελευταία σου φραση είναι πολυ καλή για να είναι αληθινη.. Δηλαδη θέλω να πω πολύ ωραία θα ηταν να συμβαίνει και έχεις δικιο επί της βάσης που το λες, αλλά η πραγματικότητα άλλα διδάσκει.. Ότι δε φτάνει αυτού του είδους η πιστοποίηση για την παιδεία της καθημερινότητάς μας. Εδώ ισχύει το "Έχεις γνώση; Απόδειξη.." Και για αποκομιδή σκουπιδιών να πάς, χαρτί θα σου ζητήσουν σημερα.. Ποιος θα μας έλεγε κάποτε ότι ο κρεοπώλης πχ για να ανοιξει κρεοπωλείο θέλει να βγάλει ..σχολή;;..  :o


18
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Απ: ΟΧΙ στα 800 ολοήμερα!!!
« στις: Οκτώβριος 20, 2010, 09:47:29 μμ »
gpapage
Παράθεση
Έχουν τοποθετηθεί εννοώ πάνω στο θέμα... Με τις θέσεις τους. Όχι στα Ολοήμερα.
Προσωπικά διαφωνώ με αυτό που κάνεις και εξακολουθώ να το θεωρώ μηδενισμό. Δεν υπάρχει άσπρο και μαύρο. Απόλυτα σωστή και απόλυτα λάθος γνώμη πάνω σε κάποιο θέμα. Σέβομαι τα επιχειρήματα που θέτει κάποιος ακόμα και αν δεν με συμφέρουν "συντεχνειακά" και προφανώς θα θέσω τα δικά μου επιχειρήματα. Αρκεί ό,τι λέμε να ευσταθεί και να μη χρησιμοποιούμε ψευδή στοιχεία. Προφανώς δεν θα λύσουμε το πρόβλημα εδώ πέρα... Συζήτηση κάνουμε, όλοι είμαστε μορφωμένοι άνθρωποι, κάποιοι με διδακτορικά και μεταπτυχιακά και θέλω να πιστεύω οτι μπορούμε μέσα από διάλογο να σχηματίσουμε πληρέστερη άποψη για το θέμα ή ακόμα και να αναθεωρήσουμε τις δικές μας θέσεις.

Έστω και ένας από εμάς να έχει όντως ως πρωταρχικό στόχο το συμφέρον των παιδιών και όχι το βόλεμά του (όπως κάποιοι γονείς που έχουν τοποθετηθεί), αυτή τη στιγμή προσβάλεται από τη δική σου τοποθέτηση (στο θέμα). Ανταλλάσσοντας απόψεις δεν βαυκαλιζόμαστε ακόμα και αν κάποιοι ρίχνουν το επίπεδο.

Υ.Γ. Μάλλον ανήκω στους λίγους που δεν ξέρουν τη θέση σου, για τα Νέα Ολοήμερα...

Που το είδες πάλι στα όσα έγραψα το άσπρο-μαύρο;..  ::) Αυτό που είπα εν συντομία είναι αυτό που ανέφεραν και άλλοι: Βαρεθήκαμε, οι διάφορες ειδικότητες να ερίζουν μεταξύ τους πάνω από τα κεφαλια των παιδιών για το ποιος θα παρει μεγαλύτερο κομματι από ..τις σάρκες τους. Αυτό ειπα. Και δε νομίζω να ειναι ψεμματα. Σαφως και δεν το κανουν όλοι.

Αλλά, μου έχει λειψει αυτο το άδολο, το αγνό, να καθήσουν καποιοι πέρα από συντεχνιακες σκοπιμότητες και να συζητησουν για το γενικότερο καλό. Και, προσοχη, ακόμα και όταν το κανουν (χωρίς δηλαδη συμφερον προσωπικό), να μην κρίνουν τι χρειαζεται το σύγχρονο σχολείο και η παιδεία μας βασει της επιστημης τους και κατα πόσο τη θεωρούν σημαντική, αλλά βάσει γνωσεως και των άλλων αντικειμενων. Ε, αυτο θεωρω πως μπορουν να το κανουν ακομα λιγότεροι..

Κι αυτο γιατί οι περισσότεροι από μας είμαστε μονομερως σπουδαγμενοι και καταρτισμενοι και όχι πολύπλευρα και σφαιρικά.. Και γι αυτό ευθυνόμαστε τόσο εμεις, όσο και το προγραμμα σπουδων του συστηματος που κι εμεις ως μαθητες-φοιτητες βγάλαμε. (Και αυτα τα ειπα με άλλα λόγια πριν)..

Επίσης, τυχαίνει να θεωρω πως όσοι εχουν τις τυχες του σχολείου στα χερια τους (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων), πέρα του ότι είναι σφουγγοκωλάριοι της εκάστοτε κυβερνησης και αχυράνθρωποι (βλεπε Π.Ι. κλπ) που τρεμουν για την καρεκλα και το αξίωμα τους και άρα δεν έχουν την ακεραιότητα και το καθαρό μυαλό να πράξουν κατι τετοιο (να αναμορφωσουν δηλαδη το σχολείο), δεν είναι αυτό που λεμε βαθεις γνώστες των θεμάτων παιδειας και πρόσωπα καθολικής αποδοχής.. Ξερουμε όλοι πως βρισκονται εκει που βρίσκονται.. Άσε που οι περισσότεροι (για να μην πω όλοι) αν εχουνε πατησει το πόδι τους σε τάξη εχει συμβει πολύ παλιά, και δεν ξερουν τι είναι εφαρμόσιμο και τι όχι από όσα "οραματίζονται"..

Είδες τίποτα σοβαρούς να ρωτησουν η να κανουν (σοβαρη) διαβουλευση για το πως θα πρέπει να διδάσκεται το εκαστοτε αντικείμενο (με τι τρόπο, με ποια υλικοτεχνική υποδομή, ποια προσέγγιση, σε τι αιθουσα, πόσες ώρες, συνεχόμενες ή όχι και γιατί, κλπ κλπ), τους άμεσα ενδιαφερομενους καθηγητες και δασκάλους του κάθε αντικειμενου;;..

Ολοι μιλανε για ωρες και ωρες και κοντρα παραπανω ωρες, και ελαχιστοι αναρωτιουνται και επικεντρωνονται για την ποιότητα των ωρων αυτων.. Αλλά αυτο δε μας αφορα.. σημασια εχει να ανοιξουν θεσεις δια μεσου των παραπανω ωρων..  Από κει και πέρα ισχυει αυτο που ειπε καποιος καποτε από ενα ΠΥΣΔΕ: "Εσεις κανετε πως δουλεύετε και μεις πως σας πληρώνουμε" εννοώντας πως ουτε οι μεν κανουν αυτό που πρέπει όπως πρέπει (ειτε γιατι δεν ξερουν, ειτε γιατι δε θελουν και πολυ περισσοτερο γιατι δε μπορούν με τις υπάρχουσες συνθηκες), ουτε οι δε αμοίβουν ικανοποιητικά τον εκπαιδευτικό για το έργο που παράγει και τη σημασία που αυτό εχει σε μια κοινωνία..

Όσο για τις θεσεις που ειπα πως κατα καιρους εχω διατυπώσει, δεν αφορουσαν το Νεο Ολοήμερο συγκεκριμένα (μιας και είναι καινούριος θεσμός και δεν έχω τοποθετηθει εδώ μεσα γι' αυτό), αλλά την εκπαιδευση γενικότερα και το ..παλιό ολοήμερο.

Αν όμως θες να πάρεις μια ιδέα για τις θέσεις μου το λινκ που παρέθεσε ο φίλος παραπάνω με καλύπτει κατά πολύ μεγάλο βαθμό: http://www.scribd.com/doc/39631452/%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B1-800

Με λίγα λόγια: Ναι σε ένα σοβαρό ολοήμερο και σε ένα σχολείο που θα λειτουργει με γνώμονα, περα από τον κοινωνικοποιητικό του ρόλο, τη σφαιρική αλλά και ουσιαστική καλλιέργεια του μαθητή που μαθαινει και περνα ευχαριστα και δημιουργικά, αλλά και προετοιμαζεται τόσο για το δικό του επαγγελματικό μελλον όσο και για να παρει κάποια στιγμή το μελλον της χωρας στα χερια του ως πολίτης. Ναι σε ένα σχολείο που θα παρεχει πιστοποιημένα αντικείμενα και γνωσεις, που το παιδι δε θα χρειαζεται να πληρωνει έξω για να τα αναπληρώσει (αγγλικά, υπολογιστες, εικαστικά, αθλητισμό κλπ).. Ναι σε ένα σχολείο  από το οποίο ο μαθητής θα πηγαίνει σπίτι του και θα είναι ετοιμος για την επόμενη μέρα με το υπόλοιπό της μερας δικό του για παιχνίδι και δραστηριότητες που του αρέσουν..

Όχι στα πασαλείματα και την προχειρότητα που στηνονται τα πραγματα, επειδη κάποιος/-οι ξυπνησαν καποιια μερα με την ιδεα των "Νεων Ολοήμερων" με τη ματαιοδοξία να αφησουν το ..στιγμα τους στην παιδεια ή για να μπορει η υπόλοιπη κρατικη εξουσια, να στίβει όλο και περισσότερο τη ζωή των γονιών τους από το πρωί μεχρι τις 10 το βραδι..
Γιατι τότε καποια μερα δε θε μιλαμε για ολοημερα, αλλά για οικοτροφεία με εσωκλειστους μαθητες που θα βλέπονται με τους γονεις τους τα Σαββατοκύριακα, όταν αυτοι σαν χαμστερακια που συνεχεια κυλανε τη ρόδα τους θα ξεκλεβουν λίγο χρόνο να τα επισκεφτουν..

19
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Απ: ΟΧΙ στα 800 ολοήμερα!!!
« στις: Οκτώβριος 20, 2010, 03:35:17 πμ »

Που είδες τη φραση: "Όλοι όσοι έχουν τοποθετηθεί είτε έχουν λειψή παιδεία ή θέλουν να τρουπώσουν" σ' αυτα που έγραψα; Αυτο κατάλαβες; Πως αναφερομαι σε όσους εχουν τοποθετηθει στα ολοήμερα; Πως δεν αναφερομαι λίγο πολύ σε όλους μας ανεξαιρετως και προπαντων σε όσους έχουν τη λογική "ωραία, περισσότερες ωρες στο σχολείο, θα παρουν κι από μας", είναι-δεν είναι καλό για τα παιδιά;..

Ποιοι και με ποια κριτηρια βγάζουν αποφασεις και προγραμματα σπουδων; Εχουν παιδιά στο σχολείο; Εχουν μπει σε τάξη; Τους νοιάζει πραγματικά η παιδεια και το σχολειο; Ή η ματαιοδοξία τους τους εφερε σε κάποιο γραμματεία, καρεκλα, υπουργείο και χαρασουν πολιτικές κουτουρου στου κασσίδη το κεφάλι; Αρπα-κόλλα σχολεία και ολοήμερα..

Ασε φίλε... Αν εβγαινε άκρη δε θα είχαν κουραστει οι συνομιλητές και όσοι διαβαζουν (και δε γραφουν).. Αν εσυ δε "μυρίζεις" τη συντεχνι-ίλα εδώ μέσα να βρωμαει δε φταιω εγω.. Εσύ το λες μηδενισμο, εγώ το λέω φυση του ανθρώπου που δεν έχει αλλάξει καθόλου παρα μόνο τεχνολογικά..
Εγω βλέπω εδω και χρόνια στα φόρα, τον καθένα να κοιταει να διασφαλίσει το χωραφάκι του για να μην το παρει ο γειτονας.. Και μαλιστα μεσουσης της κρίσης τα κανιβαλικα ένστικτα γιγαντωνονται κιόλας... (καθε περσι και καλυτερα δηλαδη από επίπεδο..) Η αλλιώς, στη ζουγκλα δεν υπάρχει θέση για ευγένειες..

Όσο για τις θεσεις μου για το δημοσιο σχολείο, ειναι γνωστές στους πιο πολλούς από το παρελθόν, και δε θελω να επαναληφθω και να κουράσω..  Ασε που δε βγαινει και τίποτα να βαυκαλιζόμαστε ή να ερίζουμε μεταξύ μας.. Ενεργεια σπαταλάμε, ενεργεια που είναι πολύτιμη αν τη διοχετεύσουμε στου μαθητες μας και στο έργο μας..
Δεν ξερω αν ακουγομαι απογοητευμενος, αλλά ειναι η αλήθεια (μου)..
Καληνύχτα..


20
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Απ: ΟΧΙ στα 800 ολοήμερα!!!
« στις: Οκτώβριος 20, 2010, 02:33:53 πμ »

Επίσης το 90% των φιλολόγων του φόρουμ θα συμφωνήσει οτι τα παιδιά όταν τελειώνουν το Δημοτικό δεν ξέρουν να γράφουν ούτε το όνομα τους και βεβαίως ένα μέρος των μαθηματικών θα συμφωνήσει οτι δεν ξέρουν ούτε τις 4 πράξεις.... Με το συμπάθιο, νομίζω οτι καταντάει κάπως κουραστικό αυτό το τροπάρι...

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Eν ολίγοις πολλοί γάιδαροι μαλώνουνε/-με σε ξένο αχυρώνα ή για να το πω αλλιώς ο καθένας θέλει κι ένα κομμάτι από τη σάρκα των παιδιών (βλέπε "Άρωμα"-Ζισκίντ).. Όλα τα σαρκοβόρα πέφτουν/-με πάνω τους σαν τις ύαινες που μυρίζονται αίμα.. Γιατι;..

Γιατι, (στην καλύτερη περίπτωση) ο καθένας θεωρεί το αντικείμενό του του σημαντικότερο των άλλων, ή (στη χειρότερη) απλά θέλει να τρουπώσει... Αν συμβαίνει το πρωτο, δείχνει τη λειψή παιδεία μας σαν άνθρωποι (παιδί σου είμαι σχολείο και σου μοιάζω), αν συμβαίνει το δεύτερο, την απελπισία μας που δεν αφήνει καθαρό μυαλό και σκέψη παρά χαμηλα ένστικτα..

Αντί να δούμε σφαιρικά, αντικειμενικά και περα από προσωπικό-συντεχνιακό συμφέρον ποιο είναι το καλό για την ολοκλήρωση της προσωπικότητας των παιδιών σαν να ήταν τα δικά μας παιδιά.. Αντι να δούμε μακροπρόθεσμα τι πολίτες και τι κοινωνία θέλουμε να φτιάξουμε, τι μέλλον και προοπτικές θέλουμε να της δώσουμε..
 
Βρε δε πάμε να ...  :(

21

Βλέπω να αναβαθμίζεται το μαθημα της ..Οικιακης Οικονομίας με την εξής έννοια: ότι έχει να κανει με διατροφολογία, διαιτολογία, υγιεινό τρόπο ζωής, άσκηση, σεξουαλικη αγωγή και άρα και οι επιμερους αυτοί τομείς. Τα περιλαμβανει όμως η Οικιακη Οικονομία καποια από αυτά γι' αυτο εγραψα γι' αυτην ειδικότερα..

22

Αν και το ξεκινάς μάλλον ..ανάποδα (δεν πας σύμφωνα με το τι είναι στη φύση σου, τι σου αρέσει, αλλά με γνώμονα το διορισμό και την απορροφητικότητα), έτσι όπως δείχνουν τα πράγματα "μέλλον" (αν και δεν είναι καλή λέξη συμφωνα με το σφικτό πλάνο διορισμών που γίνονται ήδη και θα γίνονται), οι κλάδοι που και τώρα τα τελευταία χρόνια είναι στα πάνω τους στην εκπαιδευση: Αγγλικά και πληροφορική. (Τέτοιους "εργάτες" θέλουν να παράξουν για τα "εργοστάσια" της Ε.Ε - Να χειρίζονται υπολογιστες και να ξερουν αγγλικά). Επίσης και οι τεχνικές ειδικότητες (ΕΠΑΛ). Εκτίμησή μου.

Το μέλλον στην Ε.Ε. (για να μην πω το παρόν), εστιάζεται στην τηλε-εκπαίδευση, στην εξ' αποστάσεως διδασκαλία. Ειδικά στην Ελλαδίτσα με τα τόσα νησάκια με 5-15-35 μαθητές και δυσπρόσιτα, απομακρυσμένα κλπ κλπ... Θα με θυμηθείτε..

Δεν ξέρω αν αξίζει όμως, κάποιος να επενδύσει χρόνο και χρήμα να κανει κατι που ενδεχομένως δεν του αρέσει, δεν του πάει (αν το κανει από αναγκη και μόνο), για το μελλοντικό μισθό του δημοσίου (μετα 4 χρόνια), μόνο και μονο για να λεει ότι είναι διορισμένος και ..σίγουρος (χαχαχχαχαα!!)..  :-\

Πάρε και ένα ..ρομαντικό και αφελες (!) για τους σκληρούς καιρους που ζούμε:

"Διάλεξε μια δουλειά που αγαπάς και δεν θα αναγκαστείς να εργαστείς ούτε μια μέρα στη ζωή σου" - Κομφούκιος

(Εντάξει, μην ξεχνας πως τό'πε 2.500 χρόνια προ ...Γιωργάκη και Μνημονίου  ;D ;D ;D ;D )

Προσωπικά, δε μου 'χει βγει σε κακό.. (Αν και έχω κάνει στο παρελθόν δουλειές που δεν αγαπούσα - Ποιος δεν έχει κάνει άλλωστε;  :-\  )

23
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« στις: Οκτώβριος 02, 2010, 10:51:35 μμ »

Δεν κρύβεται, ΑΡΧΑΓΓΕΛΕ, καμιά "ανθελληνική συνωμοσία" πίσω από τις σχεδιαζόμενες αλλαγές... Το προτεινόμενο πρόγραμμα σπουδών του Λυκείου απλώς ακολουθεί τις παγκόσμιες τάσεις και έρχεται να ενσαρκώσει στο χώρο της παιδείας τη μεταμοντέρνα αντίληψη που διέπει τους εδώ κυβερνώντες: επιδερμική γνώση-καθόλου εμβάθυνση, αποσπασματικότητα, χρησιμοθηρία, αχταρμάς... Π.χ, για το υποχρεωτικό 3ωρο της φυσικής αγωγής, βλ. ΓΑΠ-γυμναστήριο-ποδήλατο, κλπ.

Αρχαία ελληνικά: από την υπερβολή (το λιγότερο) του υποχρεωτικού 6ώρου στην Α΄Λυκείου και του Επιταφίου από το πρωτότυπο στη Γ΄Λυκείου, πάμε στο άλλο άκρο (ενώ, προφανώς, παραμένει το μάθημα στο Γυμνάσιο από το πρωτότυπο,παρότι μάλλον εκεί θα έπρεπε να διδάσκεται λιγότερο ή να μη διδάσκεται καθόλου, τουλάχιστον στις δύο πρώτες τάξεις).
Ιστορία: υποβαθμίζεται σε μάθημα επιλογής.
Πληροφορική: εξοβελίζεται από το Γενικό Λύκειο (μάλλον θα υπάρχει μόνο στα "Τεχνολογικά Λύκεια" που θα αντικαταστήσουν τα ΕΠΑΛ), ενώ θα διδάσκεται στο Δημοτικό και μάλιστα από την α΄τάξη. Υποτίθεται ότι τα παιδιά θα τα έχουν μάθει όλα μέχρι τη Γ΄Γυμνασίου.
Αγγλικά: αναβαθμίζονται, αν κι αυτά υποτίθεται ότι θα τα έχουν μάθει σε ικανοποιητικό επίπεδο μέχρι τη Γ΄Γυμνασίου...

Επιπλέον, αν ισχύσει το παρακάτω

Παράθεση
Υπάρχουν έξι ομάδες μαθημάτων οι οποίες περιέχουν τρίωρα μαθήματα (βασικό επίπεδο) και εξάωρα μαθήματα (υψηλό επίπεδο). Ο μαθητής υποχρεούται να επιλέξει:
-         ένα εξάωρο μάθημα (υψηλό επίπεδο) από όποια ομάδα μαθημάτων επιθυμεί (εφόσον η ομάδα διαθέτει εξάωρο μάθημα) και
-         ένα τρίωρο μάθημα (βασικό επίπεδο) από κάθε μία από τις υπόλοιπες ομάδες

με την προτεινόμενη ομαδοποίηση των μαθημάτων (ποιοι "φωστήρες" τη σκέφτηκαν, άραγε;), όποιος επιλέγει αρχαία ελληνικά σε υψηλό επίπεδο (6ωρο), δε θα μπορεί να επιλέξει λατινικά ούτε αρχαία ιστορία. Από την άλλη, όποιος επιλέγει λατινικά ως βασικό μάθημα (δηλ. πρακτικά κανένας), δε θα μπορεί να επιλέξει αρχαία σε υψηλό επίπεδο, αλλά ούτε και δεύτερη ξένη γλώσσα (η αποσπασματικότητα, που λέγαμε).
Αντίστοιχα ισχύουν και για τα θετικά μαθήματα.

Θεωρώ, πάντως, θετική την εισαγωγή μαθημάτων αισθητικής αγωγής (μουσική, εικαστικά, θέατρο), και γιατί το σχολείο πρέπει να δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να αναπτύσσουν τις κλίσεις και τα ταλέντα τους, αλλά και γιατί είναι πιο σημαντικό να μάθουν να εκτιμούν έναν ζωγραφικό πίνακα ή ένα μουσικό έργο από το να παπαγαλίσουν π.χ. τους τύπους του "ίστημι"...


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

(Έχω βαρεθεί να συμφωνώ με την ioanna....  ???  ;D )


Παράθεση
διάβασα με προσοχή... ως τι κρινουμε τελικά;; ως γονεις που θα χουν παιδιά στο σχολειο ή ως εκπαιδευτικοι που θέλουμε να διοριστουμε;;; συγγνώμη αλλα αυτο το ερώτημα μου γεννηθηκε διαβάζοντας κ ας μην έχω παιδια...

Όσο γι' αυτό από τη Georgia s, παρακαλω πολύ να το έχουμε όλοι υπόψη μας πριν πούμε τη γνώμη μας για τα της παιδείας στη χώρα μας.. Μπας και μπορεσουμε να δουμε τα πραγματα λίγο πιο σφαιρικά και λιγότερο συντεχνιακά...

24
(Συνεχεια από προηγουμενο..)

‘’Και γιατί να πάρω πρόγραμμα;’’ Μια καλή ερώτηση που πολλοί συνάδελφοι σκέφτονται αλλά δεν ομολογούν ίσως. ‘’Και μάλιστα με τέτοιες συνθήκες;’’

Πρώτα πρώτα, γιατί είναι χρέος μας ως εκπαιδευτικοί που βρεθήκαμε στο συγκεκριμένο τόπο να κάνουμε ότι περνά από το χέρι μας γι’ αυτά τα ‘’ιδιαίτερα παιδιά’’, τα ‘’παιδιά ενός κατώτερου Θεού’’.

Μην κάνετε αγγαρεία σε ένα τέτοιο μέρος. Οι περισσότεροι συνάδελφοι βρεθήκαμε εκεί παρά τη θέλησή μας, μόνο και μόνο από το ‘’τικ’’ στο χαρτί της αίτησης διορισμού στο συγκεκριμένο κουτάκι. Ξέραμε όμως εξ’ αρχής πως το παιχνίδι έτσι παίζεται, αυτοί είναι οι κανόνες του. Δε μας υποχρέωσε κανένας να συμμετάσχουμε. Είναι μια από τις επιλογές μας και οφείλουμε να τη σεβαστούμε, να κάνουμε το καλύτερο. Καλός παίχτης εξάλλου είναι εκείνος που ξέρει να παίζει ένα κακό φύλλο.

Αναλογιστείτε πως σε αντίθεση με μας που ξέραμε το παιχνίδι, οι μαθητές μας δε διάλεξαν. Δε διάλεξαν ούτε τον τόπο γέννησης, ούτε τις συνθήκες διαβίωσης. Δε φταίνε λοιπόν σε τίποτα να βιώσουν τη δική μας μιζέρια, αδιαφορία, τυπικότητα, μόνο και μόνο γιατί βρεθήκαμε στην ‘’εξορία του Αδάμ’’. Ας δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό, τον πιο φρέσκο, δροσερό, ανθρώπινο σ’ αυτά τα παιδιά.

Τα παιδιά που κάνουν μάθημα με ελλείψεις σε βιβλία, καθηγητές, υποδομές. Τα παιδιά που αλλάζουν δασκάλους κάθε χρόνο βιώνοντας ένα είδος ‘’εγκατάλειψης’’ και ψυχικής κούρασης που οδηγεί και σε σκληρότητα, σε κυνισμό. Χρόνος υπάρχει άφθονος σε ένα τέτοιο μέρος. Μην είστε φειδωλοί. Μη φοβάστε να δώσετε, να επενδύσετε, θα πάρετε πίσω πιο πολλά. Στη χειρότερη περίπτωση θα έχουν μάθει πέντε πράγματα 1-2 παιδιά και ίσως να έχετε ξυπνήσει κάποιο ενδιαφέρον σε 2-3 ακόμα, τη στιγμή ακριβώς που κι εσείς παράλληλα μάθατε από εκείνα, γίνατε πιο έμπειροι μέσα από τη διαδικασία αυτή.

Ας έχουμε στο νου μας επίσης πως σχολικές δραστηριότητες όπως τα προγράμματα Π.Ε. ή Α.Υ., λόγω της βιωματικής τους προσέγγισης βοηθούν στην κοινωνικοποίηση των μαθητών, ενισχύουν την ομαδικότητα και τη συνεργατική τους ικανότητα, αναπτύσσουν αίσθημα αλληλεγγύης και εμπιστοσύνης στα μέλη της σχολικής κοινότητας (συμμαθητές μεταξύ τους αλλά και με τους καθηγητές), αίσθημα ευθύνης, κριτική σκέψη, αλλά και μάθηση της μάθησης που είναι ένα μεγάλο ζητούμενο του σύγχρονου σχολείου.

Οι έφηβοι μέσα από αυτά τα προγράμματα ερευνούν, επεξεργάζονται, σταχυολογούν, διαρθρώνουν, και διαμορφώνουν εν τέλει σφαιρική άποψη για το αντικείμενο έρευνας τους, που οφείλεται στην πολύπλευρη κάλυψη και στη διεπιστημονική του θεώρηση.

Σημαντική παράμετρος για την ανάληψη και υλοποίηση προγραμμάτων επίσης είναι και το άνοιγμα του σχολείου στην τοπική κοινωνία, άνοιγμα που βοηθά στην ανάδειξη του εκπαιδευτικού έργου αλλά και των ικανοτήτων των παιδιών, ικανοτήτων και δυναμικής που πολλές φορές αμφισβητούνται ή δεν έχουν καν ανακαλυφτεί από τους ίδιους τους γονείς.

Ας φύγουμε από τα δυσπρόσιτα σχολεία, από τα ακριτικά νησιά μας, έχοντας αφήσει πίσω μας έργο, έχοντας επηρεάσει παιδικά μυαλά και ψυχές, έχοντας δώσει κίνητρα και ερεθίσματα. Και τότε ο χρόνος μας εκεί σίγουρα δε θα ‘χει πάει χαμένος..

‘’Ωραία.. Πες ότι το παίρνω… Πως θα πετύχει το πρόγραμμα που θα αναλάβω; Πως θα πείσω τα παιδιά να συμμετάσχουν ουσιαστικά;… Να ψάξουν, να φέρουν υλικό, να έρχονται στις συναντήσεις; Πως θα τα βγάλω πέρα με υλικά που θα χρειαστούν και δεν υπάρχουν; Ή με τα έξοδα του προγράμματος;…’’


Αφού είδαμε και εντοπίσαμε σε γενικές γραμμές τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε συνήθως σε προβληματικές και παραμεθόριες περιοχές, θα προσπαθήσουμε να διατυπώσουμε μια σειρά από προτάσεις και τακτικές που ελπίζουμε να βοηθήσουν:


•   Μην κάνετε μεγαλεπήβολα και μεγαλόπνοα σχέδια αν δεν έχετε σαφή εικόνα του υλικού σας (έμψυχου και άψυχου). Είναι προτιμότερο να βάζεις χαμηλότερα τον πήχη και να τον περνάς με επιτυχία, παρά να αποτυγχάνεις εκκωφαντικά. Όχι ότι θα σας πει κανείς κάτι, αλλά για τη δική σας ψυχολογία και των μαθητών σας, είναι προτιμότερο να επιλέξετε ένα πρόγραμμα που θα τους φανεί βατό και ενδιαφέρον και θα συμμετάσχουν με όρεξη, παρά ένα δυσνόητο, ασαφές και έξω από τα ενδιαφέροντά τους “πρόγραμμα αγγαρείας” που εν τέλει θα ολοκληρώσετε μόνος σας, μόνο και μόνο για να μπει στο βιογραφικό σας και να σβήσει τη μουτζούρα της αποτυχίας.

•   Μην επιλέξετε μόνος σας το πρόγραμμα. Συζητείστε με τα παιδιά, προτείνετε τις ιδέες σας, αφουγκραστείτε τις ανάγκες τους και τα ενδιαφέροντά τους, ακούστε τις προτάσεις τους, προσαρμόστε και συνθέστε σε κάτι που μπορεί να είναι ενδιαφέρον για όλους. Σκεφτείτε τους τομείς δράσης, τα διαφορετικά πεδία που ανοίγονται, “προχωρήστε” με το μυαλό σας και “οραματιστείτε’’ την εξέλιξη του προγράμματος.

•   Προγραμματίστε με όση ακρίβεια μπορείτε τη μεθοδολογία, το ημερολόγιο δράσης και δραστηριοτήτων, τις ανάγκες για στήριξη πάσης φύσεως (οικονομική ή επαγγελματική), τις συνεργασίες τόσο των μαθητών μεταξύ τους, όσο και με καθηγητές που το μάθημά τους ή τα ενδιαφέροντά τους συνδέονται με το πρόγραμμα. Δώστε βάση στην καλή προετοιμασία του προγράμματος. Η μισή επιτυχία βασίζεται ακριβώς εκεί.

•   Μιλήστε στα παιδιά απλά, κατανοητά, με λέξεις και εκφράσεις που γνωρίζουν. Ενθαρρύνετέ τα να σας ρωτούν όπου δεν καταλαβαίνουν. Πολλοί από σας θα εκπλαγείτε από το πλήθος των λέξεων ή εκφράσεων που αγνοούν…

•   Κάντε τους μαθητές σας συμμέτοχους εξηγώντας τους όλες τις φάσεις παραγωγής ενός προγράμματος, όσο πιο απλά γίνεται. Από την πρώτη συνάντηση-συμβόλαιο, τον καθορισμό αρμοδιοτήτων και ομάδων δράσης, τις τυχόν επισκέψεις-εκδρομές, τη συγκέντρωση και το σχολιασμό υλικού, τη διαλογή του, μέχρι και τη τελική μορφή του προϊόντος.

•   Κατευθύνετέ τα επακριβώς όπου βλέπετε ότι χρειάζεται. Κάποιοι μαθητές μας αισθάνονται μπερδεμένοι κι αναποφάσιστοι και έχουν ανάγκη τον καθορισμό των καθηκόντων και των ευθυνών τους.

•   Μη ζητάτε κατ’ ανάγκη αθρόα συμμετοχή. Συντονιστείτε και συνεργαστείτε με συναδέλφους σας. Μην ξεχνάτε πως είστε σε σχολεία με μικρό αριθμό μαθητών. Σε σχολείο 20 παιδιών και 15 καθηγητών πχ, δε γίνεται εύκολα να υλοποιηθούν με επιτυχία 3-4 προγράμματα Π.Ε. ή Α.Υ., παράλληλα με καλλιτεχνικούς αγώνες (ζωγραφική, θέατρο, χορό κλπ)  και σχολικές γιορτές. Εξάλλου δεν είναι ο αριθμός των συμμετοχών που κάνει επιτυχημένο ένα πρόγραμμα.

•   Εκμεταλλευτείτε το οικογενειακό κλίμα των μικρών σχολείων, τις διαπροσωπικές σχέσεις που αναπτύσσονται συνήθως μεταξύ εκπαιδευτικών για το καλύτερο αποτέλεσμα.
Αν γνωρίζετε συναδέλφους από κεντρικά σχολεία, ζητείστε τους να σας βοηθήσουν με αγορά και αποστολή υλικών, αφού για σας είναι μάλλον πολύ δύσκολη η μετακίνηση για το σκοπό αυτό.
Προσπαθήστε ειδικά στην αρχή να αναλάβετε το πρόγραμμα μαζί με συνάδελφο που συνεργάζεστε καλά ή έχει σχετική εμπειρία. Η βοήθειά του και η στήριξη που θα σας παρέχει θα είναι πολύτιμη.

•   Αν χρειαστείτε επιπλέον στήριξη υλικοτεχνική ή οικονομική αναζητείστε τη στους γονείς των παιδιών ως επαγγελματίες (ξυλουργοί, σιδεράδες κλπ), στο σύλλογο γονέων, στο δήμο ή στη συνεργασία με συναδέλφους.
Με το συνάδελφο των καλλιτεχνικών πχ, οργανώστε bazaar με έργα και κατασκευές των μαθητών (έργα ζωγραφικής, διακοσμητικά στολίδια όπως βότσαλα ζωγραφισμένα, κορνίζες, μικρο-γλυπτά και κατασκευές). Επίσης σε συνεργασία με κάποιο μαγαζί μπορείτε να διοργανώσετε πάρτι ώστε μέρος των κερδών να δοθούν για το σχολείο και το πρόγραμμα. Να είστε εφευρετικοί και ευέλικτοι.

•   Μην ξεχνάτε πως έχετε να κάνετε με παιδιά, και μάλιστα με παιδιά που συμμετέχουν εθελοντικά. Και παιδί σημαίνει παιχνίδι. Μην αγνοείτε τον ψυχαγωγικό και παιδευτικό χαρακτήρα του παιχνιδιού.
Εισάγετε δράσεις και δραστηριότητες, “φτιάξτε” το αντικείμενο του προγράμματος διαδραστικό και βιωματικό.
Πως;;… Με χρήση πχ συνεντεύξεων-ερωτηματολογίων, λήψη φωτογραφιών και δημιουργία βίντεο, δημιουργία σκετς και βιντεοσκόπησης τους για το τελικό προϊόν, κατασκευή σταυρολέξων, επιτραπέζιων παιχνιδιών ή ηλεκτρονικών κουίζ σε συνεργασία με τα παιδιά, κατασκευές και δημιουργίες γενικότερα (αφίσες, κολάζ, ζωγραφιές, γλυπτά), εμπνευσμένες από το θέμα.

•   Εντάξτε στο πρόγραμμά σας κάποια σχετική εκδρομή αν εξυπηρετεί. Μπορείτε να επισκεφτείτε Κ.Π.Ε. ή κάτι άλλο χρήσιμο για το πρόγραμμα σας. Συνήθως οι μαθητές με την ιδέα της εκδρομής ενθουσιάζονται και συμμετέχουν από την αρχή με όρεξη στο πρόγραμμα. Οργανώστε την εκδρομή σας καλά και κοιτάξτε να βγει υλικό και από εκεί. Είναι ευκαιρία για τα παιδιά να βγουν έξω από το νησί και να αντλήσουν νέα δεδομένα και προοπτικές, να δουν καινούρια πράγματα, να βρουν κίνητρα. Συζητείστε το με τους συναδέλφους σας σχετικά νωρίς και αφού βρείτε που, πως, γιατί, εξασφαλίστε τις σχετικές άδειες. 

•   Ενθαρρύνετε ευφάνταστες πρωτοβουλίες και δράσεις και πέρα από τα “πολιτικώς ορθά” πρότυπα, όπου αυτό εξυπηρετεί. Μη ξεχνάμε την αυθόρμητη και διερευνητική φύση που αναπτύσσει ένα παιδί. Είναι λάθος να τα περιορίζουμε διαρκώς και να τα “κλείνουμε” σε νόρμες και “κουτάκια”. Μη ξεχνάμε επίσης ότι πρόκειται για μια άλλη γενιά με δικούς της κώδικες και επικοινωνίες. Αυτοσχεδιάστε προς όφελος του τελικού αποτελέσματος και των ίδιων.

•   Βασιστείτε στις ικανότητες, στις δεξιότητες, στα χόμπι και στα ταλέντα τους. Δε θα σας διαψεύσουν. Δώστε τους ευθύνες και απευθυνθείτε τους (ειδικά σε Β’-Γ’ Γυμνασίου και πάνω) σαν ενήλικες, σαν ώριμα άτομα που περιμένετε αποτελέσματα από αυτούς. Τονίστε τους βέβαια πως δεν είναι σωστό μέσα στον αρχικό ενθουσιασμό τους να υπόσχονται περισσότερα από όσα μπορούν ή θέλουν. Μάθετέ τους τι σημαίνει ανάληψη ευθύνης.

•   Δείξτε το ενδιαφέρον σας για το πρόγραμμα και εντός ωρών σχολείου, πχ στα διαλλείματα. Μιλήστε μαζί τους, ρωτήστε πως τα πάνε, πως προχωράνε, αν θα είναι έτοιμοι μέχρι την συνάντηση που έχετε. Μην αφήνετε να επαναπαύονται. Κάντε τους να πιστέψουν πως συμμετέχουν σε κάτι σημαντικό, πως είναι μέρος μιας ιδιαίτερης παρέας με ένα κοινό σκοπό.

•   Μην παίρνετε προγράμματα μόνο και μόνο για να πλουτίσετε το βιογραφικό σας. Ούτε για συμπλήρωση ωραρίου. Να τα πάρετε πάνω απ’ όλα γιατί αισθάνεστε την ανάγκη να πλουτίσετε εσείς και οι μαθητές σας. Σε εμπειρίες, σε γνώσεις, συναισθήματα, δημιουργία.  Όλα τα άλλα έπονται και έρχονται από μόνα τους. Μη βάζετε τις προσωπικές φιλοδοξίες σας πάνω από σημαντικότερα πράγματα όπως η συνεργασία για ένα κοινό σκοπό, η διαπροσωπική σχέση, η εκτίμηση, η φιλία, η αγάπη. Αλλιώς θα καταλήξετε να ολοκληρώνετε προγράμματα μόνοι σας. Ότι δίνεις, παίρνεις.

Να πούμε εδώ πως κάθε περίπτωση, σχολείο, πρόγραμμα κλπ είναι διαφορετική περίπτωση, και δεν υπακούει κατ’ ανάγκη σε όσα αναφέραμε. Όπως επίσης πως τούτες εδώ οι ιδέες, δεν είναι η πανάκεια και η φόρμουλα στην υλοποίηση δραστηριοτήτων, πέρα από αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών. Καλό όμως είναι να είμαστε ευέλικτοι, δημιουργικοί, δραστήριοι, ανοιχτοί σε ιδέες, προτάσεις και συνεργασίες.

Ο αυτοσχεδιασμός σε τέτοια δύσκολα μέρη είναι το άλλο πόδι της καλής οργάνωσης.

Θα κλείσουμε υπενθυμίζοντας και κάτι που είπαμε και πιο πάνω:

Ας φύγουμε από τα δυσπρόσιτα σχολεία, ας γυρίσουμε στις πατρίδες μας, έχοντας αφήσει πίσω μας έργο για το οποίο είμαστε περήφανοι, έχοντας σημαδέψει παιδικές ψυχές, έχοντας καταθέσει κομμάτια του εαυτού μας με στόχο μια καλύτερη κοινωνία, ένα λιγότερο σκληρό κόσμο. Είναι ακριβώς αυτά τα παιδιά, με τις λιγοστές εμπειρίες και ερεθίσματα, που έχουν ανάγκη να διευρύνουν τους ορίζοντές τους. Μη ξεχνάμε τον ουσιαστικό λόγο που ασχοληθήκαμε με την εκπαίδευση, και ας δώσουμε τον πιο καλό μας εαυτό στα πιο ιδιαίτερα και δύσκολα σχολεία της χώρας μας.


Ευχαριστώ για την προσοχή σας. Καλή επιτυχία στο έργο σας.


25

Με αφορμη τα όσα είπε η magda..

Φαίνεται άσχετο αλλά δεν είναι.. Ενδεχομένως να βοηθήσει και κάποιους συναδέλφους που θα βρεθούν σε δυσπρόσιτα σχολεία.. Ρίξτε μια ματιά, ίσως το βρείτε ενδιαφέρον.. Από εισήγηση σε συνέδριο Περιβαλλοντικής εκπαιδευσης που εγινε στη Ρόδο τη χρονιά που μας πέρασε..

Η συγκεκριμένη εισήγηση του συναδέλφου, που σημειωτέον είχε αρκετή εμπειρία από δυσπρόσιτα σχολεία, είχε μεγάλη επιτυχία, άγγιξε και συγκίνησε μεγάλο μέρος του ακροατηρίου, κυρίως για το λόγο πως δεν ήταν επιστημονικοφανής αλλά βιωματικά και συναισθηματικά δομημένη και καταγεγραμμένη...

Διαβάστε:

Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Αγωγής Υγείας σε δυσπρόσιτα σχολεία: Προβλήματα υλοποίησης και προτάσεις για αντιμετώπιση.


Τα προβλήματα που θα αναφέρουμε παρακάτω δεν έχουν να κάνουν μόνο με την υλοποίηση προγραμμάτων Π.Ε. και Α.Υ. στα δυσπρόσιτα σχολεία της χώρας μας, αλλά γενικότερα με την υλοποίηση του εκπαιδευτικού έργου, και εντοπίζονται κυρίως σε δυο άξονες:

Στο μαθητικό δυναμικό και την υλικοτεχνική υποδομή και υποστήριξη.


Το μαθητικό δυναμικό των περιοχών αυτών παρουσιάζει συνήθως τα εξής κοινά αρνητικά χαρακτηριστικά:

•   Μικρό αριθμό
•   Περιορισμένα ερεθίσματα
•   Χαμηλό γνωστικό επίπεδο
•   Λεξιπενία και προβληματική ικανότητα κατανόησης - ερμηνείας  
     κειμένου
•   Μικρό ενδιαφέρον για συμμετοχή
•   Έλλειψη αυτοπεποίθησης

Είναι εντελώς αυτονόητο φαντάζομαι, πως η μικρή και κλειστή κοινωνία ενός απομακρυσμένου χωριού ή ενός μικρού νησιού (λίγοι κάτοικοι και μαθητές) και η έλλειψη επικοινωνίας με τον ’’έξω κόσμο’’, προσφέρουν ελάχιστα εξωτερικά ερεθίσματα στους μαθητές. Ακόμα και σήμερα, την εποχή του διαδικτύου.

Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με το μικρό σε αριθμό δυναμικό (που συνεπάγεται την έλλειψη συναγωνισμού και άμιλλας), την επιρροή συμπεριφορών και τακτικών της τοπικής μικρο-κοινωνίας, αλλά και την εισαγωγή πολλές φορές λανθασμένων προτύπων από τα μοναδικά εισαγόμενα “αγαθά”, της τηλεόρασης αλλά και του τουρισμού (κυρίως για τα νησιά), συμβάλλουν στο ιδιαίτερα χαμηλό γνωστικά επίπεδο, την έλλειψη φιλομάθειας, τη λεξιπενία, την έλλειψη ενδιαφερόντων.

Χαρακτηριστικά που οδηγούν τα παιδιά αυτά συνήθως στην έλλειψη αυτοπεποίθησης και στο φόβο της δράσης, του λάθους.

Ας δούμε όμως λίγο τις δυσκολίες που καλείται να αντιπαρέλθει ο εκπαιδευτικός σε ένα δυσπρόσιτο μέρος ως προς τον έμψυχο παράγοντα.

O ψυχισμός του ακρίτα, του παραμεθόριου πολίτη της χώρας μας, του απομακρυσμένου από τα κέντρα αποφάσεων και διαμόρφωσης των πραγμάτων και ειδικά του νησιώτη, είναι ένα περίεργο, ακραίο και αντιφατικό κράμα συναισθημάτων:

Από παρακατιανός και τελευταία τρύπα της φλογέρας το χειμώνα, πρώτο βιολί το καλοκαίρι. Από την αίσθηση εγκατάλειψης και αδιαφορίας από την πολιτεία, την απομόνωση, τη μοναξιά του χειμώνα, περνά στην περηφάνια, τη χαρά, την αίσθηση μοναδικότητας και τοπικισμού που δημιουργεί και ενισχύει η συρροή επισκεπτών και τουριστών, η προβολή εθίμων και τοπικών αγαθών το καλοκαίρι, τότε που όλοι, Έλληνες και ξένοι “θυμόμαστε” τη νησιωτική Ελλάδα και ψάχνουμε μια θέση στον ήλιο και τις παραλίες της.

Πράγμα βέβαια που ως πηγή χαράς, περηφάνιας αλλά βεβαίως και κέρδους-επιβίωσης, επιφέρει και εγκυμονεί και επικίνδυνες καταστάσεις όπως, αλλοτρίωση του τρόπου ζωής και της ιδιαίτερης φυσιογνωμίας ενός τόπου, της κοινωνικής συνοχής, χαλάρωση δεσμών και σχέσεων, εισαγωγή νέων προτύπων επιτυχίας και κοινωνικής προβολής.

Και δυστυχώς στη σύγχρονη Ελλάδα, το πρότυπο που αντικατέστησε το άλλοτε ‘’με στερήσεις και θυσίες μορφωμένο, πολυταξιδεμένο τέκνο του νησιού μας που μας κάνει περήφανους στον έξω κόσμο’’, ή το “αυτοδημιούργητο φτωχόπαιδο που έφυγε μακριά αλλά πέτυχε την κοινωνική καταξίωση στην κοινωνία που βρέθηκε’’, δεν είναι άλλο από τον ημιμαθέστατο, αδρανή και αδιάφορο νέο που μεγαλώνει παίζοντας όλη μέρα PlayStation και χαζεύοντας το Facebook και το ‘’Στοίχημα’’ με τις ευλογίες του μπαμπά και της μαμάς, κινούμενος από το καφέ στο μπαράκι και την παραλία..

Αυτού που βγάζει με το ζόρι γυμνάσιο και πολλές φορές χαριστικά το Λύκειο έχοντας ως όνειρο ( ; ) να διοριστεί –έχει, δεν έχει τα προσόντα- στο δήμο του νησιού του για το σίγουρο μισθό ως χαρτζιλίκι, τρέχοντας κυρίως παράλληλα για τα ενοικιαζόμενα και τα μαγαζιά της οικογενειακής επιχείρησης που είναι “το χοντρό χρήμα”.

Που λόγος, αλλά και κίνητρο να απογαλακτιστεί από τη ντόπια κοινωνία και να ανοίξει τα φτερά του, να κάνει καινούριες παρέες, να σπουδάσει, να εργαστεί μακριά από οικείους, να στριμωχτεί, να μετρήσει τέλος-τέλος τις δυνάμεις του, να δώσει μάχη στο στίβο της ζωής που είναι εκεί έξω και όχι στο κουκούλι και την ασφάλεια του μικρού νησιού.

Σε τέτοια πρότυπα και γονείς που πολλές φορές θέλουν τα παιδιά τους κοντά στις επιχειρήσεις τους και στους ίδιους,  παρόλο που κάποια από εκείνα έχουν τα φόντα να προχωρήσουν παραπέρα σαν άνθρωποι και επαγγελματίες, καλούνται οι νέοι εκπαιδευτικοί να αντιπαραβάλλουν άλλα, πιο δημιουργικά πρότυπα.

Σε παιδιά με γονείς που κάποιες φορές βλέπουν ενδόμυχα το δάσκαλο και μάλιστα τον ταλαντούχο, το φωτισμένο, το χαρισματικό, ως αντίπαλο που “φουσκώνει” τα μυαλά των παιδιών τους και τα οδηγεί στο αβέβαιο και χωρίς κέρδος μέλλον της “άχρηστης” μόρφωσης και των ‘’περιττών’’ σπουδών, καλούμαστε όλοι εμείς να δώσουμε κίνητρα, γνώση, δεξιότητες, και να κεντρίσουμε ως άλλες αλογόμυγες το ενδιαφέρον τους.

Σε μια εποχή που δεν προάγει έτσι κι αλλιώς τη μελέτη, την εσωτερική πειθαρχία, τη συγκέντρωση, τη στοχοπροσήλωση, τη βαθειά γνώση, αλλά την ευκολία, την αρπαχτή, τη μόστρα, την επιφάνεια. Κι όλα αυτά εν μέσω “μοντέλων”, “πανελιστριών”, “καλλιτεχνών” και κάθε είδους γελωτοποιών που κατακλύζουν τις τηλεοράσεις μας και μπαίνουν κάθε μέρα απρόσκλητοι ή καλεσμένοι στο σπίτι και την καθημερινότητά μας ασκώντας το διαβρωτικό τους έργο κυρίως στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού: τους α-παίδευτους (τους μη έχοντες παιδεία).

Απέναντι σε όλα αυτά καλούμαστε να προβάλλουμε πρότυπα ανθρώπων με μόρφωση, καλλιέργεια και γνώση που είναι δύναμη και κινητήριος μοχλός της ομαλής, ήπιας ανάπτυξης, με αισθητική, μέτρο, όραμα και προοπτική. Να παλέψουμε για τη διαμόρφωση ολοκληρωμένων ανθρώπων που θα επιλέξουν να μείνουν στον τόπο τους από αγάπη γι’ αυτόν και όχι γιατί δε μπορούν να σταθούν πουθενά παραέξω.

Καταλαβαίνετε λοιπόν με τι έχει να αναμετρηθεί ένας εκπαιδευτικός… Που πίσω από την πλάτη του πολλές φορές χλευάζεται και αντιμετωπίζεται (και είναι βέβαια) ως οικονομικός μετανάστης του “ψωροχιλιάρικου” το μήνα, “όσα κάνει ο μπαμπάς μου είσπραξη το διήμερο κύριε..”.

Λίγο-πολύ αυτή είναι η κατάσταση στην Ελληνική κοινωνία γενικότερα και τα πρότυπά της τα τελευταία 10-15 χρόνια. Και όχι μόνο στην επαρχία και τις προβληματικές της περιοχές.

Η ιδιαίτερη όμως αναφορά μας εδώ γίνεται γιατί σε αυτές ακριβώς τις περιοχές της επικράτειας το πρόβλημα καταδεικνύεται ιδιαίτερα και εντονότερα.

Στο άλλο σκέλος του προβλήματος της υλοποίησης περιβαλλοντικών προγραμμάτων και δραστηριοτήτων βρίσκεται η υποδομή και η υλικοτεχνική υποστήριξη.

Με τον όρο υποδομή εννοούμε κυρίως τις υποδομές του ίδιου του τόπου, τις προσφερόμενες υπηρεσίες, τα αγαθά που θα λειτουργήσουν επιβοηθητικά στο πρόγραμμά μας, αλλά και τις υποδομές του ίδιου του σχολείου, από τα εργαστήρια και τις βιβλιοθήκες, έως τα εποπτικά μέσα, τους χάρτες και τα μικροσκόπια.

Λέγοντας υλικοτεχνική υποστήριξη εννοούμε την υποστήριξη που (δεν) παρέχεται συνήθως από την πολιτεία για τη διεξαγωγή τέτοιων προγραμμάτων. Τα 40-50 ευρώ ανά πρόγραμμα που δίνονται, κατόπιν μάλιστα εορτής, είναι ψίχουλα για τα σπουργίτια και σίγουρα όχι χρήματα για να αγοραστούν αναγκαία υλικά ή για να καλυφτούν σχετικές ανάγκες που προκύπτουν και να γίνει η δουλειά που πολλοί από μας θα ‘θελαν να γίνει.

Τι μένει; Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές τους να παλεύουν με τα δικά τους μέσα αυτοσχεδιάζοντας, με την όποια στήριξη του συλλόγου γονέων, δήμου, τοπικής κοινωνίας κλπ. Γνωρίζω εκπαιδευτικούς με τους δικούς τους βιντεοπροτζέκτορες, τα δικά τους λάπτοπ, τα δικά τους βιβλία, τις δικές τους φωτογραφικές μηχανές, να τα αγοράζουν, να τα κουβαλάνε, να τα δανείζουν.

Και η αλήθεια είναι πως τα τελευταία χρόνια τα πράγματα έχουν βελτιωθεί σε σχέση με άλλες εποχές. Κάτι οι δωρεές που γίνονται από φορείς και ιδιώτες, κάτι μια σχετική ευαισθησία της πολιτείας τελευταία για τις ανάγκες των νησιωτών και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής τους, βοήθησαν λίγο τα πράγματα.

Και μόνο η πρόσβαση στο διαδίκτυο που υπάρχει πια σε όλα πια, θέλω να ελπίζω, τα δυσπρόσιτα σχολειά μας, λύνει αρκετά από τα προβλήματα αναζήτησης, έρευνας πχ. Φτάνει όμως μόνο αυτό; Σίγουρα όχι, και η μεγαλύτερη αρωγή του κράτους στα ιδιαίτερα εκείνα μέρη, η δημιουργία κατάλληλων υποδομών για καλύτερη παιδεία, υγεία, επικοινωνία κρίνεται τουλάχιστον αναγκαία..

(Συνέχεια παρακάτω..)

26
Η Κοινότητα του PDE / Απ: Μουσική_temp03
« στις: Ιούνιος 17, 2010, 02:08:29 πμ »

miss daniel: 18.20 p.m., 16/6/2010 (Παγκόσμια αναγνωρισμένη ημέρα του πατέρα), 3250kg, 51cm.



Γεννήθηκα...    (Στίχοι: Κ.Χ Μύρης, Μουσική: Γ. Μαρκόπουλος, Ερμηνεία: Ν. Ξυλούρης)
http://www.youtube.com/watch?v=L-UQVv1Y0OM

Γεννήθηκα στο βλέφαρο του κεραυνού,
σβήνω κυλώντας στα νερά..
Ανέβηκα στην κορυφή της συννεφιάς
σαλτάροντας με τις τριχιές
του λιβανιού,
πήρα το δρόμο της σποράς..

Κοιμήθηκα στο προσκεφάλι
του σπαθιού,
είχα τον ύπνο του λαγού..
Αγνάντευα την πυρκαγιά
της θεμωνιάς
αμίλητος την ώρα της συγκομιδής,
πήρα ταγάρι ζητιανιάς..

Αντάμωσα τον χάρο της ξερολιθιάς,
το άλογο στ' αλώνι να ψυχομαχεί,
πήρα ταγάρι ζητιανιάς..


Αφιερωμένο στην κόρη μου, και σε όλα τα μωρά που γεννιούνται σ’ αυτά τα δύσκολα, περίεργα χρόνια.. με την ευχή να μη ζήσει όσα ζήσαν οι γενιές των πατεράδων και των παππούδων μας (τους 65 και άνω δηλαδή..), αλλά κι αν χρειαστεί να τα ζήσει, να το κάνει παλεύοντας για αξιοπρέπεια, δικαιοσύνη, ισονομία...

Όσο για τη μαμά της (δε νοούνται γεννητούρια χωρίς η μαμά να έχει την τιμητική της), τίποτα λιγότερο από αυτό (όχι γιατί είχε γίνει ..σημαδούρα με την κοιλιά, εσείς οι βιαστικοί..  ;D ):


Η σημαδούρα                   (Στίχοι-Μουσική-Ερμηνεία: Βαγγέλης Γερμανός)
http://www.youtube.com/watch?v=RgQ6EDuXWvo

Είναι βελόνα περασμένη στο κορμί
που ταξιδεύει και την ζωή μου κλέβει
Είναι μια δίψα μια φωτιά
σαν από πάνθηρα δαγκωματιά...

Είν' η αγάπη μας απλά
μια σημαδούρα στ' ανοιχτά
και μια γοργόνα στην κορφή
της δίνει σχήμα και μορφή... (δις)

Τρελό σαξόφωνο και νύχτα μαγική
μια περιπέτεια ζωντανή
μπροστά στου κόσμου την ψευτιά
θα ξεγυμνώνεται κάθε βραδιά...

Είν' η αγάπη μας απλά
μια σημαδούρα στ' ανοιχτά
και μια γοργόνα στην κορφή
της δίνει σχήμα και μορφή... (δις)



Ευχαριστώ όλους σας για τις αφιερώσεις, τις ευχές σας, και τα καλά σας λόγια.. :)

27
Η Κοινότητα του PDE / Απ: Μουσική_temp03
« στις: Ιούνιος 15, 2010, 02:57:53 μμ »

Για το Μαρκο που κλείνει τα ..δεκαξι του..  ;D
Χρόνια πολλά, καλά, δημιουργικά, αλλά προπάντων με την τρέλλα σου για οδηγό..  ;) Μην την χάσεις (αν και είναι αργα γι' αυτό, ε;  ;D ;D )


Sweet Little Sixteen                    (Chuck Berry)
http://www.youtube.com/watch?v=7d5qUWR4LTM&feature=related


They're really rockin Boston
In Pittsburgh, P. A.
Deep in the heart of Texas
And 'round the Frisco Bay
All over St. Louis
Way down in New Orleans
All the Cats wanna dance with
Sweet Little Sixteen..

Sweet Little Sixteen
She's just got to have
About half a million
Framed autographs
Her wallet's filled with pictures
She gets 'em one by one
She gets so excited
Watch her look at her run..

Oh mommy mommy
Please may I go
It's such a sight to see
Somebody steal the show
Oh daddy daddy
I beg of you
Whisper to mommy
It's all right with you..

Cause they'll be rockin on bandstand
In Philadelphia P.A.
Deep in the heart of Texas
And 'round the Frisco Bay
All over St. Louis
Way Down in New Orleans
All the Cats wanna dance with
Sweet Little Sixteen..

Sweet Little Sixteen
She's got the grown up blues
Tight dress and lipstick
She's sportin' high heal shoes
Oh, but tomorrow morning
She'll have to chang her trend
And be sweet sixteen
And back in class again..

Cause they'll be rockin on bandstand
In Philadelphia P.A.
Deep in the heart of Texas And 'round the Frisco Bay
All over St. Louis Way Down in New Orleans
All the Cats wanna dance with
Sweet Little Sixteen..


(Αυριο Μάρκο, αυριο.. την ημέρα του πατέρα.. ;) )

28
Η Κοινότητα του PDE / Απ: Μουσική_temp03
« στις: Ιούνιος 14, 2010, 12:30:00 πμ »

Daniel, πες νέα....

Για σένα αγαπητό ..Ριτoλαμπάκι (Ritalamp) το παρακάτω άσμα...  ;D ;D ;D


Άγγελος εξάγγελος     (Στίχοι-ερμηνεία: Δ.Σαββόπουλος, Μουσική: B.Dylan)
http://www.youtube.com/watch?v=H8tOxlOBlF4&feature=related


Άγγελος εξάγγελος μας ήρθε από μακριά
γερμένος πάνω σ' ένα δεκανίκι
δεν ήξερε καθόλου μα καθόλου να μιλά
και είχε γλώσσα μόνο για να γλείφει..

Τα νέα που μας έφερε ήταν όλα μια ψευτιά
μα ακούγονταν ευχάριστα στ' αυτί μας
γιατί έμοιαζε μ' αλήθεια η κάθε του ψευτιά
κι ακούγοντάς τον ησύχαζε η ψυχή μας..

Έστησε το κρεβάτι του πίσω απ' την αγορά
κι έλεγε καλαμπούρια στην ταβέρνα
μπαινόβγαινε κεφάτος στα κουρεία και στα λουτρά
και χάζευε τα ψάρια μες στη στέρνα..

Και πέρασε ο χειμώνας κι ήρθε η καλοκαιριά
κι ύστερα πάλι ξανάρθανε τα κρύα
ώσπου κάποιο βραδάκι βρε τι του 'ρθε ξαφνικά
κι άρχισε να φωνάζει με μανία..

Τα πόδια μου καήκανε σ' αυτή την ερημιά
η νύχτα εναλλάσσεται με νύχτα
τα νέα που σας έφερα σας χάιδεψαν τ' αυτιά
μα απέχουνε πολύ απ' την αλήθεια..

Αμέσως καταλάβαμε τι πήγαινε να πει
και του 'παμε να φύγει μουδιασμένα
αφού δεν είχε νέα ευχάριστα να πει
καλύτερα να μην μας πει κανένα...



Tα νεα μας τα ξερετε από το Μάρκο.. Το αργότερο μέχρι Πέμπτη, με πιθανότερες Τρίτη-Τετάρτη..

Φιλιά.. :-*

Σελίδες: 1234 ... 69

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162164
  • Σύνολο θεμάτων: 19242
  • Σε σύνδεση σήμερα: 735
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 8
Επισκέπτες: 745
Σύνολο: 753

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.072 δευτερόλεπτα. 24 ερωτήματα.