Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Θέματα - Έσπερος

Σελίδες: 1
1
Ανοίγω αυτό το θέμα για να ανταλλάξουμε απόψεις και εμπειρίες σχετικά με τη θλιβερή κατάσταση που βλέπουμε κάθε χρόνο να χειροτερεύει, τη γενική αδιαφορία των μαθητών για το σχολείο, την πλήρη απάθειά τους ακόμα και μπροστά σε πάρα πολύ χαμηλούς βαθμούς, την παντελή απουσία οποιουδήποτε στόχου σχετικού όχι με πανεπιστημιακές σπουδές απαραίτητα, αλλά με μια σοβαρή στάση μέχρι το τέλος της σχολικής τους ζωής. Και καταλήγω στο ερώτημα, μπορεί ένα σχολείο να προσπαθήσει και να επιδιώξει να ανεβάσει συνολικά το επίπεδο των μαθητών του (χωρίς να χρησιμοποιηθούν άλλα μέσα όπως μετακινήσεις μαθητών από και προς γειτονικά σχολεία). Εννοώ να ανεβάσεις το επίπεδο του συγκεκριμένου μαθητικού δείγματος που διαθέτεις, που έρχεται στο σχολείο σου με τυχαίο τρόπο και έχει μεγάλη κοινωνική, οικονομική και πνευματική διαστρωμάτωση.

Κάποιες δικές μου παρατηρήσεις (για Γυμνάσιο):
-  Όταν έχεις υπερβολικά πολλούς αδύναμους μαθητές ταυτόχρονα με μαθητές με αξιώσεις, είναι δύσκολο να βρεις ισορροπία ώστε να έχεις υψηλές απαιτήσεις, χωρίς να κλείνεις τελείως την πόρτα του σχολείου στα άλλα παιδιά, αλλά και χωρίς να ρίχνεις τελείως το επίπεδο.
-  Οι τεχνικές διαφορποιημένης διδασκαλίας και γενικά οι μαθητοκεντρικές και βιωματικές τεχνικές που προτείνονται στις επιμορφώσεις, ίσως να είχαν αποτεέλσμα αν χρησιμοποιούνταν κατ'  αποκλειστικότητα σχεδόν στις πρώτες τάξεις του δημοτικού πάνω σε αναδιαμορφωμένη ύλη, ώστε να εξασφαλιστεί ότι οι μαθητές ώς ένα σημείο θα συμβαδίζουν μέχρι  κάποια τάξη. Στο Γυμνάσιο, αυτές οι μέθοδοι είναι ωραίες για να διανθίζεις το μάθημα,και μπορεί όντως να οδηγήσουν σε μεγάλη εμπλοκή των παιδιών, η οποία εμπλοκή σίγουρα φέρνει μια κάποια ενασχόληση και η ενασχόληση θα φέρει και μια κάποια επαφή με το μάθημα, αλλά αυτό είναι ώς εκεί. Ουσιαστικά είναι για να κάνει κάτι κάποιος για να μην μείνει ή για να μην τα παρατήσει τελείως και φυτοζωεί γύρω στο 14. Να φέρω ένα παράδειγμα:  στα λογοτεχνικά κείμενα, δραστηριότητες δραματοποίησης σκηνών, ζωγραφιές εναλλακτικών εξωφύλλων κλπ. Μια χαρά είναι και κάποια παιδιά θα τις χαρούν ιδιαίτερα, αν έχουν ταλέντο σε αυτά. Όμως ο μαθητής που δεν μπορεί να κατανοήσει ένα κείμενο ή να γράψει μια παράγραφο 8 σειρών, θα εξακολουθεί να μην μπορεί να κατανοήσει και να γράψει κείμενο. Απλά θα έχει εμπλακεί συναισθηματικά με το μάθημα, άρα ίσως του κεντρίσει την προσοχή, σίγουρα θα το θυμάται λίγο περισσότερο (εξ ακοής) και θα καταφέρει να έχει ένα γραπτό ίσως ακόμα και για 13-14, αλλά μέχρι εκεί.
- Σε πιο πρακτικές καταστάσεις, έχω δει εκπαιδευτικούς αμείλικτα απαιτητικούς που δεν αναγνωρίζουν κανένα ελαφρυντικό. Αποτέλεσμα δεν έχουν. Ίσως θα έλεγα κιόλας ότι οι μαθητές κλείνονται τελείως, απογοητεύονται, δεν προσπαθούν καν, θεωρούν ότι είναι κομμένοι από χέρι.
- Έχω δει συνάδελφο, νέο συνάδελφο, με απαιτήσεις εκτός τόπου και χρόνου όπως είχαμε συνήθως όλοι όταν ξεκινήσαμε, που δεν δείχνει όμως ότι θα κόψει από ιδεολογία και εκδικητικότητα. ΕΚεί πράγματι, παρατήρησα ότι οι περισσότεροι μαθητές, επειδή ο πέλεκυς των βαθμών ήταν βαρύς, αλλά παράλληλα υπήρχε και θετική προσωπική σχέση και ενθάρρυνση, έκαναν μια μεγαλύτερη προσπάθεια (ή έκαναν περισσότερο φροντιστήριο) και επιφανειακά προσαρμόστηκαν στις απαιτήσεις του εκπαιδευτικού. Την επόμενη χρονιά όμως, μπορώ να πω ότι αυτά που είχαν συγκρατήσει, ήταν αυτά τα ελάχιστα που συγκρατεί ο μέσος μαθητής δυστυχώς στην εποχή μας, δηλαδή δεν δεν είδα διαφορετικό αποτέλεσμα παρόλο που επιφανειακά ο ίδιος είχε νιώσει δικαιωμένος ότι τους έτρεξε και πέτυχε κάτι.
-  Έχω δοκιμάσει και τη μέθοδο άλλων εκπαιδευτικών, που λένε ότι πρέπει στην αρχή να τα κάνεις αργά και αναλυτικά και μετά θα μπουν στο πνεύμα και θα προχωράς πιο γρήγορα, αλλά θα έχεις κερδίσει μεγαλύτερο μέρος του ακροατηρίου. Αυτό κι αν ήταν τελικά αποτυχία.... Κατέληξα να ασθμαίνω για να ολοκληρώσω ένα αφηγηματικό έργο, επανλαμβάνοντας τελικά σε κάθε ενότητα τι είναι τα τυπικά επίθετα και η ύβρις, για να το εμπεδώσει και ο πιο αφηρημένος, δεν εμβάθυνα όσο θα ήθελα για να ακούσουν κάποια πιο απαιτητικά πράγματα οι μαθητές που θα τα κατανοούσαν, εγώ τελικά ταλαιπωρήθηκα και αγχώθηκα και δεν νομίζω ότι όλο αυτό άξιζε τον κόπο.

2
Ανοίγω αυτή η συζήτηση γιατί το θέμα είναι παρα πολύ σοβαρό.
Ανακοινώθηκαν τα πρωτόκολλα.
Τα διαβάζω σιγά σιγά.
Δεν σχολιάζω πριν έχω πλήρη εικόνα γιατί αυτά που είδα δεν μου άρεσαν και πολύ.

3
Σχολική ζώνη / Ελληνική «pisa»
« στις: Μαΐου 19, 2022, 09:41:32 pm »
Πέρα από την προσωπική άποψη του καθενός σχετικά με την εισαγωγή αυτού του «θεσμού» ( εγω προσωπικά δεν εμπιστευομαι τίποτα απ όσα κάνει η Κεραμεως), πώς είδατε τα θέματα; Τι πιστεύετε για τους δικούς σας μαθητες; Σας άρεσε η λογική τους;

Εγω είμαι φιλόλογος σε γυμνάσιο. Έριξα μια βιαστική μάτια οπότε η γνώμη μου είναι πρόχειρη. Έχω πολλές επιφυλάξεις ως προς το θέμα των ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής, αλλά θεωρώ ότι διευκόλυναν τους μαθητες στα συγκεκριμένα ζητούμενα. Αλλιώς δεν μπορώ να φανταστώ μαθητες Γ Γυμνασίου να μπορούν μόνοι τους να κάνουν τέτοιου είδους ερμηνείες στα χωρια του κειμένου. Μου άρεσε η έμφαση στην κατανόηση κριμένου, που υποτίθεται ότι είναι βασικός μας στόχος, αλλά οι φιλόλογοι συχνά παρασύρονται από τον παραδοσιακό τυφλοσούρτη των ασκήσεων και δεν δίνουν τόση έμφαση σ αυτό. Κατά τ άλλα δεν μπορώ να φανταστώ σοβαρή διαγνωστική δοκιμασία χωρίς παραγωγή λόγου. Όχι ότι με νοιάζει αν θα λειτουργήσει σοβαρα ο θεσμός…

Γενικα δεν θεωρώ κακό να υπάρχει πού και πού μια τετοια γενικευμένη δοκιμασία, αλλά δεν εμπιστευομαι όπως είπα τον τρόπο αξιοποίησής της. Ατομικά μιλώντας για το μαθημά μου ας πούμε θα ήθελα να γνώριζα κάποια στατιστικα για να έχω μια εικόνα πού τοποθετούνται οι μαθητες μου, όμως αυτά τα στοιχεία θα ήθελα να τα έχω μόνο εγω και όχι να γίνονται συγκρίσεις μεταξύ καθηγητών ή μεταξύ σχολείων. Αυτά είναι πολύ επικίνδυνα μονοπάτια ακόμα κι αν υπάρχουν καλές προθέσεις, που αν προκειμενω είναι δεδομένο ότι δεν υπάρχουν, οπότε ένας λόγος παραπάνω να φοβόμαστε.

4
Νηπιαγωγείο / Πρώτη φορά νηπιαγωγειο
« στις: Ιουνίου 27, 2021, 08:47:55 am »
Καλημέρα σας,
Ο γιος μου θα ξεκινήσει το νηπιαγωγειο τον Σεπτέμβριο, θα είναι 3 χρ κ 8 μηνών (ακριβώς στο όριο δλδ), δεν έχει παει παιδικό σταθμό. Είμαι εκπαιδευτικός και το νομικό κομμάτι το βρίσκω, αναρψτιεμαι όμως για κάποια πιο πρακτικά θέματα. Θα ήθελα κάποια καθοδήγηση για να μην γίνω ρεζίλι μ αυτό που θα ρωτήσω τη συναδελφο τώρα που θα πάω τα χαρτιά που εκκρεμούν.

Κατ αρχας λόγω covid μπορώ να ζητήσω να πάμε σε μια θερινή υπηρεσία να δει τον χώρο; στο δικό μου σχολείο είμαστε μπάτε σκύλοι αλέστε…

Επισγς τι είθισται για την προσαρμογή τις πρώτες μέρες; έχω καταλάβει ότι παρουσία γονέα προβλέπεται αλλά δεν συνηθίζεται, έτσι δεν είναι; Το πιο συνηθισμένο είναι να φύγει μια δυο μέρες λίγο νωρίτερα αν χρειαστεί;

Θα ήταν χρησιμο να ζητήσω να μιλήσω με την νηπιαγωγό πριν αρχίσουν για να τις πω τις ανησυχίες μας; (ο πιο μικρός, χωρίς σχολείο, ελλιπής έως ανύπαρκτη κοινωνικοποιηση λόγω covid, υποψία αριστεροχειρίας) ή να την αφήσω να τα ανακαλύψει κ να τα θίξω απευθείας στην πρώτη συνάντηση;

5
Σχολική ζώνη / Σύμβουλος Σχολικής Ζωής
« στις: Οκτωβρίου 28, 2020, 01:14:06 pm »
ορίσατε σύμβουλο σχολικής στο σχολείο σας;
Εμείς επειδή σπεύδουμε να εφαρμόζουμε τα πάντα, ορίσαμε.
Ένας συνάδελφος είχε τα τυπικα προσόντα (μεταπτυχιακό), ο διευθυντής απευθύνθηκε κ στους παλιούς, που δεν ήθελαν, κ μετά ορίστηκα εγω λόγω παλαιότερες ενασχόλησης με ένα πρόγραμμα διαμεσολάβησης. Δεν μπορώ να πω ότι το ήθελα, ας πούμε όμως ότι δεν είχα περιθώρια να αρνηθώ.

Σ αυτή τη φάση ο διευθυντής μου πασάρει οποιοδήποτε θέμα τσακωμού μαθητών, θεωρώντας ότι εμπίπτει στις αρμοδιότητες του συμβούλου. Ατυχώς συμβαίνουν στα τμήματα που διάλεξα εγω να είμαι υπεύθυνη. Εγω θεωρώ ότι δεν είναι δουλειά του συμβούλου να ασχολείται με το ποιος παίζει ενοχλητικά παιχνίδια ή πειράζει πράγματα συμμαθητών (σημειώνω ότι είμαστε Γυμνάσιο, όχι προνήπιο). Ούτε μια βδομάδα δεν έχω αναλάβει κ ήδη έχω περάσει τρία κενά ασχολούμενη καταστάσεις όπως ποιος έσπρωξε ποιον κ ποιος κατάβρεξε ποιον κ έχω εκνευριστεί απίστευτα. Κι ο άλλος συνάδελφος θεωρεί ότι δεν είναι αυτή η αρμοδιότητα μας, αλλά σοβαρα περιστατικά εκφοβισμού ή βίας.

Έχω αρχίσει να εκνευρίζομαι κ θα του πω μάλλον ότι δεν είναι δυνατόν όλα αυτά τα καθημερινά να παραπέμπονται έτσι σ εμένα, κάποια είναι βλακωδη, αλλά είναι θέμα εφημερίας κ αλλά θέμα υπευθύνου τμήματος.

Αναρωτθεμαι τι έχουν κάνει άλλα σχολεία για το θέμα αυτό.

6
Άδειες / Άδεια λόγω γέννησης τέκνου
« στις: Δεκεμβρίου 18, 2017, 03:59:30 pm »
Πατέρας εκπαιδευτικός αποκτά παιδί Παρασκευή βράδυ, δηλαδή τη μέρα της γέννησης δούλεψε κανονικά. Τις 2 μέρες άδειας τις δικαιούται Δευτέρα και Τρίτη, ή θεωρείται κατά τη διατύπωση του νόμου ότι πρέπει να είναι συνεχόμενες με το γεγονός άρα ουσιαστικά χάνονται;

7
Καλησπέρα συνάδελφοι και χρόνια πολλά!

Πολλοί από εμάς πιαστήκαμε στον ύπνο με την ξαφνική ανακοίνωση της απεργίας της ΠΝΟ και δεν μπορούμε να γυρίσουμε στα νησιά όπου δουλεύουμε. Γνωρίζετε τι προβλέπεται για τη δικαιολόγηση της απουσίας μας σε τέτοιες περιπτώσεις; Είναι θέμα καλής διάθεσης διευθυντή ή μπορεί να κάνει κάτι υπηρεσία για να μας καλύψει επίσημα;

(δεν ρωτάω τον διευθυντή μου γιατί προφανώς δεν τίθεται θέμα καλής διάθεσης....)

Σελίδες: 1

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32916
  • Τελευταία: Katerina25
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1185244
  • Σύνολο θεμάτων: 19493
  • Σε σύνδεση σήμερα: 697
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 18
Επισκέπτες: 544
Σύνολο: 562

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.047 δευτερόλεπτα. 24 ερωτήματα.