Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - Έσπερος

Σελίδες: 123 ... 294
1
Σχολική ζώνη / Απ: Νέοι κανονισμοί στα σχολεία!!
« στις: Σήμερα στις 01:03:44 μμ »
Εμείς την
αποζημίωση φθορών την έχουμε εφαρμόσει και μάλιστα επι πολύ χαλαρών διοικήσεων. Δεν υπήρξε ποτέ αντίρρηση στο να τ πληρώσουν, αντίρρηση αν υπήρξε, θα υπήρξε επειδή αμφισβητούσαν ότι το έκανε το παιδί τους ή το έκανε μόνο τξ παιδί τους. Εκπλήσσομαι κάποιες φορά γιατί θεωρούσα ότι το σχολείο μου τα τελευταία χρόνια ήταν ασόβαρο στη διαχείριση καταστασεων και βλέπω ότι κάποια πράγματα που θεωρούσαμε αυτονόητα, δεν είναι.

Εγω πιο γελοίο θεωρώ το θέμα της καθυστέρησης. Δεν καταλαβαίνω γιατί θα πρέπει να υπάρχει δυνατότητα να καθυστερησεις, χωρίς να ειδοποιήσει ο γονέας με συγκεκριμένη αιτιολόγηση.

Αυτό με την υπογραφή πιστεύω ότι έτσι απλα λέγεται. Προφανώς δεν μπορεί να γίνει εκτός αν πάμε σε επιλογή σχολείων…

Δεν ξέρω πάντως αν εγω τα βλέπω τόσο διαφορετικά, επειδή έχω ταλαιπωρηθεί για χρόνια σε σχολείο χωρίς κανόνες και υπάρχει και η περιρρέουσα ατμόσφαιρα των γονέων που αφήνουν τα παιδιά ανεξέλεγκτα, δεν διαφωνώ καθολου με την ιδέα να ακούγεται ότι τα σχολεία θα είναι πολύ αυστηρά στο θέμα της συμπεριφοράς. Ίσως καταλάβουν καποιοο επιτέλους ότι στο σχολείο δεν πάμε να κάνουμε ο,τι γουστάρουμε.

Αυτά φυσικά δεν λύνουν το θέμα του εκφοβισμού ούτε το θέμα της εκτός σχολείου παραβατικότητας.
Ίσως είναι μια ευκαιρία όμως να συμμαζέψουμε κάποια άλλα πράγματα.

2
Σχολική ζώνη / Απ: Νέοι κανονισμοί στα σχολεία!!
« στις: Σήμερα στις 01:04:52 πμ »
Αυτό μπορεί να λέγεται απλώς για να ειπωθεί. Ή να εννοούν ότι θα υπογράφει ότι γνωρίζει και αποδέχεται από πλευράς του αυτές τις δεσμεύσεις. Καλά είναι όλα αυτά. Να αναγκαστούν οι γονείς να ασχοληθούν με το σχολείο. Ανήλικα είναι τα παιδιά τους.

3
Σχολική ζώνη / Απ: Νέοι κανονισμοί στα σχολεία!!
« στις: Απρίλιος 11, 2024, 06:41:16 πμ »
Με δεδομένο ότι οι γονείς είναι αλλοπροσαλλοι, αν δεν ρυθμίζεται με νόμο από πάνω κάθε λεπτομέρεια όπως το τι θα γίνεται με καθυστερήσεις και κινητά, δεν θα είμαστε καλυμμένοι. Εγώ προτιμώ να ρυθμίζεται, ώστε να μπορώ να το εφαρμόσω, κι ας μην μου αρέσει ακριβώς η ρύθμιση.
Το 15λεπτο πχ δεν το κατανοώ. Το πρωί δεν πρέπει να αργεί κανείς, εκτός αν ειδοποιήσει ο γονέας ότι υπάρχει συγκεκριμένος λόγος. Μετά το διάλειμμα, δεν πρέπιε να αργεί κανείς, τελεία. Πόσοι όμως το εφαρμόζουν; Στο σχολείο μου φέτος που έγινε προσπάθεια να τα ρυθμίσουμε αυτά, το κομμάτι του πρωινού λύθηκε αλλά το κομμάτι της ει΄σοδου στην τάξη, όχι. Και ξέρετε γιατί;Γιατί κάοιοι συνάδελφοι δέχονταν τα παιδιά μέσα, ενώ άλλοι όχι.
Η κλασική νοοτροπία "σιγά μην μου πει εμένα κάποιος τι θα κάνω στην τάξη μου". Τουτέστιν, χέστηκα για τη σωστή λειτουργία του σχολείου. Εγώ έρχομαι για να διδάξω 4 ώρες και μετά, γαία πυρι μιχθήτω.

Έτσι όπως εχουν γίνει τα παιδιά που δεν δέχονται τίποτα, χίλιες φορές ένας προβληματικός νόμος που μας λύνει τα χέρια, παρά ένας προβληματικός νόμος που μας δένει τα χέρια και δεν μπρουμε να κάνουμε τίποτα.


4
Σχολική ζώνη / Απ: Νέοι κανονισμοί στα σχολεία!!
« στις: Απρίλιος 10, 2024, 08:43:21 μμ »
Ποινές τύπου πενταήμερη αποβολή δεν είναι τιμωρία, είναι δώρο (για τους μαθητές). Τα παιδιά που έχουν ακραία συμπεριφορά έχουν χάσει ούτως ή άλλως το ενδιαφέρον τους για το μάθημα.

5 μέρες αποβολή είναι 30 απουσίες. Όποιος πάρει 5 μέρες σίγουρα έχει ξεκινήσει από μικρότερες ποινές, άρα θα έχει κι άλλες. πού είναι το δώρο; θα μείνει.

5
Σχολική ζώνη / Απ: Απουσίες μαθητών
« στις: Απρίλιος 10, 2024, 07:05:43 μμ »
Καλησπέρα

Γνωρίζει κανένα μέλος σε ποιο ΦΕΚ αναφέρεται τι ισχύει για τις μονόωρες απουσιών σχετικά με το χαρακτηρισμό φοίτησης;

Θυμάμαι να αναφέρεται, χωρίς να είμαι σίγουρος, πως οι μονόωρες απουσίες που οφείλονται σε ωριαίες απομακρύνσεις (παλιά ωριαίες αποβολές), οι οποίες όμως χαρακτηρίζονταν τόσο στο απουσιολόγιο όσο και στο παλιό ποινολόγιο (νυν βιβλίο σχολικής ζωής?!?), μπορούσαν να μην προσμετρηθούν για το χαρακτηρισμό φοίτησης με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων. Μπορεί να το επαληθεύσει κανείς;

Κι ένα τελευταίο, ξέρετε αν ισχύει κάτι διαφορετικό όσον αφορά τις απουσίες και το χαρακτηρισμό φοίτησης στα ΕΝΕΕΓΥΛ;
Δε μιλάω για απουσίες λόγων θεμάτων υγείας, νοσηλείας σε νοσοκομείο κλπ έκτακτες περιπτώσεις αλλά αν ο σύλλογος έχει το δικαίωμα να μην προσμετρήσει απουσίες χωρίς κανένα δικαιολογητικό.

Ευχαριστώ.

Υπήρχε παλιότερα διάταξη που επέτρεπε να διαγράψεις απουσίες αν η συμπεριφορά βελτιώθηκε. Αυτή δεν ισχύει τώρα. Οπότε δεν μπορούν να διαγραφούν επίσημα.

6
Σχολική ζώνη / Απ: Νέοι κανονισμοί στα σχολεία!!
« στις: Απρίλιος 10, 2024, 07:04:13 μμ »
Το παιδι μου ειναι μαθητής σε πειραματικό. Σε περίπτωση προωρης αποχώρησης μας έρχεται εγκαίρως ενημέρωση κάθε φορά μέσω του myschool. Επίσης άμεση ενημέρωση έρχεται στο κινητό μας αν κάποιο παιδι αργήσει την πρωτη ωρα

Επειδή όμως είμαστε τεχνολογικά αναλφάβητοι, δεν είναι δεδομένο ότι οι γονείς βλέπουν τα μειλ εγκαίρως (ή γενικώς). Ούτε καν συνάδελφοι δεν βλέπουν μειλ κάποιες φορές…
Σίγουρα πάντως υπάρχει διαφορα ανάμεσα στο παιδί με κλειστό κινητό για χρήση εκτός σχολείου και στο παιδί που το χρησιμοποιεί.

7
Σχολική ζώνη / Απ: Νέοι κανονισμοί στα σχολεία!!
« στις: Απρίλιος 10, 2024, 04:15:41 μμ »

Να διαχωρίσουμε κάτι. Άλλο το να χρησιμοποιούνται τα κινητά στο χώρο του σχολείου, και άλλο το να μένουν (αυστηρώς) μέσα στην τσάντα. Υπάρχουν και αρκετά σχολεία που δεν είναι αυτό που λέμε "σχολείο γειτονιάς". Τα πρότυπα και πειραματικά είναι ένα παράδειγμα, και όχι μοναδικό. Στις περιπτώσεις αυτές μπορεί το κινητό να πρέπει να χρησιμοποιηθεί π.χ. για να ειδοποιήσει το παιδί τον γονέα σε περίπτωση πρόωρης αποχώρησης. Και μη μου πείτε "το σχολείο έχει τηλέφωνο", γιατί φανταστείτε ένα ολόκληρο τμήμα να πρέπει να ειδοποιήσουν τους γονείς τους από αυτό. Ούτε αποτελεί λύση η παράδοση όλων των κινητών στο γραφείο του διευθυντή ή των διδασκόντων μέχρι τη λήξη του ωραρίου, γιατί και χρονοβόρο θα είναι να τα παραδίδουν το πρωί και να τα παίρνουν το μεσημέρι, και μπερδέματα μπορεί να γίνουν σε περιπτώσεις ίδιων συσκευών. Κατά τη γνώμη μου, οι εσωτερικοί κανονισμοί που θα συνταχθούν θα πρέπει να κινηθούν στη φιλοσοφία "πιάστηκες με κινητό στο χέρι ή στην τσέπη σε ώρα διαλείμματος ή κενού; Τιμωρείσαι."

Είμαι στην επαρχία και τα μισά παιδιά φεύγουν από το σπίτι στις 7.30 ή νωρίτερα και γυρνάνε κοντά στις 3.  Ή μετακινουνται με αυτοκίνητο. Προφανώς τα παιδιά θ έχουν μαζί κινητό, το ξέρουμε. Έχουμε πει όμως ότι αν είναι στην τσάντα κλειστο για χρήση εκτός σχολείου και δεν το δει κανείς, δεν το ακούσει κανείς, δεν το έχουν στην τσέπη κλπ, ουσιαστικά κάνουμε ότι δεν το ξέρουμε. Αν χτυπήσει έστω και κατά λάθος, ημερήσια αποβολή, όπως και αν το δούμε στο χέρι. Βασικά θεωρούσα αυτονόητο ότι αυτό το κάνουν όλα τα σχολεία. Και θα έλεγα ότι είναι και χαλαρή προσέγγιση αφού ξέρουμε ότι τα έχουν μαζί. Π΄ρωτη φορά περσι άκουσα για το επαλ μας ότι βγάοζυν τα κινητά στο μάθημα και εξεπλάγην. μετά κατάλαβα ότι και στα γενικά λύκεια μπορεί να συμβεί. και όντως εμαθα ότι στο δικό μας γενικό λύκειο, αν γίνει αντιληπτό κινητό, στην καλύτερη παιρνουν ωριαία.

8
Σχολική ζώνη / Απ: Νέοι κανονισμοί στα σχολεία!!
« στις: Απρίλιος 10, 2024, 02:29:00 μμ »
Η πλατφόρμα καταγγελιών θεωρώ πως είναι σοβαρότατο θέμα και θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα. Ο κάθε ψυχάκιας γονιός θα καταγγέλλει ό,τι του 'ρθει και θα μπλέκουμε κι άντε ν' αποδείξεις ότι δεν είσαι ελέφαντας. Κι οι ψυχάκηδες δεν είναι λίγοι...

Εκτός από αυτό όμως, επειδή δυστυχώς περιστατικά συμβαίνουν, και τα περιστατικά δεν λύνονται με τη μια, θα κινδυνεύουμε και υποτιθέμενη ολιγωρία σε πράγματα που όντως έχουν συμβεί. Οι ψυχακηδες κάποια στιγμή γίνονται αντιληπτοί. Το θέμα είναι τα αληθινά θέματα. Θα καλύπτεται κανεις με το κλασικό ότι κάναμε συνεδρίαση, μιλήσαμε με την οικογένεια, παραπεμψαμε στο ΚΕΔΑΣΥ; Όχι…
Το άλλο θέμα είναι μην μας καταγγέλουν και για περιστατικά μεταξύ συμμαθητών εκτός σχολείου που δεν φέρουμε καμία ευθύνη.

9
Σχολική ζώνη / Απ: Νέοι κανονισμοί στα σχολεία!!
« στις: Απρίλιος 09, 2024, 10:01:18 μμ »
Είμαι σε σχολείο όπου τα κινητά κυκλοφορούν φανερά με την ανοχή των καθηγητών (στραβά μάτια). Νομίζω ότι δεν θα υπάρξει ομοφωνία ως προς την εφαρμογή των μέτρων.

λύκειο; Γιατί στα λύκεια το έχω καταλάβει ότι έχει χαθεί η μπάλα.
Στο σχολείο μου πέρσι και πρόπερσι υπήρχε μεγάλη χαλαρότητα. Σε συναδέλφους που γινόταν μέσα της τρελής (φάση σαν να είσαι επαλ ας πούμε, κι ήταν Α Γυμν), ξέραμε ότι υπήρχαν και βίντεο. Όμως κι έτσι ακόμα, αποβολή επειδή χτύπησε κάποιο ξυπνητήρι ή ήρθε μήνυμα, ήταν δεδομένη.

10
Σχολική ζώνη / Απ: Νέοι κανονισμοί στα σχολεία!!
« στις: Απρίλιος 09, 2024, 09:28:39 μμ »
Νομίζω ότι η θέση μου ήταν σαφής. Δεν διαφωνώ με τα μέτρα, αλλά με τον τρόπο που θα εφαρμοστούν, καθώς και με τον ποιον θα βαρύνει η εφαρμογή τους. Και ξανατονίζω.
Τι μας περιμένει τους βαριόμοιρους!!!".

Εργαζόμενοι είμαστε, προφανώς η εφαρμογή θα βαρύνει εμάς. Τα περισσότερα θεωρώ ότι μας λύνουν τα χέρια. Και δεν κατανοώ πέραν της πλατφόρμας των καταγγελιών, τι το μεμπτό υπάρχει για να βαρυγκομαμε. Συνεδριάσεις για ποινές δεν κάνουν τα σχολεία ήδη; Τώρα μπορεί να γίνονται και λιγότερες αφού ο διευθυντής θα δίνει έως και τριήμερη. Κανονισμό συντάσσαμε ήδη, απουσίες περνούσαμε.

11
Σχολική ζώνη / Απ: Νέοι κανονισμοί στα σχολεία!!
« στις: Απρίλιος 09, 2024, 07:08:53 μμ »
Το θέμα είναι νέοι κανονισμοί στα σχολεία ή σε απλά ελληνικά "Τι μας περιμένει τους βαριόμοιρους!!!".
Από Σεπτέμβριο, καταλήψεις, webex, χρονόμετρα 15λεπτων, σωματικοί έλεγχοι για τον τρόπο χρήσης του κινητού ( θα γίνει και αυτό), ατελείωτοι σύλλογοι για τιμωρίες, γονείς στα δικαστήρια για θέματα που διαφωνούν με τον κανονισμό, κάθε μέρα απουσίες στην πλατφόρμα (δηλαδή θα πρέπει να φέυγουμε μετά τις 2 για να περνάμε το ημερήσιο δελτίων απουσιών, εφόσον λεέι ψηφιοποίηση και άμεση ενημέρωση κηδεμόνων) κλπ, κλπ...... Και ξαναλέω "Τι μας περιμένει τους βαριόμοιρους!!!".
Υπάρχει κανείς , υπάρχει κανείς, αν υπάρχει ρωτάω (τραγουδούσε κάποτε ο Πανταζής), που να πιστεύει ότι όλα α παραπάνω θα έχουν ουσιαστικό αποτέλεσμα. Και κλείνοντας α γράψω και κάτι που μόλι τώρα μου ήρθε στο μυαλό.
"Τι μας περιμένει τους βαριόμοιρους!!!".

Διαφωνώ.
Κατ αρχας δεν ανακαλύπτουν τον τροχό. Τα σοβαρα σχολεία έχουν κανονισμό και τον εφαρμόζουν. Τα σοβαρα σχολεία με το που εμφανιστεί κινητό ή χτυπήσει, αποβάλλουν. Τα σοβαρα σχολεία ζητάνε αποζημίωση από τους γονείς για ζημιές των παιδιών τους. Βασικά αυτά  γίνονταν στο σχολείο μου και επι προηγούμενων διοικήσεων ππυ ήταν τραγικές, ανεκτικές και ανοργάνωτες.

Για τις απουσίες δρν ξέρω τι σχεδιάζουν, έχω καταλάβει ότι τα δικαιολογητικά καταργήθηκαν για να μην γίνεται κατάχρηση στη Γ λυκείου με πλαστέ, αλλά αυτό δημιούργησε τεράστια θέματα. Οτιδήποτε αλλάξει, θα είναι για καλό.

Οο ποινές έως δυο μέρες ήταν πολύ δεσμευτικές γιατί δεν επιτρεπόταν διαβάθμιση.

Για την πλατφόρμα μόνο
έχω όχι απλα επιφυλάξεις, όπως όλοι υποθέτω.
Κατά τ άλλα για να συνοψίσω: επι ΣΥΡΙΖΑ έγιναν στο γυμνάσιο σημαντικές μεταρρυθμίσεις με τα τετράμηνα, τον περιορισμό των εξετάσεων κλπ οι οποίες δυστυχώς δεν διατηρήθηκαν, ενώ διατηρήθηκαν πολύ προβληματικές μεταρρυθμίσεις στο κομμάτι των απουσιών και των ποινών. Δεν ξέρω γιατί μια συντηρητική κυβέρνηση προτίμησε να μεταρρυθμίσει τα λιγότερο προβληματικά πρώτα, ίσως πίστευαν ότι για τις  ποινές θα είχαν κάνει τος αλλαγές νωρίτερα και δεν τους βγήκε. Έπρεπε πάντως να γίνουν. Έπρεπε να είχαν γίνει ήδη.

12
Σχολική ζώνη / Απ: Σχολικές Εκδρομές
« στις: Απρίλιος 09, 2024, 06:52:02 μμ »
Να πας συνοδός σε δημόσιο μουσείο ή αρχαιολογικό χώρο στην Ελλάδα, να είσαι φιλόλογος ή δάσκαλος και να έχεις εναλλακτική να μην κάνεις εσύ την ξενάγηση αλλά να χρειαστεί ξεναγός; Δεν έπρεπε να είχες πάρει το ρημάδι το πτυχίο, σκίστο να περισώσεις  λίγη αξιοπρέπεια...

Καλά αυτό δεν το συζητάμε, αν είναι θέμα γνώσεων. Το θέμα όμως είναι ότι 1ον δεν
συνοδεύουν πάντα φιλόλογοι, ή γενικα ειδικότητες συναφείς με τα επισκεπτομενα μερη  (το οποίο είναι επίσης προβληματικό, διότι δείχνει ότι η εκδρομή γίνεται για να γίνει και όχι για να έχει παιδαγωγικό όφελος). Ας πούμε όμως ότι έχουμε έναν φιλόλογο πρόθυμο να το κάνει. Όση διάθεση και να έχει, όσο και να διαβάσει, δεν έχει δεξιότητες ξεναγού απαραίτητα, λογικά ο ξεναγός θα έχει κάποια μικρά μυστικά για να κεντρίσει το ενδιαφέρον του κοινού ή θα δείξει κάτι που είναι πολύ ιδιαίτερο, μπορεί να πει κάποια ανεκδοτολογική ιστορία, οτιδήποτε. Εγω πάντως επιμενω ότι γ ξενάγηση έχει τη λογική ότι τα είπαμε για να τα πούμε και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε. Τα παιδιά δεν μαθαίνουν έτσι. Δυστυχώς θα έλεγα, αλλά ισχύει. Σίγουρα έχετε δει τη διαφορα ανάμεσα σε χώρους που έχουν βιωματική ξενάγηση ή
κάτι σαν εργαστήριο. Αν το μουσείο δεν έχει κάτι τέτοιο, κανονικά πρέπει οι εκπαιδευτικοί να έχουν σχεδιάσει από πριν φύλλα εργασίας για να ασχοληθούν τα παιδιά εκείνη την ώρα, ή να έχουν κάνει από πριν ένα project που θα παρουσιάσουν εκεί τα παιδιά κλπ. Αυτό σημαίνει εκπαιδευτική εκδρομή. Δεν είμαστε ταξιδιωτικά πρακτορεία, δεν πάμε να «χτίσουμε αναμνήσεις» ή να «αποκτήσουμε εμπειριες». Αυτό είναι δουλειά της οικογένειας, είναι ένα κοινωνικό ζήτημα το οτι δεν μπορούν όλες οι οικογένειες, αλλά δεν είναι δουλειά του σχολείου να το καλυψει αυτό.

13
Σχολική ζώνη / Απ: Σχολικές Εκδρομές
« στις: Απρίλιος 09, 2024, 05:18:19 μμ »
Ειδικά αν πρόκειται για δημόσιο μουσείο ή αρχαιολογικό χώρο, τότε οι διοργανωτές εκπαιδευτικοί (που κατά τεκμήριο θα συνοδεύσουν κιόλας) έχουν δύο εναλλακτικές: (α) να αποταθούν εκ των προτέρων σε συνεργαζόμενο επαγγελματία ξεναγό, η αμοιβή του οποίου βεβαίως θα αυξήσει το κόστος της εκδρομής και (β) να κάνουν οι ίδιοι/-ες την ξενάγηση, αν είναι φιλόλογοι ή ιστορικοί. Και επειδή προφανώς δεν μπορούν να υποχρεωθούν να επιλέξουν το (β) αφού μάλλον κανείς δεν θα το εκτιμήσει, γνωρίζω και σίγουρα θα γνωρίζετε και εσείς, όχι μία, αλλά πολλές περιπτώσεις τέτοιων εκδρομών, όπου δεν υπάρχει ξενάγηση, αλλά τα παιδιά ξαμολιούνται να δουν μόνα τους τα εκθέματα που θέλουν. Γυμνάσιο το οποίο μέσα σε 3 χρόνια έτυχε να αλλάξει 3 διευθυντές (οι δύο με ανάθεση λόγω χηρεύουσας θέσης και ο τρίτος κατόπιν της περσινής διαδικασίας) διοργάνωσε σε αυτά τα τρία χρόνια αρκετές εκδρομές ημερήσιες ή/και διήμερες, σε κάποιες εκ των οποίων δεν υπήρξε κανενός είδους ξενάγηση. Συμπτωματικά, αυτές αφορούσαν σε εκδρομές σε δημόσια μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους. Και να σκεφτεί κάποιος ότι το εν λόγω γυμνάσιο θεωρείται και επίζηλο στην περιοχή του, και οι γονείς μηχανεύονται ό,τι μπορείτε να φανταστείτε για να εγγράψουν τα παιδιά τους σ' αυτό.

Το κριτηριο των γονέων δεν είναι και πολύ σοβαρό επιχείρημα, εξάλλου δεν συνιστά κριτήριο επιλογής σχολειου η εκδρομή που διοργανώνει, δεν είναι απαραιτητο ότι οι γονείς το επιλέγουν επειδή θεωρούν ότι κάνει καλε΄ς εκπαιδευτικές εκδορμές.
Δεν αμφιβάλλω ότι αυτά γίνονται. Αν είναι για μια μονοήμερη, μιρκό το κακό. Η μονοήμερη εξάλλου είναι νομοθετικά θεσμοθετημένη εκδρομή και η μόνη που απο  τον νόμο ονομάζεται εκδρομή.
Αν όμως θες διανυκτέρευση, διαλέγεις ακριβώς με το τι μπορείς να κάνεις. Είναι δυνατόν να κάνεις εδρομή με μία έστω διανυκτέρευση, και να σκέφτεσαι το κόστος του ξεναγού; Γι αυτο λέω ότι έτσι κι εμείς το βλέπουμε λάθος. Επιλέγογουμε πρώτα μέρος για εκδρομη και μετά το γεμίζουμε με ό,τι τυχόν διαθέτει ο τόπος. Δεν πρέπει να πάει έτσι όμως. Πρέπει να επιλέγεται πρώτα η συγκεκριμένη δραστηριότητα που θέλει κ άποιος να πάει τους μαθητες για συγκεκριμένο λόγο.

14
Σχολική ζώνη / Απ: Σχολικές Εκδρομές
« στις: Απρίλιος 09, 2024, 02:27:57 μμ »
Την απάντηση σε μένα δεν καταλαβαίνω. Γράφω πουθενά για εκδρομές άνευ όρων και προϋποθέσεων;

Όχι. απλώς επειδή λες ότι ένας σύλλογος με σωστ΄λογική και με παιδιά που εμπνέουν ασφάλεια, μπορεί να διοργανώσει μια εκδρομή όπως πρέπει. Ισχύει. Το όπως πρέπει όμως, μέσα σε ένα ελευθεριάζον πλαίσιο, είναι πολύ ασαφές. Οργανώνεις λοιπόν μια χρονιά που υπάρχει μια καλή φουρνιά, μια 3ήμερη ας πούμε στη Γ ΓΥμνασίου, όχι κάτι συγκλονιστικό, μια τυπική εκδρομή, ένας αρχαιολογικός χώρος, ένα μουσείο, και τα συναφή. Αυτό για εμένα είναι ακραίο για τη Γ Γυμνασίου αλλά με συγκεκεριμένες προϋποθέσεις, μπορεί να δουλέψει. Δεν σημαίνει ότι οι προϋποθέσεις αυτές θα υπάρχουν την επόμενη χρονιά, που τα παιδιά θα έχουν ως δεδομένο ΄τοι αφού πήγαν οι περσινοι, θα πάνε και εκείνοι. Και δεν μπορούμε να βασιζόμαστε και στον πατριωτισμό των διδασκόντων. Τόσοι άνθρωποι είμαστε, έχουμε διαφορετική άποψη. Χρειάζεται αυστηροποίηση του πλαισίου μετακινήσεων με διανυκτέρευση ειδικά στο Γυμνάσιο, αλλά και στο Λύκειο. Ειδικά όμως στο Γυμνάσιο, πρέπει να είναι τα πράγματα πολύ σφιχτά.

Αυτό που λέτε είναι το ευκταίο, αλλά και η "απλή ξενάγηση" είναι χρήσιμη. Αρκεί η ξενάγηση αυτή να έχει κανονιστεί να γίνει από επαγγελματία ξεναγό, συνεργαζόμενο με τον επισκεπτόμενο χώρο. Αν "κανείς δεν ακούει τίποτα", είναι δικός τους λογαριασμός (των παιδιών που δεν ακούνε). Αυτά θα χάσουν. Αλλά ακόμα και 10 από τους 60 να ενδιαφερθούν να δώσουν σημασία στην ξενάγηση, όφελος είναι και μάλιστα σημαντικό. Σας θυμίζω ότι μερικά μηνύματα πιο πριν ξιφουλκούσατε υπέρ των παιδιών που "διψούν για μάθηση και όχι για να κλωτσάνε μία μπάλα, κι ας τα λένε 'κουλτουριάρηδες' οι άλλοι". Και μόνο για αυτά τα παιδιά λοιπόν, έχει αξία η εκδρομή. Το ζητούμενο κατά τη γνώμη μου είναι να οργανώνεται σωστά η εκδρομή, ώστε η "απλή ξενάγηση" να είναι πραγματική ξενάγηση και όχι "ξαμολυθείτε μέσα στον μουσείο / στον αρχαιολογικό χώρο, δείτε τα ταμπελάκια, και ραντεβού σε μία ώρα στην έξοδο".

Κάτι άλλο που νομίζω ότι λησμονούν αρκετοί, είναι ότι οι εκδρομές αποτελούν μια ευκαιρία να πάνε τα παιδιά να δουν κάτι έστω και "κλισέ" (π.χ. ένα μουσείο), την οποία άλλως δεν θα είχαν σε ατομικό/οικογενειακό επίπεδο, γιατί -προϊούσης της φτωχοποίησης των μεσαίων και λαϊκών στρωμάτων- ένα ταξίδι όλης της οικογένειας κοστίζει πολύ περισσότερο από μια πολυμελή μαθητική εκδρομή, με αποτέλεσμα το κόστος να αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα. Έχετε σκεφτεί π.χ. πόσο θα κοστίσει σε μια τετραμελή οικογένεια να πάει από την Αθήνα στην Αρχαία Ολυμπία, ακόμα κι αν υποθέσουμε ότι θα ξεκινήσουν άγρια χαράματα και θα γυρίσουν του σκοτωμού για να γλιτώσουν το ξενοδοχείο; Βάλτε καύσιμα, διόδια, εισιτήρια και γεύματα και υπολογίστε.

Η ξενάγηση είναι το απόλυτο αυτονόητο  μίνιμουμ, δεν υπάρχει σοβαρή εκδρομή (που ξέρουμε ότι δεν λέγονται κανονικά εκδρομές) που να μην έχει κανονική ξενάγηση, αλλιώς κοροϊδευόμαστε. Δεν λέω ότι δεν γίνεται, αλλά μην το θεωρούμε και κατόρθωμα επιτυχούς οργάνωσης.
Ποιος μπορεί να αποκομίσει κάτι από μία άψογη ξενάγηση σε γκρουπ 80 εφήβων που βαριούνται; Μιλάμε για 10 παιδιά; Δηλαδή παίζουμε την ζωή μας κορόνα γράμματα για να πάμε "εκδρομή" μήπως και 10-15 μαθητές μάθουν κάτι στους τάφους της Βεργίνας ή στα Καλάβρυτα; Συγγνώμη, αλλά αυτό δεν το δέχομαι. Υπάρχουν Μουσεία που έχουν συγκεκριμένα εκπαιδευτικά προγράμματα από ειδικούς, σχεδιασμένα ανά ηλικία, και θα έπρεπε να επιλέγονται αποκλειστικά αυτά. Ετσι αλλάζει ο χαρακτήρας της εκδρομής. Δεν είναι "σας πάμε εκδρομή στο τάδε μέρος (άρα η ουσία είναι η εκδρομή) και θα δείτε αυτό κι αυτό κι αυτό". Η ουσία πρέπει να είναι: αποφασίσαμε ότι η τάδε τάξη (ή καλύτερα ομάδα μαθητών) θα πρακολουθήσει συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο τάδε ΚΕΠΕΑ ή στη Βουλή ή στο τάδε Μουσείο ή άλλον εκπαιδευτικό οργανισμό, που θα συνδυαστεί με αυτό κι αυτό κι αυτό, όλα ακριβώς στοχευμένα εκπαιδευτικά και σχεδιασμένα ακριβώς για μαθητές. Άρα δεν πάμε τα παιδιά εκδρομή, τα πάμε για να κάνουν μία εκπαιδευτική δραστηριότητα, που επειδή το μέέρος που διαλέξαμε είνα μακριά, ή επειδή είμαστε νησί, ή είμαστε ορεινό χωριό, αυτό θα συνδυαστεί με  διανυκτερευση και έτσι θα δούμε περισσότερα πράγματα.

Σελίδες: 123 ... 294

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159222
  • Σύνολο θεμάτων: 19207
  • Σε σύνδεση σήμερα: 315
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 17
Επισκέπτες: 292
Σύνολο: 309

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.068 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.