Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Θέματα - kinegiros

Σελίδες: 1
1
Δεν ξέρω αν το είχατε δει αλλά στο πρακτικό που αναλύει τα τι και πως της Διδακτικής & Παιδαγωγικής επάρκειας το ΙΕΠ στις 26-5-2017 (αλλά το έβγαλαν σήμερα στις 29-8-2017) παρουσιάζει ενοποίηση μαθημάτων τα οποία για κάποιο περίεργο λόγο έχω την αίσθηση ότι είναι η μελλοντική πρόταση για ενοποίηση ειδικοτήτων. Το οποίο φυσικά κολλάει και με το μάθημα Χημεία /Βιολογία της νέας Γ Λυκείου.

Πίνακας 1 (σελ 3)
ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ
- Φυσικές Επιστήμες (Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Γεωλογία)
- Κοινωνικές Επιστήμες (Κοινωνικές και Πολιτικές Επιστήμες, Ιστορία, Οικονομικά, ΑΟΔΕ, Θρησκευτικά)
- Τέχνες (Εικαστικά, Θέατρο, Μουσική, Ιστορία της Τέχνης)
- Μαθηματικά/Πληροφορική – (Άλγεβρα, Γεωμετρία, ΤΠΕ)
- Ανθρωπιστικές  Επιστήμες-Φιλολογία  (Αρχαία  Ελληνική  Γλώσσα,  Νέα  Ελληνική  Γλώσσα, Ιστορία, Λογοτεχνία)
- Φυσική Αγωγή
- Ξένες Γλώσσες

όλο το πρακτικό στον σύνδεσμο παρακάτω
http://www.iep.edu.gr/images/IEP/GENERAL/Deltia_Typou/2017/2017-08-29_PraktikoDS_eparkeia.pdf

2
Χτες 11-4-2017 αργά το μεσημέρι έστειλε η Δ/νση Ειδικής στις ΔΔΕ αντίγραφο Ω.Π. των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων  σύμφωνα με το απόσπασμα της Πράξης   16/06-04-2017 του Δ.Σ. του Ι.Ε.Π. με θέμα "Γνωμοδότηση για τα Ωρολόγια Προγράμματα Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων –Λυκείων, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 5 του άρθρου 48 του ν. 4415/2016 (ΦΕΚ 159/τΑ /06-09-2016)". Η απόφαση αναμένεται να υπογραφεί.

σας παραθέτω σε εικόνα τα προγράμματα

Γυμνάσιο


Λύκειο


3
Έχουμε στα σκαριά νέο σύστημα πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ.....

επειδή βλέπω ότι ακόμα κοιμούνται όλοι ανοίγω το θέμα....

σε συνέχεια της τροπολογίας της ντροπής που μας λέει ότι δεν θα κάνει διορισμούς για 2 χρόνια αλλά θα παίρνει αναπληρωτές και παράλληλα μας λέει ότι θέλει να αλλάξει το πλαίσιο προσλήψεων των αναπληρωτών εαε με ξεκάθαρο στόχο τους συναδέλφους ΠΕ71/ΠΕ61 που τους υποβαθμίζει το πτυχίο αναβαθμίζοντας τους εξειδικευμένους ΠΕ70/ΠΕ60, βγάζουν ΥΑ που θα καθορίζει τα κριτήρια κατάταξης στους 2 νέους πίνακες που δημιουργούνται.

Ανακοίνωση του υπουργείου
http://www.minedu.gov.gr/eidiseis/27507-30-03-17-kathorismos-kritirion-proslipsis-anapliroton-ekpaideftikon-stin-eae


Η διαβούλευση είναι εδώ, μπορείτε να γράψετε μέχρι 3 Απριλίου 2017, 15:00
http://www.opengov.gr/ypepth/?p=3372

είναι σίγουρο ότι πάλι ανακατεύεται η τράπουλα, θα κάνω παρατηρήσεις σε επόμενο μήνυμα μου.

4
Τυχαία έπεσα στο παρακάτω το οποίο αποτελεί προσθήκη Γ2/141641/08-09-2014 Απόφαση Υπ. Παιδείας ΦΕΚ 2470 τ. Β΄ "Εγγραφές-Μετεγγραφές-Φοίτηση μαθητών στα Επαγγελματικά Λύκεια"

θα πέσουν εγκεφαλικά σε μερικά σχολεία

ΦΕΚ 2081/τ. Β'/06-07-2016

Άρθρο 1
Στο  τέλος  της  παραγράφου  6  του  άρθρου  18  της 
υπουργικής απόφασης 141641/Γ2/8-9-2014 (Β' 2470)
προστίθενται εδάφια ως εξής:
Στην ειδική πράξη του Συλλόγου των Διδασκόντων
κάθε  Α'  τετραμήνου,  εφόσον  έχει  διαπιστωθεί  ότι  το 
άθροισμα των απουσιών του μαθητή είναι μεγαλύτερο
από τον αριθμό απουσιών που χαρακτηρίζει τη φοίτηση
ανεπαρκή, ο μαθητής χαρακτηρίζεται ως μη παρακολου-
θών και δεν λαμβάνεται υπόψη α) στα αριθμητικά δεδο-
μένα του τμήματος για τις αναθέσεις των μαθημάτων,
θεωρητικών και εργαστηριακών, καθώς και β) στον προ-
γραμματισμό τμημάτων για το επόμενο σχολικό έτος,
κενών και πλεονασμάτων των εκπαιδευτικών.


5
Συνάδελφοι δεν ξέρω αν το πήρατε είδηση... αλλά έχουμε κάποιες σοβαρές αλλαγές προ των πυλών

κατατέθηκε (05-08-2016) σε διαβούλευση άρθρο σε σχέδιο νόμου που αφορά την ειδική αγωγή
στην σελίδα του υπουργείου παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε την ανακοίνωση

http://www.minedu.gov.gr/eidiseis/22652-05-08-16-sti-diaygeia-tropologia-sto-s-n-tou-ypourgeiou-gia-themata-eidikis-agogis-kai-ekpaidefsis

στην παρακάτω σελίδα μπορείτε να πάρετε μέρος στην διαβούλευση σχολιάζοντας
http://www.opengov.gr/ypepth/?p=3212

θα προσπαθήσω τώρα να επισυμάνω τις αλλαγές....

πρώτα από όλα το παρόν άρθρο τροποποιεί άρθρα του βασικού νόμου ειδικής τον 3699/2008

3 είναι οι βασικές αλλαγές

1 ξεκάθαρη συμμετοχή των ΕΕΠ/ΕΒΠ στον σύλλογο (κάτι που ήδη γινόταν)
2 αλλαγές στην Ειδική Επαγγελματική Εκπαίδευση 
3 αλλαγές στα προσόντα των εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ

Έχουμε και λέμε

2
στην Ειδική Επαγγελματική Εκπαίδευση όλα τα Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και Ειδικά Επαγγελματικά Λύκεια μετατρέπονται από το σχολικό έτος 2017-2018 σε Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια.

σχόλιο: αυτό είναι πολύ καλό αφού αυξάνονται μακροπρόθεσμα οι τάξεις από 5 (ΤΕΕ Α βαθμίδας/ Ειδ ΕΠΑΓ) σε 8 (4+4 Γυμνάσιο-Λύκειο)

Το πρόβλημα είναι ότι είναι ελάχιστα τα ήδη επαγγελματικά γυμνάσια και λύκεια τα περισσότερα σχολεία είναι ΤΕΕ Α και Β βαθμίδας.... αυτά θεωρητικά έχουν μετατραπεί σε γυμνάσια και λύκεια αντίστοιχα αλλά αυτό δεν έγινε ποτέ και κάθε χρόνο παίρνουν παράταση λειτουργίας...
Αλλά τι σημαίνει η μετατροπή τους ? σφαγή στις τεχνικές ειδικότητες (πληροφορικοί, οικονομολόγοι, γεωπόνοι και άλλες ειδικότητες ΕΠΑΛ) όπου θα μηδενιστούν στα Γυμνάσια ενώ είχαν πολλές ώρες στα ΤΕΕ Α΄ Βαθμίδας, αυτό σημαίνει ότι όσοι μόνιμοι έχουν οργανική θα βρεθούν υπεράριθμοι για μεγάλο διάστημα έως και 3 χρόνια αφού μέχρι το Γυμνάσιο αποκτήσει όλες τις τάξεις Λυκείου θα χρειάζεται το μέγιστο 4 χρόνια.
Αυτοί οι μόνιμοι με την σειρά τους μπορεί να καλύψουν κενά στα ΤΕΕ Β βαθμίδας που με την σειρά τους θα γίνουν γυμνάσια-λύκεια.

Το άλλο πρόβλημα με την αλλαγή είναι ότι "Ο αριθμός των φοιτούντων μαθητών στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια ανά τμήμα γενικής παιδείας, τομέα ή ειδικότητας ορίζεται από κατ’ ελάχιστον 5 έως κατ’ ανώτατο όριο 10 μαθητές."
Ενώ το ανώτατο όριο μέχρι τώρα ήταν 8 που ήταν πολύ δύσκολο, η αύξηση θα οδηγήσει σε απίστευτες καταστάσεις.... όσοι έχουν δουλέψει σε ΤΕΕ ή ΕΕΠΑΓ-ΕΕΠΑΛ ξέρουν τις δυσκολίες.... αυτή η αύξηση πέρα από την εφιαλτική καθημερινότητα θα οδηγήσει σε απώλεια ωρών από εκπαιδευτικούς και μείωση οργανικών και επομένως σε μείωση προσλήψεων.

3
Εδώ έχουμε ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ !

πρώτα από όλα οι ΠΕ60.50/70.50 επανέρχονται με τις οργανικές τους καλυμμένες, αφού καταργείτε το κομμάτι που έδινε όλες τις οργανικές στους ΠΕ61/71.

επίσης ενώ μέχρι τώρα για να θεωρηθεί ένα μόνιμος ότι έχει εξειδίκευση στην εαε και άρα δικαίωμα μετάθεσης
εκτός από μεταπτυχιακό/διδακτορικό/διδασκαλείο (που διατηρούνται) είχε την περίπτωση σεμιναρίου 400+τουλάχιστον 3 χρόνια στην ΕΑΕ και την περίπτωση με σκέτα τουλάχιστον 3 χρόνια στην εαε. Αυτά τα 2 τα αφαιρούν και βάζουν μόνο προϋπηρεσία τουλάχιστον 5 ετών.

Σαν μπόνους για τις μεταθέσεις στην εαε βάζουν ότι πρέπει να έχεις 3 χρόνια διδακτική υπηρεσία (Σχόλιο: σωστό ώστε να έχουν μια εμπειρία)

Αλλά ο μεγάλος πανικός είναι στις αποσπάσεις.
Για να πάει μόνιμος σε ΚΕΔΔΥ χρειάζεται 3 χρόνια προϋπηρεσία σε δομές εαε (πλην ΚΕΔΔΥ) (Σχόλιο: σωστό μέτρο για να έχει εικόνα όταν θα πάει στο ΚΕΔΔΥ του χώρου που υποστηρίζει)

και πάμε στις αποσπάσεις σε ΣΜΕΑΕ, Τμήματα Ένταξης, προγράμματα παράλληλης στήριξης, πρώιμης παρέμβασης και παροχής διδασκαλίας στο σπίτι. Εκεί προηγούνται όσοι έχουν προσόντα μετάθεσης .... μετά από αυτούς

β) Ακολουθούν εκπαιδευτικοί, οι οποίοι πληρούν τις προϋποθέσεις τουλάχιστον μίας (1) εκ των κατωτέρω περιπτώσεων, κατά την ακόλουθη ιεράρχηση:
αα) Είναι κάτοχοι πιστοποιητικού παρακολούθησης σεμιναρίων ετήσιας επιμόρφωσης – εξειδίκευσης στην ΕΑΕ από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, αποδεδειγμένης διάρκειας τουλάχιστον τετρακοσίων (400) ωρών.
ββ) Έχουν προϋπηρεσία τουλάχιστον ενός διδακτικού έτους στις ανωτέρω δομές και προγράμματα.
γγ) Είναι γονείς παιδιών με ποσοστό αναπηρίας άνω του 67% .
δδ) Είναι κάτοχοι πιστοποιητικού παρακολούθησης σεμιναρίων επιμόρφωσης – εξειδίκευσης στην ΕΑΕ από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
εε) Έχουν προϋπηρεσία σε προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας.

γ) Αν εξακολουθεί να συντρέχει αδυναμία πλήρωσης των κενών διατίθενται εκπαιδευτικοί χωρίς κανένα από τα ανωτέρω προσόντα ή χαρακτηριστικά. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί συμμετέχουν υποχρεωτικά κατά προτεραιότητα σε προγράμματα επιμόρφωσης και εξειδίκευσης που υλοποιούνται από τους αρμόδιους φορείς για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών».


όπως βλέπεται από τα bold έχουμε το ΑΠΟΛΥΤΟ άνοιγμα της ΕΑΕ με δικαίωμα απόσπασης ή διάθεσης και με νόμο σε μόνιμους χωρίς κανένα προσόν κάτι που δεν ίσχυε στον αρχικό νόμο. Ο αρχικός νόμος ήθελε τουλάχιστον να έχεις 1 χρόνο προϋπηρεσία στην ΕΑΕ. Τώρα ΟΛΟΙ έχουν δικαίωμα! (Σχόλιο: ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ)

Αυτά βλέπω εγώ ως σημαντικότερα... ίσως υπάρχουν και άλλα, ας γραφούν από κάτω.

η διαβούλευση είναι έως 20 Αυγούστου οπότε όσοι θέλετε ας παρέμβετε

6
Αναθέσεις/Ωράριο / Αλλαγές στο Γυμνάσιο
« στις: Μάιος 08, 2016, 06:53:34 μμ »
Δεύτερον, έχουν ολοκληρωθεί οι επεξεργασίες για να αρχίσει να εφαρμόζεται, ήδη από τον Σεπτέμβριο, ένας ριζικός εξορθολογισμός του ωρολογίου προγράμματος των γυμνασίων. Όσοι έχετε την όποια σχέση μέσω παιδιών, συγγενών ή δική σας προσωπική με το γυμνάσιο, ξέρετε ότι υπάρχουν τεράστια προβλήματα ως προς τον εξορθολογισμό των ωρολογίων προγραμμάτων και βεβαίως τον περιορισμό της έκτασης της διδακτέας ύλης.

Επίσης, η διαφοροποίηση του τρόπου αξιολόγησης των μαθητών, Η αύξηση του αριθμού των εβδομάδων διδασκαλίας που θα επεκταθεί μέχρι το τέλος Μαΐου,

Η ελάφρυνση του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος είναι ορισμένες από τις πρωτοβουλίες για να επιτευχθεί αυτός ο εξορθολογισμός για τα σχολεία,

Επίσης, είναι έτοιμες και οι προτάσεις για τη διδασκαλία μαθημάτων, τα βιβλία των οποίων έχουν κριθεί απολύτως, μα απολύτως ακατάλληλα.

Διαβάστε περισσότερα: http://xenesglosses.eu/2016/05/parousiastikan-sti-bouli-oi-allages-p/


πάμε για μεγάλες αλλαγές στο Γυμνάσιο στο ωρολόγιο, αναθέσεις, μαθήματα.... ίσως και μείωση του 35ωρου με την δικαιολογία του μεγαλώματος της χρονιάς και του διαφορετικού τρόπου αξιολόγησης... με άλλα λόγια εξοικονόμηση σε εκπαιδευτικούς

7
Σχολική ζώνη / Πού είναι τα βιβλία;
« στις: Ιούλιος 28, 2011, 08:13:33 μμ »
Ακόμα μια χρονιά τα βιβλία έχουν καθυστερήσει, για την ακρίβεια δεν έχει προκηρυχθεί καν ο διαγωνισμός.
Λένε ότι ακόμα δεν έχει εκτυπωθεί ούτε ένα και ότι πολύ πιθανό να φτάσουμε Χριστούγεννα για να έχουμε.

Έστω ότι είναι έτσι. Τι μπορούμε να κάνουμε ? Υπάρχει άλλη επιλογή από το να βγάζουμε φωτοτυπίες ?

Θεωρώ πως ναι. Όλα τα βιβλία υπάρχουν πια ψηφιακά. Σχεδόν όλοι οι μαθητές έχουν pc και εκτυπωτή σπίτι τους. Οπότε το διάβασμα στο σπίτι είναι εφικτό και είναι θέμα συνήθειας για την οθόνη και κόστους για την εκτύπωση.

Το θέμα της εκτύπωσης ίσως μάλιστα να βοηθήσει γονείς και μαθητές να συνειδητοποιήσουν το λάθος που γίνετε χρόνια τώρα που πετάνε τα σχολικά βιβλία τους, τα καταστρέφουν, ενώ τα βοηθήματα που πληρώνουν τα κρατάνε στην βιβλιοθήκη τους.

Για τα παιδιά που δεν έχουν pc μετά από δήλωση των γονέων να μπορούν να δανείζονται από την βιβλιοθήκη του σχολείου παλιά βιβλία, τα οποία θα χρεώνονται αν δεν επιστραφούν ακέραια με ένα σοβαρό ποσό.

Αν τώρα το κράτος θέλει να κάνει στροφή 100% προς το ψηφιακό βιβλίο θα μπορούσε να προκηρύξει διαγωνισμό για ψηφιακό αναγνώστη βιβλίων - e-book reader. Αλλά να μην κάνει το λάθος να τα δώσει υπό μορφή κουπονιών, αλλά να αγοράσει το ίδιο το κράτος 1 μοντέλο το οποίο θα είναι ιδιοκτησία του σχολείου το οποίο θα το παραχωρεί δανεικό στο μαθητή για 1 χρόνο και το οποίο θα καλύπτετε από 3ετή εγγύηση τουλάχιστον. Το κόστος από μια μεγάλη παραγγελία θα είναι ελάχιστο.
Ενδεικτικά ένα από τα ποιο γνωστά ebook readers το Kiddle της Amazon κοστίζει περίπου 97 ευρό και η μπαταρία του κρατάει 2 μήνες, ενώ η ασπρόμαυρη οθόνη είναι με τεχνολογία e-ink που διαβάζεται άνετα και δεν κουράζει.

Άλλη επιλογή είναι tablet pc όπως κυκλοφορούν άπειρα προσιτά μοντέλα σήμερα με λογισμικό android. Μάλιστα υπάρχει και ελληνική εταιρία η Crypto που δίνει με 7΄ιντσες οθόνη με κόστος 149 ευρό. Σίγουρα μια μεγάλη παραγγελία θα μείωνε το κόστος κατά πολύ ενώ η υποστήριξη αφού είναι ελληνική εταιρία θα ήταν άμεση και η παραμετροποίηση του android παιχνιδάκι για τους έλληνες προγραμματιστές. Ίσως και μια σύμπραξη μεταξύ crypto (hardware) και ελληνικών εταιριών πληροφορικής (software) να μας έφτιαχνε ένα ελληνικό σχολικό tablet προσαρμοσμένο απόλυτα στο ελληνικό σχολείο.

Εσείς τι άλλο λέτε να μπορούμε να κάνουμε με τους μαθητές μας αν δεν έχουμε βιβλία?




8
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα / Νέο όριο απουσιών ?
« στις: Σεπτέμβριος 29, 2010, 06:31:41 μμ »

Ξέρετε αν άλλαξαν προς τα κάτω τα όρια των απουσιών ?

μέσα στον Αύγουστο είχαν βγει από υπουργείο και το έλεγαν.

Υπάρχει κάτι κάπου επίσημα γραμμένο ? Κάποιος μου είπε ότι στον ΕΠΑΦΟ άλλαξαν, ισχύει ?

9
Εργασιακά / Υπεύθυνος Τμήματος
« στις: Σεπτέμβριος 18, 2010, 10:42:46 μμ »

Στο ορισμό για υπεύθυνους τμημάτων υπάρχει πουθενά κάποια διευκρινιστική που να λέει ότι το αναλαμβάνει εκπαιδευτικός που διδάσκει σε αυτό ?

Εγώ το θεωρώ αυτονόητο ο υπεύθυνος να διδάσκει στο τμήμα που είναι υπεύθυνος έστω και 1 ώρα για να ξέρει ότι τα ονόματα που καταγράφει στα μητρώα κλπ
δεν είναι μόνο ονόματα αλλά να μπορεί να έχει και μια ουσιαστική επαφή με τους γονείς κλπ κλπ
αλλά το λέει αυτό πουθενά ?

10
Υπηρεσιακές μεταβολές / ΣΕΠΕΗΥ και Υποδιευθυντής
« στις: Ιούνιος 28, 2010, 03:52:43 μμ »
Αν ο ΣΕΠΕΗΥ είναι και Υποδιευθυντής τότε δικαιούται την μείωση 3 ωρών ως ΣΕΠΕΗΥ ?


11
Λοιπόν κάτι νέο φέτος στην εγκύκλιο που είδατε όλοι είναι αυτό

Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Μέσα στην εγκύκλιο δεν λέει τίποτα παρά μόνο αν θέλεις να το δηλώσεις.
Μέτα από ψάξιμο στο δίκτυο σας παραθέτω συνοπτικά, τα σημαντικότερα στοιχεία.

Σε γενικές γραμμές το πρόγραμμα είναι ακόμα στην αέρα αφού στις 22/06/2010 έδωσαν παράταση για υποβολή προτάσεων με ανοιχτή ημερομηνία !

Θα υπάρξει επιμόρφωση, και θα παίξει ρόλο παράλληλης στήριξης. Προφανώς τρώνε από ΕΣΠΑ για να μην δώσουν πιστώσεις από κρατικές δαπάνες σε παράλληλες στηρίξεις. ΚΑΛΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ, αν δείτε κάτι άλλο παρακαλώ να αναφερθεί. Το διάβασμα που έκανα ήταν βιαστικό. Οι πηγές στο τέλος.




Το όλο πρόγραμμα ανήκει ΣΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Πράξη: «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες»
στο γνωστό ΕΣΠΑ.

(α) Ειδικός Στόχος
Ενίσχυση της πρόσβασης και της συμμετοχής όλων στο εκπαιδευτικό σύστημα και καταπολέμηση της σχολικής διαρροής, με έμφαση στα άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ) και τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες (ΕΚΟ).
Συνέχιση της στήριξης των δράσεων εμπλουτισμού των προγραμμάτων σπουδών, του εκπαιδευτικού υλικού, της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και εξοπλισμού για την εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία, ώστε να υποστηριχθεί η αποτελεσματικότερη ένταξή τους στο εκπαιδευτικό σύστημα και στην κοινωνική ζωή.
(β) Περιεχόμενο προτάσεων

(α) Η κοινωνική αναγκαιότητα
Ένα μείζον θέμα για το εκπαιδευτικό σύστημα και εν γένει για το κοινωνικό κράτος αποτελεί η ουσιαστική ένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα και η διαρκής υποστήριξη στην εκπαιδευτική διαδικασία των μαθητών με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Ως «Μαθητές με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές ανάγκες» θεωρούνται όσοι για ολόκληρη ή ορισμένη περίοδο της σχολικής τους ζωής εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας αισθητηριακών, νοητικών, γνωστικών, αναπτυξιακών προβλημάτων, ψυχικών και νευροψυχικών διαταραχών οι οποίες, σύμφωνα με τη διεπιστημονική αξιολόγηση, επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και μάθησης».
Στους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες συγκαταλέγονται ιδίως όσοι παρουσιάζουν νοητική αναπηρία, αισθητηριακές αναπηρίες όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες με χαμηλή όραση), αισθητηριακές αναπηρίες ακοής (κωφοί, βαρήκοοι), κινητικές αναπηρίες, χρόνια μη ιάσιμα νοσήματα, διαταραχές ομιλίας − λόγου, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού), ψυχικές διαταραχές και πολλαπλές αναπηρίες.
Στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο προβλέπεται η εκπαίδευση των μαθητών αυτών είτε σε ειδικά σχολεία ή/και η δυνατότητα συνεκπαίδευσης αυτών των μαθητών στο γενικό σχολείο είτε με τη μορφή παράλληλης στήριξης είτε με τη φοίτηση στα τμήματα ένταξης.
Τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα και οι διαπιστώσεις των εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση κατατείνουν στην υψηλή αποτελεσματικότητα ενός συστήματος ενταξιακών πρακτικών στα σχολεία όπου υλοποιούνται προγράμματα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.  
Μέχρι σήμερα, ο θεσμός εφαρμόζεται αποσπασματικά κι αφενός δεν καλύπτει το σύνολο των αναγκών των σχολείων της χώρας αφετέρου οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι υπηρετούν σε προγράμματα παράλληλης στήριξης μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες – κατά μαρτυρίες και των ιδίων – δεν έχουν λάβει επαρκή κατάρτιση ούτε υποστηρίζονται – συμβουλευτικά, επιστημονικά αλλά και ηθικά/ψυχολογικά - όσο απαιτείται στο δύσκολο έργο τους.
Παράλληλα, οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί σε αυτές τις θέσεις ως προς την πρόσβαση αυτών των μαθητών στο αναλυτικό πρόγραμμα της Γενικής αγωγής καθώς και τη χρήση των βιβλίων  και εποπτικών μέσων της γενικής εκπαίδευσης συνιστούν σημαντικά εμπόδια για την ορθή άσκηση του ρόλου τους.

 (β) Η θεσμική πρόταση
Σύμφωνα με τις προαναφερόμενες διαπιστωμένες ανάγκες, σχεδιάζεται υψηλών προδιαγραφών επιμόρφωση προσωπικού για την εφαρμογή προγράμματος εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (παράλληλης στήριξης), η οποία θα συμπληρώνεται με καθημερινή πρακτική άσκηση.
Παράλληλα, θα διαμορφωθεί Δομή/δίκτυο δομών – με αναβάθμιση των υφιστάμενων δομών - που θα διασφαλίζει την αδιάλλειπτη – με διαρκή διαθεσιμότητα – επιστημονική, συμβουλευτική αλλά και ηθική τους υποστήριξη. Απαιτείται η συστηματική επιστημονική καθοδήγηση και στήριξη των επιμορφούμενων κατά τη διάρκεια του έργου τους (on-the-job training) με βάση τα πραγματικά προβλήματα και τις ανάγκες που συνδέονται με το καθημερινό διδακτικό έργο τους με άμεσο στόχο τη σύνδεση θεωρίας και εκπαιδευτικής πράξης.

ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ
Δράση 1: Σχεδιασμός και υλοποίηση του προγράμματος εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Η δράση περιλαμβάνει:
α) το σχεδιασμό και την υλοποίηση προγράμματος επιμόρφωσης υψηλών προδιαγραφών για την εξειδίκευση προσωπικού στην εκπαιδευτική υποστήριξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, το οποίο:
   θα συνδυάζει θεωρητική κατάρτιση και πρακτική άσκηση,
   θα παρέχει στους επιμορφούμενους τόσο τις απαραίτητες γνώσεις όσο και τις απαιτούμενες δεξιότητες (με χρήση βιωματικών μεθόδων και άλλων κατάλληλων εργαλείων)
Κεντρικοί στόχοι της επιμόρφωσής τους για την εφαρμογή ενταξιακών πρακτικών στα σχολεία όπου γίνονται προγράμματα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, είναι:
•   Η συμμετοχή και η συνεργασία των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας για το σχεδιασμό και την υλοποίηση του προγράμματος εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (παράλληλη στήριξη)
•   Η διαρκής επιστημονική ενημέρωση και επιμόρφωση του προσωπικού για θέματα που αφορούν στις πρακτικές του Προγράμματος
•   η εφαρμογή ενταξιακών πρακτικών προϋποθέτει τη διαρκή επιμόρφωση του προσωπικού τόσο στην Παιδαγωγική της ένταξης όσο και στους διάφορους ειδικούς επιστημονικούς τομείς που σχετίζονται με την συνεκπαίδευση των μαθητών/τριών με και χωρίς αναπηρία. Προτεραιότητα  θα δοθεί στις σχετικές ανάγκες  των εκπαιδευτικών κάθε σχολικής μονάδας και στη δυνατότητα αλληλεπίδρασης των εκπαιδευτικών με το αντικείμενο στο οποίο επιμορφώνονται και στο οποίο καλούνται να συμμετάσχουν στο σχεδιασμό, την εφαρμογή αλλά και την αξιολόγησή του.
•   Η ανάπτυξη δεξιοτήτων για την τροποποίηση και διαφοροποίηση του αναλυτικού προγράμματος αλλά και των στρατηγικών διδασκαλίας με στόχο την αντιμετώπιση των αναγκών και δυνατοτήτων των μαθητών/τριών με και χωρίς αναπηρίες στο πλαίσιο της γενικής τάξης
•   Η ανάπτυξη επιπλέον δεξιοτήτων συνεργατικής διδασκαλίας και διαχείρισης της τάξης: να δοθεί η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να εφαρμόσουν καινοτόμες μεθόδους για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των προβλημάτων διαχείρισης της τάξης
•   Η σύνδεση και η συνεργασία του σχολείου με τους γονείς, την τοπική αυτοδιοίκηση και τους φορείς της, με διάφορους επιστημονικούς φορείς, με άλλες σχολικές μονάδες κ.λπ.
β) το σχεδιασμό και την υλοποίηση του προγράμματος εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Δράση 3:  Υλοποίηση προγραμμάτων επιμόρφωσης
Στη δράση περιλαμβάνεται η υλοποίηση, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, πολλαπλών προγραμμάτων επιμόρφωσης του προσωπικού που ενδιαφέρεται να ενταχθεί στο πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (παράλληλη στήριξη), τα οποία θα περιλαμβάνουν και την απαιτούμενη πρακτική άσκηση.
Η επιλογή του περιεχομένου καθώς και η μορφή που αυτό θα έχει αποτελούν κρίσιμους παράγοντες για την επιτυχία του συνολικού έργου. Οι θεματικές ενότητες στις οποίες θα επιμορφωθεί το προσωπικό πρέπει πρωτίστως να έχουν πρακτική αξία στην καθημερινή του εργασία και να ανταποκρίνονται πλήρως στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών. Για το λόγο αυτό, το περιεχόμενο της επιμόρφωσης ενδεικτικά θα εμπεριέχει:
................................


Ως ημερομηνία λήξης της προθεσμίας επιλεξιμότητας των δαπανών των προτεινόμενων πράξεων ορίζεται η 31 Δεκεμβρίου 2015. Η ολοκλήρωση των προτεινόμενων πράξεων θα πρέπει να συντελεστεί έως την ως άνω ημερομηνία.

ΠΗΓΕΣ

Το αρχείο της Πρόσκλησης http://www.edulll.gr/UserFiles/File/proskliseis/maria_2_6_2010/162646_prosklish_exeidikeumenh_2-6.doc

Απόφαση παράτασης προθεσμίας υποβολής προτάσεων http://www.edulll.gr/UserFiles/File/proskliseis/142720_2nd__apofash_paratashs_eidikh_agwgh.doc

12
Παρακαλώ πολύ αν ξέρει κάποιος αν υπάρχει κάποια εγκύκλιος που αναφέρει
ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΕ Η ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ;

Στο λύκειο (ΓΕΛ,ΕΠΑΛ) υπάρχει εγκύκλιος όπου στα τμήματα γενικής παιδείας οι μαθητές κατανέμονται αλφαβητικά.

Στο Γυμνάσιο όμως ; Που το λέει ότι είναι υποχρεωτικά η κατανομή αλφαβητικά ;

Ελπίζω να ξέρει κάποιος

Σελίδες: 1

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32292
  • Τελευταία: johntsoum
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159773
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 556
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 14
Επισκέπτες: 484
Σύνολο: 498

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.063 δευτερόλεπτα. 29 ερωτήματα.