*

Αποστολέας Θέμα: Υποχρεωτική προσχολική αγωγή  (Αναγνώστηκε 41614 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος sophie

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1393
  • Φύλο: Γυναίκα
  • 2009...ζώντας με την...Commedia Dell' Arte!!!
    • Προφίλ
Υποχρεωτική προσχολική αγωγή
« στις: Νοέμβριος 24, 2006, 11:47:07 πμ »
Επιτέλους!!!
Άντε μήπως ανάψει και για μας ένα φως στην άκρη του "τουνέλου"... ;D
http://www.ana-mpa.gr/anaweb/user/showprel?service=3&maindoc=4830798
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Υποχρεωτική προσχολική αγωγή
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 12:21:48 »

Αποσυνδεδεμένος mariadel

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 4
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΜΡΔ
    • Προφίλ
Απ: Υποχρεωτική προσχολική αγωγή
« Απάντηση #1 στις: Νοέμβριος 30, 2006, 10:13:28 μμ »
Εγώ πάντως δεν ενθουσιάζομαι με την ιδέα αυτή διότι ούτως ή άλλως τα περισσότερα παιδιά πηγαίνουν στο νηπιαγωγείο για ένα χρόνο. Οπότε δεν θα δημιουργηθούν με αυτή τη ρύθμιση πολλές κενές θέσεις. Αν γινόταν η προσχολική αγωγή υποχρεωτική για δύο χρόνια τότε θα είμασταν σε πολύ ευνοϊκότερη θέση. Υπομονή λοιπόν εως τότε και καλή επιτυχία στις εξετάσεις... (όποτε γίνουν!) ???

Αποσυνδεδεμένος mavoglou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 261
  • Φύλο: Άντρας
  • Με τι σκέψεις θα μας θυμούνται οι μαθητές μας;
    • Προφίλ
Απ: Υποχρεωτική προσχολική αγωγή
« Απάντηση #2 στις: Ιανουάριος 22, 2007, 03:11:11 μμ »
Η υποχρεωτική προσχολική αγωγή (Νηπιαγωγείο) είναι πολύ σημαντική, αν και παρά τις εξαγγελίας έχει παγώσει.
Ο λόγος; Επειδή η εξαγγελία έγινε χωρίς κανένα σχεδιασμό! Τώρα θα μου πείτε στην Ελλάδα αυτά δεν γίνονται, μην είμαστε και υπερβολικοί!

Σήμερα πολλά παιδιά στα μεγάλα αστικά κέντρα πάνε σε ιδιωτικά Νηπιαγωγεία (κατ' ευφημισμό ο τίτλος) τα οποία όμως υπάγονται στο Υπουργείο Υγείας και όχι στο Υπουργείο Παιδείας.

Οι λόγοι;
1) Με αυτόν τον τρόπο δεν υποχρεούνται να ακολουθούν το Πρόγραμμα Σπουδών του Υπουργείου Παιδείας και δεν το κάνουν!
2) Πληρώνουν τους εργαζόμενους Νηπιαγωγούς με το βασικό μισθό, μια και δεν τους προσλαμβάνουν σαν εκπαιδευτικούς.
3) Προσλαμβάνουν "Νηπιαγωγούς" που δεν έχουν πάρει Πανεπιστημιακό Πτυχίο αλλά στην καλύτερη χαρτιά από ιδιωτικά εκπαιδευτήρια και ΙΕΚ και σε άλλες περιπτώσεις ούτε αυτό.

Ας ελπίσουμε τουλάχιστον σε 1 χρόνο η εξαγγελία να υλοποιηθεί.
Ο πολύς ιδρώτας δε σημαίνει ότι και το σπίτι που χτίστηκε είναι γερό.

Αποσυνδεδεμένος sophie

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1393
  • Φύλο: Γυναίκα
  • 2009...ζώντας με την...Commedia Dell' Arte!!!
    • Προφίλ
Απ: Υποχρεωτική προσχολική αγωγή
« Απάντηση #3 στις: Ιανουάριος 23, 2007, 10:49:35 πμ »
Θεωρητικά,από το Σεπτέμβρη ισχύει ο ένα χρόνος υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής (δηλαδή μόνο για τα νήπια).
Επί της ουσίας δεν έχει γίνει τίποτα.Κανονίκα,θα έπρεπε,από τώρα και στο εξής, να μην επιτρέπεται στους ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς να έχουν τάξη νηπιαγωγείου πλέον,γιατί δεν ανήκουν στο ΥΠΕΠΘ (οπότε δεν είναι εναρμονισμένοι με το επίσημο αναλυτικό πρόγραμμα).Παρόλ'αυτά το υπουργείο δεν έχει ακόμα κάνει καμία κίνηση,και, όσοι ιδιοκτήτες ενδιαφέρθηκαν να μάθουν τι θα γίνει,τους στέλνουν από το ένα υπουργείο στο άλλο (κλασσικά!) :P
Το κράτος ανέχεται χρόνια τώρα αυτές τις "ποντικότρυπες" που θέλουν να λέγονται νηπιαγωγεία και που λειτουργούν με πλήρη ασυδοσία τόσο ως προς το προσωπικό,τις συνθήκες,όσο και ως προς το πρόγραμμα.Κι εγώ και όσοι συνάδελφοι έχουν δουλέψει για χρόνια σε τέτοια "πρότυπα νηπιαγωγεία"(και είναι πάααααρα πολλοί),ξέρουμε τι σημαίνει αυτό γιατί,δυστυχώς,βιώσαμε εκ των έσω την κατάσταση!!! >:(
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Υποχρεωτική προσχολική αγωγή
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 12:21:48 »

Αποσυνδεδεμένος matina

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 548
  • ΠΕ 86
    • Προφίλ
Απ: Υποχρεωτική προσχολική αγωγή
« Απάντηση #4 στις: Ιανουάριος 23, 2007, 03:07:53 μμ »
Η αλήθεια είναι ότι και τώρα δεν νομίζω ότι θα σταματήσουν να έχουν τάξεις νηπιαγωγείων οι ιδιωτικοί παιδικοί σταθμοί. Ειδικά στις μεγάλες πόλεις τα νηπιαγωγεία δεν φτάνουν για να καλύψουν τις ανάγκες πολλών περιοχών κι έτσι που αποφάσισαν να μετατρέψουν τη φοίτηση στο νηπιαγωγείο σε υποχρεωτική χωρίς να υπάρξει κάποια προεργασία  το πρόβλημα θα είναι πολύ μεγάλο.

Αποσυνδεδεμένος mavoglou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 261
  • Φύλο: Άντρας
  • Με τι σκέψεις θα μας θυμούνται οι μαθητές μας;
    • Προφίλ
Απ: Υποχρεωτική προσχολική αγωγή
« Απάντηση #5 στις: Ιανουάριος 24, 2007, 01:24:44 πμ »
Αν ισχύσει η υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση,
αυτό που φαίνεται λογικό να γίνει είναι μετακίνηση πληθυσμού,
δηλαδή τα Δημόσια Νηπιαγωγεία δεν θα δέχονται πια προνήπια, αλλά μόνο νήπια, γιατί δεν θα έχουν θέσεις γι αυτά,
και όλα τα προνήπια θα μεταφερθούν στους παιδικούς σταθμούς.

Ουδέν σχόλιο.
Ο πολύς ιδρώτας δε σημαίνει ότι και το σπίτι που χτίστηκε είναι γερό.

Αποσυνδεδεμένος sophie

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1393
  • Φύλο: Γυναίκα
  • 2009...ζώντας με την...Commedia Dell' Arte!!!
    • Προφίλ
Απ: Υποχρεωτική προσχολική αγωγή
« Απάντηση #6 στις: Ιανουάριος 24, 2007, 09:31:08 πμ »
Ορθότατον!Μόνο που τα δημόσια νηπιαγωγεία,έτσι κι αλλιώς μέχρι τώρα,ελάχιστες φορές δέχονταν προνήπια γιατί, πολύ "απλά", δεν επαρκούσε η χώρος! :P(προσωπική εμπειρία από τα δέκα περίπου νηπιαγωγεία του δήμου μου).
Όλα τα "ωραία μέτρα" στα χαρτιά μένουν,στην πράξη και στην καθημερινότητα,το απόλυτο χάος... ::)
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος asteriof

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 21
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 60
    • Προφίλ
    • Μαθαίνω από τη φύση
Απ: Υποχρεωτική προσχολική αγωγή
« Απάντηση #7 στις: Φεβρουάριος 11, 2007, 10:12:04 μμ »
ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ

11/02/07

 

 

Το νηπιαγωγείο της ανασφάλειας
 

 

Της ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΜΠΟΥΜΠΟΥΚΑ



Οταν το περασμένο φθινόπωρο η κυβέρνηση ανακοίνωσε τη θεσμοθέτηση ενός έτους υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης, πολλοί υποψιάστηκαν ότι ήταν μια εξαγγελία για να μην υποχωρήσει στα υπόλοιπα αιτήματα των απεργών-δασκάλων. Η υποψία τείνει να γίνει βεβαιότητα, αφού, έπειτα από τρεις μήνες, δεν έχει γίνει τίποτα που να διασφαλίζει ότι τον Σεπτέμβριο κάθε 5χρονο παιδί θα έχει μια θέση στο νηπιαγωγείο της γειτονιάς του.

Αντιθέτως, είναι πολύ πιθανό να δούμε μια «προσωρινή» μετάλλαξη των παιδικών σταθμών, οι ιδιοκτήτες των οποίων ζητούν να τους επιτραπεί να έχουν τμήματα νηπιαγωγείου.

Το υπουργείο, μέσω του ειδικού γραμματέα, Κων. Ράμμα, επιβεβαιώνει ότι εξετάζει πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο να προωθήσει μια τροπολογία που θα επιτρέπει στους ιδιωτικούς και στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς να κρατήσουν την τάξη του νηπιαγωγείου για την σχολική χρονιά 2007-2008. Αρκεί, βέβαια να προσλάβουν νηπιαγωγούς πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, να εφαρμόζουν το αναλυτικό πρόγραμμα διδασκαλίας και να κλείνουν για διακοπές Χριστουγέννων, Πάσχα και καλοκαιριού.

*Οι ιδιωτικοί παιδικοί σταθμοί σε όλη τη χώρα είναι 1.740 και φιλοξενούν περίπου 40.000 παιδιά. Σε αυτούς και σε άλλους περίπου 1.600 δημοτικούς σταθμούς (που επίσης επιβάλλουν δίδακτρα) παρέχονται επί χρόνια υπηρεσίες προσχολικής αγωγής, χωρίς όμως υποχρεωτική τήρηση κάποιου προγράμματος.

Η πρόσληψη νηπιαγωγών πανεπιστημιακής εκπαίδευσης είναι μεν απαραίτητη για την άδεια λειτουργίας ενός παιδικού σταθμού, δεν είναι όμως υποχρεωτικό να διδάσκουν στις τάξεις. Οι περισσότεροι παιδικοί σταθμοί προτιμούν να προσλαμβάνουν βρεφονηπιοκόμους, απόφοιτους ΤΕΙ ή ιδιωτικών σχολών, που μισθολογικά τους επιβαρύνουν λιγότερο.

Επιπλέον, αδειοδοτούνται από το υπουργείο Υγείας, ελέγχονται από τις νομαρχίες και δεν έχουν καμία σχέση με το υπουργείο Παιδείας.

*Την ίδια στιγμή λειτουργούν και δημόσια νηπιαγωγεία, όπου σήμερα φοιτούν προαιρετικά περίπου 140.000 νήπια και προνήπια.

*Στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία, όπου φοιτούν περίπου 2.000 παιδιά, η νομοθεσία απαγορεύει να υπάρχουν περισσότερα από δύο τμήματα των 25 μαθητών. Κάθε επιχειρηματίας μπορεί να έχει το πολύ δύο νηπιαγωγεία.

Ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς, το υπουργείο Παιδείας δεν είναι ακόμη σε θέση να απαντήσει αν τα υπάρχοντα δημόσια νηπιαγωγεία επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες της υποχρεωτικής εγγραφής νηπίων. Θέμα άμεσης ανέγερσης καινούριων δεν τίθεται και ενδεχόμενες ελλείψεις θέσεων θα αντιμετωπιστούν κυρίως «κόβοντας» τα προνήπια.

Οπως εξηγεί ο Κ. Ράμμας, κατά πάσα πιθανότητα οι εγγραφές θα γίνουν ένα μήνα νωρίτερα (τον Μάιο) ώστε να καλυφθούν εγκαίρως κενά στην κατανομή διδακτικού προσωπικού.

Μεταβατική περίοδος

Οσο, όμως, όλα αυτά είναι υπό σκέψη για την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, οι ιδιώτες σχολάρχες, που αρχίζουν προεγγραφές τον Μάρτιο, αγωνιούν για το επερχόμενο καθεστώς λειτουργίας των σταθμών τους. Διαβεβαιώνουν πως θα μπορούσαν να ιδρύσουν τμήματα νηπιαγωγείου, όπως ήδη έχουν κάποιοι από αυτούς, προσλαμβάνοντας επιπλέον νηπιαγωγούς και εφαρμόζοντας το πρόγραμμα διδασκαλίας.

*Το υπουργείο αντιτείνει ότι δεν γίνεται να ελέγχει μόνο μία τάξη, ενώ ο υπόλοιπος σταθμός να υπάγεται στο υπουργείο Υγείας. Οπως δηλώνει ο Κ. Ράμμας, «μόνο για μια μεταβατική περίοδο ενός έτους ενδεχομένως να το δούμε, αλλά με τους όρους και τις προϋποθέσεις που λειτουργούν και τα δημόσια νηπιαγωγεία».

*Ο πρόεδρος του Συλλόγου Παιδικών Σταθμών, Παν. Σαρμπάνης, θεωρεί πως ένας χρόνος δεν είναι αρκετός και θα προτιμούσε να δοθεί παράταση δύο ετών για να προσαρμοστούν οι ιδιώτες στα νέα δεδομένα.

*Από την πλευρά της, η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος αντιδρά στο ενδεχόμενο να λειτουργήσουν νηπιακά τμήματα στους παιδικούς σταθμούς: «Είμαστε αντίθετοι σε οτιδήποτε ακυρώνει τον ένα χρόνο υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης, που πετύχαμε», δηλώνει ο πρόεδρος Δημ. Μπράτης. «Αποδεικνύεται ότι το υπουργείο Παιδείας δεν είχε μελετήσει καθόλου το θέμα και τώρα πιέζεται από τους ιδιοκτήτες να νομιμοποιήσει τμήματα νηπιαγωγείων για να τους εξυπηρετήσει
 
Καλά αποτελέσματα σε όλους σας.

Η ΕΛΠΊΔΑ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΕΘΑΙΝΕΙ...........
Μπορείς να επιδιώξεις τον πλούτο,να είσαι όμως πάντα έτοιμος να τον αποχωριστείς.
                                 ΣΡΙ ΓΚΟΥΡΟΥ ΓΚΟΜΠΙΝΤ ΤΖΙ

Αποσυνδεδεμένος sophie

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1393
  • Φύλο: Γυναίκα
  • 2009...ζώντας με την...Commedia Dell' Arte!!!
    • Προφίλ
Απ: Υποχρεωτική προσχολική αγωγή
« Απάντηση #8 στις: Φεβρουάριος 21, 2007, 11:50:41 πμ »
Β) ΜΕΤΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ
Μετονομάζονται και περιλαμβάνονται στο νέο μηχανογραφικό δελτίο με τη νέα ονομασία τους, ως ακολούθως, τέσσερα (4) τμήματα των ΤΕΙ :

1. Το Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας του ΤΕΙ Αθήνας που ανήκει στο 1ο και 2ο Επιστημονικό Πεδίο, μετονομάζεται σε Τμήμα Προσχολικής Αγωγής

Αυτό,υποθέτω,ότι το έχετε προσέξει συνάδελφοι!
Πάνω που λέμε ότι πάει ν'ανοίξει μία πόρτα (που κι αυτή "ξινή" απ'ό,τι φαίνεται θα μας τη βγάλουν),κλείνουν δέκα...
Έτσι μπράβο... ;)...πολλές οι θέσεις,λίγος ο κόσμος...βάλτε κι άλλους στο παιχνίδι γιατί έχουμε έλλειψη!Τώρα...τι έλλειψη είναι το θέμα...σε νηπιαγωγούς ή σε ψήφους???!!!... :P >:(
ΠΕ60

MaYaMaYa

  • Επισκέπτης
Απ: Υποχρεωτική προσχολική αγωγή
« Απάντηση #9 στις: Φεβρουάριος 23, 2007, 12:35:41 μμ »
ενώ στην αμερική για παράδειγμα οι νηπιαγωγοί είναι σε θεση να διδάξουν και στις πρώτες τάξεις του δημοτικου τουλαχιστον (κατι που καθιερώθηκε μόνο στα ιδιωτικά εδώ και αναγκαστικά εφόσον οι δασκαλοι διοριζονται άμεσα ή τουλαχιστον φροντίζουν να πανε αναπληρωτές και να συγκεντρώσουν  τα μόρια λογικά σκεπτόμενοι οι άνθρωποι παρά να μενουν στο έλεος των ιδιωτών και της ελληνικής ιδιωτείας! :o)

MaYaMaYa

  • Επισκέπτης
Απ: Υποχρεωτική προσχολική αγωγή
« Απάντηση #10 στις: Φεβρουάριος 23, 2007, 12:42:27 μμ »
και απο που κι ως που μετονομαστηκε το τμημα βρεφονηπιοκομείας "προσχολικής αγωγής"? δεν προσφέρουν αγωγή όπως οι νηπιαγωγοί, τουλαχιστον όχι για τις ηλικιες που εμεις απασχολούμαστε, ετσι δεν ειναι? οπως πολύ σωστα θα μπορουσε να διαμαρτυρηθεί μια βρεφονηπιοκόμος πως δεν ειμαι σε θεση να προσφέρω όσα εκείνη εχει διδαχθεί εφόσων δεν ειμαι καν αρμόδια και κακώς με απασχολούν στη δική της θέση σε παιδικούς σταθμους! τελκά , τι θα δηλώνω σε αυτη τη  χωρα δεν γνωριζω ακομη!

Αποσυνδεδεμένος sophie

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1393
  • Φύλο: Γυναίκα
  • 2009...ζώντας με την...Commedia Dell' Arte!!!
    • Προφίλ
Απ: Υποχρεωτική προσχολική αγωγή
« Απάντηση #11 στις: Φεβρουάριος 25, 2007, 09:02:31 πμ »
Eνας χρόνος υποχρεωτική Προσχολική Εκπαίδευση: δηλαδή;
 
Η υποχρεωτική για ένα χρόνο προσχολική εκπαίδευση (δηλαδή για τα παιδιά ηλικίας 5-6 ετών), κερδίθηκε το φθινόπωρο του 2006, μετά από έναν μεγαλειώδη αγώνα που έκαναν οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και στην προσπάθεια του υπουργείου να μην υποχωρήσει σε κανένα άλλο αίτημα των απεργών - δασκάλων. Για πρώτη φορά αναγνωρίζεται – και επίσημα επιτέλους με νόμο (Ν.3518, άρθρο 73, ΦΕΚ 272 τ. Α΄, 21.12.2006)- η ανάγκη ύπαρξης της υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης, ως ένα σημαντικό κομμάτι της εκπαίδευσης και της μορφωτικής εμπειρίας του παιδιού. Να δούμε, όμως, πόσο πραγματικά ευοίωνη ή αντίθετα πόσο αίολη θα είναι η κατάσταση αυτή. Γιατί, χωρίς τη διασφάλιση προϋποθέσεων και όρων, μπορεί η υποχρεωτικότητα να καταλήξει σε αντίθετα αποτελέσματα (για παράδειγμα, να διώξει παιδιά από το δημόσιο νηπιαγωγείο). Η υποψία αυτή γίνεται βεβαιότητα, αφού τρεις μήνες μετά δεν έχει γίνει τίποτα που να διασφαλίζει, ότι το Σεπτέμβριο κάθε παιδί θα έχει μια θέση στο νηπιαγωγείο της γειτονιάς του.
Χρειάζεται να δούμε ποια ζητήματα μπαίνουν στο καινούριο αυτό κεφάλαιο της ζωής του ελληνικού δημόσιου νηπιαγωγείου:

1. Είναι δεδομένο ότι δεν υπήρξε κανένας -μέχρι στιγμής- σχεδιασμός, καμία προετοιμασία. Αντίθετα, έγινε τελείως ξαφνικά για λόγους που προαναφέραμε. Ήδη ακούγεται ότι υπάρχουν σκέψεις ακόμα και για παράταση ενός χρόνου για την εφαρμογή της και ίσως όχι μόνο. Εκτός αυτού το ΥΠΕΠΘ εξετάζει πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο να προωθήσει μια τροπολογία που θα επιτρέπει στους ιδιωτικούς και δημοτικούς παιδικούς σταθμούς να κρατήσουν την τάξη του νηπιαγωγείου για τη σχολική χρονιά 2007-2008 (Ελευθεροτυπία, 11/12/2007).
Μήπως θέλουν να εξυπηρετήσουν και να διασφαλίσουν τα αναρίθμητα ιδιωτικά νηπιαγωγεία και παιδικούς σταθμούς αλλά και τους παιδικούς σταθμούς των Δήμων; Εξάλλου, ο Γ. Παπανδρέου προαναγγέλλει και προτείνει καθαρά ανάμεσα στις 15 άλλες «δεσμεύσεις μας για την Παιδεία»: «Προσχολική εκπαίδευση για όλους. Το ΠΑΣΟΚ εγγυάται την προσχολική εκπαίδευση για όλα τα παιδιά άνω των 3 ετών στηρίζοντας την ανάπτυξη των δημόσιων Νηπιαγωγείων ή ακόμα και συμπληρώνοντας ένα σημαντικό μέρος του κόστους που πληρώνει η ελληνική οικογένεια σήμερα σε ιδιωτικά Νηπιαγωγεία» (Ελευθεροτυπία, 14.1.2007).
Δηλαδή; Στηρίζει το δημόσιο νηπιαγωγείο ή μήπως θέλει να το συρρικνώσει; Γιατί, στην πραγματικότητα, αυτή η πρόταση σημαίνει ότι θα βγουν χρήματα από τον κρατικό προϋπολογισμό και, αντί να δοθούν για την ίδρυση και τον εξοπλισμό νέων δημόσιων νηπιαγωγείων, θα «επιδοτήσουν» τα ιδιωτικά. Και βεβαίως κανείς δε δεσμεύει τις μελλοντικές κυβερνήσεις, στο όνομα της ανυπαρξίας κρατικών κονδυλίων, να αποσύρουν όποτε τις συμφέρει αυτή τη χρηματοδότηση.
Μήπως, το άρθρο 16 δεν αφορά μόνο τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια, αλλά όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ξεκινώντας από το νηπιαγωγείο, αφού έτσι, εδραιώνεται η αντίληψη της ιδιωτικοποίησης και επεκτείνεται παντού; Το κράτος απαλλάσσεται, με αυτόν τον τρόπο, από την υποχρέωση να καλύψει τις ανάγκες όλων των παιδιών για δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση. Κι αν δεν μπορεί να το κάνει (βλέπε π.χ. κληρώσεις στα νηπιαγωγεία), τότε αναγκάζει το γονιό να πάει το παιδί του στο ιδιωτικό.
2. Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει και πρέπει να είναι ο μοναδικός υπεύθυνος φορέας για όλη την Προσχολική Εκπαίδευση, αντί αυτή να είναι πολυδιασπασμένη (4 υπουργεία, ΔΕΗ, ΟΤΕ, Εκκλησία, κλπ).
3. Μέσα από αυτή τη νομοθετική αλλαγή, να μη χρησιμοποιηθεί η προσχολική εκπαίδευση ως ο δούρειος ίππος για να περάσουν τα νηπιαγωγεία, σε πρώτη φάση, στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και στην συνέχεια όλη η Α/θμια εκπαίδευση (κάποιοι δήμοι ακόμη και τώρα ζητούν να κρατήσουν τμήματα νηπιαγωγείου στους παιδικούς σταθμούς τους).

4. Με το μέτρο αυτό, όσο καλό κι αν είναι, έστω κι αν ήρθε αργοπορημένα, δε λύνεται το πρόβλημα της Προσχολικής Εκπαίδευσης, αν δε συνοδευτεί από παράλληλα ουσιαστικά μέτρα, όπως, για παράδειγμα, τη διασφάλιση της φοίτησης για όλα τα παιδιά (νήπια, προνήπια). Γιατί υπάρχουν δύο σοβαροί κίνδυνοι.
- Επειδή η υποχρεωτικότητα αφορά μόνο τα νήπια και αυτά θα προηγούνται των προνηπίων, υπάρχει κίνδυνος να διώχνονται τα προνήπια λόγω έλλειψης κτιρίων και νηπιαγωγών.
- Υπάρχει, επίσης, ο φόβος μη δυνατότητας απορρόφησης ακόμα και νηπίων και αποπομπής τους προς τα ιδιωτικά, με βάση τα όσα ήδη αναφέρθηκαν.
Επιπλέον, μπορεί να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο να στοιβάζονται τα παιδιά σε μεγάλα τμήματα, εξαντλώντας τα ανώτατα όρια (αριθμού παιδιών ανά τμήμα) , θίγοντας, έτσι, άμεσα την ποιότητα της παρεχόμενης προσχολικής εκπαίδευσης στο δημόσιο νηπιαγωγείο. Εκτός αν υπάρξει μια σειρά μέτρων συνολικά για την προσχολική εκπαίδευση.
Γιατί τα πράγματα είναι ασφυκτικά στα νηπιαγωγεία και οι μέχρι τώρα συνθήκες λειτουργίας τους δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες εδώ και πολλά χρόνια. Χρειάζεται γενναία χρηματοδότηση, ώστε να καλυφθούν οι σοβαρές ελλείψεις σε κατάλληλους χώρους, εποπτικό υλικό, μέσα διδασκαλίας, αλλά και σε εκπαιδευτικό δυναμικό (σε νηπιαγωγούς).

5. Τέλος, τεράστιο θέμα προκύπτει όσον αφορά τους στόχους και το περιεχόμενο του εκπαιδευτικού προγράμματος του νηπιαγωγείου και το ρόλο της προσχολικής αγωγής στην εκπαίδευση. Μέχρι στιγμής, η προσχολική εκπαίδευση, φαινόταν να έχει ως στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη των νηπίων με έμφαση στη βιωματική προσέγγιση της γνώσης και στην ομαλή κοινωνικοσυναισθηματική τους ένταξη στη μικροκοινωνία του σχολείου.
Δεδομένης της μέχρι σήμερα σχετικά ομαλής πρόσβασης στην εκπαιδευτική διαδικασία όλων των μαθητών -χωρίς εξεταστικούς φραγμούς καθ΄ όλη τη διάρκεια της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης- δινόταν μεγάλη ελευθερία κινήσεων στις/ στους εκπαιδευτικούς της Προσχολικής Εκπαίδευσης. Και εθεωρείτο δεδομένη, αλλά και επιβεβλημένη η προσέγγιση στα διάφορα γνωστικά αντικείμενα και τομείς με τρόπο παιχνιώδη και δημιουργικό.
Σήμερα, ωστόσο, υπάρχουν δύο σημαντικότατες αλλαγές:
α. αλλάζει η ύλη στην Α/θμια εκπαίδευση στην κατεύθυνση μίας εξαιρετικά μεγάλης εντατικοποίησης.
β. Η προσχολική αγωγή γίνεται υποχρεωτική, τη στιγμή που φαίνεται πως η ύλη του δημοτικού σχολείου ¨κατεβαίνει¨ μία τάξη.
Είναι προφανές ότι η φύση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο νηπιαγωγείο δεν πρόκειται να μείνει ανεπηρέαστη απ΄ αυτές τις ριζικές αλλαγές.
Φοβόμαστε μήπως το νηπιαγωγείο αντιμετωπιστεί ως ένα είδος εντατικής φροντιστηριακής προετοιμασίας για το δημοτικό. Προς αυτήν την κατεύθυνση «δείχνουν» τόσο η προσπάθεια να ξεκινήσει η δια βίου αξιολόγηση - πιστοποίηση από το νηπιαγωγείο, μέσα από τη λογική του portfolio, όσο και η γνωστή πρόταση του προέδρου του ΕΣΥΠ κ Βερέμη για μετατροπή του δημοτικού σε 5 χρόνια αντί για 6! Μήπως η προσχολική εκπαίδευση θα αποτελέσει τον 6ο χρόνο; Υπάρχουν και στοιχεία στο νέο οδηγό νηπιαγωγών που φαίνονται να «δείχνουν» προς την ίδια κατεύθυνση.
Η μετατροπή της Προσχολικής Εκπαίδευσης σε άλλη μία «κλασσική» αίθουσα διδασκαλίας από όπου θα εξοριστεί κάθε έννοια παιχνιδιού και ελεύθερης, δημιουργικής και βιωματικής πρόσβασης στη γνώση θα είναι μια μεγάλη απώλεια, αν συμβεί. Το ζητούμενο για μας είναι αλλά και να διαμορφώνεται τέτοιο κλίμα στην τάξη, ώστε τα παιδιά να περνούν καλά, η γνώση να προσεγγίζεται με ευχάριστο τρόπο. Γιατί μόνο τότε θ’ αγαπήσουν το σχολείο. Ενώ παράλληλα το νηπιαγωγείο θα μπορέσει να λειτουργήσει ως αντισταθμιστικός παράγοντας στις μορφωτικές ανισότητες.
Στην κατεύθυνση αυτή πιστεύουμε πως χρειάζεται να κινηθεί και το δημοτικό σχολείο έχοντας ως προσανατολισμό όχι την εντατικοποίηση, τον ανταγωνισμό και τις συνεχείς πιστοποιήσεις, αλλά την δημιουργική και συνεργατική εκπαιδευτική διαδικασία/ μάθηση, την οποία θεωρούμε τη μόνη αποτελεσματική, όπου η γνώση αντιμετωπίζεται ως ολότητα μέσα από βιωματικές προσεγγίσεις. Εκτός αν στόχος των αλλαγών είναι ακριβώς η αποπομπή όλο και περισσότερων παιδιών από όσο το δυνατό μικρότερη ηλικία από το σχολείο και την εκπαιδευτική διαδικασία.

Γίνεται φανερό ότι το εκπαιδευτικό κίνημα πρέπει ιδιαίτερα τώρα, που πολλά πράγματα θα κριθούν από τον τρόπο εφαρμογής της υποχρεωτικής για ένα χρόνο προσχολικής εκπαίδευσης, να μη θεωρήσει ότι τελείωσε με αυτήν, αλλά να τη βάλει στο κέντρο της προσοχής και των διεκδικήσεων του. Πρέπει τώρα να προβλέψουμε, να προβάλλουμε, να διεκδικήσουμε και να παλέψουμε για να επιβάλλουμε στην πράξη πλευρές της Προσχολικής Εκπαίδευσης που είναι απαραίτητα μέτρα, προϋποθέσεις και όροι για την ποιοτική εφαρμογή της.
Ο ένας χρόνος υποχρεωτικής Προσχολικής Εκπαίδευσης για να πραγματοποιηθεί απαιτεί σχεδιασμό τώρα, ο οποίος σημαίνει:
- καταγραφή αριθμού παιδιών που θα φοιτήσουν και ολοκληρωτική κάλυψη των αιτήσεων που θα γίνουν
- πρόβλεψη, μελέτη και δημιουργία κτιριακών υποδομών που να ανταποκρίνονται στις βιολογικές και μαθησιακές ανάγκες των παιδιών αυτής της ηλικίας (βοηθητικοί χώροι, κουζίνα, χώροι ανάπαυσης και φαγητού, χώροι πολυδραστηριοτήτων, δημιουργία δανειστικών βιβλιοθηκών, εξοπλισμό αυλών με κατάλληλο ψυχοκινητικό υλικό) και που είναι επείγον να επαναπροσδιοριστούν επίσημα
- πραγματική χρηματοδότηση του νηπιαγωγείου για τη διασφάλιση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα του και τον εξοπλισμό του με το απαραίτητο παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό, αναλώσιμο και μη, όπως αυτό αναφέρεται στο αναλυτικό μας πρόγραμμα.
Και επιπλέον:
- Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση για όλα τα παιδιά, χωρίς αποκλεισμούς. Κανένα παιδί έξω από το δημόσιο Νηπιαγωγείο.
- Μείωση των νηπίων στα 15 ανά τάξη και δημιουργία αντίστοιχων οργανικών θέσεων νηπιαγωγών. Μαζικοί διορισμοί νηπιαγωγών, με βάση το χρόνο λήψης πτυχίου, διορισμοί όλων των αναπληρωτών/ τριών, ώστε να καλυφθούν όλες οι πραγματικές ανάγκες.
- Πρόσληψη επιπλέον αναπληρωτών/ τριών νηπιαγωγών στα γραφεία, για την κάλυψη των αναγκών σε άδειες- απουσίες (για να μη διαλύεται η εκπαιδευτική διαδικασία και καταστρατηγούνται κατοχυρωμένα εργασιακά δικαιώματα, όπως η παράνομη ανάθεση στις νηπιαγωγούς επιπλέον ευθυνών για τα νήπια άλλου τμήματος).
- Πρώιμη παρέμβαση με προγράμματα από το Υπουργείο Παιδείας για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και παιδιά με ειδικές ανάγκες (τμήματα ένταξης και ψυχολόγους στα σχολεία).
- Διδασκαλία μητρικής γλώσσας και τμήματα υποδοχής για τα αλλόγλωσσα παιδιά.
- Συνολική στήριξη, αποσυμφόρηση του έργου της /του νηπιαγωγού (που διογκώνεται διαρκώς από καθήκοντα που δεν αφορούν άμεσα την εκπαιδευτική πράξη).
- Έρευνα, σχεδιασμός, δοκιμαστική εφαρμογή σε όλα τα επίπεδα και τους τομείς της Προσχολικής Εκπαίδευσης, πριν εξαγγελθεί ή εφαρμοστεί οποιοδήποτε νέο μέτρο. Συμμετοχή των ίδιων των εκπαιδευτικών σε αυτά.
- Άρνηση χορηγών και ιδιωτικοποίησης πλευρών του δημόσιου Νηπιαγωγείου.
- Άρνηση εφαρμογής οποιωνδήποτε διαδικασιών αξιολόγησης και ελέγχου των εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
- Διασφάλιση του περιεχομένου εκπαίδευσης και του ρόλου του νηπιαγωγείου στη βάση της ολόπλευρης ανάπτυξης του παιδιού σ’ όλους τους γνωστικούς τομείς (όχι στη σχολειοποίησή του).

Μετά από έξι εβδομάδες απεργίας το εκπαιδευτικό κίνημα κέρδισε την υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση για ένα χρόνο. Σε περίπτωση μη εφαρμογής της φέτος, σημαίνει πως ήταν άλλο ένα εφεύρημα για να κατευναστεί το μεγαλειώδες κίνημα που υπήρχε.
Οι παραστάσεις διαμαρτυρίας από ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων, αλλά και από δημοτικούς και ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς στο Υπουργείο Παιδείας που θέλουν να μη χάσουν τα παιδιά –πελάτες, βάζουν ένα ακόμη ερώτημα: τι τελικά θα κάνει το Υπουργείο και ποιου είδους προσχολική εκπαίδευση θέλουν να παρέχουν οι κυβερνώντες; Θα είναι δημόσια ή θα αποτελέσει άλλη μια ευκαιρία προς την κατεύθυνση της ιδιωτικοποίησης; Μήπως οι γονείς θα καλύψουν για άλλη μια φορά την μείωση των δαπανών για την παιδεία;

17.2.2007
ΟΜΑΔΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ

http://www.alfavita.gr/anakoinoseis/anak20070224k.php

« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 25, 2007, 10:02:36 πμ από sophie »
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος sophie

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1393
  • Φύλο: Γυναίκα
  • 2009...ζώντας με την...Commedia Dell' Arte!!!
    • Προφίλ
Απ: Υποχρεωτική προσχολική αγωγή
« Απάντηση #12 στις: Μάρτιος 01, 2007, 07:28:12 μμ »
Αθήνα 28/02/2007
 
Προς
Τους Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε.
 
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Για την ίδρυση τμημάτων Nηπιαγωγείων στους παιδικούς σταθμούς των Ιδιωτικών Σχολείων και των Δήμων

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., με αφορμή δηλώσεις παραγόντων του Υπουργείου Παιδείας που αφορούν στην ίδρυση τμημάτων Νηπιαγωγείων στους παιδικούς σταθμούς των Ιδιωτικών Σχολείων και των Δήμων
ανακοινώνει τα εξής:
1. Πάγιο αίτημα του κλάδου μας ήταν και εξακολουθεί να παραμένει η καθιέρωση δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής για όλα τα παιδιά ηλικίας 4-6 ετών.
2. Η Κυβέρνηση, κάτω από την πίεση της πολυήμερης απεργιακής κινητοποίησης του κλάδου, με τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή τον περασμένο Δεκέμβρη ψήφισε τον ένα χρόνο υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής από την ερχόμενη σχολική χρονιά (2007-2008).
3. Αντί το Υπουργείο Παιδείας να κάνει ένα στοιχειώδη προγραμματισμό στην κατεύθυνση υλοποίησης έστω και αυτής της λειψής ρύθμισης και να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την υποδοχή όλων των νηπίων στα Δημόσια Νηπιαγωγεία εξετάζει, σύμφωνα με δηλώσεις του Ειδ. Γραμματέα κ. Ράμμα, την ίδρυση τμημάτων Νηπιαγωγείων στους παιδικούς σταθμούς των Ιδιωτικών Σχολείων και των Δήμων, προωθώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο την πολιτική της ιδιωτικοποίησης και της υπαγωγής των Νηπιαγωγείων στους Δήμους.
Για μια ακόμη φορά η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ υποκύπτει στις πιέσεις των σχολαρχών, αφού είναι γνωστό ότι τα Ιδιωτικά Σχολεία δεν μπορούν να έχουν περισσότερα από δύο τμήματα Νηπιαγωγείων. Τώρα, για να μπορέσουν να κρατήσουν τους μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να ιδρύσουν τμήματα Νηπιαγωγείων και στους παιδικούς σταθμούς που έχουν. Τους επιπλέον, Νηπιαγωγούς που θα χρειαστούν, γι’ αυτά τα τμήματα, θα τους προσλάβουν τα Ιδιωτικά σχολεία και οι Δήμοι (σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο κ. Ράμμας).
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., ύστερα από τα παραπάνω:
• Δηλώνει πως είναι κατηγορηματικά αντίθετο με κάθε τέτοια προκλητική ρύθμιση που ευνοεί σκανδαλωδώς τους ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων σε βάρος της Δημόσιας Εκπαίδευσης.
• Καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να σταματήσει να νομοθετεί προκλητικά υπέρ των σχολαρχών (υπενθυμίζουμε την περσινή νομοθετική ρύθμιση σύμφωνα με την οποία όποιος προσληφθεί στα Ιδιωτικά Δημοτικά Σχολεία δεν μπορεί να παραιτηθεί να προσληφθεί ως αναπληρωτής στη Δημόσια Εκπαίδευση κλπ.), να εγκαταλείψει αυτά τα σχέδια και να προχωρήσει άμεσα:
- Στην ίδρυση όσων επιπλέον τμημάτων Νηπιαγωγείων χρειάζονται, καθώς και στο διορισμό των Νηπιαγωγών που απαιτούνται για τη λειτουργία τους.
- Στην αντιμετώπιση του οξύτατου προβλήματος σχολικής στέγης που αντιμετωπίζουν τα Νηπιαγωγεία, με την κατασκευή των απαραίτητων αιθουσών.
- Στη μείωση του αριθμού των νηπίων ανά τμήμα 1:15.

Από τη Δ.Ο.Ε.

 


http://www.alfavita.gr/anakoinoseis/anak20070301g.php
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος sophie

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1393
  • Φύλο: Γυναίκα
  • 2009...ζώντας με την...Commedia Dell' Arte!!!
    • Προφίλ
Απ: Υποχρεωτική προσχολική αγωγή
« Απάντηση #13 στις: Μάρτιος 06, 2007, 09:51:06 πμ »
ΚΑΛΕΣΜΑ


Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Το Δημόσιο Νηπιαγωγείο ιδιωτικοποιείται!
Το Δημόσιο Νηπιαγωγείο οδεύει ολοταχώς προς τους Δήμους!

Τις μεθοδεύσεις αυτές τις ακυρώσαμε στην πράξη το 1994-1995 με τους μεγάλους, μαζικούς μας αγώνες, ενάντια στην αποκέντρωση, που προωθούσε τότε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, με υπουργό Παιδείας τον Γ. Παπανδρέου.
Τώρα όμως τις ξαναβρίσκουμε μπροστά μας.
Σύμφωνα με δηλώσεις του Ειδικού Γραμματέα του ΥΠΕΠΘ κ. Ράμμα, η κυβέρνηση εξετάζει την ίδρυση τμημάτων Νηπιαγωγείων στους παιδικούς σταθμούς των Ιδιωτικών Σχολείων και των Δήμων και τη στελέχωσή τους με Νηπιαγωγούς που θα προσλαμβάνουν τα Ιδιωτικά Σχολεία και οι Δήμοι.
Έτσι σκέφτεται η κυβέρνηση να υλοποιήσει τη δέσμευσή της για ένα έτος υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση, δέσμευση που ανέλαβε μετά τη φετινή μεγαλειώδη απεργία μας.

Τι θα σημάνει αυτό;
• Την απροκάλυπτη ιδιωτικοποίηση του Δημόσιου Νηπιαγωγείου.
• Το σταδιακό πέρασμα του συνόλου των Δημόσιων Νηπιαγωγείων στους Δήμους. Άλλωστε υπάρχει έτοιμο το νομοθετικό πλαίσιο (Νόμοι της αποκέντρωσης 2218 και 2240).
• Την άλωση των εργασιακών μας σχέσεων.
• Την αμφισβήτηση και ακύρωση του εκπαιδευτικού και επιστημονικού μας ρόλου.

Τις προθέσεις του υπουργείου Παιδείας καταγγέλλει με ανακοίνωσή του (28-2-2007) το ΔΣ της ΔΟΕ.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Αν τώρα εφησυχάσουμε, το Σεπτέμβρη θα είμαστε στους Δήμους και οι γονείς θα πληρώνουν αδρά για τη φοίτηση των παιδιών τους.

Γι’ αυτό

Σας καλούμε σε μια ανοιχτή συγκέντρωση-συζήτηση στα γραφεία της ΔΟΕ, την ΤΕΤΑΡΤΗ 21-3-2007, ώρα 6.30μμ για να συντονίσουμε τα επόμενα βήματά μας.

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

Επικοινωνία: omada@nipiagogoi.gr
ΠΕ60

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159425
  • Σύνολο θεμάτων: 19210
  • Σε σύνδεση σήμερα: 320
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 4
Επισκέπτες: 257
Σύνολο: 261

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.12 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.